ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TINEKE986
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Berichten van TINEKE986
Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 april 2012, 13:36
BerichtOnderwerp: vergeving
 
XABIA794 schreef:
Vergeving werkt inderdaad voor het geestelijk vrij worden van verbittering...
Verbittering is een ernstig kwaad dat je hele leven kan beheersen.
En gelukkig staan we hier niet alleen in. We hoeven niet in staat te zijn zelf op ons eentje te kunnen vergeven, Hij is onze Helper ook voor vergeving.

zo is het Lachende smiley las "toevallig" marcus 16:20 Lachende smiley

daarin staat dat: ze heen gingen en overal predikten, terwijl de Here meewerkte en het woord bevestigde door de tekenen die daarop volgden Lachende smiley

tekenen die niet altijd zichtbaar hoeven te zijn. maar ze zijn er wel Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 23 april 2012, 23:47
BerichtOnderwerp: vergeving
 
MARISKA601 schreef:
In mijn ogen heeft vergeven pas zin als de ander erkent fout te zijn geweest.
Als men verder door gaat met leven zoals men altijd al deed, en de houding heeft van alsof er niks gebeurt is, dan heeft het geen zin.


Want wat vergeef je dan eigenlijk?


Want hoe kan je in feite bidden met mensen die hun fouten
niet willen erkennen?

ik vind dat zo mooi om te lezen in handelingen 7: 54-60. een stukje waarin staat dat Stefanus gestenigd werd. Op het moment dat dat gebeurde stond de Heer ter rechterhands Gods ipv dat Hij zat. Vlak voor Stefanus overlijd vraagt hij; Here reken hun deze zonde niet toe.
in mijn ogen is dat vergeven met een hoofdletter. Stefanus weet dat de wraak aan God toebehoort.
er staan veel mooie teksten (waarheden) in de Bijbel over de broederliefde. b.v Rom 12: 9-21. Opwekking tot liefde.
in feite komt het allemaal neer op dat we onze naaste lief mogen hebben. als je vergeeft gebeurd er wat in de geestelijke wereld. als je het hardop zegt (je hoeft dan nog niet eens het gevoel te hebben dat je het wilt) kom zowel jij zelf als de andere in een geestelijke ruimte waardoor Gods Geest kan werken. in jouw en in de ander. als je zelf niet wilt vergeven omdat je op de ander wacht, zet je ook jezelf vast. kan je verbittert raken met alle gevolgen van dien. het gebod is ons gegeven uit liefde. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 april 2012, 15:10
BerichtOnderwerp: Liefdeloosheid
 
HEIDE115 schreef:
Geloof ik dat al meer de liefde zal verkouden,waar Jezus over sprak.
Ik kan doen of ik zelf altijd maar bepaald of ik liefde geeft of ontvangen wilt aan of van iemand.

Erg is wanneer ik ga voelen dat mijn liefde leven doodbloed,verdwaald of zelfs verdwenen is.
Welke onderwerpen er ook worden aangesneden.
Ik en mischien wel velen,kunnen toch ergens ook nog denken;

Kon ik maar echt lief hebben,en daaruit het liefdesspel enz.

p.s We doen hier niet mee an de dikvoormekaar show.anders zat ik hier denk niet.

Ik voel me een beetje triest door wat je hier schrijft, je laat zo een grote nood zien, je wens om lief te hebben is zo sterk.

zelf heb ik ook met dat probleem geworsteld en waar ik op uit kwam was het punt dat we ook gemaakt zijn om lief te hebben.

er zijn 2 grote geboden. de 1e is om God lief te hebben met alles wat in je is. ( je hele hart, je hele ziel, je hele verstand en met al je kracht) en de 2e is het lief hebben van je naaste als je zelf.

tijdens mijn worsteling kreeg ik het stukje te horen van de samaritaanse vrouw die 5 mannen had gehad en waarvan de laatste niet haar man was.
de Heer zei tegen haar, maar wie het water drinkt wat Ik hem geef zal nooit meer dorst hebben. joh.4: 13-14.

Ik heb me afgevraagd wat de Heer daarmee bedoelde, want zelf ben ik 2x gescheiden (waarna ik mijzelf oprecht heb afgevraagd of ik nog wel eens aan een nieuwe relatie wilde beginnen).

maar het punt is, als we van het water van de Heer drinken, dus van Zijn liefde voor ons, als we dicht genoeg bij Hem in de buurt komen om Zijn liefde te voelen stromen, door ons heen, dan hebben we niet meer zo'n nood om te zoeken naar liefde.

Dan krijgen we de ruimte om lief te hebben, echt lief te hebben. als vriend en vijand, buur, kennis, collega en ook een partner bij wie we hopelijk de ruimte vinden voor geborgenheid, om dingen mee te delen, de goede en de slechte, bij wie we graag in de buurt willen zijn, met wie we ons 1 voelen, een maatje, een vriend, of in jouw geval een vriendin Lachende smiley

ik hoop en bid dat je hartewens in vervulling zal gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TINEKE986
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5