ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TINEKE986
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TINEKE986
Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 21:53
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
CARMEN073 schreef:
k Wil nie flauw doen, maar vandaag is het in deze contreien niet echt bbq-weer... Zieke smiley


zwemmen is een betere optie

hier ook niet Geschokte, onthutste smiley

ik heb het weer van morgen bekeken (zover je dat natuurlijk kan) en het ziet er niet best uit. omdat ik best van ver moet komen (zij het niet zo ver als xabia) en het volgens de weerberichten niet zo erg warm zal worden, heb ik besloten om morgen een andere activiteit te gaan doen.

voor iedereen die wel gaat, heel veel plezier. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 10:13
BerichtOnderwerp: verkoop wat je hebt, en volg MIJ (de rijke jongeling)
 
HANNAH810 schreef:
dat is toch wat ik probeer te zeggen, tineke; of mis ik je bedoeling misschien?

eerst overgave; dan volgen, stap voor stap, aanwijzing voor aanwijzing, opdracht na opdracht.............


(overigens denk ik niet in oude en nieuwe verbond, alleen in werk- en genade verbond)

ik heb je stukje nog eens goed doorgelezen en kom idd tot de conclusie dat je hetzelfde bedoelde als wat ik zei.
het moest even indalen. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 23:50
BerichtOnderwerp: Christelijke films
 
the nativity story en amish grace. beide vind ik ze erg goed. qua verhaal en qua acteurs. amish grace is waargebeurd en gaat ook over vergeving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 23:38
BerichtOnderwerp: verkoop wat je hebt, en volg MIJ (de rijke jongeling)
 
[quote=HANNAH810]manna begon in een ander topic over de rijke jongeling, en ik wil dat bericht hier nogmaals herhalen...................;




[/color]

adam mocht ook rusten de dag nadat hij geschapen was, maar daarna moest hij toch echt aan het werk. hij mocht alle dieren namen geven.
God zegt tegen minstens 9 verschillende mensen op 9 verschillende plaatsen om verschillende redenen, dat mensen op moesten staan en iets moesten gaan doen.
je kunt genade niet verdienen, daar kan en hoef je niets voor te doen. dat is zo. maar dat wil niet zeggen dat we maar altijd maar niets hoeven te doen.

er staat duidelijk in de bijbel dat de Heer de jongeling lief kreeg. en dingen staan niet zomaar in de bijbel. ze staan er met een reden.
de jongeling had zijn best gedaan de wetten van mozes te volgen. dat was in zijn tijd noodzakelijk. want hij leefde nog onder het oude verbond.
maar hij zat ook vast aan zijn geld. de Heer zag dat en benoemde dat.
de jongen kon alles doen wat er geboden werd maar hij kon niet zonder zijn wereldse (tijdelijke) rijkdom.

in ons verband zou je kunnen zeggen dat de jongeling alles op eigen kracht deed (probeerde te doen). en toen er aan hem overgave gevraagd werd kon hij dat niet.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op dinsdag 5 juni 2012, 23:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 17:07
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
[quote=FLOWERFUL304] Gefrustreerde smiley Weet je Hannah, Jij bent met het geloof opgevoed. Ik niet. En het doet mij verdriet om te zien dat de wereld van sex en lust waar ik uit ben gekomen, ook onder de christen wordt geleeft onder het mom van liefde.

Toen ik pas christen was stond ik van te kijken hoe christenen zo makkelijk sex voor of buiten het huwelijk om doen. Had ik niet verwacht aan te treffen in de christelijke wereld. Ik had meer reinheid daarin verwacht. Het geeft God bepaald geen glorie.

En ik sta er ook van te kijken hoe men het allemaal goed probeert te praten en dat zogenaamd uit naam van liefde of in naam van liefde, hoe je het ook wil noemen.

Geloof me ik ben niet de enige die zo leeft. Ieder moet het zelf weten hoe die wil leven. En de manier hoe er dan op mij gereageerd wordt dan denk ik van" als jullie zoveel liefde in jullie hebben waarom raken ze dan zo snel geagiteerd en beledigd"? Ik citeer alleen wat in de bijbel staat geschreven.

Ooo, en omdat ik dan jullie mening niet deel, goed keur of hoe je je het ook wil benamen, over jullie sex voor het huwelijk doen dan is er volgens jouw en anderen gelijk iets mis met mij of mijn levenstijl en dan ben ik volgens jullie gelijk aan het oordelen! Sorry maar nogmaals ik citeer wat in de bijbel staat. Ik verwijs jullie door naar de bijbel.

Qua levenstijl is er geen vershil tussen de heidenen en zij die zich christenen noemen, die sex voor/buiten het huwelijk doen. Ze doen precies hetzelfde. Want de heidenen noemen sex voor/buiten het huwelijk ook wel liefde en dat doen doen jullie ook. Tja.

En idd wat doe ik nog in dit forum. Ik verdoe mijn tijd hier. Jullie willen alleen maar horen wat in jullie straatje past! Wel, succes ermee!

PS. je kan uitgeschreven worden uit het boek des levens. Ook dit staat in de bijbel geschreven.[/quot


ik wilde reageren op dit stukje maar merk dat ik dat erg moeilijk vind. ik begrijp best wel wat ze wil zeggen. maar ook wat Hannah probeert te zeggen. waardoor ik de indruk heb dat hier Liefde met liefde door elkaar gegooid wordt.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 4 juni 2012, 17:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 18:48
BerichtOnderwerp: voetbal
 
INGE721 schreef:
Mijn zonen zijn errug voetbalgek.
De oudste is voor Ajax, de middelste voor Feijenoord en om er wat discussie in te houden was mijn jongste voor PSV.
Ik werd verplicht ook fan van iets te zijn dus ik koos voor Heerenveen......

Pfffffffffff ik heb wat groene matten voorbij zien komen maar nu ze uit huis wonen mis ik toch wel eens het gekissebis en de gezelligheid over de gemiste kansen, de scheids...........

om die reden was ik het afgelopen voetbalseizoen voor AZ omdat mijn schoonzoon voor Ajax is Lachende smiley Clown smiley "gewoon" om even te plagen. Knipoog smiley het was jammer dat het afgelopen was. wel leuk dat Ajax gewonnen had (hoewel ik vind dat AZ ook gewonnen heeft omdat die club 2 wedstrijdpoulen te spelen had. en gezien dat feit, hielden ze het nog aardig vol. Lachende smiley )

ik kijk uit naar de wedstrijd op 9 juni, want dan gaan we bij het vrij-zijn weekend met iets van 900 man naar de wedstrijd kijken dmv een groot scherm Lachende smiley dat lijkt me erg gezellig. nog even iets oranjegs kopen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 19:25
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
PAULUS636 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Jol,

Wat ik vooral bedoel is dat er veel verschil
in de geloofsovertuigen, het kerkgenootschap kan zijn.
Maar God kan elke muur doorbreken,
net als wij.
Zingen we niet:

Wij doorbreken elke muur in de Naam van de Zoon
en wij worden één. (Opwekking 485)

Ik heb vaak het gevoel dat men direct voor een date
kijkt naar de gellofsovertuiingg en
zijn of haar kerkgenootschap.
Dat vind ik best jammer.

Ik ben zelf een christen
die openstaat voor andere geloven
Uiteraard zou ik het liefst een relatie
willen met een christelijke vrouw.
Jezus staat bij mij op de eerste plaats.
Als ik kan Lofprijzen met een vrouw
in een toekomstige relatie
dan voel ik mij zodoende gesteund
in mijn geloofs beleving.
Ik vind het namelijk heel fijn
om God te Loven, te Prijzen en te Aanbidden.

bedoel je hier mee dat het je in feite niet uitmaakt wat je toekomstige parnter geloofd? het liefst christen, maar....... moslim of hindoestaans mag ook?

ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet werkt. en los van dat, er wordt ook tegen gewaarschuwd in de Bijbel. vorm geen ongelijk span met een ongelovige. 2 Kor. 6:14
Gos wil ons hier in ons geestelijke leven beschermen omdat een huwelijk zo intiem is dat je 1 wordt met elkaar. 1 ziel, 1 lichaam. voor ons mensen lijkt het wel zo dat je nog steeds 2 personen bent, maar geestelijk ligt dat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 16:04
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
ik voor mij weet het inmiddels niet meer. ik herken de reaktie van Manna waarin hij zegt dat God tegen hem zegt dat hij er nog niet klaar voor was. heeft God ook tegen mij gezegt.
hoewel het nu anders is. hoe anders. Geschokte, onthutste smiley hm.

dan de vraag of het iemand van een andere kerk mag zijn. hm. dan denk ik. alles behalve katholiek.
maar is dat ook waar. Smiley die vol vragen zit hm

het liefst uit mijn eigen kerkkring. jaja. maar wat als hij daar niet tussen zit. Verraste, verbaasde smiley hm

vandaag las ik in God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur, over een boek(je) geschreven door Derek Prince. genaamt: God en je partnerkeuze.
Heb het maar besteld. kan wel wat hulp gebruiken bij het beter verstaan van Gods stem hierin Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 13:55
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
 
NICKY298 schreef:
Mooi om te horen tinneke.

Maar ik geloof dat dit alles telt voor wie Jezus volgen en dus zijn gemeente!

dat denk ik ook wel Nicky. dat het voor alle gelovigen geldt die Jezus volgen. maar op het moment is het ook heel actueel naar de gemeente toe waar ik heen ga en was het in antwoord op wat mijn senior voorganger voor de dienst aan de spreker aangaf. namelijk dat satan in zijn eigen zwaard zal vallen.

en ook dat geldt voor alle gelovigen die Jezus volgen.

op zich zijn alle boodschappen in het groot te bezien maar in dit geval was het ook specifiek gericht, dus aan onze gemeente. vandaar. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 21:53
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
mijn hele dag was een mooi moment Lachende smiley de kerkdienst was zeer goed Lachende smiley het koffiedrinken daarna was heel gezellig (was jammer dat ik weer naar huis mocht) maar thuis heerlijk met de hond gewandeld en daarna op het balkon gelegen in het zonnetje in mijn nieuwe "waterkleding" met een goed boek en iets te drinken en goede muziek (waaronder de nieuwe opwekkings cd). nu is het bijna 22.00 uur en loopt mijn dag ten einde. Huilende smiley, smiley in tranen

maar ... morgen is er nog 1 Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 21:29
BerichtOnderwerp: Wie ben ik? (weten wie je bent in Christus.)
 
Ik heb de Bijbelteksten geplaatst en de naam van het boek en schrijver er onder gezet. tot slot is het een goed boek Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 21:24
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
 
NICKY298 schreef:
Vandaag ging het over hoe je omgaat met je mede christenen!

Dat de kerk groeit als je liefde vol met elkaar omgaat.
geen vooroordelen heb , en elkaar help met alles.

Wat vinden jullie hier?

Want ook hier hebben er mensen vooroordelen.
Ik vind alleen dat je soms iets verkeerd kunt lezen of schrijven waardoor je een voor oordeel kunt hebben . Niet iedereen kan zich goed verwoorden op papier he. Clown smiley
misschien als je de persoon tegen komt er achter komt dat de persoon heel anders is.
Lachende smiley Hij of zij wel eens heel leuk kan zijn in de omgang!

als je leest wat je eigenlijk allemaal bent, o.a. een uiting van het leven van Christus omdat Hij mijn leven is (Kol.3:4) dan word ik daar toch wel even stil van. want hoewel ik mijn ogen zoveel mogelijk op de Heer gericht probeer te houden, het leven leiden zoals de Heer het deed. niet oordelen, niet roddelen, niet klagen, niet twisten, geen stemverheffing, zachtmoedig etc man. (vrouw in dit geval Knipoog smiley )gelukkig hoeven we niet volmaakt te zijn en weet de Heer dat wij ook nog onwillig vlees hebben, maar is er een willen, dan doet Hij het werk. al wat wij hoeven te doen is onze ogen op Hem gericht te houden en Hem lofzang en aanbidding geven.

2 Kronieken 20. (hele hoofdstuk) was onze preek. Lachende smiley het woord was dat God voor ons strijd omdat het Zijn strijd is als iets ons ten strijde trekt.

wat mij op viel was het vers 9. (werd ook genoemd in de preek en onze aandacht op gevestigd maar zag het thuis pas goed Verlegen lachende smiley ) Indien ons een onheil overkomt: zwaard, gericht, pest of honger, dan zullen wij ons voor dit huis en voor uw aangezicht stellen, want Uw naam is in dit huis; wanneer wij in onze benauwdheid tot U roepen, zult Gij horen en helpen.

de boodschap was gericht naar onze gemeente.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 08:39
BerichtOnderwerp: Vermaning?
 
MANNA420 schreef:
Het is een ouderwets woord vermaning, voor wie een wat gebruikelijker Nederlands gewend is: een goed advies, een reprimande of een wijze maar dwingende raad.

Anyways, ik zat dus met iemand te praten op MSN en diegene vertelde dat ze een nieuwe vriend had. Allemaal leuk en aardig blablabla. Maar de beste man is niet gelovig. Toen ik zei dat ze beter niet met deze jongen verder kon gaan op grond van 2 Korinthe 6 zei ze dat ik me niet met haar liefdesleven moest bemoeien. Jammer, maar ik deed het uit liefde en niet om haar te pesten en ook niet uit jaloezie.

Maar ja hoe denken jullie over een vermaning? Het is toch een onderdeel van het christelijk leven met elkaar vind ik.

van wat ik van het geven van "goede raad" (aan de hand van de Bijbel) begrepen heb, is dat je je naaste moet liefhebben (als jezelf) en dat die persoon dat ook weet. (anders is het wetties).

niet iedereen staat open voor goede raad.
als je het gegeven hebt en de aangesproken persoon wil niet luisteren, kan je het nog proberen met iemand erbij. maar al met al blijft het wel de verantwoordelijkheid van de persoon zelf.
hoe goed je het ook bedoeld.

jij ziet de waarde van de raad in 2 cor. 6, degene die je daarmee aanspoort mogelijk niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 13:14
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
BEUN656 schreef:
Klopt. Mee eens. Als je zegt dat de bekering begint bij het gemis van Christus in je leven dan begint in die zin inderdaad je bekering bij het kruis. Dan nog is dat gemis door de Heilige Geest in je hart gewerkt.

ben ik met je eens.

ik kan je aanraden om eens te google-en op; de tijd tussen wekenfeest en grote verzoendag.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 21 mei 2012, 13:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 22:52
BerichtOnderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
 
MANNA420 schreef:
Afgelopen dinsdag kreeg ik een inzicht van God. Hij liet me inzien dat mijn verlangen naar een vriendin me in feite had verblind en ik het tot mijn hoogste doel had gesteld in plaats van God. Ik dacht altijd dat God op een stond maar dat was niet zo. Ik wilde een vrouw, ik wilde geliefd worden, ik zocht naar een aanvulling in mijn leven. Maar ik kreeg het niet, hoeveel ik ook bad. Maar ik bad verkeerd. En ik was jaloers. Stikjaloers op mensen die wel een vrouw/man hadden en kinderen. Ik wilde ook zo graag!!

Oh ja ik heb een vriendin gehad nog wel via deze site, maar God liet me inzien dat dat niet was wat ik nodig had. God liet me door een teleurstelling gaan om te laten inzien dat Hij en alleen Hij de eerste plaats in mijn leven moet hebben. Ik dacht altijd als ik eerst maar een vriendin had dan ben ik intens gelukkig, dan komt het allemaal wel goed. Nee, zo was het niet. Ik was/ben er nog lang niet aan toe. Ik ben dankbaar dat God mij dat deed inzien, dat Hij deze korte relatie wilde gebruiken om mij inzicht te geven en te disciplineren.

Nu ik ben gaan inzien dat mijn hele leven er zowat omdraaide en ik dus telkens teleurgesteld werd voel ik mij bevrijd. Ik mag weten dat God voor me zorgt, of ik nu alleen blijf of toch een vrouw mag ontmoeten. Maar ik weet nu dat Hij de enige is die ik nodig heb en dat ik Hem toebehoor.

Ik bid dat iedereen die alleen is en hongert naar een partner dat God jullie geduld schenkt om te wachten tot het juiste moment en dat die tijd dat je alleen bent juist mag besteden om dichterbij God te komen. Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God.

Amen Manna.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 21:46
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
WILLEM618 schreef:

onze Heer staat helemaal centraal bij de bekering. Ieder die in Mij gelooft zal niet verloren gaan maar eeuwig leven hebben.

niemand komt tot de Vader dan door Mij.

bij de bekering neem je de Heer aan en geef je Hem de troon in je leven en sterf je aan je eigen ik.

en dat is allemaal mogelijk gemaakt door dat de Heer aan het kruis voor ons gestorven is.
het bloed is Zijn bloed.

je weg als bekeerde begint bij het kruis. dus het Paasfeest.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op zondag 20 mei 2012, 21:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 20:07
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
 
PIETER619 schreef:
Zelf kijk ik via de stream van hun, vergoeding die ze vragen is 3 euro/maand, omdat ze zelf voor die stream moeten betalen aan een provider of zo iets. Voordeel via PC heb je dus uitzending gemist erbij. Bij uitzending gemist staan heel veel goede zaken zoals diensten, films, documantaires, maar ook kinderseries.

Als er een van de kids thuis is doe ik het via de laptop met een kabeltje naar de TV. Vroeger had ik de PC op de vliering en had een netwerkkabel omgebouwd en kon dan zo onder op TV Family7 zien. Wat mij betreft kwam deze zender overal in het basispakket. Ik heb nu All In One van KPN, maar dan moet ik om alleen Family7 zien 10 euro extra betalen, voor aanvullend pakket.
Voor de liefhebber van o.a goede preken die wat meer wil weten hier een link http://www.family7.nl/

mijn dochter heeft ook zo'n alles in 1 pakket. de pc gebruik ik meestal Lachende smiley (in de huiskamer) terwijl mijn dochter op haar kamer tv kijkt.
mijn dochter heeft een flinke kamer waar ze ook een zitgedeelte heeft en dus een tv. dan heb ik er "geen last" van het punt dat zij tv kijkt Lachende smiley.

bedankt voor de link. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:54
BerichtOnderwerp: de 7 feesten van de Heer, de ontwikkeling van een ongeboren
 
De 7 feesten van de Heer, De ontwikkeling van een ongeboren Baby

Zola Levitt ontdekte een verbazingwekkende samenhang tussen de Zeven Feesten van de Heer en de zwangerschapsperiode van een mensenkind, van de conceptie tot aan de geboorte.
Bij de voorbereiding voor het schrijven van een boek voor nieuwe ouders, contacteerde Zola een gynaecoloog voor hulp om de zwangerschapsperiode te begrijpen.

Tijdens de sessie toonde de gynaecoloog hem een serie foto's, wees de eerste aan (een eitje en een spermacel) en zei," Op de 14 dag van de eerste maand verschijnt het eitje"
Deze verklaring raakte een snaar in de Joodse geest, want dat was de datum van het Pesach.

Hij herinnerde zich het geroosterde ei op de familietafel bij elke Seder.
Nu, voor de eerste keer, wist hij wat het betekende!
Omdat hij de gynaecoloog niet van zijn onderwerp wilde afleiden, zei hij niets, maar bleef luisteren.

Dan vervolgde de gynaecoloog: " Het eitje moet binnen de 24 uur bevrucht zijn of het sterft af".

Dit herinnerde Zola aan het feest van de Ongezuurde Broden en het zaad of graan dat "in de grond viel en stierf " opdat het oogst zou kunnen voortbrengen, de eerstelingen waarvan aan God werd aangeboden.

Daarna zie de gynaecoloog" binnen twee tot zes dagen, zal het bevruchtte eitje zich aan de baarmoederwand vasthechten en begint het te groeien.."

en ongetwijfeld dacht de Joodse evangelist, " het feest van de Eerstelingen wordt gevierd ergens tussen twee en zes dagen na Pesach!"

Vervolgens werd hem een foto getoond van een embryo met armpjes, handjes, vingertjes, beentjes, voetjes, teentjes, een hoofdje, oogjes etc. De ondertitel zei, "vijftig dagen"

de gynaecoloog ging verder, :" rond de vijftigste dag, neemt het embryo de vorm van een mens aan. Tot dan weten we niet of we en eendje of een kikkervisje hebben. "Zola dacht. " Dat is Pinksteren.!"

de volgende foto toonde het embryo aan zeven maanden.

de gynaecoloog zei, "op de eerste dag van de zevende maand, is het gehoor van de baby ontwikkeld.

voor het eerst kan het horen en geluiden buiten de baarmoeder onderscheiden.
Zola wist, dat is de datum van het Feest der Trompetten.

De gynaecoloog ging verder. "Op de 10e dag van de zevende maand, veranderd het hemoglobine in het bloed van de moeder en voorziet de baby in eigen behoefte.
Zola dacht, " Dat is de Dag van Verzoening, wanner het bloed in het Allerheiligste gebracht werd.

vervolgens zei de gynaecoloog; "Op de vijftiende dag van de zevende maand, zijn de longen volledig ontwikkeld. Zou de baby voor die tijd geboren zijn, had hij heel moeilijk kunnen ademen.. "en Zola dacht," Dat is het Feest van Tabernakels, een tijd om het huis van de Shekinah glorie of de Geest van God te vieren.
In het Vernieuwde verbond wordt de term Pneuma, normaal vertaald als "adem" toegepast op de Heilige Geest.

[b]de geboorte vind plaats op de 10 dag van de negende maand. Acht dagen na de geboorte, wordt in de Joodse gezinnen een zoon besneden. Zola merkte op dat de acht dagen van Hannuah precies op schema worden gevierd. negen maanden en 10 dagen na Pesach.[/b]

geen mens zou de zwangerschapsperiode 3500 jaar geleden begrepen hebben. de instelling van de Zeven Feesten van de Heer was door de Heer zelf aan Mozes gegeven. ZIjn samenhang met de menselijke zwangerschapsperiode is niet alleen opmerkelijk, het bewijst "Intelligent Ontwerp."

Het bewijst dat er een Goddelijke Schepper is die de zaken van mensen leid.

Ned. vert. S. van Goethem. geschreven door J.R. church.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:15
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
@ tineke
- van Henoch staat er dat hij een zoon kreeg, en nog een aantal jaren met God wandelde.
- van Lydia staat er eenvoudigweg, dat onder de toespraak van Paulus haar hart werd geopend.
- van de stokbewaarder staat er niet dat hij enig schuldbesef had, al is het wel zo dat je in die tijd met je leven borg stond voor de gevangenen die aan je zorgen waren toevertrouwd; als de gevangenis leeg was geweest, had hem dat zijn leven dus gekost.
ik denk dat hij dus wel erg onder de indruk was van hoe de situatie in dit geval verliep; "wij zijn allen hier" zal in die zin wel een indrukwekkend moment voor hem zijn geweest!!
- Henoch leefde vóór de offerdiensten waren ingesteld, en Lydia en de stokbewaarder waren geen joden, maar mensen die Paulus op zijn zendingsreis tegenkwam. Ik zie dan ook niet direct een link met de offerdienst die je in de discussie betrekt.[/quote]



God heeft de offerdiensten gegeven en de 7 feesten.
elk feest staat voor iets en daar horen verschillende offers bij.
die feesten werden letterlijk gevierd. maar....

vorig jaar kreeg ik een copie van een brief van een joodse man die aan een professor geneeskunde vroeg hoe het nu zat met de ontwikkeling van het ongeboren kind.
tijdens het vertellen van de geneesheer hoorde de man data waar zijn joodse oren wijdt open van gingen staan en hij rechtop in zijn stoel ging zitten.
het bleek dat de ontwikkeling van het ongeboren kind synchroom loopt met de feesten uit het oude testament.

te beginnen met het pascha. wat het begin van de feesten is,
is gelijk aan de vruchtbaarheid van de vrouw.

vandaag hoorde ik, dat de bekering in symbool gelijk is aan het pascha.
gevolgd door pinksteren (betekenis is 50 dagen en gelijk aan het wekenfeest) en de doop in de Heilige Geest.

na de bekering komt de grote verzoendag. jouw discussie Hannah heeft te maken met de bekering. die van Beun met de grote verzoendag.

in de Bijbel wordt gesproken over het Pascha en het Paasfeest.
het geheel rond de kruiziging en alle profetieen daarom heen zijn letterlijk uitgekomen. (het feest van onze Heer Jeshua)

het wekenfeest. 50 dagen na het Paasfeest ( pinksteren) is het letterlijk uitgekomen. (het feest van de Heilige Geest).

op dit moment staan we voor het letterlijk uitkomen van de grote verzoendag. de dag dat de mensen zich (massaal) zullen bekeren tot God onze Vader (met groot berouw)

wat gevolgd gaat worden door het letterlijk uitkomen van het loofhuttenfeest. ( het feest van God onze Vader).

de feesten zijn niet slechts gegeven als richtlijnen voor de feesten in het oude testament.

een deel van de uitleg ( het laatste deel zeker.) heb ik vanmorgen in de preek gehoord, voor mij was dat een stukje van de puzzel.


ik kan jullie hierin geen geloof geven. maar ik weet dat het zo is.
en dit weten weet ik niet alleen. de man die het vertelde stond voor op het podium. er zijn meerdere mensen die dit weten. ik weet dit niet uit mij zelf. dat kan namelijk niet.

maar weten doe ik het wel.

(de man op het podium heet Jan Sjoerd Pasterkamp. voor het geval iemand dat wat zegt).


Laatst aangepast door
TINEKE986
op zondag 20 mei 2012, 20:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:46
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
BEUN656 schreef:
Kijk eens aan... Een nieuweling in deze toch wel enigszins vastgeroeste discussie... Fijn! Maar om te beginnen met de mensen die jij zo even noemt denk ik dat bij hen de Heilige Geest in hun hart heeft gewerkt. En natuurlijk krijgt niet iedereen dezelfde bekering. Verder wil ik wel benadrukken dat die ellende zeker geen voorwaarde is voor onze bekering. Maar ik denk dat we, voordat we tot die hartelijke overgave komen, wel onze zonden gevoeld hebben en beleden. Want, ff intermenselijk: ik kan me namelijk indenken dat jij eerst excuses van iemand verlangt die iets fout bij jou gedaan heeft, voordat jij die persoon vergeeft.

zou het niet veel fijner zijn als we hierin ook het voorbeeld van de Heer zouden volgen en de ander vergeven voordat ze om vergeving komen vragen?
Stefanus deed dat ook trouwens, en hij was volledig menselijk.


Zoveel te meer dus als je die lijn verticaal gaat trekken. En dat we niks hoeven klopt. Sterker nog: we willen niet en dus kunnen we niet. En dat is nou juist onze diepe ellende! Paulus is daarover ook heel duidelijk in Romeinen 7:19-24:
19 Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik.
20 Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont.
21 Zo vind ik dan deze wet in mij: als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt.
22 Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens;
23 Maar ik zie een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds, en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is.
24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?

Wat á Brakel betreft: die heeft gewoon gelijk. Jouw commentaar daarop zijn jouw woorden en die moet je nog maar eens goed onderzoeken. Want nogmaals: ons schuldbesef is geen pleitgrond voor onze bekering maar het zal wel zover moeten komen dat we onze schuld gaan inzien en belijden. Als laatste nog even de citaten van Paulus die jij aanhaalde: je hebt helemaal gelijk! Die blijven wat mij betreft ook staan. Want God zal geen bidder laten staan!


Laatst aangepast door
TINEKE986
op zaterdag 19 mei 2012, 21:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:40
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
HANNAH810 schreef:
overigens; ik ben geen nieuwkomer in deze discussie hoor; ik heb deze discussie alleen inmiddels al zo vaak gevoerd............ Lachende smiley met blinkend witte tanden
de tijd ontbreekt me zo vaak om opnieuw de (hele) discussie aan te gaan.

van Henoch weet ik het niet, want daar staat niet zo veel over in de Bijbel, (hij wandelde echter met God, dus lijkt mij dat hij alles met Hem besprak). maar de anderen hebben volgens de Joodse tradities de offers bij de tempel.

zo was er de grote verzoendag waarop 2 bokken kwamen. de ene werd geofferd en de ander kreeg de zonden van het volk op zich geladen en de woestijn ingestuurd.

dus was er wel schuldbelijdenis en vergeving van zonden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:33
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
BEUN656 schreef:
Ja, terechte opmerking. Helemaal mee eens.
Want als wij gaan beseffen dat we geestelijk blind zijn gaan we ook onze zonden inzien, inleven en belijden. Als we dan verlost worden uit die misère dan word het ook een groot wonder en is de vreugde eindeloos. Zoals ik dus ooit zei: het moet dwars door de ellende heen! Een mens moet op de knieën worden gebracht wil het goed komen tussen God en hem/haar. Vandaar dus ook dat de Heilige Geest het hart van een mens zou moeten bewerken wil hij/zij uit de slavernij van de zonden komen in het eeuwige Licht, ofwel de genade van Christus. En zo is het verhaal toch weer rond...?

hm. wel grappig dat je het met mijn opmerking eens bent omdat ik er iets heel anders mee bedoelde dan jij er uit haalt.
en dat is vind ik kenmerkend van de Bijbel en wat een Bijbelstudie over 1 hoofdstuk zo boeiend kan maken.

Ik denk dat ik begrijp wat je zeggen wil maar heb toch een kanttekening bij het beseffen over geestelijke blindheid.
dat besef heb je namelijk niet totdat God besluit die bedekking weg te halen. (geldt ook voor je gehoor).
en als je dan gaat zien, kan dat wel eens heel erg schrikken zijn ja.

en als je dan door "de ellende" heen bent en je ondergedompelt wordt in de vreugde-olie........

dan weet je dat je waarlijk vrij gemaakt bent. en wat het offer van de Heer (en God onze Vader) voor waarde is voor ons mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:02
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
BEUN656 schreef:
Tineke, wat fijn dat je reageert meid... Knipoog smiley Blijkbaar was voor jou de discussie die we ooit begonnen ook nog niet afgerond. Kortom: twee zielen, één gedachte... Tot zover dan... Verder wil ik toch nog een aantal dingetjes opmerken over jouw commentaar...

Om te beginnen met de eerste twee regels: blijkbaar denk jij dus dat die Romeinen-brief niet voor ons geld. Mijn vraag is dan: wat moeten wij dan met de Bijbel zonder die Romeinen-brief? Beetje jammer Tineke...

Dan de volgende twee regels: hoe kan je nou dood zijn als je opstaat? Als je in Christus opgestaan bent, dan leef je toch? Tenminste, dat word mij elke zondag verteld. En ik geloof dat ik er niet naast zit. En wat Romeinen 7:1 zelf betreft: ook na onze bekering blijft de zonde aan ons kleven. Dus, wat Paulus daar schrijft is correct. Alleen onze menselijke interpretatie rammelt nog wel eens... Maar inderdaad: als we onder de heerschappij van Christus leven dan leven we inderdaad onder de genade. En verder: die kruisdood is inderdaad het grote bewijs van Gods genade voor een zondig mens die zich bekeert.

Tenslotte nog even de laatste 2 regels: beetje jammer dat je hier ook dingen overslaat. Want, hoe zullen wij ooit tot die aanname komen zonder het inleven en belijden van onze schuld? Maar als wij inderdaad tot die hartelijke overgave zijn gekomen (gewerkt door de Heilige Geest) dan komt God met Zijn liefde over en mogen we Hem aannemen. Mee eens...


en de Heer vroeg aan de blinde. zie je iets? de blinde antwoordde. ik zie mensen als bomen wandelen.

ik kan hier natuurlijk heel veel op zeggen, maar dat wil ik niet. dus zeg ik jouw, wees gezegend Beun.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 16:00
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
HERMAN968 schreef:
Mooie gereageerd Tineke, je bent een échte schat. Knipoog smiley Lachende smiley

dank je Herman. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 10:36
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
HERMAN968 schreef:
Dit stukje zou ook bij een ander forum passen, maar ik zet het hier neer omdat Ouweneel dan overzichtelijk wordt in zijn prediking.


Een bekend schriftkenner schreef: “Ware ootmoed is niet slecht van jezelf denken, maar helemaal niet aan jezelf denken.” Wie zijn leven en zijn hart vult met Christus en Zijn Woord, hoeft niet tegen de zonde te vechten.
Laat dat even goed tot je doordringen! Vechten tegen de zonde betekent dat je geconcentreerd bent op de zonde. Dat is een volkomen verkeerde gerichtheid. Als jij je hart en je leven vult met Christus, heb je als het ware geen tijd om te zondigen; je komt niet op het idee. Onze geestelijke strijd is niet de strijd tegen het vlees in ons, maar de strijd tegen machten rondom ons (Ef 6:12; dit is ook de bedoeling van Hebr 12:4, want het is daar “ten bloede toe”). Ik weet best –aldus Ouweneel in zijn boek Bouwstenen voor geloof, blz 136- Ik weet best dat dat gemakkelijker klinkt dan het in de praktijk si, maar je moet het wel eerst duidelijk stellen, want anders heb je geen doel waarnaar je je kunt uitstrekken. Je moet je dus richten op het positieve, en niet vechten tegen het kwaad in jou, want dat maakt je alleen maar ongelukkiger. Als een emmer gevuld is met alcohol, hoef je er alleen maar water op te gieten om de alchohol eruit te verdrijven (water is zwaarder dan alcohol). Wij hoeven ons hart, onze zin, ons denken slecht te vullen met Christus, en wij komen aan de zonde niet meer toe; Vechten tegen de zonde maakt ongelukkig; jezelf richten op Christus maakt gelukkig.

een waar woord. en ik begrijp wat je bedoelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 10:23
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
BEUN656 schreef:
Nou, ik dacht anders dat jij mijn kritiek in een 1:1-discussie min of meer toch als een vloek ervaarde... Knipoog smiley

een discussie willen voeren,(met een vast gesteld standpunt) over iemands persoonlijkheid en/of gemeente puur om de gedachte die je daarbij hebt en zonder de persoon en/of gemeente te kennen, is geen zegen nog een vloek maar het willen uitlokken van een twistgesprek en uiterst zinloos.

en zinloze gesprekken dienen we uit de weg te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:54
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
WILLEMIJN232 schreef:
Misschien moet je het een beetje vergelijken als je met je broers en zussen naar je ouders kijkt...
Je hebt dezelfde ouders maar soms praat je erover dat het wel lijkt of je allemaal over andere ouders praat.......zo verschillend wordt er tegenaan gekeken.......
Terwijl je in principe dezelfde vader en moeder hebt.....

En ik moet eerlijk zeggen als je praat over de dagelijkse kruisiging....vind ik dat persoonlijk niet in verhouding staan tot wat Hij voor ons gedaan heeft en lijkt het of je het bagataliseert......Zo lijkt het he? Ik zeg niet dta het zo is want dat blijkt ook niet verder uit je verhaal

ik denk ook niet dat ik had kunnen doen wat Hij gedaan heeft. dit in antwoord op je eerdere vraag. en daarom houd ik ook zo veel van Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:29
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
PETRA411 schreef:
Ik moet de hele dag aan dit stuk denken,en jezus daarbij als schaapsherder.
de schapen in de kerk ,en eentje geeft toe aan verleiding en zakt in de modder en denkt oh oh,zaljezus nu nog van me houden? Ik wil niet in de modder, wat bezielde me. Maar hoe is jezus? Wat doet hij,hij gaat zo,n verloren schaap zoeken en als hij die dan gevonden heeft ontvangt hij die vol liefde. Hoe genadig is jezus. liefdevol.
en misschien durft zo,n schaap wel niet goed terug, na wat hij gedaan heeft,maar jezus zoekt hem,tilt hem op uit de modder en neemt hem mee.
of is het schaap een beetje dom,vind hij het wel prima in de modder,heeft hij niet in de gaten dat hij daar vast komt te zitten en zinkt in een modderpoel.Toch gaat jezus hem zoeken. geweldig
en deze gedachte is zo mooi dat ik hem wou delen

ik heb begrepen dat schapen ook heel eigenwijs kunnen zijn. en dat ze kunnen verhongeren omdat ze met hun rug naar het gras staan en met hun kop naar de woestijn. letterlijk dus. we zijn niet voor niets vergeleken met schapen.
soms zien wij de dingen ook niet of laten wij ons hoofd hangen moe omdat we in de modder zitten er er niet (op eigen kracht) uit kunnen komen.
terwijl we "alleen" maar om hulp hoeven te vragen. zelf heb ik al heeeel wat keren op hulp gevraagd (of te wel geschreeuwd ook wel Verlegen lachende smiley ). en hulp werd altijd geboden. zelfs in mijn diepste dal. ( wat gelukkig acher mij ligt).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:17
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
HERMAN968 schreef:
Tinneke, ik las ook nog een goeie:

Het juiste woord op de juiste tijd
is als een gouden appel op een zilveren schaal.
Een wijze vermaning voor een luisterend oor
is als een gouden ring, een sieraad van het zuiverste goud

Kussende smiley

dat is idd mooi en waar ook.

een juist woord op de juiste tijd kan indalen. op zijn plaats vallen als een puzzelstukje.

dat is mij al een paar keer gebeurd Lachende smiley

een wijze vermaning voor een luisterend oor is als een gouden ring.

ook dat spreekt mij erg aan. ja. voor mij is dit waarheid. Gods liefde is zo oneindig groot.
Als dit soort dingen mij gebeuren voel ik Zijn liefde en leiding Lachende smiley

dank je voor deze toevoeging Herman.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:10
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Deze twee versen lijken elkaar aan te vullen. Toch word in vers 17 teruggeblikt naar het leven van vóór de bekering van een mens. Mag ik misschien eens vragen hoe jij hier tegen aan kijkt? Met andere woorden: kan jij iets vertellen over jouw verlossing uit de slavernij van de zonde?

Beun


deze brief wordt geschreven aan de mensen in Rome. vers 17 is voor hun bedoeld als je het letterlijk leest. de mensen aan wie de brief gericht is leven op dat moment in gehoorzaamheid.

leven onder de genade en niet onder de wet doe je als je met Christus gestorven bent en weer opgestaan (waar de waterdoop symbool voor staat).
dan ben je dood voor de wet Rom.7:1. en omdat je onder de heerschappij van Christus leeft, leef je onder de genade. Gods genade wel te verstaan. gegeven door het offer wat onze Heer bracht door alles te aanvaarden en te verdragen wat er voor en tijdens de kruizinging heeft plaats gevonden. Zijn genade. zo oneindig groot.

dat betekend tevens onze verlossing van de slavernij van de zonde. tenminste als je de Heer hebt aangenomen als jouw verlosser.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op vrijdag 18 mei 2012, 17:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TINEKE986
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5