ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JACONSU210
ChristianMatch forum index » Berichten van JACONSU210
Auteur Bericht
JACONSU210 (61)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 18:15
BerichtOnderwerp: Speeddaten 10 maart in Alphen aan den Rijn
 
'Weet je, dat wij bij Christian Match de hoogste linc-score hebben?' mailde ze mij.
'Nee' antwoordde ik, 'ik heb er nog nooit naar gekeken...'
De vrouw met wie ik aan het mailen was, was er één die ik bij het speeddaten ontmoet had.
Het verbaasde mij dat ze met mij contact opnam. Ze had immers een 'nee' ingevuld bij 'Match ja, hmm of nee'. Maar het gesprek wat we hadden was leuk en ze kende veel mensen van mijn kerk.
Dat schiep een vertrouwelijke band want ze gaf gelijk haar telefoonnummer.
En ik dan weer de mijne met mijn adres. Natuurlijk was ze even in de straat naar mijn huis en tuin wezen kijken. Na de winter gaf het een troosteloze aanblik.
Maar afgelopen vrijdag belde ik haar om een afspraakje te maken. Zaterdag eerst een ritje in de Capri en dan ergens gaan eten.
In dat telefoongesprek verbaasde ik mij erover dat ze mijn schrijfseltje over het speeddaten in Alphen nog niet gelezen had.
'Laat dat maar' zei ik

Zo in de wolken over dat speeddaten was ik niet. Dus of ze hier gelukkig mee was...
Er volgde een mailtje. Omdat ik geschreven had dat de uitstraling belangrijker was dan het uiterlijk zei ze: Tot morgen dan maar...

Zaterdag 21 maart 16.00 uur. Uitgerekend bij haar voor de deur was nog een parkeerplaats vij. Ik belde aan...Hondengeblaf...Ik denk: 'Straks heeft ze hem zo afgericht dat-ie me opvreet'. Maar na het nodige gesnuffel en gekwispel kwam er rust in de tent.
Foto's aan de muur. Herinneringen aan een gelukkig verleden.
Onder het genot van een Cola Light praatten we over het verlies van een dierbare en rol van het geloof bij de verwerking daarvan. Ook ik heb een ervaring, maar dat is maar een fractie van die van haar. Eigenlijk was het zo dat waar het speeddaten ophield we hier nu verder gingen.
Na een half uur was het tijd voor een ritje. De Capri gromde weer dat het een lieve lust was. En zo gingen we een stukje door het Groene Hart. Langs de molenviergang en de Hervormde Kerk in Aarlanderveen. Nieuwkoop en De Meije. Ik reed maar wat. Geen idee waar naar toe. Ergens reed een trekker met aanhanger voor me. Ik schakelde terug naar z'n 2. Keek of er geen tegenliggers aankwamen, gaf een dot gas. De neus van de Capri veerde wat op en de 6 cilinder ronkte er op los. Even snelheid maken. 'Nou' zei ze, 'Dat kan-ie wel'.
Hier begon je toch wel trek van krijgen. Ik zei: 'Ik heb vroeger in Ter Aar nog een speelgoedwinkel gehad, daar zit nu een restaurantje, als we daar nu eens gaan eten? Ik ben er al in geen jaren meer geweest..' Zij ook niet dus het voorstel werd aangenomen.

Solouno, zo heette het restaurantje. De chef Nasser herkende mij en het weerzien was hartelijk. Ik genoot van deze avond. Hoewel er veel in het pand was veranderd, blijven er ook details hetzelfde. Dat gaf toch het gevoel van een 'Deja vu'.
De kaart was uitgebreid, maar we gingen voor een pizza. Ze waren groot, smakelijk en werden erg warm geserveerd.
We kregen het over de speeddate-avond.
'Wat had jij ingevuld bij 'mijn match'? vroeg ik. ...'Nou'...'Nee' zei ze.
Ze vervolgde: 'Je kwam ook met zo'n hopeloos gezicht bij mij aan tafel...zo van 'toch niet weer één die ouder is dan ik'... dat hoe goed ons gesprek ook later was, ik na 1 seconde al dacht: dit is 'm niet. Het zijn toch die eerste seconden die je lot zo'n avond bepalen....
Ook al zou ik dus 10 gesprekken die avond gehad hebben, ze zouden verder allemaal zinloos zijn geweest. Hoe leuk alle candidaten ook waren...Doordat ik het na 3 gesprekken niet meer zag zitten die avond, was ik gewoon niet leuk meer, en dat neem je mee naar elke tafel waar je daarna nog aan gaat zitten...
Ondertussen kreeg ik een steeds duidelijker beeld van wie er tegenover mij zat.

Eenmaal weer terug in haar huis bood ze mij nog koffie aan. En we bespraken de avond. Geen moment van verveling, geen moment van: 'Waar ben ik aan begonnen' Ik kan alleen maar zeggen dat ik kan terugkijken op een zeer geslaagde avond.
Tegen tienen vond ik het mooi geweest. We namen hartelijk afscheid en we waren er zeker van dat dit niet onze laatste ontmoeting zou zijn.

Nog diezelfde avond mailde ze mij:

Hoi Jaco
Ik vond het heel spannend maar ik vond het heel gezellig en het fijne ervan was dat jij zo rustig was dat gaf mij op een gegeven momend ook een stukje rust. Bedankt voor het lekkere eten en tot horens maar weer.
Groetjes S.

Aanstaande vrijdag is er in Barendrecht in de Café 'De Pimpelaer een meetingpoint georganisserd door Jenny en Caroline. Ze zijn beide ook lid geweest van OZNJ.
Nou, jullie snappen het al... Onze volgende afspraak is dat ik haar vrijdag ga ophalen om daar gezellig naar toe te gaan.
Zo zie je maar weer....

Tot zover
Jaco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JACONSU210 (61)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 01:05
BerichtOnderwerp: Speeddaten 10 maart in Alphen aan den Rijn
 
Omdat ik anderhalf jaar geleden lid ben geweest van Christian Match krijg ik nogal eens mailtjes over gelegenheden die zij organiseren. En zo was er Speeddaten in Alphen aan den Rijn. Dat wordt gezellig, dacht ik. Wie weet wie ik daar allemaal tegenkom? Deelname kost € 24,95 en werd in het centrum in de Babtistenkerk georganiseerd. Je hoefde alleen maar een leeftijdscategorie aan te kruisen. Ik koos voor 41-49 jaar. Er was plaats voor 100 deelnemers en dames mochten zich niet meer opgeven. Daar hadden ze er al 50 van. Dames vinden het wel wat.
We kregen een naamplaatje en een lijst met de candidaten waar ik mee mocht daten.
Vooraf nog aan de koffie en dan zie je dat de mannen toch weer bij de mannen gaan staan en aan volgende tafel alleen maar weer dames. Soort zoekt soort.
Ik kreeg 6 candidaten. Een jongeman van achter in de 20, die bij mij aan de tafel stond had er 12. Andere leeftijd, meer candidaten.
Voordat we aan tafel gingen werd begonnen met gebed voor een goede afloop....

Ik kreeg dus 6 candidaten en mocht met elk 6 minuten praten. Die 6 minuten zijn zo voorbij. Als ik het niet zo zag zitten met een deelneemster dan begon ik altijd over mijn werktijden. Al jaren zien vrouwen (mijn) nachtdiensten niet zitten. De bedoeling hiervan is dat zij achter mijn naam een 'NEE' invullen. En dat werkt!
Van alle dames waar ik die avond mee gesproken kan ik het volgende meedelen:
Ze waren allemaal héél vriendelijk en er viel goed mee te praten.
Maar ze waren ook allemaal boven de ...50. Daar had ik dus niet om gevraagd. En ze waren allemaal...grijs. Ik had dus het idee met oma's aan het daten te zijn.

Mijn laatste candidate kwam niet opdagen. Ik liep naar de voor ons gereserveerde tafel en wachtte en wachtte tot er opeens een dame aankwam lopen van opnieuw boven de 50. Je zou denken dat er niets anders in de zaal zat.
Ik vroeg: Moest u misschien bij deze tafel zijn?
Nee hoor zei ze. Ik zeg: Mijn date niet komen opdagen...
Ach, zei ze, dat ben ik vanavond al 2x meegemaakt.
Nou zullen wij dan even met elkaar praten?
Dan vond ze goed.
Ze kwam helemaal uit Arnhem. Dus je reist meer dan 100 km om erachter te komen dat .... de voor jou gereserveerde tafelgenoten niet zijn komen opdagen.
Het gesprek was net als alle andere gesprekken prettig, maar zonder klik.
Opeens betrapte ik mij dat ik jalours begon te worden.
Aan een tafel rechtsachter ons zat een beeldschone dame ook te daten.
En niet dat ik haar tafelgenoot zijn geluk niet gunge....in tegenstelling, maar de man aan haar tafel liep met een witte stok met 2 rode streepjes.
Dus hij had een beeldschone vrouw tegenover zich, zonder dat hij haar kon zien, en ik zat daar de hele avond met grijze omaatjes om me heen. Die ik maar al te goed kon zien. Om moedeloos van te worden.
In de pauzes kon ik mij tegoed doen aan een frisje en een hapje. En ook hier mocht je buiten het boekje om daten. Een voor het oog aantrekkelijke dame werd door mij uitgenodigd voor een gesprekje en ze zei nog ja ook. Een gezellig doch inhoudsloos gesprek volgde. Het gaat over het werk, ervaringen met speeddaten enz enz. Maar ze had ook haast en meer oog voor de klok dan voor mij. En zo is er altijd wat...
Ik stopte mijn mond nog maar eens vol met plakjes rookworst en nam nog een bitter lemon en zuchtte nog maar eens diep.
Maandag zouden we de uitslag krijgen. Welke kandidaten hadden mij met een mmm of een ja beoordeeld? Eenmaal thuis checkte ik al mijn gesprekspartners en wat bleek? Ook degene waar ikzelf spontaan op was afgegaan bleken allemaal midden 50 te zijn. Van sommige had ik het erg leuk gevonden als ze me beter hadden willen leren kennen. Leeftijd zegt niets, het is de uitstraling die telt.

Speeddaten. Je hebt er geen invloed op wie er op je lijst komen te staan. Ik vind niet dat de organisatie zich iets heeft aangetrokken van de categorie die ik wilde.
Waren er geen 40ers?
Is het z'n geld waard? Ach, je bent uit. maar verder.....
Doe ik het nog eens? Dat denk ik wel. Daarvoor was het toch best leuk genoeg.
Maar verwachtingen....die kun je maar beter niet hebben.

En s'maandags kwam de uitslag:

Beste JACONSU210,

Zoals beloofd ontvang je hierbij een overzicht van je matches van de ChristianMatch speeddate-avond afgelopen zaterdag. Matches zijn degenen met wie je een gesprekje hebt gehad, en waarbij jullie allebei 'ja' hebben aangekruist, of waarbij een van jullie 'ja' en de ander 'mmm' heeft aangekruist.

Helaas, je hebt geen matches.

We hebben vandaag je abonnement met 1 week verlengd. Als je een verlopen abonnement had, betekent dit dat je vanaf nu weer kunt inloggen op www.christianmatch.nl en kunt mailen met je matches - en met de andere 2100 christelijke singles die actief zijn op ChristianMatch.

We wensen je veel surf- en mailplezier toe.

Met vriendelijke groet,

ChristianMatch


Zo heb ik het ervaren.
En jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JACONSU210
Pagina 1 van 1