ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 16:03
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...
 
ha ha xabia, maar eh is de fleur er ook nog als je 50bent Knipoog smiley
voor mij wel, maar mannen...

ach, vind het hele gedoe moeilijk, zou best graag een leuke vriend willen, maar soms ga ik denken... en onzeker worden.
dan denk ik,wat verwacht een man van mij?
het is allemaal zo anders als toen ik 17 was en me ex tegen kwam.

enfin sorry is offtopic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 15:45
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...
 
is misschien offtopic,of niet
maar wanneer wil iemand eigenlijk een date?
gewoon wat gedachten van me,watzoeken mannen van mijn leeftijd?

leuke goed uitziende vrouw....
duh,op je 47ste is de lente in je leven voorbij

om samen dingen mee te doen...
eh.. nou met afstand gaat dat al niet lukken voor sommigge vrouwen die fulltime kids thuis hebben. tenzij je ze alleen laat terwijl je ver weg bent,dus niet. ook al zijn ze groot,je gaat toch niet een hele dag weg in het weekend en laat ze alleen,voor paar uurtjes oke.

om samen mee uit te gaan?....
nou dankzij de belastingbrief van vanochtend, nee word weer effe iedere cent voorlopg omdraaien omhet gezin te onderhouden,zonde van me geld effe uiteten, ofzo.

vraag me vandaag echt af, wat doe ik hier egenlijk? ben ik wel date geschikt??

volgens mij niet Smiley die vol vragen zit of ben ik nou effe zo negatief? of gewoon nuchter?
Huilende smiley, smiley in tranen ach ja gewoon proberen te blijven accepteren ik geen leuke vriend heb en misschien ooit?
duhhhhhhh of zie ik alles effe somber in dankzij de belasting brief Boze smiley
god zal er wel weer in voorzien, maar werd er niet vrolijk van,dacht jee misschien krijg ik wel geld,
nee nee effe terugbetalen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 15:02
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
XABIA794 schreef:
weer een mooi stukje gelezen:

Mozes werd naar de universiteit van God gestuurd: de woestijn.
Dat is de plaats waar je genade leert, daar is de plaats waar je sterft aan je eigen capaciteiten en mogelijkheden. Daar leer je totaal afhankelijk van God te zijn.
Hooglied beschrijft hoe de bruid, leunend op haar geliefde, uit de woestijn komt. (zie hooglied 8:5) Je bent niet meer dezelfde, je leunt niet meer op jezelf en je bekwaamheden, je leunt op je geliefde, je leunt op Jezus!
Je bent totaal afhankelijk van Hem

Lachende smiley mooie aanvulling is dat

mooi Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:22
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
JOSINA022 schreef:
Nou ja zeg, heb je behoorlijk met rust gelaten de afgelopen dagen...ook weer niet goed zeker Gefrustreerde smiley
Is het al 22 juli? Smiley met dichtgeplakte mond

eh dan hebben we geen normaal persoon meer op deze site 22 juli, ha ha er ontbreekt dan wat nuchterheid tussen alles.....
en wie moeten we dan gaan plagen josina??
En waar laten we ons afval als we niet uitkomen met de vuilnisbak?
ga nou maar gewoon effe verlengen frank, gewoon per ideal,je staat toch al rood,ken nog wel wat bij Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:16
BerichtOnderwerp: Wist u datjes
 
FRANKT627 schreef:
...wist u dat ik echt de enige normale ben op deze site... Boze smiley ...wat een heel eenzaam bestaan is... Huilende smiley, smiley in tranen

ha ha,gaaf 1 normaal persoon op deze site.
dacht effe dat er geneen normale op zat
maar wat is een normaal mens? laat mij maar lekker uniek zijn Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:01
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
WILLEM618 schreef:
Bij veel dingen achteraf, ja, het waren mensen. Maar ik ben ook een mens, en die verwacht het ook van een mens. En dat afgewezen worden in de donkerte van je leven, is niet iets waar je van staat te juichen. En dan is het ook of God je niet ziet, of God het allemaal maar laat gebeuren.

Het willen missen? Weet ik niet. Ik vind de impact van het donkere zodanig, dat ik moeilijk kan zeggen, dat ik het voor geen goud had willen missen. Wel laat het me vragen, waartoe dit alles? Wat moet ik er uit leren, en welk doel heeft God er mee?

Ben het met je eens, dat God het daar niet bij laat. Er staat geen punt, en ook van wonderen mag ik getuigen.

OP alles te zien, blijft ook over: Heere God, wat zijt Gij goed. Maar dat lukt me echt niet altijd om dat te zeggen, ook al weet ik dat het zo is.

waartoe dit alles?
waar kwam het door? door mensen of god?
Wat moet je er uit leren?
Kan jij het beste zeggen willem,jij weet het hele verhaal, je hebt er vast iets uit geleerd toch?
Welk doel heeft god ermee?
ten eerste had god misschien een ander plan voorje,maar door mensen door dat wij allemaal een vrije keus hadden is het anders gegaan

voor mezelf,zou ik geen donkere periode hebben gehad in me leven,zou ik niet zo bewust zijn van het leed van anderen
en jeee zou ik niet zo dankbaar en blij zijn voor vele dingen in het leven,
het heeft mij gevormd tot een beter mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:50
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...wees jij maar eens gehoorzaam wat je vuilnis betreft...

god blijft door me heen werken frank,gooi het al niet meer bij die vervelende buren, nee zegen zelfs me vervelende buren als ik ze nu zie Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:48
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
XABIA794 schreef:
Ervaring in gehoorzaamheid, komt ook het woord "afhankelijk" steeds in terug.

Gelukkig wie nederig van hart zijn, want voor hen is het koninkrijk van de hemel (Matt 5:3)

Jezus was zonder zonde op aarde (totale gehoorzaamheid dus)
En toch staat er dat Hij niets uit zichzelf deed. Hij kon alles vanuit Zijn Vader.
Afhankelijkheid is een groeiproces. Want wij allen willen het toch liefst allemaal zelf doen Twijfelende smiley we weten het altijd wel beter. We zijn allen ergens arglistig.
God gebruikt onze "levenslessen" om ons te laten ontdekken dat we het uiteindelijk niet zelf kunnen redden.
Hierin vind ik voor mezelf terug dat we een God van genade hebben.

dit stuk zet me tot nadenken,gehoorzaamheid en afhankelijkheid, wanneer we afhankelijk worden van god, gaan we denk ik meer gehoorzamen.(kwestie van eigenbelang... tenminste denk ik,ikgeeftoe op het begin bad ik vooral voor mezelf en me kinderen,help ons god.... ha ha later liet god me zien,hoe groot de nood bij anderen is,voelen... en veranderde mijn gebeden,alhoewel,punt 1 nog altijd vaak mezelf is in gebed....

Zo zul je zien,wij nederlandse cristenen,hebben flinke scheuringen in kerken, verschillende meningen,hier ook heftige discussies over onderwerpen over god. Maar wanneer er hier een tijd ooit zou aanbreken van vervolging voor ons, gaan we denk ik meer een eenheid weer worden samen met de heilige geest, en meer na de dingen die we een hebben kijken dan na de verschillen.

en mooie reacties hier in dit draadje...de negatieve niet de mooie laten bederven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:33
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
XABIA794 schreef:
Ja, is heel herkenbaar.
Ja en nee (of je't beleefd als krijgen)
Ik was toen vooral teleurgesteld in mensen. In Christenen, omdat ik "dacht" dat christenen het allemaal wel moesten weten en kennen.
had toen vooral ook te maken met mijn zelfbeeld dat ik toen had afgesteld op anderen. Ik zocht net als voor mijn bekering bevestiging bij mensen. Vertrouwen op nul, verbitterd en verwachtingen die niet werden ingelost.

het krijgen op dat moment was dat ik mocht ervaren dat God me letterlijk Zelf ging dragen. Inderdaad, als je zelf op nul staat, kan ke veel meer ontvangen.
Dor Droog en heel de wereld voelt als tegen je... Dan word je zo intens afhankelijk van God zelf.
Hij geeft rust, Hij geeft liefde en kracht en draagt je.
Alleen al als je diep mag beseffen dat je een kind van God (de Allerhoogste) mag genoemd worden. WOW..
Ik had toen vaak de gedachte
Door het Duister kan je intens het licht ervaren.
Als het half schemert, en je steekt dan een kaars aan, dan is het effect niet zo bijzonder.
Door de diepte van het dal, zie je vooral hoe hoog de top is

ook zo mooi geschreven....
en herkenbaar Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:30
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
WILLEM618 schreef:
Kan helaas niet zeggen dat het voelt als krijgen. Soms nergens geen uitweg meer te vinden, lege handen, geen uitzicht op verandering. Elke ingeroepen hulpt word afgeslagen, wat ik ook voor betreffende persoon heb betekend in het verleden. Stond altijd voor iedereen klaar, zelfs ten koste van mezelf, maar had zelf hulp nodig, en werd afgewezen. Bidden leek geen zin te hebben, God leek stil, niets te zien, elke hoop op hulp door mensen van me afgepakt zo voelde het.
En voelt dat als kind van God te zijn? voelt dat of ik gezien word?
Nee, voelde zo, dat het alleen maar enger en enger werd. Het enige wat ik moet zeggen hierin, dat er altijd, hoe vreemd het ook klinkt, echt altijd, een hoop aanwezig was, hoe klein ook, dat God ZOU helpen. En dat het niet eindeloos zou duren, zonder dat ik daar ook maar de minste verklaring voor had.

mooi geschreven,maar waren het niet mensen die je in de steek lieten?
sommigge dingen zijn herkenbaar die je schrijft, voor iedereen klaar staan en als je zelf hulp nodig hebt?

in mijn woestijnperiode, jee .... lang verhaal, lange tijd geweest van overleven met een hele lading kids, waar je door alles heen goed voor moet proberen te zorgen. Op een dag dacht ik, ik kan niet meer, ben op en moe van het vechten om te overleven. toen heb ik me bijbel gepakt en ben god weer gaan zoeken en hij antwoordde, stap voor stap ging hij met me mee, nu gaat me leven zoveel beter, ik leef weer,inplaats van overleven en echt,had die moeilijke periode voor geen goud willen missen, want in die periode heb ik god gevonden, hem steeds beter leren kennen, wonderbaarlijke dingen meegemaakt in moeilijke momenten. god is groot, lief en vol genade.
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:59
BerichtOnderwerp: Wist u datjes
 
HEIDE115 schreef:
dit is ook nog maar het begin van wat nog komen gaat.
Maar zo zie dan opwaarts,Uw koning is komende!

mooi gezegd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:47
BerichtOnderwerp: Wist u datjes
 
PETRA944 schreef:
jee dit wist ikniet dankje

tenminste wel de voorspelling ,maar dat er al plannen zijn hier over op korte termijn nee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: Wist u datjes
 
FLOWERFUL304 schreef:
wist men al dat wij spannende tijden tegemoet gaan.
Openbaring 13 reeds vorm begint te krijgen.

http://biochip666.blogspot.nl/p/chip-in-2013.html

chip inplantatie is reeds begonnen.

jee dit wist ikniet dankje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:25
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
SHANITA130 schreef:
haha, dat deed ik ook in mijn vorige huis, zakken erin en dan even wat struiken snoeien en dat erboven....ja, als ik wéér had vergeten die grijze buiten te zetten...Knipoog smiley

collega Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:37
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel
 
VRIJGEZEL390 schreef:
weer ff een update,

Ik ben dinsdag onverwacht uit het ziekenhuis gekomen. Had eigenlijk pas vrijdag naar huis gemogen maar mijn bloedwaardes waren zo mooi dat ik al naar huis mocht. Ik merk wel dat ik qua conditie een flinke jas heb uitgedaan. Ook is de pijn nog lang niet verdwenen. Moet nog erg veel medicijnen slikken maar ben in ieder geval weer thuis. Ik blijf er op vertrouwen en bidden dat mijn genezing goed zal verlopen. Verder blijft het afwachten en alles van dag tot dag bekijken.

Gr Ernst

ik blijf voor je bidden tot dat ik hele positieve berichten van je lees.
fijn om te horen dat je eerder na huis mocht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:27
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
YES356 schreef:
Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :


“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen?
Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp.
(geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)

maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”



Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?

Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ?
Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!

Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???

In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.

Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?

Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!

Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!!
Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!

Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.

Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.

En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!

Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam.
Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader

Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!

En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!

heel goed stuk, quete het maar effe omdat het zo goed is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:13
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ERIKA129 schreef:
Was dah nu weer Smiley die vol vragen zit

ha ha dat is iemand die niet uitkomt met vuilnis,in het donker vuilniszakken in de auto laad.
langs franks huis rijd en dan stiekemis daar de zakken vuil loost Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:11
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
YES356 schreef:
Je hebt van ergernis toch niet dat briefje in die groene bak gedaan??
Wand dan kan je “die puber" de volgende keer de schuld niet meer geven

nee dan haal ik netjes het vuilnis eruit, gaat in de grijze bak, dan kom ik dus weer niet uit en als de groene bak geleegd is, gooi ik het onderop en daarop gras enzo. wat een gedoe altijd vuilnis,
gelukkig is de kans niet zo groot dat frank in de hemel komt, dus hoef ik zijn afval niet optehalen Lachende smiley
maar sinds 1 kind weg is,heb ik zulke acties niet meer hoeven doen, van de week is nog een kind weggegaan, dus jee ruimte over in me bakken.
wat zal ikmet die ruimte gaan doen?? ha ha dode spinnen in gooien Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:55
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
FRANKT627 schreef:
Als jij later in de hemel komt kan het goed zijn dat Petrus jou een taak geeft bij de vuilnisophaling en sortering er van... Lachende smiley

ach zolang ik jouw vuilnis niet op hoef te halen, zal het best wel leuk werk zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:49
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
FRANKT627 schreef:
Als jij later in de hemel komt kan het goed zijn dat Petrus jou een taak geeft bij de vuilnisophaling en sortering er van... Lachende smiley

hmmmmm moet toch effe nadenken, wat daarop te antwoorden Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:35
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...dus je belazert de boel??? Mooi en christelijk is dat...pffff Knipoog smiley

ghe ghe,soms komt me oude natuur omhoog,kan ik het niet laten
en ik geef toe ik last heb van binnenpretjes als ze de inhoud van de bak meenemen. ben ik mooi van dat vuilnis af,maar ik doe het steeds beter, gooi niet meer stiekemis in het donker zakken bij die vervelende buren in hun bak die vreemd genoeg wel over hebben... maar ja veel kinderen, veel vuilnis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:20
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
HERMAN968 schreef:
Er wordt geschreven over het gesprek van Jezus over het geboren worden in de Geest. Joh 3:5. Tenzij iemand geboren word uit water en Geest, kan hi het Koninkrijk Gods niet binnengaan". ... Gijlieden moet werdomgeboren worden.

toen mijn kleindochtertje overleed,dacht ik ook aan deze dingen en sommigge woorden van cristenen .
ze is naar het crematorium gebracht in een mandje, in het mandje gaven haar ouders wat spulletjes mee, ook een medaillon die ik gegeven had aan haar, daar in een briefje met wat woorden voor haar en achterop het briefje,droeg ik haar op in jezus naam, dat ze veilig in godshand palm mocht zijn, dicht bij god
de woorden voor haar die ik mee gaf, stond ook in dat ik haar later zou zien in de hemel
de ouders hebben haar zelf naar de oven gedragen, op de band gelegd, het luik ging open en ze zagen het mandje in het vuur gaan en het luik ging dicht.
in het mandje waren meerdere sieraden en dingen meegegeven.
toen ze later de as ophaalden, zat het medaillon nog in het as, zwart geblakerd door het vuur. het is schoongemaakt,me dochter draagt het nu
het is niet vervormd,de inkervingen zijn nog helemaalgoed.
ikheb ales nagezocht,hoe heet de oven gaat met zo,n klein lichaampje en het had op zijn minst moeten smelten het medaillon.
Ik zie het als een wonder van god. god die naar ons omkeek in ons verdriet, ons liet weten,kijk ik heb de dood overwonnen,ik ben er echt,
ik heb je vragen gehoord waar ze nu is, ze is bij mij, veilig geborgen in gods handpalm.

dus je kan teksten lezen over wie behouden word en niet, dit kindje,niet gedoopt is bij jezus, net zoals zovelen mensen waarvan we het misschien niet verwachten. we hebben een liefdevolle god, die van ons houd en hij legt onsniet alles uit,wij kunnen die wetenschap van hem,wijsheid niet aan.
mijn kleindochter is in het koninkrijk van god,net zoals veeelen andere kinderen daar ben ik 100 procent van overtuigd. na dit wonder wat god ons gaf, als troost, bij ons was in ons verdriet.

voor er discussies komen over het onderwerp, wat ik misschien beter niet had kunnen aankaarten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:01
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
WILLEM618 schreef:
Petra, even een reactie op wat je schrijft. Ik weet hoe er gesproken kan worden over hel en over hemel.
Maar, ik kan hier niets mee, en is denk ik ook niet mijn verantwoording daar een oordeel in te nemen richting mijn naaste.
Wie in het minste een besef heeft wat de hel inhoud, die zwijgt. Eeuwig God te MOETEN missen, en niet te kunnen missen. En dan zonder zoethoudertjes die we op aarde wel kennen. (Een minste vorm van besef hiervan, geeft zo diep verdriet, zo diepe pijn. Kan je daar dan makkelijk over praten, en een ander naar toe verwijzen? zonder daar enig recht toe te hebben?) Die pijn te verdragen, en dat met de wetenschap dat de hel is overwonnen, maar niet te hebben gewild dat die Jezus Koning werd over je leven.
Als degene die een ander de hel in praat iets beseft van wat hij/zij zegt, die slaapt niet meer voordat die ander ook als Kind van God mag aangenomen zijn. Hier praat je echt niet goedkoop over, als je enig besef heb van wat je zegt.
Petra, ik zeg dit naar aanleiding van jou reactie, dus niet als commentaar op jou reactie, he Knipoog smiley

dankje willem,jij bent wijs.
een oordeel over nemen richting je naaste,
je hebt wel gelijk,maar ik verloor me kleindochtertje en weet hoe sommigge gelovigen goed bedoeld tegen ouders dingen kunnen zeggen, dat het moeilijk is om die mensen er niet op te veroordelen. en ik neem het die mensen niet kwalijk, hun geloof,in mijn ogen een verkeerde manier van gods woorden begrijpen.
en vind het niet kunnen wat sommigge cristenen dan goed bedoeld zeggen tegen andere mensen.
ikhoorde dat de man die de begravenis regelde een begravenis had meegemaakt in een kerk en die moeder moest haar kindje begraven met het geloof dat haar kindje naar de hel ging. mag je iemand die mensen zo iets leert niet veroordelen?
iemand die tegen zieken mensen zegt, jaa zonde in je leven....
enfin,het gaat hier onweren, het is zo benauwd dat ik de fut niet meer had om opteruimen, maar opruimen en nadenken..
sorry voor iedereen voor het offtopic gaan lees het vanavond wel bij,.misschien zegt iemand nog wat wijs, waar ik wat van kan leren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:39
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
PETRA944 schreef:
nee zeeland, jouw schrijven was nou net heelmooi,
mijn schrijven was voor flowerfull bedoeld, heb haar naam er al voor bijgezet.
maar flowerfull, het was een mooi topic over gehoorzaamheid,lees ik het nou echt goed, of begrijp ik je woorden verkeerd die je schrijft?
het komt in mijn ogen nog al heavy over voor josina

knuffel voor je josina en laat je antwoord maar zitten flowerfull , hoef het niet te lezen hoe mensen soms denken over mensen die ziek zijn Kotsende smiley
beter terug naar topic onderwerp en beter ikminder op het forumlezen,
want flip echt op jouw schrijven. Je zal het wel weer goed bedoelen,maar wat geloof jij toch veroordelend, eng,moet medenken aan gelovigen die denken als ze een baby verliezen en die is nog niet gedoopt dat ze echt denken dat het kindje dan naar de hel gaat. eng geloof, verkeerd geintrepeert van de bijbel, Kotsende smiley

even me woorden queten voor mensen nu denken ik schrijf kinderen na de hel gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:32
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
WILLEM618 schreef:
En toch vind ik het moeilijk om te lezen dat je het geleerd hebt van de HG.
Wie bekeerd is, is gekocht. En in principe kan die mens niet verloren gaan, wat je ook doet. Ik geloof er niet in, dat een mens dan niet meer zondigd, maar ook niet dat een mens zondenvrij is. Maar, die zonden zijn betaald.
Is dat dan een vrijbrief om maar raak te leven? Nee, maar wil je dan zo graag iets doen wat je Liefste pijn doet dan? Vanuit dat perspectief ga je de zonde haten, maar niet uit angst om je Liefste kwijt te raken, of om de zaligheid te verliezen. Wat Jezus gekregen heeft, van Zijn Eigen Vader, heeft Hij duur betaald met Zijn Eigen bloed. Dat raakt Hij dus ook niet meer kwijt.

mooi geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:31
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
FLOWERFUL304 schreef:
wel petra, men begrijpt niet wat ik probeer uit te leggen zo ook jij als je het mij vraagt. Het is moeilijk uit te leggen en het kan zijn dat ik het misschien niet zo goed uit leg. Praten is beter dan schrijven.

En ik denk eerder dat jij hier in het forum op je plaatst bent en ik niet. Dus blijf maar gerust. Want ik begin in te zien dat het geen nut heeft dat ik bepaalde dingen hier opschrijf want men begrijpt het niet, gezien de reacties. Geeft niet. Knipoog smiley

baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.


En voor de duidelijkheid: dus wat jij daar zegt over babies,kinderen naar de hel, dat zijn jouw woorden, niet de mijne!

lees inmiddels jouw reactie,dit zijn abseluut niet mijn woorden. dit zijn woorden die ik wel es van sommigge gelovigen heb gehoord,die zo bezig zijn met zonde en tegen mensen zeggen je gaat naar de hel want....
en je moet me soms denken aan zulk soort gelovigen.
en we zijn beiden op onze plaats op dit forum,kunnen van elkaar leren, ik blijf ook hier maar ga minder op het forum lezen en schrijven,omdat ik het me teveel aantrek als iemand iets schrijft waarvan ik denk,ehhh nu worden er mensen gekwetst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:24
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
ik geloof ook in de geestelijke wereld flowerfull en sommigge dingen die je schrijf zijn zeker waar,
inderdaad,je drukt je ongelukkig uit,in mijn ogen dan he
zoals ik het lees is het alsof je zegt, ben je ziek, ligt aan een vloek of een zonde zoals bitterheid etc.
en dat is het punt waar ik het moeilijk mee had, ik vind dat het veroordelend overkomt.en heftig voor mensen die ziek zijn en dan kunnen denken?
maar dit is mijn denken,mijn mening he,het komt op mij zo over,met de nadruk op mij.
en natuurlijk lees ikmetmijn bril,ik denk,daar heb je weer zo,n gelovige...
zo,n gelovige die in naamvan jezus zeggen tegen mensen met een ernstig ziek kind: het komt door zonde in je leven, hoeveel mensen zijn daar niet meegekwetst al met zulk soort gelovigen? afgekeerd van de kerk? dus als je over zulk soort dingen schrijft of praat, weeg je woorden goed af.
liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:38
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
en denkende aan liefde voor alle mensen, denk ik weer aan de woorden van martin luther king, we strijden niet tegen individuen, maar tegen systemen.
met die gedachte kunnen we makkelijker van iedereen houden denk ik.
en het belangrijkste gebod, elkaar liefhebben in praktijk brengen.

enfin wat gedachten van mij...diezichzelfweertegen komt in dit topic,door te flippen op iemands schrijven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:33
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
en dan denk ik weer aan het gebod, heb elkander lief,
hoe verschillend we ookzijn, toch elkander lief hebben,
flowerfull benook niet boos op jou, maar op de manier van geloven zoals je denkt en dat heb jij ook weer van iemand geleerd. en ja word er misselijk bijna van,mensen die zo denken, maar niet van de mensen zelf,het enge geloof,wat in mijn ogen dan eng is. liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:06
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
ZEELAND736 schreef:
Bedoel je mij Petra???
Nee toch???

Het was als bemoediging bedoeld voor Josina hoor...

nee zeeland, jouw schrijven was nou net heelmooi,
mijn schrijven was voor flowerfull bedoeld, heb haar naam er al voor bijgezet.
maar flowerfull, het was een mooi topic over gehoorzaamheid,lees ik het nou echt goed, of begrijp ik je woorden verkeerd die je schrijft?
het komt in mijn ogen nog al heavy over voor josina

knuffel voor je josina en laat je antwoord maar zitten flowerfull , hoef het niet te lezen hoe mensen soms denken over mensen die ziek zijn Kotsende smiley
beter terug naar topic onderwerp en beter ikminder op het forumlezen,
want flip echt op jouw schrijven. Je zal het wel weer goed bedoelen,maar wat geloof jij toch veroordelend, eng,moet medenken aan gelovigen die denken als ze een baby verliezen en die is nog niet gedoopt dat ze echt denken dat het kindje dan naar de hel gaat. eng geloof, verkeerd geintrepeert van de bijbel, Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 Volgende
Pagina 38 van 39