ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:29
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb er moeite mee dat jij gewoon zegt als het je niet bevalt: ik negeer je!
Dat is een van de vreselijkste dingen die je tegen mensen kan zeggen want je bestaat dan niet meer als mens...Nu veeg jij je eigen straatje schoon en geeft mij de schuld....je doet maar, maar pretendeer dan niet dat je christen bent....
En ik ga hier geen discussie meer voeren over yoga of wat dan ook.......

ik heb gezegd dat ik je negeer, omdat je niet eerlijk communiceert, hoe kan ik tot een goede communicatie met iemand komen die beweert ik dingen heb geschreven, die ik niet heb geschreven? als ik vervolgens me geschreven worden queut, ga je er haaierig op in, ziet je miscommunicatie van het geen je las niet in, blijft steeds op me haaierig reageren. dus wat kan ik dan nog meer doen dan negeren. ermee ophouden doe je ook niet, tot je op het punt komt dat je zelf er in eens wel mee wilt ophouden, ik probeer net tot een poging met je te komen om misbegrip onder elkaar uittepraten, maar nog krijg ik geen heldere reactie van jou, waarin je effe nuchter alles overdenkt, maar weer mij veroordeelt om????? wat heb ik ergens fout na je toe gedaan. dus hoe zou ik dit nog met je moeten uitpraten op zo,n manier, dan blijft er niets anders voor me op dan je in het vervolg maar weer verder te negeren, ook al gedraag je ej bijna als een stalker op mij berichten die ik schrijf door overal haaiig, ik neem het woord van roulade maar over, op te reageren. ees es alles eens een keer rustig terug, dan zie je misschien in dat je alles met een bril heb gelezen gewormd door de mails denk ik die je hebt gekregen, ik ben je vijand niet, heb je nooit veroordeelt over dat je aan yogha doet. dan kunnen we iedere cristen wel gaan veroordelen, want iedere cristen is zo op zijn haar geloofsweg en heeft nog wel wat dingen om over na te denken en te verbeteren, niemand is perfect. op normale reacties van jou naar mij toe wil ik best je niet negeren , maar wat moet ik met al die haaierigge reacties van jou, waarin je mij van allerlei dingen beschuldigt, een beeld van me schept op het forum , waarmee je me probeert af te schilderen als geen goede cristen, en warom doe je dat? waar heb ik jou ooit niet met respect behandelt ofzo? jij hebt het over mails die je krijgt, ik heb hier last van een stalker op het forum die steeds probeert me negatief afteschilderen op dit forum . wat is je proleem? warom, is het zo moeilijk om toetegeven je iets verkeerd heb begrepen een fout hebt gemaakt, of reageer je je frustratie over de mails op mij af?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:47
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Vind je? Ik wordt regelmatig aangevallen en ik ben direct want ik hou niet van die verborgen boodschappen......En als mij dat kwetst is het niet aan de ander om te concluderen dat het wel meevalt.......en geloof me, als je mij een beetje zou kennen, ik kan wel wat hebben......
Maar ok, nu zijn het mijn reacties die niet vriendelijk zijn.......prima, laten we het daar op houden......

willemijn, die mails, kunnen inderdaad niet, maar is het niet zo dat je door die mails, alles wat geschreven word op het forum, verkeerd oppakt als negatief aanvallend naar jou toe?, kijk bv onze communicatie, jij beweert ik je veroordeelde door yoga, terwijl ik toen echt helemaal niets over yogha had geschreven, je ziet alles als aanval, het niet helemaal helder denk ik, je leest het met een bril gevormd door die negatieve mails en vervolgens ga je op velen hier met een haaierigge houding naar anderen schrijven. Zo komt het op mij tenminste over
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 11:58
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CHATULIEM619 schreef:
Wil je ons echt doen geloven dat Luther en Calvijn in de lotushouding zaten bij het bidden. Dat bij het bidden de overdenking hoort, klopt, maar dat hoeft niet gepaard te gaan met speciale technieken.
Je wilt ons doen geloven dat tongentaal hetzelfde is als yoga? We hebben eerder aangegeven dat het gaat om de bron van waaruit je put.

Ik heb ook een tijd aan yogha gedaan, geloof me yogha is iets heel anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 11:55
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
wat op de foto in je pro staat is ook heel mooi, de waarheid is niet bang voor vragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 11:54
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
DJES101 schreef:
NIET OP IEDERS VOORHOOFD STAAT
HOE HET MET HEN VAN BINNEN GAAT
VAAK HEEFT MENIG HART
TIJDENS HET LACHEN TOCH NOG SMART...

mooi weer, ha ha je doet niets anders als mooie kreten plaatsen hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
FILIA110 schreef:
Er staat in de bijbel: alles wat je niet in geloof kunt doen, is zonde. Dus als je daar geen geloof voor hebt en het dus niet in VOLLE OVERTUIGING KUNT DOEN om in tongen te bidden, kun je het misschien beter laten en daar eerst eens gedegen bijbelstudie over doen totdat je het in volle overtuiging kunt doen. DOE JEZELF GEEN GEWELD AAN. Dat is mijn devies. Knipoog smiley
ik geloof wel degelijk in tongen, maar of ik dat zelf ook kan? Dus er komt een gesprek met jezus hierover en ga gewoon me mond opendoen, ik zie wel wat er gebeurt. ooit vertelde een prediker ooit dat hij naar america ging, gods stem gehoorzamende, er was een vertaler was hem gezegd, dus hij ging van indonesiee, naar america, geen engels sprekend, alleen een paar woorden en wat bleek de vertaler was ziek, dus bad hij tot god en ging achter de preek stoel staan en zei god, help me, kunt u de woorden in me mond leggen, vervolgens kwamen de woorden in het engels een hele preek lang en de mensen zaten aandachtig te luisteren, hij zei toen dacht ik laat ik ook maar een beetje met me armen zwaaien, ha ha en iedereen regaeerde enthousiast. vervolgens zeiden mensen tegen hem dat het de geweldigste preek was die ze ooit gehoord hadden, dat geloofde hij wel, want het was de heilige geest die door hem heen praatte zei hij. inmiddels kan hij nu goed engels, was mel tari die dat predikte, mooie prediker Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:31
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
ROELANDE345 schreef:
Ik bid zelf ook wel in tongen , maar ik heb daar ook op een moment me er heel bewust voor open moeten stellen aangezien ik altijd geleerd heb en zelf ook leerde dat het occult was
ik ga gewoon tot jezus van de week bidden als er geen kids om me heen zijn en gewoon doen. ha ha met dank aan edwin die me hetgeen schreef wat ik effe nodig had in me worsteling over tongen bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:18
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
ROELANDE345 schreef:
Hoe kwam je ertoe om toch in tongen te gaan bidden. Waardoor ging je het proberen? Of ging het vanzelf?
zit hier ook te wachten op het antwoord... maar kijk morgen wel of er een antwoord is. ik denk ook wel es zou ik het aan jezus vragen, gewoon me mond opendoen en Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit en vervolgens bid ik maar om wijsheid over tongen want vind het een moeilijk iets
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:52
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
EDWIN451 schreef:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik altijd erg sceptisch tegenover tongentaal stond. Het kwam mij behoorlijk 'nutteloos' over: bidden in een taal die niemand verstaat en dan hoorde ik ook redenen als 'maar dan verstaat de duivel je ook niet en kun je 'ongestoord' en in het geheim bidden naar God', allemaal redenen die mij echt volstrekt onzinnig leker. Ik ben een vrij nuchter type en was altijd van mening dat tongentaal beter vertaald kon worden met 'praten in vreemde talen/andere tongen'.
Ik kon me voorstellen dat de apostelen het evangelie in andere streken met andere (wereldse)talen moesten brengen en dat God hun de gave gaf om dan in die betreffende taal te kunnen spreken.
Dat leek mij logisch.

Inmiddels heb ik wel geleerd dat ik niet alles logisch moet proberen te verklaren.
Ik ben op een gegeven moment, toen ik alleen was, zittend op de rand van mijn bed, in tongen gaan bidden... dat ging eerst wat onwennig, maar ik verbaasde me erover hoe de vreemde woorden/klanken zonder er bij na te denken uit mijn mond stroomden.
tegenwoordig bid ik veel in tongen, meestal als ik alleen ben, bijv. onder het autorijden.

Ik vind het heerlijk om te doen, het bouwt me op! Ik voel me er altijd heerlijk bij en er na!

dankje edwin voor je reactie, mooie reactie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:23
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!
 
CHATULIEM619 schreef:
Ga ff ruzie maken op een ander topic. Dit topic is te mooi ervoor...
sorry chat, is inderdaad mooi topic. mooi verhaal van je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 19:49
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!
 
CORTAZAR588 schreef:
misschien moeten jullie ipv bbq en eens een avondje ( met een gespreksleider ) elkaar aan de tand voelen.
lijkt me enorm frustrerend als je je zit op te vreten achter de PC

enne alles is relatief.
ook je gelijk halen ......vaak is het een Pyrrhus overwinning.

Cortazar , die er achter kwam dat gelijk hebben , niet betekent gelijk krijgen.

ha ha nee hoor zit me hier niet optevreten achter me pc. ben veelste blij, me humor gaat niet weg door iemand die me niet aardig vind, dat is haar probleem, maak er niet mijn probleem van. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 19:40
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
LEANNE226 schreef:
Voor mam,schor van alle ingehouden tranen
en de paps van L die wegglijdt en vastbesloten is nu echt te gaan........

http://www.youtube.com/watch?v=4O-B3hzYhdM

sterkte toegewenst, godsnabijheid dicht bij jullie toegewenst in deze periode.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:53
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zolang jij nog schrijft als je iets niet zint: ik negeer je voortaan.....zou ik zo zeggen verbeter de wereld maar begin bij jezelf.......
Ik sta gelukkig absoluut niet verbitterd in het leven Godzijdank niet en meerderen hier toch niet?
Er worden hier wel discussies gevoerd waar de meningen erg uiteen lopen maar is dat verbitterd?

willemijn dit is de laatste keer, blijf het niet herhalen tegen je, maar iemand die leugens over me neerschrijft die negeer ik. dus je kan wel iedere keer op me blijven reageren. maar daar ga ik niet op in. en jij ziet het niet, maar ik zie het wel dat sommiggen hier verbitterd zijn geraakt in het leven, die vrijheid heb ik om voor die mensen een oproep voor gebed te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:27
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!
 
fietsverhaal zijn meer verhalen van gods voorzienigheid zoals roelande beschreef, wonderen zijn mooier, zo roep ik hier op dit topic op voor iedereen die in wonderen gelooft en er in dat jezus echt leeft. om te bidden dat godsgeest op dit forum mag overheersen en jezus sommige harten, van sommigge mensen hier mag aanraken die verbitterd in het leven zijn geraakt. dat Jezus hun wonden heelt en dat ze onze wonderbaarlijke god beter mogen leren kennen, die van ons allen houd met een onvoorwaarlijke liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:54
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
JANS221 schreef:
Geloof en vertrouwen op God maakt een mens niet minder actief, lijdzamer of minder verantwoordelijk voor zijn daden.

Je lot in de handen van God leggen en een leven uit dankbaarheid betekent dan niet dat we passief en lijdzaam afwachten wat er op ons pad komt, maar betekent dat wij ons verantwoordelijk weten voor de gevolgen van onze eigen daden. Verantwoordelijk in de eerste plaats naar God en ook naar onze medemens.

mooi gezegd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:37
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
[quote=THOMAS968] eh je quete mij thomas maar ik denk niet zo dat als me fiets gestolen word dat dat dan door god komt, ik denk dan ook, dan had ik hem maar op slot moeten zetten. Ik zet hem gewoon op slot en bid voor wat extra bewaking als god het wil, want vind het zeer vervelend als iemand me fiets steelt. en ja zeeland iedere dag bid ik ook voor bescherming, voor me huis waar we inwonen bv, komt misschien raar over, maar als je een agresieve ex hebt gehad die met geweld je huis in komt en je probeert te doodslaan, dan ga je bidden voor bescherming, das je enigste bescherming ook waar je wat aan hebt, de politie doet er minstens een kwartier over tot ze er zijn, je zelf verdedigen tegenover agressieve man, eh liever samen met gods hulp. dat god dan wel degelijk helpt ben ik een levende getuige van, ooit heb ik me verhaal aan een deskundigge vertelt, die was zeer verbaasd dat ik bepaalde dingen had overleefd. dus vandaar, wat op sommigge misschien vreemd overkomt, maar als god me beschermt, eh god wilt u ook me fiets beschermen, vervelend als die gestolen word. En het gaat mij niet om gelijk hoor thomas, gewoon ervaringen wisselen in een discussie, is interessant, van sommige discusies leer ik weer wat van. Een ander heeft misschien weer wat aan mijn ervaring, zit maar es met een erg agresieve ex, spalm 91 , al die woorden zijn waarheid. dat is mijn mening he....ik had destijds meer hulp van de woorden in spalm 91 en god, dan mensen me konden geven. De politie hielp me, stond als urgent als ik 112 belde, maar dan nog duurt het gemiddeld een kwartier, en mensen, eh wel es hulp gevraagd aan me buren, die durfden me niet te helpen zeiden ze, waren zelf bang voor me ex....en de reden dat ik hier een stuk persoonlijk over me schrijf is omdat ik weet ik niet de enigste vrouw ben in nederland die zo iets meegemaakt heeft, al zal er maar 1 vrouw dit lezen en er wat aan hebben mocht ze ooit in zo,n situatie zitten, dan is het dit schrijven het waard, ondanks kritiek die ik van sommigge hier op de site krijg op mijn schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 08:05
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
CARMEN073 schreef:
Goed onderwerp voor een mooi gesprek Knipoog smiley
in de kracht staan, moet ik hierbij denken, jezus geeft je stromen van levend water, en dat water stroomt weer door via jou na anderen. Die stromen van levend water geven je kracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:43
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
nee fiets op slot zetten is afdwalen van onderwerp op een topic Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:24
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
maar filia, je kan toch ook je fiets op slot zetten en bidden voor wat extra bewaking, dan verzoek je niet maar vraagt als god het wil wat extra bewaking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:21
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
ROELANDE345 schreef:
mooi getuigenis en Chrisheij God zoekt geen mensen die volmaakt van zichzelf zijn hoor maar mensen die volmaakt zijn in Christus
zeker mooi. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:16
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
VISSER278 schreef:
Ik ook niet . Anders zouden we ook geen zonden meer doen , God vind het toch wel goed.
Maar als er problemen zijn wil Hij wel er om gebeden worden. Zoals Carmen ergens schreef , de brokstukken bij Hem brengen.
En dan willen wij graag antwoord , het liefst zo snel mogelijk . Soms gebeurt dat , soms duurt het wat langer , soms duurt het heeel lang.
En een goed vertrouwenspersoon de brokstukken meedelen .... kan volgens mij ook geen kwaad.
Het is misschienn wel zelfs onze plicht .
Dan denk ik wel eens aan die 4 vrienden die hun zieke vriend op een matje bij Jezus brachten . Horen wij ook niet een soort van "mattendragers"van elkaar te zijn?

mooi gezegd visser
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:13
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
VISSER278 schreef:
Maar het zou wel heel handig zijn als er op al je vragen eens een briefje uit de hemel naar beneden kwam dwarrelen met daarop een antwoord.
Maar inderdaad .... HIJ wil er wél bij betrokken zijn. Dat geloof ik vast. Maar niet onze wil maar Zijn wil moet geschieden.

dan kom ik toch effe hier over profetie wat schrijven, want soms krijg je van iemand een profetie en dan is het net als of er een briefje uit de hemel naar beneden komt dwarrelen voor jou met antwoorden waar je mee zat.ik schrijf de woorden dan op , op papier en daar heb ik me briefje uit de hemel Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:02
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
CHRISHEIJ019 schreef:
Je weet toch ook dat we in een verrotte wereld leven?
Ik zeg je het zou kunnen.

Uit mijn eigen ervaring met God en geloof in Hem en dus ook het gebed.
Weet ik dat het zeer krachtig is.
Bij elke stap die ik zet gaat God met me mee.
Onderweg praat ik met Hem.
Maar dat Hij mij dat geeft, komt niet omdat ik zo goed ben, maar omdat Hij zo goed is. Ere Wie ere toekomt.

Ik heb genoeg in mijn leven meegemaakt om te weten dat Hij bestaat.
Ik heb een levende relatie met Hem.
Maar dat komt niet door dat ik zo goed ben, maar omdat Hij zo goed is.

Dat bedoel ik.
Jij bent niet zo goed dat je, je fiets op slot zet.
En ik bedoel het had gekund dat je, je hoop op God zette en Hem ervoor zou bidden.
En volgens mij zeg ik ook; het kan ook zijn dat het Gods wil is dat je gaat lopen zonder fiets.
Daarom sluit je, je gebed af met; niet mijn maar Uw wil geschiedde.

mooi Lachende smiley petra die heel blij is met haar fiets en zo,n idioot die rustig bid, jezus wilt u ervoor zorgen dat hij niet gestolen word, wat extra bewaking voor me leuke fiets kan geen kwaad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:57
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
shanita, je schrijft ik was ooit helemaal niet kritisch, zo ging ik ook na de kerk toen ik 20 was, daar negtieve ervaringen opgedaan in verschillende kerken, afgedwaald erg kritisch geworden, vervolgens zelfs boos op god, maar terug naar god gegaan en toch terecht gekomen in een charamatische beweging dat ik dacht eh god wilt u dit echt, weken gehad vol gebed na jezus toe en onderzoek in de bijbel, wonderen en genezing mogen ervaren en nu ja ben ik niet meer kritisch. liefs en de cristenen waar ik destijds toen enorm in teleurgesteld was en enorm op geflipt heb ik vergeven, waren ook mensjes zoekende in geloof met fouten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:05
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
ERIKA129 schreef:
Ze was een grote troost voor haar ouders en zus... Ouders en zus waren ook rustig, je kon merken dat er tuurlijk verdriet en verlies is maar ze weten zich gedragen en dat hun dochter veilig in Jezus armen is en wat is het mooi en goed om dat te weten!!
En idd ook een troost voor mij!
Als volwassene was ik wel eens jaloers op dat meisje hoe ze zo kon leven en geloven een voorbeeld voor velen... JE zag het ook hoe ze er bij lag.. met een mooie glimlach om dr mond....

ik word er ook stil van erica.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:45
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
CORTAZAR588 schreef:
tongentaal ?
tja ik heb er geen mening over.
is mij te moeilijk en te hoog gegrepen.

wat mij wel een zeer interessante vraag lijkt is waarom er zoveel verschillende meningen zijn over deze materie?

waarom is het voor de ene persoon een aanvulling en voor de andere een persoon een gruwel ?

alles wat God geeft is ter schraging en ter bemoediging.
nooit om over te vechten en elkaar te veroordelen tot de brandstapel.

Geloven is subjectief.
En volgens sommigen meer gevoel dan verstand.

De satan zal alles aan wenden om ons gek te maken en elkaar te verketteren.
De brandstapels van de middeleeuwen waren satanisch.
Dat was geen vergissing , noch een juist instrument , maar uit de koker van de duivel.

Alles wat leidt tot verdeeldheid en groepsvorming en uitstoting en veroordeling hoe goed en juist wij dat ook van ons zelf vinden , is van de duivel.

Als wij hier op deze pagina , dit forum romanum elkaar al afslachten , wat is dan niet duivels daaraan ?

de hele verzuiling , art 33 , vrijgemmaakt of hoe het maar moge heten ......
is dat LIEFDE ?
Rhetorische vraag......want de mens wil ten diepste God niet dienen.
De mens wil ten diepste zichzelf verheffen en zichzelf een hele toffe peer of peerin / perin vinden .
wat is Satanisme de facto ?
Haat , zelfzucht , bevrediging van lusten , egoisme , geldzucht .........
Alleen we noemen het geen satanisme , want dan moet je een zwarte punt hoed op doen en spreuken uitspreken.

De duivel is veel te pienter om dat beeld te willen vasthouden.
Satanisme is het willen bereiken van macht , ongeacht hoe en op welke wijze , het haten van een ieder die je in de weg staat , het gebruiken van rucksichtlose manieren om je macht te bestendigen.
en natuurlijk vinden wij dat geen satanisme ......maar God wel.
Hij zegt : zalig zijn de nederigen ......etc etc.

Wij als christenen zien met huivering naar de echte satanisten , we veroordelen dat en voelen ond gelukkig veeeeeeeeeeel beter.

Maar wie zegt dat wij zoveel beter zijn ?
wie zegt dat wij geen macht willen , geen middelpunt van de belangstelling , geen carriere ?

en natuurlijk aanbidden we Satan niet .....nee me dunkt.
Maar de satan heeft meerdere manieren om de mens in zijn web verstrikt te laten raken.

Ouija borden , handlezers , sceances , iets wat begint net Y ( ik dosrt het amper te noemen ) , alternatieve geneeswijzen , strijkers , magnetiseurs ..........

allemaal onschuldig ?

Satan is het een rotzorg of jij of ik weten dat hij ergens achter zit ....
Het is hem helemaal om het even of ik accupunctuur wel of niet occult acht of niet , als ik in zijn val trap ben ik gevangen.
en alle theologie ten spijt , dat God je dan wel beschermt en dat als je wedergeboren bent dat het niet zo n vaart loopt ........

God heeft zijn woord gegeven niet voor de flauwekul.
en wat de satan bedenkt aan valsstrikken zijn altijd variaties op het bestaande.

handlezers hoe onschuldig lijkend is verboden
horoscoop idem
irisscopie idem
accupunctuur idem
magnetisme idem.

ik denk dat satanisme een verkeerde term is omdat mensen denken dat het het apert aanbidden van de boze is.
occultisme is een breder begrip en is ook van toepassing op satanisme
alles wat niet gericht is op God en Zijn Zoon , Zijn grootheid en gebruikt wordt om macht , bevrediging van wat voor lust of begeerte dan ook en tot zelfverheerlijking voert is mi satanisme / occultisme .

Uiteindelijk zijn wij mensen op deze wereld om God te dienen en Hem te verheerlijken.
En werk , carriere , eigen richting , zelfverwezenlijking etc etc etc alles wat de nieuwe eeuw ( NEW AGE ) ons aanpraat als goed en plezierih=g is niet wat tot God leidt maar tot zijn anti pode .........

ik ben het eens een keer met je eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:00
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
SHANITA130 schreef:
Ik moet niets, ik voel me niet op mijn gemak bij zulke diensten.

zie posting hiervoor aan Petra...

daar wou ik net op reageren, begrijpelijk dat je het heel kritisch bekijkt en je niet op je gemak voelt ik dacht ook op het begin met een kritische geest Smiley die vol vragen zit ik wou alleen mijn ervaringen delen, geen ruzie maken over of het wel of niet van god is hoor, want begrijp goed dat sommigge mensen er anders tegenover staan, wat betreft je kritiek op willem ouweneel, dat komt uit een hart van jou, die diep diep teleurgesteld is door bepaalde cristenen, dat god je mag zegenen, aanraken en je verder mag helen wens ik je toe. jezus ziet je hart nog beter aan en ook al heb je echt een hekel volgens mij aan bepaalde cristenen, jezus houd van jou, en die hebben we gemeen, dezelfde jezus, een jezus die stap voor stap met ons meegaat in ons leven, niet de scherven van ons leven bij elkaar veegt, maar ons nieuw maakt, heelt. liefs en fijn weekend toegewenst, petra die zelf ook ooit heel kritisch was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:50
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
DJES101 schreef:
Loslaten, is niet oordelen, maar de andere toestaan mens te zijn.

Loslaten : betekent, niet dat het me niet meer uitmaakt, het betekend, dat je het niet voor iemand anders kan doen

Loslaten, is niet zorgen voor, maar geven om.
...
Loslaten, is niet in het middelpunt staan, en alles beheersen maar het andere mogelijk maken hun eigen lot te aanvaarden

Loslaten, is niet treiteren, schelden of ruzie maken, maar juist zoeken naar eigen terkortkomingen en die verbeteren

Loslaten, is niet alles naar eigen hand zetten, maar elke dag nemen, zoals hij komt

Laat los en je zult los gelaten worden...

heel mooi, ik ga hem overschrijven en ergens in me huis hangen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:07
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
zo heb ik geprobeerd in kort stukje mijn denken in vallen uitteleggen, ik zelf denk dat het er echt is, maar helaas ook veel fake, massa hypnose ofzo Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:03
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
ROELANDE345 schreef:
oh ja vreselijk was dat altijd als er weer eens een luizen had. Die tijd heb ik gehad gelukkig sterkte ermee
heb het ergste al achter de rug, dus volgende week sta ik met binnenpretjes bij het schoolhek als ik andere moeders half overspannen zie staan omdat er weer hoofdluis op school zit Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 39 Volgende
Pagina 17 van 39