ChristianMatch
 


Forum

Berichten van KROX372
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van KROX372
Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 00:23
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 

http://www.youtube.com/watch?v=FHMSqasXhK0


Laatst aangepast door
KROX372
op woensdag 1 augustus 2012, 00:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:37
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind
 
SHANITA130 schreef:
Hai Krox:

Romans 2 12-24: 12 For as many as have sinned without law shall also perish without law: and as many as have sinned in the law shall be judged by the law;

13 (For not the hearers of the law are just before God, but the doers of the law shall be justified.

14 For when the Gentiles, which have not the law, do by nature the things contained in the law, these, having not the law, are a law unto themselves:

15 Which shew the work of the law written in their hearts, their conscience also bearing witness
, and their thoughts the mean while accusing or else excusing one another;)

16 In the day when God shall judge the secrets of men by Jesus Christ according to my gospel.


17 Behold, thou art called a Jew, and restest in the law, and makest thy boast of God,

18 And knowest his will, and approvest the things that are more excellent, being instructed out of the law;

19 And art confident that thou thyself art a guide of the blind, a light of them which are in darkness,

20 An instructor of the foolish, a teacher of babes, which hast the form of knowledge and of the truth in the law.

21 Thou therefore which teachest another, teachest thou not thyself? thou that preachest a man should not steal, dost thou steal?

22 Thou that sayest a man should not commit adultery, dost thou commit adultery? thou that abhorrest idols, dost thou commit sacrilege?

23 Thou that makest thy boast of the law, through breaking the law dishonourest thou God?

24 For the name of God is blasphemed among the Gentiles through you, as it is written.
---
De wet baat de Joden niet
Romeinen 2 12-24

12 Want allen, die zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en allen, die onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden; 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
17 Indien gij u dan Jood laat noemen, steunt op de wet, u beroemt op God, 18 zijn wil kent, weet te onderscheiden waarop het aankomt, daar gij onderricht in de wet geniet, 19 en u overtuigd houdt, dat gij een leidsman van blinden zijt, een licht voor hen, die in duisternis zijn, 20 een opvoeder van onverstandigen en een leermeester van onmondigen, daar gij in de wet de belichaming der kennis en der waarheid bezit, – 21 hoe nu, gij, die een ander onderwijst, onderwijst gij uzelf niet? Gij, die predikt, dat men niet stelen mag, steelt gij? 22 Die overspel verbiedt, doet gij overspel? Die gruwt van de afgoden, pleegt gij tempelroof? 23 Die u op de wet beroemt, onteert gij God door uw overtreden van de wet? 24 Want de naam Gods wordt om u gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven staat.

De heidenen die de wet niet kennen doen toch van nature wat de wet gebied, zij tonen dat het werk der wet in hun harten geschreven is...Vers 14 en 15.

En door wie zou die wet in hun harten zijn geschreven? Ik denk door God.

Het is wel leuk om het ook in het Engels te lezen, bedankt dat je dat stuk in het geheel er nog even in het Engels had neergezet. Het maakt dingen vaak een stuk duidelijker....ik had zelf de King James Version, volgens mij jij ook.

Ik ga het later nog even een keer grondig doorlezen je vertaling, goed idee, bedankt!

nee, dit was the Complete Jewish Bible (online) van dr. David Stern.

ik ben niet helemaal dom, maar ook niet slim genoeg om de verschillen haarfijn uit te leggen of te verdedigen. (en soms te gemakzuchtig om zoveel te discussieren) Ik investeer toch niet genoeg om op niveau te komen hierover. Maar ik ben wel rebels genoeg om te onderscheiden dat doodsheid binnen de kerken te maken hebben met een verkeerde houding tegenover de Joden en Israel, en te maken heeft, met dat de NBG vertaling enigszins onderhevig is aan protestantse theologie die Gods wet en de genade teveel tegen elkaar uitspeelt. Dus die CJB tast een beetje aan wat je eerst zeker meende te weten, wat niet zo fijn is, maar om wat ik in vorige zinnen neerschrijf geef ik er de voorkeur aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:53
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind
 
CHATULIEM619 schreef:
Waarom niet de Nederlandse versie?
ik spreek graag mijn eigen taal, dus ja, beter . Ik wist niet van het bestaan van deze vertaling af. Maar het gaat bij een vertaling om dat je de betekenis snapt, en er moet vertaald zijn wat er staat in het Grieks, en aangezien ik geen Grieks ken.... Ik vind dat in dr Stern zijn vertaling, de betekenis anders is, dan in de NBG 1951 vertaling, en ik vind dat interessant
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:23
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind
 
SHANITA130 schreef:
Rom 6

14 Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.

Rom 7

1. Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? 2 Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond. 3 Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft. 4 Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen. 5 Want toen wij in het vlees waren, werkten de zondige hartstochten, die door de wet geprikkeld worden, in onze leden, om voor de dood vrucht te dragen; 6 maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter.

Wat ik heb geleerd, als je je krampachtig aan de wet houdt dat houdt niemand vol, maar als je Christus toebehoort, dan ben je vrij. Als je je dan door de Geest laat leiden ben je niet onder de wet.

13 Want gij zijt geroepen, broeders, om vrij te zijn; (gebruikt) echter die vrijheid niet als een aanleiding voor het vlees, maar dient elkander door de liefde. 14 Want de gehele wet is in één woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 15 Indien gij echter elkander bijt en vereet, ziet dan toe, dat gij niet door elkander verslonden wordt.
16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet. 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. 23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
25 Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden. 26 Wij moeten niet praalziek zijn, elkander tartend, elkander benijdend.

Dus, lees ik hier, wie Christus toebehoren hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.

En dat kruisigen van harstochten en begeerten gaat niet in één keer dat is een proces en kan járen duren, als er maar een begin is gemaakt.....


Rom 6
22 Maar thans, vrijgemaakt van de zonde en in de dienst van God gekomen, hebt gij tot vrucht uw heiliging en als einde het eeuwige leven.

Uit dit vers blijkt dat het niet in één keer gebeurd, er staat: 'Heiliging'. Dus dat houdt in dat het een proces is, het vlees met zijn hartstochten en begeerten kruisigen , iets wat bezig is.

En als einde het eeuwige leven. Dat houdt ook in dat het een proces is met een begin en een einde.

Uit deze tekst blijkt ook dat de heiliging een proces is, de vruchten van de Geest.
Fil 1 vers 6
6 Hiervan toch ben ik ten volle overtuigd, dat Hij, die in u een goed werk is begonnen, dit ten einde toe zal voortzetten, tot de dag van Christus Jezus.

1 Surely you know, brothers - for I am speaking to those who understand Torah - that the Torah has authority over a person only so long as he lives? 2 For example, a married woman is bound by Torah to her husband while he is alive; but if the husband dies, she is released from the part of the Torah that deals with husbands. 3 Therefore, while the husband is alive, she will be called an adulteress if she marries another man; but if the husband dies, she is free from that part of the Torah; so that if she marries another man, she is not an adulteress. 4 Thus, my brothers, you have been made dead with regard to the Torah through the Messiah's body, so that you may belong to someone else, namely, the one who has been raised from the dead, in order for us to bear fruit for God. 5 For when we were living according to our old nature, the passions connected with sins worked through the Torah in our various parts, with the result that we bore fruit for death. 6 But now we have been released from this aspect of the Torah, because we have died to that which had us in its clutches, so that we are serving in the new way provided by the Spirit and not in the old way of outwardly following the letter of the law. 7 Therefore, what are we to say? That the Torah is sinful? Heaven forbid! Rather, the function of the Torah was that without it, I would not have known what sin is. For example, I would not have become conscious of what greed is if the Torah had not said, "Thou shalt not covet."v 8 But sin, seizing the opportunity afforded by the commandment, worked in me all kinds of evil desires - for apart from Torah, sin is dead. 9 I was once alive outside the framework of Torah. But when the commandment really encountered me, sin sprang to life, 10 and I died. The commandment that was intended to bring me life was found to be bringing me death! 11 For sin, seizing the opportunity afforded by the commandment, deceived me; and through the commandment, sin killed me. 12 So the Torah is holy; that is, the commandment is holy, just and good. 13 Then did something good become for me the source of death? Heaven forbid! Rather, it was sin working death in me through something good, so that sin might be clearly exposed as sin, so that sin through the commandment might come to be experienced as sinful beyond measure. 14 For we know that the Torah is of the Spirit; but as for me, I am bound to the old nature, sold to sin as a slave. 15 I don't understand my own behavior - I don't do what I want to do; instead, I do the very thing I hate! 16 Now if I am doing what I don't want to do, I am agreeing that the Torah is good. 17 But now it is no longer "the real me" doing it, but the sin housed inside me. 18 For I know that there is nothing good housed inside me - that is, inside my old nature. I can want what is good, but I can't do it! 19 For I don't do the good I want; instead, the evil that I don't want is what I do! 20 But if I am doing what "the real me" doesn't want, it is no longer "the real me" doing it but the sin housed inside me. 21 So I find it to be the rule, a kind of perverse "torah," that although I want to do what is good, evil is right there with me! 22 For in my inner self I completely agree with God's Torah; 23 but in my various parts, I see a different "torah," one that battles with the Torah in my mind and makes me a prisoner of sin's "torah," which is operating in my various parts. 24 What a miserable creature I am! Who will rescue me from this body bound for death? 25 Thanks be to God [, he will]! - through Yeshua the Messiah, our Lord! To sum up: with my mind, I am a slave of God's Torah; but with my old nature, I am a slave of sin's "Torah."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:06
BerichtOnderwerp: Tegel
 
ZWAAN995 schreef:
Tegel teksten: Spreekwoorden , Gezegden, Bijbel teksten, enz. Lachende smiley


visite en vis blijft maar drie dagen fris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 19:56
BerichtOnderwerp: Over Vissen en vrouwen;)
 
ANNA415 schreef:
Hai Visser

Laat ik nu op m'n werk dagelijks stevig roken. Daar kan geen Visser tegenop.
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

kijk daar es de baas, rookt ook al brandaris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 22:58
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind
 
TALLGUY817 schreef:
Tóch maar liever een kind

'Denk er om dat je als kind van God verlost bent van machten van zonde dood en wet......'zegt de spreker in het youtubefilmpje
Zonde en dood worden hier in één adem genoemd met Gods wet, en dat klopt niet met de bijbel. Want Paulus schrijft dat Gods wet heilig en goed is.
Ik ben het ook helemaal niet eens met deze zin van de spreker. Wij moeten nooit verlost worden van Gods wet, sterker nog wij zijn verzoend met God TOT gehoorzaamheid. En Gods wet is juist de omlijning van veiligheid voor Zijn Kinderen.
Het probleem schuilt in dat er twee begrippen worden gehanteerd door Paulus in zijn brieven.
Het ene begrip is Gods wet. En het tweede begrip is 'wet van zonde en dood'; en met dit tweede begrip bedoelt Paulus niet Gods wet.

Ik heb zo het bange vermoeden dat dit verschil tussen beide begrippen, niet helder wordt in deze bijblstudie.

Ik hoop dat alle christenen geen kind blijven in kennis, maar volwassen worden in kennis over Gods wet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 22:11
BerichtOnderwerp: Salaris
 
Wie weet er een website wat je hoort te verdienen?
ik werk voor een uitzendbureau.
die vragen dan aan je: wat is je salarisindicatie? en in de meeste gevallen krijgen die uitzendbureaus veel meer per uur voor jou, dan jij krijgt.
maar welk salaris hoort er nu bij een bepaald beroep?, en waarom zijn uitzendbureaus niet verplicht zich aan een door de regering gestelde norm te houden eigenlijk?
Ik heb zelf niet zo een zin om te discussieren, als ik een paar websites weet, dan is het mij goed genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van KROX372
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2