ChristianMatch
 


Forum

Berichten van KROX372
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van KROX372
Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 23:55
BerichtOnderwerp: Wim Kortenoeven en Geert Wilders
 

http://www.youtube.com/watch?v=_QhzQYKFOlU


Laatst aangepast door
KROX372
op donderdag 30 augustus 2012, 23:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 22:48
BerichtOnderwerp: Wim Kortenoeven en Geert Wilders
 
Dit vond ik willekeurig(het kan dus onvolledig zijn) op het internet:
internetquote
Koops: Dit is een controversieel in plaats van keihard dossier voor de PVV. Ritueel slachten wordt volgens mij nergens in de Thora verordonneerd. Het is nog maar de vraag of Jezus, mocht hij vandaag op aarde rondlopen, de voorkeur zou geven aan het onverdoofd slachten, terwijl er inmiddels humanere verdovingsmiddelen zijn uitgevonden. Volgelingen van Jezus zijn toch geen slaaf van de wet.

Ouweneel: Door zijn opmerking over ritueel slachten in de Thora laat Koops zien dat hij niet veel van het jodendom begrijpt. Voor de Jood is niet beslissend wat Jezus eventueel van ritueel slachten vond, of wat ‘volgelingen van Jezus’ ervan vinden, maar wat de talmoedische traditie, en dus ook de moderne joodse orthodoxie daarvan vindt. Wat Koops eigenlijk tegen orthodox-joodse vrienden zegt is: Wij christenen vinden dat onverdoofd slachten eigenlijk niet kan en dat moeten jullie dus ook maar vinden. Nogmaals: een klap in het gezicht van het jodendom.
internetunquote

Maar Krox zegt:
Jawel mijnheer Koops, kijkt u maar in het boek Leviticus hoofdstuk 7 vers 26: (Dasbergvertaling) Generlei bloed mogen jullie nuttigen, in al jullie woonplaatsen, noch van de vogels, noch van het vee.
27. Ieder die wat voor bloed dan ook nuttigt - die persoon wordt uit de kring van zijn volk uitgeroeid.
En ook in Leviticus 17:13 (Dasbergvert.)
En wanneer iemand van de Kinderen van Jisrael of van de vreemdelingen die zich temidden van jullie ophouden, wild of gevogelte vangt dat gegeten mag worden, dan moet hij het bloed eruit laten lopen en het met aarde bedekken.
Maar Joden zijn of ze nu Jezus volgen of niet, altijd ook volgelingen van Mozes, dus voor hen geldt iets anders dan voor ons, omdat God met hun een andere weg wil gaan dan met ons. God wil niet dat de Joden christenen worden, begrijpt u? God wil wel dat zij Jezus vinden, maar dan binnen hun eigen identiteit, snapt u dat? Nooit als Kristos.

Beste mijnheer Ouweneel, de 5 boeken Mozes (geschreven Thora) gaan boven de mondeling overgebrachtte, en daarna neergeschreven Thora (de Talmud), dat weet u toch ook wel? U weet toch ook wel wat Jezus heeft gezegd over de wet in Matth. 5:17-19?
Dus eigenlijk een klap in het gezicht van God, en in het gezicht van de
Zoon van God??????
En waar blijft uw stukje over de dierenpartij? of heb ik dat gemist?


Laatst aangepast door
KROX372
op donderdag 30 augustus 2012, 23:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:59
BerichtOnderwerp: Wim Kortenoeven en Geert Wilders
 
TEAPARTY711 schreef:
Hoi Krox, leuk stukje. met plezier gelezen.

Het volgende is misschien niet zo leuk om te horen, maar het moge duidelijk zijn dat Wilders geen christen is.
En dat je zulke geestelijke dingen niet van hem kan en mag verwachten.

Geert heeft de bijbel gerust wel gelezen Engeltje smiley , daar hoef je niet bang voor te wezen. Alleen, en dat denk ik, hij wilde niet toegeven aan Wim Kortenoeven toen hij begon over koosjere(rituele) slacht, omdat hij dan ook de moslims groen licht zou geven voor halal slacht. En daarmee, en dat denk ik opnieuw, moest hij zijn trots inleveren.


Laatst aangepast door
KROX372
op donderdag 30 augustus 2012, 18:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:47
BerichtOnderwerp: Wim Kortenoeven en Geert Wilders
 
TEAPARTY711 schreef:
Hoi Krox, leuk stukje. met plezier gelezen.

Het volgende is misschien niet zo leuk om te horen, maar het moge duidelijk zijn dat Wilders geen christen is.
En dat je zulke geestelijke dingen niet van hem kan en mag verwachten.

Daarnaast met het ritueel slachten behaag je God niet, ik denk dat je Hem eerder kwaad maakt, als je denkt door een schaap te slachten het kan goed maken met God.
God heeft Zijn Zoon gezonden, om verzoening te bewerkstelligen, in de offers stelt Hij geen behagen, omdat dat Hem en Zijn Zoon geen eer meer geven.
Wat betreft de rituele slacht want onze Joodse vrienden doen? Ze doen maar.
Als ik moet kiezen, dan kies ik ervoor dat ze het mogen blijven doen, enkel en alleen omdat de Joden het alweer zwaar genoeg hebben.

Nogmaals God doen ze er niet mee behagen, eerder mee beledigen.

Als ik het woord rituele slacht gebruik heb ik het niet over de offerdienst van de tweede tempel, dat mag duidelijk zijn. Gods geboden die over de tempel gaan hoeven de Joden in het nu-tijdperk niet te doen, om de simpele reden, dat de tempel er niet meer is. Maar geboden wat je wel en niet mag eten, die doen zij in het nu heel strikt. En daarvan is het geen bloed eten erg belangrijk. Zo belangrijk zelfs dat er in Handelingen 15:20 ook tegen de heidenen wordt gezegd, dat ze zich moeten onthouden van bloed. Alleen het christendom heeft dat nooit als een gebod opgepikt, in haar geschiedenis.


Laatst aangepast door
KROX372
op donderdag 30 augustus 2012, 18:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:27
BerichtOnderwerp: Wim Kortenoeven en Geert Wilders
 
In de bijbel staat een tekst die een paar keer herhaald wordt op verschillende plaatsen in de bijbel: 'de offerhoogten verdwenen echter niet'. 2 Kron.15:17, 2 Kron.20:33. Daar kom ik zo op terug.

De relatie tussen Wim Kortenoeven en Geert Wilders is, vlgs. mij, eigenlijk stukgelopen op het standpunt van de PVV over ritueel slachten.

Zoals jullie weten staat er in de bijbel dat de Joden geen bloed mogen eten; ze mogen het zelfs niet in hun mond krijgen. Dat komt omdat God zegt in de bijbel, dat de ziel in het bloed is. De Joden moeten van God, het bloed van het dier dat ze voor vlees willen gebruiken, in de grond laten lopen. Dit impliceert dat er ook volgens dat ritueel geslacht wordt.
Vroeger was er ook geen gemakkelijkere manier dan het (arme) beest de strot door te snijden. Nu denk ik zelf, maar dat is mijn standpunt, dat het beest er wel even pijn van heeft. Maar als God zegt dat het op die manier moet, is het niet heeeeel erg erg. Want God die zelf het gevoel van dat rund heeft ontworpen en gemaakt, zal ook wel weten welke processen zo een dood teweeg brengt. Die processen zijn natuurlijk wetenschappelijk gerapporteerd door knappe Joodse koppen, ter verdediging, omdat ze niet willen dat hun de mogelijkheid om zo te slachten wordt ontnomen, want dat is geen optie, want een gebod van God is meer/hoger dan een gebod van een mens. Sterker nog, als het de Joden wordt verboden, trekken zij weg naar een land waar het wel mag. Feit is wel, dat toen de Joodse gemeenschap van Nederland, de tweede kamerleden van Nederland uitnodigden om te komen kijken hoe zo een slacht dan toegaat, er welgeteld één kamerlid kwam opdagen te weten: Mw. Wiegman (ik dacht dat ze Esmé heette). Twee beetjes te weinig, want hoe kun je je er een mening over vormen als je het nooit gezien hebt.

Wim Kortenoeven heeft natuurlijk Geert Wilders ermee geconfronteerd dat de PVV een onjoods (lees onbijbels) standpunt heeft aangaande de rituele slacht. Door dit en andere standpunten waarmee hij het niet eens was; ook de hoofddoekjesbelasting, kon Geert Wilders niet de Michiel Adriaansz. de Ruyter zijn, die Wim Kortenoeven aanvankelijk in hem zag.

Soms had een koning van het oude Israel, zich bekeerd tot God, door de afgoderij weg te doen uit zijn leven en zich te bekeren tot het verbond met God. Maar dan lees je: 'maar de offerhoogten verwijderde hij niet'.

Geert Wilders ziet het m.i. wel goed als hij zegt: het is een historisch moment, want het gaat er bij deze verkiezingen om, baas in eigen land te blijven.
Maar als hij zegt: het gaat er bij deze verkiezingen maar om één ding......... dan denk ik : 'Maar de offerhoogten verwijderde Geert niet.'

Want Geert, het gaat ook om jouw standpunt over de rituele slacht en om jouw standpunt over of je hoofddoekjes kopvodden mag noemen. Peter R. de Vries ziet ook geen Michiel de Ruyter in je, en ik ook niet, jammer genoeg, want ik heb het ook niet op de EU, want die hebben zich geen vriend van Israel betoond, en dan druk ik het zacht uit.....miljarden en miljarden en miljarden.....heeft de PA ontvangen. veni vidi foetsie oppig.


Laatst aangepast door
KROX372
op donderdag 30 augustus 2012, 18:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:59
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen
 
KROX372 schreef:
Ik ben tegen de EU, en in die 22 jaar heeft er nog niet één partij gezegd :als je op mij stemt dan is dat een stem tegen de EU. En nu is Geert de enige die dat zegt, dus stem ik op de PVV.

Maar ik ben tegen een hoofddoekjesbelasting, dus heb ik moeite met mijn keuze. En ik moet hun (of moet ik zeggen: zijn) partijpgm nog lezen, en waarom is dat niet gewoon leesbaar op hun site en moet je dat helemaal downloaden? ff kijken hoe dat bij de andere partijen is.

ik denk dat ik dan toch maar de Jehovah's getuigen ga sympathiseren, die zeggen wij doen niet aan politiek, wij verwachten het Koninkrijk van Jehovah.

ik heb toch het zeer sterke vermoeden dat er een actief verband is tussen het geloof van Ruud Lubbers: 'vrijmetselarij' geheten en het oprichten van EU. Immers de schrijver van het verdrag van Maastricht, dhr. Maas was ook van hetzelfde houtje. Ook acht ik de rol van de Bilderbergconferenties niet uitgesloten. Waar dhr. Hans van den Broek aan deelgenomen heeft.
Ik laat toch mijn enige kans en eerste kans in 22 jaar niet lopen;
Het wordt voor mij een principiele stem tegen de EU in. Op de PVV dus.
Weg met alle occultisme, te beginnen uit jouw eigen leven.


Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 26 augustus 2012, 22:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:27
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=vcffo5-jTLM&feature=endscreen

lyrics:
http://www.hebrewsongs.com/song-imninalu.htm


Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 26 augustus 2012, 18:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:43
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
Waarom was het doel van de visa nu, het contant geld afschaffen? Dat stond vroeger op hun website. Het lijkt er aardig op dat ze dat gaat lukken. Welke mensen zitten daar achter?

Laatst aangepast door
KROX372
op vrijdag 24 augustus 2012, 22:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:22
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
Ligt er bewust satanisme ten grondslag aan het verlangen(ideaal) naar een wereldregering? vraag ik mij af. Omdat Jezus in die al die plannen geen enkele plaats krijgt toegewezen. Wat moet je nu denken van zo een bohemianclub? Zij gebruiken als logo de uil. Maar dat is niet zo maar een uiltje, maar die uil die op hun terrein staat. Een moloch-uil dus. Dat zou mij dan genoeg reden zijn, om als christen politicus daar geen lid van te worden. Maar nu zijn en waren er allerlei prominente politici lid van. En is er dan wel een actief verband tussen de beslissingen van regeerders en zo een club. Ik haat geheime genootschappen. Lubbers was of is een vrijmetselaar, ook weer zoiets.

Laatst aangepast door
KROX372
op vrijdag 24 augustus 2012, 23:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:12
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
THOMAS968 schreef:
Het lijkt er op dat sommige mensen geloven in twee goden: God zelf en de god van het kwaad. Dat het kwaad bestaat, weten we allemaal. Maar er is slechts één God, en dat is niet de duivel. Die is allang overwonnen.

Thomas, aandacht voor de overwonnen duivel werkt juist satanisch.

De bijbel noemt de satan iig wel: de god dezer eeuw. En ik dacht ook(maar dat kan ik niet vinden): de god der wereld. En hij verhindert Paulus ook iets. (Thess.?)
De Duitsers waren ook allang overwonnen op 5 mei 1945, maar zij schoten op 7 mei 1945 mensen dood op de dam in Amsterdam.
Dacht je dat satan het op ging geven?
Hij kent zijn einde al maar toch zal hij nooit tegen God zeggen: 'ik geef het op' Hij zal en wil zich nooit bekeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=n6ukfPs5eNM
David en Lisa Loden en anderen.
Rachem betekent ontferm (Rechem is baarmoeder)
Onferm U Heere onze God over Israel Uw volk, ontferm Heere over Uw stad Jeruzalem, en over Zion, de tabernakel van Uw glorie(eer), het Koninkrijk het huis van David Uw gezalfde, en over het Huis, het Grote en het Heilige, waarover U Uw Naam hebt uitgeschreven. (handtekening)
Psalm 126 vs. 1 tm3: (zelf ff opzoeken in de bijbel)
b'shuv Adonai et shivat Tziyon hayinu k'chol'mim.
Az yimalei s'chok pinu, ul'shoneinu rinah.
Az yom'ru vagoyim: Higdil Adonai laasot im eileh.
Higdil Adonai laasot imanu, hayimu s'meichim.


Laatst aangepast door
KROX372
op woensdag 22 augustus 2012, 22:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:26
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
CHATULIEM619 schreef:
Al besneden?
Dat is privé. Maar volgens Paulus is het een verplichting om de gehele wet te doen, dat is iets groots natuurlijk...

Ik was een tijdje bij deze gemeente.
http://www.shiloach.nl/WAT-GELOVEN-WIJ-.html

En dit heb ik van hun website (bovenstaande link) afgeplukt en is ook zo een beetje mijn standpunt over identiteit, en besnijdenis.
Maar dat neemt niet weg dat ik het beeld van God heb dat Hij de God is van het eeuwige jodendom

Wij erkennen, dat het Lichaam van Jesjoea bestaat uit zowel gelovigen uit de Joden
als gelovigen uit de volkeren (Rom. 9:24), die Jesjoea de Messias als de beloofde
Verlosser hebben aangenomen. Wat betreft verlossing, is er tussen Jood en niet-
Jood geen verschil! De tussenmuur die scheiding bracht, is weggebroken, en beiden
hebben door Jesjoea toegang tot de G’d van Israël, om Hem te aanbidden
(1 Kor. 12:13; Ef. 2:13-14). Maar in het lichaam van Jesjoea is er wel verschil in
roeping en identiteit tussen Messiasbelijdende gelovigen uit de Joden en uit de
volkeren. Daarbij is de één niet meer dan de ander, maar vult de één de ander
aan.

Uit respect voor de Joodse identiteit en de door de Eeuwige aan het Joodse volk gegeven roeping voor de wereld, verwerpen wij elke vorm van vervangingstheologie. De vervangingstheologie is de leer die zegt, dat de Christelijke kerk in de plaats van het Joodse volk gekomen is als G’ds volk. Daarbij hoort, volgens ons, ook elke leer die de identiteit van het Joodse volk aantast. Daaronder valt ‘de Efraïm-leer’ (die leert dat Christenen eigenlijk Efraïm zijn, dus van Israël afstammen en bij het Joodse volk horen) en de leer die zegt dat het gebod van de Briet Mila -besnijdenis- ook voor alle gelovigen uit de volkeren geldt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:50
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
ik vind dit goede informatie, maar niet populair bij mensen die yoga liefhebben.
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Yoga.pdf


Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 19 augustus 2012, 23:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 22:53
BerichtOnderwerp: Is de Antichrist een Moslim ?
 
KROX372 schreef:
De rabbijnen zeggen: 'iedereen kan de messias zijn'.
Dat is (denk ik) gebaseerd op dat wie de tempelbouw mogelijk maakt, eigenlijk verlossing brengt. Maar dat laatste denk ik alleen maar, dat kun je natuurlijk ook vragen, (ik heb wel zin om dat eens te vragen) waarom ze zeggen iedereen kan de messias zijn.
Dus zullen ze ook mijns inziens een heiden accepteren.

Daarbij denk ik dan natuurlijk in de hoek van de mensen die een wereldregering willen. De EU is een voorloper van een wereldregering. Geinspireerd door hetzelfde.
Een moslim gaat natuurlijk Israel niet helpen de tempel te herbouwen.

Als God in die tempel op aarde wil gaan wonen, brengt dat inderdaad de verlossing voor de hele wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 21:17
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
God is de God van het eeuwige jodendom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 20:08
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen
 
Krox staat bij de Schreierstoren en huilt dikke tranen. Hadden ze dat geld van de Noord Zuid-lijn maar anders besteed. Krox senior zegt altijd: Hadden komt als hebben te laat is.
Krox had van dat geld Amsterdam CS verplaatst naar ZuidWTC locatie en het hele railnet omgelegd. En had Amsterdam weer een stad aan het water gemaakt door de haven naar historisch model te herbouwen. (is de plek waar nu Amsterdam CS is)
Mooi al die botters en zeilschepen. Krox had ook de rosse buurt opgeheven, en alle coffeeshops gesloten in verband met toerisme met een verkeerde motivatie.
Stem op Krox.
PS Krox huilt vanwege die afschuwelijke hoogbouw aan het IJ waardoor hij vanaf de Scheierstoren niet meer over het IJ uit kan kijken.


Laatst aangepast door
KROX372
op woensdag 15 augustus 2012, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 19:33
BerichtOnderwerp: Seksueel misbruik in christelijke gezinnen...
 
.......................................

Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 26 augustus 2012, 21:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 21:15
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 

http://www.youtube.com/watch?v=vtOhye_ahhs



http://www.youtube.com/watch?v=vyIseFNXBUA


Laatst aangepast door
KROX372
op dinsdag 14 augustus 2012, 21:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 20:26
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen
 
De afsluitdijk doorsteken, kunnen de haringen weer naar binnen zwemmen. Veel goedkoper dan uitvaren.
Krox for president


Laatst aangepast door
KROX372
op dinsdag 14 augustus 2012, 22:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 19:28
BerichtOnderwerp: Is de Antichrist een Moslim ?
 
ARNOLD765 schreef:
volgens mij moet de ac een jood zijn,want zullen de joden een niet jood aavaarden als de messias

De rabbijnen zeggen: 'iedereen kan de messias zijn'.
Dat is (denk ik) gebaseerd op dat wie de tempelbouw mogelijk maakt, eigenlijk verlossing brengt. Maar dat laatste denk ik alleen maar, dat kun je natuurlijk ook vragen, (ik heb wel zin om dat eens te vragen) waarom ze zeggen iedereen kan de messias zijn.
Dus zullen ze ook mijns inziens een heiden accepteren.


Laatst aangepast door
KROX372
op dinsdag 14 augustus 2012, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:17
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
DJAB697 schreef:
verklaar je nader.
er zijn vele vormen van liefde in de grondtekst van de Bijbel.

De vorige keer maakten we al het onderscheid tussen natuurlijke liefde en geestelijke liefde. Met natuurlijke liefde bedoelen we de liefde tussen man en vrouw, ouders en kinderen, vrienden en vriendinnen, die God in de schepping gelegd heeft.

De geestelijke liefde wordt ons geopenbaard door de Bijbel. In onze taal gebruiken wij het woord liefde in meer dan één betekenis. Dat geeft soms verwarring. In het Grieks heeft men drie woorden voor het begrip liefde: eros, philia en agapè. Eros, waar ons woord erotiek van afgeleid is, gebruikt men speciaal om de seksuele liefde mee aan te geven. Philia is het algemene woord voor gevoelsliefde. Het heeft de betekenis van: veel houden van, iemand graag mogen, je sterk tot iemand aangetrokken voelen. Agapè geeft de Bijbelse, de geestelijke liefde weer
en dan is er ook nog 'ahavat olam' (Jer. 31)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 13:46
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen
 
Ik ben tegen de EU, en in die 22 jaar heeft er nog niet één partij gezegd :als je op mij stemt dan is dat een stem tegen de EU. En nu is Geert de enige die dat zegt, dus stem ik op de PVV.

Maar ik ben tegen een hoofddoekjesbelasting, dus heb ik moeite met mijn keuze. En ik moet hun (of moet ik zeggen: zijn) partijpgm nog lezen, en waarom is dat niet gewoon leesbaar op hun site en moet je dat helemaal downloaden? ff kijken hoe dat bij de andere partijen is.

ik denk dat ik dan toch maar de Jehovah's getuigen ga sympathiseren, die zeggen wij doen niet aan politiek, wij verwachten het Koninkrijk van Jehovah.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:48
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?
 
ANNA415 schreef:
God heeft mens volmaakt en uniek geschapen. Voor het unieke was de zondeval niet nodig. Helaas staat er niet zoveel in de bijbel hoe Adam en Eva de dag door kwamen. Het lijkt mij overigens wel tof om gewoon een leeuw te kunnen aaien, keer wat anders dan een hond Lachende smiley met blinkend witte tanden
..................................................


Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 26 augustus 2012, 21:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:21
BerichtOnderwerp: goedertierenheid
 
http://yuvalshomron.com/msm/music/chesedlachem.htm
ik lijk de muzikale fruitboer wel hahaha
maar alle gekheid op een stokje.
De Grieken groetten elkaar met het woord 'genade' en de Joden met het woord 'vrede' en dat woord genade staat ook in Romeinen 1:7b. En het was voor mij erg mooi om dat in het Hebreeuws te horen. (in canon) Zo heb ik dat woord leren kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:52
BerichtOnderwerp: goedertierenheid
 
PIETER649 schreef:
Er staat veel tussen de zinnen...
Hoe zie je bijv. de zin "God der goden"
Als er maar 1 God is, hoe kun je dan God der goden zijn eigenlijk? Smiley die vol vragen zit

Gij zult u voor hen niet buigen noch hen dienen, dus ze(die andere goden) kunnen wel een mens in beslag nemen met dienst of nederigheid, maar jij bedoelt natuurlijk: ze leven toch niet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:35
BerichtOnderwerp: Geloofsgroei
 
Ik had een groot geloof, maar omdat ik iets deed wat God kwaad maakte, is mijn relatie met God geblokkeerd als een rood stoplicht in de grond. Daar ga ik maar eens met een dominee over praten. Lijkt me wel zo wijs, maar dan nog weet ik niet of de oplossing komt, want die ds. is ook maar een man. Maar vroeger groeide mijn geloof doordat God een weg met mij ging, dat ik zelf de bijbel ging lezen, zonder enige invloed van een mens. Toen kwam ik tot berouw en dat resulteerde tot een wedergeboorte en in meer bijbellezen, en een verlangen om te getuigen van Jezus.

Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 5 augustus 2012, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:51
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
PETRA944 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=SNIzoy645_M

http://www.youtube.com/watch?v=SNIzoy645_M
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 01:42
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Duitse jongen en een Nederlands meisje wonend in Israel, voor een Engels tv programma

http://www.youtube.com/watch?v=9bZmGFTPGPE

ik vind het lied bijzonder genoeg om te plaatsen, ik weet dat ze mooiere liedjes heeft geschreven, en hij ook. Een aantal van zijn liedjes is opgenomen in het boek Zimrat ha'Aretz l'Yeshua, het songboek gebruikt door de Israelische messiaanse gemeenten.
http://yuvalshomron.com/msm/index.htm
ik zie hier mensen die psalm 27 in hun profiel hebben staan, voor hun is deze link; ik vind dit één van zijn mooiste
http://yuvalshomron.com/msm/music/adonaiori.htm

naschrift in prt 1 (bovenste link is prt2 van 4) verteld zij, op 7 min. iets over haar werk.


Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 5 augustus 2012, 02:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 00:41
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
CARMEN073 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=ObL3L6MRvN4

What's your message in your bottle?

http://www.youtube.com/watch?v=08hhFk2xGsQ&feature=fvwrel

the world's a bridge that's narrooow!!!!
(kol haolam kulo gesher tzar meod)(ff googlen)


Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 5 augustus 2012, 01:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372 (62)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 22:50
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
JOL252 schreef:
wauw... mooi zeg..
Die mannenstem is David Loden (een man met een grijze baard).
Opgenomen in de gemeente King of kings Jerusalem.
De saxofonist heet Andre Villeneuve (Canadees?) hij kan er wat van.
Ook is hij te horen op het cd-tje van Martin en Ricky Neeb:
Martin, Riki and friends: he set me on high places.
Hij arangeert ook voor de band waar ze in zitten: Shachar.


Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 5 augustus 2012, 11:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van KROX372
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2