ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ROLF230
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15
ChristianMatch forum index » Berichten van ROLF230
Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:49
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
Die lappen tekst van Paul Washer zijn toch nog goed voor iets. Gewoon uitprinten en als wc-papier gebruiken. Zo denk ik erover.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 14:02
BerichtOnderwerp: 8 - 8
 
Hoi Zwaan!

Een heel fijne verjaardag gewenst en nog vele jaren.

Groetjes,

Rolf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:34
BerichtOnderwerp: Identiteit
 
Hai Hannah,

Als je het op die manier zegt kan ik er wel in meegaan.

groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 22:05
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Deze week bij mamsie, dus dan eet ik ook eens goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 19:43
BerichtOnderwerp: Identiteit
 
Wat mij meteen te binnen schoot bij dit topic was het verhaal in de bijbel van de discipelen (of anderen? weet het even niet precies) die proberen een boze geest uit te drijven. Dan zeggen ze zoiets als:"In naam van Jezus, boze geest ga weg"! Maar de boze Geest antwoord:"Jezus ken ik, Paulus ook, maar WIE BEN JIJ? Vervolgens worden ze door de boze geest belaagd en komen er niet zonder kleerscheuren vanaf. Als ik even verder mag filosoferen ondanks kol.2:8, betekend dit voor mij dat een sterke identiteit, dat je echt iemand bent zeg maar, en er durft te staan zonder twijfel, iets heel belangrijks is om in je leven te hebben. Je kunt wel je identiteit in Christus hebben, maar je moet jezelf niet verliezen in Christus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 18:37
BerichtOnderwerp: De Nieuws Krant van CM !!!
 
Hoi Zwaan, gefeliciteerd met je ouders!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 17:31
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
Visser, met een lier, zo hebben wij alle coniferen uit de grond gehaald.

En trouwens, niemand rookt, alleen de sigaret.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 17:21
BerichtOnderwerp: Het weer
 
De schijn van regenwolken en de gedachte aan zonneschijn. En onweer in mijn hoofd, maar dat is waarschijnlijk goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 17:00
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Eerste dag van de fietsvierdaagse afgerond. Nog 3 dagen te gaan en dan lekker een weekje voor mezelf, dat is ook lang geleden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:16
BerichtOnderwerp: Humor
 
zeg deze maar eens snel achter elkaar:

kees karelse de kapper knipt en kapt heel knap, maar karel kabouter knipt en kapt veel knapper dan kees karelse de kapper knippen en kappen kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:06
BerichtOnderwerp: Humor
 
zitten twee mussen op het dak zegt de ene tegen de ander lekker weertje he? Zegt de ander bek dicht joh mussen kunnen niet praten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 18:23
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
Hallo Shanita,

Ik wilde even zeggen dat je goed bezig bent. Schrijf het allemaal maar lekker van je af. Ik heb in het niet te verre verleden ook tal van leugens ontmaskert en had het daar ook redelijk veel over. Maar op een gegeven moment moet je verder met je leven en zeggen: LET IT GO! (liedje van Krezip toen ze nog tieners waren maar toch een goede waarheid).

Nou heel in het kort over mezelf dan, ik was nogal ziekig in mijn tienerjaren en rond mijn 20e ging ik op zoek naar de Waarheid. God zag mijn zoeken en stuurde het zoeken waarschijnlijk ook wel Zelf en zette mij vrij van mijn ziekten en deed me wedergeboren worden. Vanaf toen geloofde ik pas in God. Later kwam ik terecht in een zogenaamde christelijke gemeente, een evangelische gemeente. Maar net als jij heb ik een sterk gevoel voor dingen die niet kloppen , maar ik liet me toch meevoeren omdat de mensen zo aardig waren. Ik voelde dat veel dingen niet klopten en veel dingen klopten ook niet, daar heb ik ook wel een paar goede websites van dus als iemand perse wil dat ik het bevestig dan kan dat op die manier. 1,5 maand geleden pas, gelukkig, de kerk verlaten, en voel me nu als een christelijke foetus die eindelijk echt verder kan groeien en de onzin achter zich kan laten.
Nu denk ik dat veel mensen in die kerk heus wel oprechte christenen zijn, en misschien hebben ze die "bedekking" van de voorganger, zoals ze dat dan noemen, wel nodig. Ik zou het verder ook niet weten. Zelfs de voorganger zal het wel goed bedoelen, niet wetende hoeveel onbijbelse onzin hij uitkraamt.
Ach ja, de wereld ligt in de leugen zegt de Bijbel, en de kerken zijn er niet van verschoont. Ik moet weer verder en zal mijn eigen doen en laten straks moeten uitleggen aan God zoals iedereen ter verantwoording geroepen zal worden.

Groetjes,

Rolf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230 (43)





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 16:41
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Ik lees momenteel het boek "Niets meer te wensen en toch niet gelukkig" geschreven door een Joodse rabbijn. Een mooie tekst uit de Talmoed die hij geeft is:"God zal ons oordelen voor al het goede dat hij ons gegeven heeft, maar waar we niet van hebben genoten."

Daarvoor las ik een geweldig boek van Monique Goudsmit wat heet "bevrijd, van identiteitsverlies naar heelwording". Zij zat 17 jaar ofzo bij een sekte en ze beschrijft heel haar levensverhaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ROLF230
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15
Pagina 15 van 15