ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARITIME853
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARITIME853
Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:30
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
SHANITA130 schreef:
Iets uit zijn duim (of den vinger) zuigen,
d.w.z. iets verzinnen, leugens vertellen. De gedachte waarop deze uitdr. berust - en haar voorkomen door het geheele Germaansche gebied wijst op haar hoogen ouderdom - schijnt te zijn, dat men zekere onbekende zaken kan te weten komen door aan den duim te zuigen. In dezen gedachtenkring behooren verscheidene sagen, die tot de oudheid der Europeesche volken opklimmen. Den vinger in den mond steken komt dan ook in de sage en in de mythologie voor als een gewoon middel om wijsheid over eenig punt te erlangen (Volkskunde, XXIII, 234). Vgl. Servilius, 135: Hi suighet al wt sinen vingheren; bij Sartorius II, 7, 42: Ex tua non prodit officina, dat suycht ghy wt u selfs duym niet; en bij Campen, 28: Hy cant wt syn vingher suyghen. Vgl. Marnix, Byenc. 58 r: Soo dat men merckelijck sien kan, dat de leere der Drievuldicheydt uyt des Paus duym niet en is ghesoghen; V. Moerk. 502: Ze noemt me by me naem, dat het ze uit 'er duim niet ezoogen; Hooft, Ned. Hist. 332; De Brune, 188; Suringar, Erasmus LXXIV; Harreb. I, 159 b; Kmz. 335, enz. Ook vindt men ‘hij zuigt het uit zijn vuist, zijn poot of zijne teenen’; zie Harrebomée II, 194 a; Antw. Idiot. 1226 (iet uit zijnen teen zuigen) en Tuinman I, 191: ‘Uit den poot zuigen: dit drukt uit, iets by zich zelven verzinnen. 't Is ontleent van de beeren, die, zoo men verhaalt, aan hunnen poot zuigen. Dus zegt men van de vertellingen der besjes, dat ze die uit den spinrok halen’. De Duitschers zeggen sich etwas aus den Fingern (dem kleinen Finger, dem Daumen) saugen; eng. to suck anything out of one's own fingers' ends.


Bron: bron: F.A. Stoett, Nederlandsche spreekwoorden, spreekwijzen, uitdrukkingen en gezegden. W.J. Thieme & Cie, Zutphen 1923-1925 (vierde druk).

........


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 2 november 2012, 11:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:25
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
.......

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 2 november 2012, 11:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
SHANITA130 schreef:
De Hemel

Ik wilde toch even, voor de zekerheid iets zeggen over bovenstaand lied.

Kijk het is een doordenker. Kijk ik had hem lang niet meteen door, pas veel later, dus ja, ik ga er van uit dat niet iedereen hem meteen doorheeft, het liedje.

Kijk, hij heeft het erover dat mensen hem vragen stellen. Hij gelooft in de Hemel, en mensen zeggen dingen als hoe kan je dat nou doen, de hemel is iets dat is verzonnen.

Dan zegt ie ja, de de muziek van Beethoven en van Jacueques Brel is óók verzonnen en toch bestaat het....

Nou, als je gaat denken van verzonnen=bedacht. Ja, God heeft de mensen bedacht en gemaakt, de dieren, de natuur, de ruimte, het heelal, dus ook de Hemel staat in Genesis.
Ja, en Hij heeft het niet zomaar ff gemaakt, neehee, daar is over nagedacht=verzonnen.

Snap je. Lachende smiley

Ja, en je hebt ook mensen die verzinnen dingen over de wereld die niet waar zijn, ja, díe dingen zijn er dan natuurlijk niet, kijk een zoutkaart, die het zoutgehalte op de wereld aangeeft, is en blijft een zoutkaart, ook al verzin je dat het een kaart is die plekken aangeeft die zogenaamd zijn geïnfecteerd met een hoge dosis radioactiviteit.

Ja, dat dan weer niet natuurlijk. Boze smiley


.....


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 2 november 2012, 11:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 19:49
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
JOL252 schreef:
"Geen commentaar" Clown smiley Clown smiley

Robijn reinigt niet LOL...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 19:45
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
PIETER649 schreef:
Ik vind het een (bij deze dus bewijsbaar) schandaal dat jij vol blijft houden dat Chatuliem dankzij anderen van CM verwijderd is.
Het verkrijgen van een ban is een simpel gevolg van eigen daden en schrijfsels.
Daar kun je niet anderen de schuld van geven, Chatuliem drukte zelf op de enterknop nadat hij iets geschreven had dat niet door de cm-beugel kon.
Heeft niets met achterdeuren, wc raampjes of dakramen te maken.... of met onrecht,

........


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 2 november 2012, 11:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 19:20
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
FRANKT627 schreef:
Mar, vertel nu eens met je eigen woorden wat hier staat en bedoelt wordt. Maar dan echt met je eigen woorden en niet met andermans uitspraken. Geen citaten dus. Durf je deze uitdaging aan te gaan? Knipoog smiley

In Pace et Charitate


Hetgeen dat ik wil zeggen beoordeel alles vanuit een rein hart van binnen in jezelf en in het geloof.
Niet vanuit het verleden van "schuldgevoel" dat bestaat uit boosheid, verdried, onzekerheid, angst, heen en weer vliegen van emoties en gevoelens enz.

Dat is wat Chat, ook bedoelde te zeggen waardoor hij geblokt is door de achterdeur praktijken.... van deze en genen. Dat is onrecht zoals hier Frank Ouweneel ten onrechte als leugenaar neer gezet wordt..... Dat vanuit emotie en gevoel van iemand?????


Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 1 november 2012, 19:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 17:07
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
.......

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 2 november 2012, 11:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
FRANKT627 schreef:
Maritime, wat een onnozele botte onmenselijke paranoide reactie is dat van jou. Je praat, minimaliseert, over iets waar jij geen snars van af weet. Je laat eerder je paranoide veronderstellingen leven ipv je christelijke (menselijke) medeleven. Ja een medeleven, ook al weet je niet wat die ziekte van Willemijn inhoudt.

Je hebt, ik heb reacties van jou gelezen, anders zou ik niet reageren, de mond vol met bijbelteksten die hier en daar gewoon niet in de context passen, over christelijkheid, slogans die je allicht ergens hebt opgeraapt, citaten en wat nog meer.

Jouw mening (?) werd je voorgekauwd. Al dan niet door een persoon of door dé persoon die hier onderwerp van het topic is. Ik hoef dus niet te vragen wat jouw mening is want jouw mening is die van een ander. Van jouw goeroe, dus. Je mag best een aanhanger zijn van een charletan maar leer ook eens te aanvaarden wanneer bewijzen zwart op wit boven water komen drijven die iets totaal anders beweren dan datgene wat jou werd opgedrongen. Ook al neem je het op voor die persoon toch vermeld je in één van je reacties dat hij ook de plank misslaat. Misschien hebben de bijdrages van enkele leden je doen inzien dat het allemaal gewoon larie en apekool is wat de Frank Ouweneel beweerd.

Het is niet omdat je die Ouweneel van dichtbij kent dat hij dan ook de waarheid, de godsgeleerheid in pacht heeft. Zelf heb ik iemand gekend vanuit mijn christelijke geloofsstrekking waarmee ik weken samenleefde, op een slaapzaal sliep, naast hem in de kerk stond, enkele jaren les van kreeg en nadien nog regelmatig heb ontmoet. Welnu, die persoon, die ik dan zo 'goed kende', heeft enkele jaren elke dag het journaal en diverse praatprogramma's in verschillende landen gevuld. Het is niet omdat je iemand kent die wat naam heeft dat hij of zij dan ook een rechtvaardig en wijs persoon is.

Het wordt tijd, Maritime, dat je je 'ikje' eens verlaat en je openstelt voor de andere mensen en hun verdriet, vreugde, leed. Christen zijn houdt ook een betrokkenheid in. Een medeleven. Enige emphatie. Zolang je steeds alles blijft verkondigen vanuit een tunnelvisie dan vertel je blablabla...

is dat zo???
Intrepetatie van jou, terwijl je me niet eens kent en niet eens kunt weten wie en wat ik ben als persoon.
Hoop bla bla over mij van jou.....

Misschien hebben de bijdrages van enkele leden je doen inzien dat het allemaal gewoon larie en apekool is wat de Frank Ouweneel beweerd.

Ik zou zeggen overtuig me er dan van!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 21:53
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik wil er toch wel even graag op reageren Mar.....Als jij vind dat ik veel bla bla bla heb dan bagataliseer je ontzettend het leed van de ander . Jouw leed is blijkbaar het ergste.
Zo werkt het niet, verdriet is voor een ieder en je eigen leed is je eigen leed. Er is altijd ergens in de wereld verdriet wat erger is.Mag je dan niet meer verdrietig zijn en dat delen op een forum zonder dat er gelijk bla bla bla wordt geroepen en teksten van moet je eens aan mijn kinderen vragen? Iedereen heeft verdriet schrijf je, ja , dat geloof ik zo maar niemands verdriet stijgt daar bovenuit of moet belachelijk gemaakt worden. En dat is wat jij nu doet.......Kijk zelf eens in de spiegel die je anderen zo graag voor houdt.....Jij doet een ander onrecht aan en daar gaan anderen -zoals je zelf al schrijft- van steigeren.....

Wat de clubvorming en ban betreft. je hebt het over Chatuliem die al vaker een ban heeft gehad , niet door mij maar door zijn eigen gedrag.....dus jij doet aan clubvorming om dat weer te noemen......
En een matchsite? Niet alleen, ik heb gelukkig ervaren dat hier ook mensen zitten die in liefde naar de ander omzien in nare tijden.....

En verder ? Als het je zo stoort moet je niet meer op het forum schrijven......en je alleen met daten bezighouden......


Tja Willemijn,

ik zeg nergens dat mijn leed "erger is dan van een ander"....
Dat is interpretatie van jou kant, met vele woorden.....

Je kent mij niet, zet mij net zoals Frank Ouweneel hier neer als een bagatalisreende persoon omdat er iemand is die dat noemt.

Pas op met wat je zegt en intrepeteerd.

Het achterdeur gedoe, heb jezelf openbaar gezegt hier op de forum: "ik heb onder ogen mails gelezen van (mezelf)....."
Met dit soort zaken is altijd iemand het slachtoffer....
Ook deze topic is van ("ik heb gehoord dat???)....
Dat van komplot site's....????

Daar trap ik niet in!!!!! Zieke smiley


Tevens zou ik jou de kost wel willen geven van een meid op 15 jarige leeftijd dat door bewuste keuze van haar moeder.....moederloos is geworden....
Zoals ik al gezegd heb, we hebben allemaal onze rugzakje dat we mee dragen.
Het heeft niks te maken van hoe erg, of dat het bij de een erger is dan bij de ander.
De kracht van het geloof dat zij hebben, is voor hun ook een onderdeel in hun leven met betrekking van Frank Ouweneel....
Dat is een goede vrucht....


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 31 oktober 2012, 23:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 23:14
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
SHANITA130 schreef:
Sorry, maar ik weet helemaal niet wat jij bedoelt.

Misschien gewoon duidelijk Nederlands, dat evangelisch jargon, ja, daar ben ik al een tijd uit hoor.

Eph_4:25 Daarom legt af de leugen, en spreekt de waarheid, een iegelijk met zijn naaste; want wij zijn elkanders leden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 23:02
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
SHANITA130 schreef:
maandag 29 oktober 2012, 20:19

Pieter 619: Koop een boksbal, reageer daar je frustraties op af, kun je hier wat rustiger mee doen in de topics, meer op de manier zo Jezus het zou doen, in Zijn Liefde in plaats van haat

Jezus zou, denk ik, ook woedend zijn, net zoals dat hij woedend werd toen er gehandeld werd in de tempel.
en ja, er wordt over de rug van God heel erg veel geld verdient, onzin boeken, onzin studies, leugens over genezingen op grote schaal, zie voorgaande linken.


Ik haat de Ouwenelen niet. Ik vind hetzelfde wat de meeste mensen vinden als ze worden belazerd. Grote verontwaardiging.

God boven alle slief hebben en je naase al sje zelf, hou jij van de Ouweneels als je zelf?

Nee

Hij is mijn naaste niet.


Ben jij een naaste voor hun???
Dat is jezelf!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 19:19
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
PIETER649 schreef:
de link met dit topic en jouw kinderen met verdrietige tijden ook niet.... neem ik aan?

Klopt helemaal Pieter.... net zo als de blablabla..... van Willemijn....
Pijn en verdriet kennen een hoop hier op CM, maar het is geen vrijbrief om een bijbel kenner hier door de slijk heen te halen.....zonder duidelijke argumenten....

Mag er toch van uit gaan dat dit een matchsite is Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Dit soort media onderwerpen over mede broeders horen hier niet....
Daar zijn op het internet genoeg forums waar men hun gal kunnen spuien.
Ook het roddel gedoe achter de deuren waardoor er personen uiteindelijk geblokt worden met dezelfde leugenachtige redens.

Dat is onrecht, en daar ga ik van steigeren. Dat door een zogenaamde club vorming op CM.

Kotsende smiley


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 31 oktober 2012, 04:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 16:09
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
De leer en onderwijs dat Frank O geeft, is puur bijbels onderbouwd.

Shanita meent dat hij een leider is, waarvan dan???
Hij is een onderwijzer en leerlaar in het geloof.
Van hem heb ik veel kennis van de waarhied geleerdt.

Dat hij hier op een zgn christelijkesite wederom door het slijk gehaald wordt, vindt ik niet terecht. Het is oud nieuws in de media..... Boze smiley

Voor diegene die menen Frank te kennen? Stel ik dan de volgende vraag:


Wat gebeurdt er wannneer een man en vrouw in hun liefde relatie, afzonderlijk bidden tot God??? Waar is dat te vinden in de bijbel???
Frank weet het en geeft daar antwoordt op in zijn kennis van de waarheid.

Zijn vruchten zijn goed, en is een goede boom. Deze topic slaat nergens over. Het is een ik gerichte, en ben helemaal geweldige persoon topic... Ten koste van een mede broeder in het geloof.....

Dat gebeurdt ook achter de deuren hier op CM.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 30 oktober 2012, 16:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 15:52
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
JOL252 schreef:
Ik lees hier.ondanks de bloemen o.a. een bagatelliseren bij voorbaat in terwijl je niet weet waar Willemijn het over heeft wb haar persoonlijke situatie. Be careful.

Dat klopt....waar Willemijn over heeft zegt niks over deze topic.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 02:40
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
Waar Shanita in haar reactie´s over heeft, ook in de andere topics is een waarshuwing voor ons namenlijk het volgende:

1Ti 6:3 Indien iemand een andere leer leert, en niet overeenkomt met de gezonde woorden van onzen Heere Jezus Christus (blijde boodschap), en met de leer, die naar de godzaligheid is,
1Ti 6:4 Die is opgeblazen, en weet niets, maar hij raast omtrent twist vragen en woordenstrijd; uit welke komt nijd, twist, lasteringen, kwade nadenkingen.
1Ti 6:5 Verkeerde krakelingen van mensen, die een verdorven verstand hebben, en van de waarheid beroofd zijn, menende, dat de godzaligheid een gewin zij. Wijk af van dezulken.


De les van de Heer is:

1Ti 6:11 Maar gij, o mens Gods, vlied deze dingen; en jaag naar gerechtigheid, godzaligheid, geloof, liefde, lijdzaamheid, zachtmoedigheid.
1Ti 6:12 Strijd den goeden strijd des geloofs, grijp naar het eeuwige leven, tot hetwelk gij ook geroepen zijt, en de goede belijdenis beleden hebt voor vele getuigen.

Wat is onze roeping??? Gek he, we hebben allemaal een roeping
Niet alleen de zgn leiders, gebedsgenezers (medicijnmannen), pastors, profeten enz enz.....
Hoe komt het dat er zoveel christenen zijn die niet weten wat de Heer al verteld en geleerdt heeft 2000 jaar terug.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 01:23
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
ROELANDE345 schreef:
Misschien ff voor de duidelijkheid;
Ik vind het helemaal top hoe Shanita discussieert. Ze durft haar mening te geven en doet dat respectvol naar de mede cmers. (minder respectvol naar de Ouwenelen maar dat snap ik wel daar heeft ze een reden voor)
Ben het helemaal niet met haar eens maar dat geeft niets houdt de discussie levendig

lijkt me dus niet nodig om haar of iemand anders af te kraken of als niet zo christelijk te bestempelen als je anders denkt. Is jammer en verpest de sfeer.
Maar goed das hoe ik er over denk


Ben daar helemaal mee eens.
Waar ik niet mee eens ben dat de ene leugen door de andere leugen onderbouwd wordt Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Nog steeds vraag ik mij af wat is er nu inhoudelijk verkeerd aan de onderwijs van Frank Ouweneel ivm de eindtijd studie Smiley die vol vragen zit
Het enige wat hij doet is om in het eind van het jaar een studie te geven van actualiteiten in de afgelopen jaar naast de bijbel.
De bronnen waar hij het vandaan heeft vindt men niet op het internet.
Is hij daarom een leugenaar??? volgens de topic.....

Wat is nu de waarheid hierover???? Waar vindt men de waarheid???
Het is naar mijn inziens een persoonlijke aanval dat onterecht is naar iemand die het niet verdiend.
Frank en Willem zijn totaal verschillende broers en personen. Wat hooort nou bij wie??? Dat hier door elkaar gegooid wordt.

Wees to the point met dit soort zgn "waarschuwingen".... ook al is het goed bedoeld.
GG bestaat enkel en alleen uit komplot theorieen dat misleidende bedoeling heeft.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 30 oktober 2012, 01:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 22:50
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dan lees je aardig verkeerd. Shanita mailt me omdat ik ziek ben en naar me omziet in verdrietige tijden. Lief hè?Als jij dat de achterdeur vindt? Prima

Dus las goed door de regels heen. Je geeft toe.... Clown smiley




Wat verdrietige tijden betreft, vraag mijn kinderen.....
nu on-topic.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 29 oktober 2012, 22:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 22:19
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij vind het leugens, een ander weer niet! Net als met yoga, de een vind het occult en de ander heerlijk en ontspannend

Zoals de een heeft niks met de Heer de ander wel enz.....

maw je mailt met Shan via de achter deur....
Dat lees ik door de regels heen.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 29 oktober 2012, 22:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:57
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Was het maar zo simpel hè? Vaak zijn zaken veel te complex Pieter en heeft dat tijd nodig, gun dat iemand dan ook! Shakira is daar nog niet aan toe en dat kan je ook respecteren toch?

Dat geeft haar nog geen vrijbrief om beschuldigingen en veroordelingen te uiten dat vol met leugens is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:48
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
SHANITA130 schreef:
Efeze 5:

6 Laat niemand u misleiden met drogredenen, want door zulke dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid. 7 Doet dan niet met hen mede. 8 Want gij waart vroeger duisternis, maar thans zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts, 9 – want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid –, 10 en toetst wat de Here welbehagelijk is. 11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer, 12 want het is zelfs schandelijk om te noemen, wat heimelijk door hen wordt verricht; 13 maar als dat alles door het licht ontmaskerd wordt, komt het aan de dag; want al wat aan de dag komt is licht. 14 Daarom heet het:
Ontwaak, gij die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten.


Wat zijn de ontvruchtbare werken van Frank O Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:39
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
SHANITA130 schreef:
Ik vind het gewoon een grof schandaal dat deze mannen, F. en W. Ouweneel, misbruikt maakt van de goedgelovigheid van gelovige mensen door oa eindtijdstudie's te verzinnen en oa liegen over kindertjes in Birma die zogenaamd weer konden zien, wat helemaal niet zo was.

En daar dan ook weet ik hoeveel duizenden euro's mee verdienen, ten koste van goedgelovigen.

En, geen excuses, nee volharden in de leugens, dat vind ik eigenlijk nog het allerergste.

Daarom heb ik artikelen uit de media overgenomen, om mensen die nog maar pas geloven te waarschuwen, en omdat ik erg verontwaardigt ben.

Dat is alles. En verder blijf ik on topic.

Het beste en Zegens!

ps: Maritime:"Mag jij mij ff uit gaan leggen waarom ik, van jou, geen topic mag openen over iets wat in alle kranten en actualiteiten kwam"????
Waar heb ik dat gezegd.....
Ja, ik vatte dat zo op, ws verkeerd gezien, mijn excuses, maar ja, ik kan niet tegen onduidelijke doordenketjes, iig die ik onduidelijk vind. weet niet wat ik daarmee moet, kan en begrijp vaak ook cynisme niet.
Wel gewoon tot the point.
Iedereen mag hier zijn mening zetten, vind ik.


Knipoog smiley


"oa liegen over kindertjes in Birma die zogenaamd weer konden zien, wat helemaal niet zo was."

Dat was Willem O, dat heeft niks met deze topic te maken......(een leugen van jou)
Je hebt je laten misleiden door de internetfreacks welke met komplottheorien gelovige bijbelleraars door het slijk halen.
Frank O ken ik toevallig heel dicht bij. Een ding, je hebt het over een medechristen in het koninkrijk van God.

Of de Heer hiermee blij is Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 29 oktober 2012, 20:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 12:36
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
SHANITA130 schreef:
Hai,

Ja, een plaatje met een kat die in de spiegel kijkt en ziet een leeuw, en daarboven:"het gaat erom hoe je jezelf ziet".

En dan:

Krijg ik een opdracht van jou, dat ík mezelf moet zien in de spiegel zoals de kat, én dat ik hetgeen ik zie moet afleggen. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

--

Mag jij mij ff uit gaan leggen waarom ik, van jou, geen topic mag openen over iets wat in alle kranten en actualiteiten kwam, én..al zou het alleen in GG staan, dan nog mag ik dat.
Ja, sterker nog, als ik het zélf heb meegemaakt mag ik dat, alleen, ja, dan noem ik meestal ff geen namen.

En, ik snap niet waar je heen wil. Ik zei al, sarcasme en cynisme vat ik niet.
Eerst: 'het gaat erom hoe je jezelf ziet'. Waar ik het niet mee eens ben, het gaat er namelijk óók om hoe anderen je zien.

En die kat ziet zichzelf als leeuw, en ja, wat dan?

Ik ga jou raadseltjes hier niet zitten ontcijferen hoor.

Ga jij maar ff fijn uitleggen wat je bedoelt, en anders reageer ik niet meer op jou.


"Mag jij mij ff uit gaan leggen waarom ik, van jou, geen topic mag openen over iets wat in alle kranten en actualiteiten kwam"????
Waar heb ik dat gezegd.....

Wat de leeuw betreft bedoel ik mee te zeggen dat de reactie's niet inhoudelijk gaan over de topic, maar bestaat uit miauwende leeuw.... Dus bla,bla,bla....


In deze reactie heb je alleen al 15 keer "ik" genoemd. Kan het niet op twee handen tellen. Het zegt eigenlijks al waar het om gaat...... Deze topic. Niet om de eindtijd studie!!!!
Wie misleid wie Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 21:16
BerichtOnderwerp: WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?
 
ERIKA129 schreef:
Lieve mensen het is nu een topic moddergooien geworden!!!
Volgens mij is dat niet de bedoeling!!!
Ik snap eigenlijk alle schrijvers wel iedereen wil resprect voor elkaar, maar ben het ermee eens dat er een paar mensen met name 1 wel heel erg de laatste maanden op de hak wordt genomen!!

Misschien is die persoon wat fel maar wel eerlijk!!
Ze heeft nog geen 1 keer een leugen verteld maar feiten!
En daarbij en dat meen ik oprecht heeft ze vermeld het momenteel erg moeilijk te hebben, wat er aan de hand is is voor haar en als ze dat wil vertellen dan zal ze dat wel doen...

En excuses maken?? dan zijn er zeer velen die dat moeten doen en niet alleen Steentje en Willemijn..
Enne eisen stellen lijkt me ook een beetje erg ver gaan we zijn allen mensen met onze nukken en alles erop en eraan...

Ik ken Willemijn en weet dat ze het oprecht en eerlijk bedoeld.. en niet om iemand de grond in te stampen.. Steentje ken ik ondertussen ook aardig en die wil eveneens niemand de grond instampen en houd van een grap en een grol oké ik ook Knipoog smiley

Laten we wat verdraagzamer zijn (ja ik ook....)
enne misschien kunnen de twee damens elkaar eens even via de mail benaderen kan vaak heel verhelderend werken Knipoog smiley

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 20:27
BerichtOnderwerp: Een man zoekt!!!
 
PIETER649 schreef:
jij wenst besprongen te worden terwijl je geen zin hebt??

Wat is avontuur wanneer je zin hebt??? Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 28 oktober 2012, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 20:24
BerichtOnderwerp: Een man zoekt!!!
 
[quote=SHANITA130] ]- liefde. Ja.- waardering. Ja.- een aantrekkelijke vrouw. Ja.- betrouwbare vrouw. Ja.- wil huiselijkheid. Ja.- een vrouw die rust en vriendelijkheid uitstraalt op een vrouwelijke manier.
Nou, ik straal dingen uit op me eigen manier, en ga niet eerst even zitten dubben ofdat wel vrouwelijk is - een vrouw die in alle omstandigheden haar vrouwelijkheid bewaart.
Zelfde antwoord als hierboven.- een vrouw als hun steun en toeverlaat. mwah...- een vrouw die zich kan beheersen. Waarmee - Man terughoudender in bed dan vrouwen.

Tja, je zal maar eens zo'n man ontmoeten!!!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 28 oktober 2012, 20:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 20:17
BerichtOnderwerp: Een man zoekt!!!
 
[quote=MARGA344]
- waardering.
- een aantrekkelijke vrouw.
- betrouwbare vrouw.
- wil huiselijkheid.
- een vrouw die rust en vriendelijkheid uitstraalt op een vrouwelijke manier.
- een vrouw die in alle omstandigheden haar vrouwelijkheid bewaart.
- een vrouw als hun steun en toeverlaat.
- een vrouw die zich kan beheersen.
- Man terughoudender in bed dan vrouwen.

Geldt dit andersom ook?

absoluut!!!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 28 oktober 2012, 20:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 20:13
BerichtOnderwerp: WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?
 
PIETER619 schreef:
Beste Willemijn verlangen is geen eisen, ik verlang er naarom Jezus te ontmoeten, ik eis het niet. Als steentje het verlangen heeft om in goed fatsoen wee rmet elkaa rom t egaan, accepteer dat dan, want zij geeft dudielijk aan dat ze beslist wel in goed fatsoen verder wil, als ik haar reactie zo zie

Pieter, je hebt de Heer al ontmoet!!! Dat is de Bijbel in Zijn geheel van A tot Z.
Hij is het Levend geworden Woordt.
Het is de Here Jezus dat ons leerd hoe we met elkaar om horen te gaan.
Hoe horen we met elkaar om te gaan???

Vergeeft elkaar zijn zonden en hebt elkander lief. Daar bestaat Zijn Koninkrijk uit!!!! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:29
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
SHANITA130 schreef:
Mooie teksten en bemoedigend.

Alleen, ik vraag me af, wat ze met het onderwerp te maken hebben.

Welterusten en een gezegende zondag!


Wat het zegt is namelijk het volgende: zie jezelf in de spiegel zoals de kat.
Hetgeen dat je in de spiegel ziet..... legt dat af!!!!



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:23
BerichtOnderwerp: WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat een lariekoek steentje....Je maakt excuus maar verlangt vervolgens van alles?????? Wat jij als neerbuigend ervaart hoeft en is het helemaal niet te zijn, onzin, grote onzin wat je schrijft....... En wie ben jij om zo dwingend te verlangen????????? Ik maak excuus maar verlang dat......
Dat is een eis lijkt het wel.....en getuigt wel van wat arrogantie.......of
Iedereen heeft hier de vrijheid om neer te schrijven wat je wilt...Eisen kan en mag je dus niet hier......
Jij vat zaken als treiteren op? Prima, ik treiter niet, ik geef een mening net zoals jij overal grapjes van maakt.......over neerbuigend gesproken......kijk eens wat je zelf doet en zegt....
Nou ja, ik verlaag me ook nog om te reageren, doe ik maar niet meer....het valt onder het kopje hysterische onzin.....

Ik eis, ik verlang.......nou nou......ik biedt mijn oprechte excuus aan zou wat beter klinken Steentje!

Gij geheel anders, dame!!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:57
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
SHANITA130 schreef:
Nou da's fijn.


Iig, ik ga geen balken uit de Ouweneels halen, kan ik hijskranen voor huren zeker, ja, zo groot zijn ze.
En ik zie niet scherp, heb een splinter in me oog.

Kijk je wel uit voor dat muurtje? ;)

Ík zou een beschamende onchristelijke instelling hebben, omdat ík de waarheid zie en zeg.

Yeah, right..


Eph 4:22 Te weten dat gij (lees jezelf) zoudt afleggen, aangaande de vorige wandeling, den ouden mens, die verdorven wordt door de begeerlijkheden der verleiding;
Eph 4:31 Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid;
Eph 4:32 Maar zijt jegens elkander goedertieren, barmhartig, vergevende elkander, gelijkerwijs ook God in Christus ulieden vergeven heeft.

Heb_12:1 Daarom dan ook, alzo wij zo groot een wolk der getuigen rondom ons hebben liggende, laat ons afleggen allen last, en de zonde, die ons lichtelijk omringt, en laat ons met lijdzaamheid lopen de loopbaan, die ons voorgesteld is;

Mooie muurtje, wat voor kraan is hier wel niet voor nodig.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 28 oktober 2012, 00:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARITIME853
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 Volgende
Pagina 19 van 22