ChristianMatch
 


Forum

WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 20:46
 
Als je soms ziet hoe men hier op het forum elkaar in de haren vliegt, komt deze vraag haast telkens weer bij mij op.

Men hoeft het beslist niet eens te worden in een topic, maar blijf elkaar met respect behandelen. Je ziet nu soms sacartisch en neerbuigende reactie naar elkaar toe. Wat voor vvoordeel levert zoiets op.

Als men het negatieve van zich af wil schudden of wat dan ook, koop een boksbal, heb je een bozebui, ram even flink op die boksbal om totdat de zooi in je hoofd weer bedaard is en ga dan in Liefde (bevolen door Jezus) met elkaar om op het forum hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 22:18
 
hmmm, anderhalve maand geleden had ik me helemaal kunnen vinden in deze reactie, toen ging het er heftig aan toe. Dacht dat dat nu afgelopen was, maar ik lees lang niet alles meer, dus schijnbaar is er nog wat aan het handje. Iemand anders?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 01:22
 
[quote=PIETER619]Als je soms ziet hoe men hier op het forum elkaar in de haren vliegt, komt deze vraag haast telkens weer bij mij op.

Idd. soms.

Men hoeft het beslist niet eens te worden in een topic, maar blijf elkaar met respect behandelen. Je ziet nu soms sacartisch en neerbuigende reactie naar elkaar toe. Wat voor vvoordeel levert zoiets op.

Hier zijn allerlei soorten mensen en ook gescheiden, dingen meegemaakt, moeilijke bevallingen, of nare kindetijd, of geliefde overleden, mensen die het nu best voormekaar hebben, en dan inene te horen kregen dat ze iets onder de leden hebben, mensen die ziek zijn, er zijn hier mensen die buiten hun wil om nog, of weer alleenstaand zijn, mensen die nu best gelukkig zijn, mensen die soms eenzaam zijn, mensen die al vanaf hun kindertijd gelovig zijn, mensen die pas gelovig zijn, verschillende uiteenlopende kerkgemeenschappen ook nog en ga zo maar door. De lijst van dingen die men mee kan maken is erg lang.

Ja, dan kan je wel denken van God wil dat we liefdevol met elkaar omgaan, maar ja iedereen heeft wel zijn eigen mening, zijn eigen gevoeligheden, ja, dan kan je niet als robot gaan denken van ja, nu reageren we alleen liefdevol.

Het is denk ik wel belangrijk dat de basis de wil is om lief te hebben, maar
ja, wat als iemand nu ff boos wordt, of zich ergert, ja, inslikken en dan 'liefdevol' gaan doen is niet gezond hoor.
Ik denk dat God wil dat we onzelf kunnen zijn. en zo kunnen groeien en leren van elkaar, en ja, er komen weleens botsingen.

Zolang die niet gepaart gaan met dingen zeggen die niet netjes zijn is dat mi oke.


Als men het negatieve van zich af wil schudden of wat dan ook, koop een boksbal, heb je een bozebui, ram even flink op die boksbal om totdat de zooi in je hoofd weer bedaard is en ga dan in Liefde (bevolen door Jezus) met elkaar om op het forum hier.

Als ik het woordje 'bevolen' hoor, denk ik aan de 2de wereldoorlog: "Das ist ein bevel ja!".

Als jij als vader je kinderen opvoed, dan ga je ook niet zeggen: jullie moeten elkaar liefhebben, dat is een bevel!!!
Dan is er ook weleeens grote bonje hoor tussen broers en zussen.!
Wat niet wil zeggen, dat in de kern, als het er echt opaankomt men er wel voor elkaar zou zijn, omdat men christelijk is.


O, ja, stel ik zou naar een sportschool gaan, ja, ik heb ze weleens gezien, ja, dan ga ik niet zeggen wat ik op me hart heb, maar ff tegen die boksbal, en daarna liefies doen.
Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 oktober 2012, 11:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 11:04
 
[quote=SHANITA130]Ik denk dat God wil dat we onzelf kunnen zijn. en zo kunnen groeien en leren van elkaar, en ja, er komen weleens botsingen.

Zolang die niet gepaart gaan met dingen zeggen die niet netjes zijn is dat mi oke.


Ik denk dat God helemaal niet wil dat we ons zelf zijn, maar kinderen van Hem en Jezus als voorbeeld nemen. Pas als we Jezus in ons leven betrekken kan men door d eGeest een ander verdragen en o pfatsoenlijke manier behandelen.

Nu is er soms een haat en nijd situatie gecreëerd tussen "kinderen Gods" gezien reacties op de topics. Als iemand een fout maakr en dat toegeeft bijft men sneren geven in het zelfde en ander topics.

Ik vraag mij af , wat ons hartsverlangen is, kunnen vergeven, gelijk Jezus doet of lekker ons zelf zijn en anderen bewust kwaad blijven doen?

Pittige discussies is niets mis mee, maar doe het met respect naar en elkaar.

Als iemand, op een topic verkeerd behandeld is in een topic, is dan een excusses op zijn plaats en accepteerd men dat, of gaat men de strijd aan, omdat men zich zelf wil zijn en frustraties uitleeft op die ander.

WWJD ken je die?

Rijst dus weer de vraag dus, WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM ME BEZIG?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 11:16
 
[quote=PIETER619]Het is natuurlijk altijd makkelijk praten Pieter als jij zelf niet het onderwerp van gesprek bent.....
Zoals jij het schrijft zou het misschien moeten zijn maar je weet net zo goed als ik dat de realiteit hier op CM wel anders is.....Uit de mond van de meest christelijke mensen komen de grofste beledigingen...
Zijn net echte mensen he? Christenen.....
Gelukkig heb ik ook andere ervaringen en merk ik een oprecht omzien naar elkaar in moeilijke tijden........ zoals ik al schreef kreeg ik deze week een prachtige mooie bos rozen als bemoediging, rood ,als kleur van de hoop......van een aantal lieve CMmers...als steun in mijn privé
omstandigheden.
En dat ervaar ik als waardevol....en als omzien naar elkaar..daar kunnen geen zwartgallige en vileine opmerkingen tegen......
En dat is tegelijkertijd ook het mooie van CM en daarom zet ik dit hier ook even neer........achter de schermen (lees forum) zijn er ook genoeg mooie dingen op CM........
Er is duidelijk meer dan alleen roddel en achterklap.......gelukkig maar.....
Dus als je je afvraagt waar men in Godsnaam mee bezig is vergeet dan zeker deze zaken niet....er is meer moois dan je denkt....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 27 oktober 2012, 11:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 12:03
 
Pieter619:Ik denk dat God helemaal niet wil dat we ons zelf zijn, maar kinderen van Hem en Jezus als voorbeeld nemen. Pas als we Jezus in ons leven betrekken kan men door d eGeest een ander verdragen en o pfatsoenlijke manier behandelen.
Oei, gevaarlijk denk ik. Natuurlijk wil God dat wij onszelf zijn, zo heeft hij ons gemaakt. Juist als kinderen van Hem. Met Jezus als voorbeeld. Maar ja, dat is voor ons zondige mensen een proces, wat je vaak niet af krijgt in één leven, maar wel een begin mee kan maken.(waar staat dat ook alweer?)

En ja, door zoveel verschillen, in opvoeding, karakter, dingen meegemaakt wel of niet, enzovoort, lijst is eindeloos lang, ja, krijg je weleens botsingen.

Nou, en zoals je dan normaal gesproken ook niet iemand op zijn bek gaat slaan, wat je in de wereld wel ziet, in het uitgaanleven bijvoorbeeld, ja, dan ga je als christen zijnde, ook in je boosheid, en verontwaardiging ook op je taal letten.

Waar staat dat ook alweer: "Wie zijn tong in bedwang heeft, heeft alles onder controle"

Sommigen woorden kán niet.

Wat je weleens ziet in sektes, iedereen is 'lief' tegen elkaar, maar da's dus buitenkant.
Sommige mensen zijn te verschillend dan krijg je botsingen dat kan niet anders.

Pieter619: Nu is er soms een haat en nijd situatie gecreëerd tussen "kinderen Gods" gezien reacties op de topics.
Nou...haat en nijd? Ik denk meer grote irritatie en ook gekwetst speelt mee.
Ik heb een keer bij Dr. Phil gezien, dat men later als volwassenen gekwetst kan reageren, op onverwerkte zaken. Maar ja, dan wordt er dus op een ander gerageerd, dan voor wie het, jaren geleden, bedoeld was.
Dat kan door een trigger.

Als iemand een fout maakr en dat toegeeft bijft men sneren geven in het zelfde en ander topics.

Ja, en daarom, dat sneren, daar let ik niet op, heb 't vaak gewoon niet eens echt door.

Sarcasme en cynisme
Ja, dat heb ik zelf in het dagelijkse leven vaak niet door. Ja, en als ik het door heb, ja, dan zeg ik daar wel iets van.
Maar ja, zelf ben ik meer to the point, als ik iets verkeerd vind, zeg ik dat, ja, en soms is een beetje sarcasme handig om het duidelijker te maken.

Ik vraag mij af , wat ons hartsverlangen is, kunnen vergeven, gelijk Jezus doet of lekker ons zelf zijn en anderen bewust kwaad blijven doen?

De ene kan snel vergeven, de ander is gekwetst, en ik kan niet beoordelen of dat wel of niet terecht is. Ik kan niet in iemands hart kijken, misschien is iemand wel echt gekwetst.

Ja, alleen als ik iemand beter ken doordat ik een tijdje met zo iemand mail bijvoorbeeld, ja, dan kan ik het wel weten.

En ik denk niet dat dat bewust gaat. Iemand kan gekwetst zijn en daardoor boos reageren, en dan kan zo iemand evengoed het beste met anderen en God voorhebben.

Maar bij christenen is geen sprake, denk ik, van anderen eens 'lekker bewust kwaad blijven doen'.
Iemand voelt zich zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 13:16
 
Maar bij christenen is geen sprake, denk ik, van anderen eens 'lekker bewust kwaad blijven doen'.
Iemand voelt zich zo.[/quote]

Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.

Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?

Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.

Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.

We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 14:46
 
SHANITA130 schreef:
Maar bij christenen is geen sprake, denk ik, van anderen eens 'lekker bewust kwaad blijven doen'.
Iemand voelt zich zo.


Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.

Ik zou hierop willen zeggen; 'we moeten niets, we willen;)'.

Ik bedoel geen compromis. Ik weet uit eigen ervaring als je gelooft wil je alleen het goede.
Hoe komt het dan, dat ik in mijn 1ste huwelijk ontzettend agressief was naar mijn man?
Ja, ik ben gaan lezen en kwam erachter dat het elke keer was als mijn vader langs zou komen, of langs was geweest.
Verplaatste agressie, ja, naar je vader word je niet boos, tis je vader, dat doe je niet, zo is helaas vaak de norm.
Maar ja, de terechte kwaadheid moet uit het systeem/organisme, dus ja, dan komt het er op een andere manier uit.

Dat weet ik nu gelukkig, heb mijn ex films laten zien, die ik had van lotgenotengroepen, en hij zei precies jij...

Maar, nu ff een ander voorbeeld, stel, iemand heeft niet door dat het 'verplaatste agressie' is, en slaat elke keer zijn eigen vrouw verrot, en heeft er dan, oprecht, elke keer spijt van.
Ik kan je zeggen, dat is één grote lijdensweg, voor het slachtoffer, maar nog veel meer voor de dader. Want de dader gaat kapot aan schuldgevoel, en het daaruit voorvloeiende verdriet, en heeft ontiegelijk veel spijt, zegt dat ook, maar weet, dat het weer gaat gebeuren, want er is geen controle over. Weet jij hoe iemand zich dan wanhopig voelt en kapot gaat aan schuldgevoel, voor nota bene iets waarover hij geen controle heeft.

Dit had ik dus ook, vergelijkbaar. Pas toen ik in de up-positie ben geklommen en me vader, voor het eerst in me leven ff goed de waarheid had verteld, en dat ik hem ook nooit meer wilde zien, ja, pas toen ging de agressie naar mijn (ex)man weg.

(Nou heb je ook mensen die, er anders mee dealen, uit onwetenheid, en die bijvoorbeeld dán maar de rol van rotzak op zich nemen.
En hun vrouw, ook al zijn ze gescheiden, proberen te blijven terroriseren daardoor. En dan heb je de mensen, die zich niet (meer?) kunnen inleven in een ander. Wat ook weer een afweer is voor de werkelijkheid, die ze niet onder ogen kunnen of willen zien, een trauma, waar ze zich niet eens bewust van zijn.
En ja, als je je niet invoelt in een ander, ja, dan voel je je ook niet in in jezelf. Ja, wel in de zin dat iemand zichzelf heel belangrijk en heel wat kan vinden, maar niet in de zin, dat iemand medeleven heeft voor zichzelf, wat hij heeft meegemaakt. Dat kan komen, doordat het zich herinneren, met gevoel erbij, veels te bedreigend kan lijken.
En nog ernstiger, wat te denken van de mensen die dingen echt niet meer kunnen herinneren door verdringing. Maar dus wel gedrag hebben van zich niet invoelen als zelfbescherming.
Wat het natuurlijk niet is, want zelfbescherming is eigenlijk de waarheid onder ogen kunnen en durven zien, zowel van het verleden als van het heden.
Vandaar de vele hulpverleningsprojecten de laatste jaren voor hulp bij huiselijk geweld.


Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?

Je kan pas goed zijn voor je naaste als je zelf alles duidelijk hebt, ja, en in deze gebroken wereld is dat heel moeilijk, je kan er wel naar streven.
Of je ernaar uitstrekken, zoals mocht je het al bereikt hebben. zoals Paulus ergens schrijft.(zoek het later op).

Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.

Je hebt dus altijd scheinheilige mensen ertussen en da's heel erg.
Kijk maar eens naar F.O.
En nog steeds, het is zwart op wit vastgesteld, alles in onzin, over de eindtijdstudies. En de man blijft gewoon doen alsof die gek is, of anderen gek zijn.

Maar ja, dát zou ik niet willen vergelijken met de mensen hier op het forum.

Mensen kunnen erg gevoelig zijn, en dan door iets wat wordt gezegd, hupakee, ja, iemand is dan erg gekwetst.
Dan kan je (ver)oordelen...
Je kan ook tussen de regels door lezen.

Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen

Nee, hehe;), natuurlijk mogen we geen excuses bedénken, met als doel elkaar degenererend te behandelen.
Ik heb zelf niet het gevoel dat dat hier gebeurd op het forum.

Ik zelf ben dankbaar voor dit forum; ik leer van mensen, ik kan dingen kwijt, waardoor ik het eea kan verwerken.
Ik word elke keer bij het geloof bepaald.
En ik zie ook heel veel mooie reacties.
Ik leef mee, men leeft met mij mee.
Ja, zo ervaar ik dat.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 oktober 2012, 14:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOELLE246





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:00
 
PIETER619 schreef:
Maar bij christenen is geen sprake, denk ik, van anderen eens 'lekker bewust kwaad blijven doen'.
Iemand voelt zich zo.

Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.

Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?

We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen[/quote]






Ik ga denk ik mee in de gedachtegang van Pieter.

Wat zou Jezus doen. Hij toch ons voorbeeld?
Jezus brengt vrede!

We kunnen ons ook afvragen: Wat zou Jezus willen dat wij doen?
Ik denk dezelfde vrede, die Hij aan ons geeft, uitdragen door ons leven heen, door wat wij zeggen, doen en schrijven.
Dat wil niet zeggen dat je het altijd met elkaar eens hoeft te zijn, maar wel dat je met respect met elkaar en met elkaars mening moet omgaan.
De discussies/verwijten hier op het forum brengen zeker geen vrede

In het onze Vader bidden wij zoveel mooie dingen.

Uw Naam worde geheiligd!
Wij mogen Gods naam heiligen met ons leven, in wat wij doen, denken en spreken.
Dit heeft niet alleen betrekking op vloeken. maar ook hoe we hier op het forum met elkaar omgaan

Uw Koninkrijk kome!
Gods koninkrijk laten komen in ons leven, daar begint het mee.
Dat gebeurd niet pas wanneer we niet meer op aarde zijn.
Gods koninkrijk bestaat uit liefde en vrede, en dat mogen wij anderen ook meedelen.
Alles waar geen liefde en vrede in te vinden is komt niet uit Zijn koninkrijk.
WWJD?
Waar willen we ons mee bezig houden?

Uw wil geschiede in de hemel en ook op de aarde!
Zijn wil laten gebeuren in ons leven. Het is niet de wil van God dat wij op deze manier met elkaar omgaan.
Mijn wens is om Zijn wil in mijn leven te laten gebeuren, dat heeft consequenties.
Ik zal me moeten openen voor wat Zijn wil is.

Vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren!
Onze schulden worden vergeven gelijk wij dat ook bij anderen doen.
Eerst die ander vergeven!
Dit geeft lucht aan je zelf dan is er geen plaats voor wrok.

Hebben jullie op deze manier wel eens over het onze vader nagedacht?
Het is geen standaard gebed, maar een gebed wat ons leven veranderd
zoals Pieter ook zegt naar een nieuwe mens.
Een mens naar Gods hart, en naar zijn gelijkenis.


Laatst aangepast door
JOELLE246
op zaterdag 27 oktober 2012, 15:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:20
 
Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?

Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.

Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.

We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen



Zou Jezus doen wat jij nu aan het doen bent Pieter? Je bent benaderd en bent dus de boodschapper van iemand anders.....Zou Jezus nooit doen .....

En wie bedoel je nu precies met schijnheilig? Noem eens ,man en paard? Zou Jezus ook doen......

Zou Jezus achter iemands rug roddelen en boze mailtjes sturen naar mede CM leden???? Jij bent dus wel de boodschapper van die mensen.....Zou Jezus dat doen?
Ik kreeg zo'n mailtje onder ogen en schrok ervan want ja het ging over mij.....Nee, dat zou Jezus nooit doen daar heb je wel een punt.......
Het komt nota bene ook nog van de mensen die het christelijks op het forum doen...... Engeltje smiley


Dus eigenlijk vraag ik me af: Waar ben jij in Godsnaam mee bezig????


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 27 oktober 2012, 15:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:28
 
[quote=JOELLE246]Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.

Sterker nog, dan wíllen we daar, en alleen daar mee bezig zijn ;)

Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?

Natuurlijk gaan we voor God en met God.
Wat ik wil zeggen, iemand kan pas ten volle leven in God's wil, als ie zelf eerst genezen is, en dat is een proces. En met genezen bedoel ik ook en met name natuurlijk de genezing van het hart.
Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.
Daar durf ik en wil ik niet over oordelen. Ik kan niet weten of en hoe wanhopig iemand zich kan voelen. en ja, tis makkelijk om te zeggen van ja, Jezus is bij je. Ja, dat ís natuurlijk wel zo, maar ja, zeker als je pas gelooft ervaart iemand dat niet zo.

Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.

Ja, moet ik dan onder de indruk zijn omdat jij prive bent benaderd over deze zaken? Ik zie veel liever dat diegenen dat hier duidelijk op het forum zetten, of er zelf dingen over schrijven en er een of meerdere topics over openen.
We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen.

ff gewijzigd; ik had blauw met zwart door mekaar gehaald..)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 oktober 2012, 18:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:43
 
Willemijn: Zou Jezus doen wat jij nu aan het doen bent Pieter? Je bent benaderd en bent dus de boodschapper van iemand anders.....Zou Jezus nooit doen .....

Ja, idd, Willemijn, die gedachte schoot mij ook door mijn hoofd!
En wie bedoel je nu precies met schijnheilig? Noem eens ,man en paard? Zou Jezus ook doen......

Ja, dat schreef ik net ook, iets wat daarop neerkwam, toevallig, of niet?

Zou Jezus achter iemands rug roddelen en boze mailtjes sturen naar mede CM leden???? Jij bent dus wel de boodschapper van die mensen.....Zou Jezus dat doen?

Idd, dat dacht ik ook...

Ik kreeg zo'n mailtje onder ogen en schrok ervan want ja het ging over mij.....Nee, dat zou Jezus nooit doen daar heb je wel een punt.......
Het komt nota bene ook nog van de mensen die het christelijks op het forum doen...... Engeltje smiley

Ja, ik kreeg net ook en mailtje, ja, ik kan er niet zoveel mee.
Het betreft dan andere personen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:51
 
Joelle overgenomen van Pieter619: Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.

@Joelle


Als wij dat moeten, komt niets uit ons hart, dan zijn we robotjes, wat is dan de waarde?

Ik móet helemaal niets. Ik wíl! en dat is een verschíl.

Ga mij ff lopen vertellen wat ík móet.... Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 oktober 2012, 15:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOELLE246





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:56
 
Ik ga denk ik mee in de gedachtegang van Pieter.

Wat zou Jezus doen. Hij toch ons voorbeeld?
Jezus brengt vrede!

We kunnen ons ook afvragen: Wat zou Jezus willen dat wij doen?
Ik denk dezelfde vrede, die Hij aan ons geeft, uitdragen door ons leven heen, door wat wij zeggen, doen en schrijven.
Dat wil niet zeggen dat je het altijd met elkaar eens hoeft te zijn, maar wel dat je met respect met elkaar en met elkaars mening moet omgaan.
De discussies/verwijten hier op het forum brengen zeker geen vrede

In het onze Vader bidden wij zoveel mooie dingen.

Uw Naam worde geheiligd!
Wij mogen Gods naam heiligen met ons leven, in wat wij doen, denken en spreken.
Dit heeft niet alleen betrekking op vloeken. maar ook hoe we hier op het forum met elkaar omgaan

Uw Koninkrijk kome!
Gods koninkrijk laten komen in ons leven, daar begint het mee.
Dat gebeurd niet pas wanneer we niet meer op aarde zijn.
Gods koninkrijk bestaat uit liefde en vrede, en dat mogen wij anderen ook meedelen.
Alles waar geen liefde en vrede in te vinden is komt niet uit Zijn koninkrijk.
WWJD?
Waar willen we ons mee bezig houden?

Uw wil geschiede in de hemel en ook op de aarde!
Zijn wil laten gebeuren in ons leven. Het is niet de wil van God dat wij op deze manier met elkaar omgaan.
Mijn wens is om Zijn wil in mijn leven te laten gebeuren, dat heeft consequenties.
Ik zal me moeten openen voor wat Zijn wil is.

Vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren!
Onze schulden worden vergeven gelijk wij dat ook bij anderen doen.
Eerst die ander vergeven!
Dit geeft lucht aan je zelf dan is er geen plaats voor wrok.

Hebben jullie op deze manier wel eens over het onze vader nagedacht?
Het is geen standaard gebed, maar een gebed wat ons leven veranderd
zoals Pieter ook zegt naar een nieuwe mens.
Een mens naar Gods hart, en naar zijn gelijkenis.[/quote]


In de vorige stukjes beproef ik toch niet echt de vrede, en vergevingsgezindheid. Denk dat Pieter heeft willen aangeven dat meerdere mensen op cm het heel vervelend vinden, deze zinloze verwijtende discussies. Niet om mensen aan te wijzen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?

Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.

Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.

We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar denegrerend te gaan behandelen



Zou Jezus doen wat jij nu aan het doen bent Pieter? Je bent benaderd en bent dus de boodschapper van iemand anders.....Zou Jezus nooit doen .....

En wie bedoel je nu precies met schijnheilig? Noem eens ,man en paard? Zou Jezus ook doen......

Zou Jezus achter iemands rug roddelen en boze mailtjes sturen naar mede CM leden???? Jij bent dus wel de boodschapper van die mensen.....Zou Jezus dat doen?
Ik kreeg zo'n mailtje onder ogen en schrok ervan want ja het ging over mij.....Nee, dat zou Jezus nooit doen daar heb je wel een punt.......
Het komt nota bene ook nog van de mensen die het christelijks op het forum doen...... Engeltje smiley


Dus eigenlijk vraag ik me af: Waar ben jij in Godsnaam mee bezig????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:20
 
WILLEMIJN232 schreef:
Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?

Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.

Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.

We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen



Zou Jezus doen wat jij nu aan het doen bent Pieter? Je bent benaderd en bent dus de boodschapper van iemand anders.....Zou Jezus nooit doen .....

En wie bedoel je nu precies met schijnheilig? Noem eens ,man en paard? Zou Jezus ook doen......

Zou Jezus achter iemands rug roddelen en boze mailtjes sturen naar mede CM leden???? Jij bent dus wel de boodschapper van die mensen.....Zou Jezus dat doen?
Ik kreeg zo'n mailtje onder ogen en schrok ervan want ja het ging over mij.....Nee, dat zou Jezus nooit doen daar heb je wel een punt.......
Het komt nota bene ook nog van de mensen die het christelijks op het forum doen...... Engeltje smiley


Dus eigenlijk vraag ik me af: Waar ben jij in Godsnaam mee bezig????

WWJD dus, jij ook?


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 27 oktober 2012, 16:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:23
 
JOELLE246 schreef:
Ik ga denk ik mee in de gedachtegang van Pieter.

Wat zou Jezus doen. Hij toch ons voorbeeld?
Jezus brengt vrede!

We kunnen ons ook afvragen: Wat zou Jezus willen dat wij doen?
Ik denk dezelfde vrede, die Hij aan ons geeft, uitdragen door ons leven heen, door wat wij zeggen, doen en schrijven.
Dat wil niet zeggen dat je het altijd met elkaar eens hoeft te zijn, maar wel dat je met respect met elkaar en met elkaars mening moet omgaan.
De discussies/verwijten hier op het forum brengen zeker geen vrede

In het onze Vader bidden wij zoveel mooie dingen.

Uw Naam worde geheiligd!


Wij mogen Gods naam heiligen met ons leven, in wat wij doen, denken en spreken.
Dit heeft niet alleen betrekking op vloeken. maar ook hoe we hier op het forum met elkaar omgaan


Gods koninkrijk laten komen in ons leven, daar begint het mee.
Dat gebeurd niet pas wanneer we niet meer op aarde zijn.
Gods koninkrijk bestaat uit liefde en vrede, en dat mogen wij anderen ook meedelen.
Alles waar geen liefde en vrede in te vinden is komt niet uit Zijn koninkrijk.
WWJD?
Waar willen we ons mee bezig houden?

Uw wil geschiede in de hemel en ook op de aarde!
Zijn wil laten gebeuren in ons leven. Het is niet de wil van God dat wij op deze manier met elkaar omgaan.
Mijn wens is om Zijn wil in mijn leven te laten gebeuren, dat heeft consequenties.
Ik zal me moeten openen voor wat Zijn wil is.

Vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren!
Onze schulden worden vergeven gelijk wij dat ook bij anderen doen.
Eerst die ander vergeven!
Dit geeft lucht aan je zelf dan is er geen plaats voor wrok.

Hebben jullie op deze manier wel eens over het onze vader nagedacht?
Het is geen standaard gebed, maar een gebed wat ons leven veranderd
zoals Pieter ook zegt naar een nieuwe mens.
Een mens naar Gods hart, en naar zijn gelijkenis.



In de vorige stukjes beproef ik toch niet echt de vrede, en vergevingsgezindheid. Denk dat Pieter heeft willen aangeven dat meerdere mensen op cm het heel vervelend vinden, deze zinloze verwijtende discussies. Niet om mensen aan te wijzen[/quote]


Pieter gaf toch duidelijk aan dat je moet denken wat Jezus zou doen? Nou, niet de zaken die ik noemde in ieder geval........en zoals ik al schreef : er zijn ook nog mooie zaken te beleven op CM, daar stop ik dan mijn energie maar in....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:30
 
PIETER619 schreef:
WWJD dus, jij ook?


Wat bedoel je nu te zeggen met jij ook....? Misschien kan je wat directer zijn????
Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 27 oktober 2012, 16:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:31
 
SHANITA130 schreef:
Joelle overgenomen van Pieter619: Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.

@Joelle


Als wij dat moeten, komt niets uit ons hart, dan zijn we robotjes, wat is dan de waarde?

Ik móet helemaal niets. Ik wíl! en dat is een verschíl.

Ga mij ff lopen vertellen wat ík móet.... Smiley die vol vragen zit

Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOELLE246





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
In de vorige stukjes beproef ik toch niet echt de vrede, en vergevingsgezindheid. Denk dat Pieter heeft willen aangeven dat meerdere mensen op cm het heel vervelend vinden, deze zinloze verwijtende discussies. Niet om mensen aan te wijzen
Pieter gaf toch duidelijk aan dat je moet denken wat Jezus zou doen? Nou, niet de zaken die ik noemde in ieder geval........en zoals ik al schreef : er zijn ook nog mooie zaken te beleven op CM, daar stop ik dan mijn energie maar in....[/quote]




Dat lijkt me heel verstandig Willemijn! Lachende smiley
Energie stoppen in positieve zaken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:37
 
JOELLE246 schreef:
Pieter gaf toch duidelijk aan dat je moet denken wat Jezus zou doen? Nou, niet de zaken die ik noemde in ieder geval........en zoals ik al schreef : er zijn ook nog mooie zaken te beleven op CM, daar stop ik dan mijn energie maar in....
Dat lijkt me heel verstandig Willemijn! Lachende smiley
Energie stoppen in positieve zaken![/quote]



Deed ik zonder dit topic ook al......ik kan alleen niet tegen schijnheiligheid en dat zal ik altijd bestrijden.....Zou Jezus toch ook doen??????
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:39
 
PIETER619 schreef:
Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that


Maar misschien moet je bij je eigen teksten ook eens kijken WWJD zoals je dat zo mooi schrijft.....daar zie ik zo hier en daar nog wel een hindernisje die je kan nemen geloof ik......Dan is het niet Zo Zou Jezus het doen, het tegendeel eerder......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOELLE246





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar misschien moet je bij je eigen teksten ook eens kijken WWJD zoals je dat zo mooi schrijft.....daar zie ik zo hier en daar nog wel een hindernisje die je kan nemen geloof ik......Dan is het niet Zo Zou Jezus het doen, het tegendeel eerder......





Is het niet zo dat we geen van allen volmaakt zijn?
Wie van u zonder zonden is werpe de eerste steen.....

Maar het is een voorrecht om je te mogen, willen openstellen voor Zijn manier van leven, waarin vrede de boventoon zal voeren.
Het is een groei proces om te leren wat God wil dat je zal doen.
Dat proces moet je wel zelf willen en je er dan aan overgeven.
Wil je dat dit proces begint en voortgang krijgt in jouw leven?
Dat zal dan toch ook de wil van God zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 17:46
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar misschien moet je bij je eigen teksten ook eens kijken WWJD zoals je dat zo mooi schrijft.....daar zie ik zo hier en daar nog wel een hindernisje die je kan nemen geloof ik......Dan is het niet Zo Zou Jezus het doen, het tegendeel eerder......

Ik heb er vele pagina's van mijn reacties op na gekeken maar zou niet weten teksten je bedoeld, kan zij ndat ik het over het hoofd heb gezien, dus geef even aan waar ik het zoeken moet, kijk ik alsnog even.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOELLE246





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:13
 
PIETER619 schreef:
Ik heb er vele pagina's van mijn reacties op na gekeken maar zou niet weten teksten je bedoeld, kan zij ndat ik het over het hoofd heb gezien, dus geef even aan waar ik het zoeken moet, kijk ik alsnog even.


ouwe koeien uit de sloot halen is dat WWJD?
Spreek woordelijk gezegd dan...
Letterlijk natuurlijk altijd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:17
 
PIETER619 schreef:
Ik heb er vele pagina's van mijn reacties op na gekeken maar zou niet weten teksten je bedoeld, kan zij ndat ik het over het hoofd heb gezien, dus geef even aan waar ik het zoeken moet, kijk ik alsnog even.


Heb je de reacties op je stukjes wel gelezen vraag ik me in alle ernst af? En vraag je dan nog eens af: waar ben ik in Godsnaam mee bezig......

En verder laat ik het maar rusten, lijkt me wijzer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:18
 
JOELLE246 schreef:
ouwe koeien uit de sloot halen is dat WWJD?
Spreek woordelijk gezegd dan...
Letterlijk natuurlijk altijd Lachende smiley


Wat bedoel je nu te zeggen? ik begrijp je tekst niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:36
 
PIETER619 schreef:
Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that

Zó is dat. Jezus, ofwel God verteld mij wat ik doe. Knipoog smiley En wat jij doet Knipoog smiley

Idd. Se simple is dat. Lachende smiley

Fijne Avond! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 19:07
 
PIETER619 schreef:
Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that

Mijn wil wordt steeds meer gelijk aan die van Jezus, dat heet groeien in het geloof Knipoog smiley

Maar wát ik doe, komt wel uit mijn hart, en niet als een oprdracht aan een robot Knipoog smiley

Niet dat jij dat doet; ik ben heel erg allergiesch, als mensen mij fftjes gaan vertellen wat ik moét, that's all Knipoog smiley Heb ik nare ervaringen mee; bijbelteksten, waar gedeeltes na de komma werden weggelaten, teksten uit zijn verband gerukt, en gewoon ff vertellen, ja, God zegt dit en dat over jou, tegen mij. Dat soort dingen heb ik te lang meegemaakt, en gezien en ervaren de schade die dat teweeg bracht, aan mij en anderen, die mij nabij staan.

Maar ja daar kan jij niets aan doen Twijfelende smiley

Ik blijf er wel bij, omdat ik geloof, wil ik dingen niet, of juist wel, omdat ik van God houdt.
En niet omdat , wie dan ook, zegt dat ik iets moet Knipoog smiley

God gaat met ieder van ons Zijn eigen unieke weg. Lachende smiley

Ik leg aan de 1ste plaats verantwoording aan God, dan aan mezelf, dan aan eventuele partner, dan aan helemaal niemand!!! Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 oktober 2012, 19:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 19:17
 
PIETER619 schreef:
Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that

Wie zegt dat ik dat niet ben, gehoorzaam aan God Smiley die vol vragen zit

Dát ís namelijk mijn wil, gehoorzaam willen zijn aan God, dat staat bij mij op nummer één. Het geloof, daar draait alles om, mijn gehele leven.

En dat ík dat niet allang weet, 22 jaar.

Lachende smiley

En natuurlijk het is ook strijden geest versus vlees. en iedereen heeft zijn eigen strijd te voeren, en zijn eigen kruis te dragen. Zo ben ik gestopt met roken, oa.
En ben bezig toenadering te zoeken naar mensen met wie ik issues had.

Opdat men niet doet wat men maar wilt(bijbeltekst).

Omdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft God ons vrijgemaakt, laat u dus niet weder een slavenjuk opleggen.
Maar/en gebruik die vrijheid niet naar een aanleiding voor het vlees.(bijbelteksten)

Ik zoek het echt later ff op hoor, ja vind ik ook leuk, nu heel ff snel boodschapjes in AH.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 oktober 2012, 19:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3