ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARITIME853
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARITIME853
Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 23:44
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
ROLF230 schreef:
Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen".
En dat is ook zo..

Echt waar???
Je blijft dus een kind dat valt en opstaat en nooit leert lopen!!! Volgens Herman.

Ik moet rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en
weer doorgaan.
Ik kan nu niet blijven, ik kan nu niet langer blijven staan.


elke dag kent een begin en een einde.
een nieuwe dag is weer een begin van een nieuwe dag.
als je veel hebt meegemaakt lijkt het vaak alsof je weer opnieuw begint, omdat je eerst een rouwproces hebt moeten afronden waarbij je ahw niet verder hebt kunnen werken aan je ontwikkeling. Je bent zeg maar stil blijven staan. Hierdoor heb je echter belangrijke dingen geleerd waardoor je in bepaalde opzichten juist verder bent in je ontwikkeling dan anderen. Alleen werelds gezien, uiterlijk, kan het lijken alsof je een achterstand hebt vanwege bijv. werk dat niets past bij je niveau, onafgemaakte opleidingen, geen relatie, kinderen.

Dat je een kind blijft dat niet leert lopen dat is wat jij haalt uit deze tekst. Net zoals iedereen iets anders uit bijbelteksten haalt, gezien er meer dan 100 denominaties zijn, kun je ook anders naar deze tekt kijken van Herman van Veen. Hoewel het belangrijkste me lijkt, wat bedoelde hij er zelf mee.

Je kunt er zoveel over zeggen, maar net wat je wil. Jezus zegt bijv. dat we als kinderen moeten worden anders gaan we het Koninkrijk niet binnen en verders een kind kan al lopen volgens mij.

Maar goed, zo ver Rolf die zijn gedachten er even over liet gaan.


"Jezus zegt bijv. dat we als kinderen moeten worden anders gaan we het Koninkrijk niet binnen "

Dat lees ik anders, namelijk geestelijk. Daar gaat het om als een kind veranderen in ons denken. Het geloof aanvaarden als een kind.
zoals Johannes, lucas het verwoordt.

Joh_3:3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
Luk_18:17 Voorwaar, zeg Ik u: Zo wie het Koninkrijk Gods niet zal ontvangen als een kindeken, die zal geenszins in hetzelve komen.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 17 oktober 2012, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 22:32
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:
ja das ook moord en uiteindlijk net zo verwerpelijk als moord op een geboren wezen.

ik zeg niet dat er verschil is.
een vrouw die een kind laat aborteren is een moordenaar.
en ik denk dat in de bijbel daar , als het mogelijk was geweest , in het oude testament ook de doodstraf op had gestaan.

Ik heb op mn netvlies gegrift staan de moord op Rowena , het meisje van strand Nulde.

Ik heb als ik er aan denk wat die onschuldige stakker heeft gleden , de tranen in de ogen staan.
Mijn eerste reactie toen, maar nog steeds is :

Ophangen die zwijnen die dat kind hebben gemarteld en vermoord.
Zou ik dat kunnen ?
JAAAA ik zou dat kunnen , ben ik dan een beul?
ja
heb ik daar moeite mee ?
neee en dat krijg ik ook nooit.

waarom niet ?
omdat dit soort uitschot weg moet uit de maatschappij.
en daarmee is de zaak af.

wellicht kan ik het puur zakelijk bezien.
net als het liquideren van NSBers in de wo 2
ook geen enkel probleem.


oog om oog tand om tand!!!
Wij zijn zo stoont als een garnaal
Stoont als een garnaal
Neem nog maar een haal
Want stoont als een garnaal
Zijn we allemaal...




Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 17 oktober 2012, 22:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 22:01
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:
omdat jullie het weer helemaal op de persoon spelen.
Ja ik zou dat kunnen.

Ik zou een verrader kunnen executeren.
Een kindermoordernaar een dodelijke injectie toedienen.

Wat deed de Profeet met Koning Agag?
Toen Saul hem in leven liet?

Hij hieuw hem in stukken ......

Was Samuel toen een moordenaar ?
Ja absoluut.


Lees je Tora ofzo?
Het komt nogal liefdeloos over.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:51
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:
Doodstraf is itt tot het beleid wat in dit land wordt gevoerd veel effectiever.

Maar omdat ik het nogmaals zeg , dat de meesten hier , ik ook , vanuit de gemakkelijke stoel alles gade slaan , is het veel hypothetisch en weinig praktisch.

het is wel heel bijzonder dat ik weer van van alles en nog wat word beschuldigd ......
liefdeloos etc etc etc

heeft iemand hier wel door wat een moord teweegbrengt bij de nabestaanden ?

afgezien nog van het feit , dat het een absolute farce is , als iemand 8 jaar de gevangenis in gaat voor een moord ,is het ook een belediging van de nabestaanden.

maar zoals ik al zei , als je het niet meemaakt , kun je gemakkelijk zeggen dat doodstraf onzinnig is en dat de dader een tweede kans moet hebben en wat dies meer zij.

Wat dacht je van de ongeboren kinderen die vermoord worden???
Het kan je eigen geliefde zijn.....



"heeft iemand hier wel door wat een moord teweegbrengt bij de nabestaanden ?"

Wat dacht je van suicide dan??? Waarvan de nabestaanden ook achter blijven met "schuldgevoel"!!!
Kinderen dat van de een op andere moment half wees en/of wees geworden zijn, ouderloos??

Je weet totaal niet waar je het over hebt!!! Duiveltje smiley Woedende smiley
“Probeer de dader uit je hoofd te krijgen.”


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 17 oktober 2012, 22:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:43
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
SHANITA130 schreef:
Ik hoop dat je spoedig vrede en rust krijgt met alles wat je hebt meegemaakt Shanita.

Dank je Rolf. Morgen loopt mijn abbonement hier af, en ik laat dat eventjes een tijdje zo.
Ja, ik had dagen dat ik 4 tot 6 uur, alleen achter cm zat, ja, inclusief mailen en het eea opzoeken als ik een link wou zetten of iets kopieeren.

Ik heb hier erg veel van geleerd. Ook van postings van anderen.

En ook, het grote mysterie: "Waarom worden slachtoffers van kindermishandeling massaal niet gelooft door familie, ook als bewijzen levensgroot voor ze staan?"Die vraag heb ik hier voor mezelf kunnen beantwoorden.
Dat komt ook omdat de familie dan is verworden tot narcisten die het hun niet goed uitkomt, deze wetenschap, bijvoorbeeld een broer die erg veel geld krijgt van de dader, regelmatig....
Maar ook cognitieve dissonantie
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.

Met name de onderstreepte zinnen hebben mij het eea doen begrijpen, en kunnen plaatsen.

En, dit zelfde, het niet geloven van negatieve feiten terwijl ze levensgroot voor je staan, ja, dat was ook zo met evangelische dingen bijvoorbeeld, waarom, als er overtuigend waterdicht bewijs is dat ze hebben gelogen, waarom blijven mensen hun steunen, en ook hun leugens geloven....Ik kreeg voor mijn gevoel hier nu en dan nét geen ruzie, omdat ik, verontwaardigt als ik al was als 'ooit evangelische' dingen poste, dingen die er in de 1ste plaats voor zorgde dat ik die beweging verliet.

Nou zijn er dus wel heel veel evangelische bewegingen en kerken en gemeentes die wel integer zijn!!!

Iig: het niet geloven van feiten als ze overduidelijk zijn, in de evangelische wereld bijvoorbeeld, en dan de vergelijking met het niet gelooft worden door eigen familie, als de bewijzen voor het oprapen liggen zelfs...

Ja, daar ben ik nu uit.
Het enige wat ik wel betreur, dat ik zolang heb gewacht met breken met moeder en broer(vader zie ik al 20 jaar niet), dat inzicht had mij een hoop ellende bespaart...want je wordt steeds behandeld als de gestoorde die dingen verzint en ja, da's niet bevordelijk.
Ja, en het ongeloof, dát je niet wordt gelooft, en het meteen moeten vergeven als het wel zo mocht zijn..Ja, en je blijft tegen beter weten in hoop houden.....

Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen".
En dat is ook zo..

Iig, ik heb ontzettend veel gehad aan het posten hier. Ben de redactie heel dankbaar dat zij mij hebben laten posten.
En ook
ben ik de enige date die ik hier had, wat tot een korte relatie uitmonde dankbaar voor wat ik heb geleerd.
Ook al zie ik hem niet meer, maar dat zou te pijnlijk zijn voor mij.

Dus ja, wij christenen zeggen altijd tot ziens zei eens een christelijke verpleegkundige, omdat we elkaar zien in de hemel.

Bedankt!!!!!

Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen".
En dat is ook zo..

Echt waar???
Je blijft dus een kind dat valt en opstaat en nooit leert lopen!!! Volgens Herman.

Ik moet rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en
weer doorgaan.
Ik kan nu niet blijven, ik kan nu niet langer blijven staan.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 17 oktober 2012, 17:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:35
BerichtOnderwerp: mannen....waar knappen jullie nou op af bij een vrouw ;-))
 
ROELANDE345 schreef:
mn oma zei vroeger al mn man is het hoofd van het gezin Engeltje smiley
maar zei ze dan:
ik ben het nekkie als dat niet wil draaien kan het hoofd het ook niet.


Wijze vrouw mn oma


Tja, als het hoofd niet "wil" draaien heeft de nekkie geen functie.

een wijze man.... Clown smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 17 oktober 2012, 17:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 00:54
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:
Kijk ik speel de advocaat van de Duivel....

Net als er advocaten zijn die dat uitschot verdedigen , is er ook een officier van Justitie die ze aanklaagt.

Ik heb niet gezegd dat iedereen en alles maar dood moet.
Wat is zeg , is dat er teveel wordt gekeken naar hoe het voor de misdadiger is.
Wie opzettelijk mensen doodt , is niet degene , waar de overheid zich over moet ontfermen , maar over de familie van het slachtoffer.

Er is geen vergelding voor moord.
Iemend die je kind vermoord , je vrouw of wie dan ook , die sluit je niet in je armen.

Ik niet iig.
Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden.

Wij praten allemaal vanuit onze comfortabele zone.
Wij hebben onze kinderen niet verloren aan een verkrachtende , moordende smeerlap .....of wel soms ?

net als de geijkte : wie zonder zonde is werpe de eerste steen , stel ik hier : wie de moordenaar van zijn kind wil omhelzen , laat die dan opstaan .

Het is in dit land van de middenmaat ten hemel schreiend , dat moordenaars met alle egards worden behandeld.
Dat er eindeloos veel tijd en geld wordt besteed aan uitschot wat moordt en verkracht en brandschat.

Dat deze mening van mij niet van liefde getuigt moge duidelijk zijn.

Ik zou als officier van Justitie voor deze sujets de doodstraf eisen.



"Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden."
Wat dacht je van 2000 jaar terug, iemand dat voor de hele "misdadige wereld" gestorven is????

Als ik jou verhaal en daarin zou moeten geloven? neig ik er toe om de bijbel uit het raam te gooien.
"wie zonder zonde is, werpe de eerste steen".

Doodstraf is zinloos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 16:55
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
THOMAS968 schreef:



Zucht,

Thomas.


De ideële vrouw, zucht idd!!!
Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 16:54
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
THOMAS968 schreef:



Zucht,

Thomas.


De ideële vrouw, zucht idd!!!
Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 14:54
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
PETRA944 schreef:
maritimi, heb toch wel problemen met de teksten die jij hier schrijft alsof een vrouw die geen kinderen kan krijgen niet eh genoeg bij God is of zo? Of haar man. Als of ons enige doel is kinderen baren? En weet het zijn teksten uit de bijbel, maar ik denk dat we de woorden anders moeten lezen, begrijpen. Ja het is een zaligheid als we kinderen kunnen baren, maar we kunnen ook heel dicht bij god zijn en geen kinderen kunnen krijgen en wel degelijk in gods plan mee werken toch, de kern is toch dat we omkijken na elkaar, elkaar helpen? of je nu kinderen hebt of niet? Zoals jij de tekst neerzet, komt het zo anders over, of misschien pak ik het verkeerd op Smiley die vol vragen zit


Petra je zit op de goede weg.
Het is idd zo dat het van twee kanten gelezen kan worden.
Het hangt af wat God voor iemand betekend.
Wat bedoel ik met de twee kanten namelijk positief of negatief.
Maw leest iemand het vanuit de genade en de liefde van God zoals beschreven in Johannes 4:16 of vanuit de oordelende/veroordelende God zoals in het OT.


In 1Tim 2:15 zegt het volgende----Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren,----


Hier wordt niet gesproken over "zaligheid", wel "zalig worden".
Er staat namelijk niet dat een vrouw dat kinderen heeft zalig is geworden en dat een kinderloze vrouw niet zalig is geworden.
Dan lees iemand dit vanuit een oordelende houding.

Hetgeen dat er staat is dat wanneer een vrouw zwanger is, zalig wordt in het baren van kinderen.
Paulus verwijst daarom ook naar Adam en Eva waar God een vloek heeft uitgesproken dat de vrouw met smart kindreren zal baren.
Wat is de genade en liefde van God voor ons dat een vrouw zalig (verlost) wordt daarin.


Wanneer het om zaligheid gaat, dan kom je idd op de ander tekst dat gericht wordt naar de man.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 16 oktober 2012, 14:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 20:21
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
HANNAH810 schreef:
ik heb een wedervraag voor je maritime;
wat is de zaligheid van een vrouw die (ongewenst) kinderloos is, van de vrouw van wie er kinderen uit huis zijn geplaatst en (ongewenst kinderloze) vrouwelijke single's?


De zaligheid is het hele Woord van God voor een ieder.

2Ti_3:15 En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is.

Zaligheid houdt meer in dan wel of niet kinderloos te zijn.
God weet hetgeen dat goed voor iemand is, want Hij heeft ons toch geschapen zoals we zijn? Psalm 139.

Psa 139:16 Uw ogen hebben mijn ongevormden klomp gezien; en al deze dingen waren in Uw boek geschreven, de dagen als zij geformeerd zouden worden, toen nog geen van die was.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 15 oktober 2012, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 21:56
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
HANNAH810 schreef:
ik heb een wedervraag voor je maritime;
wat is de zaligheid van een vrouw die (ongewenst) kinderloos is, van de vrouw van wie er kinderen uit huis zijn geplaatst en (ongewenst kinderloze) vrouwelijke single's?

Het kinderloos zijn voor een vrouw kan te maken hebben met de man...
Dat is wat wel in de OT bij God van belang was.

Jer_22:30 Zo zegt de HEERE: Schrijft dezen zelfden man kinderloos, een man, die niet voorspoedig zal zijn in zijn dagen;
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 20:44
BerichtOnderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?
 
Geweldig Willem zorgt voor de warmte, daar waar warmte is verdampt het water!!!
Knipoog smiley Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:50
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
MARITIME853 schreef:
Hoe wordt Gods Koningkrijk nu zichtbaar? En wat is daarvoor nodig?


1Ti 2:1 Ik vermaan dan voor alle dingen, dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen, voor alle mensen;
1Ti 2:2 Voor koningen, en allen, die in hoogheid zijn;
1Ti 2:3 Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker;
1Ti 2:4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.

Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;
1Ti 2:6 Die Zichzelven gegeven heeft tot een rantsoen voor allen, zijnde de getuigenis te zijner tijd;
1Ti 2:7 Waartoe ik gesteld ben een prediker en apostel (ik zeg de waarheid in Christus, ik lieg niet), een leraar der heidenen, in geloof en waarheid.


Vanuit de kontekst vind ik dit geweldig om te lezen dat veel zegt hoe een man en vrouw zich gedragen in Zijn Koningkrijk.

1Ti 2:8 Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.
1Ti 2:9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;
1Ti 2:10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.
1Ti 2:11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
1Ti 2:12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.
1Ti 2:13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.
1Ti 2:14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
1Ti 2:15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.

Wat is de zaligheid van de vrouw?
Is te lezen in vers 15....
"geloof, liefde en heiligmaking"....


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 14 oktober 2012, 17:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:42
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
PIETER619 schreef:
Is wat Jezus zegt en deed ondergeschikt aan "Het Woord"?
Wordt Zijn overwinnig teniet gedaan door "Het Woord"?

Leer uit "Het Woord", dan krijg je inderdaad interpretaties en meningen. Probeer die onderbouwend te maken zo God het wil.
Wil God totale vernietiging van hen die nu niet voor Jezus kiezen en is Jezus maar voor gedeeltelijke zonden aan het Kruis gegaan? Laat Hij wel een gedeelte varen van het Werk dat Zijn hand is begonnen?

Velen willen door doemdenkerij mesen aanzeten om voor God te kiezen maar vergeten wie er Baas is. Jezus vereld niet voor niets de gelijkenis van de dagloners. Het is niet aan ons om te bepalen tot wanneer zondaars zich mogen bekeren. Misschien krijgen de "verloren zondaars die al gestorven zijn alsnog een kans als alle doden opstaan. Al sme nziet wie Jezus is, ham dan alsnog erkend en Hem geeft wat wat Hem toekomt, zou d evader dan nie tluisterne naar Zijn Zoon al sdie voor hun opkomt en Satan een nog groter verlies lijdt?

Uiteraard, begrijp me goed, kunnen we niet om"Het Woord" heen, we moeten waarschuwingen weldegelijk ter harte nemen en zo groeien in geloof

Is wat Jezus zegt en deed ondergeschikt aan "Het Woord"?

Nee, Hij zelf was Het Woordt dat levend geworden is!!!
Hij deed precies alles naar "de wil van God" Zijn Vader, onze Vader.


Wordt Zijn overwinnig teniet gedaan door "Het Woord"?

Nee, Zijn overwinning is "Het middel" dat tot verlossing en tot kennis van de waarheid is....
-----Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;------

Dat is deels de betekinis van:
Joh 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 14 oktober 2012, 17:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 21:20
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
IESJE369 schreef:
Gods plan is dat het Koninkrijk der hemelen steeds meer zichtbaar mag worden op aarde en dat steeds meer mensen daar deel aan mogen hebben.

Gods plan met mijn leven als christen is dat ik aan dat doel mag meewerken.

Hoe wordt Gods Koningkrijk nu zichtbaar? En wat is daarvoor nodig?


1Ti 2:1 Ik vermaan dan voor alle dingen, dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen, voor alle mensen;
1Ti 2:2 Voor koningen, en allen, die in hoogheid zijn;
1Ti 2:3 Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker;
1Ti 2:4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.

Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;
1Ti 2:6 Die Zichzelven gegeven heeft tot een rantsoen voor allen, zijnde de getuigenis te zijner tijd;
1Ti 2:7 Waartoe ik gesteld ben een prediker en apostel (ik zeg de waarheid in Christus, ik lieg niet), een leraar der heidenen, in geloof en waarheid.


Gods plan en doel is:
"Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen."

Wat doet het bij ons als kinderen van Hem:
"opdat wij een gerust en stil leven leiden mogen in alle godzaligheid en eerbaarheid."

Welke middel heeft God ons daarvoor gegeven:
"Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus; Die Zichzelven gegeven heeft tot een rantsoen voor allen, zijnde de getuigenis te zijner tijd;"

Wat wordt van ons gevraagd:
"dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen, voor alle mensen;
1Ti 2:2 Voor koningen, en allen, die in hoogheid zijn;"

En dat zonder dat ik hoef te intreperen en/of zelf te bedenken.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 13 oktober 2012, 21:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 21:05
BerichtOnderwerp: Een man zoekt!!!
 
PETRA944 schreef:
ha ha tuurlijk, is een beetje humor van me de laatste reactie, maar of ze hier nog op cm zijn< wachtte vol spanning op de reacties maar helaas Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley

Ze zijn er best wel Petra!!!....
Niet op het forum, wel op hun profiel.
Mischien is het goed om zelf intianitief te nemen om op de profielen te gaan kijken van de "echte" mannen.... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 20:13
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
Gezien de reactie's lees ik alleen de aannames en intrepretatie's dat in de oren gesproken is uit de traditionele religie.

Wat zegt "Het Woord van God" zelf hierover!!!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 13 oktober 2012, 20:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 20:06
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
IESJE369 schreef:
Heeft God een plan met je leven? Vaak wordt dat gezegd. Is dat wel zo?
Is het niet zo dat God een plan met deze wereld heeft en ons uitnodigt daaraan mee te werken?

Je geeft zelf al het antwoordt.

"Is het niet zo dat God een plan met deze wereld heeft en ons uitnodigt daaraan mee te werken"

De vraag dat ik stel is:

Wat is Gods plan nu werkelijk!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 20:01
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
QSJE546 schreef:
mannen....wat vinden jullie nou een woest aantrekkelijk bij een vrouw Lachende smiley

om te beginnen met openheid en eerlijkheid... dat zorgt ervoor dat een vrouw trouw kan zijn.... dat leid vervolgens dat een vrouw alles kan delen met een man!!!!

Alles daarin van kenmerken vindt ik aantrekkelijk en woest bij een vrouw. Coole smiley met zonnebril

Helaas, spelden in een hooi berg. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 15:50
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
ERIKA129 schreef:
Eh correctie jullie DOEN alsof jullie wijs zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Clown smiley


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 13 oktober 2012, 15:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:52
BerichtOnderwerp: Een man zoekt!!!
 
PETRA944 schreef:
zijn wel goede eigenschappen in een vrouw die je zoekt.

als ik eerlijk ben zonder humor....
wat zoek ik in een man
eerlijkheid, trouw, cristelijk, denk ik de belangrijkste drie
das het belangrijkste, en verder je word vaak verliefd op iemand heel anders als verwacht, dus niet echt eisen lijstje, en aantrekkelijkheid, soms vind je iemand aantrekkelijk, die anderen niet aantrekkelijk vinden, kwestie van chemie denk ik....

Het lijstje lijkt ideaal, maar niemand is perfect.
Het is wel goed om bewust te zijn wat ideaal is, om te kunnen verstaan van hoe en waarom...


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 12 oktober 2012, 21:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:33
BerichtOnderwerp: Een man zoekt!!!
 
PETRA944 schreef:
succes met zoeken Knipoog smiley

Wie zoekt zal vinden!!! Coole smiley met zonnebril

Was al eerder gelukt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:18
BerichtOnderwerp: Een man zoekt!!!
 
- liefde.
- waardering.
- een aantrekkelijke vrouw.
- betrouwbare vrouw.
- wil huiselijkheid.
- een vrouw die rust en vriendelijkheid uitstraalt op een vrouwelijke manier.
- een vrouw die in alle omstandigheden haar vrouwelijkheid bewaart.
- een vrouw als hun steun en toeverlaat.
- een vrouw die zich kan beheersen.
- Man terughoudender in bed dan vrouwen.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 12 oktober 2012, 21:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:33
BerichtOnderwerp: dames,wat vinden jullie woest aantrekkelijk bij of aan een
 
QSJE546 schreef:
dames...wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk bij of aan een man?
Qua karakter,qua uiterlijk? Lachende smiley
Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley

Absoluut vrouwelijk en ......denk ik. Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond



Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 12 oktober 2012, 20:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:28
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
PETRA944 schreef:
volgens mij zit er hier niet zoveel leven in de mannen, te zien aan de reacties hier. Twijfelende smiley of ze houden heel wijs hun mond Knipoog smiley

Je zegt het. Heel wijs. Lachende smiley met blinkend witte tanden


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 12 oktober 2012, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:16
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
QSJE546 schreef:
mannen....wat vinden jullie nou een woest aantrekkelijk bij een vrouw Lachende smiley


you raise me up


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 12 oktober 2012, 20:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 02:10
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
EDWIN451 schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mede christenen hier van zijn leer vinden.
Hij brengt nogal een 'extreme' leer, zoals hij zelf ook zegt.
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen, waarom wel of geen goede of dwaalleer?

Deze citaat van hem zegt genoeg:

Volgens Andrew Wommack heeft de mens satan gemaakt. Hij schrijft: “God schiep Lucifer de mens maakte satan. Lucifer was in de hof van Eden om Adam en Eva te dienen.”

Waar staat dat nu in de bijbel?
Een zelf verzonnen "religie" dwaalleer.
Zo zijn er nog meerdere citaten dat onbijbels is.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 12 oktober 2012, 02:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 02:04
BerichtOnderwerp: mannen....waar knappen jullie nou op af bij een vrouw ;-))
 
TINK100 schreef:
en je plaats weten....welke dat is en waar dat dan ook is

De vrouw beslist.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 02:02
BerichtOnderwerp: mannen....waar knappen jullie nou op af bij een vrouw ;-))
 
HEIDE115 schreef:
jij hebt een echte picknick stem,dat weet ik toch..

Lachende smiley


Bijna twee meter. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARITIME853
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 Volgende
Pagina 21 van 22