ChristianMatch
 


Forum

Gods plan met je leven.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 13:42
 
Heeft God een plan met je leven? Vaak wordt dat gezegd. Is dat wel zo?
Is het niet zo dat God een plan met deze wereld heeft en ons uitnodigt daaraan mee te werken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 23:01
 
Iesje schreef:

Heeft God een plan met je leven? Vaak wordt dat gezegd. Is dat wel zo?
Is het niet zo dat God een plan met deze wereld heeft en ons uitnodigt daaraan mee te werken?

God kent ons allemaal bij naam. We zijn allemaal afzonderlijke bouwstenen met een heel eigen functie in het Lichaam van Christus. Christus hoort wat Hij moet doen van God, Hij is het Hoofd van het Lichaam, Hoofd van de afzonderlijke leden. Dus ja, God heeft daadwerkelijk een plan met ieders leven afzonderlijk. Ieder leven is uniek en waardevol in Zijn ogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 13:29
 
ROLF230 schreef:
Iesje schreef:

Heeft God een plan met je leven? Vaak wordt dat gezegd. Is dat wel zo?
Is het niet zo dat God een plan met deze wereld heeft en ons uitnodigt daaraan mee te werken?

God kent ons allemaal bij naam. We zijn allemaal afzonderlijke bouwstenen met een heel eigen functie in het Lichaam van Christus. Christus hoort wat Hij moet doen van God, Hij is het Hoofd van het Lichaam, Hoofd van de afzonderlijke leden. Dus ja, God heeft daadwerkelijk een plan met ieders leven afzonderlijk. Ieder leven is uniek en waardevol in Zijn ogen.

Is het niet zo dat Gods plan met ons leven is gekoppeld aan Gods plan met deze wereld, ter voorbereiding van de komst van Zijn Koninkrijk?
Om wie draait het plan: om mij of om God? Ik denk dat God centraal moet staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 18:09
 
IESJE369 schreef:
Is het niet zo dat Gods plan met ons leven is gekoppeld aan Gods plan met deze wereld, ter voorbereiding van de komst van Zijn Koninkrijk?
Om wie draait het plan: om mij of om God? Ik denk dat God centraal moet staan.

Ik dacht net hetzelfde Lachende smiley
Zoek eerst het Koninkrijk en de rest ...
Ik probeer alles ook in het licht hiervan te zien. We behoren Hem toe, en ik mag deel uit maken van Zijn grote plan met Zijn gehele schepping Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 18:25
 
IESJE369 schreef:
Is het niet zo dat Gods plan met ons leven is gekoppeld aan Gods plan met deze wereld, ter voorbereiding van de komst van Zijn Koninkrijk?
Om wie draait het plan: om mij of om God? Ik denk dat God centraal moet staan.

Ja ben het met je eens Iesje het draait om God n natuurlijk heeft Hij een plan met mij persoonlijk maar dat past dan weer in het grote geheel. En God moet centraal staan en tegelijkertijd mag je ervaren dat Hij soms in de kleinste dingen dicht bij je wil zijn> Mooi is dat he
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 01:09
 
Wie, wat en waarom God hemel en aarde gemaakt heeft zullen wij mooit te weten komen, denk ik. Ik weet wel dat wij deel uitmakenvan wat Hij heeft gemaakt. De schepping was onvoorstelbaar mooi, tot in de finesse, RNA en DNA en en nog kleinere materie, waar wij nog geen weet van hebben, gemaakt.

Satan heeft ellende gebracht en een kink in de kabel gemaakt, hij dacht heerschappij te kunnen uitvoeren in hemel en op aarde, niets is meer waar. Mede door Jezus strijd tegen het kwaad, zal Zijn overwinning groter zijn dan wij kunne beseffen. Satan momenteel onze aanklager in de hemel zal voorgoed het zwijgen worden opgelegd.

Jezus is in het dodenrijk geweest, was dat met het doel om ook daar verkondigen wie Hij is en was. De Geest moest Hem er weg halen, maar voor mij staat vast dat wij in Gods plan horen, maar onze keuzes wel van groot belang zijn, omdat ze van toepassing zijn op onze toekomstige situatie als Jezus terug komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 11:44
 
Interessant: enerzijds staat er in de bijbel dat je niet onverstandig moet zijn maar moet trachten te verstaan wat de wil van de Heer is.
Paulus was er op bedacht om aan zijn roeping te voldoen en vermaande tevens Timotheus om zodanig te leven conform de profetieën die over hem waren uitgesproken (zie brieven aan Timotheus).

Een risico hierin is dat we hier te overgeestelijk mee om gaan (alles waar te of over voor staat is niet goed). Soms zijn mensen die zonder poespas hun taken betrouwbaar uitvoeren, nuttiger in de kerk en christelijke organisaties, dan mensen die constant naar allerlei geestelijke leiding zoeken in hun leven. Maar misstanden zijn natuurlijk nooit een reden om zaken waar de bijbel het over heeft af te wijzen.


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op zaterdag 13 oktober 2012, 15:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 20:06
 
IESJE369 schreef:
Heeft God een plan met je leven? Vaak wordt dat gezegd. Is dat wel zo?
Is het niet zo dat God een plan met deze wereld heeft en ons uitnodigt daaraan mee te werken?

Je geeft zelf al het antwoordt.

"Is het niet zo dat God een plan met deze wereld heeft en ons uitnodigt daaraan mee te werken"

De vraag dat ik stel is:

Wat is Gods plan nu werkelijk!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 20:13
 
Gezien de reactie's lees ik alleen de aannames en intrepretatie's dat in de oren gesproken is uit de traditionele religie.

Wat zegt "Het Woord van God" zelf hierover!!!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 13 oktober 2012, 20:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 20:27
 
MARITIME853 schreef:
Je geeft zelf al het antwoordt.

"Is het niet zo dat God een plan met deze wereld heeft en ons uitnodigt daaraan mee te werken"

De vraag dat ik stel is:

Wat is Gods plan nu werkelijk!!!!!!

Gods plan is dat het Koninkrijk der hemelen steeds meer zichtbaar mag worden op aarde en dat steeds meer mensen daar deel aan mogen hebben.

Gods plan met mijn leven als christen is dat ik aan dat doel mag meewerken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 21:20
 
IESJE369 schreef:
Gods plan is dat het Koninkrijk der hemelen steeds meer zichtbaar mag worden op aarde en dat steeds meer mensen daar deel aan mogen hebben.

Gods plan met mijn leven als christen is dat ik aan dat doel mag meewerken.

Hoe wordt Gods Koningkrijk nu zichtbaar? En wat is daarvoor nodig?


1Ti 2:1 Ik vermaan dan voor alle dingen, dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen, voor alle mensen;
1Ti 2:2 Voor koningen, en allen, die in hoogheid zijn;
1Ti 2:3 Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker;
1Ti 2:4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.

Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;
1Ti 2:6 Die Zichzelven gegeven heeft tot een rantsoen voor allen, zijnde de getuigenis te zijner tijd;
1Ti 2:7 Waartoe ik gesteld ben een prediker en apostel (ik zeg de waarheid in Christus, ik lieg niet), een leraar der heidenen, in geloof en waarheid.


Gods plan en doel is:
"Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen."

Wat doet het bij ons als kinderen van Hem:
"opdat wij een gerust en stil leven leiden mogen in alle godzaligheid en eerbaarheid."

Welke middel heeft God ons daarvoor gegeven:
"Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus; Die Zichzelven gegeven heeft tot een rantsoen voor allen, zijnde de getuigenis te zijner tijd;"

Wat wordt van ons gevraagd:
"dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen, voor alle mensen;
1Ti 2:2 Voor koningen, en allen, die in hoogheid zijn;"

En dat zonder dat ik hoef te intreperen en/of zelf te bedenken.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 13 oktober 2012, 21:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 13:08
 
MARITIME853 schreef:
Gezien de reactie's lees ik alleen de aannames en intrepretatie's dat in de oren gesproken is uit de traditionele religie.

Wat zegt "Het Woord van God" zelf hierover!!!

Is wat Jezus zegt en deed ondergeschikt aan "Het Woord"?
Wordt Zijn overwinnig teniet gedaan door "Het Woord"?

Leer uit "Het Woord", dan krijg je inderdaad interpretaties en meningen. Probeer die onderbouwend te maken zo God het wil.
Wil God totale vernietiging van hen die nu niet voor Jezus kiezen en is Jezus maar voor gedeeltelijke zonden aan het Kruis gegaan? Laat Hij wel een gedeelte varen van het Werk dat Zijn hand is begonnen?

Velen willen door doemdenkerij mensen aanzeten om voor God te kiezen maar vergeten wie er Baas is. Jezus vereld niet voor niets de gelijkenis van de dagloners. Het is niet aan ons om te bepalen tot wanneer zondaars zich mogen bekeren. Misschien krijgen de "verloren zondaars die al gestorven zijn alsnog een kans als alle doden opstaan. Al sme nziet wie Jezus is, ham dan alsnog erkend en Hem geeft wat wat Hem toekomt, zou d evader dan nie tluisterne naar Zijn Zoon al sdie voor hun opkomt en Satan een nog groter verlies lijdt?

Uiteraard, begrijp me goed, kunnen we niet om"Het Woord" heen, we moeten waarschuwingen weldegelijk ter harte nemen en zo groeien in geloof


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 16 oktober 2012, 00:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:42
 
PIETER619 schreef:
Is wat Jezus zegt en deed ondergeschikt aan "Het Woord"?
Wordt Zijn overwinnig teniet gedaan door "Het Woord"?

Leer uit "Het Woord", dan krijg je inderdaad interpretaties en meningen. Probeer die onderbouwend te maken zo God het wil.
Wil God totale vernietiging van hen die nu niet voor Jezus kiezen en is Jezus maar voor gedeeltelijke zonden aan het Kruis gegaan? Laat Hij wel een gedeelte varen van het Werk dat Zijn hand is begonnen?

Velen willen door doemdenkerij mesen aanzeten om voor God te kiezen maar vergeten wie er Baas is. Jezus vereld niet voor niets de gelijkenis van de dagloners. Het is niet aan ons om te bepalen tot wanneer zondaars zich mogen bekeren. Misschien krijgen de "verloren zondaars die al gestorven zijn alsnog een kans als alle doden opstaan. Al sme nziet wie Jezus is, ham dan alsnog erkend en Hem geeft wat wat Hem toekomt, zou d evader dan nie tluisterne naar Zijn Zoon al sdie voor hun opkomt en Satan een nog groter verlies lijdt?

Uiteraard, begrijp me goed, kunnen we niet om"Het Woord" heen, we moeten waarschuwingen weldegelijk ter harte nemen en zo groeien in geloof

Is wat Jezus zegt en deed ondergeschikt aan "Het Woord"?

Nee, Hij zelf was Het Woordt dat levend geworden is!!!
Hij deed precies alles naar "de wil van God" Zijn Vader, onze Vader.


Wordt Zijn overwinnig teniet gedaan door "Het Woord"?

Nee, Zijn overwinning is "Het middel" dat tot verlossing en tot kennis van de waarheid is....
-----Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;------

Dat is deels de betekinis van:
Joh 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 14 oktober 2012, 17:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:50
 
MARITIME853 schreef:
Hoe wordt Gods Koningkrijk nu zichtbaar? En wat is daarvoor nodig?


1Ti 2:1 Ik vermaan dan voor alle dingen, dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen, voor alle mensen;
1Ti 2:2 Voor koningen, en allen, die in hoogheid zijn;
1Ti 2:3 Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker;
1Ti 2:4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.

Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;
1Ti 2:6 Die Zichzelven gegeven heeft tot een rantsoen voor allen, zijnde de getuigenis te zijner tijd;
1Ti 2:7 Waartoe ik gesteld ben een prediker en apostel (ik zeg de waarheid in Christus, ik lieg niet), een leraar der heidenen, in geloof en waarheid.


Vanuit de kontekst vind ik dit geweldig om te lezen dat veel zegt hoe een man en vrouw zich gedragen in Zijn Koningkrijk.

1Ti 2:8 Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.
1Ti 2:9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;
1Ti 2:10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.
1Ti 2:11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
1Ti 2:12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.
1Ti 2:13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.
1Ti 2:14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
1Ti 2:15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.

Wat is de zaligheid van de vrouw?
Is te lezen in vers 15....
"geloof, liefde en heiligmaking"....


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 14 oktober 2012, 17:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 19:36
 
God wil inderdaad dat iedereen behouden wordt. (Of ieders zaligheid in een andere vertaling.) En wij mogen actief aan dat plan van God meewerken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 21:22
 
MARITIME853 schreef:
1Ti 2:15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.

Wat is de zaligheid van de vrouw?
Is te lezen in vers 15....
"geloof, liefde en heiligmaking"....

ik heb een wedervraag voor je maritime;
wat is de zaligheid van een vrouw die (ongewenst) kinderloos is, van de vrouw van wie er kinderen uit huis zijn geplaatst en (ongewenst kinderloze) vrouwelijke single's?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 21:56
 
HANNAH810 schreef:
ik heb een wedervraag voor je maritime;
wat is de zaligheid van een vrouw die (ongewenst) kinderloos is, van de vrouw van wie er kinderen uit huis zijn geplaatst en (ongewenst kinderloze) vrouwelijke single's?

Het kinderloos zijn voor een vrouw kan te maken hebben met de man...
Dat is wat wel in de OT bij God van belang was.

Jer_22:30 Zo zegt de HEERE: Schrijft dezen zelfden man kinderloos, een man, die niet voorspoedig zal zijn in zijn dagen;
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 03:58
 
Pieter619: Velen willen door doemdenkerij mensen aanzeten om voor God te kiezen maar vergeten wie er Baas is. Jezus vereld niet voor niets de gelijkenis van de dagloners. Het is niet aan ons om te bepalen tot wanneer zondaars zich mogen bekeren. Misschien krijgen de "verloren zondaars die al gestorven zijn alsnog een kans als alle doden opstaan. Als men ziet wie Jezus is, hem dan alsnog erkend en Hem geeft wat wat Hem toekomt, zou de vader dan niet luisteren naar Zijn Zoon als die voor hun opkomt en Satan een nog groter verlies lijdt?
Tuurlijk, ik word zelf doodziek van die mensen die bijvoorbeeld zeggen van dat ze het zo erg vinden dat hun buren naar de hel gaan, en, "ze zijn zó aardig".

Waarom, als ik met iemand in contact kom, en die vraagt zich af, hoe ik, na zoveel ellende, nog steeds zo enthousiast over God kan praten.
Dan ga ik uitleggen, dat de vijand er ook is, maar God ook.
En doordat God er is, kan ik van elke dag, elk moment genieten.

Ja, werelds gezien stel ik geen F@#$ voor: geen auto(zal ik me nooit kunnen veroorloven), dus da's voor mij in de winter elke avond binnenzitten.
Bijna geen sociale contacten, wat ik heb door trauma's in kinderijd, PTSS oa, en kon daarom niet leren, raakte steeds in paniek en ongelofelijk veel verdriet.
Dus ik moest, om mezelf staande te houden in een DAC(dag activieiten centrum, ggz), elke keer zorgen voor zware slaapillen, anders kon ik niet slikken, ja ik at daar elke dag, voor tranquilizers, tegen de angst/paniek an sich, die op onverwachte tijden op komt zetten... en ook opiaten voor hetzelfde doel. Ben dus jaren medicijnverslaafd geweest.

Maar alles beter dan je verslikken dat je echt denk dat je stikt, en dat was dus ook zo....van de stress kon ik niet rustig slikken zoals anderen.
Of, na bijvoorbeeld een film over de 2de wereld oorlog op 4 mei, de hele nacht, verstijft van angst op mijn bank zitten, alleen, ja, dan wil je wel ff wat slikken hoor de dag erop, om ff een paar uur 'adem te kunnen halen'.

Of, echt elke ochtend wakker worden met paniek, dat ik eigenlijk toen ik ging slapen al tegen de ochtend opzag, want ik wist dat is angst, paniek en verdriet. Alles huilend in paniek doen, huilend onder de douche etc.
Huilend aankleden etc.

Ja, dan wil je wel iets slikken hoor, om ff enkele dagen gewoon rustig op te kunnen staan.

Goed, dit is recentelijk pas afgelopen omdat ik pas recentelijk ook met contact moeder en broer ben gestopt. Vader al 20 jaar geleden.
Maar ja, het gaat zo, moeder en broer, en vooral broer neemt narcistisch gedrag van vader over, en doet echt gemeen, maar dan écht, en ja, moeder kiest partij voor broer, want dat was getouwtrek, me vader was mij en me moeder al kwijt, dus ja, alles voor contact met me broer, dus moeder deed ook dochter verloochenen daarvoor...
En mijn gierige vader gaf ineens veel geld, aan mijn broer, wat ie had opgepot....

Maar ja, een vriend heeft me geholpen iemand die ik van hier ken, maar ja afstand is te groot, en ja, we hadden wat, nu niet meer, dus ja, ik vind dan bijmekaar slapen niet kunnen.
Die vriend heeft laten zien dat er niets gebeurd als je geen gele sticker medicatie neemt.....gaf me dat vertrouwen daar ben ik hem erg dankbaar voor.

Ik ken veel mensen die zijn al wat ouder en zijn pas gaan geloven.

Nou ja, en ik wil iedereen die slachtoffer is van kindermisbruik, sterkte toewensen, zoek hulp....
En het zijn er veel meer, slachtoffers, dat we denken, maar de meesten kijken wel uit om iets te zeggen zeker op een christelijke site 'doe je dat niet'.

Dan ga je maar naar een therapieruimte. Of: 'we hebben er nu al genoeg over gehoord'.
Of: 'elke gelegeheid grijp je aan om er iets over te zeggen'.

Ga zo maar door.

Nee, over deze dingen heb je het niet, je vergeeft meteen, en verder houd je je bek erover.

Het is wel opmerkelijk te noemen, sinds ik contact met moeder en broer verbrak, ging het met mij ineens stukken beter, angst, paniek en intens verdriet waren verdwenen 's ochtends.
Dat had ik dus veel eerder moeten doen, ja, door de angst heb ik gevaarlijke dingen gedaan.....
Ja, en toen de ....(evangelische hulp voor...)mij niet wou helpen want ik zou het toch niet redden...
Toen deed ik hele gevaarlijke dingen die ik anders niet zou doen, opdat ze me maar zouden helpen, had me echt letterlijk bijna mijn leven gekost.

Maar nu weet ik, dat interesseert hun niet, geld, dat heeft hun interesse.

Oh, in de jaren dat ik in de ggz kwam, hoeveel spijtoptanten daar zaten, mensen die er zoveel spijt van hadden dat ze zich met die en die groeperingen hadden ingelaten.

Een dader heeft verantwoording: zij zeiden, de dader kan er niets aan doen, de satan had bezit van hem genomen....

Maar als ik iets fout deed, dan was het ineens wel mijn verantwoording.
Die wil ik met alle liefde nemen hoor.

En als je in sommige kringen iets zegt over de Ouweneels, ja, dan heb ík het gedaan, loop ze bewust zwart te maken.
Maar ja, ik denk, hoe komen die gasten aan die dure auto's en waar gaan zij met een groepje heen, nadat alle poppenkast is afgelopen..o ja, vergaderen en evalueren.

Wat gaat er nu ook alweer samen met dure auto's...ff diep nadenken....ja, en van jullie geld.

En tuurlijk, niet iedereen.

Ik dank God ook voor andere spijtoptanten waar ik bevriend mee ben, ja zo zie je maar, als anderen meehelpen je leven te verzieken, ja, dan ben je samen slachtoffer en dat bindt.

Wat zou God daarvan vinden: valse eindtijdstudies, waar minstens honderduidzenden euro's wordt mee verdient, en dan gewoon doorgaan, Ja, en dan 'het internet liegt zelf' zeggen. Het internet???
Neehee, diverse sites op het internet zou het dan heten....

Valse studies, dvd'sen boeken die als warme broodjes over de toonbank gaan, mensen die in de duurste auto's rijden en duur wonen van dat geld.
Zonder scrupules. die mensen zie ik makkelijk in staat om... te gaan. Komt ook, ik heb vanaf mijn 18 enkele jaren voor YWAM gewerkt, dat was toen een zendingsorganisatie onder prostituees in amsterdam, rosse buurt.
Zaten ook s..clubs tussen.
En omdat die zendingsorganisatie interkerkeijk was, kwam ik in veel gemeentes. Ja, en dan sta je toch wel ff raar te kijken als je uit zo'n ethablisement een voorganger ziet komen.
Je hebt het eerst niet door, dat ie dáaruitloopt, en denk van he wat leuk, de voorganger van die en die gemeente, dus je begint entousiast een gesprek(ja, je bent pas gelovig...), Ja, die voorganger doet wel erg zenuwachtig maar je hebt niets door, hij zit wel duidelijk op een andere golflengte, dat wel..Totdat je ziet, 'he, hij wás daar helemaal niet om te evangeliseren, maar voor iets heel anders, en op hetzelfde moment, ja, het was hoogzomer, zie je hem naar je strakke bloesje kijken met een vreemde blik in zijn ogen...

Ja, maar het zijn ook maar mensen, zegt men dan, als je het verteld...
Maar ja, deze specifieke voorganger, had, samen met zijn vrouw een meisje in huis, dat samenwoondde, wat een grote zonde in de ogen des Heren was.
Dus toen dat stelletje tot geloof kwam, moesten ze wél zo snel mogelijk trouwen.
En mochten vóór die tijd toch echt niet meer samen ergens alleen zijn, dus dat meisje woonde bij het 'voorgangersechtpaar' en de jongen alleen in hun eigen huis.

Even later kwam ik erachter, via een vriend, dat 'het voorgangersechtpaar' naar curacao was gaan wonen, om daar een kerk te stichten en te evangelisren.
Klinkt allemaal heel geloofwaardig maar niet heus.

Of, ik kan ook nog een verhaalte vertellen toen ik bij een christelijke psychiater was: 'een beetje voelen moet kunnen' zei hij op mijn incestverhaal, en daarbij doelde hij op voelen bij kleutermeisjes, op een bepaalde manier, bij een bepaalde plek....Toen ik daarop zei(mijn verontwaardiging verborg ik, want ik weet dat zulke meisjes dat weerzinwekkend en walgelijk vinden uit ervaring.....), dat mensen die zelf seksueel misbruikt zijn geweest en dat niet onder ogen zien, dat soort dingen vaak doen, toen zei hij dat hij me wel slim vond en of ik had gestudeert....

Even later, na mij, was er een iets oudere vrouw, jaar of 55, aan de beurt, ze zat in een rolstoel en een man(haar man?) bewoog haar voort, toen dacht ik, die wordt zometeen afgescheept met een of ander verslavend rustgevend medicijn, voor haar paniekaanvallen veroorzaakt door seksueel misbruik wat ze al heel lang geleden heel ver weg heeft gestopt...

En zo gaat de kringloop des levens door.
Tegenwoordig, zeker als je veel met de trein gaat en veel in supermarkten komt, je ziet ze, de alleenstaande vaders, het is hun beurt deze week, of dit weekend.
En ik haal ze er meteen uit, de liefdevolle vaders, die aandacht hebben wat hun kleine dochtertjes te vertellen hebben over hun nieuwe oorbelltjes, etc. ja, ze zijn zo klein als ze zijn, nauwelijks te verstaan.

En dan 'andere' vaders, die het kind totaal negeren, maar dan echt, dus niet op hun Iphone wat dingen doen en eventjes wat aandacht veinzen, wat het kind helemaal niet door heeft. Maar ze negeren totaal alles wat het kind zegt...
Ach ja, die onbekende en anonieme mensen bij een trein zien ze toch nooit meer.

Ja, en wat is dan Gods plan met ons leven? Alles wat niet in ons straatje past massaal negeren. Zeker in gelovige groepen, massaal alles onder het vloerkleed vegen. Want ja, het blijven natuurlijk mensen....

Of, durven wij de waarheid onder ogen te zien en te benoemen?
Dat kleine kwetsbare kindertjes onnoemelijk veel leed wordt aangedaan...

Kijk in een land wat in oorlog is, of waar extreme armoede heerst, ja, daar heb je uitwassen.

Maar ja, in zo'n beschaafd land als Nederland komen deze dingen niet voor, of bijna nooit, denkt men, maar dat is juist niet zo.

En als die kindertjes volwassen zijn, niet in staat zijn om te leren en te werken, en ze krijgen een uitkering, dan nog massaal veroordelen, dat 'ze' van onze belastingcenten profiteren'.
Nou hebben zij eindelijk na een lange tijd geleerd om een uitkering als een zegen te zien en er blij mee te zijn, op therapie.
Maar dat moeten ze niet in het openbaar zeggen van dat ze het wel best vinden zo'n uitkering, want dan staan erg gelijk al mensen met een oordeel klaar.

Het allermeeste, bijna alle belastinggeld gaat nu naar banken, en naar fraude in het bedrijfsleven en naar hele hoge bonussen en salarissen ver boven de Balkenende norm.

Maar ja, als je die kennis niet hebt, dan sta je...je hebt dan een inkomen, net als iedereen, ja wel veel minder dan gemiddeld, maar ja, je kan er met veel creativiteit en heel erg goed opletten wél van rondkomen.

En dat fijne trotse gevoel dat je voor jezelf kan zorgen, waar jaren therapie(want ja, je wou eigenlijk dit en dat studeren) aan hebben meegeholpen, wordt dan meteen de kop ingedrukt door een (vals) schuldgevoel, gegeven door meestal mensen met een hoog salaris, dat je van 'onze' centen leeft, waar 'wij' voor werken...op een hele boze veroordelende toon.
En zij stappen daarna in hun dure wagen en jij op je oude fiets, je afvragende of je de fietsenmaker deze maand wel kan betalen want er is iets met de kettingkast.....en je hebt net ook al 100 euro(= één tiende) aan de gemeente God's gegeven....

Dus ja, wat is Gods plan met mijn leven?, van samen met een goede vriend een film bekijken, de enige vriend die ik heb, want ja, geld om ergens heen te gaan heb ik niet meer, nu ik de tandarts, 1900 euro zelf moet betalen, omdat er sinds 1 januari nog maar 600 euro wordt vergoed, ...en er nu uitgerekend heel veel moet worden gedaan aan mijn gebit.....en niet verleden jaar.....

Ja, van 200 euro die ik dan over hou, ja per maand, niet per week...

Ik weet niet wat Gods plan is, ja, ik heb de geest van armoede volgens de e.. kerk.

Dus ik ga maar eens, als ik een paar honderd euro gespaard heb, naar Jan Zeilstra....

Ja, die machtigingskaart legt daar niet voor niets, en de collecte, en ja, je wilt ook nog wat boeken kopen voor het nodige geestelijke voedsel, maar ja, misschien kan hij dan die geest van armoede er wel uitdrijven.

Zal ik een fiat uno ofzo kunnen kopen, wat zou dát heerlijk zijn.

Maar ja, niet íedereen geneest....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 08:49
 
@ Hannah, je behoud hangt niet af van het wel of niet hebben van biologische kinderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 08:50
 
Gods plan met ons leven is meehelpen in Gods plan. Gods plan is het Koninkrijk der hemelen meer zichtbaar te maken.

Hoe?

Wij mogen meehelpen aan het behoud van anderen.

Laten zien welke normen en waarden norm(aal) zijn in het Koninkrijk der hemelen, namelijk: milieu bewustheid, eerlijkheid, vergevingsgezindheid, opoffering, dienstbaarheid, meeleven, delen, elkaar bemoedigen, trouw, liefde, integriteit, respect voor de ander en zijn spullen.

Dienstbaarheid wordt uitgewerkt in Mattheüs 25: de naakten, de zieken, de gevangenen, de hongerigen, dorstigen, vreemdelingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 08:51
 
@ Shanita, zie je ergens in je omgeving God aan het werk? Misschien kan je daar een handje gaan helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 08:55
 
maritimi, heb toch wel problemen met de teksten die jij hier schrijft alsof een vrouw die geen kinderen kan krijgen niet eh genoeg bij God is of zo? Of haar man. Als of ons enige doel is kinderen baren? En weet het zijn teksten uit de bijbel, maar ik denk dat we de woorden anders moeten lezen, begrijpen. Ja het is een zaligheid als we kinderen kunnen baren, maar we kunnen ook heel dicht bij god zijn en geen kinderen kunnen krijgen en wel degelijk in gods plan mee werken toch, de kern is toch dat we omkijken na elkaar, elkaar helpen? of je nu kinderen hebt of niet? Zoals jij de tekst neerzet, komt het zo anders over, of misschien pak ik het verkeerd op Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 15 oktober 2012, 09:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 09:01
 
IESJE369 schreef:
@ Hannah, je behoud hangt niet af van het wel of niet hebben van biologische kinderen.

Vb van een kinderloze vrouw, corrie ten boom, cristen en een fijne relatie met god, waar god veel door heen werkte, ze was echt niks minder voor god omdat ze geen kinderen had.Vond de taak van huisvrouw trouwens niet zo leuk, deed liever horloges maken bij haar vader in d e winkel. Deed ook wel veel voor kinderen, geestelijk gehandicapte kinderen, zette de meidenclubben op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 09:13
 
MARITIME853 schreef:
Vanuit de kontekst vind ik dit geweldig om te lezen dat veel zegt hoe een man en vrouw zich gedragen in Zijn Koningkrijk.

1Ti 2:8 Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.
1Ti 2:9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;
1Ti 2:10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.
1Ti 2:11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
1Ti 2:12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.
1Ti 2:13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.
1Ti 2:14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
1Ti 2:15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.

Wat is de zaligheid van de vrouw?
Is te lezen in vers 15....
"geloof, liefde en heiligmaking"....

Zijn trouwens wetten uit het oude verbond, oude testament, wetten als een vrouw mag niet lere, gelukkig is er een nieuw verbond gekomen in het nieuwe testament. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 09:29
 
PETRA944 schreef:
Zijn trouwens wetten uit het oude verbond, oude testament, wetten als een vrouw mag niet lere, gelukkig is er een nieuw verbond gekomen in het nieuwe testament. Lachende smiley


na ja zeg, onderbreek er zelf me doel als vrouw.... de afwas door, volgens mij is het het nieuwe testament, oke in een tijd geschreven dat toen was het zo of zo? Een vrouw mag niet lere? jezus onderwees toch ook vrouwen, jezus werkt ook door vrouwen heen om te onderwijzen petra die effe op de maandag morgen nog niet helemaal wakker is en natuurlijk dacht bij eht lezen van dit topic???? eh vrouwen onderdanig, niet lere, zalig zijn met kinderen baren. eh er is niks zaligs aan vrouwen die om het jaar een kind baren en er 20 hebben en ze niet fatsoenlijk kunnen verzorgen, en denkt hoe of wat heeft god precies bedoelt, niet denk ik van eh, kinderen maar blijven baren, en een vrouw die zich niet mag ontwikkelen of niet mag onderwijzen. trouwens ik zie niet in alle kerken mannen met de armen opgeheven....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 10:04
 
Wat is de zaligheid van de vrouw?
Is te lezen in vers 15....
"geloof, liefde en heiligmaking"....




ik denk niet dat het er zo staat.......zij zal haar zaligheid vinden in het baren en dan staat er het woordje : ZO zij blijft in geloof en liefde......
zo geredeneerd kun je dus zeggen, als een vrouw niet geloof en geen liefde heeft dan zal zij geen kinderen baren.......beetje cru en nog botter naar alle vrouwen die graag een kindje hadden willen krijgen!!.....
wees dus heel voorzichtig met een conclusie of een opgeheven vinger te steken naar die vrouwen...zij hebben niet om kinderl;oosheid gevraagd......
Ze worden met dit soort teksten er nog meer op gewezen wat ze moeten missen.....


Tink, gezegend met kinderen maar leeft intens mee met hen die ze niet hebben.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 10:20
 
IESJE369 schreef:
@ Hannah, je behoud hangt niet af van het wel of niet hebben van biologische kinderen.

dat weet ik, hoor, iesje;
met mijn bijdrage wilde ik maritime laten zien dat een conclusie als hij trok, weinig genuanceerd is.

ik denk dat je de tekst alsvolgt kunt lezen;
vrouwen kunnen veel geluk vinden in het krijgen en verzorgen van kinderen, MITS zij dit doen met geloof hoop en liefde.
bij het verzorgen en opvoeden van kinderen kom je nogal eens de nodige hobbels tegen.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 16 oktober 2012, 20:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 11:09
 
HANNAH810 schreef:
dat weet ik, hoor, iesje;
met mijn bijdrage wilde ik maritime laten zien dat een conclusie als hij trok, weinig genuanceerd is.

ik denk dat je de tekst alsvolgt kunt lezen;
vrouwen kunnen veel geluk vinden in het krijgen en verzorgen van kinderen, MITS zij dit doen met geloof hoop en liefde.
bij het verzorgen en opvoeden van kinderen kom je nogal eens de nodige hobbels tegen.

eigenlijk bedoelde ik dus grotendeels te zeggen wat tink hierboven schreef.

Ik weet dat jij dat weet, Hannah. Ik wilde het alleen even benadrukken.

Wat een verwarring door een zinnetje uit de Timotheusbrief. Het komt allemaal door het voorzetsel “door”. Voorzetsels vertalen van de ene naar de andere taal kan bijna nooit één op één.
Het griekse voorzetsel “dia” (door) geeft hier niet het middel tot het behoud, maar de begeleidende omstandigheid weer: ‘door heen’.
De vrouw wordt dus niet behouden door kinderen te baren, maar het baren en grootbrengen van kinderen is de eerste taak die God voor haar bestemd heeft. (Bron: Studiebijbel)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 20:21
 
HANNAH810 schreef:
ik heb een wedervraag voor je maritime;
wat is de zaligheid van een vrouw die (ongewenst) kinderloos is, van de vrouw van wie er kinderen uit huis zijn geplaatst en (ongewenst kinderloze) vrouwelijke single's?


De zaligheid is het hele Woord van God voor een ieder.

2Ti_3:15 En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is.

Zaligheid houdt meer in dan wel of niet kinderloos te zijn.
God weet hetgeen dat goed voor iemand is, want Hij heeft ons toch geschapen zoals we zijn? Psalm 139.

Psa 139:16 Uw ogen hebben mijn ongevormden klomp gezien; en al deze dingen waren in Uw boek geschreven, de dagen als zij geformeerd zouden worden, toen nog geen van die was.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 15 oktober 2012, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:33
 
MARITIME853 schreef:
De zaligheid is het hele Woord van God voor een ieder.

2Ti_3:15 En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is.

Zaligheid houdt meer in dan wel of niet kinderloos te zijn.
God weet hetgeen dat goed voor iemand is, want Hij heeft ons toch geschapen zoals we zijn? Psalm 139.

Psa 139:16 Uw ogen hebben mijn ongevormden klomp gezien; en al deze dingen waren in Uw boek geschreven, de dagen als zij geformeerd zouden worden, toen nog geen van die was.

Quote:
God weet hetgeen dat goed voor iemand is, want Hij heeft ons toch geschapen zoals we zijn? Psalm 139

Ja, geschapen uiterlijk, en onze nieren gevormd, hart, hersens noem maar op.
Maar innerlijk, nou, daar is heel veel van omgeving afhankelijk.
Kijk maar naar onderzoeken met tweelingen(eeneiïg)

Die zijn genetisch precies gelijk aan elkaar, en als ze heel vroeg uit mekaar worden gehaald, krijg je 2 heel verschillende personen.

En ja God weet wel wat goed voor ons is, maar Hij weet van tevoren niet wat mensen elkaar aandoen.
Anders zou er niet zoveel ellende zijn, bijvoorbeeld al die vermoorde misbruikte kinderen, alleen al in Nederland.
En al die volwassen die lijden door de zieke ouders die ze hebben gehad.
Ik noem maar eventjes een voorbeeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2