ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARGRIET020
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van MARGRIET020
Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:29
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
ALTJE848 schreef:
Dank voor jullie schrijven ik laat het hier maar bij,
Ik kom wel daar waar God me hebben wil al moet ik door het moeras

Don Moen somebody"s praying for me

Anita

In verdere uiteenzetting lees ik dat er toch meer geschreven is nu. Daar ga ik even niet op in Anita, maar wil je laten weten dat toen ik je verhaal las, mij de woorden van Opwekking 411 te binnen schoot. DAT wil ik graag met je delen: 'Want het geknakte riet verbreekt Hij niet, al wat beschadigd is herstelt hij op den duur' Houd dat voor ogen en als je dàt ziet en God ondanks al je verdriet tòch nog durft te loven met de beginwoorden van dit lied... Lieve Anita dan wens ik je een gezegend jaar toe waarin je zorgen/problemen heus niet groter zullen worden dan JIJ aankunt. Vertrouw maar! Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=LQ6QENGp2ho

Go and go with God!
In Zijn Vaderhand is het veilig... (je profielfoto) Knipoog smiley

Lieve groet,
Margriet


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op zondag 20 januari 2013, 21:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:25
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
SHANITA130 schreef:
Ben je nog in de lucht? Knipoog smiley


Even de link aanklikbaar maken. THANKS SHANITA!!!

Klik hier

Margriet, dat heb ik nooit geweten van de adelaar, interessant zeg!

Nee ik wist dat ook niet maar het ontroert me nog iedere keer weer....

Oeps,... Wat een ontdekking!!! Dussssss als je hier wat neerschrijft... moet je ook goed in de gaten houden dat er nog wat bijkomt aan reacties. Voor je het beseft heb je zo weer een boekwerk te lezen over dit onderwerp. Leuk om te ontdekken dat het een levende site is. Ik kom van crosspoint maar daar... nou ja, laat maar.

Ik ga eens even vrolijk lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:40
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
Ik reageer even op de hoofdtekst en op wat andere opmerkingen die werden geschreven. Voor mij is het de eerste keer dat ik op het forum iets schrijf en ik vind het lastig om te reageren omdat er zoveel voorbij komt. Veel ook intense verhalen die aangrijpend zijn en waarop je zou willen ingaan in een persoonlijk gesprek om het die lading te geven die het mijns inziens juist zo nodig heeft, maar dan ben ik een weekend verder en daarom heb ik dit nu dus van tevoren gezegd omdat ik meer zou willen zeggen dan ik hier kwijt kan.

Hoe merk je God werkzaam in je leven vroeg je Zoeker. En dan niet in de zin van kennis (hier kom je - helaas voor jou - niet onderuit omdat ieder zijn onderbouwing heeft en opgedane kennis dus), maar meer de praktijk.

Mijn verhaal/verleden heeft te maken met vertrouwen dat beschaamd werd en de vernedering die ik heb ervaren door mijn getrouwde jaren heen. Door al die jaren heb ik me weten vast te klampen aan strohalmen en mensen opgezocht die dichtbij God lopen en met hen heerlijke gesprekken gehad. God plaatste juist deze mensen op mijn pad. Ik ben een positief ingesteld mens en wil me absoluut niet laten leiden door dat waar de Duivel zo enorm blij mee is; me afwenden van God. Ik heb door al die jaren heen God zo intens ervaren (soms lijfelijk maar vaak ook door kleine dingen heen; knipogen) en de liefde en waardering die ik voor Hem heb kan ik hier niet zomaar neerschrijven.
Dat is een doorleving die werkelijkheid werd, is en wordt in mijn leven. Ik kan nu oprecht zeggen dat met alles wat ik aan ellende en rottigheid heb ervaren (ik praat dan over 10 jaren bijna) dat ik dit nooit had willen missen!!
Dat klinkt misschien heel stom en raar voor hen die in diepe shit zitten nu en die dit wellicht niet zullen begrijpen… maar ik kan dit zeggen en ben er blij mee.

Tegelijk leg ik zeker ook geen oordeel in deze woorden dat een ieder dit zou moeten hebben. Nee juist niet!! Immers, God gaat met ons allen een eigen weg, gewoon omdat we zo bijzonder zijn voor Hem; uniek.

Reden dat ik het dus niet zou hebben willen missen, is dat ik een God heb leren kennen (door juist al die shit) die mij ZOOO dierbaar is en die ik NOOIT meer kwijt wil. “dwars door het vuur… maakte u mij rein en puur”.

Zoeker: Mooie film ‘Bruce Almighty’, en ja die briefjes spraken mij ook aan jaren lang, maar ik heb mogen ervaren dat als ik rust en vrede zocht bij God ik die ook kreeg. Hij leidde mij wel verder op ZIJN manier en niet de manier die ik even snel in gedachten heb/had. Je verlangen om zo snel mogelijk de top te bereiken van de berg (dat dus wat je wilt) en daarmee de weg afsnijden is niet de manier. Het is je opdracht om Hem te volgen en Hem de richting te laten bepalen. Dat is wat een lam moet doen; achter de Herder aangaan, vertrouwend en overgevend. Dan worden die briefjes vanzelf minder.

Je geeft aan dat je leven hierdoor is veranderd en het mooiste vind ik dat je aangeeft dat je Galaten 5:25 het meeste aansprak. Dan mag je weten dat dit juist mijn levenslang geleid heeft; het is namelijk mijn belijdenistekst die mijn leven lang met me meegaat heb ik gemerkt. Het komt elke keer weer terug bij welk kruispunt ik in mijn leven ook kom. ZOOOO GAAF, en toen ik 18 was lag dat dus al besloten in het Plan! NOG GAVER!!

Gerit: Jij schrijft dat het vertrouwen in de mensen zo’n deuk op kan lopen en geschaad kan worden. Ik ben het helemaal met je eens dat je eigen handelen hierin van ‘levensbelang’ is. Dat hoekje waar je in gedreven wordt is mijns inziens die aanvechting en de vraag is dus wat je ermee doet. In het licht hiervan wil ik jullie een link doorgeven die mij zo heeft aangesproken...
Sorry voor mijn lengte; ik ben kort van stuk maar lang van stof Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=F3vNV8DtXoY


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op zondag 20 januari 2013, 21:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 02:46
BerichtOnderwerp: Single-avond in Hoenderloo
 
[quote=SNOWGIRL101]Op 1 februari a.s. organiseren we een leuke single-avond in het Gelderse Hoenderloo (vlakbij Apeldoorn). We hebben een aantal bowlingbanen gereserveerd voor maar liefst 75 minuten!

Vanaf 20.45 uur ben je van harte welkom in De Ruggestee in Hoenderloo. Kosten voor deze avond zijn € 10,-- p.p., dit is inclusief een consumptie en een hapje erbij!

Er zijn al bijna 30 aanmeldingen dus wees er snel bij om nog mee te kunnen! Vol = vol![/quote

Hoi,
Kun je er nog iemand bij hebben?
Ik kom uit Ede en het lijkt me wel leuk om aan het eerste uitje op cm mee te doen.

Hoor't wel.

Groet
Margriet


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op woensdag 16 januari 2013, 02:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARGRIET020
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2