ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARGRIET020
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARGRIET020
Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: zondag 7 april 2013, 19:59
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Dank je wel Ineke!! Lief van je.

Ik heb een superdag gehad met veel zon, voor het eerst in de tuin kunnen zitten en dat met veel vriendinnen op mijn high tea!!!
We hebben met zn allen genoten. Ik ben een gezegend mens. Knipoog smiley

Groetje
Margriet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 19:47
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
FRANKT627 schreef:
Ojaa, dat is ook alweer een eeuwigheid geleden... Kwijlende smiley

Zouden we dat ook eten Frank... croissantjes in de eeuwigheid?? Knipoog smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 16:27
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Lasagne ga ik maar eens maken!

Ik weet dat er vele vormen zijn, maar ik doe het even rustig en gemakkelijk met een pakje (niet veel puf wegens ziek zijn).

Smullen zullen ze zeker die pubers van me.
Vooral als er veel kaas op zit!!!

Eet smakelijk allen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:48
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
PATRIES300 schreef:
Maar een rugzak hebben we denk ik allemaal, en dat is niet erg. Dat heeft gemaakt tot wie je nu bent.
Het gaat er meer om, dat je niet de rommel mee neemt die je belemmerd, of, zoals onze voorganger altijd zo mooi zegt, er voor zorgt dat je niet relatie-bestendig bent.

For example, na mijn scheiding zat ik met een hoop onverwerkt verdriet.
De relatie die ik daarna kreeg zorgde dat ik op een rose wolk zat.
Maar mijn onzekerheden waren er nog. Sterker nog, de onzekerheden vanuit mijn huwelijk nam ik mee, en projecteerde ik op mijn nieuwe liefde.

Die relatie heeft nooit een kans van slagen gehad daardoor.
En dat vind ik nog steeds heel, heel erg.

Precies Patries! Herkenbaar. Knipoog smiley
Je hebt na een relatie hersteltijd nodig en velen zijn juist in die tijd heftig op zoek naar invulling van dat wat ze uiteindeijk missen. Ook hier om CM kom je mensen tegen die erg in hun pijn en verdriet blijven hangen; ik zie dat als onverwerkt verdriet en extra ballast. En soms duiken ze dan een relatie in die geen kans van slagen heeft. Juist door die rugzak. Ik heb niet voor niets op mijn profiel een filmpje staan waaruit blijkt dat dit so true is; ik geloof hier heilig in.

Net wat Gerrit schrijft over rugzakken; daarvan zul je moeten kiezen welke stenen ballast vormen en welke juist jou veranderd hebben in de persoon die je bent... met die stenen die van waarde zijn ga je verder. Of ze dan van piepschuim zijn of lood maakt niet uit. Het is gewoon jouw bagage. En God zal ervoor zorgen dat die bagage niet te zwaar voor je is!
Vertrouw maar dat Hij je wegen dan wel baant. Zeker als je Hem er aanhoudend om vraagt. Of het dan de oplossing in een relatie zal zijn of vrede in je hart... goed zal het zijn.

En dan nog hè? Ik kan dit zo schrijven en voelen maar ... geduld hebben een schone maar ook moeilijke zaak hoor! Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=[url]F3vNV8DtXoY


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op zondag 10 maart 2013, 14:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 15:47
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
THOMAS968 schreef:
FrankT is jarig! Vanuit het hoge Noorden een welgemeende gelukwens en ik wil ook van de gelegenheid gebruik maken om mijn waardering voor je uit te spreken. Het is goed dat je er bent en je mag er van ons zijn en blijven.

Thomas

Vanuit het Midden van het land wil ik Frank op deze manier laten weten dat ik het helemaal met Thomas eens ben.

Groet
Margriet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 17:04
BerichtOnderwerp: Dank U wel ...
 
ALTJE848 schreef:
Ja nog net op de valreep kan vandaag nog .

In een dankbaar hart is geen plaats voor teleurstelling

En ik ben dankbaar dat de Heer met weer thuis heeft geroepen,
Dat ik me goed voel met de beslissingen die ik maak.
En dat ik zeker ben dat de deuren die ik nu dicht heb gedaan.
God weer nieuwe opent en die zullen mooier zijn want ik groei,
en Hij maakt mij steeds mooier nieuwer een parel in wording,
om straks te mogen schitteren in het koninkrijk van God.
Hoe de weg er uit ziet weet ik niet wel weet ik dat deze weg
niet dood loopt en Het is de enige weg de waarheid en het leven.

Als Jezus mijn liefde is ben ik zijn liefde en dan kan ik uitdelen naar de wereld zoals HIJ het bedoelt heeft.

Ik ben Dankbaar dat Hij me kneed vijlt aan me timmert, soms met harde hand maar uiteindelijk ben IK ZIJN product en iemand die productie perfect laat lopen is de timmerman zelf.

Ik ben God dankbaar boven alles in mijn leven.
Dat ik mag stralen weer lucht heb weer mag zingen ,ondanks tranen,
Mag deelnemen in Godshuisgezin dat ik wilde opgeven,(kerk)
Maar mijn maker mijn pottebakker is nog niet klaar en liet niet toe dat het zover kwam.
Ik ben dankbaar dat ik niet zelf meer mag en kan kiezen dat HIJ mijn leidsman is

Gods zegen voor jullie allen ,
Vandaag ben ik echt voor het laatst.
Morgen word mijn abbo verwijderd aldus de redactie.

P .s Heerlijk om in Dankbaarheid te leven.

Anita

Lieve Anita,
Wat mooi dat je dit hier kunt schrijven en ik wens je toe dat je dit kunt en blijft vasthouden. Ik (en met met veel anderen) weten dat jij het niet makkelijk hebt in je leven.
Maar God blijven loven en prijzen.... ook in en door de diepste shit geeft zoveel Goddelijke kracht en dan zal geen golf die je nadert je overspoelen. Deze zal dan afvlakken op een niveau dat jij die wel aankunt. Daar zorgt God dan wel weer voor.

God be with you till we meet again... en dat zal ooit gebeuren Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=g35wCEE2jrk

Lief groetje,
Margriet


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op zondag 24 februari 2013, 17:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 16:49
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
CORNE927 schreef:
Nou Gerrit, dan kunnen we elkaar een hand geven, want ik heb ook nog precies een week te gaan vooraleer ik grijs ben...en blijf!

Gerrit en Cornee, ik ken jullie hier als aardige mannen met kleur
't is daarom ook dat ik jullie vertrek nu al betreur!
Wat moeten wij nu zonder jullie op het forum,
werkelijk mannen dit is toch geen "porem"??
En waarom over de vrouwen zo negatief?
Kom op heren... wees eens wat meer lief!!!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 01:54
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
ZEELAND736 schreef:
Er wordt toch helemaal niet over een zondebok gesproken????

Het gebeurd wel eens meer...dat er ineens een heleboel mensen niet meer verlengen....das dan gewoon per ongeluk...toevallig...

Ja precies Zeeland!!! Ik praat niet over een zondebok... Ik denk zeker niet negatief om in termen van zondebokken te praten. Integendeel...
Haha.. als dat mensen zijn waar ik contact mee heb... dan ligt het vast aan mij dat men wegvlucht van deze site Lachende smiley

En dat bedoelde ik met 'dat zet me wel aan het denken'.. hahah Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 22:46
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Over niet verlengen gesproken: Begin maart loopt het hier geloof ik leeg als ik zo even de berichten om me heen hoor en lees!
Ik ken al 6 of 7 mensen (lees mannen 45-50) die dan vertrekken. Hmmm... dat zet mij wel even aan het denken hoor...
Benieuwd of het daarna ook nog leuk blijft, want tja ik heb wel verlengd... hihi... en natuurlijk voor die aanbiedingen ... Heb ik weer! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 21:03
BerichtOnderwerp: Dank U wel ...
 
Ik dank God voor de perfect bij mij passende baan die ik een paar jaar geleden onverwachts kreeg op het moment dat ik te moe was om verder te solliciteren en die mij de ontsnappingsmogelijkheid gaf om niet de bijstand in te moeten. En ik spreek mijn dank uit voor de lieve collega's die ik daarmee kreeg en die me steunden door een nare tijd heen. Tot de dag van vandaag (en veel langer hoop ik) ben ik God dankbaar voor mijn baan. Zijn Hand is er zo zichtbaar in!

Laatst aangepast door
MARGRIET020
op zaterdag 23 februari 2013, 21:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 19:08
BerichtOnderwerp: Dank U wel ...
 
SHANITA130 schreef:
Deze tekst: Jesaja 43
Vrees niet, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn.
De rode tekst was mijn dooptekst in een kerk.

Bemoedigend he? Lachende smiley

Zeker Shanita... en dat zul je altijd blijven ... eigendom van Hem, verder leven dóór Hem geleid en tot eer van Hem!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 19:01
BerichtOnderwerp: Dank U wel ...
 
TESSYBEAR731 schreef:
Voor het leven!

Met alle ups en downs, is Hij erbij!

Hee Tessybear... je zult het met me eens zijn: Hij leidt je dan ook verder aan Zijn hand omdat Hij het beste met je voor heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 18:54
BerichtOnderwerp: Dank U wel ...
 
Dank U wel …

… Dat Uw Liefde mij identiteit geeft en ik in die zekerheid/overtuiging mag leven. Dat ik daarvan mag delen; voor de ander iets mag betekenen… gewoon vanuit mijn hart omdat die ‘drive’ er is Uw werk te laten zien. Dank voor de vruchten van de Geest.

Het leek mij leuk om een topic te starten waar jij je dankbaarheid ook op kwijt kunt. Op die manier kan dit een hele mooie positieve topic worden, die anderen kan stilzetten bij/helpen door onze dankbaarheid. Met het starten van deze topic is het dus juist de bedoeling opsommingen van dankbaarheid hier te schrijven en positieve reacties.

Dùsss… Waar dank jij God voor??.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 21:29
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
Thomas, bedankt voor je lange, maar fijne onderbouwing. Ik plaats mijn mening graag in dit kader van jou. Het verduidelijkt zeer zeker dat er tegenwoordig ander meningen op na mogen worden gehouden dan die van weleer. Blijft over: de eer voor die Ene majestueuze God! En daarover zijn wij het wel eens.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 19:36
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
JANS221 schreef:
Ja, ik merk dat sommigen er van uitgaan dat een LAT-relatie iets vrijblijvends is. In een beginnende relatie ontkom je soms niet aan deze samenlevingsvorm. De afstand kan een rol spelen, je werk, en evt. (thuiswonende) kinderen. Zolang je samen een keuze maakt hoe je je relatie vorm wil geven, je afvraagt wat je bedoeling is en wat je verwachtingen zijn zou dit een goede oplossing (zeker voor de begintijd) kunnen zijn. En voor mij is trouw-zijn in welke relatievorm dan ook iets vanzelfsprekends. Als dat het voor een nieuwe partner ook is, is een LAT-relatie niet vrijblijvender dan een huwelijk. Ook in een huwelijk kan ontrouw voorkomen. Gelukkig mogen we allemaal zelf een keuze maken.

He he... eindelijk eens het woordje trouw ook genoemd in de mogelijkheid van een LAT relatie! Heel fijn en dank daarvoor Jans.

En hoe vaak mensen dat ook proberen bijbels te onderbouwen met bijbelteksten .... het dekt gewoon simpelweg tegenwoordig de lading niet meer. Dan kun je blijven smijten met teksten, maar dat heeft geen zin. (Zo zijn meer onderwerpen dan dit).

Mijn idee: Blijf maar zien dat er ook trouw op die manier kan zijn en een mooie band samen en ook dus met God een driehoeksrelatie kan zijn. Waar zou God nou meer van gediend of mee vereerd zijn? Die starre (veroordelende) bijbeltekst? Of het hart van twee mensen die voor Hem willen leven (en die samen door bv een slecht huwelijk getekend zijn) en Hem desondanks toch samen de eer willen geven???!!!


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op maandag 18 februari 2013, 20:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 21:45
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Lieve Mariska,

Wees niet boos, beter even niet te reageren en het te laten bedaren.
Reactie op reactie geeft alleen maar meer venijn en voedt juist dat wat niet goed is. Beter op een rustig moment erover praten face-to-face.

Bye
See you!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 20:19
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Mariska,

Ik heb tot mijn schrik gezien wat je hier allemaal plaatst aan reactie!

Ook ik heb mijn vragen gehad bij Robbedoes en toen ik die had ben ik de prive-chat met hem ingedoken en heb ernaar gevraagd. Heb gehoord hoeveel verdriet hij heeft van deze dingen en ook hoeveel God voor hem betekent daardoor. Hoe hij hiermee worstelt. En ja, - sorry Robbedoes als je dit leest en ik het nu dus over je heb - , ik heb een andere persoon leren zien dan dat mensen hier zien gebeuren. Tuurlijk is elke opmerking niet even handig en op het juiste moment... maar laten we alsjeblieft elkaar in de waarde laten. Heb jij hem wel eens opgezocht, heb je met hem face-to-face gesproken op een rustige manier en daarbij elkaar in de waarde latend?? Of is hier alleen maar een soort kemphanen gevecht zichtbaar?? Mariska, velen weten hier ook dat hier woede en boosheid van jou vanuit de afgelopen jaren bij zit. Heb jij het recht dan om dat allemaal naar boven te laten komen op deze manier??

Bovendien vind ik dat jouw gedrag hier niet slim is; het getuigt niet van die liefde die Christus ook voor zijn medemens heeft.
En ja, ik zit bij je in de kerk en ja ik ken je al zeker twintig jaren... en dus ook... ik wil dit graag met je uitspreken, maar laat ook jou in je waarde omdat jij ook zijn mag wie je bent.

Maar ik voel me nu genoodzaakt om ook eens te laten zien dat er ook een andere kant aan het verhaal zit. En omdat Robbedoes hier heel erg negatief wordt afgeschilderd ... wil ik hier op dit forum voor hem opkomen. Want... vreemd genoeg doet hij ditzelf niet.
Waarom zou hij dat nou niet hebben gedaan??.... Zeker weten dat hij dit heeft gelezen. Dat is geen mens waard om dit allemaal als shit over zich heen te krijgen!!!! Nee, zelfs niet..... en vul dan maar in!!!

Mariska, ik ben niet boos, maar lees het begin nog een keer 'geschrokken'.


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op donderdag 31 januari 2013, 21:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 16:12
BerichtOnderwerp: Wokken
 
Hoi,
Het lijkt mij leuk als de groep voor het wokken op 9 februari a.s. nog groter wordt en daarom nodig ik mannen en vrouwen bij mij uit de buurt uit. Zie onderstaande tekst.
Groetjes, Margriet020

Heey hallo,
Het leek ons leuk eens met een gezellige groep te gaan wokken in Amersfoort. We hebben een datum geprikt, 9 februari a.s., 's avonds/eind van de middag. We willen reserveren bij http://wokhetoosten.nl
Iedereen is welkom. Graag opgeven op het Forum/Agenda/Wokken . Uiterlijk tot 4 februari a.s., dit i.v.m. het reserveren. Opgeven
Ook voor vervoersproblemen even mailen naar Sybren542 of Joop430.
Tijdstip etc. volgt na reserveren. We willen het low budget houden om zoveel mogelijk mensen de kans te geven mee te gaan. Als het financieel echt niet lukt ook gewoon mailen, dan kijken we of er wat te regelen valt. Wij hopen op een gezellige avond.
Groet, Sybren542 en Joop430.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 15:53
BerichtOnderwerp: Wokken
 
Ik heb net een hele hoop mensen uitgenodigd die in de regio Amersfoort en of Ede wonen.

Tot nu toe is dit de stand:

sybren542
joop340(kan mensen meenemen)
mamalou463
berendjan590 (ov)
Margriet020
Erika129 (ov)
Trijnie671

Dat er nu nog maar velen mogen volgen!
Dus... Wie durft... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 16:47
BerichtOnderwerp: Wokken
 
Margriet020

En de volgende is......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 15:51
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
ANNETTE050 schreef:
Ze gooit je wens niet in de klikko.
Om beeldspraak te gebruiken....net zoals bij een computer...'haar harde schijf zit vol'...en dan kan er even niets meer bij....hoe goed je het ook bedoelt, zij ervaart het even heel anders nu...

Precies Annette...
Maar gelukkig is er wel een machtige 'Back Up!!
Zijn Back-Up-systeem biedt diverse mogelijkheden; aan de Hand van Hem verdergaan maar misschien ook wel in combinatie met hulpfactoren hier op deze aardbol in de vorm van mensen of instanties. Maar.... ZIJZELF zal haar beslissingen moeten nemen.

Give her peace, and pray!!


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op donderdag 24 januari 2013, 16:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 11:50
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
ALTJE848 schreef:




NEE nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee

Anita, mag ik je vragen waarom je deze reactie hebt geschreven? Ik ben daar eigenlijk wel heel benieuwd naar want je zet het zo vol overtuiging neer. Dat moet haast wel een reden hebben die diep zal liggen bij je!

je mag me hierover ook privé aanschieten hoor!


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op donderdag 24 januari 2013, 11:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 10:48
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
ZEELAND736 schreef:
Margriet....dit stukje van jouw...kwam op de juiste plaats...het juiste moment...

Verschillende dingen in mijn leven...moet ik loslaten..overgeven...en ik voel me zo bezig als een DOE HET ZELVER...

Dank je wel!!!
Meer kan ik even niet zeggen...

Verspil geen energie aan spijtgevoelens over hoe de dingen zijn gegaan of hoe het had kunnen zijn. Begin met het heden - aanvaard de situatie zoals die is – en zoek te midden van deze omstandigheden naar mijn weg.
(stukje van Margriet)

Weet je lieve Zeeland... ik geloof dat God echt werkt door mensen heen en dat we elkaar tot steun mogen zijn door de Geest!... ook hier op de site... Als we dat gaan inzien dan kan er zoveel moois niet alleen geschreven worden, maar ook diep landen in de harten van de mensen.

Het gaat om de vooruitgaande beweging vanuit onszelf naar God toe (overgave). Daar hoort mijns inziens achterom kijken bij (reflectie), en toegeven dat we niet perfect zijn en ja... ook juist fouten maken. Maar daarvoor zijn juist de woorden 'Genade' maar niet minder 'de Liefde'!!!
Die twee woorden van onze Liefdevolle Vader zetten ons dan ook vervolgens in beweging om aan Gods Vaderhand weer verder te gaan. Grijp die Hand maar zoals je als kind die van je eigen vader vast wel eens vast hebt gepakt. Ga maar, ... durf maar Knipoog smiley

(Angststemmetje: "Is het ook voor mij weggelegd, want....?"
Gods enige antwoord hierop: JA LIEF KIND VAN MIJ, JUIST OOK VOOR JOU!!!)

Gods zegen gewenst op je pad!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 01:40
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
Gisteravond laat las ik een stukje in mijn dagboekje dat ik wel heel mooi vond aansluiten bij de discussie over vertrouwen hier op het forum. Ik wil het gewoon met jullie delen omdat het mij zo enorm aansprak en misschien dan wel meer mensen… wie weet!??

Probeer Mij steeds meer delen van je leven toe te vertrouwen. Alles waar jij je zorgen over maakt, biedt je de mogelijkheid om te groeien. Loop niet weg voor deze uitdagingen, maar omarm ze, in het verlangen de zegeningen te ontdekken die Ik in je moeiten heb verborgen. Als je gelooft dat Ik elk aspect van je leven volledig onder controle heb, dan is het mogelijk Mij in alle situaties te vertrouwen.
Verspil geen energie aan spijtgevoelens over hoe de dingen zijn gegaan of hoe het had kunnen zijn. Begin met het heden - aanvaard de situatie zoals die is – en zoek te midden van deze omstandigheden naar mijn weg.
Vertrouwen is als een stok waar je op kunt leunen, terwijl je samen met Mij de berg beklimt. Als je steeds op Mij vertrouwt geeft deze stok je precies zo veel steun als je nodig hebt. Steun en vertrouw op Mij met heel je hart en verstand.


Psalm 52: 10 / Spreuken 3 : 5-6

Overigens een mooi dagboekje ‘Dicht bij Jezus’ Dagelijks genieten van zijn nabijheid van Sarah Young.

http://www.gideonboeken.nl/boeken/titel/dicht-bij-jezus/terug/53/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 23:05
BerichtOnderwerp: Uitnodiging
 
FRANKT627 schreef:

Boze smiley ...pffff, is weer zo ver...196 km...waarom is er nooit hier in de buurt wat te doen?

TIP: Zet ff een vraag op het prikbord of je ergens in de regio kunt banksurfen voor een nachtje .... bij een man wel te verstaan!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 22:31
BerichtOnderwerp: Uitnodiging
 
ALTJE848 schreef:
http://www.transformed.nl/big_event/

Anita

Klinkt goed Anita! Is ook nog net te doen voor mij op een avond heen en weer. Heb het in de agenda gezet, maar weet tegen die tijd meer of ik werkelijk 10 maart mee ga.

bye Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op woensdag 23 januari 2013, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 19:39
BerichtOnderwerp: Trinity en Timzingt 2 februari a.s. Barneveld
 
Verwijderd!

Laatst aangepast door
MARGRIET020
op donderdag 24 januari 2013, 13:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:53
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
MARITIME853 schreef:
amen. Lachende smiley


Mooi passend plaatje Maritime!!
Want juist in dit volle Licht kan geen duisternis zijn....
alleen maar liefde en bewogenheid voor elkaar. Dat zet een mens vrij uit de gebondenheid en stelt de mens in zo'n supergave verbinding met elkaar...

Dank je dat je het nog mooier hebt gemaakt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:50
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
Onderstaand gebed van St. Patrick heb ik Anita (in de mij-vorm) zojuist gestuurd.

Misschien is het een idee om het in deze vorm voor haar te bidden??
Voel je vrij...

God, ga voor haar uit om haar de weg te wijzen.
God, ga naast haar staan om haar te geleiden op haar weg.
God, ga achter haar staan om haar te beschermen tegen gevaar.
God, wees onder haar om haar op te vangen.
God, wees in haar om haar te behoeden voor duisternis.
God, wees om haar heen als een muur om haar te beschermen.
God, wees boven haar om haar te zegenen.
God, wees met haar tot in alle eeuwigheid.


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op maandag 21 januari 2013, 20:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020 (57)





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:09
BerichtOnderwerp: onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad
 
Haat/Liefde
Zoeker schrijft: Als ik tegen iemand zeg met jou wil ik niets te maken hebben of sterker, als je iemand mijdt dit op jouw pad komt, dan valt dat in deze context onder haten. Dat helpt mij ook het liefhebben van mijn vijanden op een goede manier te plaatsen: mijn vijanden liefhebben betekent dat ik ze aandacht geef, aandacht voor hun belangen en ze probeer te begrijpen in hun relatie met God.

Als je dit schrijft dan ben ik zo blij dat God God is en dat Hij dus het haten kent maar ook zoo met ons begaan is uit Liefde. Die twee woorden passen dus ook bij God. Hij wil dus wel iets met ons te maken hebben, ONDANKS het feit dat Hij die zonde haat waardoor wij besmet rondlopen op deze aardbol. En wat God doet is iets waar wij als mens enorm veel moeite mee hebben. Probeer maar eens voor iemand te bidden of de ander te zegenen die je haat… dàt is moeilijk! Daarvoor moet je een hele hoop liefde hebben maar ook woorden als geduld, opoffering, zelfbeheersing, lankmoedigheid, goedertierenheid en wel meer van dit soort woorden. Ik denk dat het een hele bevrijding is als iemand in staat is om voor de ander te bidden waar hij mee in de clinch ligt…. Maar dan wel vanuit DIE houding die niet ligt in de lijn zoals jij hem zelf voor ogen hebt; maar met intense ontferming.

Daar houdt het niet op… want dan begint het pas…. Hoe laat je zo’n persoon bij God? En ga je niet weer zelf met die persoon aan de slag en in gevecht? Vragen waar ik nog niet uit ben en dagelijks nog mee worstel. Misschien heeft iemand de clue??

Het volgende dat zoeker aanhaalt en waarop ik wil reageren is het ontstaan van de nieuwe mens. Vraag/antw. 89, 90,91.

Daarvoor is mijn enig antwoord eigenlijk: LICHT!!
Wandel in het licht en het zal je geopenbaard worden. Het licht verdringt de duisternis en zet alles in de ruimte. Daardoor is er geen gedwongen Liefde meer dat een vorm van 'moeten' inhoudt of 'verplichting' (voor de vorm) maar dat dan een intens en oprecht willen wordt. Daarmee krijgt het leven dan een nieuwe glans, omdat de drang om God te loven en te eren dan de eerste levensbehoefte wordt. En laten we wel wezen; wat is nou de reden waarom wij op de aarde gezet werden? Toch maar één reden? Om Gods eer groot te maken en Hem te loven en te prijzen!!

Efeziërs 5: 8 -20.
8 want eens was u duisternis maar nu bent u licht, door uw bestaan in de Heer. Ga de weg van de kinderen van het licht. 9 Het licht brengt goedheid voort en gerechtigheid en waarheid. 10 Onderzoek wat de wil van de Heer is. 11 Neem geen deel aan de vruchteloze praktijken van de duisternis maar ontmasker die juist, 12 want wat daar in het verborgene gebeurt, is te schandelijk voor woorden. 13 Maar alles wat door het licht ontmaskerd wordt, wordt openbaar, 14 en alles wat openbaar wordt, is zelf licht. Daarom staat er: ‘Ontwaak uit uw slaap, sta op uit de dood, en Christus zal over u stralen.’
15 Let dus goed op welke weg u bewandelt, gedraag u niet als dwazen maar als verstandige mensen. 16 Gebruik uw dagen goed, want we leven in een slechte tijd. 17 Wees niet onverstandig, maar probeer te begrijpen wat de Heer wil. 18 Bedrink u niet, want dat leidt tot uitspattingen, maar laat de Geest u vervullen 19 en zing met elkaar psalmen, hymnen en liederen die de Geest u ingeeft. Zing en jubel met heel uw hart voor de Heer 20 en dank God, die uw Vader is, altijd voor alles in de naam van onze Heer Jezus Christus.


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op zondag 20 januari 2013, 23:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARGRIET020
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2