ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LAURA291
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LAURA291
Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 15:12
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://m.youtube.com/watch?v=Rp2A2l0OFqU
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juli 2014, 19:42
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Lachende smiley


http://www.youtube.com/watch?v=X0gA2mxbjSY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juli 2014, 14:05
BerichtOnderwerp: Hoe houden wij het hoofd koel gedurende de hitte?
 
JOL252 schreef:
Het hoofd wordt hier koel gehouden vandaag met een grote kan met water met citroensap, een zomerse couscoussalade en tzaziki... Kwijlende smiley

Wáter? Levensgevaarlijk! Verraste, verbaasde smiley


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 21 juli 2014, 18:03
BerichtOnderwerp: Fotohoek
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 13:40
BerichtOnderwerp: Voor liefhebbers van Israël
 
Zij heeft ook een oproep gedaan aan zowel Palestijnen als de wereldleiders. Omdat deze oproep komt van iemand die Palestijns is en ook veel heeft geleden onder de situatie vind ik het veelzeggend dat zij het voor Israël opneemt. Hieronder de tekst van haar oproep. (Met een korte NLe samenvatting in zwarte letters eronder.)

As a Palestinian who has lived through war, lost family and friends, and witnessed the futility of conflict, I feel great empathy for Palestinians and Israelis in this time. I understand well the fear that people are living with, hiding in shelters not knowing where the next rocket might land, wondering whether you might be killed at any moment.

Als Palestijnse voel ik mee met zowel de Palestijnen als de Israëlieten in deze tijd. Ik weet hoe het voelt om in angst te leven, in schuilkelders, niet wetende waar de volgende raket zal landen, je afvragend of het volgende moment je dood zal betekenen.

What saddens me is that again, the suffering of millions of Israelis is not being highlighted, as if they are not human beings. In the last week alone, over 750 rockets have rained on them yet the world, and my people, are not regarding this as a crime against humanity simply because no Israelis have been killed.

Het bedroeft mij dat er wederom geen aandacht is voor het lijden van miljoenen Israëliërs, alsof zij geen menselijke wezens zijn. De afgelopen week alleen al zijn er meer dan 750 raketten op hen afgevuurd. En mijn mensen beschouwen dit niet als misdaad tegen de mensheid omdat er geen doden onder de Israëliërs zijn gevallen.

Under the Geneva Convention, firing missiles indiscriminately at civilian targets is a crime against humanity. They have not considered how Israel cares for her citizens by building a network of bomb shelters, reinforcing buildings and public structures and providing early warning systems for her people.

Volgens de Conventie van Geneve is het afvuren van raketten op burgers een misdaad tegen de mensheid. Men houdt er geen rekening mee hoeveel moeite Israël heeft gedaan hun burgers te beschermen.

In contrast, the leaders of Gaza, given so much aid by the West, appear to have spent much of it on building and preparing for war, rather than helping or protecting the people. Sadly, militants hide like cowards behind civilians, using public/civilian buildings as cover for launching rockets in order to draw Israeli fire. Women and children are called to be jihadists on rooftops and pay with their lives, defying the IDF’s warnings to evacuate. It breaks my heart to see the one called the enemy, work so hard to avoid collateral-civilian damage, whereas the other, my own people, think of them as a credible sacrifice for their cause.

Aan de andere kant hebben de leiders van Gaza die zoveel steun uit het Westen hebben gekregen, veel van deze steun gebruikt om hun oorlog te financieren in plaats van het helpen en beschermen van hun mensen. Droevig genoeg verstoppen de strijders zich achter burgers en gebruiken zij openbare/civiele gebouwen als dekking om raketten af te schieten. Vrouwen en kinderen worden opgeroepen om als jihadist op de daken hun leven te wagen terwijl de IDF, degene die wij de vijand noemen, heel erg zijn best doet burgerslachtoffers te voorkomen.

We Palestinians, whether Fatah, Hamas, Moslem or Christian, must accept responsibility for our actions and those among us who seek to perpetuate violence. We must recognise that violence only leads to more violence and must admit we are committing war crimes ourselves. The consequence of our actions is that we are reaping what we have sown. Israel’s military might, causing so much damage in Gaza, is a consequence, not a first strike reaction, to the provocation of those militants among us who for years have launched thousands of rockets onto Israel.

Wij Palestijnen, of we nu Fatah, Hamas, Moslim of Christen zijn, moeten verantwoordelijkheid nemen voor onze acties. We moeten inzien dat geweld leidt tot meer geweld en dat wij zelf oorlogsmisdaden begaan. Wij oogsten wat wij hebben gezaaid. De schade die Israël in Gaza veroorzaakt is een consequentie van de provocatie van duizenden raketten op Israël gedurende de afgelopen jaren.

Violence can never be justified, and what Israel has found herself forced into doing is wrong. I challenge anyone to find a nation who would tolerate what Israel has had to from radicalised people who seek to destabilise the entire Middle-East.

Geweld kan nooit worden gerechtvaardigd en waar Israël zichzelf toe genoodzaakt zag is fout. Ik daag iedereen uit om een land te vinden dat zou tolereren wat Israël te verduren heeft gehad van geradicaliseerde mensen die het Midden Oosten willen destabiliseren.

I call upon world leaders to force the Palestinian leadership to address this serious matter. I call on my people to accept responsibility for their actions and restrain those among us who chose violence over diplomacy. Instead of constantly looking at the speck in Israel’s eye, we must remove the plank from our own. If we truly want change, and care for our children who are dying as innocent victims in this conflict, we must be the change we want to see.

Ik roep wereldleiders op de Palestijnse autoriteit te dwingen deze ernstige kwestie aan te pakken. Ik roep mijn mensen op om verantwoordelijkheid te nemen voor hun gedrag en degenen die geweld prefereren boven diplomatie tegen te houden. In plaats van continue te kijken naar de splinter in het oog van Israël, moeten we de plank uit ons eigen oog halen. De verandering die wij willen zien moeten wij zijn.

14th July 2014.


Laatst aangepast door
LAURA291
op woensdag 16 juli 2014, 15:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 13:30
BerichtOnderwerp: Voor liefhebbers van Israël
 
ANNETTE050 schreef:
Thx voor het openen van een topic over Israël. Zelf was er net over aan het denken, dat Israël helemaal klem wordt gezet in haar verdediging naar de Hamas. deze hebben essentiële militaire apparatuur verbouwd in gezinswijken en gebruiken zo die wijken als een menselijk schild. Natuurlijk wil Israël zich daartegen verdedigen en heeft de inwoners van deze wijken gewaarschuwd dat ze die militaire middelen gaan verwijderen en dat de palestijnen die daar wonen hun huizen moeten verlaten. Nu wordt Israël hiervoor wereldwijd veroordeeld en dat is toch wel de top van manipulatie van de Hamas.

Toch vind ik zelf de situatie in het M.O erg verwarrend en vraag me af of Israël zelf ook wel integer bezig is, omdat ze steeds verder gaan met het bouwen van nederzettingen. Ik vraag me af of ze daar recht op hebben. Ook zijn ze zelf niet altijd even goed bezig en soms ook wel wreed.
Mag ik aan it topic de vraag koppelen hoe jullie alles rondom Israel ervaren...liefst gewoon objectief. aan beide kanten, zowel aan de Palestijnse kant als aan de israeliches kant spelen gevoelens mee,maar dat maakt het alleaal juist zo ingewikkeld.

Nou, vooruit. Omdat jij het bent Knipoog smiley (Had me eigenlijk voorgenomen hier niet meer te schrijven…)

Je doet nogal een incongruente oproep; hoe een ieder alles ervaart, en dan nog het liefst gewoon objectief. Lachende smiley Objectiviteit bestaat niet.

Ik ben zondermeer ernstig pro-Israël. Dit betekent niet dat ik tegen de Palestijnen ben. Ik ben tegen terreur.
God houdt van alle mensen en Yeshua is voor ieder mens de kruisdood gestorven om verzoening met God mogelijk te maken (incl. verzoening met elkaar).

Onderstaande video kwam ik laatst tegen op internet en ik vond het bijzonder en verhelderend. De politieke visie van een Palestijns christen. Nadat haar speech op youtube kwam is zij politiek vluchteling geworden.

http://www.youtube.com/watch?v=XyQZcKXeI4U


Laatst aangepast door
LAURA291
op woensdag 16 juli 2014, 13:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 12:00
BerichtOnderwerp: Voor liefhebbers van Israël
 
Donderdagavond in Amsterdam:

http://christenenvoorisrael.nl/2014/07/manifestatie-voor-israel/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 20:33
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=LmlGiln2mP4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 20:11
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
ANNETTE050 schreef:
Het is gewoon zo dat je gaat houden van vrienden, merken dat ze zoveel te geven hebben, je niet laten vallen, terwijl christen vrienden klaar staan om te oordelen. Dan vraag ik me soms wel eens af hoe ik me moet profileren als christen. Dan komt er een druk op me om een geweldige christen te moeten en dat kan ik niet en ben ik niet. Sommigen zijn uit grote teleurstelling in de kerken maar humanist geworden. En ik ben geen betere persoon. Het enige is dat je moet terugvallen op de inwoning van de Heilige Geest in je hart en proberen Jezus' hart te ontdekken in een situatie en het maar an hem overgeven, zoals je al zei. Woorden helpen inderdaad niets. De puurheid en zuiverheid van een hart moeten dan de ander tot nadenken zetten. Het gelukkig zijn in een relatie met Jezus. Maar ik heb gewoon niet de indruk dat ik die ander een leven met Jezus moet voorleven.
Elke keer zijn het niet-christenen waar ik een enorme klik mee krijg...hoe kan dat dan....

Je moet echt zijn denk ik. Verder weet ik niet of dit een goed onderwerp voor op een forum is omdat er eigenlijk heel veel aspecten aan zitten. Mss iets voor een goed gesprek?

Btw; het is mijn ervaring dat vriendschappen met ongelovigen op een gegeven moment 'spaak lopen'. Omdat ze maar beperkt kunnen groeien; er komt een moment dat je merkt dat je allebei op een ander fundament bouwt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 16:03
BerichtOnderwerp: Fotohoek
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 15:34
BerichtOnderwerp: Welke/wat voor een dingen wil je nog doen?
 
SHANITA130 schreef:
Wat ik ook weleens deed was helemaal onder me dekbed, alleen een stukje vrij bij me gezicht om te ademen....

Precies; heb ik ook wel eens gedaan.

Doe ik nooit meer Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 15:26
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
ANNETTE050 schreef:
Dit stukje zette mij aan het denken en daarvoor was het ook bedoeld denk ik. Maar deze persoon is in zijn doen en laten 'christen' ...ik schrijf niet voor niets 'wijze persoon'...
Kijk eens naar de verdeeldheid onder de kerken en gemeentes in Nederland...op zich is dat al iets waardoor het een gegeven is dat het 'evangelie' niet goed werkt bij ons. Dan heb je eigenlijk al geen weerwoord meer.

Het is waar dat sommige christenen een voorbeeld zouden kunnen nemen aan sommige niet-christenen.

Maar christen word je niet door je doen en laten, maar door te geloven in Jezus Christus als Zoon van God die voor jouw zonden is gestorven èn weer is opgestaan uit de dood.

De essentie van het christelijke geloof is nu net dat de mens het niet moet hebben van zijn eigen (vleselijke) werken, omdat deze nooit voldoende zijn om door God aangenomen te worden. In geloof erkennen wij dat wij zondig zijn en Gods vergeving nodig hebben.

Hoe 'goed' iemand voor onze begrippen ook kan zijn, de bijbel zegt dat niemand uit zichzelf God zoekt. God peilt als Enige de diepten van ons hart en Zijn diagnose is dat ieder mens Zijn genade nodig heeft. Beter weten dan God is hoogmoed.


Laatst aangepast door
LAURA291
op maandag 14 juli 2014, 15:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 15:14
BerichtOnderwerp: Welke/wat voor een dingen wil je nog doen?
 
SHANITA130 schreef:
Ja, oke, en daarna?

Idd, een hor op de kop tikken...

Anders los je het probleem tijdelijk op, en komt het weer terug....

Snappie?

Knipoog smiley

Nou… hij is nog niet dood; hij heeft zich verstopt in mijn zlaapkamer Woedende smiley

De bulten op mijn armen bewijzen dattie nog in leven is. Dus nu moet ik hem mijn zlaapkamer uit lokken, maar hoe Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 15:09
BerichtOnderwerp: Bijbelstudie
 
Quote:
Mede daarom haal ik de doop van de kamerling er bij omdat die ook niet lid werd van plaatselijke gemeente. de persoon kan bijv fysiek en ook door afstand niet elke zondag aanwezig zijn.

Dat maakt de situatie heel anders. Dan zie ik niet waarom iemand niet gedoopt zou kunnen worden. Dat zou erg zijn, dat zou betekenen dat zieke en invalide mensen die de kerkdienst niet kunnen bezoeken van de doop worden uitgesloten!

Quote:
Maar als men zich laat dopen is het in eerste instantie gehoorzaam zijn aan Jezus zendingsopdracht en van daaruit groeien in geloof, niet eerst meedraaien in een gemeente en dan pas (na goed bevonden te zijn) gedoopt worden.

Helemaal mee eens.

Quote:
Deze persoon heeft door gigantische tegenslagen al 10 jaar niet gehoorzaam kunnen zijn de doopopdracht, nu is men zover en vroeg omdat familie ook bij de kerk hoorde de doop aan, werd in eerste instantie geweigerd maar mocht pas na dat onderzocht was of er geen nadere gemeenten waren, wel terug komen om dan alsnog gedoopt te worden.

Begrijp ik het goed dat dit in 1e instantie werd geweigerd omdat deze persoon niet in staat is om naar de dienst te komen? Dat zou ik heel erg (fout) vinden!

Quote:
Ik ben toch voorstander dat ook een doop als van de kamerling uitgevoerd moet kunnen worden en statuten cq regelemente ondergeschikt zijn aan Gods wil. Natuurlijk is de reden van de doop wel belangrijk men moet wel bewust belijdend christen zijn.

Ben ik ook mee eens. Maar ik begrijp dat deze kerk dus voorwaarden aan de doop heeft gesteld die in mijn ogen niet bijbels zijn. Moet er niet aan denken dat je later voor de Heer moet verantwoorden dat je mensen onterecht de doop hebt geweigerd….
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 08:23
BerichtOnderwerp: Bijbelstudie
 
BEANT124 schreef:
Moet men iemand de doop aanvraagt in een gemeente waar men statuten en reglementen hoog in het vaandel heeft, de doop weigeren?

Gezien de eerlijkheid van de doopkandidaat die van te voren al zegt niet aan de gevraagde beloften te kunnen voldoen, de doop weigeren? men kan dus bijv niet alle diensten bezoeken of andere samenkomsten.

Is men als gemeente verplicht, naar de Heer toe, om iemand die zegt Jezus gehoorzaam te willen zijn en hem wil volgen, de "doop van Filippus dan toe te passen of mag men weigeren omdat iemand wel Jezus wil volgen en bij Zijn gemeente wil horen maar niet specifiek bij een plaatselijke?

Geloven is persoonlijk maar de reden waarom men de doop aanvroeg, was mede omdat de andere "helft" (getrouwd dus) wel lid is van de gemeente

Lastig.

Ten eerste denk ik niet dat je beloften als voorwaarde aan een doop kunt koppelen. Iemand wordt gedoopt op grond van zijn/haar geloof in Jezus Christus. God zelf heeft geen verdere voorwaarden gesteld; wie zijn wij dan?

Het is me niet helemaal duidelijk waarom iemand niet bij de betreffende gemeente wil horen. Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar de motivatie doet wel ter zake. Als je gelooft en je bent gedoopt, dan hoor je automatisch bij het lichaam van Christus. Je kunt en mag je daar niet aan onttrekken. Er zijn vele teksten in de bijbel die wijzen op je commitment als gelovige. Alleen Jezus volgen zonder je aan te willen sluiten bij een plaatselijke gemeente / andere christenen is denk ik een contradictio interminus. Het is ongehoorzaamheid.

Zoals jij al zegt is geloven persoonlijk, maar het verregaande individualisme van tegenwoordig is denk ik niet bijbels. Als dat de onderliggende reden is van weigering om bij een gemeente te behoren, dan heeft die persoon mss nog niet alles goed begrepen. Hij/zij lijkt zich dan op voorhand te onttrekken aan mogelijke correctie (gebeurt vaak). Gelovigen zijn ook aan elkaar gegeven om van elkaar te leren, elkaar te bemoedigen èn te vermanen. Dat laatste accepteren veel mensen niet meer.

Omdat ik niet weet wat precies de situatie is kan ik er geen uitspraak over doen. Maar misschien heb je hier iets aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 13 juli 2014, 21:32
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://m.youtube.com/watch?v=uT3SBzmDxGk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 13 juli 2014, 20:22
BerichtOnderwerp: Bijbelstudie
 
PETRA373 schreef:
Wel gisteren leerde ik ngo wat uit de bijbel
De farizees, ook daar hield Jezus van
Die maakte zich druk Jezus met tollenaars enzo omging
En dan vertelt Jezus over de verloren zoon en ineens snap ik hem
De verloren zoon, de tollenaars enzo
De oudste zoon, die flipte er voor hem geen feest werd gehouden, is de farizeeër,,,, altijd goed zijn best gedaan...
En De vader die hield van allebei, De oudste zoon deed altijd zijn best, als een soort knecht had niet door hij een zoon was, ook rustig een feest voor zich had kunnen houden als hij had gewild.
De jongste zoon dacht ik ben niet waardig meer om zoon te zijn, ik ga terug, vraag of ik knecht mag zijn, nee zei de vader, als zoon weer
Ineens snapte ik de vergelijken van de farizeeërs en de oudste zoon, na tig keren te hebben gelezen.... Ha ha

Lachende smiley
Ik denk dat die farizeeërs het vast direct doorhadden…

Hier nog een Senegalese vertolking van dit verhaal; om het nooit te vergeten:

http://www.youtube.com/watch?v=Ypsau1rVyzw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 13 juli 2014, 20:12
BerichtOnderwerp: Bijbelstudie
 
ROADY558 schreef:
Smiley die vol vragen zit

Mijn poging om dit forum weer een beetje leven in te blazen…

En te informeren naar de interesse van mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 13 juli 2014, 20:00
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
ANNETTE050 schreef:
Deze afbeelding kreeg van een hele wijze persoon.
Ik heb vrienden die heel anders denken over het geloof, maar enorme wijsheid hebben. Hoe denken jullie over de onderstaande afbeelding. Mag een christen een conflict aangaan met een medemens over het geloof of moeten we een andersdenkende medemens met rust laten v.w.b. het geloof en gewoon genieten van wat er gedeeld wordt..

Allereerst over de afbeelding; die spreekt mij niet aan. (En dat is een understatement.) Ik vind het ook niet wijs overkomen wat er op staat. Maar dat is wellicht voer voor een andere discussie.

Als ik jou was zou ik tijdens dit soort gesprekken vooral bidden of God een opening geeft en afstemmen op de Heilige Geest. In discussie gaan met niet-gelovigen, zeker uit new-age, heeft vaak weinig zin en werkt idd vaak averechts.

Als je een discussie probeert te winnen dmv woorden bereik je vaak niets. Maar als God een opening geeft kan 1 woord, geïnspireerd door de Heilige Geest voldoende zijn om een hart te bereiken.

Het kan volgens mij geen kwaad om dit soort 'wijsheden' te ontmaskeren in een gesprek; om mensen tot (beter) nadenken aan te sporen.
Verder mogen wij gewoon liefhebben (Rom 13:10) en bidden voor onze medemensen. Ik zou hier vooral ontspannen mee omgaan en de woorden spreken die God je ingeeft.


Laatst aangepast door
LAURA291
op zondag 13 juli 2014, 20:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 13 juli 2014, 19:20
BerichtOnderwerp: Bijbelstudie
 
ROADY558 schreef:
Welke bijbelstudie???

Deze

Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 13 juli 2014, 16:49
BerichtOnderwerp: Bijbelstudie
 
Waar gaat de nieuwe bijbelstudie over?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juli 2014, 23:51
BerichtOnderwerp: Welke/wat voor een dingen wil je nog doen?
 
Mug doodzlaan... Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juli 2014, 11:32
BerichtOnderwerp: Fotohoek
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 19:58
BerichtOnderwerp: Fotohoek
 
Foto verwijderd.

Zie forumregel: Zorg dat de afbeeldingen die je plaatst niet te groot zijn. Is dat wél het geval, dan wordt je afbeelding verwijderd.
Op de Help-pagina van de site kun je uitleg vinden hoe je een foto kunt verkleinen.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 9 juli 2014, 19:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 13:22
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
As the deer…

http://www.youtube.com/watch?v=0PgDLREYIDU
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 11:50
BerichtOnderwerp: Welke/wat voor een dingen wil je nog doen?
 
Voordat je doodgaat bedoel je Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 7 juli 2014, 19:28
BerichtOnderwerp: Wat zijn de schatkamers van Onze Heer.....?
 
Ik vind het boek Prediker ook een 'schatkamer' met veel waardevols!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 7 juli 2014, 12:21
BerichtOnderwerp: Vouw mijn handen.......
 
Wat mooi!

Hier is er nog 1.

Lang geleden stonden er op een heuvel drie kleine bomen. Ze stonden daar en droomden van wat ze later wilden worden wanneer ze groot waren.

De eerste kleine boom keek naar de sterren en zei: “Ik wil een schat bewaren. Ik wil bekleed worden met goud en gevuld met kostbare stenen. Ik word de mooiste schatkist in de hele wereld!”

De tweede kleine boom keek naar de kleine stroom die beneden voorbij kronkelde op weg naar de oceaan. “Ik wil over verre wateren reizen en machtige koningen vervoeren. Ik wil het machtigste schip ter wereld worden!”

De derde kleine boom keek naar de vallei daar beneden waar ijverige mannen en vrouwen aan het werk waren in een ijverig stadje. “Ik wil helemaal niet weg van deze heuveltop. Ik wil zo groot worden dat de mensen later, wanneer ze hier voorbijkomen en naar me kijken, hun ogen naar de hemel richten en aan God denken. Ik wil de grootste boom van de wereld worden!”

Er gingen veel jaren voorbij. De regen kwam, de zon scheen, de kleine bomen groeiden en groeiden. En op een dag kwamen de houthakkers de heuvel opgewandeld. De eerste houthakker keek naar de eerste boom en zei: “Dit is een prachtige boom. Het is echt de volmaakte boom voor mij.” En met een paar zwaaien van zijn blinkende bijl viel de eerste boom tegen de grond. “Nu gaan ze een mooie kist van mij maken; ik zal een kostbare schat bevatten,” dacht de eerste boom.

De tweede houthakker keek naar de tweede boom en zei: “Dit is echt een sterke boom. Een perfecte boom voor mij.” En met een paar zwaaien van zijn blinkende bijl ging ook die tweede boom tegen de grond. “Nu ga ik verre oceanen kunnen bevaren,” dacht de tweede boom. “Ik zal een groot schip worden dat machtige koningen vervoert”.

Maar de derde houthakker keek niet eens op. “Elke boom is goed voor mij,” gromde hij en met een paar zwaaien van zijn blinkende bijl viel ook de derde boom om.

De eerste boom was blij toen hij in de werkplaats van de timmerman werd binnengebracht. Maar de timmerman maakte uit zijn hout een voederbak voor dieren. De eens zo fiere boom werd niet met goud bekleed en hij werd ook niet gevuld met een kostbare schat. Hij hing vol zaagsel en werd gevuld met hooi voor de hongerige dieren.

De tweede boom glimlachte toen de houthakker hem binnenbracht op een scheepswerf. Maar er werd die dag helemaal geen machtig zeilschip gebouwd. De eens zo sterke boom werd in stukken gezaagd en er werd een eenvoudige vissersboot mee gebouwd. Hij was te klein en te zwak om op oceanen, of zelfs op een stroom te varen. In de plaats daarvan werd hij naar een meer gebracht.

De derde boom was totaal in de war toen de houthakker hem in een paar grote stukken hakte en hij zo werd achtergelaten op een grote houtstapel. “Wat gebeurt er toch met me?” dacht de eens zo machtige boom. “Alles wat ik wilde was om op die heuvel te blijven staan en mensen naar God te wijzen”.

Er gingen weer heel wat dagen en nachten voorbij. De drie bomen waren hun vroegere dromen helemaal vergeten. Maar op een nacht werd de eerste boom verlicht door een helder sterrenlicht toen een jonge vrouw haar pasgeboren kind in die voederbak legde. “Ik had zo gehoopt dat ik een wiegje voor hem had kunnen maken,” fluisterde haar man. De moeder nam zijn hand in de hare en glimlachte, omdat het licht zo mooi op dat vuile en ruwe hout scheen. Dit wiegje is prachtig,” zei ze. En plots besefte de eerste boom dat hij op dit moment de kostbaarste schat van de hele wereld bevatte.

Op een andere avond nam een vermoeide man met zijn vrienden plaats in de oude vissersboot. De man viel in slaap terwijl de tweede boom langzaam over het grote meer voer. Plots begon het te bliksemen en stak er een vreselijke storm op. De kleine boot kraakte. Hij wist dat hij niet sterk genoeg was om zoveel reizigers veilig door dit stormweer te vervoeren. De vermoeide man werd wakker. Hij stond recht, strekte zijn hand uit en zei: “Weest stil.” Toen ging de storm even plots liggen als hij was begonnen. En toen begreep de tweede boom dat hij de Koning van hemel en aarde mocht vervoeren.

Op een vrijdagochtend werd de rust van de derde boom ruw verstoord toen de twee stukken van zijn stam werden weggehaald van die grote houtstapel. Hij wist niet wat er gebeurde toen hij verder gedragen werd langs die woedende menigte. Hij sidderde toen de soldaten de handen en voeten van een man aan zijn stam vastnagelden. Hij voelde zich angstig, schuldig en ellendig. Maar de volgende zondagochtend, toen de zon opkwam en de aarde beefde van vreugde toen besefte die derde boom dat Gods liefde alles had veranderd. Het gebeuren had de derde boom sterk gemaakt. En iedere keer wanneer de mensen opkeken naar die boom zouden ze aan God denken. Dit was veel beter dan de grootste boom in de wereld te zijn. Hij was de boom die voor altijd naar de hemel mocht wijzen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 7 juli 2014, 12:08
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Even iets heel anders.

http://www.youtube.com/watch?v=hRMcPJrWm-g


Never ever forget…


Laatst aangepast door
LAURA291
op maandag 7 juli 2014, 12:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 6 juli 2014, 20:16
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
JOL252 schreef:
Verlegen lachende smiley
Ik begrijp jouw point of view ook wel en inderdaad is die hond zich van geen angst of kwaad bewust.... maar tegenover deze dame die zich in een genante positie bevindt...

Als jij em nu ook weghaalt hebben wij deze vrouw uit haar benarde positie bevrijd Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LAURA291
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 Volgende
Pagina 5 van 11