ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SANNE287
ChristianMatch forum index » Berichten van SANNE287
Auteur Bericht
SANNE287 (30)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 september 2013, 20:19
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie
 
Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik zal het niet met iedereen eens zijn maar gezien de tegenstelling in de reacties is dat ook onmogelijk. Ik wil graag ook inhoudelijk reageren op een aantal punten. Dat kost me even tijd maar zeker dit weekend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SANNE287 (30)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 15:34
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie
 
Voor mij als wetenschapper is de evolutie een waarheid. Niet iets waar ik in geloof maar iets waarvan ik overtuigd van ben dat het feitelijk waar en bewezen is. Voor mij betekent dit een tegenstrijdigheid met de bijbel die het scheppingsverhaal verteld.

Nu kan je zeggen dat het scheppingsverhaal symboliek is maar hoever ga je daar dan in? Het is onmogelijk om te beredeneren wat dan wel en wat dan niet symboliek is. Voor je het weet is de gehele bijbel een symbool geworden. Maar het is ook niet mogelijk dat alles in de bijbel letterlijk waar is. Al was het alleen al door de kleinen verschillen in sommige verhalen die over het zelfde gaan. Sommige zaken zijn ook totaal onlogisch als je ze letterlijk neemt.

Wie worstelt hier nog meer mee?

Ik zoek natuurlijk geen antwoorden als in: vertrouw er op dat het goed komt. Ik zoek een inhoudelijke discussie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SANNE287
Pagina 1 van 1