ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ALBLASY297
ChristianMatch forum index » Berichten van ALBLASY297
Auteur Bericht
ALBLASY297 (38)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: donderdag 1 mei 2014, 23:30
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
JOL252 schreef:
Ik wil het wel even voor je toelichten... God zag van te voren al hoe het zou worden zonder een vrouw... Jouw reactie naar Mieke toe komt op een bepaalde manier over namelijk: star, geen speld tussen te krijgen want jij volgt toch "het spoor" en spreekt volgens jou hoe God denkt... (ook al zeg je van niet, je houding komt wel zo over.) Dat is een tamelijk griezelige instelling.Vandaar ziehier de vrouw als 2e uitgave... vaak aan verbetering en verfijning onderworpen door de uitvinder. Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
-------------------------
Dank u wel voor uw reactie.
Wat ik met uw reactie aan moet weet ik niet. Het proeft naar een steek, of was het toch sarcasme wat ik merk? Afijn, dat moet niet hinderen, is gezond.
Graag maak ik duidelijk dat ik nooit heb gezegd dat mijn spoor de enigste juiste zou zijn, o nee, absoluut niet. En dan eigenlijk liever maar te zwijgen van het verdere van uw mening. Ik zal het respecteren, maar eerbied klinkt er totaal niet in uw antwoord. En dan doel ik niet op eerbied naar mij dat begrijpt u denk ik wel, maar eerbied hoe u dingen ziet en beschouwt in het licht van God. @ ook al zeg je van niet, je houding komt zo over; knap dat u dat kan zien als helderziend [not]. Hoe u het beschrijft daar zou ik zelf ook de griezels van krijgen, als men zo zou zijn, daar heb u gelijk in. Om over de rest dan maar te zwijgen daar het doelloos en nutteloos zou zijn mij verder met uw reactie te bemoeien.

Vriendelijke groet.

Ik denk dat we bij deze afscheid hebben genomen? Het ga u goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALBLASY297 (38)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: woensdag 30 april 2014, 23:04
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
JANS221 schreef:
Wat een hoogmoed klinkt er uit jouw woorden: ``maar liever blijf ik in het spoor van Gods Woord dan ernaast.`` Als je meent grote woorden te moeten spreken en je eigen grote woorden zelfs woorden van God durft te noemen, neem dan ook de moeite om verder te discussiëren. En dan de manier waarop je Mieke een paar vragen stelt. Ik begrijp nu in elk geval beter waarom God het nodig vond om nog een hulp aan de man te geven…………….stel je voor dat hij alleen gebleven was.................pffff

Oke, hierbij kwam dit misschien zo over als hoogmoed, maar eerlijk gezegd was dit het niet gelukkig. En nee; indien iemand meent te staan, ziet toe, dat hij niet valt. Daarom heb ik geen reden om boven wie dan ook te staan. En Jans; mijn woorden doen er niet toe, die gelden niet, daar heb u volkomen gelijk in, daarom zijn mijn woorden niet Gods woorden, verre daar van. Ik begrijp enigszins uw woord speling niet, aangaande uw laatste zin.

Vriendelijk groet,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALBLASY297 (38)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: woensdag 30 april 2014, 21:33
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
MIEKE364 schreef:
Nou, ik ben gelukkig één van degenen die hier een vraag bij HEEFT. De conclusie die je trekt uit de paar woorden geciteerd uit de bijbel dat het goed is dat de vrouw stil zij, is volkomen uit de lucht gegrepen en die je ook nog eens aan het ambt van de vrouw in de kerk relateert. Dat is jouw interpretatie geven en melden dat dat Gods Woord is, notabene. Je durft wel. Blasfemisch volgens mij.
God heeft de man en de vrouw geschapen naar Zijn Beeld. Beiden. Ze zijn gelijk in waarde en tegelijkertijd behoorlijk verschillend. Juist die verschillen zijn zo belangrijk om in alle hoge functies waarbij wordt beslist over het welzijn van de beide seksen, te worden vertegenwoordigd; dus ook in de kerk, juist in de kerk want in de kerk gaat het bij uitstek over het welzijn van mannen, vrouwen, kinderen en heel de schepping.
Mannen en vrouwen zijn geschapen in hun eigenheid om elkaar aan te vullen en elkaar bij te staan, dat zal niet lukken als één van de partijen stil moet zijn, denk je niet?
-------------------------------

Als antwoord op een vraag van iemand, die mij een persoonlijk mailtje toestuurde bericht ik als volgt.

Mij wordt gevraagd me netjes af te melden aangezien ik persoon in kwestie - persoon weet wie ik bedoel, dus ga geen naam noemen -, probeerde kenbaar te maken hier niet [meer] aan mee te willen doen, dan wel mee te gaan in de discussie. Dit doelend op het feit dat dit een forum is, waar gevraagd werd hoe iemand [persoonlijk] dacht over vrouw in het ambt. Wel, mijn persoonlijke mening heb ik gegeven. Vanaf het begin is het niet mijn bedoeling geweest mee te gaan met enige vorm van discussie dan ook, zodoende dat ik aan het doel van dit forum heb beantwoord mijns inziens.

Maar om als laatste toch nog "netjes" mieke's vraag te beantwoorden, antwoord ik als volgt;

- Dat het volkomen uit de lucht zou gegrepen zijn, is onzin. Dan vraag ik u netjes; wie is er eerst geschapen? Denk dat u dit antwoord hoop ik wel weet? Wie daarna? Hoop dat u dit ook weet? Goed, als we dan zover zijn: het doel waartoe Eva geschapen was, is volgens wat God ons Zelf duidelijk kenbaar maakt in Zijn eigen Woord; dat de man niet alleen zij en ter hulp van de man. Met alle respect; maakt u er dan maar blasfemie van, of wat u mening ook is, maar liever blijf ik in het spoor van Gods Woord dan ernaast. En voor diegene die niet weten wat in het spoor is;
http://www.theologieportaal.nl/In-het-Spoor-proefnummer.

Vriendelijke groet,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALBLASY297 (38)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 april 2014, 13:44
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
Om kort te zijn; de vraag: vrouwen in het kerkelijke ambt. Voor of tegen?
Ik kan niet anders dan kort erover zijn puur gezien, dat niet mijn mening er toe doet, maar altijd dienen we terug te vallen of te wel, Gods Woord te laten spreken. Ik denk dat het dan wel duidelijk mag zijn wat het antwoord ons zegt? Het is eerbaar en goed, dat een vrouw stil zij. Niet dat zij dan niets zou mogen zeggen of inbrengen, integendeel, alleen een ambt voor een vrouw? Helaas zijn er genoeg plaatsen dan wel kerken waar dit is ingesteld. Graag verzoek ik iedereen die hier vragen bij heb eens "in het spoor" te lezen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ALBLASY297
Pagina 1 van 1