ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FRANS528
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANS528
Auteur Bericht
FRANS528 (51)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 21:27
BerichtOnderwerp: ik ben (stief vader) en hoe voed ik nu de kinderen op!
 
ANNETTE792 schreef:
Allereerst van harte gefeliciteerd met je huwelijk.

Het eerste dat me opvalt in jou stukje is dat ze je papa noemen.
Persoonlijk heb ik daar altijd een beetje moeite mee.
Wat voor een sukkel het misschien ook wel kan zijn, ze hebben een papa.
Voor mij is dat iets dat je iemand niet af kan nemen. Het lijkt me voor een kind ook niet niks op opeens iemand die je net leert kennen papa te moeten noemen.
Wij hebben de kinderen altijd verteld: papa is papa en Pieter is Pieter.
Kinderen zijn van nature heel loyaal naar hun ouders toe, als je dat probeert te verbreken zal dat alleen maar in je nadeel werken.
Als kinderen echter uit zichzelf papa willen zeggen moet je dat ook niet verbieden vind ik, leg die keuze bij henzelf neer. Je moet zeker niet gaan proberen om met je nieuwe partner het oude gezinnetje te willen gaan spelen, je bent namelijk een nieuw, samengestelt gezin en dat zal best even duren voordat iedereen aan die nieuwe situatie gewent is.

In het dagelijks leven ben je echter wel mede-opvoeder, en dat lijkt me inderdaad niet altijd makkelijk. Ik kreeg de kans om langzaam te wennen aan het moederschap, in het begin houd dat weinig meer in dan voeden en luiers verschonen Geschokte, onthutste smiley , het echte werk komt pas later en daar groei je langzaam in. Een stiefouder word meteen in het diepe gegooit.
Ik denk dat je eerst samen duidelijk zijn hoe je ze op wilt voeden. Wat van de een mag moet de ander niet gaan verbieden en andersom. Kinderen hebben duidelijkheid nodig en zeker in het begin gaan ze je gigantisch uitproberen, je komt er pas echter wat de grenzen zijn als je ze opzoekt he.

hey bedankt voorje rejatie!!!

ff voor de duidelijk hijdt m,n kids moetten niet papa zeggen,maar dat doen ze uit zich zelf.ZE ZEGGEN ZELF DAT ZE TWEE PAPA s HEBBEN EENTJE DIE VOOR ZE ZORGDT EN EENTJE DIE DAT NIET KAN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANS528 (51)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 22:38
BerichtOnderwerp: ik ben (stief vader) en hoe voed ik nu de kinderen op!
 
nu ben ik gelukig getrouwdt met m,n vrouw al 4 maanden via hier,maar zo als julie meschrien lezen aan de aan hef.hebben haar zoontjes van 5 en 8 jaar soms moete met me.de ene keer zeggen ze we houden vanje ,en andere kant gooien ze de kop in de windt.voor namelijk aan tafel en naar bedgaan en zo ...wie heeft er nutigge tips voor me

Laatst aangepast door
FRANS528
op maandag 4 januari 2010, 21:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANS528
Pagina 1 van 1