ChristianMatch
 


Forum

opzegging
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:59
 
HANNAH810 schreef:
grutte-peren, david!!!
wat denk je dat annette met kruisiging bedoelt dan???? Zieke smiley

het komt op mij over alsof je je mede-gelovigen examen aan het afnemen bent!! Twijfelende smiley

Ik benadruk dit omdat ik in de praktijk veel hoor over hoe God onze vriend is, van ons houd, hoe we allemaal kinderen van God zijn, dat Hij ons wilt zegenen, dat ons leven beter word met God (your best life now).

Dat is dan het GodsBeeld, vaak hoort die persoon niks over zonde, de ellendige staat van de mens, en de noodzaak tot bekering.
Over welke Jezus hebben ze het dan, en is zo`n half evangelie wel een evangelie?

Nu zeg ik niet dat annette zo evangeliseert, maar noem wat ik zelf zie en ervaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 19:32
 
DAVID923 schreef:
Ik benadruk dit omdat ik in de praktijk veel hoor over hoe God onze vriend is, van ons houd, hoe we allemaal kinderen van God zijn, dat Hij ons wilt zegenen, dat ons leven beter word met God (your best life now).

Dat is dan het GodsBeeld, vaak hoort die persoon niks over zonde, de ellendige staat van de mens, en de noodzaak tot bekering.
Over welke Jezus hebben ze het dan, en is zo`n half evangelie wel een evangelie?

Nu zeg ik niet dat annette zo evangeliseert, maar noem wat ik zelf zie en ervaar.

HI David,

Hoe zie jij de mens dan na de wedergeboorte??

Volgens mij is de onbekeerde, niet wedergeboren mens, de ellendige mens, die vanwege zijn zonde niet tot God kan naderen.

Na de wedergeboorte, zijn we volgens de Bijbel, nieuwe mensen, die nog wel last hebben van het vlees. En zijn we door het offer van Jezus vrij gekocht van de zonden. En mogen we kinderen Gods zijn.
Dat is waar volgens mij de brieven van Paulus nog duidelijk in zijn.
Niet dat we dat we daardoor minder zondaar zijn, maar onze positie ten op zichte van God is anders.
We zeggen niet voor niets God onze Vader. En een vader is volgens mij zelfs meer dan een vriend.
IK vind het lied van Johan de Heer, 'Welk een Vriend is onze Jezus', nog steeds een mooi lied.

Efeze 2
1 ¶ Ook u, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en zonden,
2 waarin gij vroeger gewandeld hebt overeenkomstig de loop dezer wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest, die thans werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid,
3 (trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns),
4 ¶ God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad,
5 ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, (door genade zijt gij behouden),
6 en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus,
7 om in de komende eeuwen de overweldigende rijkdom zijner genade te tonen naar zijn goedertierenheid over ons in Christus Jezus.
8 Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God;
9 niet uit werken, opdat niemand roeme.
10 Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.
11 ¶ Bedenkt daarom dat gij, die vroeger heidenen waart naar het vlees, en onbesneden genoemd werdt door de zogenaamde besnijdenis, die werk van mensenhanden aan het vlees is,
12 dat gij te dien tijde zonder Christus waart, uitgesloten van het burgerrecht Israels en vreemd aan de verbonden der belofte, zonder hoop en zonder God in de wereld.
13 Maar thans in Christus Jezus zijt gij, die eertijds veraf waart, dichtbij gekomen door het bloed van Christus.
14 ¶ Want Hij is onze vrede, die de twee een heeft gemaakt en de tussenmuur, die scheiding maakte, de vijandschap, weggebroken heeft,
15 doordat Hij in zijn vlees de wet der geboden, in inzettingen bestaande, buiten werking gesteld heeft, om in Zichzelf, vrede makende, de twee tot een nieuwe mens te scheppen,
16 en de twee, tot een lichaam verbonden, weder met God te verzoenen door het kruis, waaraan Hij de vijandschap gedood heeft.
17 En bij zijn komst heeft Hij vrede verkondigd aan u, die veraf waart, en vrede aan hen, die dichtbij waren;
18 want door Hem hebben wij beiden in een Geest de toegang tot de Vader.
19 Zo zijt gij dan geen vreemdelingen en bijwoners meer, maar medeburgers der heiligen en huisgenoten Gods,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 20:21
 
DAVID923 schreef:
Ik benadruk dit omdat ik in de praktijk veel hoor over hoe God onze vriend is, van ons houd, hoe we allemaal kinderen van God zijn, dat Hij ons wilt zegenen, dat ons leven beter word met God (your best life now).

Dat is dan het GodsBeeld, vaak hoort die persoon niks over zonde, de ellendige staat van de mens, en de noodzaak tot bekering.
Over welke Jezus hebben ze het dan, en is zo`n half evangelie wel een evangelie?

Nu zeg ik niet dat annette zo evangeliseert, maar noem wat ik zelf zie en ervaar.

dubbel geplaatst


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 23 mei 2011, 20:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 21:31
 
AREND003 schreef:
Dan maar ontopic! Wat denk je dat je met je opzegging van je lidmaatschap bereikt David? De reden waarom je hebt hebt gedaan weet ik, maar zal de EO er iets meedoen?

Hoi David! Ik denk dat je eroverheen gelezen hebt, daarom plaats ik hem nog een keer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 22:11
 
[quote=HENKWAL969]


Amen.

Sjaom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 22:26
 
AREND003 schreef:
Hoi David! Ik denk dat je eroverheen gelezen hebt, daarom plaats ik hem nog een keer.

Ik koos er voor je te negeren, mijn redenen en doelstelling zijn duidelijk te lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 22:27
 
@ henk, we evangeliseren ook niet aan mensen die al (wedergeboren) christen zijn. (dan is het meer toerusting en groei waar we het over hebben).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 08:44
 
DAVID923 schreef:
Nu zeg ik niet dat annette zo evangeliseert, maar noem wat ik zelf zie en ervaar.

tja; dat is een gegeven;
waar de ene mens (eventuele) gebreken in de leer ziet, ziet de ander een hart met overvloed aan betrokkenheid en liefde tot mensen.
ik ben inderdaad meer geneigd om naar die harten vol liefde en betrokkenheid te kijken, dan naar de ideale leerstelling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 09:08
 
HANNAH810 schreef:
ik ben inderdaad meer geneigd om naar die harten vol liefde en betrokkenheid te kijken, dan naar de ideale leerstelling.

Volgens mij is dit ook de manier hoe Jezus de mensen benaderde.

Jezus trad hard op tegen de mensen met hun ideale leerstelling; de schriftgeleerden.
Voor de zondaars had Hij juist een bewogen hart. Want de zondaars hadden de Heelmeester nodig.

Lucas 10
25 ¶ En zie, een wetgeleerde stond op om Hem te verzoeken en zeide: Meester, wat moet ik doen om het eeuwige leven te beerven?
26 En Hij zeide tot hem: Wat staat in de wet geschreven? Hoe leest gij?
27 Hij antwoordde en zeide: Gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en met geheel uw verstand, en uw naaste als uzelf.
28 En Hij zeide tot hem: Gij hebt juist geantwoord; doe dat en gij zult leven.

Lucas 19
2 En zie, er was een man, Zacheus geheten, die oppertollenaar was, en hij was rijk.
3 En hij trachtte te zien, wie Jezus was, en slaagde er niet in vanwege de schare, want hij was klein van gestalte.
4 En hij liep hard vooruit en klom in een wilde vijgeboom om Hem te zien, want Hij zou daarlangs komen.
5 En toen Jezus bij die plaats kwam, keek Hij naar boven en zeide tot hem: Zacheus, kom vlug naar beneden, want heden moet Ik in uw huis vertoeven.
6 En hij kwam vlug naar beneden en ontving Hem met blijdschap.
7 En toen zij het zagen, morden zij allen en zeiden: Hij is bij een zondig man binnengegaan om zijn intrek te nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 16:45
 
HANNAH810 schreef:
tja; dat is een gegeven;
waar de ene mens (eventuele) gebreken in de leer ziet, ziet de ander een hart met overvloed aan betrokkenheid en liefde tot mensen.
ik ben inderdaad meer geneigd om naar die harten vol liefde en betrokkenheid te kijken, dan naar de ideale leerstelling.

levensgevaarlijk als emotie en gevoel de maatstaaf word.
of het arglistige hart.

Jezus en de apostelen zijn in de Bijbel heel duidelijk dat er voor de waarheid moet worden gestreden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 17:30
 
DAVID923 schreef:
Ik koos er voor je te negeren, mijn redenen en doelstelling zijn duidelijk te lezen.

Welk gedeelte van mn vraag begrijp je niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 17:32
 
DAVID923 schreef:
levensgevaarlijk als emotie en gevoel de maatstaaf word.
of het arglistige hart.

Jezus en de apostelen zijn in de Bijbel heel duidelijk dat er voor de waarheid moet worden gestreden.

En wat moet dan de maatstaf zijn, als emotie, gevoel, of het arglistige hart, wat trouwens totaal iets anders is, de maatstaf zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 17:43
 
DAVID923 schreef:
levensgevaarlijk als emotie en gevoel de maatstaaf word.
of het arglistige hart.

Jezus en de apostelen zijn in de Bijbel heel duidelijk dat er voor de waarheid moet worden gestreden.

David, welke plaats geef je dan het feit, dat de Liefde in 1 Cor. 13 :2 boven de kennis gesteld wordt? De Liefde, genoemd in 1 Cor. 13 is het fundament van alles, alsmede ook het grote gebod...heb de Heere uw God lief met uw hele hart, uw hele verstand en met alles wat in u is en uw naaste als uzelf.
Kennis van de waarheid is goed, haar uitdragen is ook goed mits zij gefundeerd is op de liefde, benoemd in 1 Cor. 13.

Niet persoonlijk bedoeld, hoor!!!


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 24 mei 2011, 18:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 17:50
 
HANNAH810 schreef:
tja; dat is een gegeven;
waar de ene mens (eventuele) gebreken in de leer ziet, ziet de ander een hart met overvloed aan betrokkenheid en liefde tot mensen.
ik ben inderdaad meer geneigd om naar die harten vol liefde en betrokkenheid te kijken, dan naar de ideale leerstelling.


DAVID923 schreef:
levensgevaarlijk als emotie en gevoel de maatstaaf word.
of het arglistige hart.

de emotie en het gevoel van het arglistige hart van een onbekeerd mens zijn ook levensgevaaarlijk; en dus zou ik daar zelf ook geen maatstaf van durven maken.
daarom vind ik het ook juist zo mooi om naar een veranderd hart te kijken, dat vol liefde, mededogen en betrokkenheid naar medemensen omziet;
een hart dat Zijn beeld weerspiegelt; waar je de Heere Jezus in terug ziet.


DAVID923 schreef:
Jezus en de apostelen zijn in de Bijbel heel duidelijk dat er voor de waarheid moet worden gestreden.

ja, dat ben ik met je eens; een strijd van gebed; niet door kracht, niet door geweld, maar door de Geest (van zachtmoedigheid)


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 24 mei 2011, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JIP932





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 19:29
 
David, heb onlangs het boek, De Uitnodiging van Paul W. Young gelezen. Misschien een idee Smiley die vol vragen zit Hierin gaat het over hoe onvoorstelbaar liefdevol God is!
Heb niet het idee dat hij het het belangrijkste vind, dat ik alle bijbelteksten ken of dat ik mijn emotie/gevoel moet buitensluiten in hoe ik mijn geloof beleef!


Laatst aangepast door
JIP932
op dinsdag 24 mei 2011, 19:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 16:49
 
HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
tja; dat is een gegeven;
waar de ene mens (eventuele) gebreken in de leer ziet, ziet de ander een hart met overvloed aan betrokkenheid en liefde tot mensen.
ik ben inderdaad meer geneigd om naar die harten vol liefde en betrokkenheid te kijken, dan naar de ideale leerstelling.




de emotie en het gevoel van het arglistige hart van een onbekeerd mens zijn ook levensgevaaarlijk; en dus zou ik daar zelf ook geen maatstaf van durven maken.
daarom vind ik het ook juist zo mooi om naar een veranderd hart te kijken, dat vol liefde, mededogen en betrokkenheid naar medemensen omziet;
een hart dat Zijn beeld weerspiegelt; waar je de Heere Jezus in terug ziet.




ja, dat ben ik met je eens; een strijd van gebed; niet door kracht, niet door geweld, maar door de Geest (van zachtmoedigheid)

ook de bekeerde heeft nog steeds last van slechte gewoontes en het vlees.

en denk je dat gebed alles is hoe zonde en valse leer in de kerk werd aangepakt? vermaning en zelfs uitsluiting (1cor 5) was van toepassing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 18:28
 
DAVID923 schreef:
ook de bekeerde heeft nog steeds last van slechte gewoontes en het vlees.

ik denk dat je nu een beetje een omslag maakt, david?
we hadden het over je laten leiden door de arlistigheid, emoties en gevoel, en nu heb je het over de overgebleven gewoonten en gevoelens, die nog niet ondergeschikt gemaakt zijn aan God?
wanneer je een wedergeboren christen bent, (om maar even in jouw bewoordingen te blijven;) heb je de Heilige Geest die je laat weten dat je op de verkeerde route zit.
daar kun je uiteraard tegenin leven, maar dan weet je wel degelijk dat je je eigen weg kiest.

DAVID 923 schreef:
en denk je dat gebed alles is hoe zonde en valse leer in de kerk werd aangepakt? vermaning en zelfs uitsluiting (1cor 5) was van toepassing.

nee, ik denk niet dat gebed het enige middel is, wel het éérste dat in mij op zou komen wanneer ik iemand verkeerde keuzes denk te zien maken;

denk jij, david, dat je met dogmatiek, vermaning (in liefde) en uitsluiting ten alle tijde Gods doel bereikt?
ik ben ervan overtuigd dat het het belangrijkste is, om voor het vasthouden van de Waarheid te strijden, die in je eigen hart woont;
met andere woorden; je eigen leventje zo zuiver mogelijk te leven;
dat heeft wellicht honderden malen meer effect op mensen dan om een ander mens te bekritiseren, vermanen en af te wijzen!!

en deze manier van strijden staat beschreven als de wapenrusting.
(waarheid, gerechtigheid, geloof, gebed, de hoop der zaligheid, bereidheid om van Hem te getuigen.)

dat zijn de eerste dingen die God in de bijbel noemt als manier om te strijden tegen de machten der duisternis.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 25 mei 2011, 18:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 19:05
 
Quote:
ik ben ervan overtuigd dat het het belangrijkste is, om voor het vasthouden van de Waarheid te strijden, die in je eigen hart woont

nee wat in de Bijbel staat, daar gaat het om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:10
 
DAVID923 schreef:
nee wat in de Bijbel staat, daar gaat het om.

oke; ik probeer het je anders duidelijk te maken;
op jouw manier; met een "lading" bijbelteksten;

(de rest van de lezers van deze plaatsing; even oren dicht en door naar het volgende bericht)

wat ik je dus wil laten zien, david; is dat een liefdevol en een bewogen hart volgens mij meer Gods manier is, om met mensen om te gaan, dan dogmatiek, berisping en buitensluiting.

afijn; jij wilt horen wat er in de bijbel staat, met betrekking tot het "verdedigen" van de Waarheid;

ps 89;2 (bereid te getuigen)
ik zal Uw waarheid met mijn mond bekend maken.

efeze 6;12 (zelf dicht bij God leven)
wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, ....Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods.

1 tim 6; 5, 11, 12 (afstand nemen van zondig gedrag, vrucht dragen)
mensen die van de waarheid beroofd zijn, menende, dat de godzaligheid een gewin zij. Wijk af van dezulken......
Maar gij, o mens Gods, vlied deze dingen; en jaag naar gerechtigheid, godzaligheid, geloof, liefde, lijdzaamheid, zachtmoedigheid.
Strijd den goeden strijd des geloofs,.....

2 tim 4; 4 en 5 (dienstbaarheid en nabij God leven, en bereidheid te getuigen)
zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen. Maar gij, wees wakker in alles, lijd verdrukkingen; doe het werk van een evangelist, maak, dat men van uw dienst ten volle verzekerd zij.

hebreen 11 ; 32 (bereid te getuigen, dienstbaarheid)
Doch gedenkt de vorige dagen, in dewelke, nadat gij verlicht zijt geweest, gij veel strijd des lijdens hebt verdragen.
Ten dele, als gij door smaadheden en verdrukkingen een schouwspel geworden zijt; en ten dele, als gij gemeenschap gehad hebt met degenen, die alzo behandeld werden.

dat is wat mijn bijbel zegt, david.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:30
 
mooi! Lachende smiley

klopt precies met wat ik zei.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:36
 
dat is prachtig; want ik lees hier niets over berisping, dogmatiek en buitensluiting.......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
we zijn het eens met elkaar; top!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 16:29
 
HANNAH810 schreef:
dat is prachtig; want ik lees hier niets over berisping, dogmatiek en buitensluiting.......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
we zijn het eens met elkaar; top!!

Het 1 sluit het ander niet uit. Pastoraal verantwoord en vanuit liefde, maar dat doet niks af aan de teksten en Bijbelse principes van vermaning en uitsluiting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEVIDBR254





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 21:58
 
DAVID923 schreef:
Hallo,



Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.



De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.

Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.

De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).



openb 3;



15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.







*



David Busscher.




*



Zijn er anderen die er ook zo overdenken?
Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta.

Beste David,

Ik geloof dat elke organzatie/kerk/gemeente zijn doel heeft en ook zijn negatieve en positieve. Zelfs in de extreme zaken als het katholieke geloof zijn er dingen die goed en slecht zijn.

Ik denk dat je hier je houvast vooral moet vastgrijpen.Kritiek op orangizatie's kan maar in beperkte mate. Het is gods bedoeling niet om ons de organizatie's van anderen te beoordelen. Ik geloof dat god zijn invloed heeft door al die zaken al vind je ze persoonlijk niet goed.

De essentie is dat gods woord centraal komt te staan al is het dat er oculte prulletjes komen bij kijken. Als dat ze stimuleert om de bijbel te lezen dan sta ik daarachter.

Ook moet elke mens doen wat ie zelf gelooft voor de rest moeten wij getuigen van wat wij geloven en ons verre van het oordeel houden zo zullen wij ook dan niet geoordeelt worden.

Groetjes en gods zegen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 01:42
 
Er kwam een hele grote overstroming en een man moest op het dak van zijn huis klimmen.

Het water bleef maar stijgen en een van zijn buren kwam voorbij in een roeiboot en riep hem toe dat hij in moest stappen.

"Nee", antwoordde de man op het dak, "God zal me redden".

Even later kwam een brandweerman voorbij in een motorboot en hem ook verzocht in te stappen.

En weer weigerde de man en zei dat hij door God gered zou worden.

Ook een helicopter kwam en de piloot riep dat het touw zou laten zakken om de man mee te nemen.

Ook deze keer weigerde de man en bleef op God wachten.

Uiteindelijk verdronk de man.
Toen in de hemel aankwam, vroeg hij aan God waarom Hij hem niet had geholpen.

God antwoordde: "Ik stuurde een buurman, een brandweerman, en een helikopter Wat wil je nog meer?"

In Bijbel zien we dat Gods weg ook heel verrassend kan zijn.
Denk maar aan de Rachab de hoer. God gebruikte een hoer om Israel de mannen te laten ontsnappen.
De grootste vervolger van de gemeente in het begin, is degene die meeste brieven in de Bijbel heeft.

Na mijn eerste scheiding en een huwelijk met een ongelovige vrouw, raakte ik van Gods weg af en hield me niet meer met het geloof bezig.

Omdat nog steeds lid was van de EO kreeg ik echter het aanbod om mee te doen aan een Bijbelstudie.
Ach... waarom ook niet...

Dat was toch voor mij het begin van de weg terug.
Later gebeurde er nog meer, maar dat heeft niets met de EO te maken.

De nieuwe Visie ziet er ook gelikt uit. En hier proef ik nog steeds dat de EO haar missie niet vergeten is.
De EO is een zaaier, zodra mensen meer willen weten, dan is het aan de mensen van de nazorg, gemeente of wie dan ook om het land te bewerken en het onkruid te verwijden en te zorgen dan de boodschap volledig wordt, zodat er geoogst kan worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 17:12
 
LEVIDBR254 schreef:
Beste David,

Ik geloof dat elke organzatie/kerk/gemeente zijn doel heeft en ook zijn negatieve en positieve. Zelfs in de extreme zaken als het katholieke geloof zijn er dingen die goed en slecht zijn.

Ik denk dat je hier je houvast vooral moet vastgrijpen.Kritiek op orangizatie's kan maar in beperkte mate. Het is gods bedoeling niet om ons de organizatie's van anderen te beoordelen. Ik geloof dat god zijn invloed heeft door al die zaken al vind je ze persoonlijk niet goed.

De essentie is dat gods woord centraal komt te staan al is het dat er oculte prulletjes komen bij kijken. Als dat ze stimuleert om de bijbel te lezen dan sta ik daarachter.

Ook moet elke mens doen wat ie zelf gelooft voor de rest moeten wij getuigen van wat wij geloven en ons verre van het oordeel houden zo zullen wij ook dan niet geoordeelt worden.

Groetjes en gods zegen!

Zou God met een hoofdletter schrijven als ik jou was.
Als je de Bijbel leest kan je zien dat God in het oude en nieuwe testament erg streng is over zonde en valse leer onder zijn volk, laat staan ''occulte prulletjes''.

Ook heb ik het verschil tussen een gemeente en vrijwillig lid zijn van een omroep al beschreven (lees even terug).




Quote:
Ook moet elke mens doen wat ie zelf gelooft voor de rest moeten wij getuigen van wat wij geloven en ons verre van het oordeel houden zo zullen wij ook dan niet geoordeelt worden.


Dit is nu precies de houding die de kerk vernietigd....
het ''oordeelt niet'' principe staat in de context van farizeers die Jezus op de proef stelde. zie ook het voorbeeld waar Hij zei ''heeft niemand u veroordeeld''? Zo ook Ik niet maar gaat heen en zondig NIET MEER (maar goed we gaan oftopic).


in het oude testament werd je vermaand of vermoord. in het nieuwe testament vermaand en als het te gek word buitengesloten om de reputatie van Gods naam en de gemeente te beschermen.
(1cor 5)


12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 18:12
 
welkom op het forum, levi!!

@ David; ik zie meer verwijt dan warmte in je reactie!
(waarom moet je iemand nu gelijk een kerk-vernietiger noemen, david; ik snap dat gewoon echt niet!)


Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 27 mei 2011, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 18:25
 
in dit soort gevallen hou ik het bij Amos 5 : 13......
ok, een niet zo'n heel mooie vertaling, maar het is duidelijk:
het zijn zulke slechte tijden.....dat verstandige mensen zich stilhouden.
Ofwel, de verstandige zwijgt want de tijden zijn boos.
Laat ieder in zijn waarde.....ook de EO
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEVIDBR254





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 18:28
 
DAVID923 schreef:
Zou God met een hoofdletter schrijven als ik jou was.
Als je de Bijbel leest kan je zien dat God in het oude en nieuwe testament erg streng is over zonde en valse leer onder zijn volk, laat staan ''occulte prulletjes''.

Ook heb ik het verschil tussen een gemeente en vrijwillig lid zijn van een omroep al beschreven (lees even terug).

=> ik schrijf te snel
en dan komen we bij het onderwerp wat voor nut heeft de wet van God?
en lees alle brieven van paulus, hij zegt meermaals dat hij zelf nog zondigt?

dan kun je je de vraag stellen hij weet zeker dat ie zondigt en dat ie het eeuwige leven bereikt heeft waar blijft dan de wet van god?

let op! hiermee wil ik niet zeggen dat de wet is afgeschaft het heeft enkel een ander nut gekregen ,en het antwoord vind je ook in de brieven van de corinthiers



Dit is nu precies de houding die de kerk vernietigd....
het ''oordeelt niet'' principe staat in de context van farizeers die Jezus op de proef stelde. zie ook het voorbeeld waar Hij zei ''heeft niemand u veroordeeld''? Zo ook Ik niet maar gaat heen en zondig NIET MEER (maar goed we gaan oftopic).

Je laatste zin is ingesteldheid wat Jezus veranderd dit wilt niet zeggen dat het effectief zal zo zal zijn/kan zijn.
=> elke organizatie kerk die stimuleert om Gods woord te verspreiden is voor mij een reden om het te steunen. Weet je zeker dat je Gods wil doet met je kerk? Wel ik kan daar in ieder geval niet ja op antwoorden.
Elke organizatie/kerk is gemaakt door mensen voor God en heeft altijd gebreken. Ga je dan elke kerk en organizatie afbreken die elke keer ergens vanafwijkt?


in het oude testament werd je vermaand of vermoord. in het nieuwe testament vermaand en als het te gek word buitengesloten om de reputatie van Gods naam en de gemeente te beschermen.
(1cor 5)

Zie nut van de wet van God?

12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.

Klopt, en waar trek je de grens van dit niet deugen?
Hier kan ik heel ver over gaan discusieren want er zijn enorm veel wetten in de bijbel die praktisch niet haalbaar zijn.
Ik vrees dat we nog niet kunnen oordelen omdat we zelf niet perfect zijn. Jezus spreekt hier meermaals over...
Als je te ver gaat hierin kan God je gaan oordelen met je eigen oordeel.


Laatst aangepast door
LEVIDBR254
op vrijdag 27 mei 2011, 18:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:00
 
Jammer dat je 1 cor 5 inhoudelijk totaal negeert.

Paulus had net als u en mij last van het vlees en de natuurlijke zondige neigingen, natuur, de strijd tussen de oude natuur en het vlees in galaten 5 en rom 7. Maar hij leeft niet in praktiserende zonden.
Dat stuk uit 1 cor 5 is geen toevals treffer maar een Bijbels, tijdloos principe:

2tes 2:3

6 Maar wij bevelen u, broeders, in de naam van de Here Jezus Christus, dat gij u onttrekt aan elke broeder, die zich ongeregeld gedraagt, in strijd met de overlevering, die gij van ons ontvangen hebt. 7 Gij weet immers zelf, hoe ons voorbeeld behoort gevolgd te worden

En nogmaals er is een verschil tussen lidmaatschap opzeggen van de EO en kerktuch in een gemeente. zie eerdere uitleg (ga niet in herhaling vallen omdat mensen zonder lezen reageren).

Dit gaat dus weer gigantisch oftopic.

Maak andere een topic over het nut van de wet of kerktucht.

ontopic over de E.o.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 21:26
 
DAVID923 schreef:
in het oude testament werd je vermaand of vermoord. in het nieuwe testament vermaand en als het te gek word buitengesloten om de reputatie van Gods naam en de gemeente te beschermen.
(1cor 5)


12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.
David, denk aub aan de context. Ze moesten iemand uit de gemeente zetten, die in een incestueuze relatie leefde. Wil je dit vergelijken met iemand die over een bepaald onderwerp anders denkt?
Ik vind persoonlijk dat er te vaak en te snel mensen uit de gemeente gezet worden. Want het is een heel zware straf, die mensen vaak onnodig beschadigt. Mensen voelen zich letterlijk verketterd en heidens...doet me denken aan de eerste regels van de Dordtse leerregels.
Volgens mij is dit het laatste waar men aan moet denken, want niet iedereen die anders denkt dan jij is meteen een ketter..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6