| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 17:09
|
|
|
|
Hier vanmorgen ook een heerlijk zonnetje, lekker temperatuurtje! ik heb heerlijk gewandeld met mijn oppasbabietje, samen hebben we genoten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 17:10
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Een slecht moment...wil ik het niet noemen... Ik noem het een droevig moment...
Onverwachts naar een begrafenis....buurvrouw uit de oude straat... Ik heb zelf geen krant, maar krijg er wel eens 1.. Zo ook eergisteren, en las ik de rouwadvertentie...en kom net terug. Wilde na afloop ook nog even condoleren maar moest naar huis vanwege TNT pakket... Daar zit ik nu alweer een uur op te wachten...had zodoende nog wel naar het condoleren gekund... |
Meid wat naar! Sterkte hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 17:14
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Da's zeker onder een steen of zo dan  |
Hunebed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 17:16
|
|
|
|
| VOGUE536 schreef: | Lieve Here God,
Allebei beschadigd, allebei verdriet en pijn maar diep in ons hart toch samen willen zijn Met welke partner hebben we nog geen idee maar U God kent onze weg; voor iedere van ons twee!!
Here geef mij vertrouwen en kracht om te schrijven, zodat de duivel ons niet uit elkaar kan drijven. Schoon mijn gedachten Here GOD, haal mijn hart weer van slot!!
Amen |
Heel treffend Vogue!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 17:24
|
|
|
|
Ik vraag me nog steeds af waarom een 2de huwelijk of misschien een 3de huwelijk niet zou ingezegend mogen worden.
Als het vorige huwelijk spaak liep om de één of andere redenen heb je dan geen recht meer op geluk, die je door een inzegening hoopt te verkrijgen, bij een volgend huwelijk? Wat als 1 van de partners nooit eerder getrouwd was of wel getrouwd was zonder een kerkelijke dienst, en dus ook geen inzegening kreeg?
Ik weet wel: ,de woorden uit Matteüs 19:6 indachtig (...wat God heeft verbonden, moet de mens niet scheiden.), het christelijk huwelijk is een afspiegeling van de liefde van God en Jezus. Het is een ja-woord van Jezus aan de Vader en dat tot aan of in de dood. Dat ja-woord spreken mensen ook uit tijdens de kerkelijke inzegening. Wij zijn immers de afspiegeling van Jezus en beloven dan ook (we zeggen volmondig 'ja' bij de belofte): 'in goede en kwade dagen, in rijkdom en armoede, in ziekte en gezondheid...tot de dood ons scheidt, bij elkaar te blijven. Tot de dood dus. De lichamelijike dood. Maar wat als een huwelijk op een andere wijze helemaal dood is? Moeten we dan na de zoveelste mislukte reddingsoperatie nog samen blijven? Moeten we dan maar ongelukkig zijn tot aan de dood?
Scheiden is soms een bevrijding. Bevrijdt worden van het verdriet, onrecht, pijn, etc, dat in een mislukt huwelijk (dat wel met een goed bedoelde en eeuwigdurende intentie werd aangegaan) geen levenskwailteit meer bood. Bevrijding is vrij worden, is terug kunnen of willen openstaan voor een nieuwe liefde. Voor nieuw geluk. Het is weer een heldere afspiegeling worden van Jezus' liefde. Waarom zou die liefde die tot een nieuw huwelijk leidt dan niet ingezegend mogen worden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 17:27
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Wij maken allemaal onze eigen wetjes Momo... Maar God kijkt over die wetjes heen... We hebben allemaal een geweten gekregen.... Daar houd ik me maar aan vast.... |
Waardoor wordt dat geweten dan gevormd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 17:32
|
|
|
|
Stampot zuurkool Stampot andijvie Rookworst Rijstepap met appel en kaneel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vraag me nog steeds af waarom een 2de huwelijk of misschien een 3de huwelijk niet zou ingezegend mogen worden.
Als het vorige huwelijk spaak liep om de één of andere redenen heb je dan geen recht meer op geluk, die je door een inzegening hoopt te verkrijgen, bij een volgend huwelijk? Wat als 1 van de partners nooit eerder getrouwd was of wel getrouwd was zonder een kerkelijke dienst, en dus ook geen inzegening kreeg?
Ik weet wel: ,de woorden uit Matteüs 19:6 indachtig (...wat God heeft verbonden, moet de mens niet scheiden.), het christelijk huwelijk is een afspiegeling van de liefde van God en Jezus. Het is een ja-woord van Jezus aan de Vader en dat tot aan of in de dood. Dat ja-woord spreken mensen ook uit tijdens de kerkelijke inzegening. Wij zijn immers de afspiegeling van Jezus en beloven dan ook (we zeggen volmondig 'ja' bij de belofte): 'in goede en kwade dagen, in rijkdom en armoede, in ziekte en gezondheid...tot de dood ons scheidt, bij elkaar te blijven. Tot de dood dus. De lichamelijike dood. Maar wat als een huwelijk op een andere wijze helemaal dood is? Moeten we dan na de zoveelste mislukte reddingsoperatie nog samen blijven? Moeten we dan maar ongelukkig zijn tot aan de dood?
Scheiden is soms een bevrijding. Bevrijdt worden van het verdriet, onrecht, pijn, etc, dat in een mislukt huwelijk (dat wel met een goed bedoelde en eeuwigdurende intentie werd aangegaan) geen levenskwailteit meer bood. Bevrijding is vrij worden, is terug kunnen of willen openstaan voor een nieuwe liefde. Voor nieuw geluk. Het is weer een heldere afspiegeling worden van Jezus' liefde. Waarom zou die liefde die tot een nieuw huwelijk leidt dan niet ingezegend mogen worden? | Ik begrijp deze reactie eerlijk gezegd niet. Aan de ene kant verwachten we van de kerk dat ze ons leren over normen en waarden, maar als ze dan grenzen gaan stellen, vinden we dat we dat zelf wel kunnen uitmaken. Stel je eens voor dat we zomaar klakkeloos alles zouden doen wat de mensen van ons willen, dan krijgen we te horen dat we geen voorbeeld zijn en niet de regels van de bijbel gebruiken. Het is heel gemakkelijk kritiek te hebben op de kerk, maar uiteindelijk heeft het ook met de verantwoordelijkheid van jezelf te maken. En ik vind dat een echtscheiding niet zomaar iets is en dat je dus best wel regels kunt stellen hoe je dat vorm wilt geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:23
|
|
|
|
|
Cootje , vanuit Zeeland......van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja ik helaas ook Romy het is een familie kwaal ik kreeg het zelf ook rond de pubertijd maar gelukkig nooit op deze manier dit is eng.
Hoop voor mn neefje dat het niet te vaak voor gaat komen! | mijn dochter, toen 9 kreeg iets anders maar dat maakt niet uit. Je schrikt je wezenloos als ouder of familie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp deze reactie eerlijk gezegd niet. Aan de ene kant verwachten we van de kerk dat ze ons leren over normen en waarden, maar als ze dan grenzen gaan stellen, vinden we dat we dat zelf wel kunnen uitmaken. Stel je eens voor dat we zomaar klakkeloos alles zouden doen wat de mensen van ons willen, dan krijgen we te horen dat we geen voorbeeld zijn en niet de regels van de bijbel gebruiken. Het is heel gemakkelijk kritiek te hebben op de kerk, maar uiteindelijk heeft het ook met de verantwoordelijkheid van jezelf te maken. En ik vind dat een echtscheiding niet zomaar iets is en dat je dus best wel regels kunt stellen hoe je dat vorm wilt geven. |
stel, chatuliem, ik kom naar je toe in je rol als voorganger van de gemeente, en ik vraag overtrouw aan. - welke bijbelse regels zijn er dan van toepassing om me/ons de dienst zo min mogelijk als feestelijk en geestelijk te doen ervaren? - op welke bijbelse regels baseer je deze beslissing?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dank je voor de tip hoor...
Ik zal wel gewoon een boterham met pindakaas en komkommer eten daar kan ik weinig verkeerd mee doen... |
Frank en pindakaas. Dat mag wel in de krant.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:43
|
|
|
|
Stukje kabeljauw met gorgonzola in de oven, dat doe je over de verse spinaziepasta....
MMMMMM...smullen ! en simpel klaar te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:55
|
|
|
|
| LIEKE000 schreef: | Stukje kabeljauw met gorgonzola in de oven, dat doe je over de verse spinaziepasta....
MMMMMM...smullen ! en simpel klaar te maken. |
Klinkt erg lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:58
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp deze reactie eerlijk gezegd niet. Aan de ene kant verwachten we van de kerk dat ze ons leren over normen en waarden, maar als ze dan grenzen gaan stellen, vinden we dat we dat zelf wel kunnen uitmaken. Stel je eens voor dat we zomaar klakkeloos alles zouden doen wat de mensen van ons willen, dan krijgen we te horen dat we geen voorbeeld zijn en niet de regels van de bijbel gebruiken. Het is heel gemakkelijk kritiek te hebben op de kerk, maar uiteindelijk heeft het ook met de verantwoordelijkheid van jezelf te maken. En ik vind dat een echtscheiding niet zomaar iets is en dat je dus best wel regels kunt stellen hoe je dat vorm wilt geven. |
Moet je dan niet gewoon gaan zegen ja het mag wel of nee het mag niet, bij het mag wel maar enkel met zo min mogelijk blijdschap krijg ik een beetje het idee dat je het stiekum moet doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:59
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Moet je dan niet gewoon gaan zegen ja het mag wel of nee het mag niet, bij het mag wel maar enkel met zo min mogelijk blijdschap krijg ik een beetje het idee dat je het stiekum moet doen. |
stiekum is vaak wel t lekkerste toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:04
|
|
|
|
Eigenlijk is de bijbel over duidelijk over scheiden, en wat dat betreft kan ik me voor stellen dat kerken een tweede huwelijk weigeren. Als zelfs de kerk zich niet meer aan Gods woord houd, wie dan nog wel? Daarom vind ik de schuldbelijdenis zo gek nog niet. Niet dat je minder bent, maar als je scheid zonder een bijbelse reden, waarom zou je dan(terwijl je weet dat dat tegen de wil van God in gaat) opnieuw weer trouwen in de kerk? We weten allemaal dat er vergeving is voor de fouten die gemaakt worden, maar als je nu geen enkele spijt hebt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:13
|
|
|
|
Lastige materie.
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op dinsdag 10 januari 2012, 21:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:14
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Waardoor wordt dat geweten dan gevormd? |
Door God zelf Mo...hij is met je bezig...en met mij!!! Zeker weten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:14
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en dat vind ik nu juist soms het moeilijke; hoe weet je wat nu precies Gods weg in je leven is; hoe weet je welke weg te kiezen wanneer je de keus hebt uit meerdere routes? hoe kun je Gods leiding verstaan?
en als je niet zeker bent wat God wil in je leven, is het dan wellicht de bedoeling om maar een beetje te doen wat je zelf denkt dat goed zou kunnen zijn? |
Beste Hanne, Om te weten wat God van je verlangt zijn -volgens mij- 2 activiteiten van esssentiëel: 1. bidden helpt hierbij in stilte én met medechristenen; 2. de vreugde van Zijn woord leren kennen en uitleven door Hem je vertrouwen te schenken.
Dit is nogal kort in de bocht besef ik en daarom verwijs ik je naar de site van de evangelische kerk in Dordrecht, ,nl.
"Jozua Dordrecht/Downloads/Preken op THEMA/Letter “V”", daarna “Volhardend bidden” Zondag 22 april 2007 Spreker: Wim Grandia
Veel succes !
Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 10 januari 2012, 19:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:17
|
|
|
|
Inschrijving is weer mogelijk.
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op maandag 16 januari 2012, 10:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:19
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | | Door God zelf Mo...hij is met je bezig...en met mij!!! Zeker weten! |
En wat dacht je van al die opgelegde wetjes van mensen en kerken dan? Opvoeding? Religie? Omgang met anderen? Cultuur? Geestelijk voedsel?
Heeft allemaal invloed op je geweten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:20
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en dat vind ik nu juist soms het moeilijke; hoe weet je wat nu precies Gods weg in je leven is; hoe weet je welke weg te kiezen wanneer je de keus hebt uit meerdere routes? hoe kun je Gods leiding verstaan?
en als je niet zeker bent wat God wil in je leven, is het dan wellicht de bedoeling om maar een beetje te doen wat je zelf denkt dat goed zou kunnen zijn? |
Han ik liep ook jarenlang met die vraag rond... Maar neem van mij aan: je voelt het...je merkt het...als God met je bezig is....en welke weg Hij gaat....meid...laat dat maar aan Hem over! Zelfs vindt de mus een huis he......ook jou gaat Hij een plekkie geven....niet op jouw tijd....maar op Zijn tijd!
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op dinsdag 10 januari 2012, 19:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:23
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Hunebed  |
zou kunnen he, tis in Drenthe geloof ik of is het nou toch Grunn, komt vast omdat ik in Grunn werk.
Laatst aangepast door
|
YELNIN491
|
op dinsdag 10 januari 2012, 19:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:23
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | En wat dacht je van al die opgelegde wetjes van mensen en kerken dan? Opvoeding? Religie? Omgang met anderen? Cultuur? Geestelijk voedsel?
Heeft allemaal invloed op je geweten. |
Klopt Mo...mensen kunnen iemands geweten enorm beinvloeden... Maar hoe JIJ tegenover GOD staat...gaat immers niemand wat aan? Laat ze maar kletsen...het is tussen jou en God...ja toch!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ben je er nu weer Niks mannenhaters maar VROUWENTOPIC  |
miss. voelt tie zich zeer verwant aan de vrouwen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:43
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Mooi...scheelt mij weer een hoop gezeur aan m'n kop van Willemijn of ik maar assieblief mee wil gaan. Wat dan overigens wel contraprincipieel zou zijn geweest.
 |
Negen man/vrouw ov ....dus kansen genoeg Griffin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:50
|
|
|
|
Rijst met babi pangang en komkommersalade. Lekkerrrrr (wel zelf samengesteld dan)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 20:05
|
|
|
|
Broodje rookworst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 20:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Frank en pindakaas. Dat mag wel in de krant.  |
pindakaas...Hét Nederlandse nationale gerecht krijg ik echt niet doorgeslikt...baaaah in het kwadraat...
|
|
| Naar boven |
|
|