| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 11:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het is vandaag vrijdag de 13de...occult of niet, ik blijf gewoon binnen. Een zwarte kat (gelukkig is Floshke niet zwart), een ladder waar je niet onderdoor mag en welke zaken heb je nog allemaal vermijd ik maar liever...Ik zal morgen wel naar de winkel rijden... |
Ach, vrijdag de 13e........ Al een aardig aantal van meegemaakt in 't leven, en nog nooit iets overkomen. Zal dus best wel een beetje meevallen :-P
En ach..... Als ik dan straks ff die zwarte kat van de buren gewoon niet knuffel, omdat ik dat anders ook niet doe, Niet onder de ladder van de buurman doorloop, omdat dat nu eenmaal nóóit handig is, De schoorsteenveger juist een handje geef, omdat hij wel het dak op durft, en ik niet, Rustig mijn bankzaken regel, omdat het stiekem vandaag wat rustiger is bij de bank, Niet op stoel 13 in het vliegtuig ga zitten, omdat ik voor vandaag geen vliegplannen heb, Binnen in huis mijn paraplu niet open doe, omdat je daarmee zo lastig door de deur komt, én het weer er simpelweg niet naar is, ach........wat zou me dan nog kunnen overkomen?
Of.......zal ik stiekem wel een klavertje vier in mijn schoen doen? Scheelt me misschien wel abonnementsgeld hierzo 
Oh ja, ook nog een diepzinniger gedachte: één van de verklaringen is ook dat vrijdag de 13e een ongeluksdag is, omdat Christus op de vrijdag de 13e zou zijn gekruisigd. Nu, volgens mij is dat juist de grootste GELUKSdag ooit!
Wat nou, vrijdag de 13e een ongeluksdag??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 11:58
|
|
|
|
Ik word echt moe van Engelstalige dinges. Doe effe normaal man LJ.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 11:58
|
|
|
|
Niet iedereen kunnen in het Engels lezen. Dit is Nederlandse datingssite en geen internationaal,
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op vrijdag 13 januari 2012, 12:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 11:59
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik vraag mij af waarom er personen zijn die de engelse taal op het forum gebruiken.
Wat is het nut ervan?
Wat mankeerd er aan de Nederlandse taal?
Niet ieder cm lid is de engelse taal machig en kan er dus niks mee.
Ik hoef die bijdrages in de engelse taal niet te lezen, dat snap ik. |
Ik kan me er in vinden Maris,
Ik stoor me mateloos aan dat engelse ge*****. Ook al kan ik het lezen, wat is er mis met het Nederlander zijn?(of Belg) De Nederlandse taal is uitgebreid genoeg om de juiste woorden te kunnen vinden en persoonlijk vind ik het gewoon stom om in je eigen land, de voertaal van een ander land te gebruiken. Natuurlijk is Engels een wereldtaal, maar omdat in je eigen land te gebruiken, terwijl IEDERE Nederlander ( zelfs iemand met een zeer laag IQ) de Nederlandse taal beter begrijpt en spreekt als een buitenlandse of wereldtaal vind ik het volslagen onzinnig om een ander op te zadelen met 'jouw kennis' van o.a het Engels. We zijn toch niet op CM om elkaars engels te testen?
Doe normaal, dan doe je al gek genoeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:00
|
|
|
|
| Matt 5 schreef: | Jullie zijn het zout van de aarde. Maar als het zout zijn smaak verliest, hoe kan het dan weer zout gemaakt worden? Het dient nergens meer voor, het wordt weggegooid en vertrapt. 14 Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad die boven op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. 15 Men steekt ook geen lamp aan om hem vervolgens onder een korenmaat weg te zetten, nee, men zet hem op een standaard, zodat hij licht geeft voor ieder die in huis is. 16 Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de hemel. |
| Hand 1 schreef: | | maar gij zult kracht ontvangen, wanneer de heilige Geest over u komt, en gij zult mijn getuigen zijn te Jeruzalem en in geheel Judea en Samaria en tot het uiterste der aarde |
De derde weging, de gemeente. Wat is de belangrijkste taak van de gemeente? Getuige te zijn van Jezus in deze wereld. In de eerste tekst zien we wat er gebeurt als de gemeente haar getuigenis verliest. Het verliest haar kracht en identiteit. Dit getuigenis zou zo stralend moeten zijn, dat het ver in de omgeving zichtbaar is, zoals een stad op een berg. Er wordt op ons gelet. Ook al kunnen we er niks aan doen, we zijn getuige van Jezus. Het is aan ons om een goede getuige of een slechte te zijn.
Even een zijspoor: het Griekse woord voor getuige is martyr. Van dit woord komt ons woord martelaar vandaan. De eerste christenen waren zich zo bewust van hun plaats in deze wereld, dat ze bereid waren hun leven op te geven voor hun geloof. Jezus belooft ons dat als we voor koningen staan, Hij ons de woorden zou geven om te getuigen voor Hem. | Luc 12 schreef: | | Ik zeg jullie: iedereen die mij erkent bij de mensen, zal ook door de Mensenzoon worden erkend bij de engelen van God. 9 Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal verloochend worden bij de engelen van God. 10 En iedereen die iets ten nadele van de Mensenzoon zegt, zal worden vergeven. Maar wie lastertaal spreekt tegen de heilige Geest zal niet worden vergeven. 11 Wanneer ze jullie voor de synagogen en de autoriteiten en het gerecht slepen, vraag je dan niet bezorgd af hoe of waarmee je je moet verdedigen of wat je moet zeggen, 12 want de heilige Geest zal jullie op dat moment ingeven wat je moet zeggen.’ |
Er zijn twee momenten waar je als gemeente je getuigenis het beste kunt uitdragen, nl. bij de doop en bij het huwelijk. De vraag is dan wat wil je uitdragen? Doen alsof er niks aan de hand is, vind ik geen getuigenis. Misschien moet ik nog maar eens uitleggen waarom ik niet zo geloof in schuldloos gescheiden zijn. Misschien heb je niks kunnen doen aan het feit dat de ander het opgaf en bij je wegging, maar vaak zijn er voor die tijd dingen voorgevallen waarbij je zelf dingen gedaan hebt die niet goed waren. Doet me denken aan een echtpaar waarbij de vrouw elke winter haar depressies kreeg. En ze weigerde zich te laten behandelen. Die man kon de druk van die momenten niet meer aan, en is bij haar weggevlucht. Anders hadden ze hem moeten opnemen vanwege overspannenheid. Nu kun je formeel zeggen, dat die vrouw geen schuld heeft aan de scheiding, maar als ze zelf haar gedrag niet onder ogen ziet, zal een tweede man er ook aan onder door gaan. Hoeveel mensen hebben zich niet in dezelfde tweestrijd bevonden? Dat het leven met de persoon een hel was, en dat ze uiteindelijk er maar voor kozen om weg te gaan? Simpelweg, omdat ze zelf overspannen ervan zouden worden? In mijn contacten hier op het forum, ook met mensen die zgn. schuldloos gescheiden zijn, denk ik af en toe wel eens: je moet een sterk karakter hebben om deze persoon te kunnen opvangen en ervoor te zorgen dat die ander je niet gaat overheersen. In sommige gevallen denk ik zelfs: ik kan me goed voorstellen dat er met jou niet te leven valt… Wat dat betreft mis ik bij sommigen een stuk zelfreflectie.
Ik nader mijn conclusie. De drie wegingen bij elkaar gevoegd. Mijn eerste conclusie is, dat een tweede huwelijk bijbels gezien mogelijk is. Hoewel het niet voldoet aan de uiterste norm van Jezus, geeft God mensen wel een tweede kans. Het heeft in mijn ogen echter pas zin, als men ook doorheeft waarom het misgegaan is bij het eerste huwelijk. Anders is de kans dat dit tweede huwelijk ook misgaat levensgroot. Ik moet er wel toekomst in kunnen zien. Of je op basis van dit gegeven een huwelijkszegening kunt weigeren is natuurlijk een ander uiterste, maar er zal wel heel wat water onder de brug moeten, voordat men klaar is voor deze tweede stap. Het derde waar ik aan zit te denken, is dat er een verschil is tussen schuldeloos ergens aan beginnen en vergeven worden. Jezus had in Zijn handen de wonden zichtbaar, terwijl Hij al een opstandingslichaam had. De hemel ziet er zelfs anders uit, dan voor die tijd. In de nieuwe hemel en aarde zal het draaien om het Lam, dat voor ons geslacht is. In de houding van de gemeente zou dit proces van vergeving vorm gegeven moeten worden. De schuld is vergeven, aan de andere kant zou je moeten kunnen laten zien wat die vergeving precies inhoudt. In mijn ogen kun je dat het beste laten zien, door een andere vormgeving. Doen alsof er niks aan de hand is, is geen getuigenis. Dan geef je de boodschap af, van het geeft niet wat er gebeurd is, je krijgt de zegen toch wel… Dan is de volgende stap naar een stel dat jaren samenwoont, en naar homohuwelijken. Het is geen getuigenis van Gods genade in mijn ogen. Het is meer een getuigenis van: we laten alles toe in onze gemeente. Die andere vormgeving, waar ik twee voorbeelden van gegeven heb, laat het getuigenis van de gemeente wel heel. En dat kan ook heel feestelijk zijn. Je zegt één huwelijk wordt ingezegend in de kerk. Voor het andere huwelijk is ruimte, maar het is wel anders: we zijn niet meer schuldeloos, maar we zijn wel vergeven.
Tenslotte nog dit. Er is geen volmaakte oplossing te vinden. Bij alles wat je doet, zegt of beslist, zal kritiek komen. Ik heb met mijn bijdrage weergegeven waar ik sta in deze. Je kunt het er niet mee eens zijn, dat verwacht ik ook niet. Maar in dit moeilijke proces van wikken en wegen, is er geen absoluut antwoord te geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULDIJK025
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:01
|
|
|
|
Hier kun je al je leuke, mooie, toffe, gave of ietswat harde moppen kwijt.....
Wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart... Wat is het? Een nonneke dat van de trap valt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VOGUE536
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:02
|
|
|
|
.....
Laatst aangepast door
|
VOGUE536
|
op vrijdag 10 februari 2012, 08:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:03
|
|
|
|
|
Groot gelijk Jolan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:03
|
|
|
|
| PAULDIJK025 schreef: | Hier kun je al je leuke, mooie, toffe, gave of ietswat harde moppen kwijt.....
Wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart... Wat is het? Een nonneke dat van de trap valt! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: |  |
Heb je je bezeerd, Frank?
Maarre...we hebben al een topic met moppen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:10
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Heb je je bezeerd, Frank?
Maarre...we hebben al een topic met moppen  |
Er zijn al verschillende topics met moppen...eigenlijk zijn bijna alle topics op zich een grap ...is maar een plaagje hoor...
de nonnekes hebben het altijd gedaan...het is ook niet toevallig dat op vrijdag de 13de een nonneke van de trap valt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULDIJK025
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:13
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Heb je je bezeerd, Frank?
Maarre...we hebben al een topic met moppen  |
Oke...dan heb ik die gemist...zal eens kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:13
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Gekneusde ribben,rug,heup en arm maar gelukkig niks gebroken! | Ai, wat naar. Beterschap voor haar!!
En ehm.... idd superfijn dat vriendlief zo zorgzaam is voor zijn schoonmams-in-spe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:14
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Gekneusde ribben,rug,heup en arm maar gelukkig niks gebroken! | Ai, wat naar. Beterschap voor haar!!
En ehm.... idd superfijn dat vriendlief zo zorgzaam is voor zijn schoonmams-in-spe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:14
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik kan me er in vinden Maris,
Ik stoor me mateloos aan dat engelse ge*****. Ook al kan ik het lezen, wat is er mis met het Nederlander zijn?(of Belg) De Nederlandse taal is uitgebreid genoeg om de juiste woorden te kunnen vinden en persoonlijk vind ik het gewoon stom om in je eigen land, de voertaal van een ander land te gebruiken. Natuurlijk is Engels een wereldtaal, maar omdat in je eigen land te gebruiken, terwijl IEDERE Nederlander ( zelfs iemand met een zeer laag IQ) de Nederlandse taal beter begrijpt en spreekt als een buitenlandse of wereldtaal vind ik het volslagen onzinnig om een ander op te zadelen met 'jouw kennis' van o.a het Engels. We zijn toch niet op CM om elkaars engels te testen?
Doe normaal, dan doe je al gek genoeg
 |
Er zijn ook mensen op cm die engels heel prettig vinden.
Voor een ieder wat wils zou ik zeggen
Its a choice, het is een keuze
Niet meer en niet minder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:15
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Juist jij slaat de spijker op zunne kop, wat die Bijbel teksten aan gaande. Het gaat er volgens mij meer om, zo als ik het lees hier op forum, dat wij mensen gaan bepalen wat wel, en wat niet kan. Stromingen en belevingen, zoeken elkaars steun, om die mazen in Gods wetten te vinden waarop hun gedrag geaccepteerd wordt. En maar al te vaak is er in bepaalde topiks gezegd, dat de Bijbel in een andere tijd geschreven is. En dat die niet meer van deze tijd is, en zo worden wel meer dingen goedgekeurd door de mens, die volgens Gods wetten niet kunnen. Voor wie kiezen wij dan eigenlijk, voor God.of de tijdsgeest waarin wij nu leven. | Gerrit, ik ben blij met deze kritiek. Allereerst, echtscheidingen komen al jaren voor, en is niet het symbool van de tijdgeest. In het OT maakt God al een voorziening voor mensen waarbij het mis gaat. Bovendien is geen enkele scheiding gemakkelijk, het gaat gepaard met veel trauma's strijd en twijfels. De kerk heeft jarenlang het veroordelende vingertje naar mensen geheven, omdat ze het niet meer konden uithouden bij die partner. Ze werden voor de keuze gesteld: of je blijft bij je partner, of je gaat uit de kerk en je bent voor eeuwig verloren. Vaak een dillemma, een keuze uit twee kwaden. Het is heel gemakkelijk te roepen, die mogen dan nooit meer trouwen, of die zijn voor eeuwig verloren. En dan kun je een heleboel bijbelteksten vinden om dat te staven. Maar dan doe je geen recht aan Gods genade. En dan doe je ook geen recht aan Gods liefde. Met mijn keuze durf ik wel recht te doen aan Gods genade, omdat ik geloof, dat voor elke zondaar vergeving mogelijk is. En die vergeving wil ik uitdragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULDIJK025
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:15
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Er zijn al verschillende topics met moppen...eigenlijk zijn bijna alle topics op zich een grap ...is maar een plaagje hoor...
de nonnekes hebben het altijd gedaan...het is ook niet toevallig dat op vrijdag de 13de een nonneke van de trap valt...  |
is het de 13e uhm...haha...sory frank
denk dan maar weer aan valentijn ofzo...(niet persoonlijk hé)
Ik hou van jou...ik hou van jou
Een dag, een jaar, een eeuw
Ik weet dat liefde lente is
Maar ook een beetje sneeuw
Laatst aangepast door
|
PAULDIJK025
|
op vrijdag 13 januari 2012, 12:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:16
|
|
|
|
dubbel
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 13 januari 2012, 12:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:17
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik word echt moe van Engelstalige dinges. Doe effe normaal man LJ. |
Herman,
Ben gewoon mijzelf
Dat mag toch wel.
We leven in een vrij land met een vrije expressie vorm
Gelukkig wel zeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Er zijn al verschillende topics met moppen...eigenlijk zijn bijna alle topics op zich een grap ...is maar een plaagje hoor...
de nonnekes hebben het altijd gedaan...het is ook niet toevallig dat op vrijdag de 13de een nonneke van de trap valt...  |
Voel je je aangesproken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:28
|
|
|
|
Waarom zouden we ons buigen over een taal die niet onze moedertaal is?
Onze moedertaal is al moeilijk genoeg. Verkeerde spelling, slechte zinsbouw...Laten we eerst ons eigen Nederlands goed leren zodat we een basis hebben voor een andere taal. We zijn nooit te oud om te leren..'When you stop learning you start dying'...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULDIJK025
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:30
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Voel je je aangesproken?  |
wil geen mensen kwetsen hé, wist toen nog niet wat frank met nonnen heeft.
miss. had ie er wel 1 maar niet dus...ppfff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULDIJK025
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:32
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Waarom zouden we ons buigen over een taal die niet onze moedertaal is?
Onze moedertaal is al moeilijk genoeg. Verkeerde spelling, slechte zinsbouw...Laten we eerst ons eigen Nederlands goed leren zodat we een basis hebben voor een andere taal. We zijn nooit te oud om te leren..'When you stop learning you start dying'...  |
When you stop learning you start dying'... mooi gezegd Frank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:32
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 13 januari 2012, 12:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:34
|
|
|
|
| PAULDIJK025 schreef: | is het de 13e uhm...haha...sory frank
denk dan maar weer aan valentijn ofzo...(niet persoonlijk hé)
Ik hou van jou...ik hou van jou
Een dag, een jaar, een eeuw
Ik weet dat liefde lente is
Maar ook een beetje sneeuw |
euh...dank je wel voor je openhartigheid...
waarom moet het man zijn, ipv een vrouw, die zijn liefde aan mij verklaart? Zie je wel dat vrijdag de 13de een ongeluksdag is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:35
|
|
|
|
| PAULDIJK025 schreef: | wil geen mensen kwetsen hé, wist toen nog niet wat frank met nonnen heeft.
miss. had ie er wel 1 maar niet dus...ppfff |
Haha, Frank wil graag non worden...'t is maar ff dat je het weet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:42
|
|
|
|
| PAULDIJK025 schreef: | Hier kun je al je leuke, mooie, toffe, gave of ietswat harde moppen kwijt.....
Wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart... Wat is het? Een nonneke dat van de trap valt! |
Ehm..... is het dan niet: wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-bont-en-blauw? 
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:44
|
|
|
|
Ehm..... is het dan niet: wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-bont-en-blauw? 
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:46
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Gekneusde ribben,rug,heup en arm maar gelukkig niks gebroken! | Oeps... dat klinkt niet fijn Wees maar een beetje extra zuinig op d'r
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULDIJK025
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | euh...dank je wel voor je openhartigheid...
waarom moet het man zijn, ipv een vrouw, die zijn liefde aan mij verklaart? Zie je wel dat vrijdag de 13de een ongeluksdag is...  |
klein maar fijn Frank ik bedoel je kleine zin eronder
Laatst aangepast door
|
PAULDIJK025
|
op vrijdag 13 januari 2012, 13:35
|
|
| Naar boven |
|
|