| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 17:35
|
|
|
|
Wij (mijn dochter en ik) gaan vandaag Kofta eten. Das een grieks gerecht van gehakt, courgette, tomaat en daarbij rijst geserveerd, alles op griekse wijze. Daaaaas toch lekker joh!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 17:37
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Hoezo?? moest-ie dan aan z'n staart....?  |
...die plaatjes zitten te hoog in het oor... Ben je nu alle oude kalfjes uit de sloot aan het halen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 17:39
|
|
|
|
| PAULDIJK025 schreef: | ik weer met mijn uitspraken.. dus sorry als het wat bot eruit kwam
 |
Nee, maar deze eens uit de archieven gevist..... Vroeger was toch alles beter.....??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 17:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...die plaatjes zitten te hoog in het oor... Ben je nu alle oude kalfjes uit de sloot aan het halen?  |
Dit is op z'n Z hollands K alfjes haal ik niet uit de sloot en m'n schaapjes heb ik òòk op het droge..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 17:47
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Wij (mijn dochter en ik) gaan vandaag Kofta eten. Das een grieks gerecht van gehakt, courgette, tomaat en daarbij rijst geserveerd, alles op griekse wijze. Daaaaas toch lekker joh!  |
Aziatische rijst, een tomaat uit Spanje een courgette uit Italië, gehakt uit Nederland en...enkele flessen Franse wijn om te drinken... wat is daar eigenlijk nog Grieks aan...de achtergrond muziek van een Griekse Praiseband misschien?
Ik eet vandaag wat Fries roggebrood...ben vandaag niet naar de winkel geweest...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 17:50
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Dit is op z'n Z hollands K alfjes haal ik niet uit de sloot en m'n schaapjes heb ik òòk op het droge.. |
Oude koeien vissen......wie in de sloot valt is af!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:04
|
|
|
|
Als je het nodig hebt je in het engels uit te drukken omdat je je in die taal beter kunt verwoorden, heb je grote armoede in je nederlands. Sterker nog: Als je je uitdrukt in andermans moedertaal ben je niets meer dan een naprater
Ik heb wel een tip voor sommigen... oefen eens wat met de nederlandse taal, schrijf eens een sollicitatiebrief ofzo....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VOGUE536
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:22
|
|
|
|
......
Laatst aangepast door
|
VOGUE536
|
op vrijdag 10 februari 2012, 08:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | komt een kale man uut grootegast  |
Ow ??? Ken ik die ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VOGUE536
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:24
|
|
|
|
......
Laatst aangepast door
|
VOGUE536
|
op vrijdag 10 februari 2012, 08:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:42
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Huh? Ik dacht dat wij afgesproken hadden bij Visser? Of wil je ons vergelijken met Floske? Tja, kattig kunnen we wel zijn, ja  |
Dat was vanavond toch niet hopelijk? Dan mag ik eerst wel eens even kattenvoer in gaan slaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Aziatische rijst, een tomaat uit Spanje een courgette uit Italië, gehakt uit Nederland en...enkele flessen Franse wijn om te drinken... wat is daar eigenlijk nog Grieks aan...de achtergrond muziek van een Griekse Praiseband misschien?
Ik eet vandaag wat Fries roggebrood...ben vandaag niet naar de winkel geweest... |
Ooooooh Frankie...wat ben jij een cultuurbarbaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:43
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ai, wat naar. Beterschap voor haar!!
En ehm.... idd superfijn dat vriendlief zo zorgzaam is voor zijn schoonmams-in-spe  |
Schoonmama??weet jij meer dan ik?zie ik in de verte goud blinken?
Nope......
Probleem is dat ik nu bij zijn moeder punten moet scoren maar die is dementerend en vergeet dus steeds wat ik voor haar doe......
Mooi moment van de dag:veel Rotterdammers gesproken,heerlijke mensen......."ik hep ut aan me adders kind,ik sal je effe vertelluh wat ik allemaal mankeer,hep ie eve?"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:44
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Als je het nodig hebt je in het engels uit te drukken omdat je je in die taal beter kunt verwoorden, heb je grote armoede in je nederlands. Sterker nog: Als je je uitdrukt in andermans moedertaal ben je niets meer dan een naprater
Ik heb wel een tip voor sommigen... oefen eens wat met de nederlandse taal, schrijf eens een sollicitatiebrief ofzo.... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SEAN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:45
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en als je daarop een A4-mail terugkrijgt, met een stapel vragen erin, waar je wel even een poosje voor uit kunt trekken om die te beantwoorden, momo? wat doe je dan? |
Misschien wordt het dan tijd om eens af te spreken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:46
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | 1. Het was een fijne dag.....(das al een mooi moment) 2.Bijna de hele dag een heerlijk zonnetje!!!! 3.Dochter neemt de tuin voor haar rekening, en mijn ramen blinken!!!!!! 4. Ik bemerk dat ik fluit en zing(das een mooi teken) 5. Mijn hele huissie blinkt weer...
En ik ben gezond moe....HEERLIJK, wat een voldoening!!! |
Kijk dat zijn betere berichten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:48
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Visser het is vandaag vrijdag de 13de...dus verwacht je maar aan een ongeluk...voor je het weet staat er straks iemand op je stoep...  |
Een ongeluk? Hoezo? 'k weet wel dat ik me vandaag, heel de week eigenlijk, bijna een ongeluk heb moeten werken. 900.000 kg elstar deze week voor AH . Hamsteren maar. Dus voor vanavond: Visser......wacht...... maar......rustig......af......dan.
Visser die zich afvraagt of ie hier wel mocht reageren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:48
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | Ik heb wel een tip voor sommigen... oefen eens wat met de nederlandse taal, schrijf eens een sollicitatiebrief ofzo.... |
Wat ouderwets Pieter,tegenwoordig stuur je online je cv door hoor,er is geen bedrijf meer dat nog geschreven sollicitatiebrieven accepteert (jij wel zeker?)
Over dat Engels:sommige uitspraken zijn niet te vertalen/mag je niet vertalen omdat de juiste betekenis dan verloren gaat....... en voor de rest.......misschien kunnen we overstappen op Fries?
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op vrijdag 13 januari 2012, 18:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...zwarte kat geknuffeld??? Met je auto op pad...arme meid, gisteren vierde je je nog je verjaardag en vandaag ga je het ongeluk opzoeken...ik hou deze topic alvast in de gaten...kom straks niet klagen dat je met 2 gebroken benen rondloopt...
|
We zijn inmiddels 200 km verder en mn beentjes zijn nog heel net als de auto en de gezinleden die meereden. T enige dat me nu nog kan overkomen is voedselvergiftiging......Pieter staat namelijk te koken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:10
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | We zijn inmiddels 200 km verder en mn beentjes zijn nog heel net als de auto en de gezinleden die meereden. T enige dat me nu nog kan overkomen is voedselvergiftiging......Pieter staat namelijk te koken  |
voila, daar heb je het al...het lot een beetje dingense, hoe noemen ze dat ook alweer...nog 5 uur en dan is het gedaan met de dertiende...zolang ga ik niet naar de winkel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:15
|
|
|
|
Wij werken normaal met de kindernevendienst uit het blad Kind op zondag. Nu komt het 40 dagen project er weer aan, maar hun project is voor ons kleine kerkje technisch onuitvoerbaar. Dus we zijn op zoek naar een ander 40dagenproject, liefst niet al te ingewikkeld.
Iemand een suggestie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | In dit geval zou ik zelfs willen spreken van een discrepantie*. * Het groene boekje stelt deze spelling voor, terwijl het naar mijn gevoel dyscrepantie zou moeten zijn. Waarom is de y nu vervangen door de i???? |
Te bewijzen: discrepantie schrijf je met een -i-
Bewijs: Ergens begrijp ik de twijfel bij Chatuliem met betrekking tot zijn wens van het wel of niet gebruiken van de letter -y- in het woord discrepantie.
Je zou namelijk denken dat het woord discrepantie iets te maken zou kunnen hebben met het woord dyslectie (ook wel geschreven als dyslexie). Echter, een ander woord voor dyslectie is woordblindheid. Een ander woord voor discrepantie is ´wanverhouding´, of ´onderscheid makend´. Een ander woord voor ´wanverhouden´, of ´onderscheid maken´, is discrimineren. Vandaar dan ook dat discrepantie met een -i- wordt geschreven. Zie ook het boekje 'Twijfelgevallen Nederlands' van dr. C.G.L. Apeldoorn.
conclusie: discrepantie schrijf je met een -i-
Quod erad demonstrandum.
overigens moet men er wel voor oppassen niet hypercorrect te worden.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 13 januari 2012, 19:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:30
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Te bewijzen: discrepantie schrijf je met een -i-
Bewijs: Ergens begrijp ik de twijfel bij Chatuliem met betrekking tot zijn wens van het wel of niet gebruiken van de letter -y- in het woord discrepantie.
Je zou namelijk denken dat het woord discrepantie iets te maken zou kunnen hebben met het woord dyslectie (ook wel geschreven als dyslexie). Echter, een ander woord voor dyslectie is woordblindheid. Een ander woord voor discrepantie is ´wanverhouding´, of ´onderscheid makend´. Een ander woord voor ´wanverhouden´, of ´onderscheid maken´, is discrimineren. Vandaar dan ook dat discrepantie met een -i- wordt geschreven. Zie ook het boekje 'Twijfelgevallen Nederlands' van dr. C.G.L. Apeldoorn.
conclusie: discrepantie schrijf je met een -i-
Quod erad demonstrandum. 'erat' is dan weer met een 't'
overigens moet men er wel voor oppassen niet hypercorrect te worden. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kijk dat zijn betere berichten  |
Maar wel een zere voet!!!!!!!!!!!! Met een knobbel zo groot als een stuiter...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:36
|
|
|
|
DIT IS ALLEMAAL NOG VEEL ERGER DAN .......ENGELS OP HET FORUM!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:37
|
|
|
|
zo zie je maar, Frank: niemand is perfect.
dank voor de correctie. de laatste keer dat ik dat heb opgeschreven was in 1987, op de MAVO.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:44
|
|
|
|
zo zie je maar, Frank: niemand is perfect.
dank voor de correctie. de laatste keer dat ik dat heb opgeschreven was in 1987, op de MAVO.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:56
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | zo zie je maar, Frank: niemand is perfect.
Er is niets zo saai als een perfecte mens...nouja, de perfecte mens bestaat niet. Er is niets zo saai als een mens die denkt perfect te zijn...
 |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 13 januari 2012, 22:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA515
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik ben een paar keer geweest in de gebedsroom. Nee het is niets voor mij om op deze manier te bidden.
Ik vind het er rommelig aan toe gaan. En ik vraag mij af of de mensen waarvoor gebeden word het op prijsstellen dat er voor ze gebeden wordt.
Niet ieder lid op cm hoeft toch niet te weten wie wat mankeerd?
Het valt mij ook op dat er nooit ergens voor wordt gedankt.
Ik vraag mij af of het wel eerbiedig is om op deze manier te bidden. Je gedachten worden afgeleid door wat anderen typen. Je bent geconcentreerd om geen typ fouten te maken.
En wat mij ook tegen de borst stuit is om God papa te noemen. |
Hallo Mariska,
Jammer dat het bidden in de gebedsroom niet iets voor jouw is. Soms is het inderdaad een beeje rommelig, maar dat wil niet zeggen dat de hartsgesteldheid van de bidders rommelig is. Tijdens een "bidstond" waarbij mensen bij elkaar zitten, weet men wanneer men zijn mond open kan doen, maar hier kan het gebeuren dat je voor je beurt spreekt, waardoor het rommelig lijkt.
Wat ik begrepen heb worden de mensen voor wie gebeden wordt of is via de mail benadert. Of het eerbiedig is om op deze manier te bidden weet ik ook niet, maar wat ik wel mag weten is dat de Heer mijn hart kent en mijn oprechtheid om Hem te dienen. Vriendelijke groet, Anna
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:59
|
|
|
|
| SEAN748 schreef: | | Misschien wordt het dan tijd om eens af te spreken.... |
en wat als je al een nachtmerrie krijgt van dat idee, sean?
|
|
| Naar boven |
|
|