Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 14:33
|
|
|
LISA610 schreef: | Bedoel je dat je niet wilt trouwen Gerrit? Of bedoel je dat je niet in een kerk wilt trouwen? |
Das op het moment niet eens een optie voor mij. Daar heb je er minimaal 2 voor nodig, en iemand alleen trouwen gaat nu eenmaal moeilijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BOMMIE663
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 14:35
|
|
|
MARRY942 schreef: | Met de arreslee Bil, getrokken door 6 poezen. (k moet alleen iets eerder van huis)  | ik pik marry wel op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 14:52
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Zat het wèl snor met z'n oormerken??? vraag anders ff na aan ome frank  |
Ik heb haar oren niet gezien ze had een muts op, zij was in ieder geval de krant aan het rondbrengen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 15:21
|
|
|
BOMMIE663 schreef: | ik pik marry wel op |
En waar gaan jullie dan naar toe?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 15:26
|
|
|
Nice
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 15:36
|
|
|
Ik vind dit net zo'n onzin discussie als over de nederlandse taal en de friese taal.
Mensen denken veel te rechtlijnig en tonen geen begrip voor de situatie van een ander.
Noorderlingen en zuiderlingen konden elkaar tig jaar geleden ook niet echt verstaan. Daarna moest iedereen fatsoenlijk nederlands leren. Met als gevolg dat het dialect steeds meer verdwijnt.
Elk voordeel hep zn nadeel.
En wat voor de 1 als voordeel werkt, is voor de ander een nadeel. En andersom geldt hetzelfde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 15:37
|
|
|
Mijn mooiste moment van vandaag was de openheid tijdens de dienst in de huisgemeente. Daardoor is er weer veel genezing mogelijk geweest. God is goed. Altijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 15:42
|
|
|
Psalm 95 Nu dat we een stuk van Gods gerechtigheid hebben doorgenomen en de uitwerking daarvan, wil ik vandaag alle puzzelstukjes van de afgelopen dagen een beetje in elkaar leggen, met een belangrijk onderdeel; Lofprijs en Aanbidding.
Een veelvoorkomend onderdeel in het Woord God, is Lofprijs, maar waarom is dit zo belangrijk? Lofprijs komt voort uit een blij, vrijmoedig, dankbaar en hoopvol hart. Lofprijs, begint bij, een verwachting, een uitzien naar. Maar waar mogen wij naar uitzien? Een ontmoeting met de Allerhoogste en het zien dat Zijn beloften, zichtbaar en tastbaar worden.
Lieve mensen, het belang van lofprijs is ontzettend groot, juist wanneer het gaat om God te ontmoeten, en Zijn stem te horen. Psalm 100 beschrijft dit ontzettend mooi. In vers 2 beschrijft hij het volgende“Dient den HEERE met blijdschap, komt voor Zijn Aanschijn met vrolijk gezang” vervolgens gaat hij verder in vers 4 “Gaat in tot Zijn poorten met lof, in Zijn voorhoven met lofgezang”. Geen lofprijs? Geen toegang tot Zijn Heiligdom.
Zo, wanneer u verlangt om Hem te ontmoeten, zult u eerst Zijn genade voor uw leven moeten erkennen en aannemen. Wanneer u bij uzelf denkt, maar hoe moet ik dit doen? Wel, het antwoord daarop is erg duidelijk; geloof in Zijn Woord, dank Hem voor Zijn genade, dank Hem dat u Hem mag ontmoeten! Zoals ik eerder al het Schriftgedeelte in Hebreeën 10: 19-23 heb aangehaald, door Jezus Bloed, mogen we ingaan tot het Heiligdom. U zult gereinigd en geheiligd moeten worden, door afstand te doen van uw vleselijke manier van leven.
Zo weet u de weg naar Gods Heiligdom? Jazeker, wanneer u Jezus Zijn wandel kent, dat is dat Hij Zijn leven, letterlijk, tot in de dood heeft afgelegd, omdat Hij zoveel van de Vader en van ons Hield. En wat is daarvan het resultaat? Leven! Hij heeft getriomfeerd over satan, Hij heeft de dood overwonnen en Hij regeert! Door Hem lief te hebben, Zijn geboden te bewaren en na te leven, mogen wij leven,triomferen en God dagelijks ontmoeten en van Hem horen!
Nou als dat geen reden is om te Hem Lofprijs te brengen en u te verheugen in een ontmoeting met Hem, dan weet ik het ook niet meer! Geweldig is Zijn Beloften!
Wel dan komt daar het volgende onderdeel; Aanbidding. Wat houdt dat in? Een liedje zingen en met de handen in de lucht zwaaien? Welnee! Maar wat is het dan? Aanbidding is niet alleen een houding, het is uw levensstijl, waarin God op de troon van uw leven is gezeten, dat al uw eerbied en ontzag naar Hem uitgaat. Dat u Hem meer vreest, dan de wereld. Uw gehele wezen gaat naar Hem uit. Een uiting hiervan is op uw aangezicht leggen, als beeld van complete overgave en eerbied, maar uw hart moet hier in zijn.
In Aanbidding hoort u Zijn stem, omdat Hij uw God is, uw Raadgever, uw Zielsbeminde en geen andere mening telt, dan alleen de Zijne. Geen enkele gerechtigheid doet er meer toe, dan alleen Zijn gerechtigheid. Geen enkel gevoel doet er meer toe, dan alleen Zijn gevoel. Zo diep en zo intens.
Wanneer u eens op de plek geweest bent, waar u Hem eens heeft ontmoet, dat wil u niets liever, dan terug gaan en Hem opnieuw te ontmoeten, van Hem te horen en Hem meer en meer leren kennen.
Dat is de ware aanbidding, ware hartstocht.
Gods Zegen in uw zoektocht,
Amanda Jansen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 15:43
|
|
|
Mijn mooiste moment was in de AH...neen, ik heb er niets geproefd want er lag niets. Het was gewoon eens wat anders dan hier binnen te zitten...'een kinderhand is gauw gevuld.'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 15:55
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ach ach weer een moppen topic en wie is er weer de klos Juist de belg uit het gezelschap Een die uit het klooster komt en non wil worden Ik zal echt niet lachen echttttttttt niettttttttttttttt  |
Dat is al een mop opzich........*grinnik*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:05
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Dat is al een mop opzich........*grinnik* |
Kunnen jullie deze onzin op de concurrentie-site neerzetten. Dan komt daar misschien een beetje leven in...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:05
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik vind dit net zo'n onzin discussie als over de nederlandse taal en de friese taal.
Mensen denken veel te rechtlijnig en tonen geen begrip voor de situatie van een ander.
Noorderlingen en zuiderlingen konden elkaar tig jaar geleden ook niet echt verstaan. Daarna moest iedereen fatsoenlijk nederlands leren. Met als gevolg dat het dialect steeds meer verdwijnt.
En wat voor de 1 als voordeel werkt, is voor de ander een nadeel. En andersom geldt hetzelfde. |
Die van het zuiden en Noorden van het land, die zijn nog steeds niet te verstaan, alleen met schrijven kun je ze volgen. Dialecten die blijf je houden, die heb je hier ook, maar zo gauw er een vreemde komt, gewoon A.B.N (zonder amro) en zonder H.B.O moesten sommige hier ook eens proberen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:08
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik vind dit net zo'n onzin discussie als over de nederlandse taal en de friese taal.
En wat voor de 1 als voordeel werkt, is voor de ander een nadeel. En andersom geldt hetzelfde. |
Ik vind het gesproken 'Engels (?)' door een Nederlander wel heel grappig. Net zoals hun 'Frans' trouwens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:09
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik vind het gesproken 'Engels (?)' door een Nederlander wel heel grappig. Net zoals hun 'Frans' trouwens... |
Mijn dochter leert engels op een dutise school...das pas lachen Frank  (en veel werk om dat maffe duitse accent eraf te krijgen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:10
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik vind het gesproken 'Engels (?)' door een Nederlander wel heel grappig. Net zoals hun 'Frans' trouwens... |
Wat denk je dan van een Belg die Nederlands probeert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:13
|
|
|
MOMO697 schreef: | Nice  |
I don't like it...
Sommige hebben de mond vol over occulte zaken. Yoga, Tai chi, bidden tot Maria, een kaarsje branden voor een intentie...het is voor vele allemaal occult. Wel, ik vind sommige opnames van spreken in tongen heel occult. Het doet me steeds denken aan de filmen zoals de Exorcist en The O-men en dergelijke stomme films...ja, ook aan de films van Harry Flopper...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:14
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Wat denk je dan van een Belg die Nederlands probeert  |
...of van Belgen die steeds of vele malen het Groot Dictee wonnen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:17
|
|
|
Laten ze dan gewoon een hoekje inrichten bij de chat, speciaal voor buitenlanders, net zoiets als jongerenroom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:19
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Wat denk je dan van een Belg die Nederlands probeert  |
heet dat niet gewoon een Vlaming?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Laten ze dan gewoon een hoekje inrichten bij de chat, speciaal voor buitenlanders, net zoiets als jongerenroom. |
ohhh, je wilt een hokjes-mentaliteit in het leven roepen? Wordt er al niet genoeg in hokjes gedacht én gehandelt dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...of van Belgen die steeds of vele malen het Groot Dictee wonnen...  |
Das waar maar wat heeft dat met uitspraak te maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
|
|
auw!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | I don't like it...
Sommige hebben de mond vol over occulte zaken. Yoga, Tai chi, bidden tot Maria, een kaarsje branden voor een intentie...het is voor vele allemaal occult. Wel, ik vind sommige opnames van spreken in tongen heel occult. Het doet me steeds denken aan de filmen zoals de Exorcist en The O-men en dergelijke stomme films...ja, ook aan de films van Harry Flopper... |
Tja de tegenstander kan alleen maar imiteren he? Niet bij machte om zelf iets te scheppen of te bedenken ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:21
|
|
|
MOMO697 schreef: | Tja de tegenstander kan alleen maar imiteren he? Niet bij machte om zelf iets te scheppen of te bedenken ... |
En, wat bedoel je nu?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ohhh, je wilt een hokjes-mentaliteit in het leven roepen? Wordt er al niet genoeg in hokjes gedacht én gehandelt dan? |
Die hebben we hier toch al op cm?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ohhh, je wilt een hokjes-mentaliteit in het leven roepen? Wordt er al niet genoeg in hokjes gedacht én gehandelt dan? |
Positieve hokjes, das beter dan nix
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:24
|
|
|
dat satan alles imiteert en je het dus terug vindt in alles wat occult is maar dan in iets andere vorm
nu duidelijker omschreven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:24
|
|
|
wil ik ook eens leren hoe in tongen te spreken, zegt ie dat er een FOUT is opgetreden; hoe "occult" kun je het krijgen, vraag ik me dan af
hoe was het ook weer willemijn? wat moet je dan ook al weer roepen???
hannah..........in tongen spreken is "fout opgetreden"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:25
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Positieve hokjes, das beter dan nix  |
Kan een hokje positief zijn? Er is toch nog steeds dat hokje, hé? Positieve of negatieve discrimante bestaat toch ook niet? Tenzij dan in het taalgebied maar dat is dan weer sarcastisch bedoelt. Je moet het wel begrijpen dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:34
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wil ik ook eens leren hoe in tongen te spreken, zegt ie dat er een FOUT is opgetreden; hoe "occult" kun je het krijgen, vraag ik me dan af
hoe was het ook weer willemijn? wat moet je dan ook al weer roepen???
hannah..........in tongen spreken is "fout opgetreden" |
Dat ligt gewoon aan je computer Ik kon het gewoon openen Of ben ik nu ook occult?
|
|
Naar boven |
|
|