Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 13:03
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ach Cootje wat maakt het allemaal uit, het is ook aannemelijker dat een rijke eerder arm wordt, dan een arme rijk  |
Daar ken ik een Bijbelse variant op: het is voor een rijke moeilijker door het oog van een naald te kruipen, dan voor een kameel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 13:05
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Kom maar op met het vervolg chat ik geniet ervan houd wel van zoiets als onzin  |
Jij? Erika? houd van onzin???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 13:06
|
|
|
MARRY942 schreef: | tuurlijk griffin, zeker griffin, je had volkomen gelijk griffin, briljant griffin!  |
dankjewel, dat wilde ik even horen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 13:41
|
|
|
MARRY942 schreef: | Daar ken ik een Bijbelse variant op: het is voor een rijke moeilijker door het oog van een naald te kruipen, dan voor een kameel  |
De rest van die tekst:“Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.”
en
"Zijt niemand iets schuldig, dan elkander lief te hebben; want die den ander liefheeft, die heeft de wet vervuld"
Zo kunnen we nog heeeeeeeeeeeeel lang doorgaan en hebben we allemaal een excuus om rijk/arm te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 13:57
|
|
|
MARRY942 schreef: | de lever is toch een onderdeel van de kip frank? en een kipfiletje noem je toch ook vlees? Ik effe nie snap  |
Natuurlijk is de kippelever een onderdeel van een kip...de kippekont is dat ook...maar dat eet je toch ook niet... 
Ik eet stamp met knolselder en wortelen en tonijn-steak...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 26 januari 2012, 13:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 14:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...kippelevertjes??? Een echt stukje vlees of vis kan toch ook wel eens... |
Das aan mij ook echt niet besteed kippenlever
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 14:03
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Jij? Erika? houd van onzin???  |
Kom er eerlijk voor uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 14:27
|
|
|
ANOUSKA714 schreef: | Lisa, ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. In Ezechiël staan heel veel profetieën die momenteel aan het uitkomen zijn. Hou je ogen open en volg het wereldnieuws en lees daarnaast de bijbel. Laatst ben ik naar een lezing van Frank Ouweneel geweest. Ik raad je aan om de dvd bij hem te bestellen. Geeft veel antwoorden op wat er nu vandaag de dag gebeurd! |
Kan je daar dan eens enkele voorbeelden van geven zonder te zeggen dat we het boek Ezechiël moeten lezen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 14:29
|
|
|
en ik verheugde me zo op een veel te grote mergpijp bij de koffie.
Eeeeeh Jolan,
Past je je trouwjurk nog?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 14:32
|
|
|
BRIGIT826 schreef: | en ik verheugde me zo op een veel te grote mergpijp bij de koffie.
Eeeeeh Jolan,
Past je je trouwjurk nog?  |
Als haar trouwjurk te klein geworden is mag ze die van jou dan aan doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 14:39
|
|
|
LEANNE226 schreef: | De rest van die tekst:“Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.”
en
"Zijt niemand iets schuldig, dan elkander lief te hebben; want die den ander liefheeft, die heeft de wet vervuld"
Zo kunnen we nog heeeeeeeeeeeeel lang doorgaan en hebben we allemaal een excuus om rijk/arm te zijn  |
Tja, soms worden er bijbelteksten bijgesleurd die eigenlijk niets te maken hebben met het onderwerp. Ze vinden dan een tekst met een woord erin dat in een bepaalde vraag voorkomt en dan denkt men als christen die tekst ook te kunnen gebruiken. Of ze die bepaalde bijbeltekst dan ook begrijpen én het topic-onderwerp is nog maar de vraag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 14:52
|
|
|
Auto kapot..(versnelling) Op een parkeerplaats staan...(tijd is verlopen!!) en niet weg kunnen.... Natuurlijk ook alweer de kostelijke euro's in je droom zien wegvliegen....
In je eerste versnelling staan maar niet weg kunnen( staat een auto voor me)Dus ook niet achteruit......
Twee mannen hebben me geholpen....gelukkig.... In je 1e versnelling naar de garage tuffen met allemaal boze gezichten van links en rechts en achter je....
Waarschijnlijk een versnellingskabel(in het gunstigste geval) anders een nieuwe bak.... Geen auto en die garage die geen huur auto""s heeft....
Mmmmm...ik zit thuis nu...dat wel...maar geen prettig gevoel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 14:54
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Auto kapot..(versnelling) Op een parkeerplaats staan...(tijd is verlopen!!) en niet weg kunnen.... Natuurlijk ook alweer de kostelijke euro's in je droom zien wegvliegen....
In je eerste versnelling staan maar niet weg kunnen( staat een auto voor me)Dus ook niet achteruit......
Twee mannen hebben me geholpen....gelukkig.... In je 1e versnelling naar de garage tuffen met allemaal boze gezichten van links en rechts en achter je....
Waarschijnlijk een versnellingskabel(in het gunstigste geval) anders een nieuwe bak.... Geen auto en die garage die geen huur auto""s heeft....
Mmmmm...ik zit thuis nu...dat wel...maar geen prettig gevoel... |
...en wat ga je eten vandaag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 14:59
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Auto kapot..(versnelling) Op een parkeerplaats staan...(tijd is verlopen!!) en niet weg kunnen.... Natuurlijk ook alweer de kostelijke euro's in je droom zien wegvliegen....
Mmmmm...ik zit thuis nu...dat wel...maar geen prettig gevoel... |
da's nie leuk, nee. kon je wel ont-koppelen? nee: kabel kaduuk. ja: als je (ook) niet kon schakelen (duidelijk niet, lees ik), dan heb je kans dat er in de bak wat gebroken is. schakelvork of zo.
heb je een beetje gangbare auto?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 15:11
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Frank, kun je geen functie krijgen in het Cm team? Tegen half abbo geld ofzo...
Nu ontopic: Mijn mooiste moment: heerlijk dagje vrij en vanmiddag m'n oma met een bezoek vereren...  |
had nu geschreven; EEN HEEL GEZELLIG IEMAND met een bezoekje vereren...... dan had frank weer wat te vogelen gehad,, cootje, haha!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 15:17
|
|
|
wie gaat er mee strandwandelen op vrijdag 10 februari ???
om 18:00 uur hopen we te verzamelen bij de brandweer kazerne van Oostkapelle.
de adresgegevens; (even noteren voor je in de auto stapt, voor alle zekerheid )
Brandweer Oostkapelle. Domburgseweg 68d 4356 NB Oostkapelle
voor we gaan wandelen hopen we daar om 20:00 uur ook weer de laatkomers op te pikken die na het werk aan willen sluiten, voor we gaan wandelen.
We hebben een lokatie waarvan we gebruik mogen maken, waar ieder een eigen (twee-persoons-)kamer tot zijn/haar/hun beschikking heeft, en willen de kosten van E 25 per persoon all in, dan wel graag delen.
Vanaf 18:00 uur kunnen we terecht in de acommodatie waar we eten slapen enz. We gaan s avonds een strandwandeling maken en hopen na afloop nog iets te drinken. er is een mogelijkheid om te overnachten voor degenen die willen blijven tot de zaterdag. we hopen dan rond 9 uur gezellig te ontbijten, en om 13 uur te lunchen, waarna ieder weer richting huis gaat. (of kiest voor een nachtje bijboeken met kosten rond de 10 á 12 euro houd er bij het extra nachtje dan wel rekening mee dat het avondeten uit een frietje-mét zal bestaan, om het allemaal zo low-budget mogelijk te houden.)
heb je interesse, wil je dan je naam invullen op onderstaand lijstje?
voorlopig hopen mee te gaan;
simsim368, 50 jaar, regio 0118, MET overnachting bert364, 42 jaar, regio 0321, MET overnachting en zoon van 10 jaar visser278, 44 jaar, regio 0113, MET overnachting peter717, 48 jaar, regio 0341, evt met overnachting bert168, 44 jaar, regio 0599 MET overnachting willem618, 43 jaar, regio 0344, MET overnachting
tjoklat313, 51 jaar, regio 078 MET overnachting ov susannah475, 46 jaar, regio 0318 MET overnachting hannah810, 39 jaar, regio 073 MET overnachting en pleegdochter 6 jaar nathanya830, 34 jaar, regio 0251 MET overnachting en drie kids van (leeftijd?) momo697, 45 jaar, regio 0592, MET overnachting Cootje711, 35 jaar, regio 0180, MET overnachting ov
super, mensen, t wordt al een gezellig koppeltje!! wie doet er mee met poolen!! (ik ga niet sjoelen, daar ben ik niet goed in, en trampoline springen in het speeltuintje doe ik alleen als er niemand kijkt!!)
er zijn nog veel mensen achter de schermen die er over denken mee te gaan, maar nog geen naam willen invullen en eerst eens kijken wie er nog meer aan gaan melden. wat zou er gebeuren als ze gewoon even een gezellig berichtje achter laten op dit topic, zonder dat dit het gevoel van verplichting schept? wieweet meld de ander zich dan wel het eerst aan; ik denk dat er dan velen meer komen!!
han, krijgt er meer en meer zin an!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 15:19
|
|
|
mochten er nog mensen zijn die (ongeveer) op de route tussen ede en domburg wonen, en benzine kosten willen uitsparen of het gezelliger vinden samen te reizen, er is nog voldoende ruimte in de auto; ik heb nog twee zitplaatsen over;
laat het dan even weten als je wilt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 15:34
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mochten er nog mensen zijn die (ongeveer) op de route tussen ede en domburg wonen, en benzine kosten willen uitsparen of het gezelliger vinden samen te reizen, er is nog voldoende ruimte in de auto; ik heb nog twee zitplaatsen over;
laat het dan even weten als je wilt? |
Cootje, Mario, Jolan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 15:39
|
|
|
da's 3, Mario. dat gaat nooit passen in een rammelferrari
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 15:54
|
|
|
Een dewoo matiz Grif... Schijnbaar moeilijk om aan onderdelen te komen( zegt men) Vandaag bestellen....en ging dat voor het weekeind niet meer lukken zei die jongen...
Hij zei voor 99% zeker te weten dat het de kabel was...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 15:58
|
|
|
als ze een snelle onderdelenleverancier (3x woordwaarde) hebben, is het vaak: vandaag besteld, morgen in huis.
helaas is het soms wel zo dat 'ze' sommige dingen niet op de plank hebben liggen 'omdat dat toch nooit besteld wordt, het gaat toch nooit stuk'. al kan ik me dat bij een koppelingskabel niet voorstellen.
trouwens: automaterialenboer is sneller (en vaak ook goeiekoper) dan de dealert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:14
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | als ze een snelle onderdelenleverancier (3x woordwaarde) hebben, is het vaak: vandaag besteld, morgen in huis.
helaas is het soms wel zo dat 'ze' sommige dingen niet op de plank hebben liggen 'omdat dat toch nooit besteld wordt, het gaat toch nooit stuk'. al kan ik me dat bij een koppelingskabel niet voorstellen.
trouwens: automaterialenboer is sneller (en vaak ook goeiekoper) dan de dealert. |
Ik snap het Grif....maar ik ben een vrouw....niet handig....weet niets over auto"s en heb ook niet een vriendje die het kan maken voor me.... DUS....voor alsnog heb ik geen oplossing...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:21
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een dewoo matiz Grif... Schijnbaar moeilijk om aan onderdelen te komen( zegt men) Vandaag bestellen....en ging dat voor het weekeind niet meer lukken zei die jongen...
Hij zei voor 99% zeker te weten dat het de kabel was... |
Ik had ook eens een gebroken kabel en dan kan je echt geen kant meer op. Je pedaal staat dan helemaal achteraan en schakelen naar welke versnelling ging niet. Het was gelukkig de kabel die heel snel hersteld kon worden voor relatief weinig geld. Het andere geval kon zijn was dat er in de versnellingsbak wat stuk was en dan kost het honderden euro's en ik denk, Zeeland, dat het laatste geval wel eens jouw probleem kan zijn. Spijtig genoeg natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:21
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik snap het Grif....maar ik ben een vrouw....niet handig....weet niets over auto"s en heb ook niet een vriendje die het kan maken voor me.... DUS....voor alsnog heb ik geen oplossing... |
Balen Zeeland,op zo'n moment zou je een man bij de hand moeten hebben die alles even regelt(ja echt,das heerlijk,ik beken ) Ik ben lid van de wegenwacht,heb hem 1x nodig gehad.......hij kwam,keek me zwijgend aan,sloot startkabels aan en ik kon weer rijden.......ja de radio vergeten
Hopelijk valt de schade mee voor je.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:24
|
|
|
HANNAH810 schreef: | had nu geschreven; EEN HEEL GEZELLIG IEMAND met een bezoekje vereren...... dan had frank weer wat te vogelen gehad,, cootje, haha!!  |
Idd, Hannah, want nu ik het allemaal weet heb ik niets meer te vogelen...op naar het volgende item...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:34
|
|
|
Mariska,
Ja, ik wou dr ook iets van zeggen.
Alsnog.
Maar ja, ik zei net daarvoor tegen Pieter649 van negeren.
Maar toch even: Mariska, het kan echt niet zo zijn, dat als iemand een tv, of wat dan ook krijgt,(of haar kinderen ervoor werken) dat ie dan bijvoorbeeld de tv zou moeten inruilen als ie de bon nog heeft, en dan de voedselbank zou moeten bellen en zeggen van dat ie nu voorlopig ff zelf boodschappen kan doen.
Kijk, iemand is ingeschreven bij zo'n voedselbank, dus elke week staan er sowieso een of 2 bas-tassen met dingen klaar, of je die nu wel of niet ophaalt. En anders worden ze weg gepleurd. Want die vrijwilligers wachten tot het laatste moment en ietsje langer op je. en dan is er ook niemand meer om het alsnog wel aan mee te geven. Dat is wat ik ervan weet, van mijn vrijwilligerswerk: voor anderen naar de voedselbank die het moeilijk hadden, etc. Was trouwens in een dorpje. En dan met de fiets, aan het stuur, aan elke kant een bas tas, dus vaak terug lopen..
Dus je kan je niet elke keer even in en dan weer even uit laten schrijven als je bijvoorbeeld 100 euro van je moeder hebt gehad voor je verjaardag, of iets dergelijks. Die zijn dan gewoon lekker voor jezelf.
Ja, ik schrok ook van je post, maar je hebt 'm weggehaald en het goedgemaakt, bedankt!
Nog ff iets: bij ons kom je in aanmerking voor de voedselbank, als je minder dan 40 euro per week hebt om boodschappen van te doen .....dan pas kan je een formulier, met bewijsstukken inleveren...en kom je in aanmerking.....Net zolang totdat je inkomen zodanig hoger wordt, door wat voor reden dan ook, dat je erboven zit...Maar dus niet door eenmalig iets voor je verjaardag oid....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 26 januari 2012, 16:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:40
|
|
|
Mijn mooiste moment van vandaag? Toen ik wakker werd gebeld ... Vanochtend om half tien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:47
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik snap het Grif....maar ik ben een vrouw....niet handig....weet niets over auto"s en heb ook niet een vriendje die het kan maken voor me.... DUS....voor alsnog heb ik geen oplossing... |
Vrouwen zijn wel handig Zeeuwtje Maar niet met auto's ... meestal ...
Wens je heel veel sterkte met de sores, knufff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TJOKLAT313
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:48
|
|
|
Ik kreeg een SMSje van mijn zoon (24) die een paar weken in Nieuw-Zeeland zit. Een teken van leven kan veel doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:49
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik snap dit allemaal niet zo, pas hadden we hier ook al een topic over. Als we de bijbel kennen, en ik weet dat er velen hier goede bijbelkennis hebben! Dan weten we toch dat Hij pas terug komt als over de gehele wereld in elk land in elke taal Zijn woord verkondigd moet worden en er mensen tot geloof komen!
En helaas is het tegendeel waar men stoot het geloof steeds meer af en christenen worden vervolgd! Dus waarom steeds weer discussies en samenkomsten erover? |
In sommige delen van de wereld groeit de christelijke kerk juist enorm. Als je naar deze lezing was geweest dan had je dat geweten
|
|
Naar boven |
|
|