| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 18:17
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Er is vast nog wat goed te maken...... Teamleider kwam vanmorgen naar me toe met het aanbod om een vervolgopleiding te doen....  |
Wat leuk in deze tijd van bezuinigingen! Wat ga je voor vervolgopleiding doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 18:22
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zo Mar je wordt er wel knapper op Komt vast door die balk in mn oog  |
Knappe ezels zijn nog niet zo dom  Een metamorfose doet wonderen....  Alleen te zien wanneer de splinter weg is...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 2 februari 2012, 18:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 19:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het geeft ook de vluchtigheid aan van het nieuws van tegenwoordig, wat nu heel actueel is, is over een week alweer vergeten... |
Echt niet...want deze serie loopt eind deze week al 14 dagen!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAMBAL648
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 19:48
|
|
|
|
Hey Hannah Er staat achter mijn naam, (met overnachting), het is niet mijn bedoeling om te overnachten, ik ga lekker in m'n eigen zeeuwse mandje slapen, een eiland verderop. Dat telefoonnummer waar je het over had wil je me dat tzt nog ff doorsturen bvd en hartelijke groeten allemaal van Sam.
p.s. de groep blijft gestaag groeien leuk hoor.
Laatst aangepast door
|
SAMBAL648
|
op donderdag 2 februari 2012, 19:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 19:56
|
|
|
|
|
na een paar dagen pizza, thais en dat soort dingen was een bord bloemkool toch wel erg lekker vanavond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 20:00
|
|
|
|
| SAMBAL648 schreef: | Hey Hannah Er staat achter mijn naam, (met overnachting), het is niet mijn bedoeling om te overnachten, ik ga lekker in m'n eigen zeeuwse mandje slapen, een eiland verderop. Dat telefoonnummer waar je het over had wil je me dat tzt nog ff doorsturen bvd en hartelijke groeten allemaal van Sam.
p.s. de groep blijft gestaag groeien leuk hoor.  |
ik heb het gelijk even aangepast, sambal; en ja; er is tegen die tijd een telefoonnummer beschikbaar, maar visser wil dat liever niet op het forum geplaatst zien, dus tegen die tijd zie je het telefoonnummer wel in je mailbox verschijnen, oke?
de lijst groeit inderdaad nog steeds, mede doordat een aantal mensen anderen uitnodigd, en er prikbordberichten zijn geplaatst.
zo gaat het aanmelden steeds sneller he? niet iedereen heeft namelijk het forum en het prikbord ontdekt.
(heren; nodigen jullie nog een aantal gezellige dames uit? we raken in de minderheid namelijk!! )
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 5 februari 2012, 11:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 20:22
|
|
|
|
Donderdag 2 februari, Psalm 17: 13-15; Blij vooruitzicht.
Wakker worden en je Geliefde recht in de ogen kunnen kijken – dat is nog eens wat je noemt: geluk! Met die Geliefde bedoel ik: God. Zeker, het is een bijzonder voorrecht als je een levenspartner hebt, die je bij het ontwaken aan je zijde vindt. Dat is een geschenk uit de hemel en een dagelijkse bron van dankbaarheid. Maar daarover gaat het niet in de psalm. Het gaat over een Geliefde die Zich ook vinden laat door hen die ongehuwd of niet meer gehuwd en misschien zelfs volstrekt alleen door het leven gaan. Menselijk geluk hangt niet af van ‘hebben’ van een levenspartner, hoe mooi dat ook mag wezen mag. In deze psalm gaat het over een Ander die je ’s morgens bij het wakker worden in de ogen mag kijken. De dichter zegt zelfs dat hij zich verzadigt aan Gods beeld! Wie daar geen notie van heeft, kan zich hoogtuit met iets anders bevredigen. Middelen en methoden te kust en te keur. Drugs. Seks. Voedsel. Je kunt in onze tijd krijgen wat je hebben wilt. Of het je echt gelukkig maakt? Ik geloof er niets van. ‘Kortstondig gewin’, noemt de psalm het. Even een kick en alles is weer over. Nee, dan die andere verzadiging! Daar kun je mee opstaan en mee naar bed gaan, daar kun je mee slapen en daar kun je mee waken. Beeldschoon is wat je krijgt te zien: Gods vriendelijk aangezicht, één en al vrolijkheid en licht! Je ziet het niet? Zing dan, zing dan luidkeels of fluisterzacht dit lied, deze psalm. En ga het al zingend van de Goedheid zelve. Laat zijn Woord je slaap wiegen. Laat zijn Stem je wakker maken. Mens, heb Hem lief!
O blij vooruitzicht dat mij streelt, ik zal, ontwaakt, uw lof ontvouwen, U in gerechtigheid aanschouwen, Verzadigd met uw goddelijk beeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 20:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Wat leuk in deze tijd van bezuinigingen! Wat ga je voor vervolgopleiding doen? |
Mario wil ook naar cursus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 20:28
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Mario wil ook naar cursus  |
Samen met Coot naar de EHBO?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 20:29
|
|
|
|
(heren; nodigen jullie nog een aantal gezellige dames uit? we raken in de minderheid namelijk!! )[/quote]
Vindt han dat niet erg dan, meer keus zou ik zeggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 20:30
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Samen met Coot naar de EHBO?  |
Wat is daar te doen dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 21:01
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Nou geloof me, het gezicht van Lowieke toen juffrouw Moer hem betichtte van voetje vrijen vergeten de meeste tafelgenoten nooit meer hoor  |
nee dat is een feit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 21:40
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Wat is daar te doen dan  |
opfrissingscursus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CLASINA788
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 22:00
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | En zo is het Betuwe Boy....nix aan toe te voegen!  |
Mooi en mooie idealen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 22:10
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | opfrissingscursus  |
EHBO: Eerste Hulp Bij Opfrissingscursussen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 22:10
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=-7zMtIFR3Zs&feature=related
Taizé in het Nederlands.
Als alles duister is, ontsteek dan een lichtend vuur dat nooit meer dooft, een vuur dat nooit meer dooft. Als alles duister is, ontsteek dan een lichtend vuur dat nooit meer dooft, een vuur dat nooit meer dooft..
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 2 februari 2012, 22:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 22:17
|
|
|
|
Cross gefeliciteerd hoor, maarre....
het was altijd +0 / -8
en nou is het vandaag ALWEER + 1
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 22:24
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | toch fijn van jou reactie dacht al dat niemand hier van Glenn Kaiser houdt  |
Ja soms moet je een keer uit je dak gaan. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 22:37
|
|
|
|
|
Helaas...totaal mijn muziek niet.....!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 23:39
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | EHBO: Eerste Hulp Bij Opfrissingscursussen |
Heren.....nu stel ik gewoon een heel belangstellende vraag en nemen jullie me weer in de maling..... Mannen pfff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 00:03
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Heren.....nu stel ik gewoon een heel belangstellende vraag en nemen jullie me weer in de maling..... Mannen pfff  |
Zou jij ook eens moeten doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 00:08
|
|
|
|
Vrijdag 3 februari. Psalm 18: 1-4; Een vestingwal om mij.
Wie in een vestingstad woont, weet het, ziet het om zich heen van dag tot dag: de wallen, de kannonen op de muren, de bastions. Dat moet een veilig gevoel hebben opgeleverd, vroeger, in die wereld van buskruit en hellebaarden. In onze tijd is dat anders. Nu praten we over laserstralen en kernbommen en ruimteoorlogen. Stiekem vraag je je af: zou dat bijbelse geloof in een God die je beschermde, ook niets iets zijn uit de oude doos, iets van vroeger, iets van oma en opa? Ik kan dat nu wel roepen, dat God een vestingwal is om mij, maar hoe weet ik dat, hoe merk ik dat, in onze eigen moderne tijd? De vraag is zeer begrijpelijk. Maar ik roep mijzelf tot de orde! Ben jij nu ook al zo iemand die zich het hoofd op hol laat jagen door de gedachte dat alles anders is dan vroeger? Het wapentuig mag zijn gemoderniseerd, de vijand nog precies dezelfde: de dood. De dichter van de psalm (is het David, op de vlucht voor zijn schoonvader, koning Saul?) heeft zijn dood onder ogen gezien. Maar hij heeft in de hitte van de strijd een bastion ontdekt. Tegen het woeden van de wereld vond hij een wal. David schuilt achter een schild dat van hogerhand hem is aangereikt. Een ruimteschild? Ja, een ruimteschild! Een kolossaal, komisch schild, dat hem immuun maakt voor elke vijand. En dat ruimteschild is er nog altijd.
Ik heb U lief van ganser harte, Here. Gij immers zult het onheil van mij weren. Gij zijt mijn steenrots, mijn bevrijder Gij, Gij zijt een muur, een vestingwal om mij. Mijn God, mijn schild, mijn schuilplaats in gevaren,’ Mijn rots die mij beschermt en blijft bewaren, o hoorn des heils, U loof ik voor altijd, ik roep het uit, want Gij hebt mij bevrijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 00:14
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Mario wil ook naar cursus  |
Nou mario, je kunt het op het fiets-ie af hè? Je weet de weg en kent daar de spraak....wees welkom...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 00:17
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Wat leuk in deze tijd van bezuinigingen! Wat ga je voor vervolgopleiding doen? |
Bezuinigingen zijn er helaas wel... Moet eerst m'n POP gesprek afwachten volgende week, Helaas worden heel beperkt opleidingen aangeboden. Waarschijnlijk een vervolg Interne geneeskunde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 06:59
|
|
|
|
| HERMAN968 schreef: | Deze mooie tekst vond ik en trof me direct in het hart: [i]"Licht dat terugkomt Hoop die niet sterven wil Vrede die bij ons blijft"[/i]
En vanuit dit licht willen we deze avond bidden voor twee cm leden die in een gevecht zitten van onduidelijkheid of ze beiden bestemd zijn voor elkaar of elkaar dienen los te laten. Wij willen bidden dat onze Heer inzicht geeft, hen beiden draagt en bevrijdt van banden die destructief zijn. Graag doen we dit in gemeenschap als broeders en zusters met elkaar God eren en groot maken om vanuit ons bestaan voorbede te doen voor onze beide cm verwanten, vanavond op de chatroom.
http://youtu.be/g0DVrTk80Ps
Hartelijke groet, Herman |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 07:21
|
|
|
|
Zet 't em op Forumke "mooi, leuk of bijzonder lied". Is bijzondere band. Grtz, herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 3 februari 2012, 07:21
|
|
| Naar boven |
|
|