Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA992
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 23:10
|
|
|
Beste mensen,
Helaas,ik werk het weekend dus ga niet mee]. Maak er een geweldig mooi weekend van!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 23:10
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ga vanavond weer  |
Door het ijs gezakt en gezwommen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 23:11
|
|
|
ERIKA129 schreef: | openen we gewoon een nieuwe onder de naam plaagtopic voor Frank  |
Wanneer gaat die beginnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 23:21
|
|
|
lekker van genieten, marian!! het is een zegen waar velen onder ons naar verlangen denk ik; de liefde van je leven tegen komen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 23:28
|
|
|
HANNAH810 schreef: | herhaling voor de sjimpulluh sjieluh onder onsj;
Brandweer Oostkapelle. Domburgseweg 68d 4356 NB Oostkapelle beschikbaar tel nr; 06 25315992 .
hé, visser..........mocht je het niet kunnen vinden, bel dan het rinkelding-nummer maar wat er bij staat, ok?  |
Wat zit Griffin dan te z....... over ambachtsstraat . Hij wil niet eens mee.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op donderdag 9 februari 2012, 23:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 23:32
|
|
|
JOHANNA992 schreef: | Beste mensen,
Helaas,ik werk het weekend dus ga niet mee]. Maak er een geweldig mooi weekend van! |
Kan je dan niet gewoon een ander weekend werken??? We hebben nog een deftige vrouw nodig want anders is Willemien de enige...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 00:43
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Gisteravond op Bijbelkring hebben we met verbazing het 23e hoofdstuk van Ezechiël gelezen. Maar wat het betekent, tja, daar kwamen we niet uit. Heeft iemand hier een idee? |
Hoi Josina, de betekenis van dit hoofdstuk is lastig om in het kort uit te leggen, maar ik doe mijn best.
Het gaat hier over Samaria (Ohola, betekent “haar tent”) en Jeruzalem (Oholiba, betekent “mijn tent is in haar” ) en de afgodendienst die zij bedreven.(Dit staat trouwens ook in Ezechiël 16 beschreven.) In het eerste gedeelte Ez. 23: 5 t/m 35 verteld God aan Ezechiël wat zij voor zonden hebben begaan.
Samaria (Ohola) pleegde overspel, door God te verlaten en wende zich Assur. Door dit te doen vertrouwde ze niet op God, maar op Assur en ze verontreinigde zich met de afgoden van Assur. Het oordeel van God is dan dat ze in handen van Assur vallen. Met alle gevolgen van dien, want het volk gaat in ballingschap. Dit staat ook in Hos: 7 en 2 Kon. 17 beschreven.
Jeruzalem (Oholiba) had gezien wat er met Samaria was gebeurt, maar had daar niets van geleerd. Jeruzalem pleegde zelfs ergere ontucht dan Samaria. Dit staat ook in 2 Kon.16 en Jes.7 (koning Achaz) Daarnaast zocht Samaria ook contact met de Chaldeeën, wat ook niet zo’n slim plan was. Uiteindelijk worden de “personen” met wie Jeruzalem gezondigd had, haar bestraffers. Staat in Ez.23: vers 24,25 en 35.
Ondanks dit alles vallen beide Ohola en Oholiba in herhaling van hun zonden. Dit lees je vanaf vers 36. Ze verontreinigde het heiligdom van God, pleegden overspel en offerden kinderen aan Moloch. Dit doordat ze God waren vergeten en afgoden dienden. De straf die hierop op volgde staat in vers 47 t/m 49.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 04:17
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat zit Griffin dan te z....... over ambachtsstraat . Hij wil niet eens mee.  |
die zeikerd zeikt over de Ambachtsstraat om te voorkomen dat jullie met z'n allen bij een kippenfokkerij staan, in the middle of nowhere...want dat is waar Google en andere navigatieboeren je heen sturen. en wat al eerder gezegd is: ze kennen nummer 68D niet...ook al staat die toko er al een tijdje.
maar voel je vooral niet verplicht om te luisteren en doe vooral waar je zin in hebt
en om met Herman Finkers te spreken: 'hij wil het wel, maar ach....hij kan het niet' uit: MacBeth; 'de zon gaat zinloos onder, morgen moet ze toch weer op'
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 10 februari 2012, 10:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 04:29
|
|
|
VANDAM845 schreef: | hallo,mensen ik ben er weer op veler verzoek,voor hoelang? in iedeer geval, was het weer fijnvanavond,volgende week zal het weer zijn denk ik, wat mij betreft,vindt ik het wel een prima iedee,om de gebedsroom te verlengen met een half uur,in iedergeval,donderdag de 16 is het weer van 20:00/21:00. kom en breng zegen mee en ontvang zegen. vriendelijke,groet. vandam.  |
Welcome back VANDAM, je bijdrage wordt erg gewaardeerd. Een bloemeke voor Bettie die de mooie tekst doorgaf om gebedsroom aan te kondigen.
Bedankt Rodjer voor het lied van Stef Bos om de gebedsroom af te sluite ! http://youtu.be/Z36OtUGiNzI De aanwezigheid van alle voorbidders maakt gebedsroom telkens weer een echte belevenis ... en natuurlijk ook de stille bidders op de chat en de bidders thuis.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 10 februari 2012, 06:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 08:35
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Dank je wel, Ineke, mijn uhm...vriend is nu inderdaad alweer 23 dagen, 11 uur en 6 minuten mijn uhm, uhm... MAN.
het is echt nog wennen hoor.. |
Geeft niks, ik nam vorige week, na bijna 3 jaar huwelijk, per ongeluk de telefoon op met mn meisjesnaam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 08:54
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Wanneer gaat die beginnen  |
...je moet die meiden niet aanmoedigen hoor...dat ze jou of visser maar plagen...
Vandaag eet ik eens een keertje niet...Nouja, als ik de weg naar Domburg vind zal ik daar wel iets eten, denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 09:50
|
|
|
Ht mooiste moment vandaag is:
Meneer Atag komt de 27ste mijn cv ketel repareren. Beter te laat dan nooit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA992
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 09:55
|
|
|
PFFF heftig onderwerp maar wel een insteek voor mij om mijn verhaal te vertellen.Als jullie mijn profiel lezen zie je dat ik nooit getrouwd geweest ben maar wel 3 kinderen heb.Regelmatig krijg ik hier op CM nare opmerkingen over ook al kent men mijn verhaal niet.Toen ik 30 jaar was had ik een kinderwens maar geen partner.Ik was 34 jaar toen ik bewust alleenstaand zwanger werd.Heel veel gedoe in mijn omgeving en mijn moeder riep:Wat moet de kerk hier wel niet van denken!!"IK WAS TOEN ZELF GEEN CHRISTEN!!Dertien jaar geleden vond ik God en ook al was dat geweldig ik leerde dat,de manier waarop ik een gezin had gesticht,niet Gods bedoeling is.Als we zondigen en daar berouw van hebben vragen wij vergeving en zullen die ook ontvangen maar dit was zo heftig!!Hoe kon ik berouw hebben van iets wat mij zo dierbaar was nl.mijn kinderen.Met mijn verstand wist ik dat God mij had vergeven maar steeds weer was daar dat duiveltje die mij wees op mijn zonden.Uiteindelijk na heel veel tranen ben ik bij Jan Zijlstra door Gods liefde aangeraakt. Kort geleden had ik een date met iemand van CM[nu geen lid meer]Met een kinderwens die voorstelde met mij naar Italie te gaan om zwanger te worden.Ik was geschokt vond zijn uitspraak bizar. Lieve mensen jullie kennen nu mijn verhaal,ik hoop van harte dat die nare mailtjes nu ophouden. Mijn zonen zijn nu 22,20 en 18 jaar ze studeren allemaal en we hebben het goed.God is groot.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 10:18
|
|
|
KATHY142 schreef: | Hoi Josina, de betekenis van dit hoofdstuk is lastig om in het kort uit te leggen, maar ik doe mijn best.
Het gaat hier over Samaria (Ohola, betekent “haar tent”) en Jeruzalem (Oholiba, betekent “mijn tent is in haar” ) en de afgodendienst die zij bedreven.(Dit staat trouwens ook in Ezechiël 16 beschreven.) In het eerste gedeelte Ez. 23: 5 t/m 35 verteld God aan Ezechiël wat zij voor zonden hebben begaan.
Samaria (Ohola) pleegde overspel, door God te verlaten en wende zich Assur. Door dit te doen vertrouwde ze niet op God, maar op Assur en ze verontreinigde zich met de afgoden van Assur. Het oordeel van God is dan dat ze in handen van Assur vallen. Met alle gevolgen van dien, want het volk gaat in ballingschap. Dit staat ook in Hos: 7 en 2 Kon. 17 beschreven.
Jeruzalem (Oholiba) had gezien wat er met Samaria was gebeurt, maar had daar niets van geleerd. Jeruzalem pleegde zelfs ergere ontucht dan Samaria. Dit staat ook in 2 Kon.16 en Jes.7 (koning Achaz) Daarnaast zocht Samaria ook contact met de Chaldeeën, wat ook niet zo’n slim plan was. Uiteindelijk worden de “personen” met wie Jeruzalem gezondigd had, haar bestraffers. Staat in Ez.23: vers 24,25 en 35.
Ondanks dit alles vallen beide Ohola en Oholiba in herhaling van hun zonden. Dit lees je vanaf vers 36. Ze verontreinigde het heiligdom van God, pleegden overspel en offerden kinderen aan Moloch. Dit doordat ze God waren vergeten en afgoden dienden. De straf die hierop op volgde staat in vers 47 t/m 49. |
Dank je wel voor de uitleg. Ik zal het vandaag nog eens goed gaan doorlezen!
Blijft voor mij wel een bijkomende vraag waarom het allemaal met zulke taal geschreven moest worden. Maar goed, da's een vraag van een andere orde en dus hier off-topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 10:22
|
|
|
Nu zijn friezen meestal nuchter behalve als het over de elfstedentocht gaat....... Waar ik me deze week over verbaasde: over de Elfstedentocht wordt in het journaal een kwartier gepraat.....hot news.... Dan komen nog even de andere wetenswaardigheden snel langs in items van maximaal een minuut..... Twee honderd doden in Syrie, Nederlands meisje dood gevonden in een hostel in Laos.....en ga zo maar door.....en niet te geloven toch? Of is dit nu de nuchtere blik van een Veluwse........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 10:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nu zijn friezen meestal nuchter behalve als het over de elfstedentocht gaat....... Waar ik me deze week over verbaasde: over de Elfstedentocht wordt in het journaal een kwartier gepraat.....hot news.... Dan komen nog even de andere wetenswaardigheden snel langs in items van maximaal een minuut..... Twee honderd doden in Syrie, Nederlands meisje dood gevonden in een hostel in Laos.....en ga zo maar door.....en niet te geloven toch? Of is dit nu de nuchtere blik van een Veluwse........  |
Ach willemijn, ik kan er ook weinig over zeggen... Meestal is het randstad nieuws en buitenlandsnieuws... Dit keer stond friesland in de belangstelling om het op de kaart te krijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 10:45
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ht mooiste moment vandaag is:
Meneer Atag komt de 27ste mijn cv ketel repareren. Beter te laat dan nooit. |
Of te wel ze laten je gewoon 4 weken met een lekkende ketel zitten en dat met dit weer raar iets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 10:47
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...je moet die meiden niet aanmoedigen hoor...dat ze jou of visser maar plagen...
Vandaag eet ik eens een keertje niet...Nouja, als ik de weg naar Domburg vind zal ik daar wel iets eten, denk ik.  |
Zoek ze Ik ga wat nieuws proberen, een ovenschotel met courgette,champignons ui en tomaat, met pasta en een sausje zal mij benieuwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:02
|
|
|
Dat de elfstedentocht door zou gaan werd ook een beetje door de media in stand gehouden. Alle nieuws wees in de richting dat het niet kon, maar de hoop is dan zo groot dat mensen en er een beetje in gaan geloven. Ik vond de opmerkiing van Mariska wel mooi. Meestal is het randstedelijk neuws. Voor de media is de randstad hetzelfde als Nederland. Het zijn feiteljk provinciale randstedelijk zenders die zich landelijk wanen. Dat zal ook de reden zijn dat in Friesland de provinciale omroep zo populair is.
Thomas, hoopte stiekem ook, terwijl hij wist dat het onmogelijk was.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 10 februari 2012, 11:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ht mooiste moment vandaag is:
Meneer Atag komt de 27ste mijn cv ketel repareren. Beter te laat dan nooit. |
kampvuur in de woonkamer is toch romantisch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:06
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Of te wel ze laten je gewoon 4 weken met een lekkende ketel zitten en dat met dit weer raar iets  |
Mocht de ketel ploffen.. is het niet mijn fout... Maar is niet te hopen... Gelukkig heb ik nog steeds warm water en de verwarming doet het ook nog steeds
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:07
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...je moet die meiden niet aanmoedigen hoor...dat ze jou of visser maar plagen...
Vandaag eet ik eens een keertje niet...Nouja, als ik de weg naar Domburg vind zal ik daar wel iets eten, denk ik.  |
Mij plagen Brigit heeft antiplaagvirus ingevoerd op mijn profiel. Ik blijf alleen lachen en giechelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:08
|
|
|
Het eten voor vanavond is de wens van mijn zoon KAPSALON
is dat lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:12
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Mocht de ketel ploffen.. is het niet mijn fout... Maar is niet te hopen... Gelukkig heb ik nog steeds warm water en de verwarming doet het ook nog steeds |
Mijn bejaarde cv ketel (19 jaar) draait nog op volle toeren. Morgen komen de kijkers voor mijn huis, eindelijk na 2 stille jaren. Mijn huis staat al bijna 3 jaar te koop en slechts 3 keer bezocht van de kijkers. Ik hoop dat het morgen lukt, het is spannend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:16
|
|
|
JOHANNA992 schreef: | --Regelmatig krijg ik hier op CM nare opmerkingen over ook al kent men mijn verhaal niet |
Er staat in de Bijbel zoiets van 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen'.
Ik ken eigenlijk nauwelijks christenen die in het verleden geen fouten of verkeerde beslissingen genomen hebben. Wel ken ik van die mensen die altijd de vinger naar de fouten van andere mensen wijzen.
Dan vraag ik me af: "Zouden zij de eerste steen mogen werpen???"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:23
|
|
|
oostcapellegangers heel veel plezier vandaag toegewenst
Laatst aangepast door
|
DANIEL777
|
op vrijdag 10 februari 2012, 11:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:36
|
|
|
Het ging mij even over het verschil in belangrijkheid:200 doden worden in een item van een minuut afgehandeld, een schaatstocht krijgt een kwartier.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FINDMOI588
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:37
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Er staat in de Bijbel zoiets van 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen'.
Ik ken eigenlijk nauwelijks christenen die in het verleden geen fouten of verkeerde beslissingen genomen hebben. Wel ken ik van die mensen die altijd de vinger naar de fouten van andere mensen wijzen.
Dan vraag ik me af: "Zouden zij de eerste steen mogen werpen???" |
[quote] amen! @johanna, is het met een bekende donor gegaan? Prive of kliniek? Heftig onderwerp BAM. Ik dacht er ook aan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:41
|
|
|
[quote=FINDMOI588]
Moeten we dat nu echt op een forum bespreken? dat is me echt een brug te ver.....Of het nu van een kliniek of prive is.....het was haar keus op dat moment........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:58
|
|
|
ik ga mijn meisje uit school halen, en in de auto om anderen te halen; mochten er nog vragen zijn; bel gerust het 'rinkelding-van-visser".
ik hoop ook dat simsim zoveel mogelijk online blijft zodat je via het cm-kanaal ook je vragen evt nog kunt stellen;
ik ga wat "gasten" ophalen; tot straks allemaal!!!
@daniel777 dank je; gaat helemaal lukken!! anderen die door omstandigheden af moesten haken; veel gezelligheid / sterkte gewenst dit weekend!!
|
|
Naar boven |
|
|