ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4203 4204 4205 4206 4207 4208 4209 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:06

FRANKT627 schreef:
Momentje, ik ben ze aan het tellen... Zieke smiley

Frank, Boze smiley Je bent gewoon jaloers op mijn medaille Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:06

Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:16 Petra: maar ja in charamatische bewegingen gebeuren nog weles wonderen, net zoals bij jezus in die tijd en dat zorgt voor kritiek,net zoals in jezus tijd.
wat een ophef,jezus op een zondag genas... en jee dit verhaal dan,jezus komt ergens geneest een erg krankzinnigge en vervolgens stort er een kudde zwijnen vanaf het rafijn, de mensen uit het dorp wouden dat jezus verder liep. kun je hun reactie voorstellen?
En waar leefde jezus van? Hij trok rond,maar werkte hij eigenlijk? moeten zeker mensen hebben gedacht, profiteur....

Ik heb geen kritiek op wonderen ik heb kritiek op hele dvd's van Zijlstra die vol staan met 'wonderen' die niet gebeurd zijn, waar mensen al meteen weer doodziek werden. en nog zijn.
Maar die mensen die staan nog wel op de promotie dvd's als zijnde genezen terwijl ze dat allang niet meer zijn, vaak enkele minuten later weer doodziek werden als ze terug liepen naar hun stoel.

En waar Zijlstra over de rug van die mensen duizenden euro's mee verdiend, door verkoop van die 'wonder dvd's'. + collecte, mensen die veel geld hebben geven erg veel, deed ik ook toen ik pas gelovig was en veel geld had....

En dat vergelijk jij met Jezus...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:07

WILLEMIJN232 schreef:
Frank, Boze smiley Je bent gewoon jaloers op mijn medaille Knipoog smiley

Ja een beetje wel maar ik geef het niet toe... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:08

ERIKA129 schreef:
Mooie deal kunnen maken volgende week een andere auto Lachende smiley

Heeeeeeeeel blij hiermee Coole smiley met zonnebril

Das mooi.....kun jij tenminste mooi bobben de komende tijd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:12

een dochter die te horen heeft gekregen dat ze een ziekte heeft en volgens de dokter moet ze haar hele leven medicijnen daarvoor slikken.
vandaag was de definitieve uitslag, ging allemaal heel snel en het dringt niet echt door en cristianmatch, eh de hele interesse is ineens weg,nieuwe mensen ontmoeten op de p.n., of een leuke date met leuke man. ineens stond de klok effe stil ,voelje je tien jaar ouder en ben je terug bij de kern in het leven,wat is het belangrijkste,je kinderen,de rest bijzaak. enzoek ikme rust, warom god? ik geef het allemaal aan god en blijf vertrouwen dat god beter en meer weet als ik, ook al begrijpen we zelf soms niet warom? Zoishet leven soms zo mooi en soms ineens effe moeilijk, ende zonscheen vandaag, in mevoortuin zat de bank volmetkleine lieve kindjes uit de buurt, ze waren aan het zingen en spelen.inde zon, terwijl ikde voortuin deed,merust zoekende. eentje zong,mijn kleutertje,jezus zal je helpen als jij in hem gelooft. Lachende smiley ach ja petra die vandaag effe tien jaar ouder werd. haha
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:23

THOMAS968 schreef:
Het is eenvoudig om iets als een teken der tijd te beschouwen. Als ik vanuit mijn achtergrond kijk, zijn de tijden met de daarbij behorende tekenen der tijden wel eens veel duidelijker geweest. Maar het bleek telkens de eindtijd niet aan te kondigen. . Waarom zou dat dan nu wel het geval zijn in een vanuit historisch oogpunt eerder een tijd met minder tekenen. Ik ben het op dit punt wel met Chat eens: Het llijkt een scheiding te geven van wij lekker wel en zij lekker niet. Het lijkt eerder een oproep tot bekering te zijn samen met het aanpraten van veel angst voor het einde der tijden. Dat maakt altijd wel indruk op onzekere mensen. Ik neem wel aan dat die komt maar als God het alleen weet, hoeven we er als mensen niet naar te gaan raden, ook niet met lastig te ibegrijpen bijbelteksten. Ten tijde van de pestepidemie en de Holocaust waren de tekenen er ook en naar mijn idee mogelijk duidelijker. Het is ook een bepaald soort mensen dat zich zo vreselijk met de eindtijd bezighoudt. En of Ouweneel nu een goed christen is of niet, hij mag geen leugens verspreiden om zijn mening kracht bij te zetten. Dan heb je dus geen argumenten genoeg kennelijk. Dat is altijd ongeloofwaardig en dat is Ouweneel dus ook.

Thomas, Alle energie die in angst gaat zitten is niet meer inzetbaar voor de medemens.

Quote:
En of Ouweneel nu een goed christen is of niet, hij mag geen leugens verspreiden om zijn mening kracht bij te zetten. Dan heb je dus geen argumenten genoeg kennelijk. Dat is altijd ongeloofwaardig en dat is Ouweneel dus ook.

Ja, zelfs voor de heidenen(niet gelovigen) kan dit niet door de beugel, hele eindtijdstudies verzinnen, liegen over kindertjes die zogenaamd genezen zijn.

Mensen die zeggen dat het allemaal niet zo erg is, en dat ik ze niet ken,
Ik denk dat je/jullie ze ook niet kennen....

Anders zou je dit wel voorzien kunnen hebben.

Of denk je als je nu en dan es een paar woorden met de man of zijn broer hebt gewisseld omdat je in dezelfde kerk kwam, en je mag hem bij zijn voornaam noemen dat je hem gelijk ook kent?

Iemand kennen doe je pas als je jarenlang dagen per maand/week met iemand doorbrengt.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 juli 2012, 22:26
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:25

SHANITA130 schreef:
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:16 Petra: maar ja in charamatische bewegingen gebeuren nog weles wonderen, net zoals bij jezus in die tijd en dat zorgt voor kritiek,net zoals in jezus tijd.
wat een ophef,jezus op een zondag genas... en jee dit verhaal dan,jezus komt ergens geneest een erg krankzinnigge en vervolgens stort er een kudde zwijnen vanaf het rafijn, de mensen uit het dorp wouden dat jezus verder liep. kun je hun reactie voorstellen?
En waar leefde jezus van? Hij trok rond,maar werkte hij eigenlijk? moeten zeker mensen hebben gedacht, profiteur....

Ik heb geen kritiek op wonderen ik heb kritiek op hele dvd's van Zijlstra die vol staan met 'wonderen' die niet gebeurd zijn, waar mensen al meteen weer doodziek werden. en nog zijn.
Maar die mensen die staan nog wel op de promotie dvd's als zijnde genezen terwijl ze dat allang niet meer zijn, vaak enkele minuten later weer doodziek werden als ze terug liepen naar hun stoel.

En waar Zijlstra over de rug van die mensen duizenden euro's mee verdiend, door verkoop van die 'wonder dvd's'. + collecte, mensen die veel geld hebben geven erg veel, deed ik ook toen ik pas gelovig was en veel geld had....

En dat vergelijk jij met Jezus...

je hebt niet alleen kritiek opjan zijlstra op meerderen. trin bv. ken ze zelf persoonlijk, zelf de genezende kracht van jezus door gebed daar ervaren, en hoe reageren mensen daarop? of met blijdschap en dankbaarheid of net zoals de farizeeers deden als jezus wonderen deed, met een kritieke geest. En dat vergelijk ikmet de bijbel ja,jezus deed wonderen en daar kwamen de farizeeen met kritiek.

effe vraagje aan jou, hebben ze in de kerk waar jij komt ook een collecte?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:34

WILLEMIJN232 schreef:
Het was geweldig Erika, ik moest zelfs woensdag nog aan Chatuliem denken want het was toen roze woensdag....en de meeste mensen liepen in het roze, ook veel uitgedoste mannen.......
Maar het was een fantastisch avontuur om mee te maken maar wel een ontzettend eind lopen in weer en wind....gelukkig zit ik op yoga dan leer je je gedachten wat op nul te zetten
Knipoog smiley

En een week alleen maar bezig zijn met wandelen en allemaal mensen die je niet kent is ook wel erg leuk.....
En bij de intocht stond de tweeling........ Verliefde smiley

Wilde ook komen maar me baas gaf me geen vrij Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:39

PETRA944 schreef:
je hebt niet alleen kritiek opjan zijlstra op meerderen. trin bv. ken ze zelf persoonlijk, zelf de genezende kracht van jezus door gebed daar ervaren, en hoe reageren mensen daarop? of met blijdschap en dankbaarheid of net zoals de farizeeers deden als jezus wonderen deed, met een kritieke geest. En dat vergelijk ikmet de bijbel ja,jezus deed wonderen en daar kwamen de farizeeen met kritiek.

effe vraagje aan jou, hebben ze in de kerk waar jij komt ook een collecte?

Ik kom in een traditionele kerk, waar iedereen elke jaar een financieel jaaroverzicht krijgt. Hoeveel aan welke collecte's is binnengekomen.
De predikant krijgt een vast salaris via de cao die geldt.

Dus geen gesjoemel onderling. Dit is wat ie verdient niet meer en niet minder.

En..wat er vervolgens gedaan wordt met het geld: hoeveel er naar aflossing en rente van het gebouw gaat.
Hoeveel er naar de diaconie is gegaan.
Hoeveel geld er naar de zending gaat.
En ook hoeveel geld er nog over is.

Dus het is controleerbaar. De predikant krijgt een vast salaris, dat wordt gestort elke maand.

En bij de vrije groep, ik had nooit een fauw idee wat de voorgangers kregen. Er was en is geen controle. Een paar mensen gaan over het geld, soms maar eentje.

En dat vind ik erg tricky.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:46

WILLEMIJN232 schreef:
Het was geweldig Erika, ik moest zelfs woensdag nog aan Chatuliem denken want het was toen roze woensdag....en de meeste mensen liepen in het roze, ook veel uitgedoste mannen.......
Maar het was een fantastisch avontuur om mee te maken maar wel een ontzettend eind lopen in weer en wind....gelukkig zit ik op yoga dan leer je je gedachten wat op nul te zetten
Knipoog smiley

En een week alleen maar bezig zijn met wandelen en allemaal mensen die je niet kent is ook wel erg leuk.....

Super zeg jammer dat het niet lukte was van plan gisteren te gaan kijken maar lukte niet!!!
Maar super hoor petje af!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:47

Wat bijzonder toch om vast te moeten stellen dat degenen die het hardste roepen dat Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven is, zich direct schuilhouden als ze de waarheid aan het licht komt.

Bron: Reakties GG.

Uit:

Stichtelijke blaadjes journalistiek

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 juli 2012, 22:53
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:47

PETRA944 schreef:
een dochter die te horen heeft gekregen dat ze een ziekte heeft en volgens de dokter moet ze haar hele leven medicijnen daarvoor slikken.
vandaag was de definitieve uitslag, ging allemaal heel snel en het dringt niet echt door en cristianmatch, eh de hele interesse is ineens weg,nieuwe mensen ontmoeten op de p.n., of een leuke date met leuke man. ineens stond de klok effe stil ,voelje je tien jaar ouder en ben je terug bij de kern in het leven,wat is het belangrijkste,je kinderen,de rest bijzaak. enzoek ikme rust, warom god? ik geef het allemaal aan god en blijf vertrouwen dat god beter en meer weet als ik, ook al begrijpen we zelf soms niet warom? Zoishet leven soms zo mooi en soms ineens effe moeilijk, ende zonscheen vandaag, in mevoortuin zat de bank volmetkleine lieve kindjes uit de buurt, ze waren aan het zingen en spelen.inde zon, terwijl ikde voortuin deed,merust zoekende. eentje zong,mijn kleutertje,jezus zal je helpen als jij in hem gelooft. Lachende smiley ach ja petra die vandaag effe tien jaar ouder werd. haha

Sterkte meid!!
Maar zoals je zelf al zegt hoe moeilijk soms ook en heb je je waaroms je weet dat HIJ er altijd voor je is!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:48

MARIANNE338 schreef:
Das mooi.....kun jij tenminste mooi bobben de komende tijd Lachende smiley

Euh wie wat waar en wanneer???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:50

FRANKT627 schreef:
Aan Erika die taak overlaten zou...euh tot ongelukken lijken...en aan Willemien nog iets vragen durf ik niet meer...ze heeft zo'n ding waarmee ze te graag klopt... Huilende smiley, smiley in tranen

Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 23:04

PETRA944 schreef:

Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 23:07

JOSINA022 schreef:
Sterkte!

Ja maar met wat sterkte? Met haar dochter en de medicijnen? Of met de klok die stilstaat? Of met het feit dat ze 10 jaar ouder is??? Of met die kleine kindjes in haar tuin... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 20 juli 2012, 23:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 23:10

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 juli 2012, 23:10
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 23:11

WILLEMIJN232 schreef:
Knipoog smiley

Een roze woensdag? De yoga die je hielp...euh, blijft er nog wat over van je christelijk geloof? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 23:11

FRANKT627 schreef:
Ja maar met wat sterkte? Met haar dochter en de medicijnen? Of met de klok die stilstaat? Of met het feit dat ze 10 jaar ouder is??? Of met die kleine kindjes in haar tuin... Knipoog smiley

Met alles natuurlijk...pfft Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 23:32

hmmm bedoel je zo,n traditionele kerk waar me moeder na toe gaat,eh wilt u in de mis een oproep doen voor me zieke zoon, ja hoor mevrouw wel eerst zoveel betalen, en we bidden wel om genezing maar echt geloven erin?
mensen die bij trin getuigen moeten trouwens eerst een dokters verklaring hebben nu van daag de dag.
iedere kerk maakt of heeft wel es zo zijn fouten shanita, blijft jammer je zo verbitterd over sommiggen bent. hoop dat jeniet op een dag ook verbitterd word over de kerk waar je nu bent.
trouwens en zijn ook charamatische bewegingen waar ze de financieen verantwoorden. enfin laat dit topic aan anderen over die goedgelovig, alle kritiek van g.g. aannemen,
laat je door g.g.goed gelovig niet alle kritiek aanpraten, goed gelovende denkende dat ze de waarheid schrijven, jammer als je daardoor ook koren gaat weggooien,inplaats van alleen onkruid

Laatst aangepast door
PETRA944
op vrijdag 20 juli 2012, 23:35
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 23:38

FRANKT627 schreef:

Die kleine kindjes in me tuin zijn harstikke leuk Lachende smiley
en bedankt josina en erika, komt goed.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 23:50

JOSINA022 schreef:
Met alles natuurlijk...pfft Gefrustreerde smiley

Verraste, verbaasde smiley ...ook met die klok die stil staat??? Wat heb je daar nu aan?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 23:58

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...ook met die klok die stil staat??? Wat heb je daar nu aan?

soms staat de klok effe stil frank,krijg je slecht nieuws en denk je aan de woorden;

zet alle klokken stil
weg met de zon en de maan
want mijn geliefde kind
moest naar de dokter gaan

en ja frank dat doet pijn in je hart,als jezelf ziek word, oke,maar je kind en helemaal niet leuk op de dag dat ze precies 2 jaar geleden haar kindje verloor. dat maakt het al een moeilijke dag.
enfin dacht hier wel een stukje herkenning te vinden,maar dus niet
warom schrijf ik hier ook Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 00:08

Goed gelovigen trappen overal in.

Betekenis:
1.goedgelovig
goedgelovig bijv.naamw. als je bijna alles gelooft wat tegen je gezegd wordt Voorbeeld: `We luisterden goedgelovig naar zijn ellendige verhaal en gaven hem 100 euro. Nu blijkt hij een oplichter.` ...

en: GOEDGELOVIG
1) Blind 2) Lichtgelovig 3) Niets kwaad vermoedend 4) Naïef 5) Onnozel 6)

en dan bedoel in niet de blinde kindertjes waarvan ouweneel zei dat ze zijn genezen, en na onderzoek bleek dat dat gelogen was.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 21 juli 2012, 00:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 00:09

PETRA944 schreef:
hmmm bedoel je zo,n traditionele kerk waar me moeder na toe gaat,eh wilt u in de mis een oproep doen voor me zieke zoon, ja hoor mevrouw wel eerst zoveel betalen, en we bidden wel om genezing maar echt geloven erin?
mensen die bij trin getuigen moeten trouwens eerst een dokters verklaring hebben nu van daag de dag.
iedere kerk maakt of heeft wel es zo zijn fouten shanita, blijft jammer je zo verbitterd over sommiggen bent. hoop dat jeniet op een dag ook verbitterd word over de kerk waar je nu bent.
trouwens en zijn ook charamatische bewegingen waar ze de financieen verantwoorden. enfin laat dit topic aan anderen over die goedgelovig, alle kritiek van g.g. aannemen,
laat je door g.g.goed gelovig niet alle kritiek aanpraten, goed gelovende denkende dat ze de waarheid schrijven, jammer als je daardoor ook koren gaat weggooien,inplaats van alleen onkruid

Verbitterd? Nee hoor, blij dat die oplichter ook is ontmaskerd.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 00:41

ROELANDE345 schreef:
Volgens mij kun je niet de ene keer geen christen zijn en de andere keer wel. Ik ben een christen en ik heb wel eens gelogen/lieg wel eens. Is niet goed maar het gebeurt
Verlegen lachende smiley
sterker nog ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die helemaal nooit liegen. Liegen is gewoon een zonde das waar maar zonder zonde zijn we helaas nog niet

Nou ik geloof er niets van dat 40 keer een eindtijdstudie houden geheel op leugens gebaseerd, dat dat een leugentje om bestwil is...maar ja, jij kent de man goed zeg je en ik ken hem niet....(gelukkig)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 00:50

CHATULIEM619 schreef:
Zeg Shanita, hoe denk je dat de Heer het zou vinden, dat je mensen zo veroordeelt, die in mijn ogen vanuit de liefde van Christus bezig zijn?
Stel je eens voor, dat ik op een andere site eens zou vertellen wat die Shanita over christenen durft te schrijven...Hoe zou jij je dan voelen? We praten nl. over oprechte mensen, die hun leven voor de Heer hebben gegeven en in liefde voor Hem bezig zijn...Wees voorzichtig met je uitspraken hier, want je kunt het ook gewoon mis hebben...

De Ouweneels en Zijlstra liegen de hele boel bij mekaar, en Frank uit zijn grote dikke duim, uit liefde voor de Heer?
En dat noem jij dan oprechte christenen?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 00:53

Kapitein Haddock schrikt er ook van....
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 01:14

WILLEMIJN232 schreef:
Maar het was een fantastisch avontuur om mee te maken maar wel een ontzettend eind lopen in weer en wind....gelukkig zit ik op yoga dan leer je je gedachten wat op nul te zetten Knipoog smiley

"de krokodil" die de vierdaagse loopt, willemijn?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 01:21

FORTKNOX004 schreef:
Frostwire heeft veel software onder zijn hoede die veel troep met zich mee brengen.
Ik raad je aan om een een kijkje te nemen op vuze.com.
Dit programma werkt voor mij als een trein.
Enige wat je moet doen in het begin is even wat zogenoemde 'templates' in te stellen, zodat je voldoende "hits" hebt op je zoekcriteria.

thank you! Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4203 4204 4205 4206 4207 4208 4209 ... 6194 Volgende
Pagina 4206 van 6194