Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:54
|
|
|
SHANITA130 schreef: | 20 seconden : ik wou er net voor gaan zitten. | Ga zitten meis.. ik heb wel iets langers voor je.
Zo, jij bent voorlopig zoet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:56
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:03
|
|
|
MANNA420 schreef: | De Bijbel zegt dat ik als alleenstaande man niet mag trouwen met een vrouw die door haar man verlaten is om een andere reden dan overspel. Ik wil leven naar het Woord van God en dus ook naar dit gebod.
Toch zie ik om me heen dat veel christelijke mannen en vrouwen dit wel doen. Ik begrijp het natuurlijk ten zeerste, want maar weinigen hebben de gave gekregen om alleen te kunnen zijn en geen verlangen te hebben naar een partner. En als je dan je ''droompartner'' tegen het lijf loopt dan wil je bij diegene zijn en volg je al snel je eigen hart/gevoel.
Toch vraag ik me wel af waarom God dit gebod instelde en waarom het lijkt alsof we dat nu niet meer zo nauw nemen. Heeft dat met de tijdsgeest te maken? | Het is je goed recht te doen, als je tegelijkertijd een maagdekijn zoekt, kijk eens bij moslimvrouwen, maar voordat je er zee mee ingaat, moet je ze wel even het Evangelie vertellen wat of staat geschreven in de Bijbel dat je niet ruw tegen vrouwen moet zijn en haar moet beschouwen als broos aardewerk, als ze wedergeboren zijn kun je er desgewenst mee huwen of whatever je met haar wilt doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:26
|
|
|
Andries Knevel, Is Jezus uit de dood opgestaan?
Mooi, indrukwekkend! Wat kan die man mooi en goed vertellen!!!!!
De kern van het geloof, als we alleen leven in de wetenschap, dat na de dood alles voorbij is, ja....die mensen leven heel anders dan iemand die weet dat hij eeuwig leven heeft omdat hij gelooft.
Wat natuurlijk ook weer niet wil zeggen dat er geen goede mensen zijn die niet geloven....tuurlijk zijn die er....
Er staat ook zo'n tekst die hetzelfde zegt, maar dan met andere woorden in het NT, zoek ik later op....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 24 juli 2012, 19:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:32
|
|
|
TALLGUY817 schreef: |  |
Ha een interessant boek, en je kan er op klikken
Ik zal het later even lezen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:36
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Ga zitten meis.. ik heb wel iets langers voor je.
Zo, jij bent voorlopig zoet.  |
Klinkt aardig het begin, doe het later verder luisteren, ja, moet nu 't eea doen.
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:42
|
|
|
TALLGUY817 schreef: |  | Ach wat een onzin zeg. De leer van de bedelingen en de symboliek van de schepping erbij...bijbels gezien grote onzin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach wat een onzin zeg. De leer van de bedelingen en de symboliek van de schepping erbij...bijbels gezien grote onzin. | Heb jij je loon al?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:57
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Heb jij je loon al? | De bedelingenleer is iets wat mensen er zelf in gelegd hebben. Er is in geen enkele bijbelse tekst te lezen dat genezingen opeens zouden ophouden en bij een bepaalde tijd zouden horen. Bovendien is het bidden voor zieken met handoplegging en zalving nog eeuwen lang door gegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:59
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Jaaahaa...maar dat valt toch weleens gelijk met pinksteren  | Oh je bedoelt toen Paulus de handen oplegde bij hen die vroegen: "Is er een heilige Geest dan" omdat ze door Johannes de Doper waren gedoopt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De bedelingenleer is iets wat mensen er zelf in gelegd hebben. Er is in geen enkele bijbelse tekst te lezen dat genezingen opeens zouden ophouden en bij een bepaalde tijd zouden horen. Bovendien is het bidden voor zieken met handoplegging en zalving nog eeuwen lang door gegaan. | Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en in der eeuwigheid (Hebr. 13: ). Maar als lichamelijke genezing inderdaad kenmerkend is voor Gods werk in deze tijd, dan blijft er maar één verklaring over voor alle ziekte, pijn en nood, waaraan verloste zondaars in onze dagen lijden en dat is onvergefelijk en flagrant ongeloof. Nee, meer nog, niet alleen ziekten en lichamelijke kwalen waren aan Zijn Woord onderworpen, maar zelfs de dood vlood voor Zijn aangezicht. Als wij er ons op beroepen, dat Hij Dezelfde is, dan mogen wij in onze dagen ook dezelfde resultaten verwachten. Waarom dan in onze tijd ook geen doden opgewekt, zoals eens Lazarus en het dochtertje van Jairus? De vraag stellen is haar beantwoorden, want geen enkele "geloofsgenezer", welke richting hij overigens ook is toegedaan, blijkt bij machte, om ook maar één enkel persoon uit de doden op te wekken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:07
|
|
|
MARIO216 schreef: | Er was een vraag over bij van alles wat. Of dat dieren een ziel hebben? Ze hebben zituigen en prikkels die iets waarnemen. Dieren hebben pijn dat ze wel of niet kunnen uiten.
Dus....................... ik denk dat dieren wel een soort van ziel hebben. | Natuurlijk hebben dieren die... maar ze komen er niet mee in de hemel.. immers als wie Zijn Naam zal aanroepen woef woef, miauw, piep...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:10
|
|
|
MARIA830 schreef: | Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit. Dit is door verschillende mensen onderzocht. Je kan er heel veel over vinden op het net. Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen.. | Wel eens van 'çornsugar' gehoord?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:11
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik tien klilo, of twaalf... | Ik iets meer.. zo'n 100 kilo nog wat er af moet. Kun je dat niet effe voor mij doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Heerlijk dat warme weer maar steeds dat scheren he pffffff  | Scheren? geen last van...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:30
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | mm sinds wanneer MOET ik iets aan mn wenkbrauwen doen? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:36
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nee vrouwen hebben geen gat, maar een wonderschoon bipsje |
Ik ken 'r die hebben een batterij!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:47
|
|
|
Hebben jullie ook zo'n problemen met die vrouwen, je weet nooit wanneer ja nou ja is en nee, nee. Volgens mij doen die vrouwen dat expres, om de indruk te wekken dat ze slim zijn, maar vergeten dat God eerst de man maakte, maar omdat deze nogal eens niet de juiste sokken aantrok, alsof ons dat een ruk kan schelen, laat staan of het witte of rode sokken zijn, nam hij een rib van de man - dat is spreekwoordelijk natuurlijk.. want het kost een vermogen om een vrouw te onderhouden, en smeerde daar wat bulten enzo aan, waardoor dus toch het verschil kon worden gemaakt wie of je voor je had. Dat komt omdat staat geschreven: "God is geen man". Dus blijkt Hij een vrouw te zijn!" Kun je nagaan dat God ook gestrest van die wezens werd, dat Hij Zijn eigen identiteit verwarde met die van de vrouw... Hij moet een vlaag van verstandsverbijstering hebben gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:48
|
|
|
Even een kleine update. Mijn a.s. schoonzoon had nog een harde schijf liggen, dus als Henkeman morgen komt, kan hij gewoon die andere schijf erin zetten...
Maar er zat nog een klein addertje onder het gras. Op mijn huidige laptop gebruik ik videobewerkingsprogramma's. Zoals jullie weten is het mijn grote hobby om films te bewerken. Echter bij dit programma zat een license key. Zonder die sleutel zou ik bij elke film die ik ging bewerken iedere keer op de achtergrond het woord Trial zien...En aangezien deze sleutel zo goed verborgen is, kon ik in het programma die sleutel niet terug zien... Ik mail dus naar die verkoper, de verkoper verzendt die sleutel keurig naar mijn e-mailadres... Echter dat e=mailadres was van mn oude provider, en was opgeheven. Ik dus bellen naar de KPN, mn oude provider om te vragen of dat e-mailaccount weer open gezet kan worden. Dat kon, tegen betaling van €3,50 per maand. Nu is dat zo'n klein bedrag dat ik daar niet wakker van lig, dus mn account werd geheractiveerd. Komt de buurvrouw opeens bij me, ze was gebeld door de KPN, dat de heer T. problemen met zn internet had. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Maar mn e-mail account is gelukkig wel weer actief en ik heb de license key dus gekregen....
Leuk he, computers...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 24 juli 2012, 21:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:51
|
|
|
MARIO216 schreef: | Heeft er iemand een pc probleem? | Ik heb altijd een hamer en beitel naast mijn pc.. en als ik het daar niet mee kan oplossen, dan gooi ik 'm weg en koop ik een nieuwe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:02
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Hebben jullie ook zo'n problemen met die vrouwen, je weet nooit wanneer ja nou ja is en nee, nee. Volgens mij doen die vrouwen dat expres, om de indruk te wekken dat ze slim zijn, maar vergeten dat God eerst de man maakte, maar omdat deze nogal eens niet de juiste sokken aantrok, alsof ons dat een ruk kan schelen, laat staan of het witte of rode sokken zijn, nam hij een rib van de man - dat is spreekwoordelijk natuurlijk.. want het kost een vermogen om een vrouw te onderhouden, en smeerde daar wat bulten enzo aan, waardoor dus toch het verschil kon worden gemaakt wie of je voor je had. Dat komt omdat staat geschreven: "God is geen man". Dus blijkt Hij een vrouw te zijn!" Kun je nagaan dat God ook gestrest van die wezens werd, dat Hij Zijn eigen identiteit verwarde met die van de vrouw... Hij moet een vlaag van verstandsverbijstering hebben gehad. |
Ik geef maar gelijk commentaar.... Het moet misschien lollig en vrolijk overkomen... Maar zou je met eerbied over God willen schrijven...??? Het is en was de Enigste die zich NOOIT vergist(e)!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:10
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en in der eeuwigheid (Hebr. 13: ). Maar als lichamelijke genezing inderdaad kenmerkend is voor Gods werk in deze tijd, dan blijft er maar één verklaring over voor alle ziekte, pijn en nood, waaraan verloste zondaars in onze dagen lijden en dat is onvergefelijk en flagrant ongeloof. Nee, meer nog, niet alleen ziekten en lichamelijke kwalen waren aan Zijn Woord onderworpen, maar zelfs de dood vlood voor Zijn aangezicht. Als wij er ons op beroepen, dat Hij Dezelfde is, dan mogen wij in onze dagen ook dezelfde resultaten verwachten. Waarom dan in onze tijd ook geen doden opgewekt, zoals eens Lazarus en het dochtertje van Jairus? De vraag stellen is haar beantwoorden, want geen enkele "geloofsgenezer", welke richting hij overigens ook is toegedaan, blijkt bij machte, om ook maar één enkel persoon uit de doden op te wekken. | Dat laatste is wel gebeurd hoor, niet vaak, maar het is wel gebeurd....
De vraag of het kenmerkend is voor deze tijd, vind ik eigenlijk heel vreemd, want waar staat in de bijbel dat dit een kenmerk zou moeten zijn voor deze tijd. En wat bedoel je eigenlijk met deze tijd? Als die tijd begonnen is met de uitstorting van de Heilige Geest, dan zeg ik voluit ja. Genezingen horen bij het werk van de Heilige Geest en die is tegenwoordig ook werkzaam. Het kenmerkende van deze tijd is echter, dat we er precies tussen in zitten. Tussen de kruisiging en de tweede komst van Jezus. In deze tussenperiode merken we dat we nog steeds in een gebroken wereld zitten, met ziekte zonde en dood. Aan de ander kant laat de Geest zien, hoe het in het nieuwe koninkrijk zal zijn, waar geen ziekte zonde en dood meer is. In mijn ogen is genezing dus een getuigenis, naar wat ons te wachten staat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:15
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Hebben jullie ook zo'n problemen met die vrouwen, je weet nooit wanneer ja nou ja is en nee, nee. Volgens mij doen die vrouwen dat expres, om de indruk te wekken dat ze slim zijn, maar vergeten dat God eerst de man maakte, maar omdat deze nogal eens niet de juiste sokken aantrok, alsof ons dat een ruk kan schelen, laat staan of het witte of rode sokken zijn, nam hij een rib van de man - dat is spreekwoordelijk natuurlijk.. want het kost een vermogen om een vrouw te onderhouden, en smeerde daar wat bulten enzo aan, waardoor dus toch het verschil kon worden gemaakt wie of je voor je had. Dat komt omdat staat geschreven: "God is geen man". Dus blijkt Hij een vrouw te zijn!" Kun je nagaan dat God ook gestrest van die wezens werd, dat Hij Zijn eigen identiteit verwarde met die van de vrouw... Hij moet een vlaag van verstandsverbijstering hebben gehad. | Uiteraard een logische reactie op dat vrouwentopic, maar daar zijn we toch te goed voor? Wij mannen hebben toch niet nodig om te laten zien dat we zo bijzonder zijn? In de kerk heb je vrouwenkringen, heb je wel eens van mannenkringen gehoord? Wel heb ik eens van een mannenavond gehoord, maar dat leek me ook niks toe. Geen voetbal geen chips geen bier, en dat noemen ze dan een mannenavond...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIENTJE810
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:18
|
|
|
gehele dag geslapen ga tenslotte vanavond rond kwart over 22 weer naar me werk voor mijn 3nachtdienst. tja leuke uitspraak je doet het pas goed als je overdag niet werk en snacht niet werk en toch rijk wordt. kan alleen zeggen dat dit een grote fabel is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:18
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Hebben jullie ook zo'n problemen met die vrouwen, je weet nooit wanneer ja nou ja is en nee, nee. Volgens mij doen die vrouwen dat expres, om de indruk te wekken dat ze slim zijn, maar vergeten dat God eerst de man maakte, maar omdat deze nogal eens niet de juiste sokken aantrok, alsof ons dat een ruk kan schelen, laat staan of het witte of rode sokken zijn, nam hij een rib van de man - dat is spreekwoordelijk natuurlijk.. want het kost een vermogen om een vrouw te onderhouden, en smeerde daar wat bulten enzo aan, waardoor dus toch het verschil kon worden gemaakt wie of je voor je had. Dat komt omdat staat geschreven: "God is geen man". Dus blijkt Hij een vrouw te zijn!" Kun je nagaan dat God ook gestrest van die wezens werd, dat Hij Zijn eigen identiteit verwarde met die van de vrouw... Hij moet een vlaag van verstandsverbijstering hebben gehad. |
Gefeliciteerd met je topic. Zeer veel zeggend...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 24 juli 2012, 21:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:22
|
|
|
Weet je wat ook zo'n probleem is met die vrouwen.. dat ze menen dat ze de baas over je kunnen spelen, en meteen suggereren dat je Hem smaad terwijl Hij de humor heeft gemaakt. De kwestie in deze is niet dat God benadeeld wordt, maar dat "Truus" zich in het kruis getast voelt als vrouw.
Whoe.. en zijn hier alle velen van het andere geslacht die zich in het kruis getast voelen. Kortom de concurrentie wordt niet gedoogd.
Laatst aangepast door
|
TALLGUY817
|
op dinsdag 24 juli 2012, 21:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:22
|
|
|
Dinsdag 24 Juli, Psalm 89: 20-38; Mijn vader en mijn God.
Goedbeschouwd steekt deze psalm de loftrompet over het koninklijk huis. En dan bedoel ik natuurlijk niet ons eigen koninklijk huis, maar dat van David, die oerkoning van Israël. Hoe fout hij ook geweest moge zijn (denk aan het overspel met zijn buurvrouw, denk aan de moord op zijn buurman), deze kleine man, de jongste, de geringste, de herdersjongen van Bethlehem, de man die Goliath versloeg, de psalmdichter, hij en geen ander is dé koning van Israël. En nu wordt in psalm 89 vrolijk bezongen hoe de Eeuwige zelf het huis van David uitverkoren heeft om koninklijk leiding te geven aan de kinderen van Israël. Nooit zal de liefde van de Allerhoogste bekoelen, nooit zal Hij het huis van David laten vervallen tot een onbewoonbare woning – zijn trouw staat garant, zijn verbond staat als een rots, van geslacht tot geslacht. Dit alles komt nu vooral tot uiting in het credo van de koning. Die zal de Eeuwige erkennen als zijn vader, zijn God, de rots die hem redt. Om die belijdenis zal de Allerhoogste hem maken ‘tot de hoogste van de koningen der aarde.’ Is het een wonder dat de kerk der eeuwen Jezus in die koning getekend heeft gezien? Nee, dat is geen wonder. Daar roept de psalm om. Je kunt niet zeggen dat het in de psalm over Christus gaat. Het gaat over het koninklijk huis van David. Maar áchter dat huis zie ik één koning die hoog boven alle koningen van dat koninklijk huis uitsteekt: de Heer der kerk. Hij was en is anders dan alle koningen voor en na de vijand. Maar zijn wapens was zijn woord. Hij versloeg de laatste vijand. Maar zijn wapens was zijn woord. Hij versloeg de laatste vijand, die reusachtige dood. Niet met geweld. Hij gaf zijn leven. Wij zien in deze psalm zijn silhouet.
Hij prijst mijn hoge gunst met namen menigvoud: Mijn Vader en mijn God, o rots van mijn behoud. Ik antwoord hem: Mijn zoon, de vorsten zullen beven, Mijn eerstgeboren zoon, voor u, zo hoog verheven. Voor altijd rust op hem mijn trouw, mijn welbehagen, Ik houd het vast verbond, Ik zal zijn zetel schragen. ?
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 27 juli 2012, 19:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:37
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Weet je wat ook zo'n probleem is met die vrouwen.. dat ze menen dat ze de baas over je kunnen spelen, en meteen suggereren dat je Hem smaad terwijl Hij de humor heeft gemaakt. De kwestie in deze is niet dat God benadeeld wordt, maar dat "Truus" zich in het kruis getast voelt als vrouw.
Whoe.. en zijn hier alle velen van het andere geslacht die zich in het kruis getast voelen. Kortom de concurrentie wordt niet gedoogd. |
Vraag me af of jij gedoogd wordt!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:40
|
|
|
Als dit een leuke tegenhanger moet zijn op het vrouwentopic Gefeliciteerd om God's naam zo te misbruiken en een vrouw zo onderuit te halen!! Het vrouwen topic is met een knipoog en een kwinkslag maar dit sorry wordt er van!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:48
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Ik ken 'r die hebben een batterij!!  |
ALs je niet normaal kan reageren he hou dan je aub dank je wel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|