ChristianMatch

Forum

Heerlijke dag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4236 4237 4238 4239 4240 4241 4242 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:02

WILLEMIJN232 schreef:
Jij vind het leuke forum onderwerpen, dat is wat anders dan dat ze dat ook leuk zijn.......
Ik vind die onderwerpen zonde van mijn tijd en nergens over gaan........
en ik ben het wel met Chatuliem eens, je geeft zelf nergens antwoord op maar oordeelt wel lekker over anderen.....

Wat begint jou dag mooi om 6:56?..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 27 juli 2012, 09:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:07

als ik nu al zie wat er mee genomen wordt,neem ik een kampeertent mee OV;)
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:12

ZEELAND736 schreef:
Maakt niet uit of hij er wel of niet is...laat het rusten!!!
heeft toch geen zin meer om hier verder over te praten???

Makkelijker gezegd dan gedaan...zijn bijdrages staan hier gewoon nog tussen en de opmerking die hij tov mij gemaakt heeft, heeft er flink ingehakt bij mij, ook al weet ik bij wie het vandaan kwam en ook al weet ik dat het niet waar is wat hij schreef.

Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 27 juli 2012, 09:14
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:21

JOSINA022 schreef:
Makkelijker gezegd dan gedaan...zijn bijdrages staan hier gewoon nog tussen en de opmerking die hij tov mij gemaakt heeft, heeft er flink ingehakt bij mij, ook al weet ik bij wie het vandaan kwam en ook al weet ik dat het niet waar is wat hij schreef.

Zo ist ook Josien..helemaal gelijk in.
hoewel ik Zeeland ook goed begrijpt.

en dit..sommige denken misschien dat ik maar raak schrijf..
ik voelde ergens meer vrees om te reageren,dan dat het eruit floepte.

maar goed,als CM niet had ingegrepen,dan had ik des te meer over ook mijn waarschuwing getwijfeld.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 27 juli 2012, 09:24
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:24

Ik ervaar de discussie over genezing heel anders. Afgezien van de vraag over wel of geen speciale diensten pas ik dit meer op mijzelf toe.

Als ik in Johannes 14 de belofte lees van Jezus dat degene die in Hem gelooft grotere werken zal doen dan Hij met daarbij Zijn belofte in bijv Marcus 16, dan vraag ik mij af waarom ik zelf nog geen doden heb opgewekt en zieken genezen heb door hen de handen op te leggen. Wie belet mij dit? Heb ik te weinig geloof hiervoor of hoor ik Zijn stem niet goed genoeg? Of misschien is het nog niet de juiste tijd?

Joh 14:12: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze,..."

(Marcus 16: 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:31

JOSINA022 schreef:

Helemaal gelijk hoor Josina...ik begrijp jouw ook wel!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:37

YES356 schreef:
Dit vroeg een kind zich af (onder de 10jaar) na het lezen van een stukje uit de bijbel,

“zouden Adam en Eva een navel hebben gehad”?

Hele slimme vraag.

Zo vraag ik mij al jaren af waarom mannen ook tepels hebben. Moeder natuur zit vol onopgeloste raadsels Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:40

YES356 schreef:
Dit vroeg een kind zich af (onder de 10jaar) na het lezen van een stukje uit de bijbel,

“zouden Adam en Eva een navel hebben gehad”?

idd..een diepe gedachte Yes
maar als we een wonder willen gaan proberen te begrijpen,is het WONDER zelf er vaak al uit..of wat denk jij?..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 27 juli 2012, 09:44
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:53

JANS221 schreef:
Hannah, ik geef weer iemand op (niet van CM), weer 10 bonuspunten! Lachende smiley met blinkend witte tanden En OV met een partytent van 6x3 m. (als hij compleet is).

we willen dus op zaterdag 4 augustus voor de twaalfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!,

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810 met pleegdochter
qsjes546, 44 jaar, regio 035
mieke962, 41 jaar, regio 0181
sonja008, 36 jaar regio 0341
jans221, 51 jaar, regio 0180 (BN of IL)
Erika129, 37 jaar, regio 0318
willemien943, 45 jaar, regio 010
Tjoklat313, 52 jaar, regio 078
flower776 51 jaar, regio 0180
Jol252 49 jaar, regio 071
djes101 43jaar, regio 070
Shanita130, 40 jaar, regio 078 [color=FF000] zoekt vervoer [/color]
flower753, 49 jaar, regio 030

harald940, 37 jaar, regio 038
Leonard480, regio 0180
Jozua472, 55 jaar, regio 0113
siroka573, 33 jaar, regio 050
Willem618, 43 jaar, regio 344 (4 kinderen ov)
Bram548, 48 jaar, regio 0113
vindmij053, 55 jaar, regio 0344
Yes356, 46 jaar, regio 0314 (ZB)
Visser278, 45 jaar, regio 0113 (OV)
Ludovis278, 55 jaar, regio 0184
Ronald047, 48 jaar, regio 010
Crossroad317, (ov)
heide115, 45 jaar,regio 070 (ov)
anton834, 36 jaar, regio 033
valveman463, 47 jaar, regio 078
Johan 37 jaar, regio 0418

bij regen wordt een feest-tent meegenomen door;
- Leo in samenwerking met Leonard
- Johan OV.....
.....
.....

BBQ wordt meegenomen door;
- Jans221 (iemand die hem kan gebruiken mag hem mee terugnemen)
- flower753
.....
.....

houtskool wordt meegenomen door;
- harald940
- Jans221
.....
.....
.....

Goeie dag zeg wat een verwarring kan er komen op deze mannier van weg uitleggen!!!!

Richting heide (dat is dus richting de kust)……… schapen???mekkeren of blaten die???!!!!!.

Pfffffffffffffff ben helemaal de weg kwijt!!
Ik luister gewoon naar de tom tom denk ik!!!! (Die kan in instellen op mannen stem,vrouwen stem, Lachende smiley en talen)

Maar nog steeds ZB

(hoop trouwens dat die grijze man (die denk ik het forum als nier lid leest) met zn Boze smiley wel komt!!! Heb ik een appeltje mee te schillen!!! En die 2 appels neem ik wel mee!! 2 maar?? Ja 2 !!!)
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:00

YES356 schreef:
Goeie dag zeg wat een verwarring kan er komen op deze mannier van weg uitleggen!!!!

Richting heide (dat is dus richting de kust)……… schapen???mekkeren of blaten die???!!!!!.

Pfffffffffffffff ben helemaal de weg kwijt!!
Ik luister gewoon naar de tom tom denk ik!!!! (Die kan in instellen op mannen stem,vrouwen stem, Lachende smiley en talen)

Maar nog steeds ZB

(hoop trouwens dat die grijze man (die denk ik het forum als nier lid leest) met zn Boze smiley wel komt!!! Heb ik een appeltje mee te schillen!!! En die 2 appels neem ik wel mee!! 2 maar?? Ja 2 !!!)

HEIDE RICHTING DE kUST..YES MAN;)
Wat was jou leukste les op school?

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:04

YES......ga nu geen appels schillen op die BBQ.....

Ga stukjes van beessies roosteren...en stop die IN je MOND....

Laat er verder toch niets UIT je mond gaan....
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:11

Ik ben een boek aan het lezen over identiteit van dr. Henry Cloud "4 stappen naar een sterke identiteit"

Boek gaat over hechting, grenzen en individuatie, inzicht in goed en kwaad en verantwoordelijkheid nemen.

Goed boek waarin je (ik tenminste) beter inzicht krijgt in hoe je identiteit gevormd wordt of althans hoort te worden. En in wat er allemaal fout kan gaan. Verder bevat het handreikingen hoe je zelf zaken die niet goed zijn gegaan alsnog kunt oppakken. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen ontwikkeling als persoon e.d.

Het is een christelijk boek en het benadert de zaak ook vanuit christelijk oogpunt met Jezus als voorbeeld.

In diverse christelijke kringen hoor ik vaak de uitdrukking: "Je identiteit ligt in Christus". Dit lees ik in bovengenoemd boek niet terug en ik kan me er nog steeds niets bij voorstellen.

Ik vind het een vage term en ik vraag me af wat men er mee bedoelt. Hoe breng je dit in praktijk?
Wat bedoelen mensen als ze roepen dat je je "identiteit in Christus moet vinden"?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:17

Kennen jullie sweetdeal???

Via de krant of je pc kun je sweetdeals lezen of ontvangen...
Aanbiedingen van restaurants...activiteiten....artikelen...tegen gereduceerde prijzen....

Je koopt dan een deal via je pc....(moet je durven maar ik ervaar het als zijnde veilig) Zijn er een bepaald aantal mensen die die deals kopen...dan gaat hij door...

Via de pc krijg je dan een voucher...wat het bewijs is dat je hebt betaald...
Dan kies je zelf een dag uit wanneer je dat wilt gaan doen...en pas dan reserveer je....

Ik ga mijn dochter blijmaken...ze mag op de stormvloedkering Neeltje Jans...(Zeeland) een half uur zwemmen met zeeleeuwen...
Dat is tegelijk een toegang voor het park....
Heel leuk voor kinderen...maar ook om alle facetten te zien met het thema ""water""

Zelf heb ik er 1 cadeau gehad...(etentje) en hebt dezelfde ook weer cadeau gedaan...Eten bij de griek voor maar 13,75.....

En dat was een zeer uitgebreid...3 gangenmenu...wat we niet opkonden...
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:23

HEIDE115 schreef:
HEIDE RICHTING DE kUST..YES MAN;)
Wat was jou leukste les op school?

Lachende smiley

Topo!!!! Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:29

ZEELAND736 schreef:
YES......ga nu geen appels schillen op die BBQ.....

Ga stukjes van beessies roosteren...en stop die IN je MOND....

Laat er verder toch niets UIT je mond gaan....

BEESSIES !! Geschokte, onthutste smiley

Ik bepaal zelf wel wat er uit mn mond gaat kijk maar > Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 27 juli 2012, 10:32
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:42

ik zeg wel is..TomTom..waar luister jij nu het liefst naar;)

Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 27 juli 2012, 10:42
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:42

YES356 schreef:
BEESSIES !! Geschokte, onthutste smiley

Ik bepaal zelf wel wat er uit mn mond gaat kijk maar > Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ken die ook op de BBQ Geschokte, onthutste smiley
Wordt een stille boel daar dan Clown smiley

Wordt het met recht op de grote stille Heide Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:43

HEIDE115 schreef:
ik zeg wel is..TomTom..waar luister jij nu het liefst naar;)

Ik luister naar Miep Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:44

ERIKA129 schreef:
Ik luister naar Miep Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Lachende smiley Lachende smileynou bij sommige stemmen raak je eerder de weg kwijt;)
vooral als ze zegt,ga links..want ik ben links..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 27 juli 2012, 10:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:50

CARMEN073 schreef:
Ik ben een boek aan het lezen over identiteit van dr. Henry Cloud "4 stappen naar een sterke identiteit"

Boek gaat over hechting, grenzen en individuatie, inzicht in goed en kwaad en verantwoordelijkheid nemen.

Goed boek waarin je (ik tenminste) beter inzicht krijgt in hoe je identiteit gevormd wordt of althans hoort te worden. En in wat er allemaal fout kan gaan. Verder bevat het handreikingen hoe je zelf zaken die niet goed zijn gegaan alsnog kunt oppakken. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen ontwikkeling als persoon e.d.

Het is een christelijk boek en het benadert de zaak ook vanuit christelijk oogpunt met Jezus als voorbeeld.

In diverse christelijke kringen hoor ik vaak de uitdrukking: "Je identiteit ligt in Christus". Dit lees ik in bovengenoemd boek niet terug en ik kan me er nog steeds niets bij voorstellen.

Ik vind het een vage term en ik vraag me af wat men er mee bedoelt. Hoe breng je dit in praktijk?
Wat bedoelen mensen als ze roepen dat je je "identiteit in Christus moet vinden"?

Je indetiteit ligt in Christus, ja ik ken die 'term'. Best wel vaak gehoord.

Ik kan mij hier best wel wat bij voorstellen.

Ik denk dat het zó bedoelt wordt, bijvoorbeeld, maar ja kan het op alles toepassen.

Nou kijk, zou dit een werelds forum zijn, ja, dan zou er hier bijna niet over het geloof worden geschreven of over dingen die ermee te maken hebben.
Men zou dan over wereldse dingen praten, ook wel interessante zaken hoor, zo bedoel ik het niet natuurlijk.
En er zou een ongelijk kunnen optreden, de een heeft gestudeerd en zit maatschappelijk wel hoog op de ladder.
Een ander heeft zijn school door omstandigheden niet afgemaakt, meestal waren dat geen fijne omstandigheden, en zit daarom met ernstige psychische schade in de Wao.
Weer een ander heeft geen opleilding afgemaakt omdat hij meteen wou werken en geld verdienen, of omdat zij al heel vroeg ging trouwen en kinderen kreeg.

Zo zijn er in de wereld heel veel Verschillen tussen mensen en mat name wat je 'doet' daar ligt ook je indentiteit.
Naar boven

Auteur Bericht
ARENDINE325

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:54

Leuk idee, heb ook wel interesse.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:59

Wat ik het leukste vond dat ik me kan herinneren is de winter van ik meen 1978 (euh was toen pas vier dus kan me in jaartal vergissen) Knipoog smiley
Ik weet dat het toen zo'n ontzetten koude winter was dat het op een avond had geijzeld en de volgende dag de wegen of niks begaanbaar waren en alle straten een ijsbaan waren Geschokte, onthutste smiley
Dat we naar school gingen op de schaatsen en gewoon op de weg konden schaatsen Lachende smiley onze buurman on uitlachte omdat hij zei dat het echt niet zo glad was en dat schaatsen op straat niet kon Boze smiley
Hij de deur uitstapt en gelijk op z'n je weet wel viel Clown smiley en wij lachend op de schaats lang hem heen gingen op weg naar school Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 11:08

Dit topic kwam in me op na aanleiding van vele woorden die gezegt zijn in vele topics over en na elkaar toe..

Wat ik zou willen is goede sfeer openheid en eerlijkheid, nee je hoeft het niet met elkaar eens te zijn en dan mag je zeker discusieren!
Maar wat opvalt (en ik ben er zeker zelf ook niet schoon van) is dat er veel op de man/vrouw wordt gespeelt terwijl dit niet hoeft!

Voorbeeld: afgelopen week plaatste ik een opmerking was met een knipoog bedoeld deze stond er ook bij maar werdt verkeerd uitgelegd door die persoon en werdt er door die persoon iets zeer kwetsends over mij geschreven! Deze persoon heb ik direct benaderd wat het was dat ik zo werd aangevallen, het bleek allemaal een misverstand! De lelijkheden over en weer zijn direct verwijderd en alles is goed uitgesproken!! Lachende smiley

Zouden wij hier als volwassenen dat niet meer kunnen?
Kijk we weten allemaal wat er afgelopen dagen is gebeurt en ja dat daar felle reacties opkomen mijn inziens heel normaal want het was ontoelaatbaar gedrag! Maar er zijn vele kleine twisten of hoe je het wilt noemen. spreek elkaar eens persoonlijk aan via mail of chat Knipoog smiley
Tja dan moet men niet elkaar blokkeren he Knipoog smiley
Persoonlijk blokkeer ik zelden heb het ooit 1 keer gedaan, we zijn allen mensen met eigen gevoelens en eigen gedachtes!

Denk nu niet dat je alleen over dit onderwerp moet/mag reageren anderen wensen mogen ook geuit worden om verder te praten te discusieren! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 11:15

ERIKA129 schreef:
Dit topic kwam in me op na aanleiding van vele woorden die gezegt zijn in vele topics over en na elkaar toe..

Wat ik zou willen is goede sfeer openheid en eerlijkheid, nee je hoeft het niet met elkaar eens te zijn en dan mag je zeker discusieren!
Maar wat opvalt (en ik ben er zeker zelf ook niet schoon van) is dat er veel op de man/vrouw wordt gespeelt terwijl dit niet hoeft!

Voorbeeld: afgelopen week plaatste ik een opmerking was met een knipoog bedoeld deze stond er ook bij maar werdt verkeerd uitgelegd door die persoon en werdt er door die persoon iets zeer kwetsends over mij geschreven! Deze persoon heb ik direct benaderd wat het was dat ik zo werd aangevallen, het bleek allemaal een misverstand! De lelijkheden over en weer zijn direct verwijderd en alles is goed uitgesproken!! Lachende smiley

Zouden wij hier als volwassenen dat niet meer kunnen?
Kijk we weten allemaal wat er afgelopen dagen is gebeurt en ja dat daar felle reacties opkomen mijn inziens heel normaal want het was ontoelaatbaar gedrag! Maar er zijn vele kleine twisten of hoe je het wilt noemen. spreek elkaar eens persoonlijk aan via mail of chat Knipoog smiley
Tja dan moet men niet elkaar blokkeren he Knipoog smiley
Persoonlijk blokkeer ik zelden heb het ooit 1 keer gedaan, we zijn allen mensen met eigen gevoelens en eigen gedachtes!

Denk nu niet dat je alleen over dit onderwerp moet/mag reageren anderen wensen mogen ook geuit worden om verder te praten te discusieren! Lachende smiley

Idd voor uitziend topic..mooi Erika.
Naar boven

Auteur Bericht
JEDISNA176

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 11:19

XABIA794 schreef:
op 21 juli hebben we met een groepje "vrij gezelligen" een BBQ voorzien...
dit is net over de grens vlak bij Turnhout. Dus voor menige Nederlanders best vlakbij Knipoog smiley
In het verleden hebben we al vaker een uitje georganiseerd bij mij (xabia), en dit was altijd een geslaagd gebeuren.
Indien je interesse hebt om hier aan deel te nemen dan kan je contact opnemen met mij of rob554.

[i] Lachende smiley
Ha Xabia,
Klinkt leuk en gezellig.
Een en-face ontmoeting zegt zoveel meer en is zovele malen gezelliger dan een beeldscherm:)
Ik kom uit de buurt van Den Haag en ben benieuwd of van hieruit meerdere aanmeldingen zijn.
Krijg ook niet echt een goed beeld van de datum etc.
Hoor graag van je.
Jedisna Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 11:19

HEIDE115 schreef:
MIJN LEUKSTE HERINNERING VAN SCHOOL VROEGER OF NU.

Het gaat er niet om op welke school je die beleving had,
of het nu de kleuter school,middelbare school was...
Kan jij je nog een onvergetelijk moment herinneren?
Natuurlijk was het niet alleen lol.
Maar nu wel even over de leuke momenten.

Zelf vond de schoolbel wel leuk.
maar de ijs glijbaan s'winters op het plein.
was ook een gigantische beleving,
Je moest die groene laarzen aan doen,daar ging je het snelst op.
Langs de school stond een boom met rupsen,en wit wollig spul..
waar ze zich in schuil hielden..althans zo leek het.
Later vlogen er allemaal vlinders de boom uit over het plein.

En opgezocht bleek het een vlinder boom te zijn.

nee dat laatste verzin ik;)

Leukste herinneringen van mijn schooltijd.

Nou op de lagere school in de 4de, 5de en 6de klas, vanaf mijn 9de tot mijn elfde zoiets, had ik een vriendinnetje, en haar ouders hadden een jachthaven. en zij woonden op een woonboot, bij de jachthaven.
En dat was zo heerlijk daar te zijn.

Je kon zo van het huis naar buiten lopen, langs het water en de boten, op een steiger en je kon best ver lopen. En dan een heel stuk lopen en praten nog zo onbevangen als kinderen kunnen zijn, dat waren gelukkige tijden als ik daar logeerde, Zeker met mooi weer.

En ook, samen met haar met barbies spelen. Heerlijk...!!
En stripboeken lenen en die dan thuis lezen, heerlijk..!!!

Kan me ook herinneren dat ik al op de gallerij stond voordat ik naar school moest was toen wat jonger, het was mooi weer. en ik was toen zo blij dat ik überhaupt bestond. Een gevoel van geluk, dat ik bestond.

Ja, en ik had veel nichtjes en neefjes en daar mee spelen was heerlijk.
Juist omdat het familie was was er een speciale band, zo van jou moeder is een zus van mijn vader etc.

Mijn moeder die tijden had, maanden, dat ze me opwachte bij de lagere school, Dat deed mij altijd zo goed zeker als ik het niet verwachte.

Ach ja, er zijn zoveel leuke herinneringen als kind, dat zong Boudewijn de Groot toch ook in zijn liedje 'Testament', "de goede jeugherinneringen die blijf je houden zolang je verder leeft". Steen goed nummer trouwens.

Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 27 juli 2012, 18:25
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 11:37

eerste leuke schoolherinnering, met me nieuwe step naar de kleuterschool steppen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 11:49

vind niet dat daar je indentiteit in ligt, in wat je doet.
wie ben jij?
jij zelf? niet het beroep wat je uitoefent of zo, maar echt jezelf.
ik heb geen huisvrouw als indentiteit om dat ik dat ook ben, ik ben petra met mijn eigen unieke petra indentiteit, die op dit moment huisvrouw ook is.
en heb geen hoge opleiding gedaan, zat liever destijds in de kroeg...
maar is dat mijn indentiteit dat ik een gewone opleiding heb gehad? nee want ik ben best intelligent, wat vaak verbazend andere mensen om me heen zeggen omdat ik alleen leao heb gedaan.
dus wie ben jij? niet de uiterlijke maatschapelijke omstandigheden, nee echt jezelf.......
een vraag die iemand ooit aan me stelde, en jaar later kwam ik de man tegen en zei hem, weet je nog die vraag? ben er nog steeds over aan het nadenken.... ha ha
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 11:49

JEDISNA176 schreef:
[i] Lachende smiley
Ha Xabia,
Klinkt leuk en gezellig.
Een en-face ontmoeting zegt zoveel meer en is zovele malen gezelliger dan een beeldscherm:)
Ik kom uit de buurt van Den Haag en ben benieuwd of van hieruit meerdere aanmeldingen zijn.
Krijg ook niet echt een goed beeld van de datum etc.
Hoor graag van je.
Jedisna Lachende smiley

Euh Jedisna, die bbq was vorige week Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 11:56

CARMEN073 schreef:
Ik ervaar de discussie over genezing heel anders. Afgezien van de vraag over wel of geen speciale diensten pas ik dit meer op mijzelf toe.

Als ik in Johannes 14 de belofte lees van Jezus dat degene die in Hem gelooft grotere werken zal doen dan Hij met daarbij Zijn belofte in bijv Marcus 16, dan vraag ik mij af waarom ik zelf nog geen doden heb opgewekt en zieken genezen heb door hen de handen op te leggen. Wie belet mij dit? Heb ik te weinig geloof hiervoor of hoor ik Zijn stem niet goed genoeg? Of misschien is het nog niet de juiste tijd?

Joh 14:12: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze,..."

(Marcus 16: 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.)

Hai Carmen,

Ja, over wat jij schrijft zat ik ook na te denken.

Ik heb een stukje uit een bijbelstudie gekopieërd, wat mij wel aansprak, de bijbelstudie en het stukje.

Grotere dingen dan deze:

In elk geval staat één ding vast, dat de Here namelijk Zelf gezegd heeft: "Voorwaar, voorwaar zeg Ik u, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen; hij zal grotere dingen doen dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader" (Joh. 14: 12). Betekenen deze woorden, dat elke gelovige in Christus vandaag dezelfde dingen kan doen, als Hij op aarde gedaan heeft? Dat hij dus zelfs doden kan opwekken? U bent een gelovige in Hem, kunt u dat doen? Kent u een gelovige, hebt u ooit van een gelovige gehoord, die doden kan opwek ken, sinds de apostel Petrus Dorkas opwekte en de apostel Paulus Eutychus tot het leven herriep? Maar dat niet alleen. De Here Jezus zegt zelfs, dat de gelovigen 11 grotere werken dan deze? zouden doen. Deze "grotere werken" vloeien voort, zoals Hij Zelf verklaart, uit Zijn heengaan tot de Vader en uit de daarop volgende komst van de Heilige Geest. Maar waaruit bestaan deze "grotere werken" dan? Kunt u een "groter werk" noemen dan de opwekking van Lazarus, wiens lichaam reeds vier dagen in het graf aan de ontbinding was prijsgegeven? Het opwekken van een dode is een "groter werk" dan genezing van zieken. Wij kunnen de "wondergenezingen", waarvan sommigen zeggen dat zij in onze tijd plaats hebben, niet rangschikken onder de "grotere werken", waarop de Here Jezus hier zinspeelt. Uit dit alles moge het ons duidelijk zijn, dat onze Heiland het hier heeft over werken, die op een geheel ander en hoger terrein liggen, namelijk over de opwekking van zielen; de levend?making van geesten, die dood zijn in zonden en misdaden (Ef. 2: 1?8). Want als de geest meerder is dan het lichaam (1 Kor. 9: 27), dan moet ook het werk Gods, dat zich bezighoudt met de geest, meerder zijn dan dat, wat zich bezighoudt met het lichaam. De doden, die de Here Jezus gedurende Zijn leven op aarde opwekte, zijn weer gestorven. en hebben andermaal droefheid en smart veroorzaakt in de kring hunner geliefden. Zij zijn slechts tijdelijk teruggekeerd tot een door?de?dood?overschaduwd leven. Maar zij, die de werkzaamheid van een "groter werk dan deze" ervaren hebben door de Heilige Geest, zijn levend gemaakt van een dood, die werkelijk dood is, en tot een leven, dat werkelijk leven is. Zij hebben het eeuwige leven ontvangen, dat nimmer door de dood overschaduwd kan worden (Joh. 8: 51). Wie zou willen ontkennen, dat de levendmaking van een ziel "groter" is, dan de levendmaking van een lichaam. Het eerste is hemels, het tweede is aards. En toch is de Werker van beide dingen Dezelfde. Bij Hem is geen verandering noch schaduw van omkeer. Maar wel veranderde Hij Zijn werkzaamheid. Hij is het die in deze bedeling Zijn Heilige Geest op aarde zond, niet om dode lichamen op te wekken ? dat zal Hij straks doen op de blijde opstandingsmorgen ? maar om in sterfelijke lichamen Goddelijk leven openbaar te maken. Dit "werk Gods" in onze tijd is "groter" dan alle andere werken, die Hij in de voorafgaande eeuwen gedaan heeft.

En de heldere en blinkende Morgenster ? onze Here en Heiland, die komen zal, om ons op te nemen in Zijn heerlijkheid. Dan zal Hij onze vernederde lichamen verlossen, en gelijkvormig maken aan Zijn heerlijk lichaam. Dit vind ik ook een groter werk, zo staat het ook lettelijk in de bijbel: Dan zal Hij onze vernederde lichamen verlossen, en gelijkvormig maken aan Zijn heerlijk lichaam.

Conclusie: het levendmaken van geesten van mensen die dood zijn, is een veel groter werk dan een dode opwekken tot leven, want diegene gaat dan toch weer dood. Een ziel, of geest hoe je wil is veel belangrijker dan een lichaam.
Het levendmaken van zielen, de geest van de mens die dood is levend maken en die mens die eeuwig leven krijgt opdat hij gelooft, dat is een veel groter werk...! Met ander woorden mensen die gaan geloven, omdat ze God in je leven zien, en omdat je als de situatie zich voordoet over God verteld, dat is dan een veel groter werk, wanr daardoor is de ziel behouden. Dat is een veel groter werk dan een zieke 'genezen'.

Ja, even snel gedaan, mijn excuses daarvoor, moet nu héél snel de deur uit.....

Ga er later misschien zorgvuldiger op in, hoop weldat het duidelijk is.

Laterz!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 27 juli 2012, 11:57
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4236 4237 4238 4239 4240 4241 4242 ... 6194 Volgende
Pagina 4239 van 6194