Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 12:25
|
|
|
JOL252 schreef: | Mooi lieve Zeeland.... en alles wat ik nu niet begrijp of vatten kan, vragen, tranen, ondoorzichtigheden, onschuldig lijden, ook de prachtige dingen die "zomaar" op mijn pad me tegemoet komen.... alles eens duidelijk maar ook niet meer nodig om te weten want het doet er al niet meer toe... opgaand in dat veilige Licht. |
JE BENT.......
Dus...??? NA DEZE...zal ik het verstaan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 12:38
|
|
|
Doe mee aan dat programma...Erika!!! (liefste...(of was het mooiste) meisje van de klas!!)
Aardrijkskunde???>>>>>>>een ramp.. Maar dat kwam ook omdat ik door veel verhuizingen...verschillende provincies niet heb geleerd...en ben nog geen topofanaat.. Rekenen>>>>>>>> altijd moeilijk geweest... Handwerken...handenarbeid>>>>>>>>deed ik vreselijk graag...en nog.. Heb nog eens een pieperkleine bruidsjurk gemaakt...met de hand...voor mijn barbie.. Gymnastiek>>>>>>>tsja...niet leuk. Taal.....deed ik wel graag..vooral een opstel maken, waarbij mijn fantasie de vrije loop kon hebben...en ook biologie was leuk. Wel leuk om te ontdekken dat de dingen die je vroeger leuk vond...nog leuk zijn...(tenminste bij mij wel)
Ja...mijn schooltijd was fijn.. Een leuk onderwerp Heide!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 28 juli 2012, 12:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 14:24
|
|
|
Zit een grote spin op de muur, ik gil (voor de grap). Mn kleinzoon zegt niet bang zijn oma, pappa en ik zijn bij je!
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zaterdag 28 juli 2012, 14:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 14:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je bent ECHT goed bezig, jans; 40 bonuspunten extra voor de party-tent!!
nog even en je bent aan een magnetron toe! of ga je door voor de combi?  |
Helaas Hannah, de partytent is niet compleet. Haal mijn bonuspunten er maar weer af! Nu maar hopen op mooi weer!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 15:05
|
|
|
Dat voel ik niet als een belediging hoor Shanita, het is volgens mij gewoon een beetje plagend bedoelt. En ik denk en voel helemaal niet dat alleen jong en mooi goed is.Vind mezelf echt niet minder nu ik 53 ben. Ouder worden hoort bij het leven en heeft ook zn voordelen. Het lijkt mij vrij normaal als een knul van 30 een vrouw wil die ong. zijn leeftijd is. Zou me pas zorgen maken als hij er anders over zou denken.
Roelande die absoluut geen behoefte heeft aan een man van 30, al dat gedweil achter die oren
Hai Roelande,
Ja dat is ook weer zo. Maar ik heb het over de hele wereldse mediahype, wat mij nog meer opvalt omdat ik bijna geen tv kijk, en als ik dan kijk valt het mij dus veel meer op.. Laatst een of ander praatprogramma die wat opgeleukt was, of mensen niet jonger wilden zijn, en die vraag werd toen ik keek gesteld aan een wel leuke bekende Nederlandster. En ze zat even te twijfelen, en na een paar seconden, zo beetje twijfelend, dat ze niet jonger hoefde te zijn, dat ze wel tevreden zo is met zichzelf op haar 40ste en nog wat zo.
Kijk, en Bart mag best wel zeggen dat ie een jonge vrouw wil, bij een jonge vrouw denk ik toch echt aan iemand van 20. Ach en dat vrouwentopic was al niet seireus vond ik dus ja dan kan je daar ook zo'n antwoord in verwachten.
Maar nu was de situatie geheel anders. Nu was er nog niets aan de hand, iemand zet een korte link naar best wel een zinnig stukje"Toch Liever een Kind". Nou als je dan daarop gaat antwoorden met 'Toch liever een vrouw... ', ja dan vraag je er mijns inziens om.... En dan in combinatie met die opmerking in het vrouwentopic..over dat ie alleen jonge vrouwen bedoelt.
Kijk, en 10-15 jaar kan al een lifetime verschil maken. Jij bent gezegend met kinderen zelfs kleinkinderen, ja, dus wat moet jij op je 53 met zo'n jongen van 30.
Maar dan al de vrouwen die hier zitten net onder de 40, of veertig of net erboven? zijn zat mannen die een vrouw hebben van 15-20 jaar jonger, maar je ziet steeds meer dat ook vrouwen een partner hebben van iets jonger.
En dan nog, dat mag Bartje er best opzetten, dat ie een meisje van 16 wil, van mijn part, maar niet onder een voor mij belangrijk stukkie bijbelstudie, en de legger van die link was daarom ook beledigt. En dan ook nog tegen de topicstarter zelf zeggen dat híj degene is die geheel of topic is.
Kijk, ik hoorde op mijn tiende al van mannen die zeidden dat ze wel een lekker jong blaadje lusten. Na veel misbruik, na op mijn 13de al helemaal psychisch kapot te zijn omdat mannen zo nodig een lekker jong ding wilden, ik daarom mijn gevoel 20 jaar niet meer had gehad, nu pas enkele jaren weer terugheb, Kreeg ik enkele jaren geleden te horen van een best wel oudere man dat ie nu en dan wel es een jong blaadje lust.. Ik ben er zelf helemaal klaar mee, elke leeftijd heeft zijn voordelen.
En ik ben daarom dat verheerlijking van jonge meiden helemaal klaar mee. ...Maar goed, mag hij doen, maar dan niet onder een bijbelstudielink...is mijn mening. En dat iemand daar dan es een keer helemaal woedend over wordt, kan ik, achteraf dan, wel begrijpen.
Dát bedoel ik.
Fijne Dag! :)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 28 juli 2012, 15:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 15:23
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tsssssss wat een herinneringen hebben jullie de meeste gaan over stiekum roken wat was ik dan een braaf meisje maar ja dat ben ik nog
Ik had juist helemaal geen hekel aan handwerken was mijn lievelingsvak samen met zang dan kregen we een leerkracht uit een andere klas en die kon gitaar spelen en dwarsfluit!! Maar geschiedenis les wat een drama..kon mij het interesseren wie er iets had ontdekt het was er en dat was mooi meegenomen en aardrijkskunde ook zo'n fantastische vak (niet dus) maar we hadden we een gezellige klas waar veel raddraaiers inzaten tja ik was het brave meisje van de klas maar die moeten er ook zijn he, ik kletste alleen vaak te veel snap dat nu nog steeds niet  |
Ik had ook een grondige hekel aan aardijkskunde en geschiedenis, om dezefde reden die jij zegt Maar ik vond wiskunde en dan Frans de heerlijkste vakken, en daarna scheikunde Helaas door omstandigheden al vroeg van school buiten mijn wil...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 15:41
|
|
|
Lagere school:ik was zo verlegen dat ik nooit iets zei en niemand echt aankeek.Wel naar mn zin gehad,erg beschermde omgeving waarin ik heerlijk kon spelen en de zorgen van thuis kon vergeten
Middelbare school?Dat had volgens mijn ouders voor meisjes maar 1 doel; de rest van je leven in de zorg werken of een hok vol kinderen verzorgen.Beide trokken mij op die leeftijd niet bepaald dus heb ik er maar een leuke tijd van gemaakt Ik ben er niet slechter van geworden(denk ik),ik was sneller zelfstandig dan anderen van mijn leeftijd,mede door de hoge leeftijd van mijn ouders tijdens mijn pubertijd(is niet aan te bevelen,na je veertigste nog kinderen krijgen!)
Ik kijk er met plezier op terug.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 15:44
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Doe mee aan dat programma...Erika!!! (liefste...(of was het mooiste) meisje van de klas!!)
Aardrijkskunde???>>>>>>>een ramp.. Maar dat kwam ook omdat ik door veel verhuizingen...verschillende provincies niet heb geleerd...en ben nog geen topofanaat.. Rekenen>>>>>>>> altijd moeilijk geweest... Handwerken...handenarbeid>>>>>>>>deed ik vreselijk graag...en nog.. Heb nog eens een pieperkleine bruidsjurk gemaakt...met de hand...voor mijn barbie.. Gymnastiek>>>>>>>tsja...niet leuk. Taal.....deed ik wel graag..vooral een opstel maken, waarbij mijn fantasie de vrije loop kon hebben...en ook biologie was leuk. Wel leuk om te ontdekken dat de dingen die je vroeger leuk vond...nog leuk zijn...(tenminste bij mij wel)
Ja...mijn schooltijd was fijn.. Een leuk onderwerp Heide!! |
Dank je zeeland..ik heb veel meer leesplezier 
Alleen verwacht ik hier nog wat schrijvers&schrijfsters;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 28 juli 2012, 15:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 15:49
|
|
|
wat dachten jullie van reis om de wereld met Gym.
kennen jullie dat ook? al spullen die er waren werden dan uitgestald bijna geen plek meer te zien van de vloer.
en dan 1 iemand die iedreen moest tikken nou die had met sommigen wat moeite om te pakken te krijgen zegmaar;)
zelf vond ik het leuk om dan in de touwen te gaan klimmen en boven aan naar de andere touwen toe..kmoet er nu niet meer aan denken geloof ik
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 28 juli 2012, 16:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 16:02
|
|
|
HEIDE115 schreef: | wat dachten jullie van reis om de wereld met Gym.
kennen jullie dat ook? al spullen die er waren werden dan uitgestald bijna geen plek meer te zien van de vloer.
en dan 1 iemand die iedreen moest tikken nou die had met sommigen wat moeite om te pakken te krijgen zegmaar;)
zelf vond ik het leuk om dan in de touwen te gaan klimmen en boven aan naar de andere touwen toe..kmoet er nu niet meer aan denken geloof ik
 |
Dat heette bij ons apenkooi omdat je als een apie lenig en vlug moest zijn maar dat was mijn lievelingonderdeel bij gym lekker joelen en gek doen! Had een gruwelijke hekel aan voetbal en basketbal om maar niet te spreken over de kast! De rest vond ik wel leuk zoals trampo maar dat deed je natuurlijk dan weer zelden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 16:04
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Die kan toch zijn nieuwesgierigheid niet bedwingen en mist ons teveel om niet te komen  | Erika tis hier wel de Veluwe he... roze ondergoed wordt hier op de hei niet gedoogd hoor... [/quote]
moet ik dan gaan verhuizen dacht het mooi niet he scheelt woon ook net niet op de veluwe maar op de utrechtse heuvelrug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 16:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat heette bij ons apenkooi omdat je als een apie lenig en vlug moest zijn maar dat was mijn lievelingonderdeel bij gym lekker joelen en gek doen! Had een gruwelijke hekel aan voetbal en basketbal om maar niet te spreken over de kast! De rest vond ik wel leuk zoals trampo maar dat deed je natuurlijk dan weer zelden  |
Ja,je moest vooral lenig zijn idd;) en een trampo hadden wij niet..mischien dat we anders door het dak gingen ofzo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 16:46
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | JE BENT.......
Dus...??? NA DEZE...zal ik het verstaan??? |
..... dan zeker .. want alle raadselen opgelost.. maar misschien onderweg erheen ook af en toe.. zou fijn zijn... toch maar steeds weer los- en overlaten aan Iemand die beter weet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:05
|
|
|
Ons brood mee...in een roestig aluminium broodtrommeltje...als het leeg was kon je het opvouwen!!!
Op maandag zaten er dan steevast 2 witte boterhammen met speculaas in... En dat lust ik dan ook nu nog steeds....maar de speculaas moet er al even op hebben gezeten...zodat het zacht was...
We tijdelijk in barakken zaten omdat er een nieuwe school werd gebouwd... De leraar voorin de klas door de plankenvloer zakte!!!!
Ik zal een jaar of 10 zijn geweest...en had een juffrouw..die haar hand miste..Ik vond het vreselijk eng...Soms vroeg ze hulp aan een leerling als er iets moest gebeuren...dan hoopte ik maar dat ze het niet aan mij vroeg...dan kwam je zo dicht in de buurt van die enge hand...
Maar ik ben later haar thuishulpje geworden... En dat was een leuk baantje...Ik kreeg 2 gulden op een woensdagmiddag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:11
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Zit een grote spin op de muur, ik gil (voor de grap). Mn kleinzoon zegt niet bang zijn oma, pappa en ik zijn bij je!  |
Heerlijk he?????
Jongetje komt op bezoek in het bejaardentehuis..... Bij Oma is een andere vrouw op visite die duidelijk de rimpels van de ouderdom in haar gezicht heeft....
""Waarom heeft die mevrouw zoveel krassen in haar gezicht??""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:23
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Zit een grote spin op de muur, ik gil (voor de grap). Mn kleinzoon zegt niet bang zijn oma, pappa en ik zijn bij je!  |
Leuk..!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Uiteraard een logische reactie op dat vrouwentopic, maar daar zijn we toch te goed voor? Wij mannen hebben toch niet nodig om te laten zien dat we zo bijzonder zijn? In de kerk heb je vrouwenkringen, heb je wel eens van mannenkringen gehoord? Wel heb ik eens van een mannenavond gehoord, maar dat leek me ook niks toe. Geen voetbal geen chips geen bier, en dat noemen ze dan een mannenavond... |
Ja, De Gereformeerden Vrijgemaakt bij ons hebben elke week mannenbijbelstudies, waar dus alleen mannen komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:35
|
|
|
een vrouw stapt boos een winkel binnen. Ik probeer jullie al drie dagen te bellen op nummer 0800-1730 Waarom nemen jullie niet op? Het nummer staat in grote letters op jullie etalage . Antwoord de winkeleigenaar rustig : Sorry mevrouw, dat zijn onze openingstijden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:40
|
|
|
VISSER278 schreef: | een vrouw stapt boos een winkel binnen. Ik probeer jullie al drie dagen te bellen op nummer 0800-1730 Waarom nemen jullie niet op? Het nummer staat in grote letters op jullie etalage . Antwoord de winkeleigenaar rustig : Sorry mevrouw, dat zijn onze openingstijden.  |
Zeg eens eerlijk Visser.....was dat echt wel een vrouw??? of.......
(jij hebt toch ook weleens 2 rechterlaarzen gekocht, of zoiets..)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:45
|
|
|
Wat ik zou willen zien is dat het woordje "maar" minder gebruikt wordt.
Ik wil wel tolerant zijn maar........ ik wil wel met iemand in discussie maar......... ik weet dat iedereen anders is maar........
Maar ( )ik lees hier wel vaker dat mensen liever de dingen prive bespreken,dus het forum sluiten of oppervlakkig houden?
"wie niet open durft te zijn heeft iets te verbergen"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:45
|
|
|
Everyone wants to get to heaven, but nobody wants to die...
(Keith Green)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:47
|
|
|
JANS221 schreef: | Zeg eens eerlijk Visser.....was dat echt wel een vrouw??? of.......
(jij hebt toch ook weleens 2 rechterlaarzen gekocht, of zoiets..) |
Ja , dat was ook humor he. Visser ging naar de Brammetje Dump , daar was het uitverkoop wegens sluiting van de zaak. Toevallig dat ze nog een paar laarzen in de goeie maat hadden en visser had die nou nog net nodig. Komt ie thuis ........ afijn de rest van het verhaal weet je blijkbaar nog.
Maar ....... de winkel was wel geopend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:50
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Moet ik echt alles uit gaan leggen??? Echt niet!!!  |
Als ik zo eens heeeeel goed ruik , dan staat volgens mij de barbeque wéér aan bij je.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:57
|
|
|
HEIDE115 schreef: | wat dachten jullie van reis om de wereld met Gym.
 |
Ja inderdaad apenkooien! Dat vond ik altijd geweldig leuk. touwklimmen en dan zwieren naar de andere touwen en overstappen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | NAh als dit alles is van het slechte weer dat ze voorspelt hadden Gisterenavond om half twaalf nog buienradar en andere radars bekeken ja we zouden echt vanaf een uur of drie vier in de nacht zware buien met regen en onweer krijgen ze vergaten er alleen bij te zetten of dat in 2012 of 2013 zou zijn hier een enkel buitje geweest stoepen zijn allang weer droog aach de bloemen hebben wel wat gehad maar veel is anders
Tja woon blijkbaar weer eens in het goede gedeelte van Nederland  |
Tssss. Hier de zon en een paar wolkjes. Leker opgeklaard na vanochtend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:00
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hebbie zeker geen ikea pasje dan is de koffie namelijk altijd gratis Maar ja dan zit jij daar helemaal dagelijks  |
't Is ook nog een family card, dus misschien wat als CM uitje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:01
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wat ik zou willen zien is dat het woordje "maar" minder gebruikt wordt.
"wie niet open durft te zijn heeft iets te verbergen" |
Is een waar woord Leanne is alleen de vraag of dat verkeerd is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:02
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, De Gereformeerden Vrijgemaakt bij ons hebben elke week mannenbijbelstudies, waar dus alleen mannen komen  |
Bij ons hebben ze 1 keer in de maand een mannenontbijt op zaterdagochtend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:05
|
|
|
Als Jezus op aarde rondloopt roept Hij diverse malen op om Hem te volgen. Hij noemt echter wel 2 voorwaarden namelijk: je moet jezelf verloochenen en je kruis op je nemen.
Hij zeide tot allen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij. (Lucas 9:23)
Wie vindt deze teksten nog steeds actueel en hoe interpreteer je dit? Wat versta je onder je dagelijkse kruis en wat bedoelt Jezus met zelfverloochening?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:08
|
|
|
ANNA415 schreef: | 't Is ook nog een family card, dus misschien wat als CM uitje?  |
Laat ik er nu 1 keer in de paar maanden met een paar cm-ers doen bekkie koffie, effe shoppen en dan hapje eten erg gezellig hoor
|
|
Naar boven |
|
|