Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:09
|
|
|
ANNA415 schreef: | Tssss. Hier de zon en een paar wolkjes. Leker opgeklaard na vanochtend  |
Hier ook echt geen spatje gevallen lekker weertje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja , dat was ook humor he. Visser ging naar de Brammetje Dump , daar was het uitverkoop wegens sluiting van de zaak. Toevallig dat ze nog een paar laarzen in de goeie maat hadden en visser had die nou nog net nodig. Komt ie thuis ........ afijn de rest van het verhaal weet je blijkbaar nog.
Maar ....... de winkel was wel geopend.  |
En jij kwam met twee dezelfde laarzen thuis ja ja jammer he dat dat nog een keer wordt opgehaald wie koopt er nu laarzen zonder te passen euh staan de begonias er mooi in??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:13
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Laat ik er nu 1 keer in de paar maanden met een paar cm-ers doen bekkie koffie, effe shoppen en dan hapje eten erg gezellig hoor  |
Owww, nog niet op de CM agenda gezien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:43
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Als Jezus op aarde rondloopt roept Hij diverse malen op om Hem te volgen. Hij noemt echter wel 2 voorwaarden namelijk: je moet jezelf verloochenen en je kruis op je nemen.
Hij zeide tot allen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij. (Lucas 9:23)
Wie vindt deze teksten nog steeds actueel en hoe interpreteer je dit? Wat versta je onder je dagelijkse kruis en wat bedoelt Jezus met zelfverloochening? |
je leven in Hem. je handelen is er dan niet op ingesteld alles in het werk te stellen om alles in je eigen behoeften te laten voldoen.
het maakt dat ook als je niet hebt verteld Christen te zijn, anderen aan je handelen en overwegingen het getuigenis van Hem door ons heen kunnen zien, omdat de Geest door ons werkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:44
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Bij ons hebben ze 1 keer in de maand een mannenontbijt op zaterdagochtend |
wij hadden het eens in de paar maanden, maar animo is te laag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:46
|
|
|
INGE721 schreef: | Je onderbuikgevoel is soms heel verraderlijk. En als je er al eens naar geluisterd hebt en zo keihard met de waarheid geconfronteerd werd is het, volgens mij dan, niet vreemd dat je extra op gaat letten, juist als alles zo perfect voelt. En ach, als het echt niet goed zit kom je daar naar een paar maanden vanzelf achter. | Ik vind het heel vreemd info bij de ex weghalen. Het is toch niet voor niks de ex. En nog vreemder om bij een nieuwe relatie van je ex, de nieuwe vlam in te lichten. Dan heb je volgens mij een steekje los. Het is een teken dat je het verleden nog niet verwerkt hebt. Je bent nog niet los van de ex.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:50
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Bij ons hebben ze 1 keer in de maand een mannenontbijt op zaterdagochtend |
Bij ons vragen ze alleen of je de tuinman een keer wil helpen . En als dank krijg je dan een uitnodiging voor de ouderen - en alleenstaandenmiddag/avond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:52
|
|
|
BART347 schreef: | o, dan heb ik de hele naamvermelding gemist. als je nu al als Hans V wordt aangemerkt, betekend dat dat je nu al op CM officieel als verdachte wordt aangemerkt? | Een van de belangrijkste dingen is wel je nickname. Dat zorgt ervoor dat iedereen relatief anoniem contact kan zoeken. Jij wijkt doelbewust hiervan af, en zet daarmee een gevaarlijk precedent. Er zitten hier mensen die bewust een nickname hebben omdat ze last hebben van stalkers. Ik geef dit aan bij de redactie, want je breekt een gouden regel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:57
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Op de eerste pagina van dit topic:
Ik zag het misgaan, voor dit topic was er mijns inziens nog niets aan de hand.
TG zet er een kleine best wel heel interessante bijbelstudie in, via een link, wat heet: 'Tóch maar liever een kind'
B. zegt:
TG wordt al boos:
TG Krijgt vervolgens een belediging op zijn vraag aan B.: Met welk hoofd denk jij? Namelijk: (niet die van jou)
R. maakt een luchtig grapje...over bloemetjes en bijtjes...
Waarop B. zegt: (jammer, je snapt m niet...)
TG en R. maken over en weer een geintje...dat gaat goed...
Dan zegt B. Dat TG wéér behoorlijk off-topic is en 'het' alweer niets met CM te maken heeft....
Dan wordt TG echt woedend op B, en quote daarbij de reactie van B. op zijn link van zijn korte bijbelstudie, namelijk "Tóch maar liever een kind", met
Ja, en dát kan ik me voorstellen dat je daar boos over wordt, ja en iemand die dan extra gevoelig is kan op dat moment niet netjes zeggen dat ie die reactie niet netjes vindt...
En wat ik dan gelijk ook nog eventjes kwijt wou, in het "alleen voor vrouwen topic", vind ik het niet netjes van B. om te antwoorden op deze vraag:
B.:
ja ik!!
bij mij in bed kruipen... maar dat hoeven jullie niet te weten, alleen de jonge dames.
Dat voel ík aan als een belediging, je wéét dat de overgrote meerderheid van de vrouwen die reageren op het forum boven de 40 is, En iedereen daarvan is jong geweest... En heeft geen behoefte om van een man van 30 te horen dat ie alleen jonge vrouwen in zijn bed wil...
Dat wordt al vaak voorgespiegeld in de reklame en tv, dat alleen jong mooi en goed is.
Begin 1ste helft pagina één begon het....En wie begon met: Toch maar Liever een vrouw.... , als reaktie op een link over een best goede bijbelstudie genaamd: 'Tóch liever een kind' ?  |
je hebt niet helemaal door welke intenties hier spelen... dat zou een zeeeeeeeeeeeer lang verhaal gaan worden. maar hier twee voorbeelden: TG komt telkens met zn nieuwe topics, in deze zag ik wel een woordgrap waarbij ik toen nog hoopte dat hij zou inzien dat hij beter serieus zn onderwerpen zou kiezen. (nu weten wij wel beter...) gelet ook op de loop: de antwoorden met zzz heeft hij naderhand, waarschijnlijk uit schaamte aangepast. dat hij boos werd is ook opvallend omdat hij dus mn eerste reactie pas later doorhad, en dus twee keer!!! heeft aangehaald. toen hij mn grap doorhad zag hij in hoe stom de loop van de reacties voor hem overkwamen. en heeft toen reacties teruggedraaid.
over t vrouwentopic zeg ik offtopic. verder heb ik geen vreemde bedoelingen. ook heb ik dames in privechat gesproken die de humor wel inzien en er wel hard om kunnen lachen, ook van wie de zgn kritische berichten op die reactie schreven. dus ook je analyse daarover klopt niet!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 19:03
|
|
|
BART347 schreef: | je hebt niet helemaal door welke intenties hier spelen... dat zou een zeeeeeeeeeeeer lang verhaal gaan worden.
over t vrouwentopic zeg ik offtopic. verder heb ik geen vreemde bedoelingen. ook heb ik dames in privechat gesproken die de humor wel inzien en er wel hard om kunnen lachen, ook van wie de zgn kritische berichten op die reactie schreven. dus ook je analyse daarover klopt niet!!!! | Misschien moet je dan eens minder vanuit die intenties reageren. Zou een hoop schelen. E dat geeft je nog steeds niet het recht iemand zn echte naam hier neer te zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 19:04
|
|
|
BART347 schreef: | je leven in Hem. je handelen is er dan niet op ingesteld alles in het werk te stellen om alles in je eigen behoeften te laten voldoen.
het maakt dat ook als je niet hebt verteld Christen te zijn, anderen aan je handelen en overwegingen het getuigenis van Hem door ons heen kunnen zien, omdat de Geest door ons werkt. |
Zoist Bart..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 19:10
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Zoist Bart.. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 19:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien moet je dan eens minder vanuit die intenties reageren. Zou een hoop schelen. E dat geeft je nog steeds niet het recht iemand zn echte naam hier neer te zetten. |
in deze twee voorbeelden waren de intenties vooral: humor.
als anderen dat niet (willen) inzien, wie moet hier nu met andere intenties reageren? er van uitgaan dat intenties van anderen kwade of nare (bij)bedoelingen heeft? mocht dat daar schijn van hebben (ik geef toe dat ook ik wel eens achteraf invalshoeken zie van uitlatingen die ik niet op dat moment doorhad) dan kan een terugkoppeling uitsluitsel geven.
ook op dit forum staat een reactie die in begin vanuit een verkeerde interpretatie heel negatief op mij overkwam. en verwachtte het ook niet van deze persoon. toen t gesprek vorderde begreep ik t wel.
ik heb geen (be)oordelende uitlatingen gedaan, helaas zie ik hier mensen iets te snel met lange tenen zich uitten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 19:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het heel vreemd info bij de ex weghalen. Het is toch niet voor niks de ex. En nog vreemder om bij een nieuwe relatie van je ex, de nieuwe vlam in te lichten. Dan heb je volgens mij een steekje los. Het is een teken dat je het verleden nog niet verwerkt hebt. Je bent nog niet los van de ex. |
Hai Chatuliem,
Het was bij mij niet 'de nieuwe vlam' inlichten, het was degene waar net tegen gedaan werd alsof het de nieuwe vlam was inlichten.
Maar ja, dan zou ik heel de situatie moeten uitleggen, en dás ook al 5 jaar geleden zoiets..en te prive...
Er zijn nu eenmaal mensen die om de verkeerde reden iemand willen, bewust, kan ook onbewust denk ik, en als ik dan kan waarschuwen, van he, die en die waarmee jij gisteren een date had, die is eergisteren nog bij mij wezen slapen, zoiets...
Ik denk dat je per situatie moet kijken :)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 28 juli 2012, 19:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 19:51
|
|
|
BART347 schreef: | in deze twee voorbeelden waren de intenties vooral: humor.
als anderen dat niet (willen) inzien, wie moet hier nu met andere intenties reageren? er van uitgaan dat intenties van anderen kwade of nare (bij)bedoelingen heeft? mocht dat daar schijn van hebben (ik geef toe dat ook ik wel eens achteraf invalshoeken zie van uitlatingen die ik niet op dat moment doorhad) dan kan een terugkoppeling uitsluitsel geven.
ook op dit forum staat een reactie die in begin vanuit een verkeerde interpretatie heel negatief op mij overkwam. en verwachtte het ook niet van deze persoon. toen t gesprek vorderde begreep ik t wel.
ik heb geen (be)oordelende uitlatingen gedaan, helaas zie ik hier mensen iets te snel met lange tenen zich uitten... | Ik vind het nogal wat dat je iemand te bedreigt zijn echte naam te onthullen. En dat doe je meerdere keren. En als je dan reageert vanuit frustratie, vind ik het nog steeds niet goed te praten. Er is één grens waar je nooit overheen mag gaan. En dat is het onthullen van de echte naam op het forum. Ik heb je daar twee keer op gewezen...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 28 juli 2012, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 19:58
|
|
|
Kunnen jullie nu ophouden met vitten alsjeblieft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:01
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Over wollen onderbroeken...
Wij droegen alleen een wollen hemd...(over het katoentje heen) We hadden schapen en van de wol...werden die gebreid....
Haha...en tegen de tijd dat de zomer eraan kwam...mochten ze uit... Nou ...reken maar dat we in maart al begonnen te mopperen... |
volgens mij droegen wij ook van die afschuwelijke dingen, die werden bij ons borstrok genoemd, wat waren wij blij als die uit mochten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:09
|
|
|
HEIDE115 schreef: | er zullen toch wel meer mensen hier op school gezeten hebben?;) |
lagere school vond ik vreselijk, al die uren binnen zitten, ging liever voetballen of de grienden in
middelbare school was leuker, verliefd worden op alle mooie meiden, spijbelen was gemakkelijk en als ik er was veel "keten" op school moest al m'n vrije middagen nakomen maar piepte altijd weg, de leraren hebben nogal eens naar mijn moeder gebeld, weet nu waarom ze zo vroeg grijs was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:14
|
|
|
GERRIT603 schreef: | lagere school vond ik vreselijk, al die uren binnen zitten, ging liever voetballen of de grienden in
middelbare school was leuker, verliefd worden op alle mooie meiden, spijbelen was gemakkelijk en als ik er was veel "keten" op school moest al m'n vrije middagen nakomen maar piepte altijd weg, de leraren hebben nogal eens naar mijn moeder gebeld, weet nu waarom ze zo vroeg grijs was |
Gerrit wat is grienden?..wij zeggen dan vaak hier in schev.als we iets niet kennen ;kan je dat eten;) nou zal wel niet haha.. k'kan je aardig volgen in je verhaal van toen..zegt ook wel wat over mij gelukkig na padvinderij kwam alles goed..uhum
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 28 juli 2012, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het heel vreemd info bij de ex weghalen. Het is toch niet voor niks de ex. En nog vreemder om bij een nieuwe relatie van je ex, de nieuwe vlam in te lichten. Dan heb je volgens mij een steekje los. Het is een teken dat je het verleden nog niet verwerkt hebt. Je bent nog niet los van de ex. |
De nieuwe vlam van mijn ex (inmiddels ook weer een ex van hem) had het, achteraf gezien fijn gevonden als ik een gesprek met haar had gehad. In hoeverre ze er in die verliefde tijd voor open stond is natuurlijk altijd de hamvraag. Persoonlijk ga ik ervan uit dat als je een nieuwe relatie begint je je vorige leven verwerkt hebt EN ook met liefde en plezier kunt terugkijken op je leven met je voormalig partner. Je bent niet voor niks ooit met hem/haar getrouwd geweest en eventueel kinderen gekregen.
Maar, net zoals je kijkt hoe het contact is met je nieuwe lief zijn/haar kinderen, familie,vrienden,werk etc. mag je ook best het verhaal aanhoren over de ander zijn/haar herinneringen. Trouwens, als je nieuwe lief dat perse niet zou willen is er denk ik al "stront aan de knikker".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:35
|
|
|
Petra blijft nog wel Visser we waarderen haar bijdrage's,openheid en haar streven naar eenheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:40
|
|
|
JOSINA022 schreef: | O help Ben demonstratrice geweest...ooit, straks moet ik nog met die 2 op pad...  |
Haha,in de Donald Duck noemen ze het flupperware
Maarre Heide, je kunt heel vaak "tuppertjes"vinden in de kringloop winkels.. Ik ben ermee gekapt omdat je werkelijk voor elk potje een ander dekseltje nodig hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:41
|
|
|
VISSER278 schreef: | Bij ons vragen ze alleen of je de tuinman een keer wil helpen . En als dank krijg je dan een uitnodiging voor de ouderen - en alleenstaandenmiddag/avond  |
Haha jij ook al? Ik kreeg een uitnodiging voor het alleengaande uitje, ik kon niet en zag later op de foto dat de jongste minstens 70 was!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:45
|
|
|
INGE721 schreef: | Haha,in de Donald Duck noemen ze het flupperware
Maarre Heide, je kunt heel vaak "tuppertjes"vinden in de kringloop winkels.. Ik ben ermee gekapt omdat je werkelijk voor elk potje een ander dekseltje nodig hebt  |
ja,eigenlijk vroeg ik me af,wat het nu zo leuk maakte zo'n avondje.. het is sterk spul dat hoorde ik wel.. en misschien de zachte kleuren die hutum ook deden? of had je het in alle kleuren??
kortom vaker ergens van een avondje maken toch..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 28 juli 2012, 20:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:46
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Petra blijft nog wel Visser we waarderen haar bijdrage's,openheid en haar streven naar eenheid. |
zoist
Volgens mij heeft ze een mail gestuurd naar de redactie om haar lidmaatschap op te zeggen , en vergeten op verzenden te klikken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:49
|
|
|
VISSER278 schreef: | Bij ons vragen ze alleen of je de tuinman een keer wil helpen . En als dank krijg je dan een uitnodiging voor de ouderen - en alleenstaandenmiddag/avond  |
Stuur die tuinman dan even door naar Erika en onze grijze .
Dan zijn hun heggen ook eens klaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:49
|
|
|
ha ha visser en roelanda, moet er effe om lachen om die uitnodiging
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:50
|
|
|
VISSER278 schreef: | zoist
Volgens mij heeft ze een mail gestuurd naar de redactie om haar lidmaatschap op te zeggen , en vergeten op verzenden te klikken.  |
Ja dr moet een klik zijn toch of ze neemt even een time out..de kinders hebben ook vakantie en dan kan je soms als moeder best druk hebben. we leven met haar mee vanaf de cm kade..kade..hoe kom ik daar nu weer op? 
oh ik dacht aan vissen;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 28 juli 2012, 20:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:51
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wouw, echt geweldig ...... telefoneren , cm-meren en barbequen tegelijk. |
Multitasken noemen ze dat Iets waar vrouwen stukken behendiger zijn dan mannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 21:01
|
|
|
dat vraag ik me inmiddels ook af,zou ik zijn vergeten op verzenden te drukken en die eenheid, zou het willen, maar eerder doe ik volgens mij wel es nou net het tegenovergestelde. het zou prachtig zijn toch, een eenheid onder cristenen van verschillende kerken, dat is de bedoeling van jezus ook. heb het wel es vaker geschreven, wanneer er vervolging komt in nederland naar cristenen toe dan komt er denk ik meer eenheid en kijken we minder na de verschillen, maar naar de dingen die we gemeen hebben. vond het geweldig dat ik ooit diensten meemaakte in me charamatische gemeente samen met een katholieke pastoor, dacht jaaaaaaaa dat moeten we meer doen in nederland, samen tot god bidden, katholiek, charamatisch, gereformeerd etc....
|
|
Naar boven |
|
|