ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BART347
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van BART347
Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:18
BerichtOnderwerp: Raadsels
 
BART347 schreef:
ik weet nog een vraag, (deze is ook heel gemeen!!!) helaas weet ik deze vraag niet geheel origineel meer, maar heb m daarom iets aangepast. LET OP: heel goed lezen wat er staat!!! het antwoord is relatief makkelijk te berekenen, maar denk eerst goed na! denk ook aan mogelijk meerdere oplossingsmogelijkheden.

dit is de vraag:

1- een springerige kat heeft een belletje aan zijn staart;
2- wanneer de kat t belletje aan zn staart hoort bellen, schrikt hij;
3- wanneer de kat schrikt spingt hij exact twee keer zo ver als zijn laatste sprong.
4- de kat springt elke seconde voor zich uit.
5- de kat springt altijd in een rechte lijn in het verlengde van de voorgaande sprong. (kortste weg)
6- de maximale sprongafstand is onbeperkt.
7- de kat springt altijd minimaal 1 meter ver.

hoeveel tijd kost het deze kat om 89 km af te leggen?

(en nee het is geen 17 seconden)

nog niemand een antwoord...

hier een tip: de tijdsduur is 14,5 minuten, de kat legt daarbij 1 meter meer af dan nodig.
nu nog de vraag: waarom?

(denk aan t belletje aan zijn staart)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 01:02
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoe vrouwelijk wil een vrouw nog zijn tegenwoordig? Ik krijg de indruk dat ze liever een man willen zijn...




ja, ik laat mij ook van mijn meest vrouwelijke kant zien....
en ik heb er geen problemen mee, alleen menen sommigen dat ik onvoldoende rekening houd met hun gevoelens..... en dat ik te weinig stemmingswisselingen heb.... en ik ben overtijd..............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:21
BerichtOnderwerp: Hoe was jou kerkdienst
 
wij hadden gister een bijzondere dienst. ons voorgangersechtpaar is nu 40 jaar getrouwd. hun stoelen op de voorste rij waren versiert en ze hadden er een heliumballon met "40" aanvast gemaakt. ze hebben beiden nog wat over hun laatste 40 jaar mogen vertellen. ook hadden ze een foto op de beamer laten zien genomen van hen in de taxi op hun huwelijksdag. we hebben na de dienst taart en ijsjes (ik iig) mogen eten. ook heb ik mn voorganger gefeliciteerd met 40 jaar huwelijk, met de opmerking erbij: ik hopelijk binnekort ook, alleen duurt dat nog ruim 40 jaar.... (hij kent me, en vond de opmerking dus wel lol :P)

waar de preek ookweer over ging... ben een beetje vergeten ben ik bang. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:51
BerichtOnderwerp: EEN MOOI HART
 
CHATULIEM619 schreef:
Ja, mag ik? Mensen mogen best wel eens goed nadenken waar ze hun topics neerzetten, dat scheelt een hele hoop gezoek.

deze gelukkig toch kunnen vinden chat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:16
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
MAMALOE463 schreef:
Als je zulke domme dingen zegt Bart, kan je een dom antwoord terug verwachten Boze smiley

Jij schildert de vrouwen in het algemeen zo zwart af continue hier op het forum dat het mij dan maar beter lijkt dat je een opblaaspop neemt, nu ook weer heb je het over een vrouw die jou zuur verdiende geld zou uitgeven, sorry maar ik weet niet maar er zijn legio normale vrouwen die jou geld echt niet nodig hebben en heul zelfstandig zijn hoor en hun eigen centjes verdienen Boze smiley

opvallend...

mij maakt t niet uit, ik weet wie ik ben...
maar niemand reageert hier verder op. toch voel alleen jij je er wel door aangsproken. je probeert jezelf te verdedigen, mijn reactie was datbetreft niet geadresseert, toch irriteer jij je er aan en schiet in een actieve verdediging. in je reactie verschuil je je achter een 'legio normale vrouwen' die het wel prima zonder kunnen.

maar, wat zegt dat dan over jou zelf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:02
BerichtOnderwerp: Is de Antichrist een Moslim ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is Antiochius... Ik ben die mening al toegedaan toen het communisme hoogtij vierde in het oostblok. Het is niet meer dan logisch dat als we over een geestelijke strijd spreken, het ook zal gaan tussen theologiëen/filosofieën, En de islam staat lijnrecht tegenover het evangelie...

in de koran wordt nadrukkelijk meerdere keren verwezen naar het het evangelie. zo staat er minstens drie keer in dat: "de joden door God verkozen zijn boven de wereldbewoners". ook hebben de joden volgens de koran de torah altijd nauwlettend in ere (origineel) gehouden.

het ook zal gaan tussen theologiëen/filosofieën,
hoezo dat dan? ik denk van: juist niet!

En de islam staat lijnrecht tegenover het evangelie..
hoe goed kennen moslims de bijbel?, hoe goed kennen ze de koran.....??????!!!!!
hoe vaak heb jij dan tot nu toe over het evangelie gesproken met moslims?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 23:47
BerichtOnderwerp: Is de Antichrist een Moslim ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik ben het idd met je eens, dat je helemaal geobsedeerd kunt raken door het thema van de eindtijd. Ik denk echter, dat hier meer achter zit. Ik denk idd, dat de grootste tegenstander van het evangelie de islam is. En daar heb ik een aantal redenen voor. Ten eerste weten we, dat satan graag God wil imiteren. En de islam is een kopie van het christendom en jodendom. Maar het echte evangelie wordt ontkend en verdraaid. De term islam betekent ook onderwerping, en we weten dat satan mensen graag tot zijn slaaf maakt. Ten derde de haat tegen Gods volk. Ook kenmerkend voor de islam. Dus ja, de islam is de grootste vijand van het christendom en het zou volkomen logisch zijn als daar de antichrist vandaan zou komen.

Gelukkig eindelijk iemand die de Amerikaanse president niet als antichrist ziet

niet mee eens!

zo zou de islam daarin niet op zichzelf staan als grootste tegenstander anders dan in kwantiteit (mensen). de haat tegen Gods volk wordt gedeeld door heel veel groeperingen. onderwerping: als voorbeeld: ook homos worden vervolgd, ook moslims door hindoe's en boedisten... verder is de kans dat de AC uit de islam voort komt erg klein door een hele reeks aan redenen. denk ook aan populariteit vertrouwen, slagkracht en eenheid. verder is het te opzichtig een geloofsgroep doelmatig proberen te treffen, zeker na WO2. veeleerder zal de AC op de identiteit spelen van iemands geloofsleven. dit doordat hij vrede zal willen stichten door alle religies samen te binden. wanneer iemands geloof echt is zal deze hiervoor pas echt niet voor buigen. (ook 'gelovigen' zullen toch toegeven). wat interessant is, is het verhaal van Antiachus Epifanus uit de Makkebeën brieven. dat verhaal linkt in een aantal opzichten aan de AC die nog komen gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 01:05
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
STEENTJE178 schreef:
Hm...... misschien is het dan handiger om niet op CM te zoeken, maar bijv. op http://www.robots.nu/huishoudrobot/ bijvoorbeeld??



ja nou, heel leuk...

hoop je dat ie op de zuigstand staat, staat ie toch op maaistand.... Verraste, verbaasde smiley


(auww!) Geschokte, onthutste smiley

(dat was dus toch geen zuigzoen... nu zijn mn lippen eraf) Smiley met dichtgeplakte mond


steentje heeft geen hart van vlees, nou, ik wel... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:58
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
MAMALOE463 schreef:
Kan je dan niet beter een opblaaspop nemen Bart Engeltje smiley
Nooit geen gezeur en geen gebruiksaanwijzing nodig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Echt iets voor jou.


klinkt bijna een beetje Palestijns... Gefrustreerde smiley (van knop naar opblazen en geen gezeur meer idd, en ook geen vrouw meer) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

en, hoe noem je een vrouw die jouw zuur verdiende geld klakkeloos uitgeeft?

een 'uitzuigpop'...

ik zoek iets daar tussen in. zijn er nou geen 'gewone' vrouwen? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:35
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
GERRIT603 schreef:
das jammer dat het in het algemeen is

ik zoek de gebruiksaanwijzing die bij "die ene" hoort



ik zoek een vrouw zonder gebruiksaanwijzing... lekker makkelijk Engeltje smiley

gewoon een knop indrukken en ze werkt.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt




(of ze wordt daar ook heel bij van, dat kan (en mag) ook nog...) Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 23:59
BerichtOnderwerp: Raadsels
 
het zou best eetbaar en oranje kunnen zijn.... maar wat is t?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 23:55
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
MAMALOE463 schreef:
(...)
Hoezo hopelijk bezoekt ze binnenkort CM? Gaat ze bij je weg soms? Omdat zij voor haar held op sokken het ongedierte moet verdelgen Smiley met dichtgeplakte mond

nee, pas dan kan ik haar ook ontmoeten... Verliefde smiley

bovendien is ze dus bijna net zo dapper als ik zelf. Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 23:52
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
(samen met mn broer) een 16A groep automaat en een extra aardlekschakelaar (inmiddels heb ik beiden geïnstalleerd), en nog andere materialen voor de verbouwing in zijn huis (waar ik zelf ook 20 jaar gewoond heb). bovendien hadden we 30% korting voor alle schakelmaterialen.

morgen weer verder met de elektra aanleggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 23:43
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
MAMALOE463 schreef:
Nou uh, een man in huis is toch wel errug handig om die muizen te verjagen en de spinnen voor je te vangen en al die andere enge dieren voor ons schijtluizerige vrouwtjes te verdelgen Knipoog smiley Knipoog smiley

goh, mijn vrouw verdelgd slangen zelf, nadat ze vrijwillig met krokodillen heeft geworsteld. een kat heeft ze niet nodig, op muizen jagen doet ze liever zelf, en dan is t bijna tijd voor ontbijt: een boterham met spinnen, sprinkhanen en meelwormen (veel protaïnen). hopelijk bezoekt ze binnekort CM ook eens, tenzij die wilde baviaan haar laptop weer heeft aangevreten. je begrijpt dat ze het vast leuk vindt in Amsterdam op 3 hoog achter... Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 01:06
BerichtOnderwerp: Raadsels
 
ANOUSKA714 schreef:
Als er een vrouw is die dit allemaal gelezen heeft, begrijpt en het zelfs narekend en er plezier in heeft.... dan heb je je partner te pakken Clown smiley

en hopelijk is ze een kattemens...

dan weet ze t andere raadsel ook op te lossen... t is maar 89 km...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 02:19
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
SHANITA130 schreef:
Ja, als je het gras hoort groeien dat ben je héél hoog sensitief Knipoog smiley , hoger kan dan niet denk ik. Knipoog smiley


dan zag ik laatst hoe een lieveheersbeest in timboektoe in de bosjes ging plassen...

(mss wat minder youtube kijken....) Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 02:06
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
SHANITA130 schreef:
idd, ik denk ga nog ff wat lezen over verslavingen, veel reacties... Gefrustreerde smiley

Maar ja tis ook een datingsite Knipoog smiley

Wie weet wordt het nog wat tussen....


doen rokers dat samen ook, zoals lady en de vagebond? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 01:57
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
t topic gaat over roken...


rookt die zalm ook? dan is t mogelijk gerookte zalm... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

hoe die schoenen roken hoef ik niet te weten, hopelijk ruiken ze nu weer beter...

-> ontopic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 01:54
BerichtOnderwerp: Humor
 
CARMEN073 schreef:
Bij deze dan Lachende smiley . Wil jij em uitleggen of snap jum ooknie?


ter info: k = x1000;

er is een intrepertatie verschil tussen:

A: '(4) tot (21k)Hz' en B: '(4 tot 21)kHz:

ofwel anders gezegt:

A: '4...21000' en B: '4000 tot 21000'

A: daar gaat de man vanuit, dat zou voor een echte box zeer knap zijn;
B: is een redelijke tweeter, dus alleen voor hoge tonen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 01:40
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
JOL252 schreef:
Ik denk dat "de vrouw" dan een boel van haar kant te verstouwen heeft richting jou om je vertrouwen te wekken... lijkt me niet zo best...

als dat waar zou zijn idd...

maar wat ik hier eerder aanhaal is nav jullie reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 01:31
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
JOL252 schreef:
Je wacht op antwoord.. maar misschien hebben we op CM als vrouw tegen jouw beleving van "de vrouw" wel geen verweer... het is jouw waarneming en hoe je tot deze conclusies en dit beeld bent gekomen is de vraag. Voor mij spreekt er in de eerste instantie wantrouwen uit... De vraag is, als jij met zulke ogen (de wereld van) de vrouw bekijkt in hoeverre je open kunt staan voor de taal die de vrouw spreekt en kunt uitgaan vanuit vertrouwen ....

dat lijkt me wel te moeten blijken uit een breeder patroon van interactie. anders zou ik gaan concluderen, mogelijk alleen vanuit negatieve aspecten. dan kan ik veel beter kluizenaar worden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 01:27
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
MAMALOE463 schreef:
Bart347 schreef:

gelukkig kijk ik geen soaps. zeker geen vooise grouwen of STST of onderweg naar ellende....

wel heb ik soms de indruk dat vrouwen die er naar kijken in hun houding (on)bewust in hun gedrag daar naar gaan leven.

over t woord samenzwering, zou je mss beter kunnen lezen als: 'verworden norm'.

wat mij opvalt is dat er tegen mijn verhaal dit door niemand wordt verdedigd... dus t is waar...?

mss niet dat dit als strategie van vrouw tot vrouw wordt overgedragen er hun voordeel mee te doen, dat zou idd wel iets te paranoja zijn. eerder concludeer ik voor alsnog dan dat het een geleerde (overlevings)taktiek zou zijn...?

dan volgd de volgende vraag: waarom? is het het karakter van de vrouw die dit als norm goedkeurt? of spelen mannen in het leven van vrouwen een dusdanige rol dat ze hierover (menen) niet integer te kunnen overleven?

(wat in de lijn van dit verhaal dan weer aangegrepen kan worden, omdat dit dan weer mogelijk niet zo is, maar beweerd wordt vanuit de norm zoals eerder beschreven, om ook in dit antwoord mannen weer om de tuin te lijden. (nee geen ei) hoe kom je er dan als man achter hoe een vrouw wat dit betreft eerlijk in elkaar zit????? ik lieg ook nooit, bedenk jij maar of t zo is...)


Bart ff een vraagje aan jou, heb je zo een hekel aan het vrouwelijk geslacht dat je zo reageert, je schildert ons vrouwen nu wel erg slecht af terwijl we dat in de aard toch echt niet zijn Knipoog smiley



nee ik heb geen haat tegen vrouwen, en wil ook niet zeuren, ik verwonder me wel over de kwestie...

ook wil ik niet zeggen dat ik dus nooit aan een vrouw wil om deze reden. eerder meen ik een voordeel te hebben door hiermee rekening te kunnen houden, maar heus ook weer niet om het aan te grijpen het tegen een vrouw te gebruiken van mijn kant. Engeltje smiley
(wat ik een paar reactie eerder ook heb aangegeven)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 01:18
BerichtOnderwerp: Raadsels
 
Ik heb zelf ook wezen rekenen.

Als eerste nam ik het voorbeeld waarbij een cirkel in een vierkant staat, daar haal je drie hoeken vanaf. De omtrek is dan:

De gemiddelde radiaal van de aarde is: 40000 * (2 * pi) ^-1 = 6366198 meter



Touw dat plat op de aarde ligt:
radiaal * alfa; alfa = 3/4 * 2 * pi;
Ofwel: 6366,197724 * 3/4 * 2 pi = 30000 km

Het opgetilde stuk:
De punt van het touw hangt op 45 graden vanaf de noordpool gerekend.
Alfa = 45 graden ofwel pi/4 radialen.
Één opgetild touwdeel = tan(alfa) * rad = tan(pi/4) * 6366,197724 = 6366,197724 .
Nu hangen er twee touwdelen vanaf het hoogste punt naar de aarde:
2x 6366,198 = 12732,395 km het totale touw zou dan:
12732,395 km + 30000 km = 42732,395 km de aangevulde lengte van het touw langer dan de omtrek is dan: 42732,395 km – 40000 km = 2732,395 km.
De hoogte dat het touw boven de aarde hangt is dan:
Stelling van pythagoras van een touwdeel met de kortste lengte vanaf het middelpunt aarde tot de noordpool, de diagonaal naar hoogste punt touw tot middelpunt aarde, min de straal van de aarde is de hoogte boven de aarde:
((rad*tan(alfa))^2 + rad^2)^0,5 – rad, ofwel:
((6366,198 * tan(pi/4))^2+6366,198^2)^0,5 - 6366,197724 = 2636,965 km hoogte met een overlengte aan touw van 2732,395 km als de aarde echt 40000 km omtrek had.

Daaruit had ik een formule bedacht die de overlengte berekent uit alfa:

Lengte plat liggende touw:
2pi * rad * (1- alfa * (2 pi)^-1);
Een touwdeellengte, maakt een halve hoek van de opgetilde lengte, maal twee delen (driehoekvorm):
2pi * rad * (2 * tan(0,5 alfa) * (2pi)^-1);
Dan de totale lengte touw gedeeld door de omtrek aarde is de relatieve overlengte:
Voorgaande – 1;
De formule zou dan zijn:
Relatieve overlengte = 2pi * rad * ((1- alfa * (2 pi)^-1) + (2 * tan(0,5 alfa) * (2pi)^-1) -1)
Relatieve overlengte = 1 : 40000 als alfa hier 0,1234657 zou zijn. de alfa beschrijft hier de hele hoek waarover het touw van de aarde is opgetilt. om t met de tan(x) functie te controleren gaan we uit van een touwdeel. (van een raakpunt tot ophangpunt) alfa = 0,1234657 * 0,5 = 0,06173285 radialen.

ter controle:
Bekend is dat een loshangend touwdeel 0,5 km langer is dan wanneer t op de grond ligt. De lengte van het opgetilde deel is:
Rad * tan(alfa);
Het liggende deel is:
Rad * alfa;
De eerste moet dus 0,5 langer zijn wanneer rad: 6366,198 km is.
alfa is 0,06173285 radialen.
Één radiaal is: 6366,197724 km, 0,06173285 radialen is: 393,0035462 km (op de grond)
Rad * tan 0,06174 = 393,5035467 km (let op: 500 meter langer! en schijnbaar ook 0,5 mm langer door afrondingen...)
Het touw in de lucht is dan 787,0070934 km lang, wat op de grond een afstand van 786,0070924 km is. (het op de grond liggende deel maakt natuurlijk geen enkel verschil)
Dan de hoogte: met de stelling van pythagoras, vanaf de aardradiaal:
(6366,197724 ^2 km + 393,5035467 ^2 km)^0,5 - 6366,197724 km =


12,149 907 04 km...



(ik meen een andere lengte uit die quiz te hebben onthouden)


Laatst aangepast door
BART347
op vrijdag 17 augustus 2012, 21:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 00:20
BerichtOnderwerp: Raadsels
 
GERRIT603 schreef:
ook weer gegoogled en daar was het antwoord bij 1m langer 121m, dus ga ik er van uit dat bij 1km het antwoord 121km is


bij 1 meter zou dat best zo kunnen zijn. je begrijpt dat naarmate de toegevoegde lengte minder dan evenredig bijdraagt aan de hoogte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 00:19
BerichtOnderwerp: Raadsels
 
GERRIT603 schreef:
Het is wel in een jaar maar niet in een eeuw.

Steeds in een maand maar nooit in een week.

Wel in een dag maar niet in een uur.

Wat is dat?

de letter 'a'...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 00:18
BerichtOnderwerp: Raadsels
 
LEANNE226 schreef:
Het is onmogelijk dat het touw hoger opgetrokken wordt dan maximaal de helft........dus je redenering klopt niet of je hebt de verkeerde gegevens verstrekt.

Volgens mij is het antwoord 193 meter en 65 cm........pythagoras toepassen.A en B zijn 500 meter dus C is 223,60 meter,D2 is dan C2 + B2 dus........wortel uit 37499=193,65
Anders weet ik het ook niet meer! Boze smiley

Ik ben benieuwd naar je eigen berekening,mag prive.


ook nu weer fout!
het touw staat rechtuit tot het paralel loopt met de horizon aan beiden zijden. bij jouw gaat het touw opeens in een hoek omhoog, en eindigt op het hoogste punt in een hoek van 90 graden?? ook lijkt bij jouw het touw ingekort te zijn. mss enkele honderden meters op 40000km, maar ook dat verandert het antwoord gigantisch.

bovendien was de tip al dat het wel meer dan 500 m moest zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 00:09
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
JOL252 schreef:
Misschien te veel soaps en Gooische vrouwen gekeken... sommige mensen leven zo mee met deze series ... Smiley met dichtgeplakte mond


gelukkig kijk ik geen soaps. zeker geen vooise grouwen of STST of onderweg naar ellende....

wel heb ik soms de indruk dat vrouwen die er naar kijken in hun houding (on)bewust in hun gedrag daar naar gaan leven.

over t woord samenzwering, zou je mss beter kunnen lezen als: 'verworden norm'.

wat mij opvalt is dat er tegen mijn verhaal dit door niemand wordt verdedigd... dus t is waar...? Verraste, verbaasde smiley

mss niet dat dit als strategie van vrouw tot vrouw wordt overgedragen er hun voordeel mee te doen, dat zou idd wel iets te paranoja zijn. eerder concludeer ik voor alsnog dan dat het een geleerde (overlevings)taktiek zou zijn...?

dan volgd de volgende vraag: waarom? is het het karakter van de vrouw die dit als norm goedkeurt? of spelen mannen in het leven van vrouwen een dusdanige rol dat ze hierover (menen) niet integer te kunnen overleven?

(wat in de lijn van dit verhaal dan weer aangegrepen kan worden, omdat dit dan weer mogelijk niet zo is, maar beweerd wordt vanuit de norm zoals eerder beschreven, om ook in dit antwoord mannen weer om de tuin te lijden. (nee geen ei) hoe kom je er dan als man achter hoe een vrouw wat dit betreft eerlijk in elkaar zit????? ik lieg ook nooit, bedenk jij maar of t zo is...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 03:58
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
in het kort: als roken oke is, kan je dan straks ook op je profiel invullen op de vraag:

rook je?

- nee;
- nee, maar vind t niet erg als anderen roken;
- matig;
- als een ketter;
- ik probeer te stoppen;
- ik probeer nog meer te roken;
- ik wil wel, maar ben er nu nog niet aan toe;
- ik wil wel, maar ben er nog niet aan toe gekomen;
- ja!, maar vind t niet erg als anderen t niet roken;
- ik ga nu door een moeilijke periode, maar daarna zal ik wel weer gaan roken;
- als t vakantiegeld en de kinderbijslag weer op mn rekening staan;
- dat is geheim ; )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 03:10
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
ERIKA129 schreef:
Tjonge wat kennen die mannen ons toch he Clown smiley
Hoe kan het nu dan toch dat de andere drie weken het net andersom is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nou, ik herken mij geheel niet in dit soort gedrag!!

wat mij opvalt is dat juist met deze reactie van mij, er geen tegenwerking is? meestal blijken samenzweringen (zou zou je t als man ook kunnen zien) juist achteraf niet waar... en niemand die er hier tegenin gaat, maar afdoet als een grap? en met een houding: als wij dat doen, zal een ander (mannen) het vast ook wel doen. maw wat ik lees: de vrouwen hier erkennen het als erkent misbruikbaar machtsmiddel tegenover mannen... dat dit in de wereld (daarbij vast ook door mannen) speelt is een ding, maar deze houding is geen voorbeeld als christen om je hiermee in te laten. je kunt mensen nog voor de gek houden, maar God niet...

een tegenvoorbeeld: stel dat een vrouw verhaal probeert te halen over haar vreemdgaande man. en dit zouden de antwoorden zijn: ach mss wilde hij ook eens iets anders proberen, o nee, je hoeft niet bang te zijn dat hij zwanger raakt ofzo, je weet toch hoe mannen zijn, zo vreemd is vreemdgaan tegenwoordig ook niet meer... dat slik je toch ook niet, dan wordt je toch ook pies en pies nijdig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347 (43)





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 00:31
BerichtOnderwerp: Is de Antichrist een Moslim ?
 
CORTAZAR588 schreef:
De laatste tijd is er veel te doen rond Ha arets Yisraeel.
In en om Israel is op dit moment de situatie dusdanig precair, dat Benjamin Nethanyahu eigenlijk niet anders kan dan iran aanvallen.
Deze oorlog is olie op het vuur van Ahmedinejad , die de komst van de 12 e Imam ,de Mahdi op deze wijze wil versnellen.
Deze Mahdi van de Islam is de AC van het nieuwe testament.


Ook een man als Walid Shoebat zet in zijn boek Gods war on terror uit een hoe en waarom hij denkt dat de Islam de AC gaat voortbrengen.
Ik ben ook op de hoogte van de uitleg dat het herstelde Romeinse rijk de AC gaat voortbrengen.
Echter van waaruit zal er in Europa de AC moeten komen ?

Walid Shoebat is te bezien op Vimeo en Youtube.
In deze filmpjes legt hij uit hoe de 666 berust op een vergissing van Johannes op Patmos een dat het in feite een arabische uitdrukking is.
deze arabische uitdrukking staat in het banier van groepen als Hamas en andere.

Mi is er iets voor te zeggen omdat de islam een niets ontzeggend systeem is waarin een ieder die zich niet bekeert tot de Islam zal worden onthoofd.
In de Islam is het onthoofden de straf die staat op apostasie.

ik heb me eerder ook verdiept in deze kwesties. maar wat je hier schrijft, zou ik zeker niet zo makkelijk voor zoete koek aannnemen. je verwijst naar bronnen die ook niet gestaafd zijn op de bijbel. om deze dingen uiteen te zetten kun je er heeeeel lang blijven doorgaan. ik wil je wel een paar aanwijzingen geven:


Ahmedinejad is niet de hoogste leider van Iran!!!!
aangaande geestelijke zaken: bepaald hij niet!
hij mag de in het oogspringende leider zijn van t land, maar wat is hij werkelijk meer dan een spreekbuis naar de wereld?



12 e Imam ,de Mahdi op deze wijze wil versnellen.
Deze Mahdi van de Islam is de AC van het nieuwe testament.


12e Imam = de Mahdi: klopt;
Mahdi van de Islam is de AC van het nieuwe testament: fout! dat zou te makkelijk zijn. persoonlijk denk ik wel aan de mogelijkheid dat hij de valse profeet is. een beetje aparte reden daarvoor is ook omdat ook moslims vanuit de koran leren dat Jezus massias is....


er zijn trouwens een aantal ook bekende namen waarin of waarvoor 'Mahdi' in voor komt. bedenk de fonetisch gezien de naam: Ahmedinejad (a-Mahdi-nedjad) (Mahdi wordt ook wel uitgesproken als: 'mëhdi) maar dit zegt niets, ook als je t verhaal beter kent weet ik nog een voorbeeld: het leger van Mahdi bestaat ook al, en je raad t al: nee dat is t niet, zoals de voorspelling beschrijft....

aanvullend opvallend is het verhaal over de Dajjal, hij is voor de Islam de AC! in de koran wordt hier niet over gesproken, maar in de andere geschriften worden hierover wel details gegeven. ik ga hier niet verder op in, ook dit opzich is een lang verhaal, maar kan je wel verklappen waar het ongeveer op uit zou kunnen komen als je dit naast de bijbel legt. een heel interessante en opmerkelijke mogelijkheid is dat de Dajjal zoals beschreven staat zou een beschrijving kunnen zijn van Jezus die na zijn tweede wederkomst de wereld zal richten in het 1000 jarig rijk.


er iets voor te zeggen omdat de islam een niets ontzeggend systeem is waarin een ieder die zich niet bekeert tot de Islam zal worden onthoofd.


niet geheel mee eens. over het algemeen gebeurd dat niet zo, vooral ook omdat de internationale gemeenschap een beetje over de schouder mee kan kijken. interseesanter wordt dit punt weer wel wanneer de Mahdi op aarde is. hij zal wel met veel (ook veemde en opmerkelijke details) afrekenen. waaronder de dhimmibelasting (een afkoping ter 'bescherming' voor dhimmi's (niet moslims)).


over de uitleg van de 666, ik meen die ook ooit gezien te hebben. ik weet alleen nog dat het op mij weinig indruk moet hebben gemaakt. ook ten aanzien van een veelheid van uitleggingen waar tot nog toe niet een van een duidelijke aanwijzing heeft dat het getal specifiek daarmee in verband moet staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BART347
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 10 Volgende
Pagina 1 van 10