Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:08
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hallo Anna
Heel moedig van je om dit topic te betreden.
En om nou maar gelijk antwoord op je vraag te geven ......... Jij niet! Waarom niet? Het gaat over roken , en aangezien iedere visser minimaal zware brandaris of zware van Nelle bij zich hoort te hebben , gaat voor jou de vlieger niet op. |
Hai Visser
Laat ik nu op m'n werk dagelijks stevig roken. Daar kan geen Visser tegenop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:14
|
|
|
ANNA415 schreef: | Hai Visser
Laat ik nu op m'n werk dagelijks stevig roken. Daar kan geen Visser tegenop.  |
Oke , vertel je verhaal , ontluister je geheimen want iedere visserman/ vrouw waardeert gouden tips die tot verbetering van de vangst leiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:24
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik geloof er niks meer van dat je vissn leuk vind.  |
petra bedoelt gewoon dat ze visser leuk vind, snap tat tan, joh!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:33
|
|
|
ik denk dat God mensen ziet als gelijkwaardig. het Goddelijk gebod is; heb je naaste lief ALS jezelf; niet meer dan jezelf, niet minder dan jezelf.
uiteraard kun je ervoor kiezen je eigen belang minder na te streven dan dat van de ander; ik denk zelf echter dat dit een persoonlijke keuze is, en niet het volgen van het gebod van God. als je bijvoorbeeld kijkt naar de Heere Jezus, die koos er uiteindelijk ook zélf voor om de Weg tot God de Vader te zijn, en daar in te investeren. (zie psalm 40)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:33
|
|
|
><>
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:45
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Enne hoe plaats ik het tegeltje hier Lukt me niet namelijk  |
Door een website van die tegel te plaatsen dan klik je dat met de muis blauw aan en dan op Img klikken en jou tegel komt te voorschijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:46
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat God mensen ziet als gelijkwaardig. het Goddelijk gebod is; heb je naaste lief ALS jezelf; niet meer dan jezelf, niet minder dan jezelf.
uiteraard kun je ervoor kiezen je eigen belang minder na te streven dan dat van de ander; ik denk zelf echter dat dit een persoonlijke keuze is, en niet het volgen van het gebod van God. als je bijvoorbeeld kijkt naar de Heere Jezus, die koos er uiteindelijk ook zélf voor om de Weg tot God de Vader te zijn, en daar in te investeren. (zie psalm 40) | Ik heb er moeite mee als je het gebod van je naaste lief te hebben, zo snel op jezelf betrekt. Dat maakt het weer zo egoistisch. In plaats van dat je de naaste leert lief te hebben, stel je dan als voorwaarde of excuus: ik moet eerst aan mezelf werken. Daarmee stel je dit belangrijke gebod buiten werking.
Zelfverloochening wordt ondragelijk als het niet door liefde mogelijk gemaakt wordt. Liefde tot God of tot de mens, in beide gevallen vormen ze de enig dragelijke basis voor zelfverloochening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:47
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:49
|
|
|
HERMAN388 schreef: |  | Herman wat een onbeschofte tegel zeg. Zou je die meteen willen verwijderen?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 30 juli 2012, 14:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:49
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb er moeite mee als je het gebod van je naaste lief te hebben, zo snel op jezelf betrekt. Dat maakt het weer zo egoistisch. In plaats van dat je de naaste leert lief te hebben, stel je dan als voorwaarde of excuus: ik moet eerst aan mezelf werken. Daarmee stel je dit belangrijke gebod buiten werking.
Zelfverloochening wordt ondragelijk als het niet door liefde mogelijk gemaakt wordt. Liefde tot God of tot de mens, in beide gevallen vormen ze de enig dragelijke basis voor zelfverloochening. |
ik zie mezelf niet als egoist, en denk dat je mijn bijdrage niet goed gelezen of begrepen hebt, chatuliem. bovendien; ik lees geen voorwaarden in mijn bijdrage.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:52
|
|
|
De Nieuws Krant van CM !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:58
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op woensdag 3 oktober 2012, 19:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 15:17
|
|
|
hij doet het niet  Wrom doen mijn Youtube filmpjes het wel en de rest niet
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 30 juli 2012, 15:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 15:28
|
|
|
PETRA944 schreef: | hmmm word ik ook niet vrolijk van een oude ster....... een mooie ster die nog vrij staat. duh na 47 jaren... ha ha |
Laat ik nu denken dat er een speciaal vistopic geopend was sitte se hier te semele over seewater
enne thee in een koffiepot weet je hoe mega goor dat is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 15:29
|
|
|
PETRA944 schreef: | whaa haaa succes chat, |
Wat doet tie man hier zeg laat hummers naar de olympische spelen gaan kiekn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 15:29
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ja heel handig Maar ik weet weer van niks (zoals gewoonlijk )  |
Komt doordat je op verkeerde topic zit deze is voor Echte mannen Mag aannemen dat je en Echte vrouw zijt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 15:31
|
|
|
Net mn nieuwe auto gehaald als een kind zo blij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 15:36
|
|
|
Zalm in folie uit de oven is wel een beetje gedoe, maar is best lekker En hoe vaker hoe makkelijker, oefening baart kunst.

mmmmm.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 15:53
|
|
|
ehhhhhhhh vissen bij de zee, met een lantaarn in de avond en tot de helft in het water en even in het water en alles onder het zand, aas in een potje, kwallen kreeften zeesterren en vis.....en een thermoskan met thee en een sigretje tussen de gave vissersmannen die vol met gave verhalen zitten en trots hun vangst laten zien, met laarzen en zo,n pak ha ha en alles ruikt naar zand en zee en rust, want teveel praten moet je niet en een duik nemen ver van de vissers, gaat mij niet om het vis vangen want ik kreeg altijd de meest belachelijke dingen aan me lijn maar geen vis, maar daar leef je, kom je tot rust , gewoon er zijn, kijken naar de hengel, het water, de lucht en volgens mij hebben die vissersmannen allemaal borsthaar, want zijn echte mannen en ze weten precies wanneer het beste viswater, en dan komen ze met hele uitrusting een emmer voor de vangst en de gebruikelijke humor, ha ha over zeemeerminnen en ze willen alle niet voor elkaar onder doen... ha ha gave herrinneringen, de eerste was vissen bij de a in de peel met een netje tot kijken hoe ze met een net door het water liepen tot hun nek in de zee. en zien wie komt er nu in je tuin met een glimlach en grote groene laarzen tot de knieen terug van een avond bij zee met een hele lading vis voor je en weinig woorden en weer weg..... dus kom maar op met jullie verhalen, leuk om te lezen vissersmannen echte mannen, die wel tegen een windje kunnen en een drupje regen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 15:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb er moeite mee als je het gebod van je naaste lief te hebben, zo snel op jezelf betrekt. Dat maakt het weer zo egoistisch. In plaats van dat je de naaste leert lief te hebben, stel je dan als voorwaarde of excuus: ik moet eerst aan mezelf werken. Daarmee stel je dit belangrijke gebod buiten werking.
Zelfverloochening wordt ondragelijk als het niet door liefde mogelijk gemaakt wordt. Liefde tot God of tot de mens, in beide gevallen vormen ze de enig dragelijke basis voor zelfverloochening. |
Liefde en liefhebben is niet egoïstisch. Je zelf liefhebben, van jezelf houden, is eerlijk met jezelf omgaan. Eerlijk kijken naar je kwaliteiten, en je gebreken. Daarmee kom je nooit boven een ander te staan, maar ben je gelijkwaardige. De opdracht is niet voor niets je naaste lief te hebben als jezelf, en dat betekend dus met een ander, maar ook met jezelf, vol liefde om te gaan. En dat houd in, eerlijk, respectvol, maar niet de ander te aanbidden, maar ook niet minder te zien. En het klopt, dat je onmogelijk van een ander echt kan houden, zonder jezelf te kennen. want liefhebben zonder kennen kan niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 15:59
|
|
|
ANNA415 schreef: | Aangezien ik vrouw ben, en hier toch niet kan wegblijven...
Mag je hier ook op mannen vissen
Meeste man zit ook nog steeds tussen de kop en de staart  |
zijn echte mannen anna, die hebben borsthaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 16:07
|
|
|
HEIDE115 schreef: | nieuwe topic's geopend op het forum door 2 jonge mannen,geweldig! Laten we laten zien,dat de topic's gewaardeerd worden.
- Topic tegel - Topic Bidden |
Waarderen???Een tegeltjestopic met gore teksten,mannetjeputters die met hun speelgoedje zwaaien?Is vast niet de bedoeling geweest van TO maar het is knap om binnen een dag een topic te laten verwateren tot het laagste niveau..........en in dit geval vind ik het woord niveau zeker op zijn plaats.........ik heb er ook eentje ........."you've hit rockbottom"
Topic bidden,heel mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 16:08
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Wordt een zwart gat duzz.... |
ehhh je hebt ergens wel; gelijk, toch was het een lekker sigretje en nu maar weer opnieuw stoppen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 16:18
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wat doet tie man hier zeg laat hummers naar de olympische spelen gaan kiekn  |
hij zoekt vrouwen met borsthaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 16:29
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Liefde en liefhebben is niet egoïstisch. Je zelf liefhebben, van jezelf houden, is eerlijk met jezelf omgaan. Eerlijk kijken naar je kwaliteiten, en je gebreken. Daarmee kom je nooit boven een ander te staan, maar ben je gelijkwaardige. De opdracht is niet voor niets je naaste lief te hebben als jezelf, en dat betekend dus met een ander, maar ook met jezelf, vol liefde om te gaan. En dat houd in, eerlijk, respectvol, maar niet de ander te aanbidden, maar ook niet minder te zien. En het klopt, dat je onmogelijk van een ander echt kan houden, zonder jezelf te kennen. want liefhebben zonder kennen kan niet. | Dat is dus met de NL cultuur naar de Bijbel kijken. Als Jezus verwijst naar het houden van jezelf, gebruikt Hij dat niet als opdracht, maar als voorbeeld. Men had toen geen psychiaters ofzo en de nadruk op het individu was veel minder sterk. Je moet van de ander houden zoals je van je eigen vlees en bloed houdt. En je naaste liefhebben kan echt wel hoor. Het kost heel veel moeite, maar dat lukt wel. Ik vind het heel erg, dat dit belangrijke gebod eigenlijk alleen maar gebruikt wordt om aan te geven van jezelf te houden. Ik hoor niemand meer over het doel van het gebod: je moet je naaste liefhebben. En dan altijd in de trant van: je moet wel van jezelf leren houden hoor....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 30 juli 2012, 16:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SANNE512
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 16:35
|
|
|
Mijn mooiste moment van de dag, was toen ik heerlijk aan het zwemmen was.
heerlijk manier om je dag mee te beginnen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 16:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja, we hebben er ook een ander woord voor: bekering. |
Ik heb dat nog nooit eerder gehoord dat bekering hetzelfde is als zelfverloochening. En hoe ga je dan om met de oproep van Jezus om dagelijks je kruis op je te nemen? Interpreteer je dit als een oproep tot dagelijkse bekering? Ik dacht dat bekering betekende; omkeren naar Jezus en afkeren van de zonde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 16:41
|
|
|
Ik lees momenteel het boek "Niets meer te wensen en toch niet gelukkig" geschreven door een Joodse rabbijn. Een mooie tekst uit de Talmoed die hij geeft is:"God zal ons oordelen voor al het goede dat hij ons gegeven heeft, maar waar we niet van hebben genoten."
Daarvoor las ik een geweldig boek van Monique Goudsmit wat heet "bevrijd, van identiteitsverlies naar heelwording". Zij zat 17 jaar ofzo bij een sekte en ze beschrijft heel haar levensverhaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 16:48
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik heb dat nog nooit eerder gehoord dat bekering hetzelfde is als zelfverloochening. En hoe ga je dan om met de oproep van Jezus om dagelijks je kruis op je te nemen? Interpreteer je dit als een oproep tot dagelijkse bekering? Ik dacht dat bekering betekende; omkeren naar Jezus en afkeren van de zonde. | Bekering is in mijn ogen de uiterste vorm van zelfverloochening. Maar daarna gaat het verder. Je kruis opnemen betekent in mijn ogen vertrouwen hebben in God ondanks de omstandigheden. Vaak ervaar je in je leven omstandigheden die als een kruis werken. bv. ziekte of handicap ofzo. Iedereen krijgt op een of andere manier met tegenslag te maken. De vraag is dan wat doet dat met je geloof? Raak je opstandig ben je boos. Of durf je dan te zeggen Heer ik vertrouw U ook in deze moeilijke situatie. Word je er bitter van of juist beter..
|
|
Naar boven |
|
|