Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:03
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Eigenlijk eet ik sinds een tijdje geen dooie vis meer.. Maar hier op scheveningen moet je bijna gedwongen een visje eten;)
haha..ja maar dan moet ik wel een maaltje vangen..en dat is of makreel of in de winter schar hier zo..gul vang je wel..maar veel ook klein..maar wie weet kom ik wat brengen;)
enja..ik ben bijna hier op strand geboren,dus vis vangen was iets wat je deed. garnalen ookwel met netje..bij kijkduin..goede vangsten daar. tegenwoordig wat wel ''verboden'' is..wordt er snachts met saingnet op de tong gevist.lopend met rustig weertje tot net over je knieen door het water.wanneer het tij goed is op dat moment.
Het is verboden omdat er met aangepaste mazen int net wordt gevist. toch wordt er veel door de vingers gezien gelukkig. |
Al es plankton gevangen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:07
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een mooie ster...met een aantal lichtjaren...is dat geen mooie benaming??? |
Size matters, ook met sterren, Zeeland.
Hoe kleiner, hoe beter (of is dat net de verkeerde metafoor ) dan gaat hij langer mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:11
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Petra je kan beter nooit tegen je zelf zeggen dat je moet stoppen. het is moeilijk..dus zeg dan..ik wil niet meer zoveel roken..en bouw het af met een zelf maak apparaat voor sigaretten te maken..goedkoper..en door de handeling stel je het roken wat uit..en leer je hopelijk met de wat langere tussen poses om te gaan..en het op langere termijn te laten..
en grijp naar fruit,wanneer je toch een handeling wilt voelen. een appel neemt bijna 15 min tijd in;)
makkelijk gezegd dan gedaan..ik weet het.. |
serieus die ga ik morgen proberen een appel eten als ik toch na de sigret grijp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:11
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Al es plankton gevangen?  |
Ja dat hoort erbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:14
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | ECHT???????????
Dan trouw ik niet meer!!!! |
ha ha ja dan trouw je en hangt je man zo,n tegel op, naa laa maar hangen dat trouwen ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:14
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja dat hoort erbij  |
zeewier zeker? Nou , schijnt tegenwoordig ook in te zijn. Hier in Zeeland is er al een kwekerij van zeewier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:16
|
|
|
PETRA944 schreef: | serieus die ga ik morgen proberen een appel eten als ik toch na de sigret grijp |
En kauwgom.
En veel geduld met jezelf hebben totdat je er aan toe bent. En dan gaat het bijna vanzelf. Ik kan het weten.
Oh en voel je vooral NIET SCHULDIG dat je (nog) rookt! Schuldgevoelens helpen niet en zijn ook nergens voor nodig. Geniet er gewoon lekker van zolang je nog rookt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:19
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en wat kauw je zaterdag, harald; is dat al bekend?  |
Als het goed gaat word het zaterdag kluiven ipv kauwen, de lidl heeft bij mij in de buurt sparerib in de aanbieding deze week. Mag ik wel een slabbetje meenemen
 nog een kleine 3 jaar te gaan, maar ook dan nog steeds een passende tekst....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:21
|
|
|

lol, in 1x gelukt
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 30 juli 2012, 21:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd weet ik niks van hem, en ik ben de laatste tijd behoorlijk allergisch geworden voor roddel. Of het nu in het dagelijks leven of op internet is. Want ik geloof absoluut niet alles wat er op internet staat. Maar het gaat me uitsluitend om het gebruik van de eigen naam, verder niet. |
gelukkig,
aangezien ik daarin geheel niets nieuws over wie dan ook heb verteld, anders dan wat er vanuit het forum eerder al bekend gemaakt was, hier op CM of hoe dan ook daarbuiten: dan is er dus geen probleem...
ik wil dan ook dat je nu stopt met die aanklachten naar mij gericht !!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:22
|
|
|
CARMEN073 schreef: | En kauwgom.
En veel geduld met jezelf hebben totdat je er aan toe bent. En dan gaat het bijna vanzelf. Ik kan het weten.
Oh en voel je vooral NIET SCHULDIG dat je (nog) rookt! Schuldgevoelens helpen niet en zijn ook nergens voor nodig. Geniet er gewoon lekker van zolang je nog rookt! |
Zolang ze nog rookt maakt ze nog kans om een keer mee te mogen gaan vissen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:24
|
|
|
Maandag 30 Juli, Psalm 91: 9-13; Beschermengelen.
Mooi hoor, al die beschermengelen! Maar op de meest beslissende momenten geven ze niet thuis, liggen ze blijkbaar te slapen of maken ze even een ommetje. Zeker, ik ken de verhalen over wonderbaarlijke uitreddingen, over mensen die door een onbegrijpelijke greep van hogerhand werden weggerukt voor een vallens stuk beton of een aanstormende vrachtwagen. Maar ik ken ook de verhalen over hen die nu juist in soortgelijke situaties níet net op tijd de dans konden ontspringen en de rest van hun leven moeten doorbrengen in een rolstoel of in het verpleeghuis. Ze zijn mij te onberekenbaar, die beschermengelen… Je kunt je afvragen of ze er zelfs in het leven van Jezus wel altijd op tijd bij waren. In de woestijn, waar Christus beproefd wordt door de duivel, citeert Satan de psalm die wij dezer dagen lezen. ‘Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. Want er staat geschreven: “Zijn engelen zal hij de opdracht geven om u handen te dragen, zodat u uw voet niet zult stoten aan een steen”.’ Jezus kan niets met dit citaat. Zó mag je de Schrift niet misbruiken! De engelen zullen het wel uit hun heilige hoofden laten mee te werken aan een satanisch showprogramma! Later, als Jezus bloed zweet in Getsemane, zal er wel een engel verschijnen, om Hem kracht te geven. Maar op Golgotha lijkt die engel van licht in geen velden of wegen te bekennen – daar heerst drie uur lang angstaanjagende duisternis. Pas met Pasen, dan zijn ze er weer: de engelen die triomfantelijk het Licht aan de dag laten komen! Nee, ze verschijnen niet als het mij past. Toch neurie ik gelovig met de psalm mee:
Maar gij moogt schuilen bij den Heer, geen kwaad bedreigt uw woning; gij hebt tot schild en tegenweer den allerhoogste Koning. Hij gaf zijn engelen bevel dat u geen ding zou schaden; zij zullen u naar Gods bestel behoeden op uw paden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:24
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zolang ze nog rookt maakt ze nog kans om een keer mee te mogen gaan vissen.  |
Leuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:25
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zolang ze nog rookt maakt ze nog kans om een keer mee te mogen gaan vissen.  |
Kan ze gelijk de paling roken .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:25
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja en daar stonden we dan ..... 1 nov. 2009 , die datum staat in mn geheugen gegrift. Aan de boulevard van Vlissingen , zoon Dennis en ik . Hij met zn 13 jaar en al zo fanatiek. We zouden een avondje gaan vissen op de wijting ( vroeger ook wel katvisjes genaamd) Een leuke bezigheid vooral door de vechtlust die die beestjes opleveren. De adrealine die gierend door de aderen stroomt . En ja hoor , de ene wijting na de andere kwam het strand op . Totdat op een gegeven ogenblik........ een reuzedreun op de hengel . Wat mocht dat zijn? De tijd van de zeebaars was inmiddels wel voorbij dus moest het wat anders zijn. Kabeljauw? Afijn , na een gevecht aan de ene kant van het water en een gevecht onder water kwam er duidelijkheid. Zweet op mn voorhoofd , oksels die niet meer echt naar FA roken , zware van Nelles deden er ook even niet toe, niets wat nog belangrijk was , alleen die ene vis . Die monstervis , die wilden we zien. En die kregen we ook te zien . Wat het was ? Jawel , niet te geloven ..... een haai. Wat een prachtig beest . Foto's gemaakt en na een aai over zn bol mocht deze prachtvis weer lekker terug naar zn maatjes.  |
geweldig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:26
|
|
|
JOL252 schreef: | 
lol, in 1x gelukt  |
alleen was je inkt op ...lol, goed gedaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:28
|
|
|
PETRA944 schreef: | geweldig  |
ja he ..... zoiets , dat doet een mens wat . Om nooit te vergeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:29
|
|
|
GERRIT603 schreef: | gisteren genoten van het wielrennen, geen nederlands succes maar toch mooi om naar te kijken zo zonder "oortjes" knap om je loopbaan af te sluiten met een gouden plak |
Geloof dat je kleurenblind ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:31
|
|
|
HEIDE115 schreef: | alleen was je inkt op ...lol, goed gedaan
 |
Inkt op? Het is toch een lief bescheiden tegeltje? Past precies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:32
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Kan ze gelijk de paling roken .  |
Ik had het idee dat er al een schrijfster was op dit topic die daar haar brood mee verdient.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:35
|
|
|
CARMEN073 schreef: | En kauwgom.
Oh en voel je vooral NIET SCHULDIG dat je (nog) rookt! Schuldgevoelens helpen niet en zijn ook nergens voor nodig. Geniet er gewoon lekker van zolang je nog rookt! |
ja zoist ook Carmen,vooral relax blijven..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:36
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Vanmiddag ook weer, loop ik vrolijk van mijn werk, met mijn fiets over het perron, om in te checken.
(...)
En toen lette ik verder nergens op, en zag die lul even later niet meer.
Ja, daarom kan ik niet zo goed tegen opmerkingen als 'jonge vrouwen mogen bij mij in mijn bed' en 'Nee, toch maar liever een vrouw ... ' , etc. als reactie op een link naar een serieuze bijbelstudie genaamd "Toch maar liever een kind". Wat denk je daarmee te bereiken? Ik zal je even quoten Bart:
(...)
|
sorry, maar hier breng je met mij in verband met dingen waar ik niets vanaf weet, of ook maar mee bezighoud. je stigmatiseerd mij hiermee tegenover anderen die op CM die deze reactie van jou lezen door mij in een lijn te zetten met iemand die zich heel anders opsteld in het dagelijks leven dan ik. ik ken jou niet, maar jij mij ook niet! als ik jou zou moeten omschrijven naar de indruk die ik van jou heb.... denk je dat je t leuk zou vinden als iedereen dat zou lezen op t CM forum?
waarom doe jij t dan bij mij?
dus, hierin ook een soort van roddel???? mss?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:38
|
|
|
duh ook als niet roker hoor, vissers mogen vereerd zijn als ik mee ga, tenminste dat waren ze nog toen ik in zeeland woonde nu inmiddels beetje ouder , zullen ze me vast geen vis meer geven. ha ha of dan moet ik bij de ouwe mannetjes gaan zitten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:38
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ja zoist ook Carmen,vooral relax blijven.. |
relaxed blijven zonder sigretten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:40
|
|
|
PETRA944 schreef: | relaxed blijven zonder sigretten  |
ja misschien zeg ik het verkeerd,ik bedoel dwing jezelf niet te veel
zo goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:45
|
|
|
MARIO216 schreef: | Geloof dat je kleurenblind ben. |
het goede nieuws is dat wij als christenen ons niet druk om sport hoeven te maken anders dan voor onze eigen gezondheid....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:45
|
|
|
PETRA944 schreef: | duh ook als niet roker hoor, vissers mogen vereerd zijn als ik mee ga, tenminste dat waren ze nog toen ik in zeeland woonde nu inmiddels beetje ouder , zullen ze me vast geen vis meer geven. ha ha of dan moet ik bij de ouwe mannetjes gaan zitten  |
Vis weg geven? Dat is nogal wat hoor . Wij vissers , weet je hoe hard we soms moeten knokken , de weersomstandigheden moeten trotseren om aan een felbegeerd visje te komen? Plus het feit dat we ons materiaal zelf moeten aanschaffen voor onze hobby. Nee , het is niet zo als met die voetballers en wielrenners en vele andere sporters die grote sponsors achter hun naam hebben staan. Dàt zijn pas watjes, wel hobby's willen uitvoeren maar anderen voor de kosten laten opdraaien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:46
|
|
|
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op maandag 30 juli 2012, 21:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:47
|
|
|
Dooie vis...niet eten?? Je mot ze wel eerst effe bakke...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:48
|
|
|
beter een spreuk aan de muur, dan een tegeltje te huur...
(jammer, na een maand moest ik 'm alweer terugbrengen....)
|
|
Naar boven |
|
|