ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HARALD940
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HARALD940
Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 19:57
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
 
ROELANDE345 schreef:
Ik kan dat in de Bijbel niet terug vinden dat je gedoopt wordt om een verbond te sluiten met God.
Ik lees dat je gedoopt wordt tot vergeving van zonden en om de Helige Geest te ontvangen symbool van reiniging en vergeving dus
In de doop belijden we een nieuwe schepping in Christus te zijn, de oude wordt begraven in het water graf
Met de doop worden we zichtbaar aan de gemeente toegevoegd.

Maar dopen om een verbond met Hem te sluiten dat vind ik niet, kun je eens uitleggen waar je dat vandaan haalt?

Met je doop belijd je onder andere inderdaad een nieuwe schepping in Christus.

Om de doop met het verbond met God te linken moet je terug naar het verbond wat God sloot met Abraham (Gen 17) en wat Paulus daarover uitlegt in Gal 3:6-29. En dan met name aan het eind
Quote:
U allen die door de doop één met Christus bent geworden, hebt u met Christus omkleed. Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte.


Laatst aangepast door
HARALD940
op donderdag 31 oktober 2013, 20:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 00:35
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
 
Quote:
Thomas
Wellicht zou de volwassendoop als ritueel na belijdenis moeten worden overwogen. Maar dat dit niet snel zal gebeuren, zie ik ook wel.

Thomas, hiervoor is de belijdenis waarbij je je eigen kinderdoop bevestigd, een nieuwe doop is enkel een herhaling, de belijdenis is juist jou bevestiging voor God wat je als kind het teken van de doop voor God ondergaan hebt.

JOSEF872 schreef:
Volgens Lucas. Werd Jezus van Nazareth op de achtste dag besneden en toen de dagen van de reiniging volgens de wet van Mozes volbracht werden in de tempel gebracht om Hem aan de Heer(God) voor te stellen (Dit heet opdragen) en op zijn dertigste gedoopt. Dit was de doop van bekering door Johannes de Doper. Johannes was van mening dat Jezus dit niet nodig had. Terecht, maar toch deed Jezus dit om de gerechtigheid.

Bedenk wel, de doop van Johannes was niet dezelfde doop, en de doop van Jezus was niet echt een doop, maar een reiniging ter inzegening voor het werk van Jezus. Pas daarna en na de verzoeking in de woestijn kon Jezus Zijn werk op aarde. Hij moest naast God ook in alles mens zijn, ook als hogepriester en profeet, Hij moest daarvoor ook als hogepriester en profeet volledig de Joodse wetten houden.


En voor de voor- en tegen-standen van kinderdoop en volwassendoop te onderzoeken, moet je eerst weten wat de reden is van de doop, waarom doen we het, waarom voeren we het uit. Het is een teken, en we maken een keuze, we hebben elk een eigen mening erover, maar gaat dat over de reden van de doop waarom we het doen?

Als de reden van de doop is om een verbond te sluiten met God, dan moet dat het uitgangspunt zijn van de discussie, al het andere is daaraan ondergeschikt.

Met de doop maken wij een verbond met God, maar met de doop maakt God ook een verbond met ons individueel, stuk voor stuk, kind voor kind, volwassene voor volwassene. elke keer, elke doop, hetzelfde verbond voor elke mens.
En bij het maken van het verbond is God de initiator, niet de mens, God komt eerst naar de mens, en dan de mens naar God.

Als het verbond het belangrijkste is, is dan al de manier waarop de doop word uitgevoerd voor God belangrijk? Maakt het God uit of er voor het teken van het verbond 1 druppel, of 100 liter gebruikt word? Ik denk het niet, het gaat God om het verbond wat gesloten word, dat is voor Hem het belangrijkste. Want als de manier waarop er al toe doet, waarom vroeg God dan bij de besnijdenis maar om zo'n kleine ingreep bij de man(baby), bij een besnijdenis vloeit er nauwelijks bloed, terwijl onder de wet van God eigenlijk het kind ter dood gebracht had moeten worden vanwege zijn zondige aard, vond God een klein bloedoffer voldoende voor het verbond met Hem.
Gelijk ook op de grote verzoendag waarop het doden en leegbloeden van 1 dier voldoende bloed was voor het hele volk (rund voor het priestergeslacht, de geit voor het volk), het bloed werd ook door de hogepriester besprenkeld op de ark.

En ook de kinderen horen bij Gods verbond, Petrus zegt dat ook in Hand 2:38, 39
Quote:
"Bekeert u en ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus, tot vergeving van uw zonden, en gij zult de gave van de Heilige Geest ontvangen. Want voor u is de belofte en voor uw kinderen en voor allen, die verre zijn, zovelen als de Heere, onze God, er toe roepen zal"
God wil ook de kinderen graag in Zijn verbond hebben, als God dat wil, wie zijn wij dan om Hem tegen te gaan. God heeft ze onder het oude verbond er ook onder het verbond gebracht, en ook die kinderen waren niet in staat om zelf ja te zeggen, net als de kinderen die gedoopt worden. Toch liet God dat toen toe, en Hij liet het niet alleen toe, hij schreef het zelf het volk voor, Hij gebood het hun om de kinderen te besnijden op de 8e dag. Het moest, het was verplicht.
Zou God dan onder het nieuwe verbond daarmee gaan breken? Niet als hele gezinnen in het nieuwe testament gedoopt worden, er staat dan niet expliciet bij dat kinderen wel of niet gedoopt werden, maar een heel gezin bestaat uit meer dan volwassenen.
Maar een kind weet nog niks, daarom staan ook de ouders met hun eigen verbond met God zelf garant voor de opvoeding in geloof van het kind door de ouders, zodat het later wanneer het kind volwassen is geworden zelf dat verbond wat God met het kind gemaakt heeft samen met de ouders van het kind, zelf voor God het verbond tussen God en hem/haar kan bekrachtigen met zijn/haar eigen woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 11:41
BerichtOnderwerp: dood en leven naast elkaar
 
Je hoeft in elk geval niet ver te gaan om de mensen een andere keuze te laten zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 17:52
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
Nou, jullie hebben wel wat gemist hoor, zo'n gezellige BBQ vandaag Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pieter en ik waren er vanaf ongeveer kwart voor 1, en wij maar wachten..... En na 3 uur kwam Roos even langs.
De party tent stond er zo, dus het was droog genoeg eronder voor iedereen, nu mosten ze er nog zijn Clown smiley

Als er nu nog iemand wil gaan, Pieter and I have left the building Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
HARALD940
op zaterdag 14 september 2013, 19:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 11:04
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
JOL252 schreef:
BBQ Kwijlende smiley

BBQ was gisteren erg lekker, dus vandaag weer BBQ Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 22:02
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
We willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........


voorlopig hopen mee te gaan:

Roelande345, 54jaar, regio 0342
Pieter619, 59 jaar, regio 0514 meerijders geen probleem
Anna415, al jaren 25, regio 0546
Shanita130, 41 jaar, regio 078
Harald940, 38 jaar, regio 038 ( rijd met Pieter mee )
Klus667, 39 jaar, regio 0341 (ovb)
Jojada808. 49 jaar regio050
Roos896. 40 jaar, regio0529

kleine aanpassing voor mij, ik ben er dus zeker bij Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 22:44
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
NATASCHA642 schreef:
helaas ik ben er niet heb een ander huisje , duivenvrij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
en net 1 dag de sleutels ben er druk mee want moet binnen 10 dagen verhuizen ....

veel plezier en mooi weer gewenst en liefs van mij Lachende smiley

Jammer, en volgende keer weer wel, zou leuk zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 22:43
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
ROELANDE345 schreef:
We willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........


voorlopig hopen mee te gaan:

Roelande345, 54jaar, regio 0342
Pieter619, 59 jaar, regio 0514 meerijders geen probleem
Anna415, al jaren 25, regio 0546
Shanita130, 41 jaar, regio 078
Harald940, 38 jaar, regio 038 ( ovv )
Klus667, 39 jaar, regio 0341 (ovb)
Jojada808. 49 jaar regio050
Roos896. 40 jaar, regio0529


zo nog maar een keertje up!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 10:45
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
JANE410 schreef:
Een doos magnums, op m`n laatste vakantie dag Lachende smiley met nootjes die zijn het lekkerst

Die vind ik ook het lekkerst Kwijlende smiley

Ik heb er nog een over, en die zal na vandaag wel niet meer over zijn..... Knipoog smiley

Nou, niet echt voor het laatst gekocht (alweer 1,5 week geleden) maar wel superblij mee, nieuwe luidsprekers.


*Harald, die weer even een muziekje opzet*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 10:33
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
we willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........


voorlopig hopen mee te gaan:

Roelande345 , 54jaar regio 0342
Pieter619, 59 jaar regio 0514 meerijders geen probleem
Anna415, al jaren 25, regio 0546
Shanita130, 41 jaar, regio 078
Harald940, 38 jaar, regio 038 ( ovv )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:45
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
PIETER619 schreef:
Beste allemaal, ik baal, dubbel baal en dubbelzwaar baal en zo nog een beetje meer baal.

Omdat mijn neef ergens anders al sschipper moet varen, moet ik helaas voor hem invallen en kan niet op tijd voor de BBQ-picknick aanwezig zijn.
Normaal weg blijft het schip in Rotterdam het weekend liggen maar ivm de vakantie moet het morgen naar het mooie friese land gevaren worden. Ga vanavond al aan boord om eerst no gevn met broer naar Rotterdam de laatste vracht te brengen en dan morgen dus door naar boven.

Wie kan eventueel Shanita ophalen vanaf station Ede-Wageningen. Ik heb geprobeerd om haar te bellen, dus Shanita als je wil neem even contact op, kan misschen het 1 en ander even anders geregeld worden, want ook de ander CM(st)ers is niets mis mee en kan iamnad je ff ophalen

Jammer dat je niet komt, Pieter.

En ik wil Shanita wel ophalen, wat kort dag, maar ik ben dan toch al in Ede eerst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:44
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Geen vlees uit de vriezer gehaald, en ik had eigenlijks ook geen zin aan koken, en de patatboer is verleidelijk dichtbij.

Dus vandaag van arrenmoede maar een patatje met een mexicano Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 23:51
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
Concertkaarten voor 8 verschillende concerten en dansvoorstellingen van het nieuwe theaterseizoen. De verkoop van de kaarten startte vandaag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:29
BerichtOnderwerp: Humor mag best van God
 
ROLF230 schreef:
Toch vind je nergens een mop in de Bijbel. Er staat ook nergens dat er eens flink gelachen werd. Smiley die vol vragen zit

Zonder lachen zou de bruiloft in Kana toch maar een saaie bedoening zijn geweest lijkt mij zo. Ook al staat er niet of er gelachen werd, een bruiloft impliceert wel een dag van grote blijdschap.

En van de apostel Johannes is wel bekent dat hij humor had.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 21:17
BerichtOnderwerp: Films en dergelijke
 
Topic start net.... en genoeg mooie Engelse films, bekend en onbekend.

Niet echt een top 5, maar wel 5 toppertjes

Bang bang, you're dead
Home room
Lost and delirious
American history x
Requiem for a dream

En afgelopen zaterdag gekeken, aangrijpend en sterk verhaal, en geen Engelse film Knipoog smiley
Elle s'appelait Sarah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 21 april 2013, 23:40
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
ANNA415 schreef:
En bij de Mac een salade genomen...? Knipoog smiley

Helaas!, geen salade met suiker
2 lekkere big tasty's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 21 april 2013, 19:36
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
ERIKA129 schreef:
En Harald tssss die jongen kreeg me vandaag toch vitamine's binnen die is vast een week van slag af Clown smiley

En dan ook nog eens verder volgestopt worden met pitamientjes door Hannah.
En ik ben me toch een partij van slag! Dat wil je niet weten.... Smiley met dichtgeplakte mond
Dat moest toch ff weer gecompenseerd worden, en dus vandaag op de terugweg (vanaf Hannah en Willem) op het eind in Zwolle ff bij de Mac langs geweest. En ik voel de balans weer naar de goede richting uitslaan. Kwijlende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 april 2013, 23:51
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
WILLEM618 schreef:
bleu kwam ook mee, toch, harald?
vanwege verhuizings-activiteiten heb ik hen vergeten toe te voegen; sorry for that!

Nee, hij kon helaas niet, just me en Qsje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 17 april 2013, 21:08
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
Een beetje laat maar ik ben er ook weer bij, en ik sleep Qsje ook mee uit Amersfoort.

En ik heb nog steeds een zak houtskool in de auto leggen voor de liefhebber. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 1 april 2013, 01:17
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
PETRA373 schreef:
hmmmmm de hoofdoorzaak van het kwaad de vrouw?????

God gaf adam toch de leiding? eva zag een lekkere appel en ging er mee na adam , die de leider was en die zei niet nee eva, leg terug, we gooien die slang wel op de barbeque.
nee, hij zei hap, wat een lekkere appel. toch Smiley die vol vragen zit

Inderdaad, God heeft ze ook alledrie (man, vrouw en slang) evenveel
verantwoordelijk gesteld voor hun daden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 31 maart 2013, 22:51
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
GERRIT084 schreef:
Volgens mij hebben de kerken daarin een duidelijk standpunt, zo heb je er bij die vinden het wel goed, en je hebt er bij die vinden van niet.
Net als in de Bijbel (nbg) die vindt het dus niet goed, in zowel het O.T als het NWT.

Maar je kan ook eens het kwartje omdraaien, en het vanuit een kerk zien die zijn er (de meesten) op tegen.
Waarom moeten wij het dan altijd wel willen zien, van uit de ooghoeken van een homofiel of lerbieenne, en nooit van uit het oogpunt of standpunt van een kerkelijke beleving.

Als je het vanuit de kerkelijke achtergrond zou bekijken, die weer op de letter van de Bijbel uit gaan, ben bang dat je het wel snel met ze eens zou zijn, dan andersom.
En die gaan altijd uit van hun context die zij al door de eeuwen heen zo hebben gestudeerd of bestudeerd.
Ons mensen hebben nogal wat moeiten met het naleven van de aardse wetten, leven wij die niet na, volgt al snel een boete.
En je kan je afvragen of een agent wel vanuit de juiste context heeft gehandeld, en het voor laten komen.
Maar 9 van de 10 keer moet je gewoon betalen, en we vinden het niet leuk, maar regels zijn regels, het is niet anders, soms moeten wij, het er gewoon bij neerleggen.

Ja, daar blijft het altijd weer op terug komen, die teksten die zeggen dat het niet mag.
En dat veel kerken er op tegen zijn, dat is leuk en aardig, maar die hebben hun mening een keer gemaakt en kijken veelal niet verder.
En het gaat mij er niet om, om het vanuit het standpunt van de homofiel of lesbienne te zien, want die worstelen met precies dezelfde teksten als dat wij doen.

Alleen die teksten zijn ook uitlegbaar naar seksuele losbandigheid, en niet specifiek op homofilie, het gaat er daar niet om wat jij en ik er in lezen, maar wat er met de tekst bedoeld is door de schrijvers.
Bedenk wel, dit is geschreven door (OT) Joden, en (NT) door Paulus, hoe weet je dat zij net zo naar die standpunten kijken als dat jij dat doet?
Veel Christenen hebben het over letterlijk lezen van de bijbel, terwijl letterlijk lezen en schrijven niet iets was wat Joden in de tijd van het OT deden, dat is dus niet eens simpel hard te maken met OT teksten letterlijk lezen in de trant van; "Ja, het gaat om homofilie"

Als men de teksten leest alleen in het oog op homofilie en niet verder wilt kijken naar mogelijke andere meningen van de tekst, dan is men bijbels gezien niet goed bezig, waarbij het dan niet uitmaak waar je op uitkomt, zolang men maar bereid is alternatieve theorieën op bepaalde teksten te onderzoeken.

En op een of andere manier blijft het onmogelijk voor veel mensen om dat met deze teksten te willen doen, en blijven maar terugkomen op "ja, homofilie is slecht, kijk maar, daar staat het"
Dat is te kort door de bocht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 31 maart 2013, 20:00
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
LIEKE000 schreef:
Ik denk dat ik wel duidelijk ben geweest !!

Wie ben ik / zijn wij om daarover te oordelen !!

Toch zullen ik, jij, wij wel moeten, een standpunt innemen dan, oordelen niet.
Daarvoor heeft God ons ook ons verstand gegeven, om ook zelf na te denken over het geloof en alles wat daarbij komt kijken.

Daarbij speelt het homovraagstuk daarbij zowel in als buiten de kerk erg sterk.
Elke gelovige en kerk zal hierover moeten nadenken wat zij hierin kunnen en willen beteken voor homo's en lesbiennes, en in hoeverre zij als persoon en kerk bereid zullen zijn om homo's en lesbiennes een relatie te laten aangaan.

En ja, dit niet alleen met eigen verstand, maar ook vanuit de bijbel, welke teksten er bekent over zijn, en wat die nou precies zeggen, in welke context en achtergrond ze geschreven zijn, moet je het letterlijk lezen of toch met een andere insteek?


Laatst aangepast door
HARALD940
op zondag 31 maart 2013, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 31 maart 2013, 19:51
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
GERRIT084 schreef:
Goed lezen, en dan ook alles scheelt al dat zinloze quoten Gefrustreerde smiley
Ik zette het ongeveer zo, als het voorkomt onder elkaar, maken ze elkaar af (in het wild)
En toen even daarna Oh oh oh, wat is de mensheid toch gegroeid, wij doen dat niet meer, vroeger heel, heel lang geleden wel

Oké het kan ook niet meer, zo veel losse stenen liggen er niet meer, als dat e.v.t als argument gebruikt gaat worden.
Of was dat niet de reden Knipoog smiley

Dat was niet de reden Knipoog smiley
Meer een bevestiging Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 31 maart 2013, 13:28
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
In elk geval een ribeye in de grillpan, en verder, euh, weet ik het nog niet Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 31 maart 2013, 13:26
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
GERRIT084 schreef:
Vrij vertaald, is Homo eigen lijk gewoon mens, en mensen mogen huwen, en gelukkig wordt dat ook gedaan, het is gewoon noodzakelijk.
Wordt er niet gehuwd, en worden wij geheel onthouder, is binnen nu en 120 jaar de mens uitgestorven.
Daarvoor is het huwen o zo belangrijk vind ik, zeker gezien de pensioenen.

Dat blijft ook wel doorgaan, zolang er mensen zijn, zal er gehuwd worden.

GERRIT084 schreef:
In de dieren wereld, wordt er ook horrie,op gehuwd, alleen heet het daar weer anders, paren genaamd.
Dus als mens en dier zouden besluiten niet meer te paren en te huwen, zijn er over 120 jaar alleen nog plantjes op de aardbol, best mooi en vredig, lijkt mij.

Toch komt homofilie ook in de dierenwereld voor.
Daar doen we niks tegen, maar tegen een persoon met homofile geaardheid zeggen we dat hij geen relatie mag aangaan, is dat dan niet tegenstrijdig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 23:38
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
ROADY558 schreef:
Gelukkig staat de bijbel vol met ondubbelzinnige dingen.

Soms mag iets niet. Punt. Niets vreemds aan. Daar kun je niets anders inlezen dan "dat wat niet mag".

"Ge zult niet stelen". Lijkt me toch erg duidelijk wat er echt bedoeld wordt?
Ik meen dat iedereen er toch hetzelfde inleest.

Een te verwachten antwoord, dus teksten over seksuele losbandigheid koppelen aan homofilie zijn bij jou dus net zo ondubbelzinnig...

Dan komt bij mij toch de gedachte bovendrijven dat je de bijbel letterlijk lees naar wat jij er in leest, en niet perse wat er staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:38
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
ROADY558 schreef:
Dus je zegt feitelijk dat je de bijbel niet letterlijk mag (...) nemen....?

Voor je überhaupt de bijbel letterlijk kunt nemen, zul je eerst moeten weten wat er nu echt staat, en niet wat je zelf in de tekst leest...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 17:10
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
MAT170 schreef:
In openbaring staat dit erover En op haar voorhoofd was een naam geschreven, een geheimenis: het grote Babylon, moeder Het gaat hier om de ergste de moeder van de gruwelen en een moeder heeft ook dochteren.

Bedenk wel dat jij een van die dochteren bent.
Dus als je afgeeft op de Katholieke kerk dan geef je af op jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 23:05
BerichtOnderwerp: aliens,buitenaardse wezens
 
ERIC483 schreef:
Ik geloof absoluut niet in allerlei UFO waarnemeningen. Dat zijn gewoon dingen die we toevallig niet herkennen of wat dan ook.

Toch zou het best kunnen dat er meer leven in het heelal is. Ik zie niet direct een (bijbels?) argument waarom dat niet zo zou zijn.

En als er ergens anders ook leven is in het heelal, dan zijn dat ook schepselen van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 23:43
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
GERRIT603 schreef:

Ik heb een andere eerste levensbehoefte gekocht vandaag Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HARALD940
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 15 Volgende
Pagina 1 van 15