Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 17:16
|
|
|
Dus dáár zit het hem in......... Ik dacht al: waarom blijven de mannen hier niet plakken...... gewoon van die rollen aanschaffen dus......  Hm..... maar ik ben niet echt van de plakkerige typetjes.....wat nu??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 17:17
|
|
|
Abraham...... mosterd....... Sjonge....anno 2012 weet iedereen dat toch al vrij jong??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 17:19
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Dus dáár zit het hem in......... Ik dacht al: waarom blijven de mannen hier niet plakken...... gewoon van die rollen aanschaffen dus......  Hm..... maar ik ben niet echt van de plakkerige typetjes.....wat nu?? |
A madam steen is er ook weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 17:21
|
|
|
Er zullen heus goede artsen zijn maar er zijn slechte artsen die om hun verdiensten zitten. Neem nou mijn oma die was 2 weken terug bijna in coma geraakt door een medisch fout. Oma was allergie`s tegen een bepaalde stofje van de antibiotica en dit heeft ze 3x achter elkaar gehad. Hand daarvan is haar nieren op die manier beschadigt en door vele jaren medicijnen gebruik wat achteraf niet nodig bleek te zijn. Artsen met status zijn ook maar mensen en niet dat je hen hoog in de vaandel neemt omdat hun een diploma hebben gehaald. Via internet kan je hoop informatie achterhalen zonder een diploma te halen dankzij Internet via google kom je al gauw achter wat er in je eten, drinken zit als ook de medicijnen wat de schade aan je lichaam geven kan.
Dus niks vermoedens Chat alsof de ware aap uit de mouw komt ik ben op die manier niet te beïnvloeden want ik luister gewoon na mijn lichaam in wat ik eet en drink heb daar een eigen schrift van door eigen onderzoek. Als je 1 maand bepaalde voeding laat staan en vervolgens weer wat van gaat eten dan merk je al gauw hoe je lichaam ergens op reageert. Als je lichaam ergens aan went neemt de signalen dan ook niet snel op. Dan moet je later ook niet op je neus kijken waardoor snel klachten komen van allerlei ziektes en kwalen. Nee psychisch is het dus echt niet!!!
Verder nadat ik nu meer op mijn voeding let heb geen migraine meer en heb ik meer energie van over gehouden. Want ga ik bij iemand op de verjaardag evenals vroeger mee eten dan heb ik dagen last van lig ik met migraine op bed tot bonkende hoofdpijn.
Weet wat je eet.
Is aan jou/u wat je ermee doet.
Ik voel mij hier prettig bij en laat mij daarin in de WAARDE JA !!!!
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 17:22
|
|
|
ERIKA129 schreef: | A madam steen is er ook weer  |
Tsja.....ik was gewoon ff té nieuwsgierig hoe 't hier is 
En ehm.............ik kon al mijn aanbidders natuurlijk ook niet tè lang in de steek laten, natuurlijk
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op donderdag 2 augustus 2012, 18:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:04
|
|
|
HAAAAAAAAAAAAA...Steentje is terug.....!!!
WAT GEZELLIE!!!!!!!!!
(we zisten het wel...ze komt weer)
Welkom hoor!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:05
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Abraham...... mosterd....... Sjonge....anno 2012 weet iedereen dat toch al vrij jong??  |
Je begint toch niet gelijk te katten he??? Anders druk ik op de niet oke knop!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:10
|
|
|
Histamine, je kunt er veel last van hebben!
Veel mensen met erg diverse klachten kunnen niet goed tegen histamine. Histamine ontstaat bij allergische reacties en zit in vele voedingsmiddelen.
Klachten van onder meer hart (hartritme stoornissen), huid (eczeem),maag,darm (colitis ulcerosa, ziekte van Crohn), longen (astma), bronchiën, gewrichten, zenuwsteem, maar ook psychische klachten (ADHD!), doorbloedingsstoornissen, auto immuunziektes en functiestoringen van endocriene klieren zoals de schildklier kunnen hierdoor ontstaan en worden beïnvloed.
Als u gevoelig bent voor histamine moet u voedingsmiddelen waar histamine in zit zoveel mogelijk mijden (zie ommezijde) en allergische reacties vermijden, zeker ook allergische reacties op voedingsmiddelen. Hierbij is te bedenken dat het gaat om de “langzame “ allergie reactie. Deze kan tot drie dagen na het nuttigen nog zorgen voor een allergene ontstekingsreactie!
Als u niet weet of u allergisch reageert op bepaalde voedingsmiddelen is het goed om een uitgebreide voedselallergietest te doen waarbij tussen de 240 en 300 voedingsmiddelen worden getest. In dergelijke testen wordt in het bloed aangetoond voor welke voedingsmiddelen een verborgen intolerantie en/of allergie bestaat. In een uitgebreide rapportage wordt per voedingsmiddel aangegeven of u er last van heeft of niet. Bovendien worden tips aan de hand gedaan om uw voeding samen te stellen op een wijze waar u beter van wordt in plaats van zieker.
Regelmatig organiseert het CITT ook informatieve lezingen over dit thema. De titel luidt:
“waarom je van gezond eten ziek kunt worden”.
Voedsel Substantie Histamine, aromatische substanties, histamine vrijmakers Alcohol Histamine vrijmakers Ananas Histamine vrijmakers Aubergine Histamine Avocado Vasoactieve amines Azijn Histamine, gebruik het eventueel verdund met water Bakgist Histamine Bakmiddel Histamine Banaan Serotonine, histamine Bier Tyramine, sulfiet, histamine Bonen (gekookt) Lectines, hemaglutinines Brandnetel Histamine Cacao (chocolade) Histamine vrijmakers, phenylethylamines Citrusvruchten Vasoactieve stoffen, tyramines, chlorogeen zuur Drop Eiwit Histamine vrijmakers Gegist voedsel Vasoactieve amines Gierst Schimmeltoxines (alfatoxines) Granen Histamine vrijmakers, schimmeltoxines (alfatoxines) Haring Histamine Kaas Vooral meer belegen kaas (Gouda,Cheddar, Camembert, Emmentaler, Parmesaan, Roquefort,Gorgonzola) Histamine, tyramine, schimmel, toxines, phenylethylamine (alfatoxines) KIWI Histamine Kokosnoot Schimmeltoxines (alfatoxines) Maïs Schimmeltoxines (alfatoxines) Makreel Histamine Noten Schimmeltoxines (alfatoxines) Paprika Capsaicine Salami (worst) Histamine vrijmakers Schaaldieren Histamine vrijmakers Sojabonen Schimmeltoxines (alfatoxines) Spinazie Histamine Tomaat Vasoactieve amines Tonijn histamine Ui Etherische oliën Varkensvlees Histamine vrijmakers Vis uit blik Histamine Vruchtensappen Tartrazine Wijn Histamine, chemische additieven Zalm Histamine Zuurdesem Histamine Zuurkool Histamine
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op donderdag 2 augustus 2012, 18:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:17
|
|
|
Blijf vooral door eten en drinken hoor mij heb je er totaal niet mee.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:22
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | God verteld niet van tevoren hoe ons leven zal verlopen.... Dat is nu juist dat vertrouwen wat we moeten hebben....
Leer mij volgen...zonder vragen... Vader...wat Gij doet is goed!!!
(of ik zo ben...zo denk...nee...want ook ik ben een doe-het-zelver vaak...) |
Ik lees dat hier vaker : ``leer mij volgen zonder vragen``, maar waar staat dat in de bijbel, dat we dat zo moeten doen? Volgens mij lees ik bv. in de Psalmen juist iets heel anders! Mensen die wel vol vragen zitten en dat ook hardop durven te zeggen! Volgens mij niets mis mee......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:22
|
|
|
het strand
de kleinheid van je mens-zijn terugvinden in het zand de grootheid van je god verstaan op het strand zijn roepen om je horen in de wind zijn fantasie tot scheppen in de schelpen die je vindt
zijn kracht is over je zoals de golven bewegen verzet je je de zee houd je niet tegen
stond op me kalander vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:26
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Die mannen zijn dus niet blijven 'hangen'....
 |
ha ha nee, nadat ze in vliegenhanger bijna plakken, hun hoofd stoten tegen lamp en keukenkast gaan ze weer ha ha eerlijk gezegd doen altijd me twee exxen dat, lol. ze weten inmiddels toch wel daar een lamp staat, ik dat kastje vaak effe open laat staan etc....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SWEETLADY943
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:37
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je begint toch niet gelijk te katten he??? Anders druk ik op de niet oke knop!!!!
 |
! wel Zeeland, vroeger haalde ze de mosterd bij de Zaanse Schans, en nu bij de AH, die daar ook een mooie replica kruideniers winkeltje heeft staan.
* De uitdrukking ‘Weten waar Abraham de mosterd haalt’ betekend ‘Hij is op de hoogte, weet er alles van’. Want Abraham wist waar hij de takkenbossen moest halen om zijn zoon te offeren…
De oorsprong van de uitdrukking “Weten waar Abraham de mosterd haalt” ligt volgens meerdere wetenschappers en taalkundigen in het Oude Testament, Genesis 22-6, waar wordt verteld dat Abraham zijn zoon zou offeren op een vuur. Hij verzamelde mutsaards en “legde het hout op de schouders zijns zoons”. Mutsaard betekent ‘takkenbos’. Het woord zou vervormd zijn tot 'mustaard' en later tot 'mostaard'. Uiteindelijk is het woord ‘mosterd’ geworden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:38
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je begint toch niet gelijk te katten he??? Anders druk ik op de niet oke knop!!!!
 |
Ik????? katten????? Zou niet durven!!!

|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:39
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | HAAAAAAAAAAAAA...Steentje is terug.....!!!
WAT GEZELLIE!!!!!!!!!
(we zisten het wel...ze komt weer)
Welkom hoor!!!! |
Hahahahaha, thanks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:40
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha nee, nadat ze in vliegenhanger bijna plakken, hun hoofd stoten tegen lamp en keukenkast gaan ze weer ha ha eerlijk gezegd doen altijd me twee exxen dat, lol. ze weten inmiddels toch wel daar een lamp staat, ik dat kastje vaak effe open laat staan etc.... |
Voordat MANNEN zulke dingen doorhebben........................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:42
|
|
|
Hier vandaag een pannetje mossels met bijbehoren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:44
|
|
|
VISSER278 schreef: | Klopt, ik haat die kraaien die me iedere morgen wakker maken en die 's avonds zo luidruchtig zijn . En reigers ook.  |
Nog wat recepten voor "gevogelte" nodig??? (ook om in het kader van dit topic te blijven )
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op donderdag 2 augustus 2012, 18:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:46
|
|
|
Trektocht gemaakt door de Balkan...... Het was prachtig!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 18:47
|
|
|
Hollands zomerweer hierzo.... (warm met bewolking, en af en toe een flinke bui)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 19:21
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik lees dat hier vaker : ``leer mij volgen zonder vragen``, maar waar staat dat in de bijbel, dat we dat zo moeten doen? Volgens mij lees ik bv. in de Psalmen juist iets heel anders! Mensen die wel vol vragen zitten en dat ook hardop durven te zeggen! Volgens mij niets mis mee...... |
Het komt uit het lied: Wat de toekomst brengen moge. Een populair lied maar strikt genomen is een gezang niet gezaghebbend als je puur vanuit bijbels perspectief denkt. Leer mij volgen zonder vragen staat lettelijk dus nergens. Het is een lied dat vertrouwen uitdrukt. Niet iedereen zal zich (meer) in deze geloofsbeleving kunnen herkennen maar ondanks dat zingen mensen het graag, ik ook eigenlijk.Maar of het wel zo bijbels is daar stel je terecht vragen bij.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 2 augustus 2012, 19:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 19:21
|
|
|
MOOI PETRA!!!!
Daarom ben ik ook zo graag op het strand!!!! Heb het idee...dat al mijn zorgen....mee genomen worden...met dat water!! ------------------------------------------------ Hier moet je elke avond staan De zee zien landen op het strand Gedachten laten drijven Naar de onbekende overkant --------------------------------------------------
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 2 augustus 2012, 19:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 19:34
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Trektocht gemaakt door de Balkan...... Het was prachtig!!!  |
Geloof het direct....!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANOUSKA714
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 19:44
|
|
|
Wauw, leuk idee, maar erg ver weg! In ieder geval wens ik je een hele fijne dag toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 19:46
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hollands zomerweer hierzo.... (warm met bewolking, en af en toe een flinke bui) |
Vanmiddag een bui gehad verder lekker zonnig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 19:48
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hier vandaag een pannetje mossels met bijbehoren  |
Hier was het een pasta schotel mossels brrrrrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 19:55
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het komt uit het lied: Wat de toekomst brengen moge. Een populair lied maar strikt genomen is een gezang niet gezaghebbend als je puur vanuit bijbels perspectief denkt. Leer mij volgen zonder vragen staat lettelijk dus nergens. Het is een lied dat vertrouwen uitdrukt. Niet iedereen zal zich (meer) in deze geloofsbeleving kunnen herkennen maar ondanks dat zingen mensen het graag, ik ook eigenlijk.Maar of het wel zo bijbels is daar stel je terecht vragen bij.
Thomas |
Ik weet dat het uit het lied: wat de toekomst brenge moge komt. En ik vind het zelf ook een mooi lied, het drukt inderdaad vertrouwen uit. Mij ging het er eigenlijk meer om dat er vaak gezegd wordt dat je geen vragen aan God mag stellen, terwijl ik vooral in de psalmen wat anders lees. Daar lees ik vaak aan het begin van een psalm het waarom, maar inderdaad ook aan het eind van de psalm : maar...op u vertrouw ik, o Heer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 20:00
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hier was het een pasta schotel mossels brrrrrrrr |
hahahahaha, die kunnen joust zooooooooooo lekker zijn 
Maar jouw prakkie klinkt ook lekker hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 20:07
|
|
|
De hele dag geen regen... Kwam goed uit...want had een wasrek vol met natgeregende was van gisteren...en geen droger!!!! Bijna de hele dag buiten gezeten....schilderen...tekenen....
Nu koffertje pakken...(kleintje maar hoor)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 20:09
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hier vandaag een pannetje mossels met bijbehoren  |
Was het lekker??? Ik heb de eerste nog niet gegeten...maar dat zal zeker binnenkort ook gebeuren...
|
|
Naar boven |
|
|