Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 13:36
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Kan je geloof groeien? Zo ja hoe? Ervaar je dat je in de loop van je leven groeit in het kennen van God en misschien in het herkennen van Zijn hand op jouw leven? Welke bijzondere dingen heb je geleerd en wil je met ons delen? Kijk je wel eens terug op je leven en heb je dan het gevoel dat je vooruit gaat? Ben je naar iets onderweg of niet?
Ben benieuwd naar jullie gedachten hierover.
Maar het pad der rechtvaardigen is als het glanzende morgenlicht, dat steeds helderder straalt tot de volle dag. (Spreuken 4:18) |
mooi onderwerp als ik er aan toe kom ga ik vanavond lange lap tekst daarover schrijven, ha ha zat toevallig aan het zelfde te denken, alle dingen die god voor me heeft gedaan, me geloofsgroei. is eigenlijk 1 lange getuigenis van gods genade, liefde en wonderbaarlijke dingen. en steeds meer god leren kennen. toevallig werd ik vanochtend wakker en keek terug en ja ben onderweg na iets, sterk worden in geloof zodat ik andere kan helpen die in een diepe put zitten als ik ooit zat. denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 13:41
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, het leek niet alleen op een hamer, het was een hamer. Maar nu de volgende vraag: bewijsmateriaal waarvoor.......? |
Tja... als ik Frank moet geloven... is de hamer niet gebruikt maar wilde je er wel iets mee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 13:50
|
|
|
ANNA415 schreef: | Legging met tijgerprint dan  |
Hmm, je brengt me op ideeen. We kunnen ook een duel organiseren tussen onze 2 deelneemsters
Dan wordt het een soort arena. Lang romeins gewaad is dat wat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 13:56
|
|
|
HARALD940 schreef: | Een harde schijf ziet er zo uit ongeveer
 |
Gelukt. De harde schijf is gered voor het nageslacht!
Ik begrijp nu ook waarom ut ding zo traag was: ze hadden binnenin alles met bretels vastgemaakt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 14:09
|
|
|
We komen net van ziekenhuis vandaan zoals het nu lijkt gaat het iets beter met Oma. Ze is van de hartbewaking af en eet weer normaal. Halve wege dat we er waren kreeg Oma al meer praatjes en begon ze wat over die en die te zeuren die op haar kamer waren. Oma word wel de oude want toen haar zoon even belde had Oma de zielige rol om aandacht te vragen. Ben elk geval blij dat Oma hier over één komt. Het is wel dat ze morgen of overmorgen door de scan moet wat de oorzaak is van haar benen en tegelijk haar nieren de propje is ontstaan. Want haar benen voelen nog wel koud aan en moeten haar benen wel omhoog blijven want heeft ze haar benen laag dan worden ze blauw.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAWAZ596
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 14:45
|
|
|
Count me in!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 15:09
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Hmm, je brengt me op ideeen. We kunnen ook een duel organiseren tussen onze 2 deelneemsters
Dan wordt het een soort arena. Lang romeins gewaad is dat wat? |
mm staat me vast goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 15:27
|
|
|
ANNA415 schreef: | mm staat me vast goed  |
Ooooowwww dus jij wilt wel dueleren om Bart?? Hebben we iig al 1 persoon die de strijd aan wil gaan. Nu nog een tegenstander voor je vinden.....
Steen-die-nog-steeds-wel-een-jureer-maar-geen-dualeer-rol-op-haar-wil-nemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 15:31
|
|
|
HEIDE115 schreef: | HIJ moet wassen,en ik moet minder worden.
Dit is het werk van ZIJN geschonken GEEST in het hart. Geloof's groei is er dus zeker.. Maar deze groei kent tijden van God nabij te voelen,en tijden van; Waar is God op wie je bouwt en waar jij/u geheel u zaak aan toe vertrouwd?..aanvechtingen dus. De geloof's groei is wanneer we niet alleen maar horizontaal kijken, maar verticaal leren kijken en verwachten,op de hulp die vroeg of laat komen zal. |
Quote: | HIJ moet wassen,en ik moet minder worden. |
Da's raar, ik weet niet waar deze tekst staat, heb 'm enkele jaren terug weleens gehoord bij zo'n preek bij een huwelijksinzegening.
Maar dan van Zij(de schoondochter) moet wassen(groeien), en zij(schoonmoeder) moet minder worden. In die contekst.
Zou die tekst zo ff opzoeken.
Onee, het was geen preek bij een hwelijksinzegening, foutje.
Het was een gewone preek, en daar werd een vergelijking gemaakt, en die tekst werd voor die vergelijking gebruikt, zoals als mensen trouwen de dochter moet wassen en de schoonmoeder steeds minder moet worden.
Nou daar had ik weining van gemerkt, bij mij 1ste huwelijk, ik heb die 'schoonmoedergrapjes' nooit begrepen, maar toen dus wel...wat een @#$% was dat...!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 5 augustus 2012, 16:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 15:34
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ooooowwww dus jij wilt wel dueleren om Bart?? Hebben we iig al 1 persoon die de strijd aan wil gaan. Nu nog een tegenstander voor je vinden.....
Steen-die-nog-steeds-wel-een-jureer-maar-geen-dualeer-rol-op-haar-wil-nemen.  |
We hebben Channah toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 15:40
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ten onrechte of niet: er is een eigen topic voor Taizéliederen.
Thomas |
OK, dat wist ik niet, bedankt! Ga ik eens naar kijken. Maar hier laat ik het wel staan, want ik vind het een mooi lied, dus is het wel on-topic!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 15:45
|
|
|
Tsja.....je zou je bijna af gaan vragen wat daar allemaal op die grote niet-stille heide heeft plaatsgehad........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 15:48
|
|
|
BART347 schreef: | deze kwestie is niet lollig |
het is ook geen grapje, meer een constatering, wat is daar mis mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 15:52
|
|
|
JOL252 schreef: | Tja... als ik Frank moet geloven... is de hamer niet gebruikt maar wilde je er wel iets mee...  |
ja, dat wel, ik wilde er wel iets mee......... Ik neem niet zomaar een hamer mee.................
Ik heb foto`s van de PN (ook van Frank doorgestuurd gekregen). Voor diegenen die gisteren op de PN waren en interesse hebben........mail je e-mailadres even door.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 16:09
|
|
|
JANS221 schreef: | OK, dat wist ik niet, bedankt! Ga ik eens naar kijken. Maar hier laat ik het wel staan, want ik vind het een mooi lied, dus is het wel on-topic! |
Is zeer de moeite waard en over een paar eeeeeh rare reacties van onze andersgelovigen moet je maar even heenlezen.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 16:38
|
|
|
Het geloof is een geschenk van God. Maar zelf hebben we, als we eenmaal in Christus zijn, wedergeboren zijn de verantwoording voor levensheiliging en om dicht bij hem te blijven. Bijvoorbeeld door zonde af te leggen, Bijbel te lezen, gebed, en voeding van de locale kerk waar je lid bent.
Van melk tot vlees.
ef 4: 11 En hij is het die apostelen heeft aangesteld, en profeten, evangelieverkondigers, herders en leraren, 12 om de heiligen toe te rusten voor het werk in zijn dienst. Zo wordt het lichaam van Christus opgebouwd, 13 totdat wij allen samen door ons geloof en door onze kennis van de Zoon van God een eenheid vormen, de eenheid van de volmaakte mens, van de tot volle wasdom gekomen volheid van Christus. 14 Dan zijn we geen onmondige kinderen meer die stuurloos ronddobberen en met elke wind meewaaien, met wat er maar verkondigd wordt door mensen die tot alles in staat zijn wanneer ze anderen listig en doortrapt op een dwaalspoor willen brengen.
*
Dan is er ook de groei in de relatie tot God. persoonlijk. Door hoe Hij er in je leven was en is.
dit vond ik trouwens ook een goede serie:
http://www.youtube.com/watch?v=ZMiRJXMy4jA&feature=relmfu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 16:54
|
|
|
JANS221 schreef: | ja, dat wel, ik wilde er wel iets mee......... Ik neem niet zomaar een hamer mee.................Ik heb foto`s van de PN (ook van Frank doorgestuurd gekregen). Voor diegenen die gisteren op de PN waren en interesse hebben........mail je e-mailadres even door. |
Hebbie mr ook nog die ene als bewijsmateriaal doorgemaild
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:05
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ok we komen er langzaam aan wel.... Volgende stap in dit proces is dat jullie een datum gaan afspreken  |
O, hebje ook zin om een keer te komen vissen. Leuk , nog even en we hebben een heel damesteam. Even aan Heide vragen of hij mee wil als begeleiding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:07
|
|
|
Verse zeetong ............ de grootste heb ik lekker voor me zelf bewaard.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:10
|
|
|
Het weer vandaag? Valt niks over te zeggen . Dan weer dit , dan weer dat, vissertje vind het allemaal wel prima.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het weer vandaag? Valt niks over te zeggen . Dan weer dit , dan weer dat, vissertje vind het allemaal wel prima.  |
Het weer? wederom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:14
|
|
|
VISSER278 schreef: | O, hebje ook zin om een keer te komen vissen. Leuk , nog even en we hebben een heel damesteam. Even aan Heide vragen of hij mee wil als begeleiding. |
Lefgozertje durf je niet eens met een paar vrouwen uit vissen te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:26
|
|
|
Plaats hier mooie plaatjes ?
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op zondag 5 augustus 2012, 20:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:27
|
|
|

Deze vind ik erg mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:31
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=SNIzoy645_M
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:36
|
|
|
HEIDE115 schreef: | veel mensen lachten veel te hard,waren veel te stout,ik heb laten insmeren voor de zon..maar ondanks geen alcohol..werd ik ingesmeerd met knoflooksaus ..nou dan weet jij jt..
Verdur een TOP daggie..! |
Dolle pret...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:39
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Lefgozertje durf je niet eens met een paar vrouwen uit vissen te gaan  |
ik heb best begrip voor hem, ik zou die situatie ook trachten te vermeiden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:40
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik heb best begrip voor hem, ik zou die situatie ook trachten te vermeiden  |
ha ha ja want rustig vissen kan je wel vergeten met anna erbij denk ik
|
|
Naar boven |
|
|