ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DJAB697
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DJAB697
Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 13:04
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis
 
CARMEN073 schreef:
Djab; kun je dit wat toelichten? Hoe komt men tot deze gedachtengang?

Omdat we door God gemaakt zijn voor Hem.
Dus als we het zelf doen zonder God, of als er door de zonde (val) een breuk is. dan is het net alsof je diesel in een benzine auto doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 13:12
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis
 
hey, heb eigenlijk weinig tijd, maar zal proberen te reageren hier en daar.
Ja idd het reddingplan had God gelijk al klaar, het plan was volgens God al klaar voor de fundering van de wereld. Jesus was geen plan b. oeps foutje...dan Jesus maar. nee, Hij is de kroon, zo kon eigenschappen als Heiligheid en rechtvaardigheid (straf op zonde) ook verheerlijkt worden, zie rom 9: 22. ik ben de gereformeerde kant opgegaan, theologisch gezien na een persoonlijke studie over deze dingen.
maar goed, ontopic:

Quote:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom Adam en Eva zich plots schaamden voor hun naaktheid; naakt lopen was (toen) toch geen zonde?

quote Bijbel commentaar van de studieBijbel:


De slang suggereert alleen en geeft geen opdracht tot eten. De vrouw ziet dat de boom goed is, zoals God in hoofdstuk 1 zijn schepping als goed beschouwt, maar negeert het verbod om van die boom te eten. Vervolgens geeft de vrouw de vrucht aan haar man, die niet deelneemt aan het gesprek met de slang, maar er volgens het slot van vers 6 waarschijnlijk wel steeds bij was. Gedeelde zonde is dubbele zonde. God zelf ontbreekt in dit gedeelte; men heeft het wel over Hem, maar Hij wordt niet geraadpleegd.10
De slang heeft mogelijk met opzet de aanval geopend bij de vrouw; zij had het verbod uit de tweede hand, via haar man. Misschien kon de slang bij haar ook meer op het gevoel inwerken?11
De gevolgen blijven niet uit. De mens krijgt ineens grotere kennis: kennis van wat er werkelijk gebeurde, kennis van zichzelf en een gevoel van vervreemding als man en vrouw ten opzichte van elkaar (vs.7 ). De autonome kennis van zelfbeschikking (zie de toelichting bij Gen.2:9 ) brengt geen vreugde. Het besef van naaktheid behoeft nog geen ontwakend schuldgevoel te zijn, maar de onschuld van Gen.2:25 is verdwenen. De mensen verbergen zich ten opzichte van elkaar (door de vijgenbladeren12 ) en ten opzichte van God. De gevolgen zijn anders dan verwacht. De mensen zijn de meest negatieve ervaring rijker en daarmee oneindig veel armer geworden.
Adam en Eva kunnen in het paradijs vergeleken worden met jonge kinderen die in bepaalde opzichten onschuldig en naïef zijn. God zou de eerste mensen in de loop van de tijd op zijn wijze zeker hebben laten groeien in inzicht en kennis; op die manier zouden ze ‘volwassen’ worden. Nu zijn ze door het eten van de verboden vrucht ineens in een stadium van volwassenheid gekomen waarin ze nog niet passen: een grotere kennis van goed en kwaad. Ze hebben dit stadium bereikt door het kwade in plaats van het goede te doen. Tevens wordt door Gods oordeel de wereld om hen heen veranderd en zullen zij het kwade ook door bittere ervaringen leren kennen (zie ook vs.15-19 ).
Na de overtreding verschijnt God aan de mensen13 en laat zijn stem horen, maar zij verbergen zich achter het geboomte of de struiken (vs.8 ). Het geboomte was begeerlijk om te zien (Gen.2:9 ), maar dient nu tot een vergeefse schuilplaats. De zondaar wil zich verbergen en vreest God onder ogen te komen. In het NT wordt dat in zijn uiterste consequentie getoond in de uitroep ‘Bergen valt op ons, heuvelen bedekt ons’ (Luc.23:30 ). Gods wandelen (vs.8) wordt ook genoemd in relatie tot de tabernakel (Lev.26:12 ). De verschijning (‘theofanie’) is hier opeens vreeswekkend voor de mens, omdat God als rechter verantwoording vraagt. Er staat niet dat God in mensengedaante verscheen, hoewel het woord ‘wandelen’ in die richting kan wijzen.

*


verder is er onder christenen een verschil over hoe het sheppingsverhaal te lezen, letterlijk, in 6 dagen, creatonisme, of dat het een ander literair genre is, dus soort poezie. beiden partijen erkennen wel dat de opstanding van Jezus letterlijk moet worden gelezen, omdat dat genre een biografie is. het is dus een onderlinge familie discussie.

de twee kampen: http://creation.com/

http://biologos.org/

Ik zelf ben er nog niet uit, na mijn apologetiek studie is dit onderwerp aan de beurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 11:12
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door
 
sure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 14:34
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door
 
Heb niet de tijd om hier elke dag te kijken, maar dit plan klinkt als muziek in de oren. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 19:48
BerichtOnderwerp: Toetsing en onderscheiding
 
MANNA420 schreef:
Volgens mij bedoelt DJA hier dat het in bepaalde kringen voorkomt en niet in alle. Ken ook wel mensen die liever een openbaring van een profeet willen dan gewoon de Bijbel lezen en als je ook maar enigzins kritisch bent vinden ze dat je de Geest tegenwerkt.

Dit inderdaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 19:44
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
beste chatuliem, ik ben eht met je eens.
het kind word met het badwater weggegooid.
De leer dat de geestelijke gaven niet meer bestaan is Bijbels niet te bewijzen. de enige tekst waar ze mee komen, is in de context van 1 cor 15, dus de volmaaktheid van de hemel. niet overtuigend dus.
Maar er zijn zoveel excessen geweest, en zoveel occulte imitatie, dat ik een waakzame terughoudendheid heb.

Ik van een beetje tussen wal en schip, ik ben reformed (is anders dan het exteme nederlandse gereformeerde).
New calvinism is een grote stroming in amerika. Ik hoop dat het overwaait naar nederland, de perfecte balans tussen evangelisch en gereformeerd naar mijn mening.
Die wijzen de gaven ook niet af. zie de vijf punten an deze link:


http://en.wikipedia.org/wiki/New_Calvinism
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 12:00
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
hoeveel topics zijn hier wel niet over? lol..
Zelf spreek ik niet in tongen, maar ken christenen die ik erg hoog heb zitten, en ken, die wel in tongen spreken.

Volgens de Bijbel is het een taal/gebed tussen de Geest en God, de christen en God. verticaal dus. in de samenkomst MOET het vertaald worden, satan wilt imiteren. heb eens gehoord over hoe iemand eens werd vertaald en het bleek dat die persoon in het oud chinees de gemeente aan het vervloeken was.

Het is een gave van God, zoals de Geest die ze uitdeeld. dus niet verplicht voor elke christen, en ik stoor me aan die ''elite-christenen'' net als de corintiers die dachten beter of hoger te zijn door hun geestelijk gaven, maar waar het eigenlijk een zooitje was en chaos.
Die christenen die anderen behandelen als tweede rang christenen die niet on tongen praten of in de ''geest zijn gedoopt'' irriteren me.
ze zijn net als de christenen in corinthe en werden ook gecorrigeerd door paulus.
1 cor 12 en 14 voor onderbouwing.


Laatst aangepast door
DJAB697
op vrijdag 24 augustus 2012, 12:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 11:26
BerichtOnderwerp: Toetsing en onderscheiding
 
De Bijbel, Bijbel, Bijbel en ow ja...de Bijbel.

1 tim 3

14 Blijf gij echter bij wat u geleerd en toevertrouwd is, wèl bewust van wie gij het hebt geleerd, 15 en dat gij van kindsbeen af de heilige schriften kent, die u wijs kunnen maken tot zaligheid door het geloof in Christus Jezus. 16 Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, 17 opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust.

Zoals chatuliem al mooi zei; test de persoon/profeet.
Komt het uit wat er word gezegd? (deut 13)
Of was het een projectie van eigen wensen en fantasie.

Bestudeer de handel en wandel van de profeet, leeft Hij dicht bij God?
of is het een tweede tod bentley?(die doodleuk van zn vrouw sheidt, met zijn minnares waar hij overspel mee pleegde trouwt, en vrolijk wilt door gaan met zn ''bediening'')

Zijn de genezingen tijdelijke psychosomatische oplossingen? of echt te bewijzen met empirisch bewijs van de dokter of ziekenhuis?

Ik ben het niet eens met de second blessing of doop in de G(g)eest.
Maar dat is een heel ander topic. ik hoop dat we het voor de verandering eens bij een topic kunnen blijven, zonder dat er zo 3 door elkaar lopen, of het ineens over ijs of chocola gaat zoals eerder. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zal de links tot een minimum houden zoals Carmen vroeg, maar wil 1 voorbeeld geven hoe we dingen Bijbels moeten toetsen

http://www.youtube.com/watch?v=lwjb0O555Xw&feature=related

( je HOEFT niet te kijken is maar een voorbeeld )

p.s bestudeer eens de valse profeet/leraar montanus die zo rond 150 na Christus leefde, je ziet satan die leer/geest in een ander jasje steeds de kerk binnen werken, vooral in de charismatische/pinkster kerken, waar je Buiten Bijbelse openbaringen soms boven de Bijbel zetten. Word het getoetst dan val je dus de Geest aan volgens hun. Duidelijk een sektarisch trekje.


Laatst aangepast door
DJAB697
op vrijdag 24 augustus 2012, 11:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 17:23
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
CARMEN073 schreef:
Kijk, zijn we het toch ergens over eens.

Alleen onder toetsen versta ik wel iets anders denk ik. Toetsen is iets of iemand tegen het Licht houden; het Woord van God.

Het klakkeloos overnemen van 2e en 3e hands negatieve informatie zonder de diverse beweringen na te gaan op waarheidsgehalte en zonder de persoon zelf in kwestie aan het woord te laten of te onderzoeken, valt bij mij binnen de categorie 'lastercircuit'.

Om het jullie gemakkelijk te maken hier de link naar de website van Wilkin zelf: http://www.bevrijdingspastoraat.nl/over-ons.html

Ja klopt, ken sommige sites, die meestal wel Bijbels zijn en goed op fouten wijzen, maar dan vervolgens het kind met het badwater weggooien.

Zo ook de mensen die ''klakkeloos'' zulke mensen volgen en alles wat ze zeggen zonder Bijbels te toetsen als zoete koek naar binnen werken.
werkt dus van twee kanten.

Gaf een keer een word of faith persoon (prosperity gospel, health and wealth) deze link



http://www.youtube.com/watch?v=0ks3EdMMT48

Na een paar seconden zei ze, oh dit kijk ik niet, kan niet waar zijn, gaat over die en die voorganger, en daar ben ik lid van de gemeente ( amerikaanse vrouw).
Terwijl als ze verder had gekeken ze zou zien dat er wel voorbeelden worden genoem, maar dat de leer word aangevallen, niet de persoon.

Dus op die manier kan je ook blind zijn en misleid worden.
Net zoals sommige mensen die alles gelijk verketteren wat ook niet Bijbels is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 11:37
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
@shanita, bedankt voor die links.
Vaak worden mensen die toetsen gelijk als leugenaars en lasteraars weg gezet, maar een inhoudelijke reactie komt er vaak niet. toest alles en behoud het goede.

Ga, de video and de links van jou bekijken vanmiddag, wil dat nu niet ff gehaast doen.

dank je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 12:32
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
ZWAAN995 schreef:
“God in een Doos” of God zoals Hij Zich heeft geopenbaard?


http://verhoevenmarc.be/PDF/God-in-box.pdf



“Ga niet boven hetgeen geschreven staat”

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/1Kor4-6.pdf


<><

Zwaan

goede links! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:19
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
@ harald,

Ja mee eens. Mijn punt was alleen dat je ze niet zomaar bijelkaar kan plakken en suggereren dat het om hetzelfde gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:10
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
Quote:
Ik kom tot die conclusie als ik jouw redenering volg en consequent doortrek

En ik leg uit dat het een foute conclusie is. Omdat ik juist een pleidooi hield voor het tegenovergestelde, vroeg ik om een quote om jouw conclusie te ondersteunen, omdat je me woorden in de mond legt.



Quote:
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag hoe iemand kan weten dat hij/zij werkelijk de Heilige Geest heeft ontvangen? Want dat lijkt me dan toch van (eeuwig) belang om te weten binnen jouw opvatting.

rom 8:

9 Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.

16 Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.


Vervolgens maak je een lijstje met punten, maar nergens staat dat die mensen wedergeboren of gered waren. wel dat ze (via de omgang met de apostelen) getuigen waren en dus deel hadden aan, de wonderen en tekenen die de Geest deed.

[/quote] Als bovenstaande vetgedrukte items niet expliciet in de tekst vermeld worden dan is alle theologische kennis daaromtrent DUS interpretatie. En feilbaar.

Ik lees bijbelteksten in de context van omliggende verzen en de rest van de bijbel. Jij leest de bijbel met de bril van theologen.
[quote]

Lol....Toen je vroeg om een Bijbelse onderbouwing, gaf ik een boel teksten die over dit onderwerp gingen. Enige wat je vroeg was, wat is je interpretatie? Als ik die geef en praat over context en commentaren van theologen quote, dan is het niet goed, wat dan heb ik een theologische bril op. iedereen heeft een bril op, als je dat niet weet, of suggereer dat jij perfect objectief bent, ben je ironisch genoeg blind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:49
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
MAMALOE463 schreef:
Djab697 schreef:


Ongelovelijk.
Het topic begon serieus, kijk een dag later, en 2 pagina's vol onzin.

sigh


Moet alles altijd serieus zijn dan Djab Smiley die vol vragen zit
Je mag iets toch ook met wat humor belichten of niet dan Boze smiley

Ja, er zijn ook hele luchtige sub-forums voor. doe het daar.
bijvoorbeeld de sectie: van alles wat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 11:28
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
HARALD940 schreef:
En hoe zou die context van God's liefde volgens jou dan uitgelegd moeten worden?
Kun je dat verder specificeren?

Als Johannes het heeft over God en hoe God liefde is.
En paulus over liefde schrijgt in de context van gaven van de Geest en prioriteit. Dan moet je beiden Bijbelboeken/brieven in hun eigen context besturen. Als je het snapt dan pas de toepassing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 11:23
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
CARMEN073 schreef:
Sja, zo lust ik er nog wel een paar. Als iemand dus afvalt van het geloof dan kun je achteraf zeg: Hij of zij was toch al nooit echt van de Heer...

Hoe kunnen we nu dan weten of we werkelijk wel of niet van de Heer zijn?

Ik vind jouw opvatting een stuk gruwelijker en helemaal niet bijbels. Ervanuit gaande dat we pas in de hemel erachter komen of we daadwerkelijk al die tijd echt van de Heer waren; zonder dat we daar nu iets aan kunnen doen of over te weten kunnen komen (we kunnen nu immers niet even een kijkje nemen in het boek des levens) klinkt in mijn oren nogal fatalistisch.

Ik vind wel dat jij je erg makkelijk 'afmaakt' van bijbelteksten die overduidelijk andere dingen beweren. Het feit dat mensen (theologen) heel veel omhaal van woorden nodig hebben om te kunnen 'bewijzen' dat een bijbeltekst het tegenovergestelde bedoelt dan wat er staat zegt mij genoeg. Het verbaast mij dat er mensen zijn die dat dan geloven.

Quote:
Ervanuit gaande dat we pas in de hemel erachter komen of we daadwerkelijk al die tijd echt van de Heer waren


Ik wil graag dat je aanwijst of quote waar ik dit schrijf. Woorden in mijn mond leggen is een kwalijke zaak.
Ik beweer juist het tegenovergestelde!!!!!!!!!!!!!!
Dat als je wedergeboren bent,als je de Heilige Geest hebt ontvangen, dat je niet bang hoeft te zijn je redding te verliezen.

Omhaal van woorden? Het is erg belangrijk om de Bijbelversen in hun context te zien. Wie schreef het aan wie? Wat bedoelde de Scrijver, hoe ontvingen de hoorders het. welke woorden staan er in de grondtekst, wat betekende dit in het licht van de historische en culturele context.

Ook heb ik allles Bijbels onderbouwd. Er waren mensen in de christelijke gemeente, die van geloof vielen, en Johannes geef er direct commentaar op. WIE, WAT EN WAAROM. En je doet de woorden van Johannes af met; ja zo lust ik er nog wel een paar. erg oneerbeidig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 11:11
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
Ongelovelijk.
Het topic begon serieus, kijk een dag later, en 2 pagina's vol onzin.

sigh Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 18:51
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
sorry shanita, ik vind er te weinig bewijs voor in de Bijbel.
ik zie nergen wedergeboren christenen, dus die in Christus zijn.
Die nog hun redding verliezen. Wel kunnen ze getuchtigd worden( hebr 12 )
en 1 kor 3:

13 ieders werk zal aan het licht komen. Want de dag zal het doen blijken, omdat hij met vuur verschijnt, en hoedanig ieders werk is, dat zal het vuur uitmaken. 14 Indien het werk, dat hij erop gebouwd heeft, standhoudt, zal hij loon ontvangen, 15 maar indien iemands werk verbrandt, zal hij schade lijden, doch hij zelf zal gered worden, maar als door vuur heen.


Maar mensen die zich van God afkeren, waren volgens 1 joh 2 nooit echt van de Heer.
De Christen heeft in het vlees hier op aarde nog een strijd, de geest is gewillig maar het vlees is zwak.
Paulus vraagt niet voor niks de christenen in korinthe om hunzelf te onderzoeken of ze in het geloof zijn, of ze wel in Chistus zijn.
Je wilt geen mensen met een valse veiligheid naar de hel sturen als ze naam-christen zijn en niet wedergeboren.

Maar deze leer, dat je als je eenmaal in Christus bent, wedergeboren, een nieuwe schepping (2 cor 5: 17) dat je dat kan verliezen, leidt tot redding door goede werken. of mensen die op hun sterfbed doodsangsten uitstaan. Ik ben een vergeven zondaar, als mijn redding van mezelf afhang, wee mij!

ik vind het een gruwlijke leer van mensen, net als de prosperity leer. dan zeg ik met koning david:

2 sam 24 : 14 Toen zeide David tot Gad: Het is mij zeer bang te moede; laat ons toch vallen in de hand des HEREN, want zijn barmhartigheid is groot; maar laat mij niet vallen in de hand der mensen


Laatst aangepast door
DJAB697
op dinsdag 14 augustus 2012, 18:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 16:21
BerichtOnderwerp: Is de Antichrist een Moslim ?
 
Er komt vaak een glimlach op mijn gezicht bij dit soort koffiedik kijk topics.

De Schriftgeleerden in de tijd van Jezus hadden alle info in hun boeken over de messiah, maar toen Jezus pal voor hun neus stond hadden ze geen idee.
De anti christ is al zovaak aan gewezen.
Ik focus me liever op de dingen die wel duidelijk uit de Bijbel zijn te halen, vooral over onze taak als christen, Gods wil voor ons nu!
Waar we controle over hebben en verantwoordelijk voor zijn.

Levensheiliging, groeien, toerusting en evangelisatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 16:15
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
CARMEN073 schreef:
Jawel, maar in 1 Joh 4:8 staat wel: "Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde."Als liefde een eigenschap is, hoe kan zij zelf dan nog zoveel eigenschappen bezitten?

"De liefde is lankmoedig,
de liefde is goedertieren,
zij is niet afgunstig,
de liefde praalt niet,
zij is niet opgeblazen,
zij kwetst niemands gevoel,
zij zoekt zichzelf niet,
zij wordt niet verbitterd,
zij rekent het kwade niet toe.
Zij is niet blijde over ongerechtigheid,
maar zij is blijde met de waarheid.
Alles bedekt zij, alles gelooft zij,
alles hoopt zij, alles verdraagt zij."

Als er staat God is liefde, moet dat in de context lezen. en welk woord in welke vorm er in de grondtekst word gebruikt.
Vind je geknip en geplak uit de context niet verantwoord als het op exegese en hermeneutiek aankomt.

Ik bedoel dus dat je 1johannes en 1 cor 13 niet zo aan elkaar kunt plakken.


Laatst aangepast door
DJAB697
op dinsdag 14 augustus 2012, 16:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 16:09
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
Zelf ben ik gestopt met roken, omdat ik rokend de Bijbel zat te lezen toen ik las dat mijn lichaam de tempel van de Geest was. lol...

Ik heb dit gezonde lichaam van God gekregen en heb rentmeesterschap over.
Roken is een bewuste aanval op je eigen lichaam, net als ongezond eten en te weinig beweging. Zijn gewoon wetenschappelijke feiten
Als je dan lichamelijke klachten krijgt, is het het eigen schuld dikke bult principe. Net als in de winter zonder jas naar buiten gaan en verkouden worden. Kan er weinig medelij mee hebben.


Ik denk dat de kerk die regels niet met kerktucht kan en moet opleggen.
Maar dat de Geest het in de christen moet bewerken, soms zijn er veel grotere hordes en zonden aan te pakken.

het Bijbels principe voor roken en andere slechte gewoontes:

1kor 6: 12 Alles is mij geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is mij geoorloofd, maar ik zal mij door niets laten knechten.


Laatst aangepast door
DJAB697
op dinsdag 14 augustus 2012, 16:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 15:57
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
@ carmen

ja nog een tekst er tegen aan knallen werkt niet goed.
maar sinds we bezig zijn:

rom 8:

30 en die Hij tevoren bestemd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.

als je engels goed is: link is onderaan, was url caps vergeten, sorry



vind hem erg sterk.

mocht je geen zin of tijd hebben, dit is zijn conclusie en daar ben ik het mee eens:

I believe that a Christian can hold the position that you can lose your salvation. My only concern is that they do not fall into the error of trying to keep their salvation by their own works. This is very problematic since it moves away from salvation by grace.

*

wat commentaar op je openbaring vers:

The statement that their names will not be erased from the book of life presents a problem to some. But a person who is truly born again remains regenerate, as John said elsewhere ( Joh_5:24 ; Joh_6:35-37, Joh_6:39; Joh_10:28-29 ). While this passage may imply that a name could be erased from the book of life, actually it only gives a positive affirmation that their names will not be erased (cf. Walvoord, Revelation. pp. 82, 338). Six times John referred to the book of life (Rev_3:5 ; Rev_13:8 [cf. comments there ]; Rev_17:8 ; Rev_20:12, Rev_20:15 ; Rev_21:27 ) .



Is there a warning here that a true believer might lose his salvation? I don’t think so. It would appear that God’s “Book of Life” contains the names of all the living, the wicked as well as the righteous (Psa_69:28). Rev_13:8 and Rev_17:8 suggest that the names of the saved are written in the book from the foundation of the world — that is, before they had done anything good or bad. By God’s grace, they have been chosen in Christ before the beginning of time (Eph_1:4; see also Mat_25:34).
Jesus told His disciples to rejoice because their names were “written in heaven” (Luk_10:20). The Greek verb is in the perfect tense, which means it can be translated (as Kenneth Wuest does in his Expanded Translation), “your names have been written in heaven and are on permanent record up there.” It is not likely that Jesus would contradict Himself in this important matter!



http://carm.org/can-you-lose-your-salvation


Laatst aangepast door
DJAB697
op dinsdag 14 augustus 2012, 16:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:41
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
@ carmen.

vind weinig onderbouwing in je reactie en veel menselijke interpretatie.
Maar goed, dat was er op sommige plaatsen in de quotes uit mijn commentaren ook.

Quote:
Het vetgemaakte gedeelte geeft volgens mij aan dat het gaat om mensen die tot bekering zijn gekomen en de Heilige Geest hebben ontvangen. Deze lijken dus toch te kunnen afvallen.

Nee dat staat er nergen dat ze gered waren. zie ook het commentaar wat ik er bij zette.

Kan er nu niet uitgebreid op reageren door tijdgebrek, maar kom er nog op terug morgen, deo volente.

Maar als we nadat we wedergeboren nog de redding kunnen verliezen, zeg ik: schiet me dan nu maar dood.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 21:54
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
HARALD940 schreef:
Voor Joden blijft er de mogelijkheid om Jezus te aanvaarden, tot die tijd blijven ze onder de wet, niet onder de HG.
De teksten van Hebr gaan over mensen, Jood of anderen, die Jezus als hun verlosser aanvaard hebben, anders hebben ze geen mogelijkheid om te zondigen tegen de HG.

Maar niemand kan gered worden door de wet te houden, alleen via geloof in jezus , en door genade?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:13
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
verklaar je nader.
er zijn vele vormen van liefde in de grondtekst van de Bijbel.

De vorige keer maakten we al het onderscheid tussen natuurlijke liefde en geestelijke liefde. Met natuurlijke liefde bedoelen we de liefde tussen man en vrouw, ouders en kinderen, vrienden en vriendinnen, die God in de schepping gelegd heeft.

De geestelijke liefde wordt ons geopenbaard door de Bijbel. In onze taal gebruiken wij het woord liefde in meer dan één betekenis. Dat geeft soms verwarring. In het Grieks heeft men drie woorden voor het begrip liefde: eros, philia en agapè. Eros, waar ons woord erotiek van afgeleid is, gebruikt men speciaal om de seksuele liefde mee aan te geven. Philia is het algemene woord voor gevoelsliefde. Het heeft de betekenis van: veel houden van, iemand graag mogen, je sterk tot iemand aangetrokken voelen. Agapè geeft de Bijbelse, de geestelijke liefde weer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:00
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
SVEN797 schreef:
Smiley die vol vragen zit ik denk dat God liefde is.

Dat is 1 eigenschap van God. Hij is al Zijn eigenschappen tegelijk.
Dus ook rechtvaardig en Heilig, zoals beschreven in de Bijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 19:55
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
HARALD940 schreef:
Om even de kern te pakken ipv de hele post.

Voor de Israelieten/Joden/Farizeeërs gelden deze teksten niet, dat zou tegen Rom 11:17-24 in gaan.
Als ze hun geloof niet in Jezus bevestigd hebben, kunnen ze ook nog geen deel hebben aan de HG, en kunnen ze niet vallen onder de teksten van Hebr.
Maar kunnen volgens Rom 11 wanneer ze hun geloof wel op Jezus bevestigen. en de HG ontvangen wel weer opnieuw geënt worden op de boom.

waarom telt die niet voor hun? het is duidelijk die joden de groep was waar de tekst overging. En het deelhebben betekend niet per defenitie dat ze christenen waren.

Quote:
But there is no mention of their being saved and they are not described with any terms that apply only to believers (such as "holy," "born again," "righteous," or "saints" ).


Laatst aangepast door
DJAB697
op zondag 12 augustus 2012, 19:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 19:51
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
@ Carmen, hoe interpreteer jij de teksten die ik in mijn voorige reactie gaf. Je vroeg me gelijk om mijn interpretatie zonder zelf commentaar op de Bijbelteksten te geven die ik gaf.

greets Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:54
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
wie is God? Het enige wat we kunnen weten is door de de openbaring door hem gegeven, zoals ik opsomde.

ik denk dat dit een direct antwoord op je vraag is:

1 tim 6:

15 welke te zijner tijd de zalige en enige Heerser zal doen aanschouwen, de Koning der koningen en de Here der Heren, 16 die alleen onsterfelijkheid heeft en een ontoegankelijk licht bewoont, die geen der mensen gezien heeft of zien kan. Hem zij eer en eeuwige kracht! Amen.


maar:

1joh 1: Hetgeen was van den beginne, hetgeen wij gehoord hebben, hetgeen wij gezien hebben met onze (eigen) ogen, hetgeen wij aanschouwd hebben en onze handen getast hebben van het Woord des levens 2 – het leven toch is geopenbaard en wij hebben gezien en getuigen en verkondigen u het eeuwige leven, dat bij de Vader was en aan ons geopenbaard is – 3 hetgeen wij gezien en gehoord hebben, verkondigen wij ook u, opdat ook gij met ons gemeenschap zoudt hebben.


Conclusie:

kol: 15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, 16 want in Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; 17 en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem; 18 en Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles de eerste geworden is. 19 Want het heeft de ganse volheid behaagd in Hem woning te maken, 20 en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697 (45)





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:45
BerichtOnderwerp: Opbouwende video's
 
dank je!
keep them coming!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DJAB697
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2