Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 11:49
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Hebben jullie het nou nog steeds over vissen en vrouwen')
Je ziet het Heide.....HET VERVEELT NOOIT
Mijn grootste vis kan ik hier niet aan wijzen. Verder is vissen erg ontspannend. Tip:draai je pet om als je vist, Dan denken de vissen dat je naar huis gaat...
 |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 11:51
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Het is om te  |
Mag ik meedoen wat een jankweer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 11:52
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mag ik meedoen wat een jankweer  |
IS HET GEEN MOOI WEER DAN?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 11:52
|
|
|
VISSER278 schreef: | IS HET GEEN MOOI WEER DAN?  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:01
|
|
|
VISSER278 schreef: | Haha , dus als ik vanmiddag iemand tegen kom met een dikke lip weet ik gelijk dat jij dat bent.
Visser, die nu tot zaterdag even genoeg heeft van zout water. |
genoeg van zoutwater... tsss ben jij nu een zeeuw of niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:04
|
|
|
VISSER278 schreef: | IS HET GEEN MOOI WEER DAN?  |
Het is echt stralend weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:04
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Het is echt stralend weer |
het komt met stralen naar beneden ja hihi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:05
|
|
|
geef nou maar eerlijk toe dat je gisteren niks gevangen hebt. ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:11
|
|
|
Dinsdag 7 augustus, Psalm 94: 16-23; Sterk en teder.
Door zorgen overstelpt. Je ziet het zomaar voor je: een mens die gebukt gaat onder de sores. In de psalm gaat het dan niet over een verregende vakantie of over een lekkage in de badkamer. Ook niet over een familiaire vete of kerkelijk gekrakeel. In de psalm gaat het vooral over de verdrukking van het Godsvolk. Het gaat over moord. De zwaksten in de samenleving, de weduwen, de wezen, de vreemdelingen worden omgebracht. En dat alles onder het motto dat God het wel niet zal zien. Maar daar gelooft de psalm helemaal niets van. God ziet alles! Zou Hij die het oog heeft gemaakt, zelf niet zien? Zou Hij die het oor heeft gevormd, zelf niet horen? De dichter is er heilig van overtuigd: op een dag zal de waarheid zegevieren! Maar intussen gaan die schurken nog hun gang. En dat is onuitstaanbaar, niet te verteren. Dát zijn nog eens sores waar je u tegen zegt. Dat ligt een mens echt van wakker. In dat licht zijn onze zorgen maar poppenzorgen. Kleine akkefietjes, ach, die zijn er altijd, maar wat stellen die nu voor in het licht van de troubles waarover de dichter spreekt? Toch wil ik die probleempjes die wij dagelijks ondervinden niet zomaar wegschoffelen. Ze kunnen je aardig, onaardig bezighouden. Zou de ervaring van de psalmdichter ons tot hulp kunnen zijn? ‘Toen ik door zorgen werd overstelpt, was uw troost de vreugde van mijn ziel.’ Kritisch als wij zijn, vragen wij onmiddellijk naar de bijsluiter, Waaruit bestaat die troost precies? We willen ons geen knollen voor citroenen laten verkopen! Voor de dichter is de Heer een hand geworden, sterk – en teder tegelijk. Dat is allemaal heel mooi, maar hoe werkt dat? Wat zijn die vertroostingen waardoor de dichter wordt verkwikt? Daar zou veel over te zeggen zijn. Ik doe het niet. Waarom niet? Liefde is niet uit te leggen.
Maar stortte ik soms bijna neder, dan steunde Gij mij sterk en teder; ik viel niet, want Gij hieldt mij vast. Als in mijn hart de twijfel wast, dan zijt Gij, Heer, mij zeer nabij en met uw troost verkwikt Gij mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:12
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Das mooi want jij at toen zo gruwelijk veel  |
Heb toch echt zelf mijn rekening betaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:19
|
|
|
ERIKA129 schreef: | het komt met stralen naar beneden ja hihi |
Vanuit het westen opklaringen.........zelfs uit het westen kan iets goeds komen.....het is droog hier
(en vanaf volgende week weer warmer......laat ik dan een weekje vrij zijn)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:28
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | haha ja dat heb ik ook een tijdje gedaan de stofzuigerzak leegmaken zodat je hem nog een keer kon gebruiken. Moet zeggen dat voelt echt armoedig maar ja dat was ik toen ook |
herkenbaar, heb het ook wel es gedaan, waar kies je voor met je laatste geld, eten kopen of nieuwe stofzuigerzakken Dus heb nu een stofzuiger zonder zakken, probleem opgelost als ik nog es in zo,n situatie kom. Maar armoedig, hmmm ik dacht toen altijd ik ben rijk vergeleken met veel andere mensen in de wereld. ik heb een huis, en tig dingen. en ik ben rijk met kinderen, beter veel kinderen dan veel stofzuigerzakken, want zou er niet eentje willen missen. En ondanks dat me ex nooit niet hielp financieel, heb ik het altijd gered, dan moest ik maar wel es die stofzuigerzak hergebruiken, keer op keer. En daar ben ik trots op. yeahhhhh een vrouw die het redde zonder ex, ondanks dat hij zei, je red het niet en ik betaal geen kinder ali. en dan waardeer je het weer als je stofzuigerzakken heb
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:35
|
|
|
PETRA944 schreef: | herkenbaar, heb het ook wel es gedaan, waar kies je voor met je laatste geld, eten kopen of nieuwe stofzuigerzakken Dus heb nu een stofzuiger zonder zakken, probleem opgelost als ik nog es in zo,n situatie kom. Maar armoedig, hmmm ik dacht toen altijd ik ben rijk vergeleken met veel andere mensen in de wereld. ik heb een huis, en tig dingen. en ik ben rijk met kinderen, beter veel kinderen dan veel stofzuigerzakken, want zou er niet eentje willen missen. En ondanks dat me ex nooit niet hielp financieel, heb ik het altijd gered, dan moest ik maar wel es die stofzuigerzak hergebruiken, keer op keer. En daar ben ik trots op. yeahhhhh een vrouw die het redde zonder ex, ondanks dat hij zei, je red het niet en ik betaal geen kinder ali. en dan waardeer je het weer als je stofzuigerzakken heb  |
haha ja je hebt helemaal gelijk bij mij ging het ongeveer net zo. Met dit verschil dat ik pas echt arm was toen ik nog met mn ex samen was we zaten ver onder de bijstands norm. Dus toen ik na de scheiding even in de bijstand zat voelde dit als rijk! Je vergeet dat heel snel hoe je dat deed financieel als je het weer iets breder hebt, das eigenlijk wel jammer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:52
|
|
|
JANS221 schreef: | Vanuit het westen opklaringen.........zelfs uit het westen kan iets goeds komen.....het is droog hier
(en vanaf volgende week weer warmer......laat ik dan een weekje vrij zijn) |
Tja al het goede weer maar ook al het slechte weer komt uit het westen Maar ik ga ook voor volgende week wil graag mn verjaardag buiten houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:53
|
|
|
MARIO216 schreef: | Heb toch echt zelf mijn rekening betaald. |
Ja dat scheelt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:03
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | haha ja je hebt helemaal gelijk bij mij ging het ongeveer net zo. Met dit verschil dat ik pas echt arm was toen ik nog met mn ex samen was we zaten ver onder de bijstands norm. Dus toen ik na de scheiding even in de bijstand zat voelde dit als rijk! Je vergeet dat heel snel hoe je dat deed financieel als je het weer iets breder hebt, das eigenlijk wel jammer |
ha ha heb 2 exxen wat deden die, niet officieel scheiden de een de eerste twee jaar en gaf een beetje, te weinig, en de andere schreef zich niet uit, gaf niks, dus waar we soms van leefden soms zaten we te bidden bij ons laatste eten, en god verhoorde heb nooit iemand wat gevraagd, maar het eten kwam me soms echt gewoon toewaaien. of ik stuurde een kind met 1 euro om iets te kopen en onderweg op straat vond die 10 euro en konden we weer meer eten. of we verkochten net op het juiste moment iets op marktplaza. en rond kerst waren er de gratis hapjes in veel winkels, dan gingen me kinderen effe vol eten. en daarbij gaf ik soms wat aan armere mensen en ik kreeg het altijd maal tien weer terug via iets. Dus ik geloof echt dat god de hemel open heeft en voor ons zorgt, waarneer we iets echt nodig hebben en met lege handen na god gaan van help. En het heeft me kinderen goed gevormd, sommiggen geven rustig 5 euro aan een zwerver.of kopen wat eten en drinken voor een zwerver. eentje deed het laatst met haar bijna laatste geld, want ze heeft mijn vb overgenomen. god geeft zelfs meer, we hebben tijdje terug gebeden voor een luxe wintersportvakantie voor een kind, was een wedstrijd waar ze met haar vriendin aan mee deed, dus we zijn gaan bidden, ze wonnen ook nog.
enfin ik ga es verder. ga proberen te ont cmen schrijf te veel hier. ha ha
maar de woorden van matteus 6 vers 25 tot 34 zijn waarheid. en als je die woorden goed leest, geld het niet alleen voor eten en kleding maar ook voor alles wat we nodig hebben, soms is het meoilijk daarop te vertrouwen.....ook ik knok daar wel es mee met me geloof ondanks al me ervaringen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:08
|
|
|
PIETER649 schreef: | vandaag zijn mn 3 daagjes weer afgelopen, wellicht tot ooit  |
WAT ZULLEN WE JE MISSEN!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:10
|
|
|
VISSER278 schreef: | Haha , dus als ik vanmiddag iemand tegen kom met een dikke lip weet ik gelijk dat jij dat bent.
Visser, die nu tot zaterdag even genoeg heeft van zout water. |
Zou kunnen ja... Maarre...wel een mooie tuin joh!!!
Net het tuinhuis van mij...(pardon...ik noem het chalet!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:13
|
|
|
PIETER649 schreef: | Helaas gingen veel nederlanders een heel stapje verder Carmen. Door de medewerking van Burgerlijke Stand, politie en Ned.spoorwegen zijn velen naar de kampen weggevoerd, waaronder 120.000 joden |
Men wist toen ook nog niet wat er met die mensen gingen gebeuren toen. En toen het bekent was, ging het nog steeds alleen om werkkampen, en geen doodskampen. Nederland was toen ook wel een apart land, genoeg aanhangers om een eigen SS onderdeel op te richten, maar vooral vanaf 1943 ook veel mensen die in het verzet zaten.
Daarbij ging het ook geleidelijk, steeds een stapje verder, en later nog een stapje, en dan nog een stapje. Net als met een kikker in een pan waaronder het vuur langzaam hoger word.
En trix, sja,vergeleken met vroeger heeft ze niet zoveel meer in de melk te brokkelen, en dat zal ook wel niet meer gaan worden. Er zal misschien vanzelf wel een moment komen waarop we het helemaal afschaffen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:17
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha heb 2 exxen wat deden die, niet officieel scheiden de een de eerste twee jaar en gaf een beetje, te weinig, en de andere schreef zich niet uit, gaf niks, dus waar we soms van leefden soms zaten we te bidden bij ons laatste eten, en god verhoorde heb nooit iemand wat gevraagd, maar het eten kwam me soms echt gewoon toewaaien. of ik stuurde een kind met 1 euro om iets te kopen en onderweg op straat vond die 10 euro en konden we weer meer eten. of we verkochten net op het juiste moment iets op marktplaza. en rond kerst waren er de gratis hapjes in veel winkels, dan gingen me kinderen effe vol eten. en daarbij gaf ik soms wat aan armere mensen en ik kreeg het altijd maal tien weer terug via iets. Dus ik geloof echt dat god de hemel open heeft en voor ons zorgt, waarneer we iets echt nodig hebben en met lege handen na god gaan van help. En het heeft me kinderen goed gevormd, sommiggen geven rustig 5 euro aan een zwerver.of kopen wat eten en drinken voor een zwerver. eentje deed het laatst met haar bijna laatste geld, want ze heeft mijn vb overgenomen. god geeft zelfs meer, we hebben tijdje terug gebeden voor een luxe wintersportvakantie voor een kind, was een wedstrijd waar ze met haar vriendin aan mee deed, dus we zijn gaan bidden, ze wonnen ook nog.
enfin ik ga es verder. ga proberen te ont cmen schrijf te veel hier. ha ha
maar de woorden van matteus 6 vers 25 tot 34 zijn waarheid. en als je die woorden goed leest, geld het niet alleen voor eten en kleding maar ook voor alles wat we nodig hebben, soms is het meoilijk daarop te vertrouwen.....ook ik knok daar wel es mee met me geloof ondanks al me ervaringen. |
ja mooi is dat he. Onze God geeft overvloedig wat we nodig hebben. Ik heb eens alles opgeschreven wat ik in de loop van de jaren gekregen heb. Dat is echt verbazingwekkend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:19
|
|
|
PETRA944 schreef: | weet ik ik ken de heide goed van vroeger toen ik er woonde everzwijnen zitten vaak bij de stukken waar veel varens zitten en je herkent de sporen goed, ze wroeten in de grond en je ziet het aan hun ontlasting, heb er wel es eentje achter me aan gehad toen ik effe ging pissen tussen de varens, daar zat er eentje met jongen. ha ha ha. dan moet je rennen voor je leven. maar tijdens die periode hebben ze ook vaak borden met verboden toegang waar je je beter aan kan houden, maar eh die wildroosters komen sommiggen overheen hoor als ze op zoek gaan naar voedsel, vraag maar es aan boeren die dicht bij de bossen daar wonen, ze vreten graag van een maisveld. petra die veel van natuur houd, maar niet van wolven en ook gewoon dieren eet. duh en spinnen dood en muggen. |
Zal ik nog een excuus weghalen? Neem ik deze in het vervolg ook mee naar de picknick  
Eh, nee, heb ik niet in mijn bezit.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:23
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja mooi is dat he. Onze God geeft overvloedig wat we nodig hebben. Ik heb eens alles opgeschreven wat ik in de loop van de jaren gekregen heb. Dat is echt verbazingwekkend |
ha ha schrijf hier es op.als je wil. dan ga ik toch vanavond effe online om te lezen,
our god is greater la la la, weet niet of je dat lied kent. maar dat zing ik vaak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:26
|
|
|
HARALD940 schreef: | Zal ik nog een excuus weghalen? Neem ik deze in het vervolg ook mee naar de picknick  
Eh, nee, heb ik niet in mijn bezit.......  |
ha ha als ik kom roep ik jou dan als er een op hol geslagen everzwijn aan komt. of een wolf die denkt, ruik ik nu een lekker kipje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:27
|
|
|
HARALD940 schreef: | Men wist toen ook nog niet wat er met die mensen gingen gebeuren toen. En toen het bekent was, ging het nog steeds alleen om werkkampen, en geen doodskampen. Nederland was toen ook wel een apart land, genoeg aanhangers om een eigen SS onderdeel op te richten, maar vooral vanaf 1943 ook veel mensen die in het verzet zaten.
Daarbij ging het ook geleidelijk, steeds een stapje verder, en later nog een stapje, en dan nog een stapje. Net als met een kikker in een pan waaronder het vuur langzaam hoger word.
En trix, sja,vergeleken met vroeger heeft ze niet zoveel meer in de melk te brokkelen, en dat zal ook wel niet meer gaan worden. Er zal misschien vanzelf wel een moment komen waarop we het helemaal afschaffen. |
Het ging om iets anders. Ds. Kersten was de informeel leider van de bevindelijk gereformeerden en riep zijn volgelingen op basis van de beruchte bovengenoemde bijbeltekst op de Duitse bezetter te gehoorzamen. Velen deden dat want in die tijd en zeker in die kringen was men gezagsgetrouw. Er waren ook gereformeerden, die anders dachten en die namen Joden in huis. De gereformeerde kerken deden het daarom goed in het verzet, hadden een organisatie en waren net als de communisten ideologisch gemotiveerd. Ik vind dat hun opstelling aanmerkelijk bijbelser is geweest. Ds. Kersten zat voor de oorlog in de Tweede Kamer voor de SGP en mocht niet terugkeren. Terecht, hij had hele foute keuzes gemaakt en had de Bijbel beter moeten lezen. Gelukkig hebben ook redelijk wat van zijn volgelingen zich niets van zijn woorden aangetrokken en wel onderduikers geholpen. Het aantal verzetsstrijders is Nederland was ongeveer 20000, ongeveer evenveel als het aantal mensen dat zich aanmeldde voor de Waffen SS. Dat het percentage weggevoerde Joden in Nederland het hoogste in de bezette gebieden was, is blamerend. Een van de hoofdschuldigen was een ambtenaar die een persoonsbewijs ontwierp dat slecht na te maken was. De sukkel was er nog trots op ook en begreep niet dat hij er na de oorlog voor is veroordeeld. Maar hoeveel Joden waren in leven gebleven als Ds. Kersten deze onverantwoorde oproep niet had gedaan en had aangegeven dat Gods volk beschermd had moeten worden? Zijn grote opponent, de Rooms Katholieke kardinaal de Jong ging wel tegen de Duitse fascisten in en gaf samen met dominee Gravemeijer leiding aan het kerkelijk verzet.
Het geeft wel pijnlijk aan wat het verschil in christelijke houding is van een predikant/politicus die passief op het eigen zieleheil is gericht - met alle gevolgen van dien - en gelovigen die hun geloof ook actief voor de medemens vertalen.
Fascistische dictaturen zijn helemaal niet van God gegeven en moeten we bestrijden, niet gehoorzamen. Harald heeft zeker wel gelijk dat het pas heel laat duidelijk werd wat er met de Joden gebeurde. Industrieel vergassen van een volk kon je haast niet bedenken. Maar het wegvoeren naar Polen zonder bezit was wel een veeg voorteken evenals de toen al bekende behandelig van Joden in Duitsland.
Het koningshuis mag voor mij wel blijven. Het past natuurlijk helemaal niet in een moderne democratie maar ik vind wel dat er een historische band is. Het geeft ook een stukje eenheid. En zouden we nu echt beter af zijn met Balkenende als president?
Thomas, leuk vak, geschiedenis.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 7 augustus 2012, 15:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:38
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha als ik kom roep ik jou dan als er een op hol geslagen everzwijn aan komt. of een wolf die denkt, ruik ik nu een lekker kipje  |
Ja, dan roep je heel hard; HARALD!!! en dan schiet ik het hele bos aan flarden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:48
|
|
|
VISSER278 schreef: | ik neem die cam wel mee naar domburg, oke? Zeeland durft dáár vast niet te komen .  |
Pas op visser...Zeeland durft veel!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:59
|
|
|
HARALD940 schreef: | Zal ik nog een excuus weghalen? Neem ik deze in het vervolg ook mee naar de picknick  
Eh, nee, heb ik niet in mijn bezit.......  |
Harald ........kan je vanavond even naar hier komen met dat ding om 300 kraaien aan flarden te schieten. Heb gisteren een klacht bij de gemeente ingediend maar kreeg een zeer dom antwoord terug. nl. na verloop van tijd gaan ze zelf weer weg. Tsssssssss.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIAN703
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 14:35
|
|
|
Hoi! Sinds een paar maanden ben ik er achter dat ik hoog sensitief ben. Ik heb er sindsdien veel over gelezen en probeer er nu zo goed en zo kwaad als het kan mee om te gaan. Dat lukt me gelukkig steeds beter.
Ik vroeg me af of er nog meer HSP-ers op CM zijn? Misschien kunnen we er eens over bomen, elkaar wat tips geven en de mooie kanten er van belichten?
Groeten, Lian
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 15:22
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Tot nu hebben zich opgegeven:
Heide115 (ov) Hollevoet284 Rob973 Kwispel011 Basjuijn194 Rinus484 Carmen073 Marieke009 Shanita130 | djes101(ov)
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|