Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 21:57
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Tja...ik zat aan de waterkant....had geen potten en pannen bij me....
DUSSSSSSSSSSSS.....(ff jammie) |
Tsja ..............moeilijk raadsel Zeeland. Vertel het maar , 't is gehaktdag maar dat zal het ook niet zijn .
Rauwe mossels, rauwe oesters? Neeeeeeeeeeeee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:03
|
|
|
up
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:05
|
|
|
Ik denk persoonlijk dat we ons niet in de hel moeten verdiepen, maar eerder bezig zijn met ons eeuwig wel in plaats ons eeuwig wee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:11
|
|
|
VISSER278 schreef: | Tsja ..............moeilijk raadsel Zeeland. Vertel het maar , 't is gehaktdag maar dat zal het ook niet zijn .
Rauwe mossels, rauwe oesters? Neeeeeeeeeeeee |
Van die goudgeel gebakken staafjes....en jij bent er ook niet vies van.... (raadsel opgelost!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:13
|
|
|
PETRA944 schreef: | Wat zou je lekker uitgewaaid zijn en tot rust zijn gekomen op het water  |
Je mag nooit meer raden...(wat is het toch heerlijk ja)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:16
|
|
|
Heide dat is zeker waar, als we het exclusief over een kind van God hebben zal God een kind niet langer laten lijden dan hij aan kan.
“God laat u niet meer lijden dan u aankunt”
"Herinner uzelf dat God precies weet hoeveel u aankunt. Hij zal niet toestaan dat u in een onmogelijke situatie terechtkomt," zegt David Wilkerson. Een groot aantal mensen moeten veel lijden in deze wereld doorstaan, maar God zal ons niet meer laten lijden dan we aankunnen.
"Onze liefde Vader heeft gezegd: "U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan." (1 Korinthe 10:13)
De ergste vorm van godslastering is denken dat God achter al je pijn en zorgen staat, bijvoorbeeld: God denkt dat je één of twee beproevingen nodig hebt, voordat je klaar bent om Zijn zegeningen te ontvangen. Onjuist!
Het is waar dat de Heer berispt wie Hij liefheeft. Dat berispen is echter slechts een periode en is niet bedoeld om ons pijn te doen. God is niet de veroorzaker van verwarring in uw leven, uzelf evenmin. De vijand gebruikt andere mensen om ons pijn te doen, net zoals hij Job probeerde te kwetsen via een ongelovige vrouw.
Onze hemelse Vader waakt over u. Iedere beweging en elke traan wordt door Hem gezien. Hij voelt met uw pijn mee en weet wanneer je genoeg ben blootgesteld aan de intimidaties van de vijand. Hij grijpt in en zegt: "Genoeg!" Als uw pijn u niet langer dicht bij de Heer brengt, grijpt God in. God zal niet toestaan dat Zijn kinderen te veel pijn lijden, als het ware een lijdensweg voor de ziel.
God zal u precies op tijd uit de strijd wegnemen. Hij zal nooit toestaan dat de pijn uw gedachten vernietigd. Hij heeft beloofd op precies het juiste tijdstip te komen, om de tranen uit uw ogen te wissen en u vreugde te geven in plaats van rouw."
mail dit artikel print
Share on twitter Share on facebook Share on hyves Share on google | More Sharing ServicesDelen
Ontvang het dagelijkse CIP.nl-nieuws gratis per email | Klik hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:28
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha ik wens heide en visser dan veel sterkte toe. |
wat wens jij ons allemaal toe? hebben jullie al wat gevangen dan.. en zit het aas er nog an?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:38
|
|
|
pfff heb het net effe nagezocht, met nederlandse vertaling, word er niet vrolijk van en heb eerlijk gezegd me twijfels bij sommigge verhalen, een alceholist die in de hel zit, ik ken god als een genade vollle god. ik geloof niet dat als iemand aan de alcehol verslaafd is dat hij daar terecht komt , en nu ga ik me maar weer gauw verdiepen in mooie dingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Van die goudgeel gebakken staafjes....en jij bent er ook niet vies van.... (raadsel opgelost!!!) |
1 Da's nie best voor de lijn Zeeland 2 Het is nog geen zaterdag Zeeland
Vissertje gaat nu ook maar evenzondigen... aan de frik. speciaal,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:47
|
|
|
HEIDE115 schreef: | wat wens jij ons allemaal toe? hebben jullie al wat gevangen dan.. en zit het aas er nog an?  |
nou ik wens jou en visser veel sterkte toe als jullie met een dames groep gaan vissen eh wie is jullie wat schrijf je vandaag weer lekker vaag voor mij , eerst over een grote vis, nu dit weer, eh gisteren iets vaags over een stofzuigerzak. Duh snap er helemaal niks meer van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:50
|
|
|
VISSER278 schreef: | 1 Da's nie best voor de lijn Zeeland 2 Het is nog geen zaterdag Zeeland
Vissertje gaat nu ook maar evenzondigen... aan de frik. speciaal,  |
na ja zeg, ga jij nou ook vaag schrijven helemaal onleesbaar die gele letters. en jij eet zeker de eerste tig dagen tong.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIAN703
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:50
|
|
|
Hey allemaal.
Laat ik ook ff reageren 
Tsja, HSP... voor mij is het een mega opluchting geweest (en nog steeds!) om er achter te komen dat ik HSP-er ben. Er werden me zoveel dingen duidelijk over mezelf. Ik zag het niet als een label dat ik kreeg, maar had juist het gevoel dat er allerlei dingen van me afvielen. Ik kon juist de negativiteit naar mezelf los laten en ik ben nu veel milder en positiever naar mezelf toe.
Ik heb er veel over gelezen en dat heeft me enorm geholpen om het beter te snappen en er beter mee om te gaan. Ik heb nu 2 leefregels: 1 blijf binnen de kaders van HSP (zodat ik me ok voel) 2 als ik over mn grenzen ben gegaan, zo snel mogelijk weer tot rust komen
Ik vind het vreselijk om echt overprikkeld te raken. De uitdaging voor mij is het om mn grenzen te kennen en goed aan te geven. Dat vraagt wat lef, maar tot nu toe ervaar ik redelijk veel sympathie vd mensen om me heen. En zo niet, dan is dat jammer voor hen . Er zijn momenten dat ik HSP vreselijk vind, maar ik zie er ook hele goede dingen in terug en wil er voor kiezen om het als iets goeds te zien. Iedereen is anders op z'n eigen manier, en dit ben ik. Dat is ok!
Ik kan me wel voorstellen dat het voor mannen lastiger is om HSP-er te zijn, omdat de maatschappij wellicht minder gevoeligheid van hen verwacht (eist) dan van vrouwen, en het dus nog lastiger is om jezelf te zijn.
Ik heb de droom om ooit nog een christelijk HSP boek te schrijven, maar dat zal nog wel even duren denk ik .
Ondanks alle lastige dingen wil ik het wel als een gave van God zien en brengt het me juist ook dichter naar God toe, omdat ik Hem er keihard in nodig heb. Dat vind ik waardevol.
God bless! Lian
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:52
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Zie wel hoe hier het ingrijpen van God.. en voor wie het bedoeld wordt is neergezet. Hier is de beleving,dat God ondanks alles de getrouwe blijft.
Dit zijn degenen bij wie God ondanks vaak hun hart nog zo tegen te hebben..niet ophoudt te nodigen tot HEM te komen
Komt allen tot MIJ,die vermoeid en belast zijn. Alleen IK geeft u de ware rust.
Nee,de wereld kent deze troost niet. Maar het evangelie blijft tot deze wereld uitgaan..tot de laatste dag van mijn leven..of van deze wereld.
zoek het te weten ..niet alleen wat ik over God weet,maar wat weet God van mij?..
voor ZIJN kinderen moet alles medewerken ten goede. De vraag dan..ben ik ZIJN kind? Zo ja.. dan brengt God u straks veilig thuis.
En zij die gelooft zullen hebben,zullen zalig worden..geen twijfel! |
mooie woorden en ik begrijp ze
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:53
|
|
|
PETRA944 schreef: | nou ik wens jou en visser veel sterkte toe als jullie met een dames groep gaan vissen eh wie is jullie wat schrijf je vandaag weer lekker vaag voor mij , eerst over een grote vis, nu dit weer, eh gisteren iets vaags over een stofzuigerzak. Duh snap er helemaal niks meer van  |
je kan ook beter het regen vanuit die konijnen regel recht samen laten anders? de goudvissen lusten het,als je over de muur kijkt of zoekt ..blijf je het toch tegen komen,en meer mensen hebben het..het is zo op..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 8 augustus 2012, 22:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:57
|
|
|
HEIDE115 schreef: | je kan ook beter het regen vanuit die konijnen regel recht samen laten anders? de goudvissen lusten het,als je over de muur blijf je het toch tegen komen,en meer mensen hebben het..het is zo op.. |
eh ha ha nu in chinees, misschien ik dan begrijp wat je schrijft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:57
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Alsjeblieft niet zeg. Een theocratie is een dictatuur. Wie zijn wij dat we ons geloof dwingend op moeten leggen aan anderen? Daar schieten we echt niks mee op. Een chr. variant op Iran, nee, dat nooit.
Theocratie is voor een land de beste regering die er is lijkt mij. Kijk eens hoe goed er vroeger voor Israel gezorgd werd zolang ze niet van God afdwaalden. Hoe is er tijdens de woestijnreis voor hen gezorgd. Ik geloof ook dat God nu het huidige Israel nog helpt, zo'n klein land maar met een enorme technologie, de beste soldaten ter wereld en ook bijzonder hoe ze zich staande houden terwijl ze door zoveel vijandige landen omringd worden.
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op woensdag 8 augustus 2012, 23:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:59
|
|
|
PETRA944 schreef: | eh ha ha nu in chinees, misschien ik dan begrijp wat je schrijft  | ,k'plaag maar wat..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 8 augustus 2012, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:15
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ,k'plaag maar wat.. |
kijk maar uit dat ik je niet terug ga plagen, das een sport van mij op deze site jij durft mij te plagen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:36
|
|
|
niet olympisch, maar wel 'sport':
nou ja sport... televisierechten verkocht voor een 1.000.000.000 Euro voor 12 jaar... dat noemt men sport? sport was vroeger gewoon een spelletje, niet: geld... vroeger was/waren sporten ook nog 'gezond'.... nu is het hardstikke ziek!
(sporten in het verleden bied geen garantie voor een gezonde toekomst. kijken naar sport maakt je zeker niet gezond, zelf sporten geeft daarvoor wel de meeste kans.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:37
|
|
|
nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet. maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt...... t is een controversieel onderwerp. wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.
Het is toch wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die er zijn geweest ...... of is het alleen in Europa dat de mensen het wegwuiven en het niet willen horen omdat het zo erg is?
Een alcoholist gaat naar de Hel. dat is niet mijn oordeel , maar die van God een overspelige gaat naar de Hel...... tenzij zij zich beide bekeren en niet meer drinken of overspel plegen. Dat is de genade.
Waarom hebben mensen daar moeite mee? Omdat het veroordeelt ? of niet alles goedvindt ? Homosexuelen , die niet stoppen met hun gebruiken en erop los leven en zo sterven................zijn verloren. Keihard , dat kan niet , zo is God niet etc etc Of de boodschapper wordt gestenigd ]Tja ..........God is Liefde , maar ook een verterend Vuur.[/b]en spreekt zijn woord nooit tegen. Openbaring 21......lees dat maar eens voor wie denkt dat ik klets .
Ik veroordeel niet. God veroordeelt.
Hou daar rekening mee bij alle reacties.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:42
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet. maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt...... t is een controversieel onderwerp. wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.
Het is toch wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die er zijn geweest ...... of is het alleen in Europa dat de mensen het wegwuiven en het niet willen horen omdat het zo erg is?
Een alcoholist gaat naar de Hel. dat is niet mijn oordeel , maar die van God een overspelige gaat naar de Hel...... tenzij zij zich beide bekeren en niet meer drinken of overspel plegen. Dat is de genade.
Waarom hebben mensen daar moeite mee? Omdat het veroordeelt ? of niet alles goedvindt ? Homosexuelen , die niet stoppen met hun gebruiken en erop los leven en zo sterven................zijn verloren. Keihard , dat kan niet , zo is God niet etc etc Of de boodschapper wordt gestenigd ]Tja ..........God is Liefde , maar ook een verterend Vuur.[/b]en spreekt zijn woord nooit tegen. Openbaring 21......lees dat maar eens voor wie denkt dat ik klets .
Hou daar rekening mee bij alle reacties. |
vind het een erg moeilijk onderwerp, en eerlijk gezegd zie ik god altijd als een lieve vader, ben het ermee eens het is ook een god die oordeelt, alleen eerlijk gezegd denk ik altijd dat de hel meer zoiets is als voor mensen zoals hitler enzo. ik ga god er gewoon om vragen of hij me daar wijsheid in wil geven. en ik geef toe, leiver denk ik helemaal niet na over de hel, het lijkt em echt vreselijk daar en vreselijk als mensen in zo iets terecht komen. en veroordeel jouw schrijven niet hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:47
|
|
|
HEIDE115 schreef: | wat wens jij ons allemaal toe? hebben jullie al wat gevangen dan.. en zit het aas er nog an?  |
Heide , ik denk dat we beter af zijn met een sterrenteam ipv. een damesteam , want dit schiet niet op.
Heb je je shimano al uit het vet gehaald?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:49
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik denk persoonlijk dat we ons niet in de hel moeten verdiepen, maar eerder bezig zijn met ons eeuwig wel in plaats ons eeuwig wee. |
AMEN!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:51
|
|
|
VISSER278 schreef: | Heide , ik denk dat we beter af zijn met een sterrenteam ipv. een damesteam , want dit schiet niet op.
Heb je je shimano al uit het vet gehaald?  |
nee neee ik ga niet naar googel om te kijken wat nu weer shimano is tssssssssss misschien wil ik het wel niet weten.... gets iets dat uit vet komt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:52
|
|
|
Ik wil vissen...maar wel op een boot... Maar Petra komt niet...of wel???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:57
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet. maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt...... t is een controversieel onderwerp. wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.
Hou daar rekening mee bij alle reacties. |
Echtbrekers staan in het zelfde nominatielijstje.... ik ken alcoholisten, seksverslaafdenetc. die enorm strijden en het lijkt een hopeloze zaak zo af en toe... ondanks al het bidden en strijden... ik ben blij met een God die de "wonde achter de zonde" kent. Je hebt profeten... en huilende profeten. De laatste categorie ziet wat er achter gedrag en patronen kan schuilen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:02
|
|
|
VISSER278 schreef: | 1 Da's nie best voor de lijn Zeeland 2 Het is nog geen zaterdag Zeeland
Vissertje gaat nu ook maar evenzondigen... aan de frik. speciaal,  |
Welja...wijs me maar weer eens op mijn probleem... Weet je hoe erg het is...als je maar alles eten kan??? Maar dan wel even zeggen dat je een frikandel speciaal zit te eten... Kijk...en dat doet Zeeland dus niet... In de avond GEEN FRITUURPAN!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:03
|
|
|
PETRA944 schreef: | na ja zeg, ga jij nou ook vaag schrijven helemaal onleesbaar die gele letters. en jij eet zeker de eerste tig dagen tong. |
PETRA.............!!!!!!!!!!!!! Hij zit aan een frikandel speciaal....!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:03
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik wil vissen...maar wel op een boot... Maar Petra komt niet...of wel??? |
nee ik druk me snor. eh tenminste als ik een snor heb. ha ha laat ik eerst maar es zien ik na de p.n durf pfffffffffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:05
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik wil vissen...maar wel op een boot... Maar Petra komt niet...of wel??? |
Visser krabt zich even achter z'n oren want dit is wel een heeeeeeele grote wens. Vissersboot , stoomboot , rubberboot , sleepboot, love-boat????????????????????????????
|
|
Naar boven |
|
|