ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4324 4325 4326 4327 4328 4329 4330 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 11:21

LEANNE226 schreef:
Ah das zonde!Hamlappen moet je echt kort bakken,hooguit 20 minuten,als het mals vlees is(dus nie van ne ouwe zeug Knipoog smiley )dan zijn ze heerlijk.Wel lekker pittig kruiden,ik vind het vrij smakeloos vlees........
Voor sudderen zijn varkenslapjes veel geschikter,die zijn wat vetter en je krijgt er een lekker jusje van.

Weet je wat lekker is?Zelfgemaakte kipnuggets Kwijlende smiley
Snij kipfilet in brede repen,lekker kruiden,haal ze door bloem(vul een plastic zak met bloem,kip er in en schudden maar),ei en paneermeel,kort bakken op hoog vuur(minuut of 10) en dan smullen!

als ik ze bak zoals jij dat zegt krijg ik een soort schoenzolen

en wat hen ik aan kipnuggets als ik hamlappen heb
Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 10 augustus 2012, 11:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 11:40

SHANITA130 schreef:
Ja, was even benieuwd:

41 Dan zal Hij ook tot hen, die aan zijn linkerhand zijn, zeggen: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, naar het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bereid is. 42 Want Ik heb honger geleden en gij hebt Mij niet te eten gegeven, Ik heb dorst geleden en gij hebt Mij niet te drinken gegeven; 43 Ik ben een vreemdeling geweest en gij hebt Mij niet gehuisvest, naakt en gij hebt Mij niet gekleed, ziek en in de gevangenis en gij hebt Mij niet bezocht. 44 Dan zullen ook zij Hem antwoorden en zeggen: Here, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of als vreemdeling, of naakt of ziek, of in de gevangenis, en hebben wij U niet gediend?

Ja, en wat als je deze dingen niet eens aan je eigen kind hebt gedaan.....denk ik bij mezelf....ik ga mijn moeder een brief schrijven....ja, aan iedereen zegt ze, ik had mijn school niet eens afgemaakt...maar niet erbij dat ik moest werken op mijn 12de...

en toen beidde niet lukte op mijn 16(burn out wist ik jaren later), kon ik move, want je kon in a'veen een uitkering op je 16de krijgen....en mijn vader zat uit te rekenen wat ie dan overhield per jaar als ik wegwas...

Fijne Dag!!!

Ik wil geen medelijden hoor, ik ben er nu eindelijk uit op mijn 40ste...ik begrijp wel, en dat begreep ik eerst niet, het valse schuldgevoel, ja, mijn moeder is ook zo, wat er aan de buitenkant gedacht wordt daar gaat het om, en zit de kinderen van een hele lieve oom van mij te verheerlijken....

Ik wil nog wel een gesprek met mijn moeder proberen, heb mensen achter me....

Laterz

vers 41 dat was de zonde van sodom, dat de mensen niet naar de ellendigge en armen omkeken, ze waren zelfzuchtig, verwaand.
ezechiel 16 vers 49: Zie dit was de ongerechtigheid van uw zuster sodom, in trots, over daad en zorgeloze rust leefde zij met haar dochters zonder de ellendigge en de arme te ondersteunen. verwaten waren zij en bedreven gruwelen voor mijn aangezicht.

verwaten betekent: dikdoend, verwaand, minachtende, zelfingenomen trots etc.

sterkte met het gesprek met je moeder.

en mooi gezegd roelande, laten we het oordeel aan god overlaten

Laatst aangepast door
PETRA944
op vrijdag 10 augustus 2012, 11:46
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 11:49

Nog eentje , nu over een stofzuiger.

Op een stofzuiger zit zo'n soort lampje zeg maar die aangeeft hoe ver de zak vol is.
Heb ik 3 of 4 keer gestofzuigd geeft dat "lampje" al aan dat ie een eind vol is.
Je merkt dat de zuigkracht al wat minder word maar de zak is nog lang niet vol.
Hoe kan dat . Kan dat evt. ook te maken hebben met die andere filtertjes die er in zitten?

Visser, die het huishouden niet altijd goed snapt Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 11:54

CHATULIEM619 schreef:
Ik zal het je dan uitleggen. Iedereen die een beetje van de wereldgeschiedenis weet, weet ook dat de ergste vorm van regeren een theocratie is. Daarbij dwing je de anderen nl. te geloven zoals jij dat wilt. Het betekent een absolute censuur, en het betekent geen enkele persoonlijke vrijheid meer.
Als ik dus zeg, dat ik me niks kan voorstellen bij het idee, dat we al onze persoonlijke vrijheid moeten inleveren, dan bekijk ik dat met mijn huidige ogen. Er moet nl. een extra wonder gebeuren wil dat werken. Want ik geloof echt wel dat het fijn zal zijn, maar in de huidige situatie kan ik me er geen voorstelling van maken. Wordt het een christelijke variant van Iran? Of wordt het een soort communistische heilstaat?
Ik kan me met de huidige denkbeelden niet voorstellen hoe dat zou werken. Een maatschappij, waarin ik geen eigen mening mag hebben, geen eigen identiteit, vind ik persoonlijk niet aantrekkelijk. Maar daar mag een ander anders over denken.

Sorry Chat, maar wat is de Hemel zonder het leven in eindeloos zonder zonden en gevolgen van zonden leven. Dat is leven als in het paradijs, maar dan met het verschil dat er een redding aan vooraf ging. Dus meer dan het paradijs leven is de Hemelse heerlijkheid.
Jij mag verdriet en pijn verheffen tot iets wat heerlijk is, maar dat is iets wat hoord bij het aardse. Ik begrijp werkelijk niet waar je dan naar toe leeft, als je de hemelse heerlijkheid, waarin het verdriet om God verdriet te doen met je zonden en zondige aard, nooit meer een plaats zal hebben. Dan is het eeuwig opgaan in Hem, die Zijn verlossing heeft gegeven, en een mens het eeuwige geluk in Hem schenkt. Daar is geen tekort aan, daar is ook geen gemis in. Dat ik volmaakt.
En het gemis van eigen identiteit? ik geloof niet dat er in de hemel allemaal klonen lopen, maar mensen, in een verheerlijkt lichaam, waar geen dood, pijn, verdriet, tranen, enz. zullen zijn. Omdat men daar volmaakt leeft in God, ieder op zijn manier, zoals God die mens geschapen heeft, met ieder zijn identiteit.

En theocratie zoals die door mensen word voorgesteld, is geen theocratie. Als God het echt voor het zeggen heeft, dan is er geen dictatuur. Dan is het God die regeerd. En God is Liefde, zou dan de LIEFDE zelf als Hij regeerd, vergeleken kunnen worden met communisme, Iran, of wat ook?
EN dat er dan een wonder moet gebeuren, dat is zo. Geloof ook niet dat het zomaar zal gebeuren. Maar het negatieve rond een regering, waarin God het voor het zeggen heeft, is niet mijn mening. Dit doet geen recht aan Wie God is, en hoe God met een mens omgaat.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 11:55

Ben ik vanochtend 2 minuten beneden gaat de bel.
Staat de BOA aan de deur. Wat heb ik nu weer op m'n kerfstok? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 12:05

VISSER278 schreef:
Ben ik vanochtend 2 minuten beneden gaat de bel.
Staat de BOA aan de deur. Wat heb ik nu weer op m'n kerfstok? Smiley die vol vragen zit

Te veel gevist zeker Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Maarre zeiden ze niet waarvoor ze kwamen dan?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 12:08

VISSER278 schreef:

Op een stofzuiger zit zo'n soort lampje zeg maar die aangeeft hoe ver de zak vol is.
Heb ik 3 of 4 keer gestofzuigd geeft dat "lampje" al aan dat ie een eind vol is.
Hoe kan dat . Kan dat evt. ook te maken hebben met die andere filtertjes die er in zitten?

Is je filter niet erg vies?? misschien een idee die eens te vernieuwen Knipoog smiley heb me eens laten vertellen dat die dingen ook af en toe eens vernieuwd moeten worden Geschokte, onthutste smiley
euh....ja die filtertjes die je noemt dus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 12:10

VISSER278 schreef:
Nooit geen problemen mee.
Beide kanten dichtschroeien , na een minuut of 10 een scheut water erbij en dan 1,5 uur op een laag pitje laten sudderen.
Laat je vlees genieten , geef het de tijd , dan geniet je er zelf ook van . Verlegen lachende smiley

Hamlappen sudderen Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley
Gij zijt nie goed bij de kop Clown smiley
Dan krijg je taai taai Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
gewoon even lekker aanbraden en net wat leanne zegt Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 12:12

ERIKA129 schreef:
Hamlappen sudderen Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley
Gij zijt nie goed bij de kop Clown smiley
Dan krijg je taai taai Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
gewoon even lekker aanbraden en net wat leanne zegt Kwijlende smiley

En bij mij smelten ze altijd op de tong , zo mals............ Kwijlende smiley

Maar doe jij het maar lekker op de manier van Leanne , ieder z'n meug.....

Vandaag heerlijk gezond gegeten.
Buurvrouw had bloemkool over dus moest wel. Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
VISSER278
op vrijdag 10 augustus 2012, 21:33
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 12:34

@Erika:

Ook mijn punt is niet dat er niet gesproken zou mogen of kunnen worden over het bestaan van de hel of dit ook maar te ontkennen. Wel is mijn punt de manier waaróp er over wordt gesproken en heb ik vraagtekens hierbij en dat is nog zacht uitgedrukt. De liefdeloosheid schreeuwt me tegemoet... ik moest vanmorgen denken aan die tekst..."dat uw liefde nog steeds overvloediger wordt in kennis en alle fijngevoeligheid". Carmen geeft ook aan dat ze dingen gezien heeft maar benoemt het niet. Ze geeft gelijk aan dat ze het liever over het Licht heeft... ik begrijp uit haar woorden dat ze het nut er ook niet van in ziet om er verder op in te gaan ...

Jezus is, zoals het in de kerken elke zondag wordt benoemd: "nedergedaald ter helle"... maar nergens lees ik wát Hij dan heeft gezien...

Hoe dan ook, of ik het eens ben met de inzet van dit topic of niet (not!) het geeft stof tot nadenken... en nog meer reden om elke dag te leven in het Licht en Zijn vrijheid.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 10 augustus 2012, 12:40
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 12:43

Ja nu wilen we het weten ook.
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 13:10

Goedemiddag allemaal,

Gisteravond op de bank gingen mijn gedachten een tijd over liefde en waarheid. Wat is belangrijker? Of is er geen verschil?

In de film "Into the Wild" citeert de hoofdpersoon uit een boek waaruit blijkt dat de schrijver waarheid belangrijker vind dan liefde.

Voor mijn bekering las ik weleens wat van een Indiase mysticus Mansukh Patel die niet wist wat belangrijker was. Misschien is er geen verschil zei hij.

De bijbel geeft wel een duidelijk antwoord hierop. Bijvoorbeeld in Korinthiers gaat het over de uitnemendheid van de liefde. Daar wordt in principe gezegd dat alles wat je weet, kent of doet, maar zonder liefde, waardeloos is. Om dan nog even wat te zeggen over het topic "Hel, realiteit of fictie". Ten eerste jammer dat TS mijn humor niet kan waarderen, maar dat terzijde. De behoorlijk aanmatigende toon die hij zelf aanslaat heeft hij schijnbaar niet door. Paul Washer heeft misschien ook wel goede dingen gezegd, maar met deze "boodschappen uit de hel", wordt de plank volledig misgeslagen. Dit is niet uit liefde maar uit angst. Dat de hel een realiteit is waarover niet te twisten valt en dat Jezus daarvoor waarschuwt, kun je ook gewoon lezen als je je Bijbel openslaat. En dan aub de Statenvertaling, maar dat is weer iets anders.

Maar ik dwaal af van dit topic, nl. liefde voor waarheid (?)

Jezus zei op de berg (bergrede) oa dat er geen jota of titel of wat ook van de wet geschrapt zal worden tot alles volbracht is. Maar de Bijbel vat diezelfde wet ook samen in de zinnen Heb de Heere uw God lief met heel uw hart, kracht etc. en heb uw naaste lief als uzelve. Deze geboden zijn even belangrijk. Dus het is even belangrijk jezelf lief te hebben, als je naaste, als God. Toen Jezus van de berg afkwam ging Hij zelfs meteen tegen Zijn eigen wet in waarvan Hij zei houdt je eraan, door een melaatse aan te raken, wat absoluut verboden was. Dit deed hij mijn insziens dus omdat liefde idd belangrijker is dan waarheid.

Lijkt me leuk als anderen hier nog gedachten over hebben.

Groetjes,

Rolf
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 13:22

Ik kan niets met dit filmpje. Misschien kun je me uitleggen wat ik ervan zou moeten opsteken? Ik heb toch mijn Bijbel en weet wat Jezus zei? En idd wat Bart zei je moet wel tekst en uitleg bij zoiets geven, want ik kan zelf ook wel 100 filmpjes plaatsen.
Verder geloof ik wel in de opname, en dat die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden. Ik ben bij ongeveer de 4e minuut van het filmpje gestopt met kijken omdat het weer de zoveelste persoon is die zegt:"je moet dit doen, je moet dat doen", terwijl Paulus zo duidelijk zei dat je de gelovigen uit de heidenen niets meer moet opleggen dan onthouden van hoererij, van bloed en nog iets ben het even kwijt. En mijn favoriete bijbeltekst kom hier ook naar boven, zie ook mijn profiel, nl. Gal.5.1 waar staat laat je geen slavenjuk meer opleggen nu je vrij bent in Christus. Wat een onzin dat je elke dag weer tot Hem moet komen om Hem alles voor te leggen in alle nederigheid. Dat is gewoon een kerkelijke dogmatische geloofsleer en in strijd met de vrijheid en de zelfstandigheid die je in Hem hebt gekregen. Natuurlijk is het verstandig met enige regelmaat naar Hem te gaan, maar als je eens een maand overslaat is dat echt geen reden voor Hem om je dan maar niet mee te laten gaan met de opname.

Laatst aangepast door
ROLF230
op vrijdag 10 augustus 2012, 13:30
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 13:49

Single parents are just like Superman
only harder working
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 14:17

HARALD940 schreef:
Dark side in me that is Duiveltje smiley

OW NOW!!

(I'm taking my gun as well............ Clown smiley )

wie o wie durft nog;

ehmm petra? we bijten niet, hoor!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 14:30

MAMALOE463 schreef:
Vraag me af, wanneer zien jullie de noodzaak in om te bidden tot God voor een gebedsverhoring?
Waar kan dat dan om gaan?

als je alles wat je bezig houdt, bij Hem brengt in gebed, heb je vaak al genoeg te vragen en te bedanken, toch, mamalou?
ik weet niet of er altijd eerst een noodzaak moet zijn, om je behoeften en zorgen aan Hem te vertellen?
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 14:36

Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 14:48

VISSER278 schreef:

Heb je geen vis opgezogen?
Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 14:48

Heb vandaag een kopje koffie gekocht hier in de bieb. Kost maar 50 cent.
Naar boven

Auteur Bericht
MAGDALENA939

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 14:51

Hoi Lian,

ikzelf ben ook hsp, en ik vind het vooral een verrijking in mijn leven! Mijn tienerzonen zijn het ook, dus we begrijpen mekaar hier!
Ik vind er zoveel positieve kanten aan: het veel intenser genieten bijvoorbeeld van soms hele kleine dingen, dat zou ik voor geen goud willen missen.
En ja, je moet je grenzen ferm bewaken want ga je erover, kan je met behoorlijke gevolgen komen te zitten die ook fysiek kunnen uitwerken. Dus goed je grenzen kennen is ook heel belangrijk.
Ik zie er vooral de postieve kant van!
Magdalena
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 14:51

ZWAAN995 schreef:

Ja en er zijn ook zat kerken die dit plaatje anders zouden schetsen. Aangezien Openbaring een visioen is en niet overal duidelijk van is hoe het geinterpreteerd moet worden.

Dus of de toekomst er volgens dit plaatje gaat uitzien, ik weet het niet.

Matteüs 24:36
Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 14:56

ROELANDE345 schreef:
was ik al bang voor.
Lachende smiley

Nee daar moet je niet bang voor zijn. Alleen voor:
spinnen
wespen
muizen
ratten
...

Gefrustreerde smiley Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 14:58

http://www.dekoningkomt.nl/tekenenvandeeindtijd.html

Allerlei artikelen over kan je in eigen tijd doornemen. Knipoog smiley

Verder weet ik wel in eigen woorden te zeggen.
Nu is er nog genade tijd maar nadat de Gemeente is weggehaald is de genade tijd weg wat een kil en dood bedoeling gaat worden.

Dat we als eerste Gemeente met opname mee gaan en de mensen die twijfelen in geloof of niet willen geloven die door de verdrukking heen gaan. Hun met de dood moeten bekopen om tot Jezus te komen.
Wat de Bijbel over spreekt in wat de toekomst nog komen gaat.

Op die manier mag elke evangelist daarvan getuigen
Waar het hart vol van is stroomt de mond van over
Lees je Bijbel en Bidt elke dag opdat je Groeien mag
Alle antwoorden staan geschreven in de Bijbel

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 15:05

HANNAH810 schreef:
OW NOW!!

(I'm taking my gun as well............ Clown smiley )

wie o wie durft nog;

ehmm petra? we bijten niet, hoor!!

die darksite van harald maakt het nou wel weer eng hoor Geschokte, onthutste smiley

maar serieus, lijkt mij harstikke leuk die picknick, alleen heb straatangst gehad, iedereen roept je bent genezen, maar merk dat ik nog best onzeker ben over bepaalde dingen, effe in een trein springen en naar de hei in ede gaan vind ik moeilijke stap. weet is stom .tot nu toe gaat alles prima als ik ergens na toe ga, maar is niet verder als me woonplaats en wat plaatsjes erom heen. me dochter had de vorige p.n met mij samen willen gaan, maar er kwam wat tussen, dus ik kijk effe een week van te voren of ze weer kan en of ik het durf... ha ha stom he, maar zo ben ik. erg onzeker en dan tussen allemaal mensen die je niet kent. en weet ik ooit de stap moet maken om weer verder te gaan. word het niet dit jaar de pn dan volgend jaar, met kleine stapjes word ik sterker in het leven. gisteravond was ik nog aan het wandelen over de heide hier in de buurt en zat er nog aan te denken, wat stom dat je die stap van de pn niet durft. het advies wat ik kreeg van de specialisten was doe alles rustig aan met kleine stapjes, ehhhhhhh ha ha en ik was een uniek geval, genezen zonder medicijnen,volgens hun was ik te getraumatiseerd kon ik niet zonder medicijnen genezen. ik zette het woord van god tegenover me angst, neemt niet weg dat het soms wel moeilijk was en met sommigge dingen nog is om echt op de woorden van god te vertrouwen in de praktijk.soms denk ik heeft u me echt genezen god, zal het niet terug komen?heb ik het effe moeilijk en denk aan de woorden van god.
liep dus vroeger over straat en kreeg herbelevingen van traumatische ervaringen, dat waren akeligge ervaringen. enfin ik kijk hoe ik me voel over de p.n een week van te voren, so wie so als me dochter mee kan, ga ik denk ik wel een uurtje effe langs om te kijken . meld het een week van te voren wel effe of ik ga.

petra de grootste scheitert van cm, ha ha die niets voor niets zo,n groot geloof heeft, omdat het allemaal dankzij god is dat ik niet meer zo ben als toen ik die straatangst kreeg, een gebroken mensje, op en eh hopeloos bijna tot ik de bijbel opende en tot god bad. sindsdien gaat alles beter, ben nu bezig met moeilijke plekken af en toe opzoeken , voor mij moeilijk omdat ze me aan erge dingen herrinneren, gaat goed yeahhhhhh ,
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 15:19

HEIDE115 schreef:
Ja even denken Visser..
ergens eind augustus 25ste zal het kunnen worden?..

He gaat deze nog door?
Want voor een gratis drankje wil ik m'n agenda wel raadplegen hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 15:23

Ik houd het maar bij per dag leven met God, waar alles onder kan vallen... De scan die iemand die je lief is moet ondergaan... bidden voor genezing? Oh jawel.. maar verwachten doe ik niet... ik bid en laat het los. God heeft andere gedachten, tijden, invulling van verhoring dan de mijne... en naar ik geloof ook veel hogere gedachten.

Bidden dat als de uitslag niet positief is deze hoe dan ook ontvangen kan worden, dan bid ik allereerst maar doodeenvoudig voor bescherming van emoties... en dan daarna er maar voor hem zijn om de armen van God te vertegenwoordigen... ooit eens op een poster zien staan: "God heeft geen andere handen de jouwe".

Als ik bid voor een ander, sta ik dan ook open om mij te laten gebruiken in het verwezenlijken van gebedsverhoring?

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 10 augustus 2012, 15:26
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 15:40

WILLEM618 schreef:
Sorry Chat, maar wat is de Hemel zonder het leven in eindeloos zonder zonden en gevolgen van zonden leven. Dat is leven als in het paradijs, maar dan met het verschil dat er een redding aan vooraf ging. Dus meer dan het paradijs leven is de Hemelse heerlijkheid.
Jij mag verdriet en pijn verheffen tot iets wat heerlijk is, maar dat is iets wat hoord bij het aardse. Ik begrijp werkelijk niet waar je dan naar toe leeft, als je de hemelse heerlijkheid, waarin het verdriet om God verdriet te doen met je zonden en zondige aard, nooit meer een plaats zal hebben. Dan is het eeuwig opgaan in Hem, die Zijn verlossing heeft gegeven, en een mens het eeuwige geluk in Hem schenkt. Daar is geen tekort aan, daar is ook geen gemis in. Dat ik volmaakt.
En het gemis van eigen identiteit? ik geloof niet dat er in de hemel allemaal klonen lopen, maar mensen, in een verheerlijkt lichaam, waar geen dood, pijn, verdriet, tranen, enz. zullen zijn. Omdat men daar volmaakt leeft in God, ieder op zijn manier, zoals God die mens geschapen heeft, met ieder zijn identiteit.
Wat je hier schrijft, ben ik het natuurlijk mee eens. Het verschil zit hem echter in de beleving. Wat voor jou als aantrekkelijk wordt gezien, is voor de ander een minder aantrekkelijk vooruitzicht. En ik ben iemand die zich daar vragen bij durft te stellen, zonder dat dat ten koste gaat van mijn geloof. Ik kijk bv anders ten opzichte van pijn als jij. Het lijkt me heel moeilijk om daar zingevend bezig te zijn... Ik vertrouw er wel op dat de Heer daar antwoorden op heeft, maar met die algemeenheden kan ik niet zoveel eerlijk gezegd.
WILLEM618 schreef:
En theocratie zoals die door mensen word voorgesteld, is geen theocratie. Als God het echt voor het zeggen heeft, dan is er geen dictatuur. Dan is het God die regeerd. En God is Liefde, zou dan de LIEFDE zelf als Hij regeerd, vergeleken kunnen worden met communisme, Iran, of wat ook?
EN dat er dan een wonder moet gebeuren, dat is zo. Geloof ook niet dat het zomaar zal gebeuren. Maar het negatieve rond een regering, waarin God het voor het zeggen heeft, is niet mijn mening. Dit doet geen recht aan Wie God is, en hoe God met een mens omgaat.
Persoonlijk vind ik het een antireclame om Gods koninkrijk te vergelijken met een theocratie. Die term is dermate beladen en besmet, dat je dit nooit zou kunnen gebruiken voor God koninkrijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 15:46

Er moet een balans zijn mi.

Of, het zou beter zijn als er een balans zou zijn mi.

Kijk, ik denk, je of een prediker kan het over de hel hebben als het een doel heeft: waarschuwen. Maar zoals anderen al aangaven, niet meer dan nodg.

Maar als je gelooft is er blijdschap, Vreuge, Vrede, Rust en geluk. en ja, daar kan je het mi niet genoeg over hebben!!!

Wat niet wil zeggen dat dat er alleen is. Er is ook verdriet(Om een scheiding, om een nare jeugd, of om een dierbare die ziek is etc.)

Wat is nu de kunst, ja, vind ik, is een balans te vinden, heb je verdriet, geef dat een plekje, laat jezelf nu en dan rouwen. Maar/en denk ook aan de mooie dingen, tel je zegeningen, en leef daardoor tot eer van God.

En ja, er zijn mensen die hebben zoveel verdriet, die zijn ff niet in staat om gelukkig te zijn, met vrede, rust en blijdschap. Ja, die moeten gewoon eerst een tijdje hun verdriet voelen, voordat ze verder kunnen.
Dus ja, een plek waar men 20 keer achter elkaar zingt van "Jezus maakt mij blij, ja, dat is voor die mensen niet zó verstandig....

Ja, geef mij maar berijmde psalmen, die kan je zingen en als je heel gelukkig bent, en als je veel verdriet hebt.

Ik zelf, en da's mijn mening, denk dat mensen die echt met opzet zondigen, ja, die gaan naar de hel, daar is de bijbel duidelijk over.

En dan bedoel ik niet iemand die worselt met verdrietige zaken in zijn leven en daarom drinkt zodat ie eventjes verlost is van het ondragelijke verdriet.

Maar wat is de intentie: denkt iemand van maling aan, ik beschadig iemand, kan me niet schelen. Of worstelt iemand met dingen in zijn leven, alcohol met al 100 stoppogingen(bijvoorbeeld), en dingen kunnen ook een proces zijn.

Ik denk, iemand die bewust iemand beschadigt, hoe dan ook, ja, die is verkeerd bezig. Gaat dus naar de hel. Ja, we moeten het aan God overlaten. Maar ja, zo bedoel ik het niet, dat ik dat niet aan God over wil laten, ik bedoel gewoon te zeggen wat ik zelf denk als iemand mij zou vragen wie gaan er en wanneer naar de hel: iemand opzettelijk beschadigen, en als het onopzettelijk is, en het kan zoiemand niet schelen en hij doet er niet alles aan om het goed te maken.

Gewoon heel simpel en daar kan je voor waarschuwen, dan is het noodzakelijk.
Maar meer dan noodzakelijk, het er niet over hebben.
En over de goede dingen.
---
Er was een keer een topic over dat in een kerk voedselpakketten werden gegeven.

Toen zei Pieter649 zoiets van daarvoor gaan mensen ook er naar toe.
Toen schreef ik nog dat ik mij dat niet kan voorstellen.

Maar ja, wat ik wel weet, mensen worden soms ineens 'gelovig'.
Als hun vrouw eindelijk na jaren de benen neemt na jaren mishandeling, dan zijn ze ineens gelovig van de ene op de andere dag en mensen geloven dat. Ze laten zich dopen alleen voor 'begrip' en sociale contacten, de gemeentes zijn wat dat betreft laagdremelig.....itt kerken.....

Ik wil zeggen kijk uit, ook hier. Ja, ik kom uit Amsterdam heb heel snel door waar iemand op uit is, dat is dan weer het voordeel....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 10 augustus 2012, 15:51
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 16:42

JOL252 schreef:
@Erika:

Ook mijn punt is niet dat er niet gesproken zou mogen of kunnen worden over het bestaan van de hel of dit ook maar te ontkennen. Wel is mijn punt de manier waaróp er over wordt gesproken en heb ik vraagtekens hierbij en dat is nog zacht uitgedrukt. De liefdeloosheid schreeuwt me tegemoet... ik moest vanmorgen denken aan die tekst..."dat uw liefde nog steeds overvloediger wordt in kennis en alle fijngevoeligheid". Carmen geeft ook aan dat ze dingen gezien heeft maar benoemt het niet. Ze geeft gelijk aan dat ze het liever over het Licht heeft... ik begrijp uit haar woorden dat ze het nut er ook niet van in ziet om er verder op in te gaan ...

Jezus is, zoals het in de kerken elke zondag wordt benoemd: "nedergedaald ter helle"... maar nergens lees ik wát Hij dan heeft gezien...

Hoe dan ook, of ik het eens ben met de inzet van dit topic of niet (not!) het geeft stof tot nadenken... en nog meer reden om elke dag te leven in het Licht en Zijn vrijheid.

Euh het mijne kwam krom over denk maar dat is dus wat ik bedoel Knipoog smiley
Was vanmorgen niet al te helder toen ik schreef!

Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 10 augustus 2012, 17:09
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:05

Ik ben maar een mens, en kan soms behoorlijk opstandig zijn als de dingen niet lopen zoals ik het in gedachten heb, en als het dan ook nog dingen zijn die tot Gods eer zullen zijn en het loopt toch allemaal anders dan ik wilde kan ik weleens met gebalde vuisten staan, God wat is dit nu, ik bedoelde het zo goed en toch loopt mijn weg anders.
Maar uiteindelijk, achteraf, als je dan Gods plan ziet dan ben ik toch vaak beschaamd want God had dan andere, dikwijls betere bedoelingen dan ik bedacht of gewild had.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4324 4325 4326 4327 4328 4329 4330 ... 6194 Volgende
Pagina 4327 van 6194