ChristianMatch

Forum

Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4327 4328 4329 4330 4331 4332 4333 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:20

BART347 schreef:
en jij snapt me niet hé, jammer...

(en dit was mss meer mannenhumor)

Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:21

ROELANDE345 schreef:
Lachende smiley Knipoog smiley

gezien je reaktie: zeker weer ongesteld? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:24

BART347 schreef:
gezien je reaktie: zeker weer ongesteld? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

haha jij snapt em ECHT niet!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:25

ROELANDE345 schreef:
haha jij snapt em ECHT niet!!!!!!!

o? nou leg t dan maar uit... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:26

BART347 schreef:
o? nou leg t dan maar uit... Lachende smiley

ikke niet,

vraag maar aan je moeder
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:29

ROLF230 schreef:
Goedemiddag allemaal,

Gisteravond op de bank gingen mijn gedachten een tijd over liefde en waarheid. Wat is belangrijker? Of is er geen verschil?

In de film "Into the Wild" citeert de hoofdpersoon uit een boek waaruit blijkt dat de schrijver waarheid belangrijker vind dan liefde.

Voor mijn bekering las ik weleens wat van een Indiase mysticus Mansukh Patel die niet wist wat belangrijker was. Misschien is er geen verschil zei hij.

De bijbel geeft wel een duidelijk antwoord hierop. Bijvoorbeeld in Korinthiers gaat het over de uitnemendheid van de liefde. Daar wordt in principe gezegd dat alles wat je weet, kent of doet, maar zonder liefde, waardeloos is. Om dan nog even wat te zeggen over het topic "Hel, realiteit of fictie". Ten eerste jammer dat TS mijn humor niet kan waarderen, maar dat terzijde. De behoorlijk aanmatigende toon die hij zelf aanslaat heeft hij schijnbaar niet door. Paul Washer heeft misschien ook wel goede dingen gezegd, maar met deze "boodschappen uit de hel", wordt de plank volledig misgeslagen. Dit is niet uit liefde maar uit angst. Dat de hel een realiteit is waarover niet te twisten valt en dat Jezus daarvoor waarschuwt, kun je ook gewoon lezen als je je Bijbel openslaat. En dan aub de Statenvertaling, maar dat is weer iets anders.

Maar ik dwaal af van dit topic, nl. liefde voor waarheid (?)

Jezus zei op de berg (bergrede) oa dat er geen jota of titel of wat ook van de wet geschrapt zal worden tot alles volbracht is. Maar de Bijbel vat diezelfde wet ook samen in de zinnen Heb de Heere uw God lief met heel uw hart, kracht etc. en heb uw naaste lief als uzelve. Deze geboden zijn even belangrijk. Dus het is even belangrijk jezelf lief te hebben, als je naaste, als God. Toen Jezus van de berg afkwam ging Hij zelfs meteen tegen Zijn eigen wet in waarvan Hij zei houdt je eraan, door een melaatse aan te raken, wat absoluut verboden was. Dit deed hij mijn insziens dus omdat liefde idd belangrijker is dan waarheid.

Lijkt me leuk als anderen hier nog gedachten over hebben.

Groetjes,

Rolf

ik zie de relatie tussen die twee niet? hoe zou daartussen een conflict opzich zijn?

als dat zo is, bedenk dat dan:

haat = waarheid;
liefde = leugen.

volgens mij gaat die correlatie niet op....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:30

CORTAZAR588 schreef:
Zwaan
je had gelijk ......parels voor de zwijnen gooien.
te veel zelfingenomenheid en te veel gevoelstheologie.

verspilde moeite om deze mensen iets voor te houden.

de standaard opmerkingen en tegel wijsheden zijn de enige non inhoudelijke verweren.

Respectloos!! Jij oordeelt niet zeg je in je hottopic? Je oordeelt wel degelijk! Zie vetgedrukte tekst. En dat terwijl je niets weet, ook al denk je dat, over degenen waarover jij oordeelt, hoe ze leven en handelen en wandelen.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 10 augustus 2012, 23:38
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:31

ROELANDE345 schreef:
ikke niet,

vraag maar aan je moeder

(mijn moeder is helaas niet meer onder ons. maar volgens mij betrek je mijn eerdere antwoord op jezelf?)
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:32

Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:07

nog maals.........ik oordeel over niemand.
waarom wordt het allemaal zo persoonlijk opgevat?
ik noem geen enkele naam.

doe wat je wilt......

het is mij om het even wat er we of niet goed voelt of wel of niet past in een visie.

wat is alleen onder de aandacht wou brengen is dat er misschien een andere reaiteit is dan wij in Nederland beseffen.

Dat het niet geloofd wordt is mij onder hand duidelijk.
En daar is het voor mij af.

Hasta la vista

cortazar, je schrijft net in ander topic je over niemand oordeelt, je geplaatste stuk van net hier in dit topic, getuigd van wat anders.

ik ben seriues op je topic ingegaan,en meerderen, omdat sommiggen niet hetzelfde
geloven als jou. gooi je nog geen parels voor de zwijnen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:36

Hebben jullie wel eens meegemaakt, dat de Heer je iets gaf zonder dat je er om vroeg. Diep in je hart durfde je er niet om te vragen, omdat je toch bang was, dat het niet zou gebeuren.

Dit is me dus dit jaar twee keer overkomen. Allereerst heb ik een auto gekregen, waarbij die persoon voor mij de onkosten en de benzine betaalt...

En vandaag werd ik gebeld door een vriend van mn zoon. Hij vroeg mij of ik belang had bij een vouwwagen. Ik heb jaren een vouwwagen gehad, maar vorig jaar moest ik hem wegdoen. Het voordeel van deze dingen vind ik nl. dat het een grote tent is, waarbij je niet op de grond hoeft te slapen. Verder voel je je toch meer bij de natuur, in een sleurhut vind ik het snel te klein en te benauwd worden. Bovendien is het gemakkelijker te rijden...

Niemand wist hiervan, alleen de Heer dus. En zonder er voor te bidden, heeft Hij hem me toch gegeven...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:40

CHATULIEM619 schreef:
Hebben jullie wel eens meegemaakt, dat de Heer je iets gaf zonder dat je er om vroeg. Diep in je hart durfde je er niet om te vragen, omdat je toch bang was, dat het niet zou gebeuren.

Dit is me dus dit jaar twee keer overkomen. Allereerst heb ik een auto gekregen, waarbij die persoon voor mij de onkosten en de benzine betaalt...

En vandaag werd ik gebeld door een vriend van mn zoon. Hij vroeg mij of ik belang had bij een vouwwagen. Ik heb jaren een vouwwagen gehad, maar vorig jaar moest ik hem wegdoen. Het voordeel van deze dingen vind ik nl. dat het een grote tent is, waarbij je niet op de grond hoeft te slapen. Verder voel je je toch meer bij de natuur, in een sleurhut vind ik het snel te klein en te benauwd worden. Bovendien is het gemakkelijker te rijden...

Niemand wist hiervan, alleen de Heer dus. En zonder er voor te bidden, heeft Hij hem me toch gegeven...

geweldig, geniet ervan, god geeft meer dan we vragen en is een goede vader voor ons en geeft je vast deze dingen omdat hij wil dat je er van geniet.
eh ik kreeg ooit kilos verse kwalitiet topzalm, had er niet om gevraagd, wel gedacht lang geleden ik een vis heb gegeten zou wel weer es vis willen eten. en daar kwam iemand met kilo,s vis...toevallig. (toeval geloof ik niet in, god laat je dingen toevallen)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:46

Waarom nu eens niet in Zeeland...Visser...we trekken alles uit de kast...ze komen gewoon naar Zeeland...
Daar wordt zelden iets georganiseerd...nu kan het...nu nog de wil...

En nu niet zeuren het is te ver...
Oke...dat is zo, maar Overijssel of Gelderland is voor ons toch ook ver???

Voor wie een nachtje over wil blijven...hier is een groot huis en er gaan veel (hopelijk!!!) makke schapen in een kooi...
Logies met ontbijt zijn gratis....
Kom maar op met ideeën....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:52

VISSER278 schreef:
Nog eentje , nu over een stofzuiger.

Op een stofzuiger zit zo'n soort lampje zeg maar die aangeeft hoe ver de zak vol is.
Heb ik 3 of 4 keer gestofzuigd geeft dat "lampje" al aan dat ie een eind vol is.
Je merkt dat de zuigkracht al wat minder word maar de zak is nog lang niet vol.
Hoe kan dat . Kan dat evt. ook te maken hebben met die andere filtertjes die er in zitten?

Visser, die het huishouden niet altijd goed snapt Verlegen lachende smiley

Zo is die stofzuiger van mij ook Visser....
Die laat zijn lampie ook niet schijnen als het zakkie vol is...dus controleren we dat zelf even....
Het is niet de filter...al kan dan inderdaad wel EEN reden zijn...
Je brengt me wel op een gedachte dat dat hoog nodig weer moet gebeuren....(is het behoud van je stofzuiger)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:56

http://youtu.be/DU0MwNpRq6M

to face only beauty.. YOU
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:58

ZEELAND736 schreef:
Waarom nu eens niet in Zeeland...Visser...we trekken alles uit de kast...ze komen gewoon naar Zeeland...
Daar wordt zelden iets georganiseerd...nu kan het...nu nog de wil...

En nu niet zeuren het is te ver...
Oke...dat is zo, maar Overijssel of Gelderland is voor ons toch ook ver???

Voor wie een nachtje over wil blijven...hier is een groot huis en er gaan veel (hopelijk!!!) makke schapen in een kooi...
Logies met ontbijt zijn gratis....
Kom maar op met ideeën....

'k zal m'n gedachten die ik nog over heb , over laten uitgaan.

Maar Scheveningen is niet zo heel ver hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:02

STEENTJE178 schreef:
Dan hoop ik maar dat er ook wat voor je op die tafel komt...... Knipoog smiley

Dat kwam er zeker hoor Steen...
Lieve vrienden...ik wordt er regelmatig gevraagd...en de vrouw des huizes is een perfecte kokkin!!!!

Nu een hele dag....heerlijk gewinkeld...tot de voetjes er zeer van deden...

Morgen een BBQ....met de kinderen en Oma....en vrienden...
Als afsluiting van de vakantie...maandag begint het serieuze leven weer....

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 11 augustus 2012, 00:04
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:03

VISSER278 schreef:
Nee dat doe ik volgend jaar als ik wèèr ga stofzuigen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Volgend jaar is sneller dan je denkt, nog maar krap 5 maanden...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:09

Na een fijne dag....een vreemde boodschap....
Niet direct slecht, maar wel emotioneel.....

Volgende week...wordt mijn lieve zus....(ze werd maar 18) herbegraven...
Dat gebeurd in het graf bij onze lieve vader....

Een gedenkwaardige dag voor ons maar zeker voor onze lieve moeder...
Gisteren overleed haar (nog enigste) broer op de gezegende leeftijd van 92 jaar...
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:11

Als ut Zeeland word geef ik me alvast op! Clown smiley (maar niet de 25e)

Ik zpeel wel voor zeemeermin Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:14

Ik had waardebonnen voor de Wereldwinkel....
Ik kom daar helaas nooit, maar de waardebonnen had ik gekregen....

2 waxinelichtjeshouders van lila glas....nog een doos met kaarsen...en een zakje met koffieboontjes...(biologisch..

Kijk...deze dingen zal ik zelf nooit kopen...maar nu kon dat mooi...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:38

ik vind het een erg leuk idee; maar beloven doe ik nog even niets
(ik weet nl op dit moment van voren niet dat ik van achteren leef) Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:44

Lach en huiver:

"Apple heeft de religie van het beest om zich heen"

Volgens een predikant is dat geen toeval: "Het beest is de grote imitator of nadoener van Christus via het beeldscherm in alle soorten en maten. De Apple-producten gaan hierin voorop. Natuurlijk heeft Steve Jobs gezinspeeld op het eten van de verboden vrucht van de boom van de kennis van goed en kwaad in het Paradijs. Het is bovendien niet toevallig dat er uit die appel een hapje genomen is. Wist je trouwens dat het de eerste computer van Apple destijds in Amerika verkocht is voor $666? Dat is het getal van het beest en staat symbool voor de vergoddelijkte mens. Steve Jobs werd zelf goddelijke eer toegekend. Hij zou de nieuwe heiland van de wereld zijn."

Apple heeft de religie van het beest Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:52

VISSER278 schreef:
'k zal m'n gedachten die ik nog over heb , over laten uitgaan.

Maar Scheveningen is niet zo heel ver hoor.
Scheveningen is mooi...ben ik met je eens...ik was er afgelopen weekeind..
Maar zeg nu gewoon eens Zeeland joh!!!!
Promoot je provincie nu eens...
Als er niet al teveel komen is eten hier na afloop ook een optie...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 11 augustus 2012, 00:53
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:53

Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:58

ZWAAN995 schreef:
Kun je die afbeelding kleiner maken. Bovendien ken ik geen Zuid Afrikaans...
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:00

"Er bestaat een gevaar om te vervallen in een zacht en verwijfd christendom, onder het mom van een verheven en etherische theologie. Het christendom werd geboren voor lijdzaamheid; niet een exotische maar een geharde plant, diep verankerd door de felle wind; niet slap, noch kinderachtig, noch laf. Het gaat met sterke schreden en opgericht gestel; het is vriendelijk, maar vastberaden; het is zacht, maar eerlijk; het is kalm, maar niet meegaand; gedienstig, maar niet imbeciel; beslist, maar niet lomp. Het is niet bang het harde woord te spreken van de veroordeling tegen dwaling, noch zijn stem te verheffen tegen het omgevende kwaad onder het voorwendsel dat dit toch maar van de wereld is; het deinst niet terug voor het geven van een eerlijke berisping en vreest daarbij niet de beschuldiging van onchristelijk te handelen. Het noemt zonde zonde, bij wie die ook mocht gevonden worden, en riskeert liever de beschuldiging van gedreven te zijn door een slechte geest dan zijn plicht niet te doen. Laten we strenge woorden niet fout beoordelen in een eerlijk dispuut. Vanuit de hitte kan een adder komen, maar we schudden hem af en voelen geen letsel. De godsdienst van het Oude en het Nieuwe Testament is gekenmerkt door fervente, uitgesproken verklaringen tegen het kwade. Het spreken van zachte dingen in zulk geval kan sentimentaliteit genoemd worden, maar het is geen christendom. Het is een verraad van de zaak van de waarheid en de rechtschapenheid. Iemand die beslist, mannelijk, eerlijk en opgewekt is (niet bot of ruw, want een christen moet hoffelijk zijn en beleefd), die is het die heeft geproefd dat de Heer goedgunstig is, en hij verlangt een verhaasting van de komst van Gods dag. Ik besef dat liefde een menigte van zonden bedekt, maar het noemt niet het kwade goed, louter omdat een respectabel mens dat kwade heeft begaan; het verontschuldigt geen tegenstrijdigheden, louter omdat de tegenstrijdige broeder een belangrijke naam heeft en een vurige geest; oneerlijkheid en wereldsgezindheid blijven oneerlijkheid een wereldsgezindheid, ook al wordt die gezien in iemand die blijk geeft over geen algemene ontwikkeling te beschikken".

HORATIUS BONAR (1808-1889)

http://verhoevenmarc.be/oordelen2.htm

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:03

ROLF230 schreef:
ja gebedsverhoring. Hangt volgens mij samen met geloof. Geloof je ook echt dat je het zult ontvangen? Vandaag gesprek gehad met een broeder die na 40 jaar de wereld vaarwel heeft gezegd en nu vast in het geloof staat. Hij bid elke dag en merkt dat alles waar hij voor bid ook uitkomt. Wel bijzonder. Toen ik nog een tuinderij had gebeurde er ook kleine wonderen, ik denk omdat ik er echt in geloofde, zo kon God meewerken.
God verhoort niet zomaar altijd meteen, maar vaak gebeuren dingen toch in een korter of langer proces als je het gelooft en het in Zijn wil blijft.

Ik wil je niet ontmoedigen... maar de reden dat ik schreef: verwachten doe ik niet... ik bid en laat het los. God heeft andere gedachten, tijden, invulling van verhoring dan de mijne... en naar ik geloof ook veel hogere gedachten. heeft alles te maken met dat ik iets te vaak mee heb gemaakt dat datgene waarvan ik geloofde dat God het kon en ook wilde want "Hij is toch de God die alle macht heeft.." etcetera.... het ging zo vaak anders. We hebben soms zo'n mank godsbeeld.. interpreteren het woord zo vaak op onze manier... maar als er staat dat Zijn gedachten hoger zijn... dan denk ik dat er hierin nog een onbekende les te leren is... elke dag weer in de kleine en grote dingen in mijn leven die ik soms maar niet vatten kan.. Gefrustreerde smiley en zo is het leven ook... Het is een meebewegen in de grilligheid van het leven met een God die vast en zeker is en aan wie ik toch alles kan voorleggen. Zo ervaar ik het dan hé... En dan ook maar los laten, in vertrouwen maar niet passief want het leven wacht... en soms word je dan verrast door een betrokken God Die op Zijn manier werkt. En dwars door alles heen word voor mij steeds duidelijker: God is en blijft goed en als er verhoringen zijn dan hangt dit niet af van hoe groot mijn geloof is... het hangt wel af van hoe groot Hij is...

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 11 augustus 2012, 01:09
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:03

CHATULIEM619 schreef:
Kun je die afbeelding kleiner maken. Bovendien ken ik geen Zuid Afrikaans...

Zo hou ik van groot is veel duidelijker namelijk. Knipoog smiley

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:04

CORTAZAR588 schreef:
Zwaan
je had gelijk ......parels voor de zwijnen gooien.
te veel zelfingenomenheid en te veel gevoelstheologie.

verspilde moeite om deze mensen iets voor te houden.

de standaard opmerkingen en tegel wijsheden zijn de enige non inhoudelijke verweren.
Zeg Corta, ken je eigenlijk de mensen hier wel? Of heb je voor het gemak maar iedereen veroordeeld zonder dat je iets van ze weet.
Ik kan ook heel goed met termen smijten, beschuldigingen uiten anderen verketteren...maar is dat de juiste manier?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:11

BART347 schreef:
(

Ksssst Vort!!!

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zaterdag 11 augustus 2012, 01:11
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4327 4328 4329 4330 4331 4332 4333 ... 6194 Volgende
Pagina 4330 van 6194