ChristianMatch

Forum

Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4341 4342 4343 4344 4345 4346 4347 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:46

BART347 schreef:
als je dan eerst vraagt: wat zou je willen dat ik je vraag? wordt dat dan beantwoord met: dat snappen jullie mannen toch niet. ? en is dat dan om te verhullen dat er geen correct antwoord op mogelijk is, ze willen zien dat jij hen boos maakt, en zelf het juiste antwoord dus ook niet weten, maar zo wel denken dat wij (hoe dan ook) iets verkeerd bij hen doen zodat ze er later op terug kunnen komen en er zo dan hun voordeel mee denken te doen, onder de dekmantel van...? (beetje lange zin idd) dat je idd uitkomt op zo een voorbeeld als:

over gerelateerde amerikaanse rechtzaken weet ik niets, maar ik weet wel dat ooit onderzocht is hoeverre een juryrechtspraak door manipulatie beïnvloedbaar was. (getest met twee identiek gelijke aanklachten, wat bleek: lelijke man was eerder schuldig dan een knappe....)

Tjonge wat kennen die mannen ons toch he Clown smiley
Hoe kan het nu dan toch dat de andere drie weken het net andersom is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:51

MAMALOE463 schreef:
Ik had naar de kerk willen gaan vanochtend, maar heb me verslapen, gebeurt me nooit en nu wel Gefrustreerde smiley

Ik wilde ook was het niet dat mn buren me zaterdag op zondag uit mn slaap hielden tot half drie Woedende smiley
En nu probeer ik wakker te worden maar lukt niet echt Twijfelende smiley
nou ja met zo pakweg honder schreeuwende kinderen om je heen zal het alsnog wel lukken denk Knipoog smiley
Wel heeeeeeeeeeeerlijk rustig buiten om deze tijd, deur open zonnetje erbij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:58

Dit stukje hierboven was een voorbeeld van een van de dingen wat ik wonderlijk vind.

26 En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. 27 En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen. 28 En God zegende hen en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en onderwerpt haar, heerst over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt.
29 En God zeide: Zie, Ik geef u al het zaaddragend gewas op de gehele aarde en al het geboomte, waaraan zaaddragende vruchten zijn; het zal u tot spijze dienen. 30 Maar aan al het gedierte der aarde en al het gevogelte des hemels en al wat op de aarde kruipt, waarin leven is, (geef Ik) al het groene kruid tot spijze; en het was alzo. 31 En God zag alles wat Hij gemaakt had, en zie, het was zeer goed. Toen was het avond geweest en het was morgen geweest: de zesde dag.

Wat ik bedoel te zeggen, wie is God, ja gewoon de Schepper die alles heeft gemaakt. wiskunde, sterren, talen, tekenen, schilderen fotograferen, architectuur, de natuur, en nog vele wonderen, scheikunde, natuurkunde, en ja kan je eindeloos doorgaan.
En de mens, naar 'ons beeld'. Dus, als je wilt weten wie God is kan je ook naar de mens kijken want die is er naar Gods beeld.

Quote:
Weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en onderwerpt haar

Nou, weest vruchbaar is duidelijk Knipoog smiley, en onderwerpt haar en vervult haar, de aarde, ja daar zie ik oa in alle onderzoeken, uitvindingen e mooi dingen die we kunnen maken, wat voor manier dan ook.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 13 augustus 2012, 07:59
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 08:11

ERIKA129 schreef:
Tjonge wat kennen die mannen ons toch he Clown smiley
Hoe kan het nu dan toch dat de andere drie weken het net andersom is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je zou bijna medelijden met ze krijgen. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 08:32

Namens: Jozua472 en Bram548 :

MOSSELDAG YERSEKE 18 augustus 2012

Op zaterdag 18 augustus a.s. is er de jaarlijkse mosseldag in Yerseke, een mooie gelegenheid om jullie uit te nodigen voor een gezellige middag/avond.

Verzamelen tussen 12.00 en 13.00 uur: Kijkuit 45, 4401 LC Yerseke.
We gaan dan naar de haven om mee te varen op een mosselkotter.
Vertrek boot: 14.00 uur, terugkomst 15.30 uur. De vaartocht is gratis.
Daarna kan iedereen het dorp in, waar van alles te doen is.
(Let op: parkeren op aanwijzing van de mosseldagorganisatie.)
Kijk voor meer info over de mosseldag op http://www.mosseldagyerseke.nl/
Vanaf 18.00 uur gaan we BBQ-en op de boerderij aan de Tekenburgseweg 10, 4421 PB, Kapelle. Dit is ongeveer 6 kilometer vanaf Yerseke.

- kinderen zijn ook welkom
- zelf eten/drinken/stoel/bestek meenemen.
- BBQ`s zijn aanwezig
- ook niet CM`ers zijn welkom

Niet twijfelen gewoon doen, hartstikke leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.
Als je geen vervoer hebt, probeer dan met iemand uit je regio mee te rijden.

Voorlopig gaan mee:

-Jozua472, regio 0113, 55 jaar
-Bram548, regio 0113, 48 jaar
-Willemien943, regio 010, 45 jaar
-Jans221, regio0180, 51 jaar
-Flower776, regio0180, 51 jaar
-

Mail voor meer info naar Jozua472.

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 13 augustus 2012, 08:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 08:41

Quote:
JOL252 schreef:
Ik vraag me dan even af wat we onder "afvalligheid" moeten verstaan... het lijkt mij dat dit heel ver gaat... en waarschijnlijk ook valt onder het zondigen tegen de Heilige Geest... als dit gebeurt is er volgens mij ook geen mogelijkheid meer om tot bezinning of "berouw" te komen omdat de Geest overtuigd van zonde en bij zondigen tegen de Heilige Geest heb je echt een probleem omdat Hij zich dan van je wegtrekt...

Jezus en Beëlzebul Marcus 3
20 En Hij ging in een huis; en er verzamelde zich weder [de] schare, zodat zij zelfs geen brood konden eten. 21 En toen zijn naastbestaanden dit hoorden, gingen zij heen om Hem te halen, want zij zeiden: Hij is niet bij zijn zinnen. 22 En de schriftgeleerden, die van Jeruzalem gekomen waren, zeiden: Hij heeft Beëlzebul, en door de overste der boze geesten drijft Hij de geesten uit. 23 En Hij riep hen tot Zich en sprak tot hen in gelijkenissen: Hoe kan de satan de satan uitdrijven? 24 En indien een koninkrijk tegen zichzelf verdeeld is, kan dat koninkrijk zich niet staande houden. 25 En indien een huis tegen zichzelf verdeeld is, zal dat huis niet kunnen bestaan. 26 En indien de satan opstaat tegen zichzelf en verdeeld is, kan hij niet bestaan, doch is hij aan zijn einde. 27 Maar niemand kan het huis van de sterke binnengaan en zijn huisraad roven, als hij niet eerst die sterke heeft gebonden, en dan zal hij zijn huis plunderen. 28 Voorwaar, Ik zeg u, dat alle zonden aan de kinderen der mensen zullen vergeven worden, ook de godslasteringen, welke zij gesproken mogen hebben; 29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde. 30 Immers, zij zeiden: Hij heeft een onreine geest.

Dat denk ik ook Jol.
Ik ben opgegroeid zonder geloof, ook openbare scholen.
Ik wist echt tot mijn bekering op mijn 18de niet wat kerst was...

En ja, dan hoor je echt dingen, je wordt ermee opgegroeid, geloof en kerk zijn belachelijk, negatief, alleen bedoeld om het leven vervelend te maken, leuke dingen mogen niet. Ja, als je dat jaar in, jaar uit hoort....

Stel iemand komt tot bekering, en gelooft enkele jaren, en gaat dan zo doen als hierboven...Da's iets héél anders dan dat iemand zijn geloof even op een laag pitje staat, en hij wordt gestimuleerd door iemand die zo enthousiast doet over het geloof, en gaat daarom ook weer naar de kerk, mensen opzoeken die geloven, etc.

En dat stuk uit Marcus 3, daar zegt Jezus: Ik zeg u, dat alle zonden aan de kinderen der mensen zullen vergeven worden, ook de godslasteringen, welke zij gesproken mogen hebben; 29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.

Lasteren: LASTEREN
1) Bekladden 2) Belasteren 3) Beledigen 4) Iemands eer aanranden 5) Iemands eer schenden 6) Kladden 7) Klappeien 8) Kletsen 9) Kwaadspreken 10) Liegend kwaadspreken 11) Roddelen 12) Smaden 13) Vloeken

Kijk, en enkele jaren terug als een voorganger dingen zei die gewoon niet zo zijn, of recentelijk iemand die feiten verzint in studies.
Als je daarvan wat zei en zegt, dan werd er gedreigd van zonde tegen de helige Geest???

In Marcus wordt gerefereerd aan dat Jezus demonen uitdreef en zelf werd beschuldigd van het hebben van een onreine geest.

Dus, ik maak hieruit op, dat als je dat soort dingen over God en Jezus zegt, dat je dan lastert tegen de Heilige Geest. Want meer kan ik daar niet uithalen.
Ja, of als je mensen vergelijkt met Jezus, ja, dan krijg je een ander verhaal.
Maar er staat toch echt, lasteren tegen de Heilige Geest, met als voorbeeld zeggen dat Jezus een onreine Geest heeft.

Dus als je iets in die trant zegt over Jezus(God), ja dan laster je tegen de Heilige Geest.
En dus niet als je iets over mensen zegt.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 13 augustus 2012, 08:51
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 08:46

HEIDE115 schreef:
Lachende smiley

nu moet je niet vriendelijk naar MIJ gaan smilen, hoor, heide;
het is HARALD die een heel schaap aan shoarma meeneemt, van mij heb je weinig schaap te verwachten!! Knipoog smiley

(lust je misschien een broodje onderzee-boot?) Engeltje smiley

ps. leuk, tjok, dat je weer mee hoopt te gaan; GEZELLIG!!

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 13 augustus 2012, 08:48
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 08:57

We willen dus op zaterdag 13 oktobervoor de dertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!,

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 39 jaar, met pleegdochter (6)
Djes101, 43 jaar, regio 070
Erika129, 37 jaar, regio 0318
Tjoklat313, 52 jaar, regio 078
Jans221, 51 jaar, regio 0180

willem618. 43 jaar, regio 0344 met 4 kinderen (15, 13, 9, 3)
heide115, 45 jaar, regio 070
Harald940, 37 jaar, regio 038
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 08:59

CHATULIEM619 schreef:
Eén van de termen die zo enorm misbruikt is: zondigen tegen de Heilige Geest. Terwijl de definitie heel eenvoudig is. Jezus wordt ervan beschuldigd, dat Zijn werken van de duivel zijn. Als reactie daarop noemt Hij de term zondigen tegen de Heilige Geest. Ergo: zondigen tegen de Heilige geest is, het werk van de Geest afwijzen en toewijzen aan satan. De Geest voor satan uitmaken is de grootste belediging die je kunt maken.

Ja, maar Wie bepaalt wát het werk ís van de heilige Geest?

Je hele leven als christen is het werk van de heilige Geest.

Als ik vind dat Benny Hinn een charlatan is, ja dan zeg iets over Benny Hinn. Het woordje satan neem ik toch al nooit in mijn mond, of het moet echt niet anders kunnen als ik iemand iets uitleg bijvoorbeeld, iemand die niet gelooft.

En toch, zgnde christenen zeiden dat ik dan zondig tegen de heilige Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:03

VISSER278 schreef:
Geef het recept er dan ook gelijk bij Gefrustreerde smiley

VISSER TOCH!!

je gaat me toch niet vertellen dat je niet weet hoe je een neusje van de zalm klaar maakt, zeker?

mijn favo blijft;

kruid je (aldi-)zalm met peper en (zee)zout ruim van tevoren
zet een pan water op voor je tagiatelle
bak je zalm in een grote (wok)pan met een scheut olijfolie
als deze een eind gaar is gooi je er steeds een handje spinazie bij
als het water kookt, de tagiatelle koken

(je dekt de tafel ondertussen vast, want als je dit gerecht te lang laat staan wordt de spinazie te nat en eet je soep ipv pasta)

als laatste een pakje boursin door je spinazie/zalm roeren (of een pakje basilicum-room-saus voor een budget-versie) en gelijk opdienen
.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:21

JOL252 schreef:
Ik net ook, en dan in stukkies gehakt (geen zes) en door de fruitsalade...
flinke scheut grand marnier erdoor... Clown smiley

alcohol werkt anti-bacterieel, maar ik wist nog niet dat het demoon-dodend werkt....... Clown smiley

hannah.....nooit te oud om iets te leren!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:26

ERIKA129 schreef:
Late avond?
Pffffffff op de vroege morgen bedoel je laat een mens effe wakker worden visser wil je Boze smiley
Ga vissen man Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dit noem ik uitdagen . Je weet dat ik hier heel de week niks meer schrijf. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:32

JANS221 schreef:
Vraag: Heeft God ons mensen nodig? (Of laat Hij ons nodig zijn?)

ik denk dat je niet goed begrepen hebt wat ik bedoelde, jans;
je leest de nadruk op het "nodig hebben" terwijl ik in het bericht van petra het verschil las tussen "zelfvoldaan zijn" en een "dienstbare opstelling".

uiteraard heeft een almachtige God geen mens NODIG. daar zijn we het denk ik snel over eens.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:32

De zon schijnt, ik ga met de boys heerlijk een dag fietsen op de veluwe Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:35

Nee dames laat Visser nou eens met rust, zijn vingers plakken aan zijn toetsenbord want die zit onder dikke lagen jam Smiley met dichtgeplakte mond
Geef die man nou eens de rust om zijn toetsenbord behoorlijk schoon te kunnen maken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:37

Is een heerlijk recept Hannah, maar voorlopig staat Visser nog met lege handen en een leeg net met vissen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:41

Hebben we nog meer aandachtspunten voor onze nieuwe partij? GR.....
Carmen onze partijleider is even afwezig, moet ik nu deze moeilijke taak op me nemen of voelt iemand anders zich capabel genoeg als plaatsvervangend partijleider van GR?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:41

DJAB697 schreef:
Een moslim of atheist kan dit ook doen.
Het is mooi, en komt overeen met Gods Vader hart.
En ik snap je punt, God kan door zulke dingen mensen gebruiken, christen of niet.

Maar mensen hebben God nodig voor de vergeving van zonde.
Christenen dragen vrucht en hebben gaven door Zijn Geest.

kort om:

Johannes 15,5

Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen.

je reactie klinkt heel mooi en reformatorisch, djab, maar ik denk dat het iets genuanceerder ligt?

de bijbeltekst die je aanhaalt geeft ook aan dat je iets kunt DOEN.
het leven is meer dan uit genade en vergeving; het is ook uit genade LEVEN.
wanneer een christen vanuit zijn hart kinderen wil helpen, en leeft vanuit zijn relatie met God, denk ik dat dit ook valt onder de vruchten van de Geest. als je dit afdoet met; "een anders-gelovige kan dit ook doen", dan denk ik dat je het werk van God in die man bagatelliseert, alsof je levensstijl er niet of nauwelijks toe zou doen.

ik ben er van overtuigd, dat wanneer je God toebehoort, je leven er anders uit gaat zien;
je hebt de Heere Jezus niet ALLEEN nodig voor genade; je hebt Hem immers ook nodig voor de liefde, wijsheid en kracht om het goede te doen?

het leven is niet ALLEEN geestelijk maar ook gewoon basaal, menselijk en praktisch, iets dat in "de reformatorische wereld" naar mijn idee wel eens wat minder in de schijnwerpers staat (met alle disbalans van dien.)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 13 augustus 2012, 09:44
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:54

MAMALOE463 schreef:
De zon schijnt, ik ga met de boys heerlijk een dag fietsen op de veluwe Knipoog smiley

Het gaat zo regenen op de veluwe. In Zeeland hebben we het al gehad. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:57

Ik wou de was buiten ophangen, maar eeh dan maar binnen. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:58

MAMALOE463 schreef:
Is een heerlijk recept Hannah, maar voorlopig staat Visser nog met lege handen en een leeg net met vissen Twijfelende smiley

O nee he. Dat doet zeer Huilende smiley, smiley in tranen , afijn dan toch maar voor het zalmenneusje.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:59

HERMAN388 schreef:
Ik wou de was buiten ophangen, maar eeh dan maar binnen. Huilende smiley, smiley in tranen

toppunt van ongeduld .Die bui duurt maar 5 minuten hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:04

VISSER278 schreef:
Het gaat zo regenen op de veluwe. In Zeeland hebben we het al gehad. Knipoog smiley

Toch fijn dat Utrecht niet op de Veluwe ligt Lachende smiley Hoewel het er hier ook wel naar uitziet dat het gaat regenen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:06

MAMALOE463 schreef:

hij is nog druk bezig de vislijnen uit de knoop halen, denk ik, mamalou..... Clown smiley
daarna kan hij op cm het neusje van de zalm gaan vissen, en de nieuwverworven keukenprinces vragen om eten klaar te maken vanavond.
naar ik begreep heeft visser vakantie nu?
dan moet hij voldoende tijd kunnen vinden die lijnen even op orde te krijgen, een uurtje te vissen, het recept aan miss kitchen door te geven en om half zes zal het eten dan toch wel een keer worden opgediend door de "keuken-prinses"?

hannah............eet geen neusjes vanavond!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:15

SHANITA130 schreef:
Ja, maar Wie bepaalt wát het werk ís van de heilige Geest?

Je hele leven als christen is het werk van de heilige Geest.

Als ik vind dat Benny Hinn een charlatan is, ja dan zeg iets over Benny Hinn. Het woordje satan neem ik toch al nooit in mijn mond, of het moet echt niet anders kunnen als ik iemand iets uitleg bijvoorbeeld, iemand die niet gelooft.

En toch, zgnde christenen zeiden dat ik dan zondig tegen de heilige Geest.

Ik probeer, als mijn antennes zaken onderscheiden die niet lijken te kloppen, te kijken naar het werk van God en de karakter/uitstraling van de persoon in kwestie. Gods werk blijft Gods werk... punt.
Maar het karakter van een profeet/herder/leraar/evangelist kan wel es haaks staan op wat (de gave van) de Geest doet...
De zelfgenoegzaamheid, de competitiedrang, het arrogante en de drang naar geld ondermijnen wat God door iemand met een gave (of zo je wilt "bediening") wil doen; je kunt niet zomaar over mensen heenstappen in de haast de visie door andermans strot te duwen... als de liefde ontbreekt, karakter in de weg staat en/of religie hoger staat dan relatie... dan ondermijnt dit wat God wil doen.

En dat geldt dus niet alleen voor mensen in een bepaalde rol vanaf het podium maar ook voor mij... Ik wil eigenlijk nog liever dat mensen God in mij herkennen aan mijn karakter en dat het overeenkomt met daden..

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 13 augustus 2012, 10:32
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:26

Hannah810 schreef:

hij is nog druk bezig de vislijnen uit de knoop halen, denk ik, mamalou.....
daarna kan hij op cm het neusje van de zalm gaan vissen, en de nieuwverworven keukenprinces vragen om eten klaar te maken vanavond.
naar ik begreep heeft visser vakantie nu?
dan moet hij voldoende tijd kunnen vinden die lijnen even op orde te krijgen, een uurtje te vissen, het recept aan miss kitchen door te geven en om half zes zal het eten dan toch wel een keer worden opgediend door de "keuken-prinses"?

hannah............eet geen neusjes vanavond!

Visser heeft vacantie Hannah maar hij heeft het errug druk nu met zijn toetsenbord die zit onder de jam (ik dacht onder de vis) nee zijn vingers plakken aan zijn toetsenbord daarom kan hij niet wegkomen hier van CM denk ik.
Hij heeft dan alle tijd om hier een verworven keuken princess vandaan te halen zou je zeggen! Nou bij deze, Visser, zet um op you go!!

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:26

JOSINA022 schreef:
Toch fijn dat Utrecht niet op de Veluwe ligt Lachende smiley Hoewel het er hier ook wel naar uitziet dat het gaat regenen Boze smiley

de bui is nog gezellig hier, josina! Clown smiley
even op je beurt wachten, he?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:28

Visser278 schreef:

Het gaat zo regenen op de veluwe. In Zeeland hebben we het al gehad.

Neejoh visser, het is bij de veluwe overgewaait jullie kant op, de zon schijnt hier prachtig! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:30

HANNAH810 schreef:
de bui is nog gezellig hier, josina! Clown smiley
even op je beurt wachten, he?

Jaja, ik weet, ben een ongeduldige typetje Gefrustreerde smileyMaar ik ben ook vrijgevig hoor, je mag het buitje houden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:32

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het ook een heel vreemde gedachte dat God ons bewust pijn zou willen doen. Dat Hij dingen toelaat betekent niet dat Hij het zelf toebrengt. Een paar maanden geleden had iemand een verhaal over de herder, die het pootje brak van een onwillige lammetje, om het lammetje wel eens te leren in het gareel te lopen.... Dat is niet het beeld wat God oproept uit de bijbel.
En, dat ingrijpen vind ik nogal makkelijk gedacht. Soms wou ik wel dat ie ingreep, maar deed Hij het niet. En als ik door eigen inspanningen eruit kwam, was dat echt niet tot eer van God.... Je kunt alles vergeestelijken in je leven, en dit ook.

Ik heb heel lang de scheiding tussen 'zelf doen' en 'toelaten' nogal kunstmatig gevonden. Zag het verschil niet zo. Goed; het was de duivel die het uitvoerde, maar God "stond erbij en keek ernaar" als het ware. Ervan uitgaande dat al onze haren geteld zijn en onze waarde ver boven de musjes uitstijgt vond ik dit toch een hele moeilijk verteerbare gedachte.

Dit zie je vooral in het verhaal van Job tot uiting komen. Ik kon niets met dit verhaal totdat ik een bijbelleraar een uitleg hoorde geven die mij verder hielp. In Job 42:5 staat: "Slechts van horen zeggen had ik van U vernomen, maar nu heeft mijn oog U aanschouwd."
Job heeft in / door zijn lijden een openbaring van God zelf gehad en God van dichterbij aanschouwd. De uitleg was dat dit van oorsprong het plan is geweest van God. God wilde Job zegenen en hem een openbaring van Hemzelf geven. Maar Job moest eerst op een 'plaats' komen waar hij dit kon ontvangen. Satan wilde Job onderuit halen en God liet hem dit, tot op zekere hoogte, toe. God gebruikte deze problemen echter om Job te zegenen.

Dit verhaal herken ik ook wel in mijn eigen leven. Je wordt gevormd door de moeilijke dingen waar je doorheen moet. Maar door dat lijden heen kun je God ontmoeten. En dat is het mooiste wat een mens kan meemaken.
Er zijn zoveel mensen die getuigen na een periode van lijden, dat ze het voor geen goud hadden willen missen omdat ze daardoor God beter hebben leren kennen.

De goede boodschap is dat wij door het offer van Jezus weer een relatie met God mogen hebben; daar gaat het om. En die relatie begint nu al; niet later pas in de hemel. En binnen die relatie zullen wij veranderen; niet Hij, want Hij is al volmaakt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 13 augustus 2012, 10:52
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4341 4342 4343 4344 4345 4346 4347 ... 6194 Volgende
Pagina 4344 van 6194