ChristianMatch

Forum

Apple heeft de religie van het beest(appel, hapje, eva...)
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4346 4347 4348 4349 4350 4351 4352 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:29

O, da's gezond die yoga oefeningen en je komt ervan tot rust Knipoog smiley Lachende smiley !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:29

Herman , je was naar binnen joh ..... het begint te regenen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:34

ERIKA129 schreef:
Tja al het goede weer maar ook al het slechte weer komt uit het westen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar ik ga ook voor volgende week wil graag mn verjaardag buiten houden Lachende smiley

We hangen het zeil wel uit Erika, dan zit je op je verjaardag droog Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:35

Jullie wonen allemaal op de verkeerde plek, ik hoor de hele dag al over regen overal en hier was het droog en n zonnetje, en nu is het nog droog Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:41

@ carmen.

vind weinig onderbouwing in je reactie en veel menselijke interpretatie.
Maar goed, dat was er op sommige plaatsen in de quotes uit mijn commentaren ook.

Quote:
Het vetgemaakte gedeelte geeft volgens mij aan dat het gaat om mensen die tot bekering zijn gekomen en de Heilige Geest hebben ontvangen. Deze lijken dus toch te kunnen afvallen.

Nee dat staat er nergen dat ze gered waren. zie ook het commentaar wat ik er bij zette.

Kan er nu niet uitgebreid op reageren door tijdgebrek, maar kom er nog op terug morgen, deo volente.

Maar als we nadat we wedergeboren nog de redding kunnen verliezen, zeg ik: schiet me dan nu maar dood.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:41

MAMALOE463 schreef:
Jullie wonen allemaal op de verkeerde plek, ik hoor de hele dag al over regen overal en hier was het droog en n zonnetje, en nu is het nog droog Knipoog smiley

Vanmorgen was het maar een mini-buitje en als ik het zo hoor dan is het nu ook maar een kattepisje.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:42

Visser278 schreef:

Was het een kwarktaartpannekoek Kwijlende smiley

Neehee vissertje de jongens hebben een spek pannekoek op zo een heeel grote pannekoek Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:44

ROELANDE345 schreef:
kleurenblind Visser?

nee , mn smaakpapillen deden het niet.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:50

......een blik grondverf, toen een blik gewone verf en toen een toetsenbord Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:51

SHANITA130 schreef:
O, da's gezond die yoga oefeningen en je komt ervan tot rust Knipoog smiley Lachende smiley !!

one apple a day keeps the doctor away.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:53

Kleding voor de jongens gekocht enne ook voor mezelluf wat leuks gescoord Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:53

JOL252 schreef:
- Abraham gaf zijn vrouw uit angst voor zijn eigen leven, weg gaf aan de farao. Wat een held en beschermer van de eer van zijn vrouw.
- Mozes, meneer ongeduld... hij vermoordde een slavendrijver, vluchtte als een angsthaas weg, en later ramde hij eigenhandig op een rots in plaats dat hij wachtte op God
- Jona, eerst liever in de zee gegooid dan voor God een opdracht uit te voeren
- Petrus, ontkende Jezus te kennen.
- David... ik ken nog wel meer verhalen waaruit blijkt dat hij een scheve schaats reed... (Bathseba, Tamar) maar hij werd een man naar Gods hart genoemd.
- en mag ik nog even het voorbeeld noemen van Israël... waaraan wij kunnen zien en van kunnen leren hoe God werkt en geduld met ons heeft... en ondanks alles tot Zijn doel komt voor en met de mensheid.

Verder heb ik er moeite mee om te oordelen of mensen wel of niet het koninkrijk beërven. Gods genade is altijd groter.

Ja, dat heb je als je zoals ik alleen enkele belangrijke verhalen kent, door een godsdienstlereares op de openbare lagere school.

Van Abraham weet ik dat hij zo gehoorzaam was en zo op God vertrouwde dat hij zelfs Izaak wou offeren....En dat hij en Sara op late leeftijd een kind kregen, een belofte van God. Dat wás geloof ik Izaak bedenk ik me nu ;)

Van Mozes weet ik dat hij zijn volk naar het beloofde land leidde door de woestijn, en het volk was ongeduldig en bouwde een gouden kalf, en daarom gaf God Mozes de tien geboden.

Ja, Jona werd opgeslokt door een grote vis, omdat hij niet naar Ninevé durfde, omdat het volk niets van God wou horen daar. Ik weet nog, in een kinderbijbel, zie je Jona zitten, getekend, aan een tafeltje met een stoeltje in een walvis, ook een lampje erbij ;)

Petrus had gelijk berouw nadat de haan drie keer had gekraaid en weende bitter.

David, zei ik al, die had meteen berouw toen Natan het eea zei, zie psalm 51...

Tis mijn bedoeling niet te oordelen, als ik lees dat een geldgierige(of op geld beluste) het koninkrijk van God niet beërft, ja, dan is dat zo anders staat het er niet ;) oa Galaten 5.

Ik zal binnen kort wel even al die bijbelverhalen ofwel het oude testament in zijn geheel es lezen, en dan kom ik ook met commentaar op Abraham, Mozes, Jonas, Tamar en dan kom ik alsnog met reakties ;)

Fijne Avond!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 13 augustus 2012, 23:21
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:57

YELNIN491 schreef:
eenmalig compleet kaal dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Haha......... Anna? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:05

Zal wel rodekool zijn, waar kan je boerenkool halen nu, die is er nu toch niet Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:09

MAMALOE463 schreef:
Zal wel rodekool zijn, waar kan je boerenkool halen nu, die is er nu toch niet Smiley die vol vragen zit

Waarom niet? Rookworsten zijn er toch ook?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:12

Rookworsten zijn er wel, maar boerenkool is er toch nog niet nu?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:19

CARMEN073 schreef:
Als God moest wachten totdat iemand volmaakt is dan kon het nog wel eens lang duren voordat Hij aan het werk kan!

Je hebt natuurlijk gelijk dat in Galaten 5 deze zaken veroordeeld worden. Maar in hoeverre zijn wij, ben jij en ik, vrij van al deze slechte karaktertrekken? Hoe 'volmaakt' moet je zijn voordat God je kan gebruiken?

Ik denk dat God deze wereld heel erg graag wil bereiken en Hij heeft ervoor gekozen om hierin samen te werken met onvolkomen, vaak onbetrouwbare, zwakke mensen. God schijnt zelfs vaak de in onze ogen minst geschikte mensen voor een taak uit te kiezen!

Al met al neemt het niet weg dat iemand wel verantwoordelijk is voor zijn / haar gedrag.

Gal 5 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid(barmhartigheid),
vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid(zachtaardig), zelfbeheersing.
23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.

Kijk, iedereen is wel es een keertje erg boos, ofzo. dát bedoel ik niet, wel als het een zo vaak gebeurd dat het bij je leven gaat horen...
Ik denk, leren zo met dingen om te gaan, grenzen op tijd aangeven, ook aanvoelen, zodat dat niet gebeurd.

En Galaten heeft het over uitbastingen van toorn en niet over rechtvaardige verontwaardiging.

Quote:
Hoe 'volmaakt' moet je zijn voordat God je kan gebruiken?
Dat weet God alleen ;)

Ik geloof niet dat God onbetrouwbare mensen uitkiest om mee samen te werken. Maar, than again, mijn mening. Want onbetrouwbaar zijn is een keuze.
En als iemand zwak of onvolkomen is, dan is dat geen keuze. Dat kan bv door omstandigheden komen.

Fijne avond! Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 13 augustus 2012, 23:37
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:27

MAMALOE463 schreef:
Rookworsten zijn er wel, maar boerenkool is er toch nog niet nu?

Er is zeker geen boerenkool, daarom geloven we gewoon in rode kool!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:35

ZEELAND736 schreef:
Er is zeker geen boerenkool, daarom geloven we gewoon in rode kool!!!!

Volgens mij heeft captain iglo behalve spinazie en vissticks ook wel boerenkool in het assortiment hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:35

MAMALOE463 schreef:
Steentje jij ambieert geen functie als partijleider, maar ik geef het stokje graag over aan jou, je punten zijn helder en uitvoerbaar volgens mij Knipoog smiley
Ik heb ook nog wel een aandachtspunt en dat betreft de milieuvervuiling!
Vandaag liet ik mijn blik eens gaan over die mooie stille heide, maar het afval wat ik overal tegen kom dat mag en kan niet zo door gaan Gefrustreerde smiley

*houdt de handen stijf op elkaar achter de rug, zodat ze het stokje niet aan kan pakken* Clown smiley
En ehm.....je punt a.g. milieuvervuiling zal ik bij het partijprogramma erop zetten. Nu nog een partijleider (of -lijder? Verraste, verbaasde smiley.....Clown smiley) vinden!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:38

ERIKA129 schreef:
Howwwwwww rustig aan zeg Verraste, verbaasde smiley mag ik ook nog even met vakantie de tijd gaat al snel genoeg Boze smiley
Aan de andere kant als we nu maanden overslaan word ik dan ook geen jaartje ouder en mag ik dan nog een jaar 37 zijn? Lachende smiley Knipoog smiley

Vol verwachting kijken we al uit naar het verjaardagslijstje van dinsdag ..... staat Erika erbij , staat ze er niet bij? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:41

BART347 schreef:
zo lust ik er ook nog wel een paar...

welke thee kun je niet drinken?.............. 'decollethee'... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Bart , hou dit topic maar bij , die raadsels van je zijn toch onverklaarbaar. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:41

VISSER278 schreef:
Volgens mij heeft captain iglo behalve spinazie en vissticks ook wel boerenkool in het assortiment hoor.

Klopt, en dat kun je het hele jaar krijgen. Voor verse boerenkool is het idd nog wat vroeg, alhoewel je zomerboerenkool hebt, maar rode kolen zijn er al volop.....

Ach, het was iig kool toch, Visser?
(en ja, veel mannen zijn rood-groen kleurenblind Smiley met dichtgeplakte mond )
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:42

CARMEN073 schreef:
Hoe interpreteer jij dan de teksten uit bijvoorbeeld Hebr 3:

"14 want wij hebben deel gekregen aan Christus, mits wij het begin van onze verzekerdheid tot het einde onverwrikt vasthouden."

En het (over)bekende tekstgedeelte uit Hebr 6:
"4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken."

Hebr 12:
15 Ziet daarbij toe, dat niemand verachtere van de genade Gods, .... Laat niemand een hoereerder zijn, of onverschillig als Esau, die voor één spijze zijn eerstgeboorterecht verkocht. 17 Want gij weet, dat hij later, toen hij (toch) de zegen wilde erven, afgewezen werd, want toen vond hij geen plaats voor berouw, hoewel hij het onder tranen zocht.

Mattheus 24;
"13 Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden."

GrZing!

Djab,

Hieruit, uit deze teksten maak ik ook op, dat iemand die eerst tot bekering was gekomen afvallig kan worden. Maar ja, dat is dan wel duidelijk een eigen keuze.

Groetjes!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 13 augustus 2012, 23:43
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:45

YELNIN491 schreef:
waarom eet mijn kat een megakrekel op Kotsende smiley Zieke smiley

Lust jíj geen kroepoek dan?? Clown smiley.......
Iets soortgelijks zal hij/zij/het ook ervaren bij het vermalen van die krekel...... Of had ie zelf een andere verklaring? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:46

STEENTJE178 schreef:
Klopt, en dat kun je het hele jaar krijgen. Voor verse boerenkool is het idd nog wat vroeg, alhoewel je zomerboerenkool hebt, maar rode kolen zijn er al volop.....

Ach, het was iig kool toch, Visser?
(en ja, veel mannen zijn rood-groen kleurenblind Smiley met dichtgeplakte mond )

Ja , volgens mij spitskool . Of het waren rode bieten , dat zou ook nog kunnen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:47

Heerlijk, stralend zomers weer hierzo, de hele dag! Coole smiley met zonnebril
Wasjes buiten, Steen zelf ook maar naar buiten, ach......de zomers zijn zo gek nog niet Knipoog smiley

Alleen jammer dat het nu zo bewolkt is.Weg kans op vallende sterren zien Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:50

VISSER278 schreef:
Ja , volgens mij spitskool . Of het waren rode bieten , dat zou ook nog kunnen. Lachende smiley

Hahahahaha, en al die kolen en knollen maak jij dan op dezelfde manier klaar?? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:50

SHANITA130 schreef:
Gal 5 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid(barmhartigheid),
vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid(zachtaardig), zelfbeheersing.
23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.

Kijk, iedereen is wel es een keertje erg boos, ofzo. dát bedoel ik niet, wel als het een zo vaak gebeurd dat het bij je leven gaat horen...
Ik denk, leren zo met dingen om te gaan, grenzen op tijd aangeven, ook aanvoelen, zodat dat niet gebeurd.

En Galaten heeft het over uitbastingen van toorn en niet over rechtvaardige verontwaardiging.

Dat weet God alleen ;)

Ik geloof niet dat God onbetrouwbare mensen uitkiest om mee samen te werken. Maar, than again, mijn mening. Want onbetrouwbaar zijn is een keuze.
En als iemand zwak of onvolkomen is, dan is dat geen keuze. Dat kan bv door omstandigheden komen.

Fijne avond! Lachende smiley

Zwak en onvolkomen zijn kan soms zelfs óók een keuze zijn... de weg van de minste weerstand, niet in de kracht gaan staan die al in je is gelegd...

Quote:
Ik geloof niet dat God onbetrouwbare mensen uitkiest om mee samen te werken.
Het staat er inderdaad in Galaten 5, ik weet het. Het is een waarschuwing, ook voor ons, om ons leven af te stemmen op Zijn wil en woord om uiteindelijk op Hem te lijken. We zijn in proces en God is lankmoedig en in dat woord zit voor mij de klank laaaaaaannnnnggggg geduldig...
De werken van het vlees.... we hebben allemaal te maken met de strijd van vlees/Geest, Galaten 5 noemt de extremen. Toch zijn er zoveel verborgen zaken in ons die je "vleselijk" kunt noemen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:52

VISSER278 schreef:
one apple a day keeps the doctor away.

Bij Steve Jobs was dat vergeefse moeite Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4346 4347 4348 4349 4350 4351 4352 ... 6194 Volgende
Pagina 4349 van 6194