| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:27
|
|
|
|
| SVEN797 schreef: | | Ik heb een vraag. wat bedoel je met hooggevoelig? |
iemand die hsp is (high sensetive person) diens zintuigen werken veel sterker. Ze horen alles, ik ken er een die zegt dat ie het gras hoort groeien, ze ruiken alles, dus al die luchtjes die mensen op hebben en die die je zo tegen komt, zien veel scherper en meer enz. Ze doen de hele tijd zoveel indrukken op daardoor en je afsluiten er voor is moeilijker als je zoveel indrukken te verwerken krijgt. Daarom moeten ze hun grenzen sterk bewaken en meer rust nemen dan anderen. Er zijn ook gradaties in hoor de ene is gevoeliger dan de ander
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:27
|
|
|
|
| DJAB697 schreef: | @ carmen.
vind weinig onderbouwing in je reactie en veel menselijke interpretatie. Maar goed, dat was er op sommige plaatsen in de quotes uit mijn commentaren ook.
Nee dat staat er nergen dat ze gered waren. zie ook het commentaar wat ik er bij zette.
Kan er nu niet uitgebreid op reageren door tijdgebrek, maar kom er nog op terug morgen, deo volente.
Maar als we nadat we wedergeboren nog de redding kunnen verliezen, zeg ik: schiet me dan nu maar dood. |
Sja, die laatste opmerking vind ik een argument van niks. Van mij mag je gelijk hebben; echter ik lees in de bijbel hele andere dingen.
Ik zie niet in (nav Heb 6) hoe iemand niet gered kan zijn terwijl hij wel bekeerd is (er staat immers opnieuw tot bekering komen), de Heilige Geest krijgt en kan afvallen. Waar moet iemand die niet gered is van afvallen?
Dan nog maar een tekst: Openbaringen 3: "5 Wie overwint, zal aldus bekleed worden met witte klederen; en Ik zal zijn naam geenszins uitwissen uit het boek des levens, maar Ik zal zijn naam belijden voor mijn Vader en voor zijn engelen."
In Op. 20: 15 kun je lezen dat degenen wiens naam niet geschreven staan in het boek des levens in de vuurpoel worden gegooid. Het lijkt mij dat dit toch wel gelijk is aan verloren gaan. In Openbaring 3 wordt gesteld dat het mogelijk is om uitgewist te worden uit het boek des levens.
Als je eenmaal Gods kind gaat ben je niet 'zomaar' verloren omdat je faalt. God geeft je de kracht om je leven op orde te maken en om te groeien in geloof. Maar wij zijn wel verantwoordelijk voor de keuzes die we maken. En sommige keuzes leiden van God af ipv dat ze je dichter bij Hem brengen.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 09:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:33
|
|
|
|
We gaan gewoon iedere dag kijken wanneer Erika jarig is, en dan schuiven we gewoon bij haar aan om de verjaardag te vieren en haar van die grote verjaardagstaart af te helpen, stel je voor als ze ermee blijft zitten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:35
|
|
|
|
| BART347 schreef: | in het kort: als roken oke is, kan je dan straks ook op je profiel invullen op de vraag:
rook je?
- nee; - nee, maar vind t niet erg als anderen roken; - matig; - als een ketter; - ik probeer te stoppen; - ik probeer nog meer te roken; - ik wil wel, maar ben er nu nog niet aan toe; - ik wil wel, maar ben er nog niet aan toe gekomen; - ja!, maar vind t niet erg als anderen t niet roken; - ik ga nu door een moeilijke periode, maar daarna zal ik wel weer gaan roken; - als t vakantiegeld en de kinderbijslag weer op mn rekening staan; - dat is geheim ; ) |
Rait!
Carmen die er geen moeite mee heeft als anderen roken omdat ze het nog steeds lekker vindt ruiken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:40
|
|
|
|
| BART347 schreef: | nou, ik herken mij geheel niet in dit soort gedrag!!
wat mij opvalt is dat juist met deze reactie van mij, er geen tegenwerking is? meestal blijken samenzweringen (zou zou je t als man ook kunnen zien) juist achteraf niet waar... en niemand die er hier tegenin gaat, maar afdoet als een grap? en met een houding: als wij dat doen, zal een ander (mannen) het vast ook wel doen. maw wat ik lees: de vrouwen hier erkennen het als erkent misbruikbaar machtsmiddel tegenover mannen... dat dit in de wereld (daarbij vast ook door mannen) speelt is een ding, maar deze houding is geen voorbeeld als christen om je hiermee in te laten. je kunt mensen nog voor de gek houden, maar God niet...
een tegenvoorbeeld: stel dat een vrouw verhaal probeert te halen over haar vreemdgaande man. en dit zouden de antwoorden zijn: ach mss wilde hij ook eens iets anders proberen, o nee, je hoeft niet bang te zijn dat hij zwanger raakt ofzo, je weet toch hoe mannen zijn, zo vreemd is vreemdgaan tegenwoordig ook niet meer... dat slik je toch ook niet, dan wordt je toch ook pies en pies nijdig! |
Waar heb jij het over? Zit je wel op het goede topic?
Ze??? Samenzweringen?
Wie Wat Waar Wanneer? Kommaarrop!
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 09:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:42
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Bart , hou dit topic maar bij , die raadsels van je zijn toch onverklaarbaar.  |
Z'n laatste mop ook. Voor mij dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:45
|
|
|
|
Het gaat in dit topic toch ook over andere verslavingen? Wie heeft een verslaving ergens aan, het hoeft niets ernstigs te zijn bv een chocola verslaving, koffie verslaving, voor vrouwen een schoenentice
Om voor mezelf de spits af te bijten, uhm ik heb een schoenentic, oftewel verslaving tis maar hoe je het noemen wilt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:48
|
|
|
|
Maar wat is eigenlijk het nut van de stemwijzer? Die gaat uit van de partijprogramma's of de specifieke speerpunten van de partijen. En we weten toch allemaal inmiddels dat van die programma's strax niets meer terecht komt. Dusz
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:51
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Het gaat in dit topic toch ook over andere verslavingen? Wie heeft een verslaving ergens aan, het hoeft niets ernstigs te zijn bv een chocola verslaving, koffie verslaving, voor vrouwen een schoenentice
Om voor mezelf de spits af te bijten, uhm ik heb een schoenentic, oftewel verslaving tis maar hoe je het noemen wilt  |
Dure hobby miss mamalou!
Mijn koffieconsumptie dreigt iedere x uit de hand te lopen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:53
|
|
|
|
|
volgens mij moet de ac een jood zijn,want zullen de joden een niet jood aavaarden als de messias
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:10
|
|
|
|
Carmen073 schreef:
Dure hobby miss mamalou!
Mijn koffieconsumptie dreigt iedere x uit de hand te lopen...
Hobby klinkt eigenlijk leuker als verslaving of tic! Ja ik ga het maar mijn schoenenhobby noemen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:14
|
|
|
|
Carmen073 schreef: Maar wat is eigenlijk het nut van de stemwijzer? Die gaat uit van de partijprogramma's of de specifieke speerpunten van de partijen. En we weten toch allemaal inmiddels dat van die programma's strax niets meer terecht komt. Dusz
Psies Carmen dat vind ik nou ook, vandaar onze nieuwe partij, door jou bedacht GR Girls Reight
Wij moeten met doelstellingen komen die realiseerbaar uitvoerbaar zijn en geen gouden bergen die ze allemaal beloven maar niet waar maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:26
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | We gaan gewoon iedere dag kijken wanneer Erika jarig is, en dan schuiven we gewoon bij haar aan om de verjaardag te vieren en haar van die grote verjaardagstaart af te helpen, stel je voor als ze ermee blijft zitten  |
Dat zou dan wel eens een grote party kunnen worden. Neem jij voor de zekerheid dan nog een extra kwarktaart mee. Voor visser 2 stukjes he. En pas op voor Josina, die lust er ook pap van. 
Ik hoop dan wel dat het niet donderdag is dat ze jarig is want dan ......zeg ik niet.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 10:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:28
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Nou de plannen zijn dat ik mijn ramen ga lappen en buiten de boel aanvegen en de vloeren dweilen, zijn plannen heh, of het ook daadwerkelijk gebeurt dat kan ik vanavond melden  |
Ik kan alvast melden dat ik de plannen die ik voor vandaag gemaakt heb, (en die van gisteren) niet allemaal ga uitvoeren! De voortuin kan nog wel even wachten, ik kan nog steeds door de ramen naar buiten kijken, het is te warm om de zolder op te ruimen....
Ik ga maar weer verder lezen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:30
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Z'n laatste mop ook. Voor mij dan  |
Ja , maar daar kan je altijd bij zeggen van ... nou , deze snap ik niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:39
|
|
|
|
Visser278 schreef:
Dat zou dan wel eens een grote party kunnen worden. Neem jij voor de zekerheid dan nog een extra kwarktaart mee. Voor visser 2 stukjes he. En pas op voor Josina, die lust er ook pap van.
Ik hoop dan wel dat het niet donderdag is dat ze jarig is want dan ......zeg ik niet.
Ik wil wel voor de kwarktaart zorgen mits mijn beslagkom nou eens doet wattie moet doen, netjes op het aanrecht blijven staan en niet aan de wandel gaan met de slagroom. Enjij, ja jij Visser krijgt dan twee stukken kwarkpunt van mij, je hebt het verdient
Uhm, donderdag, vertel eens Visser, wat is er donderdag, Wat Heb Jij Donderdag Te DOEN Je maakt me nu errug nieuwschierig hoor Mamaloe die het lekker welweet maar het niet zegt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:45
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Visser278 schreef:
Ik wil wel voor de kwarktaart zorgen mits mijn beslagkom nou eens doet wattie moet doen, netjes op het aanrecht blijven staan en niet aan de wandel gaan met de slagroom. Enjij, ja jij Visser krijgt dan twee stukken kwarkpunt van mij, je hebt het verdient
Uhm, donderdag, vertel eens Visser, wat is er donderdag, Wat Heb Jij Donderdag Te DOEN Je maakt me nu errug nieuwschierig hoor Mamaloe die het lekker welweet maar het niet zegt  |
Jaja , en jij denkt dat jij het weet. Je begint al net zo uit te dagen als dat Erika gisteren deed . Maar ik zeg lekker niks.
Fietsplannen had vissertje aan het begin van de vakantie ook al.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:45
|
|
|
|
Mamaloe:
Ik wil wel voor de kwarktaart zorgen mits mijn beslagkom nou eens doet wattie moet doen, netjes op het aanrecht blijven staan en niet aan de wandel gaan met de slagroom.
Linke Loetje hoor! Je moet ook zelf met de slagroom aan de wandel gaan, dat doe ik ook en dat is erg lekker.
Thomas, gaat zo even met de vinger er door, mijn moeder glimlacht uit de hemel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:46
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat zou dan wel eens een grote party kunnen worden. Neem jij voor de zekerheid dan nog een extra kwarktaart mee. Voor visser 2 stukjes he. En pas op voor Josina, die lust er ook pap van.  Ik hoop dan wel dat het niet donderdag is dat ze jarig is want dan ......zeg ik niet.  |
Maar wees gerust, ik kan helemaal niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:48
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ik kan alvast melden dat ik de plannen die ik voor vandaag gemaakt heb, (en die van gisteren) niet allemaal ga uitvoeren! De voortuin kan nog wel even wachten, ik kan nog steeds door de ramen naar buiten kijken, het is te warm om de zolder op te ruimen....
Ik ga maar weer verder lezen..... |
Ben al uit mn bed gekomen , ben al naar de bakker geweest , er hangt al een was buiten , buiten koffie gedronken met krant erbij. Eigenlijk dus nog helemaal niks. Vakantie is fijn , zeker met dit weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:48
|
|
|
|
Visser278 schreef:
Jaja , en jij denkt dat jij het weet. Je begint al net zo uit te dagen als dat Erika gisteren deed . Maar ik zeg lekker niks.
Visser ik weet het echt, mag ik het verklappen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:50
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Het gaat in dit topic toch ook over andere verslavingen? Wie heeft een verslaving ergens aan, het hoeft niets ernstigs te zijn bv een chocola verslaving, koffie verslaving, voor vrouwen een schoenentice
Om voor mezelf de spits af te bijten, uhm ik heb een schoenentic, oftewel verslaving tis maar hoe je het noemen wilt  |
waterijsjes... maar ik ben aan het afkicken...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 10:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:52
|
|
|
|
Thomas968 schreef:
Linke Loetje hoor! Je moet ook zelf met de slagroom aan de wandel gaan, dat doe ik ook en dat is erg lekker.
Thomas, gaat zo even met de vinger er door, mijn moeder glimlacht uit de hemel.
Nou uhh, het was nl zo, ik had met 1 hand de kom vast en met de andere hand deed ik de slagroom in de kom en toen ging die eigenwijze kom al rollend over mijn aanrecht en droop de slagroom over mijn aanrechtblad zo op de grond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:58
|
|
|
|
Waterijsjes is wel n erg lekkere verslaving he Jol, maar het kan natuurlijk ook de pan uitrijzen, tis maar net hoeveel ijsjes jou verslaving bevat per dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:01
|
|
|
|
Mijn plannen zijn vooralsnog plannen Er is namelijk nog niks gebeurt vandaag hier, ja de wasmachine draait maar dan heb je ook alles gehad Waarom ligt mijn tuinstoel ook zo lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:03
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Visser278 schreef:
Visser ik weet het echt, mag ik het verklappen  |
NEE
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:05
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Mijn plannen zijn vooralsnog plannen Er is namelijk nog niks gebeurt vandaag hier, ja de wasmachine draait maar dan heb je ook alles gehad Waarom ligt mijn tuinstoel ook zo lekker  |
Mijn plannen komen tot nu toe aardig uit. Ben best wel nuttig bezig moet ik eerlijk bekennen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:07
|
|
|
|
Visser278 schreef: NEE
Oeps, dat klinkt streng Ik zeg maar niks meer en ga ff lekker loungen Wat ik de hele ochtend al doe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:11
|
|
|
|
Visser278 schreef: Mijn plannen komen tot nu toe aardig uit. Ben best wel nuttig bezig moet ik eerlijk bekennen.
Ja naar jou kunnen we niet kijken Visser, jij bent ook zo'n standvastig iemand he Wat je inpland dat doe je ook
Nouja je hebt werkpaarden en sierpaarden he, verschil moet er zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:16
|
|
|
|
|
Ik ben van plan een hamkaas quiche te gaan maken vanavond, alleen nog even de ingredienten ervoor in huis halen.
|
|
| Naar boven |
|
|