Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 13:32
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja , Frankt heeft dat destijds aan me gevraagd om die taak over te nemen dus dan proberen we dat maar. Maar het wordt nu wel tijd dat ie terug komt want vissertjes vakantie nadert z'n eindpunt.  |
zal frank es raadplegen of hij je tijdens je vakantie wil vervangen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 13:35
|
|
|
TINK100 schreef: | zal frank es raadplegen of hij je tijdens je vakantie wil vervangen..... |
nee ...maandag weer , als mn vakantie weer ten einde is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 13:40
|
|
|
Joehoe Carmen, ben je aanwezig Wil je ons even van onze nieuwschierigheid afhelpen en zeggen wat jij bedoelt met onze gemeenschappelijke verslaving? Bedoel je CM verslaving offuh MC verslaving
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op donderdag 16 augustus 2012, 13:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 13:42
|
|
|
Mijn mooiste moment is zo naar de kapper gaan en al mijn haar eraf laten knippen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 13:45
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Mijn mooiste moment is zo naar de kapper gaan en al mijn haar eraf laten knippen  |
Ow dus de volgende picknick zien we je kaal Ehh willen we dat ook meemaken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 13:50
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Grote griezels, ik ril al bij het idee alleen al dat je zo'n eng beestje vast moet pakken en uit je raam smijten dertien hoog  |
Neem een kat en weg benne de muizen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 14:02
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ow dus de volgende picknick zien we je kaal Ehh willen we dat ook meemaken?  |
Dan doe je toch een zonnebril op Neehoor, extensions gaan eruit en het word een korte bob, en nu ben ik weg want moet er om half drie zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 14:31
|
|
|
[quote=WILLEM618]Shanita, juist dit en deze houding, hoe die ook christelijk genoemd word, is ZO onchristelijk.
Heel begrijpelijk dat mensen die slachtoffer zijn, de Naam van God niet meer horen kunnen, maar dat komt niet door God, en ook niet door het christelijk geloof. Het komt door een verkeerd omgaan met geloof, en het overeind houden van een menselijk gevoel. Ja, ik schrok we van de felheid en agressie(in de toon van de stem en gezichtsuitdrukking natuurlijk) waarmee er negatief werd gerageerd op het woordje God.... En toch denk ik dan: wie zijn schuld is dat? En dáárom denk ik, God is rechtvaardig dus.....Zij gaan wel naar de hemel, en de 'gelovige' daders die op het moment dat zij bij die lotgenotengroep zitten mooi weer lopen te spelen in de kerk/gemeente, die dus niet... Maar dat is echt mijn mening en ik respecteer jou mening echt!! en neem die serieus.
Allereerst, christelijk is, dat een vader als een vader omgaat met een kind. En dan is er geen enkel vrijplijten mogelijk als die vader, of wie het dan ook moge zijn, zich vergrijpt aan een kind. Daarnaast, christelijk is je naaste liefhebben, niet je macht op je naaste botvieren. Helaas is het in veel kerkgemeenschappen zo, dat het gaat op een hoop uiterlijkheden. Iemand is gezien, of leeft uiterlijk zo netjes, gaat netjes gekleed, of zoals jij noemt heeft een goede baan en laat veel centen klinken in de schatkist. Maar daar ging het Christus niet om. de handel in de Tempel hate Hij, en noemde Hij moordend.
Ja, en ik trok geloofsgemeenschappen ook door naar gezinnen, ouders, broer(tjes), zus(jes), neefjes, nichtjes tantes, ooms ed. En dat daar ook, meest gruwelijke saditsche dingen gebeuren maar naar buiten het perfecte gezin spelen..
Dan vergeven. Dat is pas aan de orde, als er eerst een hoop andere zaken zijn gepasseerd. Vergeven word niet van ons gevraagd als eerste actie. Maar zo gaat God er ook niet mee om. Hij vraagd eerst berouw, en dat houd wel in, dat er bekennen is. Zonder onder ogen te zien wat je verkeerd gedaan hebt, en het ook zo inleeft, is er geen berouw mogelijk. Ja, dat vind ik ook is ook zo.
In het oude testament waren er niet voor niets vrijsteden. Daar kon iemand heen vluchten, als hij iemand zonder moetwil had gedood. En dan was er onderzoek naar wat er gebeurd was. Vergeven was dus nooit iets, wat als eerste genoemd werd.
Zie je...
En de tekst: mij komt de wrake toe..... Hierin hebben we het niet over dergelijke dingen. Indien iemand om de Naam van God gedood werd, of wat werd aangedaan, en zelf geen macht had iets te doen, dan gaat dit op. Maar liefdevol omgaan met iemand wil niet zeggen dat je alles maar laat gebeuren. Een ouder, die zijn/haar kind liefheeft laat een kind niet fout op fout begaan zonder te bestraffen, met als argument dat God wel in zal grijpen als het anders moet. En voelen we dat ons onrecht is aangedaan, en zien we ons zelf niet bij machte iets daar tegen te doen, dan mogen we dit allemaal aan onze hemelse Vader vertellen, en dan zal Hij daar ook niet makkelijk mee omgaan. Maar in de eerste plaats word van ons niet gevraagd om onrecht maar even te vergeven.
Dus deze tekst is ook al....toen ik mijn geheugen terugkreeg, cq realiseerde, want je gaat dingen normaal vinden denkt dat het overal zo is, toen wou ik familie bellen, alleen om t eea te vertellen, en toen werd die tekst ook gebruikt: God komt de wraak toe...ik wou nota bene niet eens wraak nemen toen....ik wou steun.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 14:49
|
|
|
PETRA944 schreef: | je kan het vergelijken met een touw waarmee je onzichtbaar verbonden bent ook, aan de ene kant van het touw staat de dader, aan de andere kant van het touw het slachtoffer, wanneer je het touw loslaat, heeft de andere kant geen invloed meer. denk niet dat iedereen begrijpt wat ik precies bedoel,toch zet ik het er maar neer.
enfin genoeg over vergeven.... |
Hai, ja het stuk wat je had gekopieerd en vele andere stukken vind ik zo wijs, en sta ik achter en vind ik goed geschreven. !!!!!
Over vergeven, ja, ik schreef al, toen ik erachter kwam door oa mijn refomatorische psycholoog dat dat helemaal niet kan indien geen brouw.
Even los van me zelf, vergeven is voor mij weer van harte omgaan, ja, anders kan ik wel zeggen heb vergeven hoef 'm toch niet meer te zien...
Stel, ff los van de schade die dat mezelf had toegebracht, toen ik contact met hem verbrak verdween daarmee mijn agressie naar mijn man...en kwam Rust in me leven....Maar wat over mijn kinderen, die ik niet heb, maar als ik ze wel had..
En de constant beledigende denigrende opmerkingen naar mij..
Snap je...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 16 augustus 2012, 16:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 14:56
|
|
|
KROX372 schreef: | ssssssssssssssst |
LOL
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:03
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ja pcies; je kunt die muis niet overboord gooien he, dan raakt ie plat!  |
Platte muizen...doen niet veel kwaad meer...dus??? Gewoon plat maken...
Kun je nagaan...ik heb geleefd in een huis met twee tamme ratten..... Ik zag ze gelukkig niet en mijn dochter was de eigenaresse...(beter!!)
Die hebben pas lange staarten....gewoon eng... Gelukkig is het verleden tijd...maar nu is er weer een cavia...die is niet eng...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:10
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Joehoe Carmen, ben je aanwezig Wil je ons even van onze nieuwschierigheid afhelpen en zeggen wat jij bedoelt met onze gemeenschappelijke verslaving? Bedoel je CM verslaving offuh MC verslaving  |
Ola; k kan ook niet ff weg ook he. Gaat ut meteen weer over sex
Natuurlijk bedoelde ik onze geheel onschuldige CM-verslaving. k Kan er toch moeilijk vanuit gaan dat iedereen op deze site sexverslaafd is...
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 16 augustus 2012, 15:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:16
|
|
|
DIANA556 schreef: | een boon ---> boontje komt om zijn loontje |
Goesso!
1 punt voor de dames!
Nxt qn:
Welke uitwerpselen groeien aan een boom?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:19
|
|
|
[quote=WILLEM618]Ik heb het filmpje gezien, en hierin komt sterk naar voren, dat er sprake is van een machts-situatie. Maar ik denk dat dit niet verschilt binnen een christelijk millieu of ander milieu. Het enige wat ik wel heel mooi vind, is hoe het ene slachtoffer er mee om kan gaan. Na 12 jaar wel vergeven, en zo los te komen van het verleden. Ik vind dat wel een mooi iets, wat wel weer erg christelijk over komt.
Ik vind ook niet dat er binnen christelijk Nederland zoiets bewust word verzwegen. Alleen wel, dat men het moeilijk vind er mee om te gaan. Heel het onderwerp sex is al taboe, laat staan ook nog misbruik op dat gebied. Maar het begint al veel eerder.
Het verkeerd omgaan met de plaats die je als man inneemt in een gezin. Een man mag dan het hoofd zijn van het gezin, dat wil niet zeggen dat hij alle macht heeft. Het hoofd wil niet zeggen dat hij het voor het zeggen heeft, en dat iedereen maar onderdanig moet doen wat hij zegt. Hoofd van een gezin wil zeggen dat hij "de voorzitter" is van een gezin, die de leiding heeft, die ieder zijn zegje laat doen, die alles bespreekbaar laat zijn. En gaat een vader goed met die rol om, is er helemaal geen sprake van een verstoorde verhouding. Dan is het juist veilig, om leiding te ervaren, om binnen de orde van een gezin juist je plaats te weten, en je veilig te voelen. Bij ons had alleen me vader(ja ik kan dat woord eigenlijk niet uitspreken want zie hem niet als vader, maar ja moet iets kunnen aanduiden) alles voor het zeggen, wij, moeder en broer hadden nergens ispraak in. Vader bepaalde alles alleen, waar op vakantie, wat er wordt gekocht etc. en hij zat de hele tijd of wij wel beseffen dat als híj er niet was, wij niet bestonden. en doordat híj werkt wij in een huis kunnen wonen anders zaten we op straat. Hij, hij hij en hij...
Bij een verstoorde verhouding, waarbij iemand onder dreigementen het zwijgen wordt opgelegd, dan is er iets al erg niet in de haak. Alles moet bespreekbaar zijn, ook naar buiten uitgedragen mogen worden. Maar met dit alles komen we weer op het onderwerp "waardevol met lichaam en leven omgaan".
Als me vader, en publique aan me zat hoe iemand aan je zit als je verkering hebt, en dan nog als je alléén met diegene bent, dus intiem, zat mijn moeder vertederend glimlachend toe te kijken....
Toen ik een man had echt gekoppeld door moeder, ik hield niet op de juiste manier van hem, ja, toen genoot ik wel respect ja, de man had geld, eigen zaak...toen ging ik scheiden deed die man veel verdriet, wilde daarom geen alimentatie, advocaat zei nog ja maar je hebt er wel recht op...
En toen, jaren op minimum geleeft, uitkering, ja 100% afgekeurd door arts en deskungide op UWV, ja, toen mocht ik niet meer op haar verjaardag komen. en mijn nichtje met haar kinderen en broer wel... Ja, ik was ánders..zei ze. Terwijl ik toen ik nog bij me ex woonde, ze iedereen erheen sleepte...zonder ook maar eerst even met mij te overleggen, deed ze als kind ook niet trouwens, overleggen...
Toen ik vroeg waarom ze me vader zoveel gelegenheid gaf, ook als kleuter zei ze dat ze dacht dat ie ervan geleerd had, ja opa zat vast voor verkrachting van mijn tantes en mijn vader was de enige van alle broers die wou dat mijn tantes de aanklacht introkken..???
Dat er binnen een kerkelijke gemeensschap dus een cultuur in stand word gehouden die de kinderverkrachters een veilige plaats bied, ben ik het nietmee eens. En in de gevallen waarin het bij mij bekend is, dat iemand zich aan zijn kinderen vergrepen heeft, werd juist niet beschermend met de persoon omgegaan.
Ok, komt ook andersom voor gelukkig...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 16 augustus 2012, 16:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:23
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Lijkt mij beter als wij vrouwen voor het echie gaan En daadwerkelijk onze partij oprichten, why not! Gewoon nu spijkers met koppen slaan en gaan voor onze eigen partij GR met Carmen als onze leider met een korte ei  |
Oke dan. Dan zijn we nu aangekomen bij 1 van onze belangrijkste speerpunten.
4. Het inplementeren (mooi woord he ) van een eerlijk en transparant belastingstelsel.
Consensus over dit punt lijkt me uiterst belangrijk; dus graag jullie ideeen hierover.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEROMMEKE798
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:35
|
|
|
Carmen schreef:
Ola; k kan ook niet ff weg ook he. Gaat ut meteen weer over sex
Natuurlijk bedoelde ik onze geheel onschuldige CM-verslaving. k Kan er toch moeilijk vanuit gaan dat iedereen op deze site sexverslaafd is...
Als iets ONSCHULDIG is, is het dan wel een verslaving/binding...?
Als lid/abonnee van deze site is IEDEREEN dan gebonden/verslaafd aan dit medium...?
En ik ga er MAKKELIJK van uit dat (bijna) IEDEREEN
geniet van zijn/haar ingeschapen!! "paring-drang en geslachtsdrift"
is dat dan ook een "(onschuldige)" VERSLAVING Carmen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:37
|
|
|
Ladies, ff onder elkaar; (hoor geen man meer): wat vinden we ook alweer zo leuk aan mannen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 16:07
|
|
|
[quote=THOMAS968]Bedenk altijd dat er een heel simpel mechanisme in werking treedt op het moment dat er iets beweerd wordt wanneer er iets over de groep wordt beweerd waartoe je jezelf rekent. De reactie is dan al snel: Ok, hetbestaat wel maar ja het komt overal voor. Het is een vorm van ontkenning die het onrecht, in dit geval van de kinderverkrachting, in stand houdt en voor iedereen met wat benul van sociale wetenschappen heel goed bekend. Inderdaad, cognitieve dissonantie en echt levensgevaarlijk. En de bewering van het komt in andere kringen ook wel voor, dekt het misbruik toe en ik keer me daar dus echt vierkant tegen.
Ja, gewoon ontkenning, bagatelisering...levensgevaarlijk...ik was echt zo verbaasd, ging altijd goed met me broer om, en toen ik dát vertelde, was zijn reactie dat hij er helemaal niets mee te maken wil hebben en er ook niets over wil horen...ik was zo verbijsterd....kreeg de neiging mezelf iets aan te doen, had geluk dat ik wel een goede vriendschap had met mijn man en die kwam thuis van zijn werk en ik huilen...ik zag mezelf als kleuter en ik herinnerde mij dat eeuwige geschreeuw dat ik een rotkind ben die altijd alles fout doet...
Met cognitieve dissonantie wordt het onaangename gevoel bedoeld van spanning of frustratie dat onstaat als mensen worden geconfronteerd met informatie die hun basisaannames weerspreekt. Er treedt dan een psychisch mechanisme in werking om de spanning weg te werken door de ideeën met elkaar in overeenstemming te brengen, en zo de gemoedsrust te herstellen. Cognitieve dissonantie kan een drijvende kracht zijn om nieuwe denkbeelden te ontwikkelen, maar kan er ook toe leiden dat mensen zich afsluiten voor informatie die hun overtuigingen weerleggen. Tavris en Aronson zien het mechanisme van de zelfrechtvaardiging als een belangrijke factor bij het nemen van onlogische beslissingen.
Wikipedia: Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.
Men heeft dus een naar gevoel, omdat ie iets hoort wat niet klopt met zijn zicht op zaken en werkelijkheid, en ipv hij er voor kiest om de strijd aan te gaan, wat hem een hoop stress zou kunnen opleveren, maar waar hij wel laat zien dat ie mét het slachtoffer is, onkend ie alles, en dat gebeurt dus ook massaal in kerken....
Rationaliseren=Rationalisering is een psychologisch afweermechanisme. Het verschijnsel treedt op als iemand onverwerkte gevoelens heeft en door verstandelijk en onderbewust redeneren tot een rechtvaardiging van zijn acties probeert te komen. Men tracht dus te bewijzen dat het gedrag rationeel en gerechtvaardigd is en vandaar waard is door hemzelf en anderen te worden goedgekeurd.
Vergeving is een elementair christelijk principe maar als dit begrip dusdanig misbruikt wordt dat het slachtoffer klem kom te zitten als het verkracht is door haar vader en nog MOET vergeven ook omdat impliciet gesteld wordt dat God aan de kant van de verkrachter staat ook, dan wordt iedere grens overschreden Idd, IEDERE GRENS, men preekt over reinheid en verkracht zijn eigen dochters, dat is wat er gebeurt....Hier heeft God een hekel aan, er is een woord voor in de bijbel waar ik ff niet opkom, ja dienst aan de buitenkant zoiets dergelijks...ik kom er nog wel op....Het is zelfs nog te gek voor woorden om ter discussie te zetten óf God er een hekel aan heeft...wat ik net deed..
Maar ja, om de dissonantie goed te krijgen naar consonantie, gaat alle sympathie naar de arme dader die zijn hormonen niet in bedwang had bij zo'n lekker jong 'ding'. Dat staat ook in de bijbel: 'wee hun die goed noemen wat fout is en fout noemen wat goed is...', ik zoek het een keer op...
En..wat dacht je als een nieuwkomer in die kerk komt, die voelen vaak aan er kloppen dingen niet, dat kan je aanvoelen, ik merk gelijk of iemand uit zijn hart preekt of om indruk te maken...
En dát in kerken, gemeentes, en aan de buitenkant 'nette' gezinnen....
Sommigen zeggen dat ik 'er nu maar eens moet over ophouden hoor'(ja hier niet op Cm gelukkig)...ik heb nog niet eens een beginnnetje gemaakt, kan wel een serie van 10 dikke boeken schrijven, als je in zo'n situatie leeft van je 0de tot je 16de, en daarna ook met ze omgaat...erg vaak is één dag als duidzend jaar, zo veel onrecht in een dag.
en is de term vergeving in bijbelse zin helemaal niet van toepassing. Geestelijke manipulatie en machtsmisbruik, en misbruik maken van de naam van God, niks anders. Idd, NIETS ANDERS
Thomas, die wel vindt dat vergeving, mits uit vrije wil, goed is.
S. die dat ook vindt.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 16 augustus 2012, 16:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 17:25
|
|
|
Over de Stemwijzer:
"Die Stemwijzer...., stuurt de kiezer vooral het bos in. De 30 stellingen die worden voorgelegd zijn deels vaag of misleidend, ontwijken echte keuzes, gaan over kwesties die van minder belang zijn ....... De Stemwijzer laadt de verdenking op zich hoogst politieke onderwerpen te depolitiseren .... en de aandacht af te leiden met keuzes die niet wezenlijk voorliggen op 12 september. Dat de organiserende instantie een gesubsidieerde semi-overheidsinstelling is, maakt de argwaan niet bepaald kleiner."
Door Syp Wynia in Elsevier (overgenomen zonder toestemming. )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 17:28
|
|
|
SHANITA130 schreef: quote=WILLEM618] Ja, 't zit me erg hoog...
Shanita130: En toch...er zijn nog zoveel mooie en goede dingen, en ik ga verder met de beperkte mogelijkheden..werelds gezien, maar ik zelf vind dat ik heel rijk ben.
Willem618: gelukkig Shanita. Hoe het zou moeten zijn is helaas niet de werkelijkheid van alle dag. En daarin geld gelukkig wel, God is rechter, die ook die dingen ziet. En dat jij je rijk mag voelen, ondanks dat wat er nog wel is aan moeilijkheden, is je ook gegeven. Ik ken het gevoel niet van misbruik, maar kan me enigzins wel inleven in een stukje van je pijn, als gevolg van het oneerlijk behandeld worden, afgekeurd worden. En dat tegenover het gegeven dat anderen de hand boven het hoofd word gehouden, vaak tegen beter weten in.
Sterkte in ieder geval, en wel mooi van je, dat je kan zeggen dat wat je omschrijft achter JOU "En toch..."
idd. ik voel me vaak heel rijk, heb nu en dan es een moeilijk moment net als iedereen. en wat jij schrijft dat gevoel dat ik me rijk voel is me gegeven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 17:37
|
|
|
Misschien beetje late reactie maar ik zou zeggen iedereen het land uit behalve ik, eindelijk af van al dat gezeur en wat welverdiende rust aan mijn hoofd. 
Verder zal ik me binnenkort ook maar eens een beetje gaan verdiepen in de verschillende politieke partijen. 4 Jaar geleden ging ik gewoon alle websites van de partijen langs, dan krijg je al snel wel een goed beeld vond ik. Toen koos ik voor de SGP. Nu na 4 jaar maar eens zien of dat verandert. SP zou ik ook niet kiezen. Hun website was zo verschrikkelijk onoverzichtelijk met allerlei flikkerende dingetjes erin, om hoofdpijn van te krijgen. Mijn vader stemt al 46 jaar op D66. God weet waarom. Onstandvastigheid kan hem in ieder geval niet verweten worden. En de VVD dan, waarom zou je daarop stemmen? Ze zeggen altijd dat dat de partij van de rijken is, maar dat is zo'n one-liner waarvan ik niet weet of het waar is.
Misschien begin ik over een paar jaar wel weer een enigzins zinvol eigen bedrijfje. Daar kun je dan niet op stemmen, maar je kunt groenten kopen, zo help je mij ook aan inkomen en ik jou aan gezond voedsel zonder rotzooi erin. Ja sorry, wel iets duurder dan regulier, maar je hoeft er minder snel van naar de dokter, dus misschien heffen die dingen elkaar uiteindelijk weer op.
Ik begrijp het ook wel als mensen niet meer gaan stemmen. Zelf zinvol bezig zijn en trachten Zijn Geest door je heen te laten werken zodat je omgeving er beter van wordt zeg maar doet volgens mij meer dan een stem op welke politieke partij dan ook.
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op donderdag 16 augustus 2012, 17:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 18:30
|
|
|
Over gokverslaving heb ik ook nog niets gehoord. In Verslaving of beter in "verslaafd" zit het woord slaaf. Slaaf van de zonde. Slaaf van Jezus? Verslaafd aan Jezus? Lijkt me ook niet goed. Een liefdevolle relatie lijkt me beter. koffie, drink ik 3 max. 4 bakkies per dag. De een kan er beter tegen dan de ander, maar ik geloof dat het slechter is, vooral voor het hart, dan veel mensen beseffen. Koffie met caffeïne drink ik trouwens alleen op mijn werk, meer uit gewoonte. Is gewoon lekker en gezellig. In het weekeinde drink ik als ik thuis ben decafe, dus koffie is geen verslaving voor mij. roken, ik rook 1 pakje sigaretten per week, nog niet zo heel lang trouwens. Maandag koop ik het en als het vrijdag op is jammer dan. Hier ook geen verslaving. Ik hoop ermee te stoppen als ik een leuke relatie heb. drinken dan? 2 glazen per dag ongeveer. Verslaving? Dacht het niet. Heb eens 3 maanden niets gedronken omdat ik de bijbeltekst las van Paulus waarin hij zegt het is goed geen wijn te drinken en geen vlees te eten. Omdat ik vaak nogal rigoreus ben ook alles wijn-en bierglazen weggegooit. Nu drink ik het dan maar uit het flesje of in zo'n glazen ding die je voor 1 euro/stuk bij de Xenos koopt. 1 maal in de 2 jaar gaat het fout zeg maar, meestal in combinatie met muziek en dan denken nou vooruit nog eentje dan, en dan Maar ja, ook dat moet eens kunnen. Heb je er meteen een tijd geen trek meer in. muziek dan? daarover heb ik ook nog niets gehoord. Ik denk dat ik daar als tiener wel verslaafd aan was, daar ik er echt niet mee zonder kon. Nu luister ik het met mate zeg maar maar geniet met volle teugen, haha. En chips? Ik heb maanden gehad dat ik elke dag een halve tot een hele zak chips leeg at. Is dat een verslaving? Misschien was het dat wel, maar goed, ik leef nog. En dan is er nog iets waarvan ik dacht dat ik er verslaafd aan was, maar toen ik een aantal goede gesprekken had met liefdevolle mensen die niet naar een kerk gingen, bleek zelfs dat geen verslaving te zijn, maar iets wat nou eenmaal bij het beestje hoort.
Nou, hebben jullie wat te lezen. Ook dat kan verslavend zijn.
Of ben ik nou te open in dit topic. Nou ja in ieder geval niet teveel van dit
Er zijn ook mensen die niet kunnen ophouden met schelden. Op de werkvloer waar ik vroeger stond waren mensen die bij elke zin die ze gebruikte een vloekwoord gebruikte.
Of wat dacht je van verslaafd zijn aan je eigen ideeen? Daar ken ik wel voorbeelden van. Dat mensen gewoon echt niet meer los te rukken zijn van bepaalde vooroordelen of veronderstellingen. Dan wordt er meteen in de verdediging geschoten omdat ze iets wat ik zeg een te grote aanval vinden op hun eigen belevingswereld. Is dat een verslaving of is dat zelfbescherming? Het kan zelfbescherming zijn, maar als je er na 25 jaar pas achter komt dat het toch echt niet klopte wat je altijd geloofde, komt het wel als een schok.
En op zondag lig ik lekker de hele dag in bed. Is dat een slaapverslaving? In ieder geval geen kerkverslaving, waaronder ook velen al dan niet gebukt gaan.
En een paar maanden terug eens een jointje gerookt. Dat was 12 jaar geleden. Dus languit onderuit in de coffeeshop en aansteken dat ding. Maar ik merkte er totaal niets van, dus na een halfuur ben ik maar weer weggegaan.
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op donderdag 16 augustus 2012, 18:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 19:27
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik geloof ook, maar niet meer (maar minder) in voorspellingen…….. Geen druppel, geen onweer, niets……...wat restte was een warme nacht…. |
nee die mega-onweer en de hoosbuien waren voor de verandering es hierzo, halve nacht weer naar de ................................. en dan ook nog weer op tijd eruit pfffffffffffffffffffffffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEROMMEKE798
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 19:31
|
|
|
Ja Rolf,
Dank voor je uitgebreide ontboezeming!
Soms lastig om te anticiperen op elkaars wederzijdse belevingswereld.
(" beeld van de wereld")
Ik merk/weet dat uit ervaring.
In een eerdere reactie op deze pagina noemde ik dat al samen met de "worsteling"die wij blijkbaar hebben in het omgaan met onze RUIM toegemeten VRIJHEID Vandaar dat er bewegingen bestaan met ontzettend veel "fans" zoals
"geboren om VRIJ te zijn" met Wilkin van der Kamp e.a.
Echt de moeite waard om die/dat eens te "Googlen"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 19:47
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ladies, ff onder elkaar; (hoor geen man meer): wat vinden we ook alweer zo leuk aan mannen? |
(voor de mannen..)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 19:50
|
|
|
BERT168 schreef: | (voor de mannen..)  |
kijk dan ook niet altijd nieuwsgierig (bl)aagje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 20:33
|
|
|
En deze ook...Wilkin van de Kamp
Het accent bij Wilkin ligt op grote wonderen en tekenen, zieken genezen, en demonen uitdrijven. Dit is echter niet wat de bijbel ons leert. De bijbel spreekt over de Heilige Geest als de Trooster Die ons zal onderwijzen (Joh.14:26). Paulus zegt in zijn brieven dat ons lichaam een tempel is van de Heilige Geest(1 Kor.6:19). Dat wij vervuld worden met de Heilige Geest op het moment van onze wedergeboorte (Ef.1:13).
meer later, nu als een speer boodschapjes doen
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 16 augustus 2012, 20:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 20:38
|
|
|
slimme zakenjongen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 20:44
|
|
|
Waarom meteen zo negatief?
Wilkin van der Kamp staat bekend als bijbelgetrouw dienaar van God en doet bij mijn weten niets onbijbels.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die kritiek hebben; dat mag. Maar websites volschrijven met leugens en mensen belasteren is verre van christelijk!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|