ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JEROMMEKE798
ChristianMatch forum index » Berichten van JEROMMEKE798
Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 00:09
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
Dag Marenth,

Ik heb me voorgenomen na redelijk veel "valpartijen, om de vrouw die zoals het er naar uit ziet door de Heer is uitgezocht om mijn levemspartner te worden........
Eerst ten huwelijk te vragen ( verlovingsring met , of in het ergste geval, zonder diamant en om daarnaar toe te werken in vriendschap en elkaar niet vaker lijfelijk te ontmoeten dan strikt noodzakelijk is omdat we allebei nogal "heet"in het christelijke vel zitten.
Ben benieuwd of zij dat met mij wil uitwerken......t. Z. t.
Ze gaat nu nog door een heftige periode van verwerking dus, een lang intermezzo.
"Dat Liefde en Trouw u niet verlaten, bindt ze om uw hals, scharijf ze op de tafel van uw hart !!!!"
"Ergens"uit het "boek"Spreuken.....
En dat mijn lieve vrienden en vriendinnen is het ALLERBELANGRIJKSTE wanneer er evt. sprake is van een "niet zo "hetero-huwelijk c.q. verbintenis...... Monogamiteit ook in Les-bi-teraal en Homo-geen erotisch opzicht.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 18:03
BerichtOnderwerp: Onze identiteit in Christus
 
ZWAAN995 schreef:
Onze identiteit in Christus


http://www.youtube.com/watch?v=DDsYOPfN5M0&feature=plcp

<><

Zwaan

Het getuigenis in deze presentatie sprak me errug aan !!

De toespraak van Jeff de Vriese is helemaal waar zei het wat lang
( draderig ) maar ( bijbels)- correct

Henry Nouwen brengt in de volgende drie "korte" presentaties
practisch en dichterbij

http://www.youtube.com/watch?v=ED04lAnWv3o
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:34
BerichtOnderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop
 
Vriendelijk dank voor je attente assistentie!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 13:31
BerichtOnderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop
 
Toen ik Schreef:



Toen Jezus zei : "waar twee of drie vergaderd zijn in mijn Naam, daar !! ben Ik in hun midden"
Had ik zelf de indruk
( en misschien wel veel meer mensen met mij)
dat Jezus bedoelde "M i n s t e n s"
De laatste tijd kom ik steeds meer tot de ontdekking
dat je met 1 of 2 mede-gelovigen veel meer tot elkaars hart spreekt
( en de Heer tot Ons/Mijn hart spreekt/kan spreken)
dan in een grote groep waar je je makkelijk achter elkaars verantwoordelijkheid kunt verschuilen.
Daardoor kun je een grote mate van zegen mislopen.
Kan hier nog uitgebreider over uitweiden maar dit is hoop ik duidlijk voor zo ver??


DOELDE IK NIET SPECIFIEK OP HET AVONDMAAL. ALS JE DOOR JE DOOP EEN AUTORITEIT/VERANTWOORDELIJKHEID HEBT IN HET "KONINKRIJK" IS HET NOG HEEL VERLEIDELIJK JE TE ONTTREKKEN AAN JE SOCALE VERANTWOORDELIJKHEID TEN OPZICHTE VAN JE MEDE BROERS EN ZUSSEN VANDAAR DAT IK PLEIT VOOR EEN GELOOFS EN/OF AVONDMAALSBELEVING IN KLEINE KRING !

http://www.youtube.com/watch?v=9wsNtO8nYYQ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 13:17
BerichtOnderwerp: "Recht op leven..Vanaf wanneer .......Tot Aan....????
 
Hoe zullen we de ongeborenen in de baarmoeder noemen?

Indien de entiteit een levend ding is, is het niet een leven? Als uw leven begon als een enkele cel, kan dat bevruchte eicel dan iets anders zijn dan een mens? Is het niet beter om te zeggen dat je een embryo was dan dat je gewoon zegt dat je ontstaan bent?

Wanneer heeft een mens recht om te leven?

Zullen we zeggen dat het formaat er toe doet? Is het ongeboren leven te klein om onze bescherming te verdienen? Zijn grote mensen meer waard dan kleine mensen? Zijn mannen meer mens dan vrouw? Is het leven in de baarmoeder van geen belang omdat je het nog niet in je armen kunt houden of in je handen en je het alleen nog maar op je scherm kunt zien?
Wordt de waarde dan misschien bepaald door de intellectuele ontwikkeling en mentale capaciteiten? Zijn drie jaar oude kinderen minder waardevol dan dertien-jarigen? Is het ongeboren leven minder waard omdat het nog niet kan spreken of kan tellen? Moet de zuigeling in de wieg eerst glimlachen of je hand schudden, het alfabet opzeggen, voordat het een nieuwe dag om te leven verdient? Als menselijke expressie nodig is om een volwaardig lid te zijn van de mensheid, hoe zit het dan met iemand die in coma ligt? Hoe zit het met de mensen die slapen?

Zullen we het recht om te leven van het ongeboren kind ontkennen vanwege de plek waar hij leeft? Zijn we binnen meer waard dan buiten? Kunnen we gewoon worden vermoord omdat we onder water zwemmen? Bepaalt de plek waar we verblijven, wie we zijn? Maakt de voltooide reis van acht centimeter door het geboortekanaal ons menselijk?

Zullen we de menselijke waardigheid alleen behouden voor mensen die niet afhankelijk zijn van anderen? Verdienen we het pas om te leven wanneer we alleen kunnen leven? Is de vier maanden oude foetus minder menselijk omdat het nog een moeder in het leven nodig heeft? Hoe kijk je dan tegen dialyse aan of insuline? Moeten we het verdienen om alleen te leven als we kunnen leven op onszelf? Is de vier maanden oude foetus minder dan menselijk, want ze heeft haar moeder voor het leven nodig ? Is de onafhankelijkheid een voorwaarde voor de menselijke identiteit? Zijn we slechts waard wat we denken, bereiken en alleen kunnen?

Als het ongeboren leven menselijk leven is, wat kan dan het wegzuigen van dit leven rechtvaardigen? Is het rechtvaardig om je kind op zijn eerste verjaardag om het leven te brengen omdat het ter wereld kwam in tragische omstandigheden. Zou je een kind van 1,5 voor een vrachtwagen duwen omdat het ons leven moeilijk maakt? Verdient een drie jaar oud kind het om dood te gaan omdat wij een keuze willen maken?

Wat verdien je nu? Wat zijn onze rechten als mens? Had jij die rechten vijf jaar geleden al? Ook voordat je kon autorijden? Of toen je nog zijwieltjes gebruikte? Was je minder menselijk toen je nog in de zandbak speelde? Toen je hartslag voor de eerste keer zichtbaar was op de monitor bij de verloskundige? Toen je eerste nagels groeide? Toen je eerste cellen zich ontwikkelden?

Hoe zullen we dan het leven in de baarmoeder noemen? Een foetus? Een mysterie? Een vergissing? Wat als de wetenschap, gezond verstand en de Bijbel het nou een persoon noemen? Wat als het ongeboren kind, het rommelige kind, de wankele peuter, de onstuimige tiener, de blozende bruid, de kersverse moeder, de werkende vrouw, de trotse oma en de demente oude vriend niet verschillen? Waar begint ons mens zijn en waar eindigt het? Wanneer worden mensenrechten onze rechten? Wat als iemand een mens is, hoe klein dan ook?




30-8-2012 | bron: Kevin de Young | Vertaling: Rik Bokelman
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 13:04
BerichtOnderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop
 
Wel "Roelande", om het in het kort samen te vatten:

Toen Jezus zei : "waar twee of drie vergaderd zijn in mijn Naam, daar !! ben Ik in hun midden"
Had ik zelf de indruk
( en misschien wel veel meer mensen met mij)
dat Jezus bedoelde "M i n s t e n s"
De laatste tijd kom ik steeds meer tot de ontdekking
dat je met 1 of 2 mede-gelovigen veel meer tot elkaars hart spreekt
( en de Heer tot Ons/Mijn hart spreekt/kan spreken)
dan in een grote groep waar je je makkelijk achter elkaars verantwoordelijkheid kunt verschuilen.
Daardoor kun je een grote mate van zegen mislopen.
Kan hier nog uitgebreider over uitweiden maar dit is hoop ik duidlijk voor zo ver??

Romke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 12:28
BerichtOnderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop
 
Vier Avondmaal gerust thuis"

"Het zou zeker goed zijn wanneer gezinnen thuis het Avondmaal vieren. Het Avondmaal is zeker niet alleen voor de eredienst bedoeld," zegt John van Braam, voorganger van de Evangelische Gemeente Hebron in Den Ham. "Ook wanneer iemand tijdens een pastoraal gesprek aangeeft graag op dat moment het Avondmaal te willen vieren, moet daar een mogelijkheid voor zijn." Van Braam leidt in zijn gemeente iedere maand het het sacrament waarbij wordt stilgestaan bij de dood en opstanding van Jezus Christus.

"Het gedenken van het lijden van Christus versterkt ook de onderlinge geestelijke band van gelovigen," vervolgt Van Braam. "Op dat moment worden we ons als christenen bewust waar het allemaal om draait. Op die momenten is het goed om stil te zijn en zo te luisteren naar Gods Geest. Het kan voorkomen dat iemand het vervolgens op zijn of haar hart krijgt om een broeder of zuster in liefde te vermanen of te bemoedigen. Het Avondmaal is een mooi moment om tegenover iemand uit te spreken wat hij of zij nodig heeft. Het kan ook voorkomen dat iemand spontaan een loflied inzet."

Kerkje spelen
De voorganger onderstreept dat het bij het Avondmaal niet gaat om de vorm. "Daarom is het goed als we voortdurend over Jezus' opstanding praten. Als we ons daar niet van bewust zijn, blijft het bij kerkje spelen." Over deelname van kinderen aan het Avondmaal, zegt Van Braam: "Daarvoor zijn de ouders aansprakelijk. Tegelijkertijd zijn volgers van Jezus zelf verantwoordelijk of ze wel of niet het brood en de wijn tot zich nemen. We hebben ervoor gekozen het Avondmaal niet te beperken voor onze gemeenteleden. Ook bezoekers die behoren tot het lichaam van Christus zijn welkom."

"Voordat mensen deelnemen aan het Avondmaal, maak ik altijd duidelijk waarom we het offer van Jezus vieren. Wanneer mensen nog niet zeker weten of ze Hem toebehoren, raden wij het af om mee te doen." Van Braam leidt een in 2003 opgerichte gemeente met ongeveer 45 leden. "Het voordeel van dit aantal is dat er goed gelet wordt op ieder individu. Tegenwoordig zijn de megakerken in opkomst. Het gevaar is dat mensen zich vervolgens verschuilen achter de grote massa. In de massa is het nu eenmaal erg moeilijk om met iedereen persoonlijk in gesprek te komen."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 22:08
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
De VRIJHEID in Christus is je AUTORITEIT , die wordt volgens Jezus

onderstreept door je (volwassen)-doop( discusie met de farizeën

over zijn gezag om te genezen en zonden te vergeven)

je menselijk ingeschapen

authenticiteit heeft te kampen met het vereffenen van

"openstaande rekeningen" waarin we slag hebben te leveren zowel

geestelijk als ook op emotioneel gebied.

De "oorlog" is gewonnen maar er valt nog gebied in te nemen.

Vergelijk het met de inname van het land Kanaän.

Het was Israël toegezegd ( gezag/authoriteit) maar er moest nog al wat

worden op-geruimd

Als wij gaan STAAN in de vrijheid merken we vanzelf wat ons bij tijd en

wijle nog belemmerd om te GENIETEN van ons "in Christus zijn"

Van daaruit mogen we medewerkers zijn van Jezus

om mensen te leiden in diezelfde vrijheid.

Zo BELEEF ik dat en als "MIJN HART KLOPT" kom ik soms tegen

dat ik "verdwaal" door de bij tijd en wijle "gehandycapte"

vertaling van de grondtekst.

Maar dat laatste terzijde.

Bless You
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 20:54
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
AMEN ! Zusje Carmen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 19:31
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
Ja Rolf,

Dank voor je uitgebreide ontboezeming!

Soms lastig om te anticiperen op elkaars wederzijdse belevingswereld.

(" beeld van de wereld")

Ik merk/weet dat uit ervaring.

In een eerdere reactie op deze pagina noemde ik dat al samen met de "worsteling"die wij blijkbaar hebben in het omgaan met onze RUIM toegemeten VRIJHEID
Vandaar dat er bewegingen bestaan met ontzettend veel "fans" zoals

"geboren om VRIJ te zijn" met Wilkin van der Kamp e.a.

Echt de moeite waard om die/dat eens te "Googlen"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:35
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
Carmen schreef:

Ola; k kan ook niet ff weg ook he. Gaat ut meteen weer over sex

Natuurlijk bedoelde ik onze geheel onschuldige CM-verslaving. k Kan er toch moeilijk vanuit gaan dat iedereen op deze site sexverslaafd is...

Als iets ONSCHULDIG is, is het dan wel een verslaving/binding...?

Als lid/abonnee van deze site is IEDEREEN dan gebonden/verslaafd aan dit medium...?

En ik ga er MAKKELIJK van uit dat (bijna) IEDEREEN

geniet van zijn/haar ingeschapen!! "paring-drang en geslachtsdrift"

is dat dan ook een "(onschuldige)" VERSLAVING Carmen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 12:09
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
Neehee, ik denk dat Carmen doelt op onze CM verslaving...........

reactie:

Ja, dat ik daar niet aan heb gedacht,
ik ben daar ook zeer gevoelig voor geweest toen ik
"veel te veel"te kort kwam naar mijn idee.

Merk dat ik nu blijkbaar iets heb te delen/geven en naast mezelf een ander kan/mag "vermaken......... "
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 11:53
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
Ik heb nog nix gelezen over onze gemeenschappelijke meest voor de hand liggende verslaving...


Dag Carmen,


Mag ik aannemen dat je een "sex-verslaving" bedoelt ?

Een "hoog/groot libido wil nog niet zeggen dat je "sexverslaafd" bent

Zoals een regelmatig enorme trek in eten/ eetlust niet inhoudt dat je verslaafd bent aan culinair genot ..........toch...............immers?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 11:47
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
Mooie reactie !

Volgens mij kan "van Dalen" een heel goede uitleg geven over

nut, nuttig, zinvol.............

Of wij het daar volgens "onze waarheid" ( beleving van de wereld)mee ens zijn is een ander chapiter.....

Ieder van ons heeft z'n eigen "waarheid"/ beleving die heel goed naast die van de ander kan bestaan ...........toch.......immers?


Laatst aangepast door
JEROMMEKE798
op donderdag 16 augustus 2012, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 08:45
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
Lieve medeleden,

Het doet me plezier/verbaast me, dat er zo uitgebreid is/wordt gereageerd

op mijn "aangevertje" Blijkbaar "worstelen" we als Christen allemaal

( ook ik) met de verantwoordelijkheid in onze ruim toegemeten

VRIJHEID......

De reden dat ik het O.A. plaatste is dat ik merk dat er in onze

geloofsgemeenschappen zo makkelijk mensen worden

"weggezet" om welke

(on) terechte reden dan ook.

EN DAT RESULTEERT NIET ZELDEN IN EEN AFSCHEID NEMEN

VAN DE HEER VAN DIE GEMEENSCHAP

Wat me het meeste aansprak is de tekst uit Prediker

dat we in R U I M E mate mogen genieten.

En dat "genieten" betekent in juridische zin VOOR ZOVER IK WEET

"het nuttige gebruik ervan hebben"

GOD BLESS YOU
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798 (75)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:10
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen
 
"Niet met vingertje naar rokende christenen wijzen"

"We moeten ervoor waken dat we niet met een opgeheven vingertje christenen die roken, aanspreken. In plaats daarvan is het goed om naast de rokers te staan en te onderzoeken welke achterliggende gedachte achter het roken zit," vertelt dominee Erjan van der Linde desgevraagd over roken. "Misschien rookt een christen omdat hij of zij een situatie nog niet heeft verwerkt. Wees voorzichtig met oordelen, anders voorzie je rokers van een extra spanning."

Dat roken een zonde is, is voor Van der Linde geen vraag. "Iedereen weet dat roken slecht voor het menselijk lichaam is. Op pakjes staat niet voor niets: 'Roken veroorzaakt dodelijke longkanker' of 'Roken kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood'. God heeft onze longen geschapen en die verniel je door middel van roken. Verder is het belangrijk om afhankelijk te zijn van Jezus en niet van sigaretten. Wanneer iemand die God toebehoort volledig afhankelijk is van een peuk, mis je je doel. Ons lichaam is daar namelijk niet voor bedoeld."

Jezus' kracht
Van der Linde citeert 1 Korinthiërs 6:12, 'Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig. Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar ik zal mij niet onder de macht van ook maar iets laten brengen.' "Deze tekst gaat niet specifiek over roken, maar het heeft er wel degelijk betrekking op. De Bijbel zegt dat we overal van mogen genieten, maar ons niet overal aan mogen vastbinden. Als je lichaam voortdurend om nicotine vraagt, kan dit Bijbelvers helpen. Het klinkt misschien vreemd, maar in plaats van verslaafd aan roken kun je verslaafd raken aan Jezus Christus."

De predikant van de Samenwerkingsgemeente in Rotterdam-Alexanderpolder kent een broeder die na zijn bekering met roken is gestopt. "2 Korinthiërs 5:7 spreekt over het nieuwe leven dat we in Christus mogen ontvangen. Hij vond dat zijn rookgedrag bij zijn oude leven hoorde. Zo wijde hij zijn leven aan Hem toe. Het blijft een zwak punt. Als hij een sigarettenlucht ruikt, is de verleiding natuurlijk groot. Daarmee wil ik niet aangeven dat christenen niet mogen roken. Dat zou contraproductief werken. In regels (de wet) zit geen kracht. Die is alleen te vinden in Jezus."

Van der Linde wijst ook op valkuilen. "Naast het erop letten dat we niet in eigen kracht handelen, kan er onder rokers ook een schuldgevoel ontstaan," zegt de predikant die uit eigen ervaring spreekt. "Dan zeg ik: ga naar Jezus toe. Hij heeft onze verkeerde daden vergeven en kan ons over de streep trekken als het niet lukt."[/color]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JEROMMEKE798
Pagina 1 van 1