ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4367 4368 4369 4370 4371 4372 4373 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:30

Gewoon de eerste sigaret niet nemen en jezelf NOOIT een excuus geven dat wel te doen. De kwaliteit van leven gaat er enorm op vooruit. Niet alleen je gezondheid maar wat dacht je ervan weer lekkere dingen te kunnen proeven en dat het veel smakelijker is voor de ander om je te zoenen? Wie likt er nou aan een asbak? Knipoog smiley
Roken is even rustgevend en opwekkend, twee prettige effecten.Je kunt die effecten ook op een gezonde manier bereiken. Ook al probeer je het stoppen voor de zesde keer, toch doen. Zet hem op!

Thomas, roken is alleen maar ellende en het sloopt je.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 17 augustus 2012, 14:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:32

EEN MOOI HART    
Op een dag stond er een jonge man in het midden van de stad en zei dat hij het mooiste hart had van de vallei. Er kwamen veel mensen om zijn hart te bewonderen want het was perfect. Geen vlekje, geen enkele fout. Ja, iedereen was het erover eens: het was het mooiste hart dat ze ooit hadden gezien. En de jonge man was erg trots.

Plotseling kwam er een oude man die zei: jouw hart is lang zo mooi niet als dat van mij. De mensen en de jongeman keken naar het hart van de oude man. Het klopte stevig maar het zat vol littekens, sommige stukken waren weggehaald en vervangen door andere. Ze pasten niet allemaal en in sommige delen van het hart zaten diepe holtes waar stukken misten.
De mensen staarden hem aan, hoe kon hij zeggen dat zijn hart mooier was? De jongeman lachte en zei: je bent een grapjas om jouw hart met het mijne te vergelijken. Het mijne is perfect en het jouwe is een ramp van gaten en tranen. Ja, zei de oude man: het jouwe ziet er perfect uit maar ik zou nooit willen ruilen.
De mensen werden stil toen de oude man door ging met praten: ieder gat staat voor een mens die ik mijn liefde gaf. Ik trek een stuk uit mijn hart, geef het aan de ander en vaak geven ze me een stuk van hun hart terug dat past in het lege stuk van mijn hart. Maar omdat de stukken niet hetzelfde zijn heb ik wat ruwe randen die ik zeer waardeer omdat ze me herinneren aan de liefde die we deelden.

Soms gaf ik een stuk van mijn hart en kreeg ik niets terug. Dat zijn de lege plekken. Het geven van liefde is soms een risico. Maar zelfs als de gaten pijn doen blijven ze open en herinneren ze me aan de liefde die ik voel voor deze mens. En ik hoop dat ze op een dag nog terugkomen om de lege plek op te vullen. Zien jullie wat echte schoonheid is?

De jongeman stond in stilte en er liepen tranen over zijn gezicht. Langzaam ging hij naar de oude man toe, pakte een stuk van zijn perfecte hart beet en trok het eruit. Met trillende handen bood hij het aan de oude man aan. De oude man nam het aan en plaatste het stuk in zijn eigen hart. Vervolgens nam hij een stuk van zijn eigen gekerfde hart en vulde de wond van het hart van de jongeman. Het paste niet precies.
De jongeman zag nu zijn eigen hart, niet langer perfect maar mooier dan ooit tevoren omdat hij de liefde van de oude man voelde stromen in zijn hart. Ze omhelsden elkaar, liepen gezamenlijk weg en lieten geraakte mensen in stilte achter.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:33

Moest dit even plaatsen, na de vervelende stukjes over een hart Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:35

HET MOOIE HART 
Op een dag stond er een jonge man in het midden van de stad en zei dat hij het mooiste hart had van de vallei. Er kwamen veel mensen om zijn hart te bewonderen want het was perfect. Geen vlekje, geen enkele fout. Ja, iedereen was het erover eens: het was het mooiste hart dat ze ooit hadden gezien. En de jonge man was erg trots.

Plotseling kwam er een oude man die zei: jouw hart is lang zo mooi niet als dat van mij. De mensen en de jongeman keken naar het hart van de oude man. Het klopte stevig maar het zat vol littekens, sommige stukken waren weggehaald en vervangen door andere. Ze pasten niet allemaal en in sommige delen van het hart zaten diepe holtes waar stukken misten.
De mensen staarden hem aan, hoe kon hij zeggen dat zijn hart mooier was? De jongeman lachte en zei: je bent een grapjas om jouw hart met het mijne te vergelijken. Het mijne is perfect en het jouwe is een ramp van gaten en tranen. Ja, zei de oude man: het jouwe ziet er perfect uit maar ik zou nooit willen ruilen.
De mensen werden stil toen de oude man door ging met praten: ieder gat staat voor een mens die ik mijn liefde gaf. Ik trek een stuk uit mijn hart, geef het aan de ander en vaak geven ze me een stuk van hun hart terug dat past in het lege stuk van mijn hart. Maar omdat de stukken niet hetzelfde zijn heb ik wat ruwe randen die ik zeer waardeer omdat ze me herinneren aan de liefde die we deelden.

Soms gaf ik een stuk van mijn hart en kreeg ik niets terug. Dat zijn de lege plekken. Het geven van liefde is soms een risico. Maar zelfs als de gaten pijn doen blijven ze open en herinneren ze me aan de liefde die ik voel voor deze mens. En ik hoop dat ze op een dag nog terugkomen om de lege plek op te vullen. Zien jullie wat echte schoonheid is?

De jongeman stond in stilte en er liepen tranen over zijn gezicht. Langzaam ging hij naar de oude man toe, pakte een stuk van zijn perfecte hart beet en trok het eruit. Met trillende handen bood hij het aan de oude man aan. De oude man nam het aan en plaatste het stuk in zijn eigen hart. Vervolgens nam hij een stuk van zijn eigen gekerfde hart en vulde de wond van het hart van de jongeman. Het paste niet precies.
De jongeman zag nu zijn eigen hart, niet langer perfect maar mooier dan ooit tevoren omdat hij de liefde van de oude man voelde stromen in zijn hart. Ze omhelsden elkaar, liepen gezamenlijk weg en lieten geraakte mensen in stilte achter.

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op zaterdag 18 augustus 2012, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:37

MAMALOE463 schreef:
Moest dit even plaatsen, na de vervelende stukjes over een hart Verlegen lachende smiley

Erg mooi
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:37

Dat wordt je vriendelijk doch dringend gezegd dat dat wel de bedoeling is, dat je pen en papier meeneemt, tegen mij en iemand anders...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:41

HANNAH810 schreef:
om vervuld te raken met de Heilige Geest helpt het misschien beter je handen te vouwen, in plaats van een youtube-filmpje te kijken. Geschokte, onthutste smiley

Tuurlijk, maar die film, Professor Drs. Ouweneel begon daar meteen over als eerst in die film, over kracht, dat associeerde ik met heilige Geest vandaar was satirisch(ja, ik weet even het andere woord er niet voor) bedoeld... Knipoog smiley

Fijne Dag!

NB:
filmpje gaat na enkele minuten verder over dat Jezus niet veilig is, ben benieuwd ga verder kijken, of zou ik de contekst niet begrijpen....Oke, Jezus is niet veilig omdat er 600 soldaten omvielen toen hij ze: 'Ik ben'.

We trekken vandaag de dag allemaal harnassen van Saul aan, allemaal menselijke kunstgrepen en hulpmiddelen: Welsprekendheidscursussen en verder wist hij geen andere cursussen uit zijn hoofd.
We moeten alleen ruimte scheppen dat God met de kracht, de Heilige Geest bij ons binnen kan komen dat is alles.

Dan ineens begint Wilkin over de doop in de Heilge Geest. Openbaart zich in tongentaal, profetie, genezing, bevrijding (rond 13de-14de minuut).
En dit alles hebben we nodig om mensen over God te vertellen Smiley die vol vragen zit

Nou, bij ongeveer 14 minuten gaat Professor Drs. Ouweneel weer verder, en ik stop ff. Slapende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 17 augustus 2012, 15:27
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:42

ZEELAND736 schreef:
Hier wil het niet erg lukken...(dip)
Alhoewel er wel 2 wassen zijn gedraaid en drogen zal wel lukken...
Ik heb net besloten...samen met iemand anders om weer het roken op te gaan geven, want voel dat ik erg heb gefaald...
Vorig jaar stopte ik op 7 september...lijkt me (opnieuw) een goed datum...
Ik had me ingeschreven op een STOP rokensite en dat gaf me veel hulp...
Ben daar nu weer terug alleen om de boodschap te vertellen dat ik weer rook...
Daar was ook iemand die 7 sept weer als startdatum heeft...

Ik ga weer meedoen...

(en nu de beuk erin zodat ik vanavond terug kan zien op een huis wat clean is...)

Zeeland, you go girl Knipoog smiley
Inzicht in het feit dat het niet gezond voor je is is al de eerste stap, je hoeft niet te hart te zijn voor jezelf dat je gefaald hebt, kijk naar de stap die je nu genomen hebt om te stoppen en hou je daaraan vast! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:45

CARMEN073 schreef:
Lol! Wat een volgzame achterban! Clown smiley

De droom van iedere partijleider Engeltje smiley

Ben van huis uit nl een heel volgzaam typetje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:46

Zwembad(je) voor de jongens in de achtertuin Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:07

ZEELAND736 schreef:
Ik heb net besloten...samen met iemand anders om weer het roken op te gaan geven, want voel dat ik erg heb gefaald...

Ik ga weer meedoen...

(en nu de beuk erin zodat ik vanavond terug kan zien op een huis wat clean is...)

goed zo Zeeland je kunt het vast!!
enne behalve alles wat Thomas opnoemde, het scheelt ook een hoop geld
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:09

SHANITA130 schreef:
Dat wordt je vriendelijk doch dringend gezegd dat dat wel de bedoeling is, dat je pen en papier meeneemt, tegen mij en iemand anders...

naar die kerk ging ik niet meer
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:10

Cakemeel, eieren boter en suiker....

Voor CM'ers! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:13

CARMEN073 schreef:
Cakemeel, eieren boter en suiker....

Voor CM'ers! Coole smiley met zonnebril

goed bezig Carmen en een fijne dag morgen>
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:23

MAMALOE463 schreef:

Helemaal mooi!!!
Ik ken hem...en heb er een pps van, maar weet niet hoe ik die hier moet plaatsen!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:28

ROELANDE345 schreef:
naar die kerk ging ik niet meer

Oke.

Fijne Dag!

Ps: ik ook niet...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:29

Allemaal waar...immers ik heb toch geld uitgespaard...in 8 maanden stoppen???
Maar helaas...ook zelfs een ziekenhuisonderzoek...en dat was wat het stoppen teweeg brengt...(ooit gehoord dat je problemen krijgt als je stopt???)
Dat was niet leuk...gelukkig was het niets ernstigs...
Dat een arts zei...Darmproblemen (kunnen...)komen voor bij mensen die stoppen!!!
Desalnietemin...prees hij me wel...
Ik ga ervoor...7 september...
Maar dan ook tegelijk weer afvallen...en ook dat is moeilijk voor me...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:33

nog niks ..... dennis mocht om de boodschapppen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:46

ZEELAND736 schreef:
Maar helaas...ook zelfs een ziekenhuisonderzoek...en dat was wat het stoppen teweeg brengt...(ooit gehoord dat je problemen krijgt als je stopt???)
Dat een arts zei...Darmproblemen (kunnen...)komen voor bij mensen die stoppen!!!

oei 2 dingen tegelijk is niet slim zeker niet voor je darmen, lees eerst wat tips over hoe stoppen het beste gaat voor je lichaam. En ik zou pas na een paar weken gaan afvallen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:51

Ik heb de eerste link bekeken: schokkend, verdrietig en gemeen.....

Ja, en door die link zag ik een andere film waar ik ook ff naar keek, ja, en toen kwam ik op twee linken die ik hier op het forum plaatste.

Reportage van eo over seksueel misbruik in christelijke gezinnen en kerk...., in forum seksueel misbruik christelijke gezinnen....

Ja, de andere linken ga ik ook bekijken die je hebt neergezet, ja vond de 1ste heel erg schokkend, vandaar dat ik even wacht.
En heel erg goed dat je dit neerzet: wat kinderen en tieners elkaar aan kunnen doen....hier is ook geen passend smiley voor...

Ik hoop ook dat sommigen hun ogen open zullen gaan!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:55

CARMEN073 schreef:
Goesso!

1 punt voor de dames!

Nxt qn:

Welke uitwerpselen groeien aan een boom? Geschokte, onthutste smiley

vijgen
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:57

ZEELAND736 schreef:

Ik ga weer meedoen...

Goed zo Zeeland, het besluit om te stoppen is al de eerste stap.
Ik rook gelukkig niet, maar ben nu bezig met afvallen en dat is ook moeilijk, maar niet onmogelijk! (in 2,5 maand 7 kilo kwijt)

En met dit weer je huis schoonmaken?? Ga lekker zitten, neem een koud glas water en laat alles lekker liggen!

(Er liggen hier 2 repen chocola in de koelkast....ik kan zonder, ik kan zonder, ik kan zonder.....)

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 17 augustus 2012, 15:57
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:59

JANS221 schreef:
Goed zo Zeeland, het besluit om te stoppen is al de eerste stap.
Ik rook gelukkig niet, maar ben nu bezig met afvallen en dat is ook moeilijk, maar niet onmogelijk! (in 2,5 maand 7 kilo kwijt)

En met dit weer je huis schoonmaken?? Ga lekker zitten, neem een koud glas water en laat alles lekker liggen!

(Er liggen hier 2 repen chocola in de koelkast....ik kan zonder, ik kan zonder, ik kan zonder.....)

mm kunnen we geen topic openen over afvallen? Er zijn behoorlijk wat cmers mee bezig
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 16:10

ROELANDE345 schreef:
vijgen

Dames staan met 2 punten voor!

Ok heren nog un kans...

Welk plattelandsvolk zwemt in de drank? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 16:16

Dit is dus de laatste keer dat ik het verklap. Mijn eten is al klaar.
Macaroni.......straks alle kaas die in huis is nog even raspen .
Vissertje is er klaar voor. Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 16:27

HANNAH810 schreef:
alleen als het een combi van die twee is, visser! Clown smiley

Geen probleem. Maar dat snap je wel hè. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 16:37

roergebakken gemarineerde kipfilet, champignons, paprika, courgette en tagliatelle. mmmmm Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 16:47

broodje (zelfgemaakte)hamburger met een salade
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 16:48

CARMEN073 schreef:
Dames staan met 2 punten voor!

Ok heren nog un kans...

Welk plattelandsvolk zwemt in de drank? Clown smiley

Boerenjongens
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 17:06

ZEELAND736 schreef:

Zeeland ik vind het erg moedig van je dat je en af wilt vallen en wilt stoppen met roken, maar als ik jou was, zou ik eerst het ene aanpakken en dan het andere. Je focussen op twee dingen is en erg zwaar en moeilijk met daarbij dan de kans dat je met beiden terugvalt in het oude patroon.
Niet zo streng zijn voor jezelf Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op vrijdag 17 augustus 2012, 17:06
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4367 4368 4369 4370 4371 4372 4373 ... 6194 Volgende
Pagina 4370 van 6194