ChristianMatch

Forum

satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4385 4386 4387 4388 4389 4390 4391 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:58

[quote=PETRA944]Ik zou zeggen: bekritiseer de yoga niet zo......er zijn christenen die zich daar prettig bij voelen......en terecht....lees ook maar even terug...... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 21 augustus 2012, 22:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:02

CHATULIEM619 schreef:
Waarom zou ik dat willen? Voor mij is Jezus genoeg, ik hoef daar geen oosterse mystiek bij. En ik ben echt niet de enige die deze mening erop na houdt.

Hoe je dat schrijft al: de Oosterse Mystiek......Mogen Taize liederen wel of neigt dat weer tot het katholicisme en wat denk je van Johannes de Heer? Dat heeft toch erge refo invloeden......en wat is er in vredesnaam mis met meditatie om in contact te komen met de Eeuwige????
Boek over christelijke meditatie heeft al zijn zoveelste druk.......Dus ben ik echt niet de enige die deze opvatting er op na houdt.......
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:07

VRYBUITER921 schreef:
Blauw maken l.muiskn. r.muiskn.kopiëren-plakke in je browser

Dan moet het toch dit zijn...

http://youtu.be/F3e2f4bzumY
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:08

WILLEMIJN232 schreef:
Hoe je dat schrijft al: de Oosterse Mystiek......Mogen Taize liederen wel of neigt dat weer tot het katholicisme en wat denk je van Johannes de Heer? Dat heeft toch erge refo invloeden......en wat is er in vredesnaam mis met meditatie om in contact te komen met de Eeuwige????
Boek over christelijke meditatie heeft al zijn zoveelste druk.......Dus ben ik echt niet de enige die deze opvatting er op na houdt.......

Yoga kan mi, het gaat om oefeningen en eventueel meditatie erbij, erg gezond voor lichaam en geest. Je lichaam is een tempel van de heilige Geest en daar moet je goed voor zorgen. Ik zelf fiets en doe fitness.

Groetjes!!! en Fijne Avond Knipoog smiley

NB:

Er staat ergens in de bijbel als je hart je niet veroordeelt, ben je niet veroordeelt. Dus als je hart samen met je verstand zegt dat het goed is, dan is dat zo.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:12

[quote=WILLEMIJN232]

Toevallig las ik vanavond in het plaatselijke advertentieblad de volgende mededeling ....

Geef uw peuter/ kleuter op voor een gratis proefles yoga.

Ik dacht dat het Hannah was , die schreef van de week yoga en yoga is 3 .

Vooer de één is het satanisme , voor de volgende pure ontspanning en voor de derde iets waar die niks van af weet.

Visser gaat maar voor het 3e , het enigste wat ie weet is krokodil Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:15

[quote=VISSER278]Ken je die reclame niet Visser, van een koe die naar yoga oefeningen kijkt en dan zegt terwijl zij lekker gaat liggen: ik doe de koe..... Knipoog smiley Voor sommigen op CM misschien ook occult maar het gaat over een reclame van melk....... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 21 augustus 2012, 22:16
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

MAMALOE463 schreef:
Verlegen lachende smiley Dankjewel, ben er ook wel blij mee, enn zekers met dat warme weer Knipoog smiley

Heeeey.... de foto!!!
Leuk hoor......dat je er maar lekker van mag genieten.
Niet te veel in de spiegel kijken...dan gaat het moois eraf Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENKJAN473

CHATULIEM619 schreef:
Je moet alles doseren toch? En zelf denk ik dat de diensten vaak hetzelfde zijn en een stukje variatie is nooit mis. Je kunt ook een zendingsdienst houden toch? Of een praise dienst? Ik geloof dat het best wel goed is, om een dienst te houden waarin je de zieken naar voren roept en voor ze bidt en ze zalft met olie....

Ik kom zelf uit een chr. geref. kerk. bij ons in de kerk word gezalfd al gebeurd dat buiten het zicht van de gemeente. ik vermoed dat ze hiervoor gekozen hebben omdat het kwetsbaar is om dat in de dienst zelf te doen. Ik ben er vcan overtuigd dat als je bid in de gemeente, dat dit zeker gehoord word door God.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:17

[quote=WILLEMIJN232] willemmijn zou je effe op dit topic willen terug lezen, ik heb nergens kritiek of iets over yogha geschreven, alleen over waarzeggerij, dus fijn als je even je woorden corrigeert en geen leugens hier over me neer schrijft, aangezien ik niks over yogha heb geschreven
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:17

Hey medemuizen!

Over een dag of wat ben ik van CM. Het gaat me niet meer lukken om een mooie rit te plannen. Ik ben trouwens op FF met een groep motorrijders wezen toeren. Dus... mocht je net als ik, leuke nieuwe motorvriendjes op willen doen. Neem dan een kijkje op FF.
Knipoog smiley

[size=9]Ik heb er trouwens geen aandelen hoor, mocht je dit denken... Smiley met dichtgeplakte mond [/size]
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:18

HENKJAN473 schreef:
Ik kom zelf uit een chr. geref. kerk. bij ons in de kerk word gezalfd al gebeurd dat buiten het zicht van de gemeente. ik vermoed dat ze hiervoor gekozen hebben omdat het kwetsbaar is om dat in de dienst zelf te doen. Ik ben er vcan overtuigd dat als je bid in de gemeente, dat dit zeker gehoord word door God.

Een zalving is natuurlijk heel wat anders dan een gebedsgenezing........en inderdaad in de protestantse kerken wordt dat in de privésfeer gehouden is ook net zo integer vind ik zelf....Een bomvolle sporthal hoeft toch niet mee te genieten? Dan maak je er weer zo'n one man show van....
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:18

[quote=WILLEMIJN232]

Ja , ik krijg dan altijd een beetje last van krokedillentranen in mn ogen als ik dat zie. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:20

ZEELAND736 schreef:
Alle buitenramen zemen...van een vrijstaande bungalow...
Dat is bijna anderhalf uur....( das peentjes zweten)
Daarna een asgrauwe 85 jarige client neer zien zakken op zijn bankje...omdat hij perse het onkruid wilde wieden!!!!
Gelukkig kwam de verpleegkundige....
Paniek....en zo jammer dat vermanen niet helpt..ook als je 85 bent...

Goh.......de kreet...hoe ouder hoe wijzer ....gaat dus niet altijd op
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:20

[quote=PETRA944]

Als je een discussie voert Petra moet je ook tegen tegengas kunnen en niet overal een soort ruzieachtige sfeer over creëren.....
Mijn antwoordt is trouwens nee, ik zie geen reden om wat dan ook te corrigeren.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:25

MAMALOE463 schreef:
Opvoeden is ook niet makkelijk, het gaat gepaard met vreugde en verdriet.
En consequent zijn doet mij soms inderdaad net zo veel pijn als het kind.
Maar het moet wel, kinderen in de puberteit vooral komen in die fase zoveel gevaren en verleidingen tegen op hun pad, en mijn zoon is daar nou eenmaal erg vatbaar voor, dan moet je heel erg grenzen stellen voor hem, om hem die duidelijkheid te geven die hij voor zichzelf niet kan creeeren.
En bovenal vind ik het belangrijkste wat Gods woord hierin zegt, Efeze 6 vers 4, En gij vaders, (in mijn geval moeder Knipoog smiley ) verwekt uw kinderen niet tot toorn, maar voedt hen op in de lering en vermaning des Heeren.

Het is idd erg moeilijk.
Later als ze groot zijn, zullen ze ontdekken dat je bepaalde dingen hebt gedaan uit liefde....en niet uit wrok....of wraak.
Maar dat je het gedaan hebt, om ze te helpen....
Maar nu op het moment is het zwaar voor jou om zulke beslissingen te nemen......en ze dan ook uit te voeren.....sterkte hoor!
Heel herkenbaar trouwens..... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:26

[quote=VISSER278]

Maar lig je dan ook in de krokodil? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:29

..................hoe lang het duurt voordat je weer kan zeggen dat het je geen moeite kost om weer uit bed te moeten om 6.15 uur. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:32

VISSER278 schreef:
Vandaag geen cent uitgegeven. Verlegen lachende smiley

Nog zoveel vis in de vriezer visser Lachende smiley ???

Ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan.....op deze allerlaatste
braderie avond in ons dorp...toch effe een leuk jasje gekocht!!!!

En...echt waar.....4 weken terug hing hij eral...dussss hij was voor mij gemaakt Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:33

Aanwezig geweest op mn werk en vanavond nog een buitendeur geschilderd. Zilvergrijsmetallic. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:34

Yoga:

Yoga (Sanskriet: ???, vertaald: "juk", "verenigen", "beheersen", ook wel "herboren") is in zijn brede context: een hindoeïstische filosofie die leert de geest, het gevoel en het lichaam te beheersen.

In een meer alledaags, westers concept wordt met yoga, hatha yoga bedoeld: een tak van yoga, hatha yoga, die bestaat uit een systeem van oefeningen om controle over het lichaam te verkrijgen.

Hatha yoga is een fysieke yogavariant die voor het grootste deel bestaat uit de beoefening van lichaamshoudingen (asana's) en ademhalingstechnieken (pranayama).

Meditatie is een voor veel yoga beoefenaren een belangrijke afronding om de eenheid van lichaam en geest te voelen.

In het Westen is hatha yoga vooral een populair middel om te onthaasten of stress te verminderen. Daarnaast wordt aan de technieken ook een gunstig effect toegeschreven op het zenuwstelsel, de klieren en andere belangrijke organen en treedt er in het algemeen een versoepeling van het lichaam op. Het doel van hatha yoga is in het Westen daarom vooral het bevorderen van de gezondheid en het welbevinden.

Yoga wordt beoefend om daarmee lenigheid, gevoel voor evenwicht, uithoudingsvermogen en vitaliteit te ontwikkelen.
Yoga wordt in een goed verlichte, schone en geventileerde ruimte uitgevoerd. Er moet een vredige sfeer heersen.
Yoga is geschikt om jezelf en je grenzen te leren kennen!

Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 21 augustus 2012, 22:37
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:34

VISSER278 schreef:
..................hoe lang het duurt voordat je weer kan zeggen dat het je geen moeite kost om weer uit bed te moeten om 6.15 uur. Knipoog smiley

tot je volgende vakantie
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:36

VISSER278 schreef:

Tja...geen idee visser......dan draai ik me nog wel een aantal keren om Lachende smiley
Het kan erger.....je zal er maar om 5.00 uur uit moeten!
Naar boven

Auteur Bericht
EEDJEE483

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:41

Wel herkenbaar wat ik lees van de eerste poster...
Ik ga idd soms ook naar de kerk omdat ik dat gevoelsmatig moet, maar soms vraag ik me achteraf wel eens af, waar het in de kerk om ging. Eens zei iemand me, dat als er maar ook 1 zin zou zijn blijven hangen bij me, de kerkdienst niet zinloos zou zijn geweest voor mij...

Op 2/7 dit jaar is mijn neefje van 25 overleden bij een auto ongeluk in Waalwijk. Drama en verdriet uiteraard!
Jezou wil
En dat je dan tegen je oom en tante dan iets kunt zeggen dat ze troost...
Ieens kreeg ik iets te horen dat me toch echt wel was bijgebleven. Vaak wordt er bij aanvang van de kerkdienst gezegd dat de Heere niet loslaat waaraan Zijn hand is begonnen. Dit werd onlangs tijdens een dienst uitgelicht en deed me denken. Mijn neef was een feestbeest, maar had zijnnvriendin wel eens eea verteld over God en kerk. Toen wist ik het wel! De Heere houdt de mensen bezig op Zijn manier, dus ook bij mijn neef.

Dit gaf me troost en zekerheid dat mijn neef nu in de Hemel is en veilig is in Jezus' armen....

Dus ja, ik dwaal gelukkig niet helemaal af tijdens de preek!;)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:44

ANITA412 schreef:
Als verkoopster in een bakkerij zie ik heel veel mensen.
Sommige laten meer indrukken achter dan ze beseffen.....

Ik schrik als ik jou zie
Je kleur is bleek , je hoofd is kaal
Strak om je hoofd geknoopt
draag jij een donker-roze shawl
Ik kijk naar jou,je blik is moe
Jouw ogen zijn verdriet
Je lijkt een lief en zorgzaam mens
Ook jij verdient dit niet.
Een groot gevecht-een felle strijd
Ik hoop dat jij zal winnen
zodat de kanker spoedig
aan z'n terugreis kan beginnen.
Ik ken je niet of nauw'lijks
toch zie ik je elke week
je koopt altijd een halfje bruin
krentebollen en een cake
Hoelang nog, denk ik stiekum
zal ik jou een brood verkopen?
Is dit misschien de laatste keer
dat ik jou hier weg zie lopen....

Heftig om dit te lezen......
Heb zelf ooit zo gelopen........
Een sjaal of pruik...ik zie het gelijk.
Ook ik krijg dagelijks mensen aan de balie...waarvan ik denk...hoelang nog?
God zij dank mocht ik verder............het heeft me wel wat moois opgeleverd......ik leef heel intens!.........en geniet van de kleinste dingen.
Gezond zijn is o zo kostbaar!............
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:46

MARIANNE338 schreef:
Nog zoveel vis in de vriezer visser Lachende smiley ???

Ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan.....op deze allerlaatste
braderie avond in ons dorp...toch effe een leuk jasje gekocht!!!!

En...echt waar.....4 weken terug hing hij eral...dussss hij was voor mij gemaakt Verlegen lachende smiley

Ja , zo ken ik er nog wel een paar .......die hele mooie auto die al 4 weken in de showroom staat, die hengel die na 4 weken nog niet verkocht is , die bootvistocht die na 4 weken nog niet volgeboekt is, die.......

vissertje soms doet nadenken om niet na 4 weken overstag te doen gaan. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:48

[quote=WILLEMIJN232]

Wat????? Sorry, wat zegt u????
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:48

Krokodilhouding (Engels: Crocodile Pose), is een veelvoorkomende houding in hatha yoga. De houding wordt af en toe ook Zeehond genoemd

Beschrijving:

Deze houding wordt liggend op de buik uitgevoerd. Breng de armen naar voren en vouw ze in elkaar. Leg het hoofd op de kruising van de onderarmen en ontspan de nek. Spreid de benen tot ongeveer een voet afstand van elkaar. De binnenkant van de voeten ligt plat op de grond. Probeer met zo veel mogelijk delen van het lichaam de grond te raken. Zorg voor een volledige ademhaling, waarbij ook het onderlichaam goed doorademt.

De Krokodil is goed geschikt als herstelhouding.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 21 augustus 2012, 23:54
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:56

GERRIT603 schreef:
tot je volgende vakantie
Lachende smiley

Fout , want in de vakantie kom ik er echt niet om 6.15 uur uit. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENKJAN473

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:57

WILLEMIJN232 schreef:
Een zalving is natuurlijk heel wat anders dan een gebedsgenezing........en inderdaad in de protestantse kerken wordt dat in de privésfeer gehouden is ook net zo integer vind ik zelf....Een bomvolle sporthal hoeft toch niet mee te genieten? Dan maak je er weer zo'n one man show van....

Bovendien om wiens eer gaat het?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 23:01

MARIANNE338 schreef:
Tja...geen idee visser......dan draai ik me nog wel een aantal keren om Lachende smiley
Het kan erger.....je zal er maar om 5.00 uur uit moeten!

Da's zeker erger. Dan zou ik zelfs tijd hebben om op de fiets naar mn werk te gaan. Maar dat vind ik nou een beetje zonde voor die fiets.
Stel dat ze die fiets jatten , dan ben je er vroeg uitgekomen en je fiets ben je ook nog es kwijt Huilende smiley, smiley in tranen . Nee dan maar om 6.15 uur.
Safety first.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4385 4386 4387 4388 4389 4390 4391 ... 6194 Volgende
Pagina 4388 van 6194