ChristianMatch

Forum

satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4390 4391 4392 4393 4394 4395 4396 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 08:22

CARMEN073 schreef:
Toch nog ff on topic...

Persoonlijk pas ik zo'n beetje de definitie van Wikipedia toe op de term satanisme.

Binnen deze definitie betreft het dus mensen die er bewust voor kiezen om satan te aanbidden en te dienen. En hoewel satanisme dus bestaat, geloof ik dat God mij duidelijk heeft gemaakt dat de term 'satanisten' niet terecht is. Deze term suggereert dat deze mensen satan toebehoren en, hoewel ze dit zouden willen, het laatste woord is daarover nog niet gezegd.

Gods hart gaat uit naar ieder mensenkind; of ze nu bewust tegen Hem kiezen of onbewust. Jezus is voor iedereen gestorven; geen zonde is te groot voor Hem.

Wij hebben tenslotte niet te strijden tegen vlees en bloed. Dus alle aandacht voor het satanisme ten spijt; iedereen moet van het juk en de leugens van de boze bevrijd worden. De Waarheid zet vrij; en Jezus is de Waarheid.

Maar hoe vertaal je deze wijsheid in je dagelijks leven? De praktijk in het leven is ettelijke malen weerbarstiger......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 08:49

INGE721 schreef:
De vraag waar ik het meest mee zit is dat er duidelijk in de Bijbel staat dat als er in de gemeente in tongen gesproken wordt er ook een vertaling moet zijn.Hoe denken jullie hierover?

van mij mag de boodschap gewoon in het hollands gebracht worden, dat versta ik beter.
Ik ken tongentaal niet, en heb het ook nooit tongentaal in mijn pakket gehad.

onder sanatisme versta ik, zoals carmen al aangaf, het bewust dienen van de boze met rituelen en diensten. Daarnaast maken we allen onze fouten, bewust of onbewust, waarmee we het kwade in de hand werken. maar dat zie ik niet als sanatisme.
(ps; dames........geen ruzie maken onder het vechten, he? Knipoog smiley
volgens mij zijn jullie beiden te intelligent voor dat niveaus.)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 23 augustus 2012, 08:54
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 08:59

INGE721 schreef:
Wij hebben het hier altijd over Harry Snotter.....
Maar dit even terzijde.

De vraag waar ik het meest mee zit is dat er duidelijk in de Bijbel staat dat als er in de gemeente in tongen gesproken wordt er ook een vertaling moet zijn. Juist door ïnsinuerende"vertalingen ben ik enorm afgeknapt hierop.
Hoe denken jullie hierover? (en niet dat ik afgeknapt ben Knipoog smiley )

Ik begrijp denk ik (??) wat je wilt zeggen... vaak zit er een eigen invulling door verweven of eigen mening, een zogeheten stokpaardje van de vertaler. Soms komt degene die in het openbaar in tongen spreekt ook zelf met de vertaling... ik vraag me af hoe geloofwaardig dit dan weer is. En daarnaast zit ik als er hardop in tongen wordt gesproken eerlijk gezegd met kromme tenen als ik in de schoenen ga staan van mensen die hier nog niets van weten of gehoord hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:08

Hoe graag ik er ook weer heen zou willen...
Helaas ik zit dat weekend in Parijs.
Voor mij is het een etentje in Frankrijk...

Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:14

Ik krijg mijn twijfels bij de CU...

Binnen de CU is het mogelijk om als een samenwonende homofiel binnen
de partij een actief lid te zijn.

Hoe is dit toch mogelijk.

Vele CU leden/achterban zijn er al op tegen dat heterostellen samen wonen.
En samenwonenden homofielen is schijnbaar niet erg.

Dat men homofiel is , is nog tot daaraan toe.
Maar dat men binnen de politiek zulke relaties toe staat verbaasd mij zeer.

Samenwonenden homofielen worden op enkele scholen niet geaccepteerd.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:20

CHATULIEM619 schreef:
Wil je geestelijke zaken toetsen moet je eerst gedoopt zijn in de Geest. Ik vind ook dat profetiëen getoetst moeten worden door profeten. Die weten tenminste hoe er getoetst moet worden. Globaal gezien zie ik drie toetsstenen: de Bijbel, de profeet, de boodschap.

De Bijbel ligt natuurlijk voor de hand.
De profeet, gaat om zijn eigen motieven en achtergronden.
De boodschap, bevestigt het datgene waar je zelf al mee bezig bent???

Dit is een eerste voorlopige reactie. Leuk topic trouwens

Welke profeten zijn dat dan?
Iedereen kan wel roepen dat ze een visioen hebben gehad , en dat ze profetien van boven krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:24

Van vele kruiden en planten uit de natuur worden homeopatische geneesmiddelen gemaakt.

Men zegt dat dat occult is, omdat er hocus spocus bij komt kijken...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:27

waarom dit afgelasten...
voor de een ligt amersfoort dichterbij dan duitsland.

laat de keus over aan de genen die 1 van beiden willen.

ik zelf kan niet, heb al genoeg andere dingen die in de planning staan
die ook geld kosten.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 23 augustus 2012, 09:28
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:32

CHATULIEM619 schreef:
beheersen

Lukt het allemaal?
Jij bent de grootste klager over het libelle niveau op cm.
Als een topic je niet negeer het dan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:34

CHATULIEM619 schreef:
In Libelle lees ik nog interessantere dingen. In de kleuterklas worden er nog zinniger dingen gezegd. Stelt u zich een voor, je laat je kinderen lezen wat je hier hebt neergekalkt, hoe denk je dat ze zouden reageren?
Ik lees hier reacties die je van pubers zou verwachten. Nee, libelle niveau is het niet, lang niet. Dit gaat meer de kant van de Viva op, Mijn geheim ofzo...Lieve Dora.

Jouw reactie over sportbeha's komt ook over al een puberachtig iets.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:36

JOL252 schreef:
Ik begrijp denk ik (??) wat je wilt zeggen... vaak zit er een eigen invulling door verweven of eigen mening, een zogeheten stokpaardje van de vertaler
Er zijn legio voorbeelden te vinden in de NBG en de Statenvertaling. Dan kun je bv denken aan de positie van de vrouw in de gemeente. Ook de concordante vertaling van de SV geeft verwarring. Bij de NBV is deze kans minder groot, aangezien er meerdere vertalers mee bezig zijn geweest. Het grote voordeel is, dat ze zelfs de namen van de vertalers weergeven, een indrukwekkende lijst.

JOL252 schreef:
Soms komt degene die in het openbaar in tongen spreekt ook zelf met de vertaling... ik vraag me af hoe geloofwaardig dit dan weer is. En daarnaast zit ik als er hardop in tongen wordt gesproken eerlijk gezegd met kromme tenen als ik in de schoenen ga staan van mensen die hier nog niets van weten of gehoord hebben.
Je kunt je vragen erbij stellen, maar zo ging het ook in de eerste gemeentes. En meestal hebben mensen wel door wat er aan de hand is. Ze zijn per slot van rekening in een evangelische gemeente.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 23 augustus 2012, 10:31
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:39

MARISKA601 schreef:
Welke profeten zijn dat dan?
Iedereen kan wel roepen dat ze een visioen hebben gehad , en dat ze profetien van boven krijgen.
De profeten in de gemeente. Het is per slot van rekening een van de bedieningen in de gemeente.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:48

CHATULIEM619 schreef:
De profeten in de gemeente. Het is per slot van rekening een van de bedieningen in de gemeente.

Ik geloof niet zomaar iemand die zegt een profeet te zijn.
Heb zal lui op cm voorbij zien komen die dat zeiden.
En aan hun boodschap had ik niks.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:56

CHATULIEM619 schreef:
. Er zijn legio voorbeelden te vinden in de NBG en de Statenvertaling. Dan kun je bv denken aan de positie van de vrouw in de gemeente. Ook de concordante vertaling van de SV geeft verwarring. Bij de NBV is deze kans minder groot, aangezien er meerdere vertalers mee bezig zijn geweest. Het grote voordeel is, dat ze zelfs de namen van de vertalers weergeven, een indrukwekkende lijst.

Je kunt je vragen erbij stellen, maar zo ging het ook in de eerste gemeentes. En meestal hebben mensen wel door wat er aan de hand is. Ze zijn per slot van rekening in een evangelische gemeente.

Oh, en als je in een evangelische gemeente bent heb je door wat er aan de hand is? Weleens van bezoekers gehoord? Van mensen die verder kijken dan hun neus lang is? Om zich er echt een mening over te kunnen vormen en niet een oordeel hebben alleen van horen zeggen of omdat je een tekst in de bijbel zo kan interrumperen????
Dat soort mensen bestaat ook Chatuliem...die niet gelijk een oordeel hebben van wat raar of occult.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:03

WILLEMIJN232 schreef:
Oh, en als je in een evangelische gemeente bent heb je door wat er aan de hand is? Weleens van bezoekers gehoord? Van mensen die verder kijken dan hun neus lang is? Om zich er echt een mening over te kunnen vormen en niet een oordeel hebben alleen van horen zeggen of omdat je een tekst in de bijbel zo kan interrumperen????
Dat soort mensen bestaat ook Chatuliem...die niet gelijk een oordeel hebben van wat raar of occult.......
Ik heb diverse keren meegemaakt dat ze er heel goed mee om konden gaan. Het is grappig als je mensen vanuit de traditionele kerk opeens gaan klappen en hun handen omhoog gaan doen. Meestal komen ze met een positieve houding in de gemeente omdat ze zelf ook naar iets anders op zoek zijn. En criticasters zul je altijd hebben..welkom terug Mariska.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:05

MARISKA601 schreef:
Daarom moet je heel voorzichtig zijn met die term. Maar er zijn wel mensen in de gemeente die een profetische bediening hebben. Die lopen er meestal niet mee te koop. Maar jij gelooft toch per definitie niet in profetie? Of heb ik dat mis? Dan is het ook logisch dat je hier niks mee te maken wil hebben.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 23 augustus 2012, 10:06
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:07

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb diverse keren meegemaakt dat ze er heel goed mee om konden gaan. Het is grappig als je mensen vanuit de traditionele kerk opeens gaan klappen en hun handen omhoog gaan doen. Meestal komen ze met een positieve houding in de gemeente omdat ze zelf ook naar iets anders op zoek zijn. En criticasters zul je altijd hebben..welkom terug Mariska.

Waarom is dat grappig? Zo doe je die mensen te kort om het maar grappig te vinden? Denk je dat je alleen maar traditioneel kan denken als je in zo'n kerk zit? Dus dan zou jij alleen maar evangelisch kunnen denken en ervaren??? Beetje kortzichtig Chatuliem......En nogmaals je hoeft niet altijd naar iets anders op zoek te gaan als je een shopt bij een andere kerk.....je blik verruimen heet dat ook weleens zoals ik al in het vorige stukje schreef.....en criticasters heb je inderdaad altijd en vaak ten onrechte en in de naam van God ook nog nota bene......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:08

MARISKA601 schreef:

Maar misschien had een ander er wel wat aan? Ook een optie natuurlijk....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:14

WILLEMIJN232 schreef:
Waarom is dat grappig? Zo doe je die mensen te kort om het maar grappig te vinden? Denk je dat je alleen maar traditioneel kan denken als je in zo'n kerk zit? Dus dan zou jij alleen maar evangelisch kunnen denken en ervaren??? Beetje kortzichtig Chatuliem......En nogmaals je hoeft niet altijd naar iets anders op zoek te gaan als je een shopt bij een andere kerk.....je blik verruimen heet dat ook weleens zoals ik al in het vorige stukje schreef.....en criticasters heb je inderdaad altijd en vaak ten onrechte en in de naam van God ook nog nota bene......
Grappig in de zin van, dat had je niet verwacht. Dan blijkt opeens dat de grenzen niet zo duidelijk zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:38

CHATULIEM619 schreef:

ben er maar voor 3 dagen en dan weer foetsie...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:40

MARISKA601 schreef:
ben er maar voor 3 dagen en dan weer foetsie...
Ik ben benieuwd naar je bijdrages, nogmaals welkom.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:41

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben benieuwd naar je bijdrages, nogmaals welkom.

Ik laat de bijdrages maar aan anderen over...
Mijn denktenk is leeg...
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:54

JOL252 schreef:
Ik begrijp denk ik (??) wat je wilt zeggen... vaak zit er een eigen invulling door verweven of eigen mening, een zogeheten stokpaardje van de vertaler. Soms komt degene die in het openbaar in tongen spreekt ook zelf met de vertaling... ik vraag me af hoe geloofwaardig dit dan weer is. En daarnaast zit ik als er hardop in tongen wordt gesproken eerlijk gezegd met kromme tenen als ik in de schoenen ga staan van mensen die hier nog niets van weten of gehoord hebben.

Dat heb je mooi verwoord!!!!! Ik ben jaren geleden lid geweest van een pinkstergemeente en daar was men errug strikt in het vertalen van de "tongenboodschap" Maar alleen de vrouw van de voorganger kon hem verstaan en die opperde wel eens dingen waarvan ik me afvroeg ....komt dit nu echt van God of of is het een sneer van jewelste uitdelen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:01

INGE721 schreef:
Dat heb je mooi verwoord!!!!! Ik ben jaren geleden lid geweest van een pinkstergemeente en daar was men errug strikt in het vertalen van de "tongenboodschap" Maar alleen de vrouw van de voorganger kon hem verstaan en die opperde wel eens dingen waarvan ik me afvroeg ....komt dit nu echt van God of of is het een sneer van jewelste uitdelen Smiley die vol vragen zit
Je hebt overal rotte appels zitten. Ik ken die omstandigheden verder niet, maar ik kan wel begrijpen wat je bedoelt. Ik heb zelf een keer meegemaakt, dat de profetische tong dermate accuraat was, dat de prediker zei: ik hoef niks meer te zeggen, want mijn boodschap hebben jullie al gehoord door deze profetie. Het kan dus beide kanten op gaan.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 23 augustus 2012, 11:04
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:05

JOL252 schreef:

Bij mijn weten kan ik niets in de bijbel vinden over het spreken in tongen. Daarnaast is het voor mij juist zo mooi, dat God Zich uitlaat in Zijn Woord met begrijpelijke taal, en een eenvoud die voor mensen is te begrijpen, ook al zijn er dan nog zo veel verschillende meningen over de uitleg ervan. In diensten van de Rk waar in het latijn gesproken wordt, snapt ook niemand waar het over gaat, en dat is in mijn beleving niet het doel van een dienst.
Graag zou ik begrijpen wat het nut is van spreken in tongen, en hoe het gezien wordt en begrepen wordt. Ik zelf kan er namelijk niets mee, en snap er echt niets van als iemand in tongen spreekt.
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:08

LEANNE226 schreef:
Men neme een nieuwe wasdroger,een man en een tandenborstel........man wil met borstel demonstreren hoe je het filter goed schoonmaakt.....borstel valt in gat waar filter normaal zit,hij rommelt met vliegenmepper( Smiley die vol vragen zit ),borstel valt nog dieper........man zwijgt,zet droger weer aan......die vervolgens met veel lawaai laat horen dat de tandenborstel zich momenteel ergens onder de trommel bevindt....... Geschokte, onthutste smiley

"wat zijn ogen zien vernielen zijn handen" Gefrustreerde smiley

Morgen maar eens een man bellen die echt gereedschap gebruikt........

Hahaha, hij had toch wel zijn pyjamaatje aan he???
De man zweeg maar ik kan me jou niet volgzaam en zwijgend toe staan kijken..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:12

WILLEM618 schreef:
Bij mijn weten kan ik niets in de bijbel vinden over het spreken in tongen. Daarnaast is het voor mij juist zo mooi, dat God Zich uitlaat in Zijn Woord met begrijpelijke taal, en een eenvoud die voor mensen is te begrijpen, ook al zijn er dan nog zo veel verschillende meningen over de uitleg ervan. In diensten van de Rk waar in het latijn gesproken wordt, snapt ook niemand waar het over gaat, en dat is in mijn beleving niet het doel van een dienst.
Graag zou ik begrijpen wat het nut is van spreken in tongen, en hoe het gezien wordt en begrepen wordt. Ik zelf kan er namelijk niets mee, en snap er echt niets van als iemand in tongen spreekt.
Er staat een heleboel over tongen spreken in de bijbel. Het vormde een essentieel onderdeel van de geloofsbeleving van de eerste gemeentes. Iedereen die tot bekering kwam, werd gedoopt en werd gebeden voor de doop in de Geest. Als teken daarvan werd het in tongen spreken gezien.

Uit mn hoofd kan ik je vier redenen opnoemen:
1. Het versterkt je gebedsleven. Je bidt door de Geest geleid naar God toe...
2. Het verdiept je geestelijk inzicht. Je krijgt geestelijke ogen om te doorgronden wat er aan de hand is.
3. Het opent de weg naar de andere gaven, zoals gaven van genezingen en profetie en onderscheiden van geesten.
4. Het ondersteunt je bij de geestelijke strijd. Het wordt zelfs genoemd als een onderdeel van de geestelijke wapenrusting (Ef.6:18)

En btw vind je de Statenvertaling begrijpelijke taal? Ik denk daar iets anders over.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:15

CHATULIEM619 schreef:
Er staat een heleboel over tongen spreken in de bijbel. Het vormde een essentieel onderdeel van de geloofsbeleving van de eerste gemeentes. Iedereen die tot bekering kwam, werd gedoopt en werd gebeden voor de doop in de Geest. Als teken daarvan werd het in tongen spreken gezien.

2. Het verdiept je geestelijk inzicht. Je krijgt geestelijke ogen om te doorgronden wat er aan de hand is.
3. Het opent de weg naar de andere gaven, zoals gaven van genezingen en profetie en onderscheiden van geesten.
4. Het ondersteunt je bij de geestelijke strijd. Het wordt zelfs genoemd als een onderdeel van de geestelijke wapenrusting (Ef.6:18)

En btw vind je de Statenvertaling begrijpelijke taal? Ik denk daar iets anders over.

Ik kan daar met de beste wil van de wereld niet uit opmaken dat in tongen spreken iets is wat Bijbels is, Chat. Maar misschien kan je het is meer uitleggen. Ook het dopen in de Geest zie ik niet, maar ik ken mijn beperkingen, dus ik sta open voor toelichting en uitleg
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:23

CHATULIEM619 schreef:

Dus eigenlijk heeft in tongen spreken en christelijke meditatie het zelfde doel? waarom is het een dan christelijk en het ander occult?????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:31

WILLEMIJN232 schreef:
Dus eigenlijk heeft in tongen spreken en christelijke meditatie het zelfde doel? waarom is het een dan christelijk en het ander occult?????
Het ligt eraan wat je met christelijke meditatie bedoelt. Maar in tongen bidden is niet een doel op zich, het gaat uiteindelijk om God. Het gaat niet om de ervaring, het gaat om de Gever...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4390 4391 4392 4393 4394 4395 4396 ... 6194 Volgende
Pagina 4393 van 6194